abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 13 september 2018 @ 16:49:25 #1
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_181881932
Hier zijn altijd weer mensen met genoeg goede ideeën dus ik ben benieuwd of jullie mij een schop de goede kant op kunnen geven. Op het moment wordt m'n nieuwe appartement nog gebouwd en dit zal nog zeker een jaar duren, maar tot die tijd dus genoeg stof tot nadenken over de inrichting.

Interesse in gadgets en semi aangeboren luiheid zorgen ervoor dat ik altijd wel interesse heb om mijn huis smart te maken. Na de standaard hue lampjes enz wil ik eens gaan kijken wat de opties zijn voor m'n nieuwe appartement. Hieronder een render, en zoals je ziet een hoop glas oO<



Nou zal ik eigenlijk in de woonkamer/keuken gewoon een open zicht hebben zonder raambekleding omdat het op zo'n hoogte is dat je niet bepaald last hebt van overburen die naar binnen gluren, maar ik wil wel de mogelijkheid hebben om de kamer donker te maken voor films enz.

Voor de woonkamer is zo'n 14/15 meter raambekleding nodig (10m in de lengte en 4,5 in de breedte bij het balkon. Een dure grap gaat dat sowieso worden dus toen dacht ik van. Waarom dan ook geen electrische raambekleding. Als m'n lampen toch al met een druk op m'n mobiel gaan, dan kan dat er ook wel bij B:)B

Ik zat dus te denken aan iets zoals op onderstaande afbeelding, ander kleurtje wel (misschien ook wel echt gordijnen ipv rolgordijen maar daar ben ik nog niet helemaal uit).



Vraag dus of hier mensen zijn die zoiets al in hun huis hebben. Wat zijn de ervaringen, werkt het goed, makkelijk te bedienen, wat was je kwijt aan kosten, heb je een losse remote of juist een systeem die ook aan je mobiel gekoppeld kan worden, valkuilen, dingen om op te letten.

Enz enz. Dusss ik zou het erg waarderen als jullie nog goede ideeën hierover hebben :) Bedankt!
  Moderator donderdag 13 september 2018 @ 16:56:54 #2
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_181882082
Niet aan de binnenkant, wel aan de buitenkant. Er zijn wel rolgordijnsystemen voor aan de binnenkant, maar als je praat over 15 meter, dan gaat dat wel redelijk wat kosten, vooral als het op maat gemaakt moet worden.

Als je het eenmaal hebt is het aansturen daarvan natuurlijk niet meer zo moeilijk, ik gebruik ook niet de bijgeleverde afstandsbediening :)
Breitling - Instruments for Professionals
  donderdag 13 september 2018 @ 17:00:30 #3
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_181882136
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2018 16:56 schreef CoolGuy het volgende:
Niet aan de binnenkant, wel aan de buitenkant. Er zijn wel rolgordijnsystemen voor aan de binnenkant, maar als je praat over 15 meter, dan gaat dat wel redelijk wat kosten, vooral als het op maat gemaakt moet worden.

Als je het eenmaal hebt is het aansturen daarvan natuurlijk niet meer zo moeilijk, ik gebruik ook niet de bijgeleverde afstandsbediening :)
Ja ik verwacht niet dat er aan de buitenkant geplaatst mag worden (geen idee hoe ik dat ook voor elkaar zou moeten krijgen op die hoogte :D

Dus het zal sowieso om de binnenkant gaan.
  Moderator donderdag 13 september 2018 @ 17:03:04 #4
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_181882175
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2018 17:00 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Ja ik verwacht niet dat er aan de buitenkant geplaatst mag worden (geen idee hoe ik dat ook voor elkaar zou moeten krijgen op die hoogte :D

Dus het zal sowieso om de binnenkant gaan.
Oh, sorry voor de verwarring, ik heb me niet duidelijk uitgedrukt. Wat ik bedoelde is dat ik geen ervaring heb met elektrische rolgordijnen aan de binnenkant, alleen maar met elektrische rolluiken aan de buitenkant die ik anders bedien dan met de bijgeleverde afstandsbediening :)
Breitling - Instruments for Professionals
pi_181882303
Loterij gewonnen?
  donderdag 13 september 2018 @ 17:30:31 #6
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_181882666
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2018 17:03 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Oh, sorry voor de verwarring, ik heb me niet duidelijk uitgedrukt. Wat ik bedoelde is dat ik geen ervaring heb met elektrische rolgordijnen aan de binnenkant, alleen maar met elektrische rolluiken aan de buitenkant die ik anders bedien dan met de bijgeleverde afstandsbediening :)
Ah kijk dan begrijp ik je :) hoe heb je dat nu gedaan met het aansturen dan ?
  Moderator donderdag 13 september 2018 @ 17:37:04 #7
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_181882759
quote:
1s.gif Op donderdag 13 september 2018 17:30 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Ah kijk dan begrijp ik je :) hoe heb je dat nu gedaan met het aansturen dan ?
Nou, het is een simpel 433Mhz signaal, zeg maar hetzelfde als KlikAanKlikUit en ik heb daar ook gewoon de bijbehorende afstandsbediening bij, maar ik heb een home automation hub die de rolluiken voor me aanstuurt.

Ik kan nog steeds de a.b. gebruiken mocht ik dat willen, maar de rolluiken gaan op gezette tijden omhoog/naar beneden.

Ik zou echter niet nog een keer kiezen voor 433Mhz, omdat je alleen maar een signaal kunt zenden. Je hebt geen bevestiging van het ontvangen + uitvoeren van die opdracht, dus het is altijd een gok of hij het wel doet.

Nu gaat het in mijn geval altijd goed, maar moest ik het nog een keer doen, dan zou ik kiezen voor het aansturen via Z-Wave. Dat is een 868Mhz signaal, waarbij wél 2weg verkeer mogelijk is. :)
Breitling - Instruments for Professionals
  donderdag 13 september 2018 @ 17:40:43 #8
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_181882816
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2018 17:37 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Nou, het is een simpel 433Mhz signaal, zeg maar hetzelfde als KlikAanKlikUit en ik heb daar ook gewoon de bijbehorende afstandsbediening bij, maar ik heb een home automation hub die de rolluiken voor me aanstuurt.

Ik kan nog steeds de a.b. gebruiken mocht ik dat willen, maar de rolluiken gaan op gezette tijden omhoog/naar beneden.

Ik zou echter niet nog een keer kiezen voor 433Mhz, omdat je alleen maar een signaal kunt zenden. Je hebt geen bevestiging van het ontvangen + uitvoeren van die opdracht, dus het is altijd een gok of hij het wel doet.

Nu gaat het in mijn geval altijd goed, maar moest ik het nog een keer doen, dan zou ik kiezen voor het aansturen via Z-Wave. Dat is een 868Mhz signaal, waarbij wél 2weg verkeer mogelijk is. :)
Bedankt! Weer wat voer om over in te lezen. En dat zijn precies de tips die ik bedoel, daar had ik zelf weet niet aan gedacht, dat verschil tussen die 2.
  Moderator donderdag 13 september 2018 @ 17:44:49 #9
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_181882878
quote:
1s.gif Op donderdag 13 september 2018 17:40 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Bedankt! Weer wat voer om over in te lezen. En dat zijn precies de tips die ik bedoel, daar had ik zelf weet niet aan gedacht, dat verschil tussen die 2.
Ik kan het alsnog aanpassen, ik kan gewoon alsnog een Z-Wave schakelaar zetten, dan heb ik een wat betrouwbaarder signaal, maar omdat het eigenlijk 100/100 keer goed gaat doe ik dat niet. Moest ik nu van scratch beginnen, dan wel.

Wat jij wil kan ook, alleen ik heb geen idee waar je zou moeten kijken daarvoor. Ik heb wel degelijk rolgordijnen, maar geen electrische. dat kan wel, weet ik zeker, en het zal echt niet anders zijn als je 14 a 15 meter aan rolgordijnen hebt, maar als jij daar verschillende rolgordijnen gaat neerhangen (wat wel moet) moeten ze wel allemaal hun eigen motor hebben, dus dat gaat redelijk wat kosten.

Van de andere kant; gemak is ook wat waard :P
Breitling - Instruments for Professionals
pi_181883029
Een andere optie is somfy, icm met een tahoma box kan je allerlei zaken automatiseren, Hun io protocol (dus niet rts) is volledig bi-directioneel.
  Moderator donderdag 13 september 2018 @ 17:52:42 #11
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_181883050
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2018 17:51 schreef akatar het volgende:
Een andere optie is somfy, icm met een tahoma box kan je allerlei zaken automatiseren, Hun io protocol (dus niet rts) is volledig bi-directioneel.
IO is volgens mij 868Mhz. Kan inderdaad ook. Er zijn veel verschillende smaken.
Breitling - Instruments for Professionals
  vrijdag 14 september 2018 @ 10:22:09 #13
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_181896085
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2018 17:51 schreef akatar het volgende:
Een andere optie is somfy, icm met een tahoma box kan je allerlei zaken automatiseren, Hun io protocol (dus niet rts) is volledig bi-directioneel.
Thnx, eens bekijken :)
  vrijdag 14 september 2018 @ 10:23:37 #14
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_181896099
quote:
Ikea kennende zal het dan wel standaard maten zijn terwijl maatwerk waarschijnlijk wel echt nodig gaat zijn.

Kwam dit nog tegen, ziet er ook goed uit en een showroom hier om te hoek dus binnenkort eens langslopen voor een indicatie qua kosten.

https://www.luxaflex.nl/producten/powerview-motorisation/
pi_181897399
Als alternatief, wellicht een stuk goedkoper, heb je ook electrische gordijnrails.
Bijvoorbeeld https://roedeshop.nl/nl/E(...)1MToHYxoCoO0QAvD_BwE

De rails zijn er tot ca. 7 meter lang.
Ik heb er geen ervaring mee maar ik zou zelf ook wel zoiets willen doen.
pi_181933350
Ja, maar dan met houten jalouzien. Ik heb 3 sets houten jalouzien en deze zelf elektrisch gemaakt met een somfy motortje.

Omdat ik geen hak en breekwerk meer wilde verrichten wordt het motortje gevoed door oplaadbare batterijen.

Ik dacht zelf dat dit nooit wat kan zijn maar het hangt nu al bijna een jaar en gaan elke dag een keer open en dicht en werkt nog steeds zonder tussendoor bij te laden.

Ik heb er een afstandbediening bij waarmee je elke positie kunt kiezen en het werkt ook via mijn somfy tahoma box en de somfy app op mijn telefoon, echter is het dan wel enkel open of dicht.

Normaal gesproken gaan ze dus op een ingestelde tijd open en dicht en heb ik er geen omkijken naar. Voor mij was dat een vereiste vanwege langdurig afwezig zijn en dan toch inkijk tegen te gaan en bewoonde indruk wekken voor het boevengespuis.

Het werkt perfect, somfy heeft ook motortjes voor rolgordijnen. Het is natuurlijk wel sjiek als je met 1 druk op de knop alles omhoog of dicht kunt sturen.

Het is niet heel goedkoop, voor de 3 motortjes, afstandbediening en batterij houder was ik net zoveel kwijt als voor de 3 jalouzien, iets meer dan 400 euro.

Het instellen van het open en gesloten setpoint was even pielen maar sindsdien werkt het vlekkeloos zonder ooit 1 keer te hebben geweigerd. Ook zijn de setpoints nooit verlopen. Open positie van de lamellen is bij de 2 jalouzien die naast elkaar hangen nog steeds identiek aan elkaar gelijk.

al met al dus zeer tevreden en wil nu voor de woonkamer eigenlijk wel electrische gordijnrails.
pi_182078189
Wij hebben het via Luxaflex, die hebben ook een systeem met een app, Powerview heet het. Wel vrij prijzig inderdaad, maar kan allemaal precies op maat en je kunt allerlei scenes en voorkeuren aanmaken. Online is het een stuk goedkoper dan via een 'dealer met winkel', maar waar men zegt dat het vaste prijzen zijn, blijkt er toch wel onderhandelruimte te zijn.
Grootverdiener die ook de kleintjes Est.
pi_182078214
quote:
Ja, die dus. Prijzig maar wel erg goed spul naar mijn mening. Wij hadden heel veel ramen (dus minder grote oppervlaktes zoals jij) en dat was in die zin erg duur omdat elke unit een eigen aansturing en motor nodig had.
Grootverdiener die ook de kleintjes Est.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')