abonnement Unibet Coolblue
pi_181884439
Hallo!

Ik studeer sinds een aantal weken aan de pabo in Sittard. Nu komt de eerste stagedag eraan.. het zal volgende week donderdag plaatsvinden en het zal alleen een kennismaking zijn. Nu moet ik me natuurlijk voorstellen aan de kinderen. Het is alleen nog niet bekend voor welke groep ik kom te staan.

Ik wil natuurlijk een leuke, eerste indruk maken. Ik had al als idee een soort quiz te maken over mezelf. Heb ik ook al helemaal af, met allerlei plaatjes en leuke vragen. Maar nu lijkt me dat te kinderachtig voor groepen 5 en hoger. Een grabbelton met spulletjes die met mij te maken hebben zou ook wel leuk zijn, alleen heb ik niet zo veel spullen die echt bij mij horen!

Heeft iemand wat ideetjes voor de bovenbouw? :D
pi_181884850
Hoi, ik ben aasgier en jullie nieuwe stagiair. Slotje.
  donderdag 13 september 2018 @ 19:27:31 #3
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_181884858
Wat is er mis met "Hoi, ik ben juf/meester aasgiertje en leer nu om als echte juf/meester voor de klas te staan, net zoals jullie juf/meester".
So we just called him Fred
pi_181884966
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2018 19:27 schreef FredvZ het volgende:
Wat is er mis met "Hoi, ik ben juf/meester aasgiertje en leer nu om als echte juf/meester voor de klas te staan, net zoals jullie juf/meester".
Het feit dat het een kennismaking van een kwartier moet zijn ;)
  donderdag 13 september 2018 @ 20:05:11 #5
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_181885706
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2018 19:34 schreef aasgiertje het volgende:

[..]

Het feit dat het een kennismaking van een kwartier moet zijn ;)
Ach, jij en de kinderen leren direct in strikte kaders werken, geweldig! Meteen creativiteit en eigen initiatief eruit stampen, zo zien we het graag in het onderwijs.
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
pi_181887666
Hoi ik ben aasgier en wie zijn jullie?
pi_181887885
PABO had zowel in SES als SEX als titel gekund.
pi_181889298
Laat leerlingen dingen raden over jou:

- Welke muziek denken jullie dat ik leuk vind?
- Wat eet ik voor ontbijt?
- Wat voor auto heb ik?
etc.

Verzin gewoon vragen waarbij jij een leuk antwoord op kan geven en indien mogelijk iets over jou zegt.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_181892609
quote:
1s.gif Op donderdag 13 september 2018 20:05 schreef MacorgaZ het volgende:

[..]

Ach, jij en de kinderen leren direct in strikte kaders werken, geweldig! Meteen creativiteit en eigen initiatief eruit stampen, zo zien we het graag in het onderwijs.
Als het om kleine kinderen gaat, die wat onzeker kunnen zijn, dan lijkt het mij best goed dat de nieuwe juf/meneer zich netjes introduceert.

Wat betreft het hoger onderwijs ben ik met je eens dat onderwijs daar soms meer kwaad dan goed doet, en dat dit vooral ten koste gaat van de creativiteit.

In het lager onderwijs kun je wat mij betreft niet scheutig genoeg zijn met het strikt binnen kaders werken (alhoewel die kaders in individuele gevallen best aangepast kunnen worden, zo lang het maar voor iedereen duidelijk is wat er verwacht wordt). Dan weet iedereen waar ze aan toe zijn, en kun je het meest efficiënt aan fundamenten bouwen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_181892617
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2018 21:29 schreef MaGNeT het volgende:
PABO had zowel in SES als SEX als titel gekund.
Verklaar je nader.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  vrijdag 14 september 2018 @ 19:46:30 #11
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_181905417
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 september 2018 02:57 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Verklaar je nader.
Pabo is ook zo'n erotische goederen-winkel met webshop en tijdschrift.
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
pi_181910450
Vroeger toen * oranjevogel1 nog een jonge vogel was, had hij op een dag een stagaire voor zich. Het eerste wat die deed, was een lijst met 100 regels opdreunen. Onnodig om te zeggen, dat iedereen in de klas hem vanaf de eerste seconde als een vijand zag.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
  vrijdag 14 september 2018 @ 23:50:16 #13
4416 Da hopman
lamahangen = dierenmoord
pi_181910938
Maak een plickerquizje. Is je begeleider meteen onder de indruk van je ict-skills
De mensen zijn gek geworden
  zaterdag 15 september 2018 @ 00:01:21 #14
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_181911141
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 september 2018 02:56 schreef Lyrebird het volgende:

In het lager onderwijs kun je wat mij betreft niet scheutig genoeg zijn met het strikt binnen kaders werken (alhoewel die kaders in individuele gevallen best aangepast kunnen worden, zo lang het maar voor iedereen duidelijk is wat er verwacht wordt). Dan weet iedereen waar ze aan toe zijn, en kun je het meest efficiënt aan fundamenten bouwen.
Je kunt ook best zeer duidelijke kaders stellen wat regels, afspraken, normen en waarden betreft zonder meteen alle creativiteit en eigen initiatief eruit te rammen.
  zaterdag 15 september 2018 @ 23:15:52 #15
403253 Meke
after all this time? always.
pi_181930665
Als eerstejaars pabostudent heb je denk ik nog helemaal niet de behoefte om in kaders en regels te denken :+

Leuk dat je gaat beginnen aasgiertje! Ik denk dat ook een bovenbouwgroep een quiz nog leuk vind hoor :)

Leuke intro's die ik me kan herinneren;

• Inderdaad de klassieke grabbeldoos/koffer met items die op jou slaan. Extra leuk om die items in te pakken ;)
• Quiz via Plickers, Kahoot/Socrative (voor die laatste twee wel handig om te weten dat je bovenbouw krijgt en of ze een Chromebook/tablet hebben waarop dat kan)
• Foto's met belangrijke mensen/momenten/dingen uit jouw leven.
• Leerlingen drie dingen laten opschrijven die echt belangrijk voor hen zijn om te vertellen aan hun nieuwe juf/meester.

Leuk is sowieso om het gesprek op gang te brengen; wat denken zij dat dit is? En vragen terugstellen! Wat is jouw lievelingskleur/lievelingsvak?

Het laatste heb ik nu een paar keer gedaan en leert je zóveel over de leerlingen. Een aantal neemt het niet serieus, een aantal vertelt dingen over school (bijv. een leerling die zei dat hij het vervelend vond als er tijdens het maken van een toets al werd nagekeken, dat bleek mijn mentor altijd te doen ;) ) of heel persoonlijke dingen (bijv een ziek zusje, overleden tante, ouders in scheiding). Alles wat een leerling (niet) opschrijft vertelt je wat én je kunt hier over een tijdje ook nog naar terug kijken.

Sowieso denk ik dat het goed is om gewoon te gáán, lekker veel te kletsen met je leerlingen, vertrouwen op het feit dat jíj nu de leerkracht bent en praten, praten, praten, vragen, vragen, vragen aan je mentor :)
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
  donderdag 27 september 2018 @ 18:51:31 #16
403253 Meke
after all this time? always.
pi_182168959
quote:
11s.gif Op donderdag 13 september 2018 19:02 schreef aasgiertje het volgende:
Hallo!

Ik studeer sinds een aantal weken aan de pabo in Sittard. Nu komt de eerste stagedag eraan.. het zal volgende week donderdag plaatsvinden en het zal alleen een kennismaking zijn. Nu moet ik me natuurlijk voorstellen aan de kinderen. Het is alleen nog niet bekend voor welke groep ik kom te staan.

Ik wil natuurlijk een leuke, eerste indruk maken. Ik had al als idee een soort quiz te maken over mezelf. Heb ik ook al helemaal af, met allerlei plaatjes en leuke vragen. Maar nu lijkt me dat te kinderachtig voor groepen 5 en hoger. Een grabbelton met spulletjes die met mij te maken hebben zou ook wel leuk zijn, alleen heb ik niet zo veel spullen die echt bij mij horen!

Heeft iemand wat ideetjes voor de bovenbouw? :D
Wat heb je gedaan en hoe ging het? :)
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')