abonnement Unibet Coolblue
  Redactie Sport donderdag 13 september 2018 @ 10:51:25 #1
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_181875882
Welkom bij Het Hardlooptopic! Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat. Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen!

>>>Gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen. Stuur EERST even een PM/DM naar mosselmossel en meld je DAARNA aan op Endomondo

>>> Ben je fervent Strava gebruiker? Join de Fok! Hardlopers club

SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: 2018 Challenge
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: PRs bijhouden
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Divers
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Blogs van enkele vaste posters
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_181875989
quote:
10s.gif Op donderdag 13 september 2018 10:51 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Ben je zenuwachtiger dan anders?
Nee minder denk ik, normaal heb je er zoveel tijd in gestopt dat je echt graag wil dat alles goed gaat en dan maak je je druk om alle details. Nu is het eigenlijk al een cadeautje dat ik kan starten. De laatste paar trainingen voel ik me echt goed, en loop ik op gevoel een redelijk tempo op lage hartslag. Dus dat wordt ook mijn plan in Berlijn denk ik, misschien af en toe op mijn horloge kijken maar vooral niet teveel. En verder genieten van het parcours.

Maar ergens is er natuurlijk ook wel de onzekerheid omdat ik maar één dertiger heb gemaakt, zou ik dan deze keer de man met de hamer tegenkomen? En gezien ik er nu significant langer over ga doen dan de vorige 3 marathons en dan ik de laatste 3 jaar überhaupt getraind heb, wat vinden mijn benen ervan dat laatste +- halfuur? Maar ik vertrouw erop dat mijn basis daarvoor wel goed genoeg is.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_181876102
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2018 10:39 schreef La_Tramposa het volgende:
Liep er nou nog iemand hier in Berlijn?
Nee helaas niet. Vorig jaar gelopen en kom graag nog een keer terug.
Succes zondag! ^O^
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_181876306
Korte dingetjes lopen is qua herstel best lekker merk ik.
Een 5km op fatsoenlijk tempo is na de finish even 5 minuten uithijgen, maar geen spierpijn ofzo de volgende dag.
Heb afgelopen zondag ook voor het eerst een wedstrijd op de korte survivalafstand gelopen, en daar ga ik dus echt een stuk minder kapot dan normaal gesproken.
Nadeel is wel dat ik een beetje begin op te zien tegen langere afstanden.
Een 10km lijkt me nu echt niet leuk, maar als ik in februari een halve marathon wil lopen moet ik het wel wat gaan uitbreiden :')
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
pi_181876547
Een 10km is nooit leuk :P
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_181876599
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2018 11:40 schreef La_Tramposa het volgende:
Een 10km is nooit leuk :P
klopt, daarom loop ik er meestal ook 11. :P
  donderdag 13 september 2018 @ 12:00:22 #7
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_181876833
Wat is jullie ervaring met hardlopen met steunzooltjes?

Normaal ben ik van het mountainbiken (aangevuld met wielrennen en zwemmen), maar na een stukje vliegen met een motorfiets zit dat er met oa. een gebroken en geluxeerde schouder links en gebroken elleboog rechts eventjes niet meer in. Omdat ik bijzonder slecht stil kan zitten wil ik het hardlopen weer een beetje opstarten.

Vroeger heb ik als aanvulling op het mountainbiken wel een beetje hardgelopen (10km in 39min, destijds nog zonder steunzolen) maar door knieblessures ben ik er maar weer mee opgehouden.

Nu kreeg ik vorig jaar tijdens het (gewoon) lopen uit het niets ineens ontzettend last van m'n grote teen. Blijkbaar heb ik een beenlengteverschil en was er ook iets mis met m'n voeten. Geen idee meer wat het nou precies was :+ , maar na het aanmeten van steunzooltjes heb ik er geen last van gehad. Nu zijn dat vrij harde en stugge dingen en het lijkt me niet heel prettig om daarmee te gaan rennen.

Ik ben bang dat als ik zonder ga rennen, ik binnen no-time weer last van m'n teen krijg. Hoe doen jullie dat?

[ Bericht 2% gewijzigd door Isdatzo op 13-09-2018 12:06:53 ]
Huilen dan.
pi_181882498
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_181887926
Super dat je net op tijd weer lekker kunt lopen LT.

Bij mij gaat het de andere kant op. Steeds vaker ziek. Steeds vaker moe. Hogere hartslagen bij lagere tempo's. Enfin, ik train toch niet voor een marathon.
pi_181888052
quote:
7s.gif Op donderdag 13 september 2018 12:00 schreef Isdatzo het volgende:
Wat is jullie ervaring met hardlopen met steunzooltjes?

Normaal ben ik van het mountainbiken (aangevuld met wielrennen en zwemmen), maar na een stukje vliegen met een motorfiets zit dat er met oa. een gebroken en geluxeerde schouder links en gebroken elleboog rechts eventjes niet meer in. Omdat ik bijzonder slecht stil kan zitten wil ik het hardlopen weer een beetje opstarten.

Vroeger heb ik als aanvulling op het mountainbiken wel een beetje hardgelopen (10km in 39min, destijds nog zonder steunzolen) maar door knieblessures ben ik er maar weer mee opgehouden.

Nu kreeg ik vorig jaar tijdens het (gewoon) lopen uit het niets ineens ontzettend last van m'n grote teen. Blijkbaar heb ik een beenlengteverschil en was er ook iets mis met m'n voeten. Geen idee meer wat het nou precies was :+ , maar na het aanmeten van steunzooltjes heb ik er geen last van gehad. Nu zijn dat vrij harde en stugge dingen en het lijkt me niet heel prettig om daarmee te gaan rennen.

Ik ben bang dat als ik zonder ga rennen, ik binnen no-time weer last van m'n teen krijg. Hoe doen jullie dat?
er bestaan sportsteunzolen misschien heb je daar wat aan. Dan wordt het verschil in been lengte in ieder geval daardoor opgevangen. Ik zou daarom terug gaan naar diegene die je gewone steunzolen heeft aangemeten.
pi_181889439
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2018 21:31 schreef Zwabberhark het volgende:
Super dat je net op tijd weer lekker kunt lopen LT.

Bij mij gaat het de andere kant op. Steeds vaker ziek. Steeds vaker moe. Hogere hartslagen bij lagere tempo's. Enfin, ik train toch niet voor een marathon.
Shitzooi. Maar je bent wel weer op tijd fit voor de Meijendelloop toch? :)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_181889708
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2018 22:23 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Shitzooi. Maar je bent wel weer op tijd fit voor de Meijendelloop toch? :)
Die lijkt me onhaalbaar. De inschrijving zal eind deze maand openen, maar dan moet ik me de komende weken wel echt heel veel beter gaan voelen.

Ik heb mijn HRV eens nader bekeken op runalyze.com en al heb ik nog weinig tabellen gezien met wat normaal zou zijn, zijn mijn RMSSD en SDNN schrikbarend laag als ik het vergelijk met de ranges die ik zag in een recentelijk onderzoek naar HRV en afgeleide parameters. Dus dat komt wel overeen met mijn gevoel.
pi_181889853
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2018 22:34 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Die lijkt me onhaalbaar. De inschrijving zal eind deze maand openen, maar dan moet ik me de komende weken wel echt heel veel beter gaan voelen.

Ik heb mijn HRV eens nader bekeken op runalyze.com en al heb ik nog weinig tabellen gezien met wat normaal zou zijn, zijn mijn RMSSD en SDNN schrikbarend laag als ik het vergelijk met de ranges die ik zag in een recentelijk onderzoek naar HRV en afgeleide parameters. Dus dat komt wel overeen met mijn gevoel.
Dat zijn wel heel wat afkortingen die ik niet begrijp. Heb je niet een langslopend virus onder de leden wat steeds maar niet weggaat doordat je te vroeg weer gaat sporten?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_181890026
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2018 22:42 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Dat zijn wel heel wat afkortingen die ik niet begrijp. Heb je niet een langslopend virus onder de leden wat steeds maar niet weggaat doordat je te vroeg weer gaat sporten?
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5624990/

Dat virus (of erger) zou kunnen. Maar eerst volgende week op vakantie en als dat niet helpt naar de huisarts.
pi_181894764
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2018 22:34 schreef Zwabberhark het volgende:
Ik heb mijn HRV eens nader bekeken op runalyze.com en al heb ik nog weinig tabellen gezien met wat normaal zou zijn, zijn mijn RMSSD en SDNN schrikbarend laag als ik het vergelijk met de ranges die ik zag in een recentelijk onderzoek naar HRV en afgeleide parameters. Dus dat komt wel overeen met mijn gevoel.
Ah... ja...

Ik begrijp hier dus geen hol van
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  vrijdag 14 september 2018 @ 09:38:40 #16
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_181895453
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2018 09:48 schreef McTwente het volgende:

[..]

Een week van tevoren een wedstrijd is dan inderdaad niet handig.
In welke omgeving is je nieuwe thuis? Er zitten hier natuurlijk mensen uit heel Nederland...
Lelystad en omgeving :Y Maar heb tot eind dit jaar iedere maand wel een loopje dus dat is ook wel prima :P
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_181896759
quote:
99s.gif Op vrijdag 14 september 2018 08:16 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Ah... ja...

Ik begrijp hier dus geen hol van
Ik zal niet beweren dat ik het 100% begrijp, maar volgens mij zit het als volgt in elkaar:

Stel jouw hart klopt 60 keer per minuut. Dat betekent dat er gemiddeld 1000 ms (60/60 = 1 s = 1000 ms) tussen iedere slag zal zitten. Maar dat is slechts een gemiddelde. De ene keer zit er bijvoorbeeld 980 ms tussen twee slagen, de andere keer juist 1020 ms.

Nu is het zo dat hoe meer de tijd tussen twee slagen varieert, hoe fitter je bent. Dat klinkt heel onlogisch. Maar vergelijk het met kinderen. Die hebben veel meer energie dan wij volwassenen. Ze zijn heel beweeglijk, onrustig.

Zo zit het ook met je hartslagvariabiliteit. Deze wordt gelijkmatiger, rustiger, naarmate je ouder wordt. Als je ouder wordt ben je minder energiek dan jonge kinderen. Maar: er zit wel een bovengrens aan deze variatie. Als het te groot wordt heb je weer last van een hartritmestoornis.

Samenvattend:
Hoe groter je hartslagvariabiliteit hoe fitter je bent. Dit wordt ook gebruikt door de first beat algoritmes in jouw Garmin die o.a. jouw VO2max en hersteltijd bepalen.

De moeilijke afkortingen in mijn vorige bericht zijn statistische afgeleiden van de HRV.
pi_181896816
Dus eigenlijk is het een cijfer voor iets wat je zelf ook al wel voelt :)
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_181896853
quote:
99s.gif Op vrijdag 14 september 2018 11:14 schreef mosselmossel het volgende:
Dus eigenlijk is het een cijfer voor iets wat je zelf ook al wel voelt :)
Als je iemand bent die goed kan voelen hoe je je voelt wellicht wel. Maar de wetenschapper in mij houdt van dit soort cijfertjes. Al kan het ook de zaken verergeren als je bevestigd krijgt dat je je slecht voelt haha.
pi_181897008
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 11:17 schreef Zwabberhark het volgende:
Al kan het ook de zaken verergeren als je bevestigd krijgt dat je je slecht voelt haha.
HARDOP LACHEN :D
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  vrijdag 14 september 2018 @ 12:03:48 #21
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_181897666
Alleen het idee is dan dat je jouw trainingen afstemt op die waarden (eg HRV, VO2max). Ik heb niet echt het idee dat jij of jouw vereniging dat doet, toch Zwab? Of wil je dat gaan doen?
pi_181899310
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 12:03 schreef Quoi het volgende:
Alleen het idee is dan dat je jouw trainingen afstemt op die waarden (eg HRV, VO2max). Ik heb niet echt het idee dat jij of jouw vereniging dat doet, toch Zwab? Of wil je dat gaan doen?
Ik weet niet of trainingen afgestemd kunnen worden op HRV en VO2max, wel dat deze waardes beter kunnen worden door trainen. Ze zijn mijns inziens vooral een indicator van de fitheid.
  vrijdag 14 september 2018 @ 14:19:59 #23
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_181899645
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 13:59 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Ik weet niet of trainingen afgestemd kunnen worden op HRV en VO2max, wel dat deze waardes beter kunnen worden door trainen. Ze zijn mijns inziens vooral een indicator van de fitheid.
soms wel :)
pi_181909516
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 14:19 schreef Quoi het volgende:

[..]

soms wel :)
Ah, nice. Al wordt er in het artikel beweerd dat HRV "the time gap between heart beats" is, maar dat is het niet.
  zaterdag 15 september 2018 @ 12:51:55 #25
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_181918126
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2018 21:34 schreef Oceanonix het volgende:

[..]

er bestaan sportsteunzolen misschien heb je daar wat aan. Dan wordt het verschil in been lengte in ieder geval daardoor opgevangen. Ik zou daarom terug gaan naar diegene die je gewone steunzolen heeft aangemeten.
Ja, ik heb vanmiddag een afspraak. Maar ik wilde alvast even inventariseren wat de mogelijkheden zijn.
Huilen dan.
  Forum Admin zaterdag 15 september 2018 @ 14:48:38 #26
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_181919679
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 september 2018 12:51 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Ja, ik heb vanmiddag een afspraak. Maar ik wilde alvast even inventariseren wat de mogelijkheden zijn.
bij een podotherapeut?
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  zaterdag 15 september 2018 @ 15:22:03 #27
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_181920180
Yep. Ze gaan sportzooltjes voor me 'printen'.
Huilen dan.
pi_181922411
De lange duurlopen zitten erop! *G*

Vandaag was de afsluitende 35km met een grote groep andere kustmarathon-lopers.Ging zoals alle lange duurlopen ook nu weer heerlijk. Wat een verschil met de andere keren dat ik marathons liep. Toen waren die lange duurlopen zwaar en zag ik er torenhoog tegenop steeds.

Nu heb ik het volste vertrouwen en is het doel om een kleine 20 (!) minuten van mijn tijd af te lopen. Als de omstandigheden een beetje normaal zijn. Zoals vandaag was het perfect :)
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_181922832
quote:
99s.gif Op zaterdag 15 september 2018 17:43 schreef mosselmossel het volgende:
De lange duurlopen zitten erop! *G*

Vandaag was de afsluitende 35km met een grote groep andere kustmarathon-lopers.Ging zoals alle lange duurlopen ook nu weer heerlijk. Wat een verschil met de andere keren dat ik marathons liep. Toen waren die lange duurlopen zwaar en zag ik er torenhoog tegenop steeds.

Nu heb ik het volste vertrouwen en is het doel om een kleine 20 (!) minuten van mijn tijd af te lopen. Als de omstandigheden een beetje normaal zijn. Zoals vandaag was het perfect :)
^O^ Nu nog de lastige taperperiode zien door te komen.
pi_181923235
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 september 2018 18:10 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

^O^ Nu nog de lastige taperperiode zien door te komen.
Daar is niks lastigs aan. Gewoon op de bank hangen en bier drinken. Behalve dan de laatste paar dagen.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_181934432
Veel plezier voor degenen die straks in Berlijn lopen!
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_181934462
Zover ik weet alleen LT toch? Net even in de tracker gezet. Succes LT.
pi_181934561
Succes LT in Berlijn ( en misschien andere van hier?)
Fijn dat je lange duurlopen goed zijn gegaan Mossel, hopelijk gaat de marathon ook zo goed dan!

Ik heb lang niet van me laten horen ( beetje druk :@ ) Met mijn knie gaat het langzaam weer wat beter, ik word nu steeds stevig getaped ( echt die stugge tape dus) en dat helpt best wel! Ik mag mijn hm starten dus met een getapede knie, ondanks dat ik niet veel kms heb gemaakt. Toch denk ik wel dat ik de finish gewoon ga halen :) 16 km is me ook gelukt dus dit moet ook lukken. Nog 3 weken, en ik ben gewoon nu al zo zenuwwachtig 8)7 *O*
  zondag 16 september 2018 @ 08:36:08 #34
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_181934924
Succes vandaag LT! Zo’n mooie stad en marathon O+
pi_181937711
woooow Kipchoge die gewoon 2:01:40 haalt!!! Diep respect wauw _O_ _O_
pi_181937716
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2018 11:17 schreef xMissi het volgende:
woooow Kipchoge die gewoon 2:01:40 haalt!!! Diep respect wauw _O_ _O_
Wat een BAAS _O_
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  Redactie Sport zondag 16 september 2018 @ 11:19:51 #37
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_181937734
Jaaa wtf _O_
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_181938731
Hoe doet LT het?
  zondag 16 september 2018 @ 12:28:14 #39
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_181938760
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2018 12:26 schreef Zwabberhark het volgende:
Hoe doet LT het?
Op 35 km: 03:03:32
Geschatte eindtijd: 03:41:15

(terug naar Lurk modus :) )
!!! Go 49-ers !!!
pi_181939249
quote:
2s.gif Op zondag 16 september 2018 12:28 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Op 35 km: 03:03:32
Geschatte eindtijd: 03:41:15
_O_
Wat heerlijk voor haar na die maandenlange worsteling dat er toch nog een goede tijd uitrolt!
pi_181939929
En Sifan Hassan heeft de halve in Kopenhagen gewonnen!
  zondag 16 september 2018 @ 14:00:20 #42
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_181940697
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2018 12:49 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

_O_
Wat heerlijk voor haar na die maandenlange worsteling dat er toch nog een goede tijd uitrolt!
Netto eindtijd is 03:44:19 geworden :)
!!! Go 49-ers !!!
pi_181942999
Bedankt voor het meeleven allemaal! Eerste helft op hartslag gedaan, toen voelde ik me heel goed dus wat gaan versnellen.. Helaas was het de laatste 7 km echt afzien. Misschien ook niet zo gek als je maar één keer 31 km gelopen hebt 😉 dus volgende keer hopelijk weer helemaal fit zodat ik dat laatste halfuur kan overslaan 😜. Maar een paar maanden geleden kon ik niet eens 4km aan één stuk joggen en 3 weken geleden twijfelde mijn trainer nog of het wel verstandig was om te starten, dus overall gewoon hartstikke trots dat dit gelukt is! En weer een jaartje in de runnersworld 😁
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Moderator zondag 16 september 2018 @ 16:01:03 #44
155227 crew  Guppy
dus
pi_181943420
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2018 15:42 schreef La_Tramposa het volgende:
Bedankt voor het meeleven allemaal! Eerste helft op hartslag gedaan, toen voelde ik me heel goed dus wat gaan versnellen.. Helaas was het de laatste 7 km echt afzien. Misschien ook niet zo gek als je maar één keer 31 km gelopen hebt 😉 dus volgende keer hopelijk weer helemaal fit zodat ik dat laatste halfuur kan overslaan 😜. Maar een paar maanden geleden kon ik niet eens 4km aan één stuk joggen en 3 weken geleden twijfelde mijn trainer nog of het wel verstandig was om te starten, dus overall gewoon hartstikke trots dat dit gelukt is! En weer een jaartje in de runnersworld 😁
EN je hebt in de wereldrecord-race gelopen! _O_ supergoed hoor!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zondag 16 september 2018 @ 16:41:43 #45
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_181944141
LT _O_ bazin!!
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_181944343
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2018 15:42 schreef La_Tramposa het volgende:
Bedankt voor het meeleven allemaal! Eerste helft op hartslag gedaan, toen voelde ik me heel goed dus wat gaan versnellen.. Helaas was het de laatste 7 km echt afzien. Misschien ook niet zo gek als je maar één keer 31 km gelopen hebt 😉 dus volgende keer hopelijk weer helemaal fit zodat ik dat laatste halfuur kan overslaan 😜. Maar een paar maanden geleden kon ik niet eens 4km aan één stuk joggen en 3 weken geleden twijfelde mijn trainer nog of het wel verstandig was om te starten, dus overall gewoon hartstikke trots dat dit gelukt is! En weer een jaartje in de runnersworld 😁
Super zeg! Zo fijn voor je na al die maanden ellende :)
  zondag 16 september 2018 @ 18:23:32 #47
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_181945953
Hele knappe resultaten op wereldniveau, maar ook op persoonlijkniveau hier in het topic... Blijft inspirerend om te lezen ^O^

Is er hier toevallig iemand die hardloopt met een Apple Watch? De marketing machine van Apple is op volle kracht aan het werk vanwege het uitbrengen van nieuwe producten, en mijn aandacht is getrokken om mijn TomTom Runner (GPS, Music, Hartslag) misschien in te wisselen voor zo'n Apple Watch O+ .

Kan ik op hardloop-gebied hetzelfde met beiden? Toevallig iemand die de overstap al eerder heeft gemaakt? Ik vind het fijn om af en toe op hartslag, en soms op snelheid te trainen. Interval, duurloop, alles wat bij het trainen tot een halve marathon komt kijken zo ongeveer. Zelf trainingen opzetten, die dan vervolgens worden 'afgespeeld' op de Tomtom (bijvoorbeeld 6x10' + 1' versnellen oid). Natuurlijk met wat opzwepende muziek als ik in de middle of nowhere loop ~O>
pi_181946045
Gefeliciteerd La_Tramposa!

quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2018 18:23 schreef Saninl het volgende:

Kan ik op hardloop-gebied hetzelfde met beiden? Toevallig iemand die de overstap al eerder heeft gemaakt? Ik vind het fijn om af en toe op hartslag, en soms op snelheid te trainen. Interval, duurloop, alles wat bij het trainen tot een halve marathon komt kijken zo ongeveer. Zelf trainingen opzetten, die dan vervolgens worden 'afgespeeld' op de Tomtom (bijvoorbeeld 6x10' + 1' versnellen oid). Natuurlijk met wat opzwepende muziek als ik in de middle of nowhere loop ~O>
Hier vindt je alle informatie die je nodig hebt.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  zondag 16 september 2018 @ 18:53:45 #49
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_181946790
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2018 18:23 schreef Saninl het volgende:
Hele knappe resultaten op wereldniveau, maar ook op persoonlijkniveau hier in het topic... Blijft inspirerend om te lezen ^O^

Is er hier toevallig iemand die hardloopt met een Apple Watch? De marketing machine van Apple is op volle kracht aan het werk vanwege het uitbrengen van nieuwe producten, en mijn aandacht is getrokken om mijn TomTom Runner (GPS, Music, Hartslag) misschien in te wisselen voor zo'n Apple Watch O+ .

Kan ik op hardloop-gebied hetzelfde met beiden? Toevallig iemand die de overstap al eerder heeft gemaakt? Ik vind het fijn om af en toe op hartslag, en soms op snelheid te trainen. Interval, duurloop, alles wat bij het trainen tot een halve marathon komt kijken zo ongeveer. Zelf trainingen opzetten, die dan vervolgens worden 'afgespeeld' op de Tomtom (bijvoorbeeld 6x10' + 1' versnellen oid). Natuurlijk met wat opzwepende muziek als ik in de middle of nowhere loop ~O>
Ik overweeg ook om mijn TomTom Multisport in te ruilen voor een Apple Watch *O*
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  Redactie Sport zondag 16 september 2018 @ 19:25:50 #50
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_181947646
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2018 15:42 schreef La_Tramposa het volgende:
Bedankt voor het meeleven allemaal! Eerste helft op hartslag gedaan, toen voelde ik me heel goed dus wat gaan versnellen.. Helaas was het de laatste 7 km echt afzien. Misschien ook niet zo gek als je maar één keer 31 km gelopen hebt 😉 dus volgende keer hopelijk weer helemaal fit zodat ik dat laatste halfuur kan overslaan 😜. Maar een paar maanden geleden kon ik niet eens 4km aan één stuk joggen en 3 weken geleden twijfelde mijn trainer nog of het wel verstandig was om te starten, dus overall gewoon hartstikke trots dat dit gelukt is! En weer een jaartje in de runnersworld 😁
LT _O_ Jij bazin _O_
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  Redactie Sport zondag 16 september 2018 @ 19:27:23 #51
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_181947675
Ik heb vandaag meegedaan aan de Meppel City Run 4EM. Lekker weertje erbij. Liep ik gewoon een PR van 2,5 minuut, ik finishte als 36/438 van de vrouwen in 33:06 :D mijn PR was 35:35. Echt ontzettend blij mee. *O*
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  zondag 16 september 2018 @ 19:33:46 #52
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_181947769
quote:
17s.gif Op zondag 16 september 2018 19:27 schreef DeLuna het volgende:
Ik heb vandaag meegedaan aan de Meppel City Run 4EM. Lekker weertje erbij. Liep ik gewoon een PR van 2,5 minuut, ik finishte als 36/438 van de vrouwen in 33:06 :D mijn PR was 35:35. Echt ontzettend blij mee. *O*
Keurig!! _O_
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_181949166
quote:
17s.gif Op zondag 16 september 2018 19:27 schreef DeLuna het volgende:
Ik heb vandaag meegedaan aan de Meppel City Run 4EM. Lekker weertje erbij. Liep ik gewoon een PR van 2,5 minuut, ik finishte als 36/438 van de vrouwen in 33:06 :D mijn PR was 35:35. Echt ontzettend blij mee. *O*
Is dat linkerrijtje? Volgens mij wel.

Ik deed vandaag mee aan de allerlaatste Halve van Hoogland. Vooraf had ik een bescheiden doel: onder de 2:08 lopen. Onder het motto ‘1/2 + 1/2 = 1’ werd namelijk een gecombineerd klassement opgemaakt van de HM van Amersfoort (in juni) en die van Hoogland, en met die tijd zou ik onder mijn PR op de marathon uitkomen.

De eerste helft leek het nog veel beter te gaan: de km-tijden lagen op het schema 2 uur. In de tweede helft ging het veel moeizamer, en de laatste kilometers moesten op het tandvlees.

Uiteindelijk 2:04:19 gelopen. Goed genoeg. En weer een marathonmedaille erbij :)

En het was gezellig met McTwente in het startvak, onderweg en na de finish (sorry dat je zo lang op me moest wachten ;))
  Moderator zondag 16 september 2018 @ 20:55:49 #54
155227 crew  Guppy
dus
pi_181950024
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2018 18:23 schreef Saninl het volgende:
Hele knappe resultaten op wereldniveau, maar ook op persoonlijkniveau hier in het topic... Blijft inspirerend om te lezen ^O^

Is er hier toevallig iemand die hardloopt met een Apple Watch? De marketing machine van Apple is op volle kracht aan het werk vanwege het uitbrengen van nieuwe producten, en mijn aandacht is getrokken om mijn TomTom Runner (GPS, Music, Hartslag) misschien in te wisselen voor zo'n Apple Watch O+ .

quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2018 18:53 schreef Maraca het volgende:

[..]

Ik overweeg ook om mijn TomTom Multisport in te ruilen voor een Apple Watch *O*
Mijn twee centjes, geen ervaring met de Apple Watch zelf, maar mijn vriend liep ermee. Liep, want hij is overgestapt naar een Garmin. Wilde ie eigenlijk nog wel even mee wachten, maar toen er ook nog een barstje in de Apple Watch kwam om onverklaarbare reden is ie overgestapt. Geen moment spijt van gehad.

Twee vrienden van me hebben ook barsten in hun Apple Watch, en die zijn er echt wel zuinig op. Valt me wel tegen. Mijn eigen Garmin is een stuk robuuster, die heeft tijdens de wedstrijden al aardig wat klappen gehad.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zondag 16 september 2018 @ 21:16:14 #55
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_181950681
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2018 20:55 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

[..]

Mijn twee centjes, geen ervaring met de Apple Watch zelf, maar mijn vriend liep ermee. Liep, want hij is overgestapt naar een Garmin. Wilde ie eigenlijk nog wel even mee wachten, maar toen er ook nog een barstje in de Apple Watch kwam om onverklaarbare reden is ie overgestapt. Geen moment spijt van gehad.

Twee vrienden van me hebben ook barsten in hun Apple Watch, en die zijn er echt wel zuinig op. Valt me wel tegen. Mijn eigen Garmin is een stuk robuuster, die heeft tijdens de wedstrijden al aardig wat klappen gehad.
Dat is zonde -O- en valt me ook vies tegen. Voorkeur voor de Apple Watch was ook omdat ik dan ook een horloge heb die ik overdag kan dragen. De meeste sporthorloges zijn gewoon.. te lomp :') voor de rest ben ik namelijk best tevreden over de TomTom, maar die krijgt geen ondersteuning meer -O-
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_181950726
Gefeliciteerd L_T! Lang geen PR, maar na alle perikelen toch de marathon uitlopen, en nog in een hele knappe tijd ook, dat moet minstens zo'n goed gevoel geven.

Hopen dat je dit kunt vasthouden.

Hoe beviel Berlijn je verder? Zag er op TV wel erg leuk uit, veel beleving langs het parcours ook. Deed me wel wat denken aan Rotterdam.

En die Kipchoge zeg! Heb net zo lang getreuzeld voor m'n duurloop, met mijn loopschoenen al aan, tot hij finishte. Even een stukje geschiedenis meemaken.
  Moderator zondag 16 september 2018 @ 21:18:15 #57
155227 crew  Guppy
dus
pi_181950744
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2018 21:16 schreef Maraca het volgende:

[..]

Dat is zonde -O- en valt me ook vies tegen. Voorkeur voor de Apple Watch was ook omdat ik dan ook een horloge heb die ik overdag kan dragen. De meeste sporthorloges zijn gewoon.. te lomp :') voor de rest ben ik namelijk best tevreden over de TomTom, maar die krijgt geen ondersteuning meer -O-
Ik heb mijn Garmin 24 uur per dag om. Maar ik snap je wel hoor, een Apple Watch is wel stijlvol(ler).
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_181951708
Rechtsedirecte, heb jij de Montferlandtrail nog gelopen? Ik niet, kwam me toch niet goed uit dit weekend.

Volgende week de Springendaltrail dan maar bij Ootmarsum. Op herhaling, maar ik vond hem vorig jaar mooi genoeg om nog een keer te lopen.
pi_181951756
Gefeliciteerd LT!!! Super goed na al die lastige maanden!! _O_ _O_

en @DeLuna, jij ook gefeliciteerd met je PR!!
pi_181952229
Oh ja, DeLuna, goeie comeback hoor!
pi_181952517
Mooi gedaan, L_T *O* ! Fijn om je voorgaande maanden zo af te ronden en weer vooruit te kunnen kijken.
pi_181956549
Ondanks de voorbereiding erg goed gelopen LT! _O_
En DeLuna ook weer helemaal terug met een dik PR. _O_

Zoals pijll al zei, ik liep dus ook de halve van Hoogland. De voorbereiding was niet optimaal, ik loop eigenlijk te weinig de laatste tijd. Toch het beoogde tempo om op 2 uur uit te komen vast kunnen houden en de laatste paar km nog wat aan kunnen zetten. Met 1.57.40 dik tevreden. Het was gezellig om pijll weer even te spreken en dankzij zijn zus en vriendin nog een paar leuke foto's van onderweg ontvangen. En dankzij mijn vriendin een foto van vlak voor het finishen.
pi_181957170
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2018 21:17 schreef indepoeier het volgende:
Gefeliciteerd L_T! Lang geen PR, maar na alle perikelen toch de marathon uitlopen, en nog in een hele knappe tijd ook, dat moet minstens zo'n goed gevoel geven.

Hopen dat je dit kunt vasthouden.

Hoe beviel Berlijn je verder? Zag er op TV wel erg leuk uit, veel beleving langs het parcours ook. Deed me wel wat denken aan Rotterdam.

En die Kipchoge zeg! Heb net zo lang getreuzeld voor m'n duurloop, met mijn loopschoenen al aan, tot hij finishte. Even een stukje geschiedenis meemaken.
Berlijn is natuurlijk een fantastische stad en het is heel gaaf om in de wr-race te lopen maar een aantal dingen vielen me toch ook wel een beetje tegen. Maar misschien ben ik verwend na boston ;) Vooral logistiek had ik verwacht dat die Duitsers alles tiptop geregeld hadden maar dat was absoluut niet zo, op de expo al niet en gisteren ook om bij de start te komen moest je bijna een uur file schuifelen en in dat startgebied was het totaal onlogisch ingedeeld, werden mensen de verkeerde kant opgestuurd, mochten supporters nog naar binnen op plekken waar dat eigenijk veel te druk was. En waarom iedereen precies tegelijk moest starten (van de eerste wave dan, er waren er twee) ipv om de paar minuten een startvak snapte ik ook niet helemaal, het bleef nu de hele race heel druk op het parcours en ook mijn vriendin die nabij de 3u liep had die ervaring. Parcours was ook op veel plekken erg smal en soms stonden de toeschouwers op de blauwe lijn wat ik echt super dom en irritant vond. Maar het was wel mooi dat er bijna overal mensen stonden en de finish is echt heel bijzonder. Gisteren ook nog op de after party geweest waar de kampioenen gehuldigd werden dus ik heb King Eliud nog van een meter afstand bewonderd, dat was erg gaaf.

Verder zijn mijn benen stijf maar dat is voor mijn gevoel wel eens erger geweest. Mijn rug is wel helemaal naar de klote, 😜
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_181958637
quote:
17s.gif Op zondag 16 september 2018 19:27 schreef DeLuna het volgende:
Ik heb vandaag meegedaan aan de Meppel City Run 4EM. Lekker weertje erbij. Liep ik gewoon een PR van 2,5 minuut, ik finishte als 36/438 van de vrouwen in 33:06 :D mijn PR was 35:35. Echt ontzettend blij mee. *O*
Ik was er ook :D Is mijn woonplaats.
Toen ik over de finish kwam zat jij vast al thuis gedoucht en op de bank :+
Begin dit jaar ben ik begonnen met hardlopen samen met een plaatselijke loopgroep met als doel de Cityrun.
Ik had enorm veel last van zenuwen maar heb het toch gedaan.

En een diepe buiging voor de deelnemers in Berlijn.
pi_181958789
quote:
1s.gif Op maandag 17 september 2018 08:33 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Berlijn is natuurlijk een fantastische stad en het is heel gaaf om in de wr-race te lopen maar een aantal dingen vielen me toch ook wel een beetje tegen. Maar misschien ben ik verwend na boston ;) Vooral logistiek had ik verwacht dat die Duitsers alles tiptop geregeld hadden maar dat was absoluut niet zo, op de expo al niet en gisteren ook om bij de start te komen moest je bijna een uur file schuifelen en in dat startgebied was het totaal onlogisch ingedeeld, werden mensen de verkeerde kant opgestuurd, mochten supporters nog naar binnen op plekken waar dat eigenijk veel te druk was. En waarom iedereen precies tegelijk moest starten (van de eerste wave dan, er waren er twee) ipv om de paar minuten een startvak snapte ik ook niet helemaal, het bleef nu de hele race heel druk op het parcours en ook mijn vriendin die nabij de 3u liep had die ervaring. Parcours was ook op veel plekken erg smal en soms stonden de toeschouwers op de blauwe lijn wat ik echt super dom en irritant vond. Maar het was wel mooi dat er bijna overal mensen stonden en de finish is echt heel bijzonder. Gisteren ook nog op de after party geweest waar de kampioenen gehuldigd werden dus ik heb King Eliud nog van een meter afstand bewonderd, dat was erg gaaf.

Verder zijn mijn benen stijf maar dat is voor mijn gevoel wel eens erger geweest. Mijn rug is wel helemaal naar de klote, 😜
Startnummer ophalen kan inderdaad drama zijn in Berlijn.
Die drukke punten bij de start herken ik niet van mijn deelname een aantal jaren terug. Was mijn eerste marathon toen, dus kan komen omdat ik toen megavroeg in het startvak stond :P

Heb je op zaterdag ook nog meegedaan aan die funrun naar het Olympisch stadion?
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_181959733
Wat tof LT, gefeliciteerd!
pi_181964405
quote:
1s.gif Op maandag 17 september 2018 10:17 schreef Guard het volgende:

[..]

Startnummer ophalen kan inderdaad drama zijn in Berlijn.
Die drukke punten bij de start herken ik niet van mijn deelname een aantal jaren terug. Was mijn eerste marathon toen, dus kan komen omdat ik toen megavroeg in het startvak stond :P

Heb je op zaterdag ook nog meegedaan aan die funrun naar het Olympisch stadion?
Neehoor dit ligt zeker niet aan jou. Er waren toen wel startvakken meen ik mij te herinneren. De wandeling van het hotel naar de start was prima te doen. Startnummer ophalen verplichtere echt om de hele expo af te lopen en vervolgens in een lange rij aan te sluiten. Was wel een mooie locatie die expo.

Die funrun op zaterdag is zeker een aanrader voor iedereen die Berlijn wil gaan lopen.
pi_181968321
Ik vond Berlijn ook wel behoorlijk druk (twee keer gelopen). Ik heb mij er alleen in 2016 aan geërgerd, omdat ik toen op basis van mijn New York tijd in een ongunstig vak stond. Ik kan mij nog heel goed herinneren dat het vaak onmogelijk was om in te halen. En dat terwijl ik vaak verhalen had gehoord over de brede straten in Berlijn...
  maandag 17 september 2018 @ 19:56:42 #69
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_181968831
LT gefeliciteerd! Knap gelopen ^O^
pi_181969068
quote:
1s.gif Op maandag 17 september 2018 15:55 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]
Die funrun op zaterdag is zeker een aanrader voor iedereen die Berlijn wil gaan lopen.
Echt? Wat maakt de funrun zo fun dan? Ik krijg al kriebels als ik de term hoor, maar het klinkt of ik hiervoor een uitzondering moet maken.

Ik heb al even gekeken, de inschrijving voor de loting start op 17 oktober. Helaas kom ik op basis van mijn resultaten nog niet in aanmerking voor een automatische startplek ;) (dat is voor mijn leeftijd 2:45...)
pi_181970199
quote:
1s.gif Op maandag 17 september 2018 20:07 schreef indepoeier het volgende:

[..]

Echt? Wat maakt de funrun zo fun dan? Ik krijg al kriebels als ik de term hoor, maar het klinkt of ik hiervoor een uitzondering moet maken.

Ik heb al even gekeken, de inschrijving voor de loting start op 17 oktober. Helaas kom ik op basis van mijn resultaten nog niet in aanmerking voor een automatische startplek ;) (dat is voor mijn leeftijd 2:45...)
Hetis een funrun omdat je gewoon op een zeer relaxed tempo loopt, puur voor de fun dus. De volgende dag mag je immers de marathon lopen. Wat deze bijzonder maakt is de finish in het olympisch stadion, een bijzondere ervaring.
  Redactie Sport maandag 17 september 2018 @ 21:04:33 #72
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_181970407
quote:
1s.gif Op maandag 17 september 2018 20:07 schreef indepoeier het volgende:

[..]

Echt? Wat maakt de funrun zo fun dan? Ik krijg al kriebels als ik de term hoor, maar het klinkt of ik hiervoor een uitzondering moet maken.

Ik heb al even gekeken, de inschrijving voor de loting start op 17 oktober. Helaas kom ik op basis van mijn resultaten nog niet in aanmerking voor een automatische startplek ;) (dat is voor mijn leeftijd 2:45...)
Ik ben ook van plan om mee te doen aan de loting. Beetje geïnspireerd door LT en alle verhalen via social media :P
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_181974451
Ik heb de funrun niet gedaan, was misschien wel leuk geweest maar we hebben zelf een lekker rondje los gelopen vanuit het hotel, toch wel minder vermoeiend. Overall vind ik Berlijn zeker een mooie marathon hoor, en vooral de beleving van het topveld en hoe dat met iedereen gedeeld wordt is heel speciaal. Maar als je je als loper zelf heel speciaal wilt voelen is Boston toch echt nog wel een paar stapjes vetter!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_181974534
Maar ja die BQ hè. Die is nog lang niet binnen bereik.

En Boston is er meer eentje die ik misschien ooit nog wel eens zou willen lopen terwijl Berlijn gewoon een prima optie is als volgende marathon.
pi_181980112
Voor een BQ moet ik echt een keer een half jaar specifiek gaan trainen. En hoewel het me erg gaaf lijkt, gaat dat toch botsen met andere plannen. Die 100 km moet ook nog natuurlijk, en ik vind dat gewoon mooier dan een marathon :s)
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_181980738
Het één sluit het ander niet uit :) .Ik dacht dat ik na Rotterdam heel veel trager zou worden doordat ik meer op volume en minder op snelheid zou gaan trainen, maar het valt eigenlijk best mee. Ik heb niet de tempohardheid die ik in het voorjaar had maar ik geloof vreemd genoeg nu meer in een tijd onder de 3 uur 10 dan een halfjaar geleden. Ik had toen nog nooit een snelle marathon gelopen en dit jaar twee ruim onder de 3 uur 15. Dat heeft ook wel iets met het zelfvertrouwen gedaan ;) .
pi_181985546
Zondag RunDisney halve marathon, zin in....
pi_181986741
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2018 15:15 schreef linebear het volgende:
Zondag RunDisney halve marathon, zin in....
Ik ben heel benieuwd naar je ervaring daar. Die Disney-events lijken altijd wel een hoog funrun-gehalte te hebben, maar de halve marathon zou toch wel een echt loopje moeten zijn.

Niet dat ik van plan ben 'm ooit te gaan lopen; het gedoe met medische certificaten staat me tegen.
pi_181986986
Mooi verhaal LT! Berlijn lijkt me heel mooi lm te lopen. Volgend jaar alleen noet. Mijn vriendin vermoord me als ok een marathon plan zo kort na de bruiloft :P

Veel plezier met de Disney hm linebear!
pi_181988361
quote:
12s.gif Op dinsdag 18 september 2018 11:40 schreef Devv het volgende:
Het één sluit het ander niet uit :) .Ik dacht dat ik na Rotterdam heel veel trager zou worden doordat ik meer op volume en minder op snelheid zou gaan trainen, maar het valt eigenlijk best mee. Ik heb niet de tempohardheid die ik in het voorjaar had maar ik geloof vreemd genoeg nu meer in een tijd onder de 3 uur 10 dan een halfjaar geleden. Ik had toen nog nooit een snelle marathon gelopen en dit jaar twee ruim onder de 3 uur 15. Dat heeft ook wel iets met het zelfvertrouwen gedaan ;) .
true, het zou best kunnen. Maar dan nog wil ik niet mijn aandacht verdelen tussen twee "big goals". Dus eerst die 100 nog maar eens proberen.
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_181999452
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2018 16:23 schreef pijll het volgende:

[..]

Ik ben heel benieuwd naar je ervaring daar. Die Disney-events lijken altijd wel een hoog funrun-gehalte te hebben, maar de halve marathon zou toch wel een echt loopje moeten zijn.

Niet dat ik van plan ben 'm ooit te gaan lopen; het gedoe met medische certificaten staat me tegen.
Ben ook zeer benieuwd. Het versturen de ophaalberichten van de bibs gaat nu al niet goed. Zouden twee weken van te voren beschikbaar zijn. Maar nu blijken ze technische problemen te hebben om deze te mailen. Iedereen in paniek en gestresst...

Ach, als ik hem vrijdag maar uit kan printen
  donderdag 20 september 2018 @ 08:37:14 #82
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_182020794
Misschien hier al gepost, maar een mooi artikel over Kipchoge:

https://www.nytimes.com/2(...)pchoge-marathon.html
!!! Go 49-ers !!!
pi_182032912
quote:
2s.gif Op donderdag 20 september 2018 08:37 schreef RobertoCarlos het volgende:
Misschien hier al gepost, maar een mooi artikel over Kipchoge:

https://www.nytimes.com/2(...)pchoge-marathon.html
Nog niet voorbij zien komen, maar een mooi stuk! Wel leuk omdat het nog voor het WR geschreven is.
  vrijdag 21 september 2018 @ 12:34:38 #84
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_182045529
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2018 20:55 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

[..]

Mijn twee centjes, geen ervaring met de Apple Watch zelf, maar mijn vriend liep ermee. Liep, want hij is overgestapt naar een Garmin. Wilde ie eigenlijk nog wel even mee wachten, maar toen er ook nog een barstje in de Apple Watch kwam om onverklaarbare reden is ie overgestapt. Geen moment spijt van gehad.

Twee vrienden van me hebben ook barsten in hun Apple Watch, en die zijn er echt wel zuinig op. Valt me wel tegen. Mijn eigen Garmin is een stuk robuuster, die heeft tijdens de wedstrijden al aardig wat klappen gehad.
Dank voor de input! Buiten die problemen met het scherm, wat zijn de pro's om voor een Garmin te gaan? Daarnaast is het aanbod van Garmin als je GPS + hartslag + Music wil, ook vrij dun eigenlijk. Vraag mij af welke jouw vriend heeft?

quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2018 18:29 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Hier vindt je alle informatie die je nodig hebt.
Mwa, vind ik niet. Er blijkt op hardwarematig gebied wel degelijk het een en ander te zijn verbeterd. Daar ben ik dus wel benieuwd naar...

quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2018 18:53 schreef Maraca het volgende:

[..]

Ik overweeg ook om mijn TomTom Multisport in te ruilen voor een Apple Watch *O*
En, jij al een beslissing gemaakt? :'( :D
  vrijdag 21 september 2018 @ 14:11:11 #85
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_182047044
Jep :P ik ga mijn TomTom pas vervangen als hij echt kapot is :)

Alhoewel de kans heel groot is dat dat morgen zal zijn tijdens mudmasters :+
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  vrijdag 21 september 2018 @ 22:12:06 #86
413410 Corniel
Alle Dagen Heel Dom
pi_182055985
Disney Runs zijn stom... En Zwabber gaat op Zeker wel de Meijendel Loop doen. Niet zo huilie huilie.

Hallo, ik ben niet dood, al loop ik tegenwoordig wel als bejaarde met stoflongen. Alleen LT's vormcrisis kan daar aan tippen denk ik.

Het blijft ook leuk te zien dat ook als je wat langer wegblijft, de sfeer en de verhalen niet echt veranderen. :)
Zolang ik geen talent heb, blijf ik trainen...
pi_182062938
Ik heb beloofd aan mijn marathonbuddy me toch maar niet in te schrijven voor Meijendel.. bah verstandig zijn.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_182064743
Voorlopig nog geen marathon voor mij, maar ik merk wel dat ik steeds meer lol/uitdaging ga zien in wat langere afstanden. Vorig jaar begonnen en doe nu regelmatig loopjes van tussen de 5-10 km, vorige week 's avonds een keer ruim 15 gelopen en dat ging eigenlijk best lekker.

En morgen de Dam tot damloop.

Qua lopen en conditie heb ik er wel vertrouwen in dat dit gaat lukken, maar ik zie ook weerberichten waar ik wel een beetje tegenop zie. Regen regen en nog eens regen, en ik heb dus eigenlijk vrij weinig in de regen gelopen. Zijn er nog dingen waar ik rekening mee kan houden? Ik loop normaal in een korte (sport)broek en hardloopshirt, is dat handig voor morgen of kan ik beter een hardloop windjack pakken die ik nog heb liggen maar eigenlijk weinig gedragen heb.

nog tips voor eten halverwege?

Misschien maak ik me zorgen om niets, krijg een beetje kriebels zeg maar...
pi_182065684
Ik zou niet eten, zo lang is het niet. Dam tot dam was ooit mijn eerste hardloopwedstrijd en ik weet nog dat ik toen een banaan pakte die heel slecht viel. Sportdrank is genoeg energie en makkelijker te verwerken!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_182065699
Oh en geen jasje aandoen maar gewoon je shirt, poncho of vuilniszak voor in t startvak en een droog shirt voor naderhand!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Moderator zaterdag 22 september 2018 @ 15:43:19 #91
155227 crew  Guppy
dus
pi_182065860
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 22:12 schreef Corniel het volgende:
Disney Runs zijn stom... En Zwabber gaat op Zeker wel de Meijendel Loop doen. Niet zo huilie huilie.

Hallo, ik ben niet dood, al loop ik tegenwoordig wel als bejaarde met stoflongen. Alleen LT's vormcrisis kan daar aan tippen denk ik.

Het blijft ook leuk te zien dat ook als je wat langer wegblijft, de sfeer en de verhalen niet echt veranderen. :)
Hey! Long time no see! *G*
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zondag 23 september 2018 @ 10:38:47 #92
413410 Corniel
Alle Dagen Heel Dom
pi_182078879
LT, gewoon doen. Leuk!
Zolang ik geen talent heb, blijf ik trainen...
  zondag 23 september 2018 @ 10:47:34 #93
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_182079015
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 14:11 schreef Maraca het volgende:
Jep :P ik ga mijn TomTom pas vervangen als hij echt kapot is :)

Alhoewel de kans heel groot is dat dat morgen zal zijn tijdens mudmasters :+
Een keer flink tegen wat materiaal aanstoten dan tijdens Mudmasters ;-)

Ik hoop dat er nog wel (video)reviews komen die de nieuwe hardware testen met hardlopen... Tot nu toe nog niets vernomen dat er in de praktijk verbeteringen zijn wat betreft hardlopen tov de AW3 (bijvoorbeeld over de nieuwe hartslagsensor...)
  zondag 23 september 2018 @ 11:06:54 #94
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_182079375
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2018 10:47 schreef Saninl het volgende:

[..]

Een keer flink tegen wat materiaal aanstoten dan tijdens Mudmasters ;-)

Ik hoop dat er nog wel (video)reviews komen die de nieuwe hardware testen met hardlopen... Tot nu toe nog niets vernomen dat er in de praktijk verbeteringen zijn wat betreft hardlopen tov de AW3 (bijvoorbeeld over de nieuwe hartslagsensor...)
Helaas! Hij heeft het perfect gedaan tijdens MM en hij werkt nog steeds :P ik wacht het ook af. Kon hem op een bepaald moment wel bestellen bij Coolblue (nu niet meer) maar het heeft geen haast.
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_182081438
Ik wil meedoen aan 10 km hardlopen. Ik wil daarna ook meedoen aan zwemloop (1 km zwemmen en 10 km hardlopen). Maar is het onverstandig? De tijd tussen hardlopen en zwemloop is 3 uur.
pi_182081521
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2018 13:04 schreef daniela_007 het volgende:
Ik wil meedoen aan 10 km hardlopen. Ik wil daarna ook meedoen aan zwemloop (1 km zwemmen en 10 km hardlopen). Maar is het onverstandig? De tijd tussen hardlopen en zwemloop is 3 uur.
Als je nog maar net begint, is het niet verstandig. Ben je een crack die al 20 jaar hardloopt, is het geen enkel probleem.

Het feit dat je het vraagt, duidt erop dat het niet zo verstandig is. Maar ik kan het mis hebben.

Kortom: dat ligt aan jezelf.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_182081979
quote:
99s.gif Op zondag 23 september 2018 13:08 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Als je nog maar net begint, is het niet verstandig. Ben je een crack die al 20 jaar hardloopt, is het geen enkel probleem.

Het feit dat je het vraagt, duidt erop dat het niet zo verstandig is. Maar ik kan het mis hebben.

Kortom: dat ligt aan jezelf.
Ik kan halve marathon lopen. Maar 2x 10 is een andere koek, lijkt me.

Ik heb tijdje geleden wel eerst 10 km alleen gelopen en daarna 1x 5 km estafette gelopen. Ik vind 5 km zwaarder dan 10 km. Bovendien had ik bij 5 km een steekpijn in mijn buik.
  Moderator zondag 23 september 2018 @ 14:56:32 #98
155227 crew  Guppy
dus
pi_182083581
quote:
1s.gif Op zondag 23 september 2018 13:33 schreef daniela_007 het volgende:

[..]

Ik kan halve marathon lopen. Maar 2x 10 is een andere koek, lijkt me.

Ik heb tijdje geleden wel eerst 10 km alleen gelopen en daarna 1x 5 km estafette gelopen. Ik vind 5 km zwaarder dan 10 km. Bovendien had ik bij 5 km een steekpijn in mijn buik.
Wij kunnen natuurlijk niet goed inschatten wat jouw niveau is, maar ik denk dat je sowieso niet allebei die afstanden volle bak moet willen gaan.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_182084076
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2018 10:38 schreef Corniel het volgende:
LT, gewoon doen. Leuk!
Iets met niet twee keer dezelfde fout maken ;)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_182085456
Vandaag de Smokkelaarstrail 12,5 km gedaan.
Daar heb ik best tegenop gezien. Ik had me aangemeld voordat de warme zomer begon. Gedurende de zomer vooral veel in de schaduw gezeten en niet veel hardgelopen. o|O
Vanochtend op tijd naar Goirle gegaan. Ik was er keurig op tijd. Tas ingeleverd en rustig schuilen en wachten op de start van groep 12
De groepjes waren mooi klein en direct in een treintje gezet omdat de start dat vroeg. Hierdoor ontstonden er weinig problemen op de single trails.
Onderweg genoten van de temperatuur (12°C), de route en wat minder van de regen. De regen was constant aanwezig.
Omdat ik constant lopers voor me had lette ik wat minder op de bordjes. Niet handig omdat een grote groep voor mij verkeerd liep. Gelukkig was dat maar 500 meter (inclusief terug lopen). notitie voor de volgende keer vertrouw niemand!
De paden waren redelijk begaanbaar al was er een pad tussen waarbij het optillen van mijn voeten wel een beetje zwaar werd door de zuigende modder.
De finish werd bereikt na 1 uur en 33 min. Niet slecht na een warme zomer met weinig beweging. *O*
pi_182087029
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2018 14:56 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Wij kunnen natuurlijk niet goed inschatten wat jouw niveau is, maar ik denk dat je sowieso niet allebei die afstanden volle bak moet willen gaan.
Hoe vertel ik mijn niveau? Tilburg ten Miles (16 km) dit jaar heb ik onder 1u10 gelopen.
pi_182087643
quote:
1s.gif Op zondag 23 september 2018 17:42 schreef daniela_007 het volgende:

[..]

Hoe vertel ik mijn niveau? Tilburg ten Miles (16 km) dit jaar heb ik onder 1u10 gelopen.
Dat is best een redelijke tijd, vraag me alleen af waarom je 2 wedstrijden op 1 dag wil doen, ik vind het leuker om vol te gaan voor 1 wedstrijd.
  Redactie Sport zondag 23 september 2018 @ 18:37:15 #103
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_182088578
Ik heb een schemaatje in elkaar geklikt voor een marathon van Rotterdam, maar dat schema begint op 17/12. Wat doe ik in godsnaam tussen de halve van Eindhoven (14okt) en 17dec??? :D
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_182088608
quote:
10s.gif Op zondag 23 september 2018 18:37 schreef DeLuna het volgende:
Ik heb een schemaatje in elkaar geklikt voor een marathon van Rotterdam, maar dat schema begint op 17/12. Wat doe ik in godsnaam tussen de halve van Eindhoven (14okt) en 17dec??? :D
Sneller worden op de korte afstand!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Redactie Sport zondag 23 september 2018 @ 18:47:20 #105
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_182088801
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2018 18:38 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Sneller worden op de korte afstand!
Goeie ^O^
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_182091513
quote:
10s.gif Op zondag 23 september 2018 18:37 schreef DeLuna het volgende:
Ik heb een schemaatje in elkaar geklikt voor een marathon van Rotterdam, maar dat schema begint op 17/12. Wat doe ik in godsnaam tussen de halve van Eindhoven (14okt) en 17dec??? :D
Beetje freewheelen, genieten van het feit dat je even niet hoeft. Lekker junk miles lopen.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  Redactie Sport zondag 23 september 2018 @ 23:28:27 #107
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_182094461
Ik zeg dat wel zo leuk, maar dat schema heeft eigenlijk weer te weinig km's naar mijn zin. Er wordt maar een keer 30+ gelopen terwijl ik me toch fijn voelde bij 3x de vorige keer.

Geen idee alleen waar dat schema van toen is. :')

Ik heb weer schemastress *O*
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_182097881
quote:
10s.gif Op zondag 23 september 2018 23:28 schreef DeLuna het volgende:
Ik zeg dat wel zo leuk, maar dat schema heeft eigenlijk weer te weinig km's naar mijn zin. Er wordt maar een keer 30+ gelopen terwijl ik me toch fijn voelde bij 3x de vorige keer.

Geen idee alleen waar dat schema van toen is. :')

Ik heb weer schemastress *O*
Een schema van 16 weken is prima voor de marathon dus het is niet gek dat je niet al in oktober weer begint. Maar 1x 30+ is wel erg weinig inderdaad. Als je van die 16 weken 2 weken taperen afhaalt, heb je 14 weekenden. Elke 3e week wat gas terugnemen heb je nog steeds 10 weekenden om de afstand uit te breiden. Dat moet genoeg zijn om een keer of 4-5 boven de 30 te lopen, als je in het eerste weekend begint met 18-20 of zo.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Redactie Sport maandag 24 september 2018 @ 09:01:10 #109
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_182097943
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 08:49 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Een schema van 16 weken is prima voor de marathon dus het is niet gek dat je niet al in oktober weer begint. Maar 1x 30+ is wel erg weinig inderdaad. Als je van die 16 weken 2 weken taperen afhaalt, heb je 14 weekenden. Elke 3e week wat gas terugnemen heb je nog steeds 10 weekenden om de afstand uit te breiden. Dat moet genoeg zijn om een keer of 4-5 boven de 30 te lopen, als je in het eerste weekend begint met 18-20 of zo.
Kan de lange duurlopen altijd nog naar mijn zin aanpassen inderdaad. Bedankt voor de tip :)
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_182098674
Jij begint met schemastress, ik ben er sinds gisteren na anderhalf jaar eindelijk vanaf *O* . De laatste taper van een lang jaar is begonnen en dan een paar maanden off season :s) . Ik ga nog wel de Zevenheuvelenloop doen maar dan zonder de prestatiedrang van het afgelopen jaar.
pi_182098693
quote:
1s.gif Op maandag 24 september 2018 09:01 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Kan de lange duurlopen altijd nog naar mijn zin aanpassen inderdaad. Bedankt voor de tip :)
Ja, k weet niet of je op hartslag op een bepaalde tempozone loopt in jouw schema maar ik loop sowieso altijd een km of 2 rustig in en uit voor ik aan de kerntraining begin, dan heb je al weer 4km extra.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_182098971
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 15:22 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik zou niet eten, zo lang is het niet. Dam tot dam was ooit mijn eerste hardloopwedstrijd en ik weet nog dat ik toen een banaan pakte die heel slecht viel. Sportdrank is genoeg energie en makkelijker te verwerken!
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 15:24 schreef La_Tramposa het volgende:
Oh en geen jasje aandoen maar gewoon je shirt, poncho of vuilniszak voor in t startvak en een droog shirt voor naderhand!
Bedankt voor je reactie.

Ik moet zeggen dat het me echt hartstikke mee is gevallen. Super constant gelopen (de eerste kilometer was het langzaamste, de laatste 2,5 waren het snelste) en van de regen eigenlijk geen last gehad. Wat sportdrank en fruit halverwege viel goed en de poncho heb ik ook tijdens het lopen een hele tijd aangehouden, had ik totaal geen last van. Laatste stuk zonder poncho en na de finish was inderdaad wel meteen fris, maar dat mag de pret niet drukken.

Nu meteen maar een nieuwe loop inplannen, denk aan de Zevenheuvelenloop of Rotterdamse bruggenloop. 5km loopjes ga ik nu niet meer doen, 10-15 is wat mij betreft nu de nieuwe ondergrens en dan misschien eens naar een halve marathon kijken.
  Redactie Sport maandag 24 september 2018 @ 11:03:09 #113
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_182099399
Je hoeft niet een ondergrens te hebben hoor. Een 5km of een 4EM is nog steeds leuk ookal heb je marathons gelopen. :P
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_182099505
quote:
10s.gif Op maandag 24 september 2018 11:03 schreef DeLuna het volgende:
Je hoeft niet een ondergrens te hebben hoor. Een 5km of een 4EM is nog steeds leuk ookal heb je marathons gelopen. :P
Ik kan dat bevestigen.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_182099759
Probeer eens een 1500 meter, dan voel je je weer een beginner ;)

Ik heb meteen een nieuwe uitdaging; ik moet morgen mijn horloge thuislaten van de trainer. Ik snap het idee wel goed, alleen zo kun je echt voelen zonder te oordelen (ook achteraf). Maar het kriebelt natuurlijk wel dat je dan niet-gelogde kilometers maakt :P Maar van dat neurotische gedoe moet ik maar eens afkomen.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  maandag 24 september 2018 @ 11:43:43 #116
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_182100048
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 11:26 schreef La_Tramposa het volgende:
Maar het kriebelt natuurlijk wel dat je dan niet-gelogde kilometers maakt :P
Dit is te herkenbaar _O- . Neemt bij mij ernstige vormen aan.
Huilen dan.
pi_182102323
haha, jullie hebben wel gelijk hoor met die kortere afstanden. Het is meer dat ik in het begin opzag tegen 5km, dat werd 10km en toen 10EM. Die afstanden haal ik wel, het uitlopen op zich is nu niet meer de uitdaging, dus dan moet het of harder of verder. Of allebei natuurlijk.
pi_182104477
Een maximale 5k is net zo'n grote uitdaging als een 10k of HM hoor :) Een andere soort, maar alsnog een uitdaging.

En alles helpt elkaar heb ik het idee, met het training voor langere afstanden word je ook weer sneller op de kortere en andersom heeft het ook zijn effect.

Maar dat is het probleem hier, ik vind eigenlijk alles op zijn eigen manier leuk.

Hier staat de 10k singelloop weer als eerste op het programma en daarna de heuvelrugloop (voor het eerst), vriend van me gaat de HM in Pisa lopen dus wellicht gaat dat ook nog gebeuren ;)
pi_182104495
quote:
10s.gif Op zondag 23 september 2018 18:37 schreef DeLuna het volgende:
Ik heb een schemaatje in elkaar geklikt voor een marathon van Rotterdam, maar dat schema begint op 17/12. Wat doe ik in godsnaam tussen de halve van Eindhoven (14okt) en 17dec??? :D
Ik bepaal pas later of ik ook echt weer een hele ga lopen, maar ik kies er voor om tot begin december mij meer te focussen op krachttraining.
  maandag 24 september 2018 @ 15:39:50 #120
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_182104713
Wat is een verstandige hoeveelheid kilometers per week om mee te beginnen? Ik heb een best wel prima conditie alleen ik heb nu denk ik zo'n anderhalf of twee jaar niet meer hardgelopen (wel veel mtb en wielrennen) dus m'n botten en gewrichten zijn de schokbelasting niet meer gewend. Sowieso is het ook qua spieren een heel andere manier van voortbeweging.

Ik wil niet te hard van stapel lopen (hihi ;( ) en straks met nog meer blessures thuiszitten. Kilometer of 20 per week om mee te beginnen?
Huilen dan.
pi_182104924
20km per week om mee te beginnen klinkt niet heel verstandig.

Ik zou proberen 2x 5km te doen en elke week max 10% erbij. Variatie is imo belangrijker dan afstand, dus probeer na 2 of 3 weken eens een interval. Dan loop je (hihi) geen blessures op.

Maar ik weet dat het makkelijk praten is als je na 5km nog wel 10 aan kunt...
  Redactie Sport maandag 24 september 2018 @ 16:04:50 #122
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_182105225
quote:
7s.gif Op maandag 24 september 2018 15:39 schreef Isdatzo het volgende:
Wat is een verstandige hoeveelheid kilometers per week om mee te beginnen? Ik heb een best wel prima conditie alleen ik heb nu denk ik zo'n anderhalf of twee jaar niet meer hardgelopen (wel veel mtb en wielrennen) dus m'n botten en gewrichten zijn de schokbelasting niet meer gewend. Sowieso is het ook qua spieren een heel andere manier van voortbeweging.

Ik wil niet te hard van stapel lopen (hihi ;( ) en straks met nog meer blessures thuiszitten. Kilometer of 20 per week om mee te beginnen?
Ik heb van juli 2017 tot maart dit jaar niet gelopen en ben gewoon weer begonnen met 2 minuten lopen 1 minuut wandelen. Ipv daar maanden over te doen heb ik dat wat sneller opgebouwd en liep ik half april alweer km's achter elkaar. Beetje naar gevoel wat mijn benen ervan vonden.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_182105234
Gisteren trail evenement gelopen in Spanje. Lekker lokaal evenement, bijna alleen maar Spaanse berggeiten en negen Flatlanders :D
Vorig jaar ook al aan deze trail meegedaan. Super gave trail, goed geregeld, veel voor weinig, zoals een shirt, armstukken, bidon, zonnebril en een heerlijke BBQ achteraf voor alle deelnemers. En lekker met handen en voeten en het hele beperkte Spaans wat ik machtig ben met de vrijwilligers onderweg gepraat. Super dag gehad. Uiteindelijk nog 9e plek in de mannen veteranen categorie gelopen. Maar dat was van ondergeschikt belang.
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_182111543
quote:
1s.gif Op zondag 23 september 2018 18:04 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Dat is best een redelijke tijd, vraag me alleen af waarom je 2 wedstrijden op 1 dag wil doen, ik vind het leuker om vol te gaan voor 1 wedstrijd.
Dat zeg je goed, jij vindt dat. Een ander vindt het leuk om 2 of 3 wedstrijden op een dag te doen. Bij de Stevensloop deden we met drie mensen van hier de 5 km, de 10 km én de HM achter elkaar. Vooral als duurloop in de aanloop van een M of zelfs nog veel verder.
pi_182112041
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 11:26 schreef La_Tramposa het volgende:
Probeer eens een 1500 meter, dan voel je je weer een beginner ;)

Ik heb meteen een nieuwe uitdaging; ik moet morgen mijn horloge thuislaten van de trainer. Ik snap het idee wel goed, alleen zo kun je echt voelen zonder te oordelen (ook achteraf). Maar het kriebelt natuurlijk wel dat je dan niet-gelogde kilometers maakt :P Maar van dat neurotische gedoe moet ik maar eens afkomen.
Van mijn trainer mogen we heel september niet op ons horloge kijken, omdat het toch alleen om omvang opbouwen draait.

Gelukkig is het bijna oktober.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_182112705
quote:
1s.gif Op maandag 24 september 2018 20:48 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Van mijn trainer mogen we heel september niet op ons horloge kijken, omdat het toch alleen om omvang opbouwen draait.

Gelukkig is het bijna oktober.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja niet erop kijken doe ik wel vaker, maar ik moet hem echt thuislaten :P Zodat ik ook niet achteraf kan gaan analyseren..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  maandag 24 september 2018 @ 21:22:10 #127
3878 Vork
Manisch creatief
pi_182113049
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 16:05 schreef Guard het volgende:
Gisteren trail evenement gelopen in Spanje. Lekker lokaal evenement, bijna alleen maar Spaanse berggeiten en negen Flatlanders :D
Vorig jaar ook al aan deze trail meegedaan. Super gave trail, goed geregeld, veel voor weinig, zoals een shirt, armstukken, bidon, zonnebril en een heerlijke BBQ achteraf voor alle deelnemers. En lekker met handen en voeten en het hele beperkte Spaans wat ik machtig ben met de vrijwilligers onderweg gepraat. Super dag gehad. Uiteindelijk nog 9e plek in de mannen veteranen categorie gelopen. Maar dat was van ondergeschikt belang.
Klinkt goed! Even een trail lopen na een weeklang trails lopen. Krijg je dan niet op ten duurt last van dingen?

Merk je eigenlijk verschil tussen jullie en de Spaanse berggeiten, qua techniek, tactiek of uithoudingsvermogen?
pi_182113271
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 21:09 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ja niet erop kijken doe ik wel vaker, maar ik moet hem echt thuislaten :P Zodat ik ook niet achteraf kan gaan analyseren..
Ja, mijn trainer wil dat liever ook, maar ik wil liever logs :P

Maar in jouw situatie kan ik het me wel goed voorstellen hoor, lijkt me het belangrijkst dat je eerst weer structureel lekker loopt. Ik heb soms ook dat ik gevoelsmatig lekker heb gelopen, en dat thuis blijkt dat het een slakkentempo was. Dat doet niet veel goeds voor dat lekkere gevoel...
  Forum Admin maandag 24 september 2018 @ 21:40:39 #129
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_182113494
Overigens was het uitstellen van mijn weekend duurloopje wel de moeite waard, wat was het heerlijk qua weer en temperatuur vanavond.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_182114950
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 21:09 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ja niet erop kijken doe ik wel vaker, maar ik moet hem echt thuislaten :P Zodat ik ook niet achteraf kan gaan analyseren..
Ik vind

Maar dat kan je zelf wel invullen denk ik ;)
pi_182114990
Ik heb van het weekend ook een trail gelopen, maar dan een relatief vlakke in vergelijking met Guard.

de RunForestRun Springendal trailrun, waar ik de 25km deed. Vorig jaar liep ik deze ook, en omdat hij toen zo goed beviel en hij perfect in mijn aanloop naar de Berenloop past, ben ik op herhaling gegaan.

De voorspellingen voor zaterdag waren goed, een redelijke dag tussen een slechte vrijdag en zondag in. Bij de start scheen er ook een waterig zonnetje, heerlijk hardloopweer. Ze werken bij deze organisatie niet met een startschot, maar met startvenstertijden van een kwartier of zo. Als je over de streep gaat, wordt je startnummer gescand en bij terugkeer opnieuw. Dat zorgt wel voor een relaxte start en mooie verdeling van de deelnemers over het parcours.

De route ging door het grensgebied bij Ootmarsum, onder andere door een bos met diversen bronnen (springen). Mooie beekjes, glooiende weides en hier en daar wat heide. Echt een prachtige omgeving.
Helaas kwam rond de laatste verzorgingspost een onaangekondigde onweersbui aanwaaien. Snel doorgelopen om in ieder geval voorbij het open veld te zijn. Van achteren kwam een hard geraas aanzetten, toen ik omkeek kwam er een hoosbui van jewelste aan. Binnen een paar minuten was elke textielvezel nat en klotste het water in mijn schoenen. Daarna kwam als toetje een stevige hagelbui.

De rest van de afstand was dus onder echte trailomstandigheden, lekker modderig en veel plassen.

Heerlijk gelopen, de eerste helft met de rem erop en de tweede helft met een wat hoger tempo.

Voor wie volgend jaar rond deze tijd nog een mooie trailrun zoekt is dit zeker een aanrader.

Oh, en volgens Strava 235 hoogtemeters ;)
pi_182115079
Ik hoorde net op een podcast trouwens een enthousiast verhaal over de Jungfrau Marathon. Klinkt ook wel als een mooie voor op mijn wensenlijstje

De eerste helft relatief vlak, daarna steil klimmen naar in totaal ruim 1800 hoogtemeters in een prachtig Zwitsers landschap.
pi_182115135
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 22:42 schreef pijll het volgende:

[..]

Ik vind

Maar dat kan je zelf wel invullen denk ik ;)
Ik zou er ook erg veel moeite mee hebben. De gedachte alleen al dat mijn loop-logboek dan niet compleet is...

Ik zou dan op zijn minst de afstand en tijd willen weten, desnoods via een app op mijn telefoon.
  maandag 24 september 2018 @ 22:53:13 #134
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_182115219
Hardloopautisten O+

Ben net zo :')
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_182115995
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 22:47 schreef indepoeier het volgende:
Ik hoorde net op een podcast trouwens een enthousiast verhaal over de Jungfrau Marathon. Klinkt ook wel als een mooie voor op mijn wensenlijstje

De eerste helft relatief vlak, daarna steil klimmen naar in totaal ruim 1800 hoogtemeters in een prachtig Zwitsers landschap.
Absoluut een aanrader. Het eerste deel is goed hardloopbaar, tot je bij de muur van wengen aankomt. Daarna heb je stukken dat je kan hardlopen of gewoon flink aan het berggeiten bent en gewoon file loopt. Ook voor een supporter is het een hele mooie. Vanuit de trein die op verschillende plekken van de route komt kunnen ze je zelfs aanmoedigen.
pi_182116142
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 22:47 schreef indepoeier het volgende:
Ik hoorde net op een podcast trouwens een enthousiast verhaal over de Jungfrau Marathon. Klinkt ook wel als een mooie voor op mijn wensenlijstje

De eerste helft relatief vlak, daarna steil klimmen naar in totaal ruim 1800 hoogtemeters in een prachtig Zwitsers landschap.
Dat Zwitserse landschap is veel mooier als je onverhard loopt :P
Maar zonder gekheid, super mooie omgeving, zeker een bezoek waard.
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_182116267
quote:
1s.gif Op maandag 24 september 2018 21:22 schreef Vork het volgende:

[..]

Klinkt goed! Even een trail lopen na een weeklang trails lopen. Krijg je dan niet op ten duurt last van dingen?

Merk je eigenlijk verschil tussen jullie en de Spaanse berggeiten, qua techniek, tactiek of uithoudingsvermogen?
Ja, natte voeten houden ze niet van. Ik stamp gewoon vol door de bergstroompjes, zij allemaal moeilijk doen om via stenen en boomstammen droog over te komen.
Verder is afdalen ook niet echt hun sterkste punt.
Klimmen wel, die gasten die mij in de buurt liepen gingen wel makkelijk omhoog. Ik gelukkig ook.
Tactiek niet, ik loop niet op de plekken waar het voor de winst gaat. Wel veel deelnemers die te snel starten, maar dat ook het parcours liggen. Was 19 km vlak en bergaf alvorens er geklommen moest worden.
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_182116495
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 22:44 schreef indepoeier het volgende:
Ik heb van het weekend ook een trail gelopen, maar dan een relatief vlakke in vergelijking met Guard.

de RunForestRun Springendal trailrun, waar ik de 25km deed. Vorig jaar liep ik deze ook, en omdat hij toen zo goed beviel en hij perfect in mijn aanloop naar de Berenloop past, ben ik op herhaling gegaan.

De voorspellingen voor zaterdag waren goed, een redelijke dag tussen een slechte vrijdag en zondag in. Bij de start scheen er ook een waterig zonnetje, heerlijk hardloopweer. Ze werken bij deze organisatie niet met een startschot, maar met startvenstertijden van een kwartier of zo. Als je over de streep gaat, wordt je startnummer gescand en bij terugkeer opnieuw. Dat zorgt wel voor een relaxte start en mooie verdeling van de deelnemers over het parcours.

De route ging door het grensgebied bij Ootmarsum, onder andere door een bos met diversen bronnen (springen). Mooie beekjes, glooiende weides en hier en daar wat heide. Echt een prachtige omgeving.
Helaas kwam rond de laatste verzorgingspost een onaangekondigde onweersbui aanwaaien. Snel doorgelopen om in ieder geval voorbij het open veld te zijn. Van achteren kwam een hard geraas aanzetten, toen ik omkeek kwam er een hoosbui van jewelste aan. Binnen een paar minuten was elke textielvezel nat en klotste het water in mijn schoenen. Daarna kwam als toetje een stevige hagelbui.

De rest van de afstand was dus onder echte trailomstandigheden, lekker modderig en veel plassen.

Heerlijk gelopen, de eerste helft met de rem erop en de tweede helft met een wat hoger tempo.

Voor wie volgend jaar rond deze tijd nog een mooie trailrun zoekt is dit zeker een aanrader.

Oh, en volgens Strava 235 hoogtemeters ;)
Ik heb ook diezelfde 25km gelopen - ontzettend mooie route, met een hysterische hagelbui en een stevig pak onweer als extraatje. Vorig jaar rond deze tijd liep ik mijn eerste trail van 16km - ik liep toen pas net een jaar en vond het toen behoorlijk pittig. Daarbij vergeleken viel deze 25km me eigenlijk wel mee; vooral de hoogteverschillen vond ik beduidend beter te doen dan toendertijd de Devil's Trail Doorn, of later de Lochem Trail of recent Wisenttrail. Of het nu echt zoveel hoogtemeters waren, betwijfel ik - of ik moet opeens een dijk van een conditie hebben.
pi_182119289
quote:
1s.gif Op maandag 24 september 2018 21:30 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Ja, mijn trainer wil dat liever ook, maar ik wil liever logs :P

Maar in jouw situatie kan ik het me wel goed voorstellen hoor, lijkt me het belangrijkst dat je eerst weer structureel lekker loopt. Ik heb soms ook dat ik gevoelsmatig lekker heb gelopen, en dat thuis blijkt dat het een slakkentempo was. Dat doet niet veel goeds voor dat lekkere gevoel...
Wijze hatswoorden!
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 22:42 schreef pijll het volgende:

[..]

Ik vind

Maar dat kan je zelf wel invullen denk ik ;)
Ehm nee eigenlijk niet?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_182119386
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 21:09 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ja niet erop kijken doe ik wel vaker, maar ik moet hem echt thuislaten :P Zodat ik ook niet achteraf kan gaan analyseren..
Als je eens zonder hartslagmeting loopt? Minder te analyseren, maar nog wel km's loggen. En is het meer gevoel en minder kille cijfers
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  dinsdag 25 september 2018 @ 08:50:08 #141
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_182119597
Ik heb een nieuw produkt gevonden en amerikanen zweren erbij (figuurlijk dan he) _O- , nu te bestellen bij onze buren. Deze blijven dagen lang zitten als je ze er niet vanaf haalt volgens de reviews. Circa 20 of 25 euro voor 60x hardlopen, dus circa 40 cent per rondje. Ik gebruik nu al jaren watervaste pleister maar dat is toch halve bak in vergelijking met deze nipgaurd.








Deze is lache!



[ Bericht 11% gewijzigd door govie op 25-09-2018 08:59:11 ]
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
pi_182119980
RunDisney was alles wat ik er van hoopte :)

Zaterdagmiddag kwamen we aan in Disneyland. Tas gedumpt en richting Expo. Daar startnummer, tshirt, pinnen en fotopas opgehaald. Even de expo bekeken. Leuk om mijn naam op de muur te zien. Niet echt boeiende expo. Dus snel het park in.
Eind van de middag een meet en greet met wat mensen van de RunDisney facebook groep.
Zeker gezellig. Daarna eten en richting hotel, want zondag zou de wekker heel vroeg af gaan.

Zondagochtend vroeg, de wekker gaat om 5 uur. Aangekleden en ontbijten.
Om 6 uur in de bus richting park en startvak. Door wat vertraging precies op tijd in startvak aan te komen.

In kleine groepjes vertrekken we. Vanaf de achterkant van de Studios komen we in het park. Daar lopen we een rondje door het park. Dan duiken we weer achter de parken door. Komen we terecht in Disneypark. Ook daar doen we verschillende rondjes. Uit het park en richting Val d'Europe. Daar waaide het wel een beetje, maar goed te doen.

We kwamen weer aan bij de hotels. Liepen langs Hotel Santa Fe en Davey Crocket. Via het water naar New York. Maken het rondje langs het meer af. Duiken weer het Studio park in. Om daar ook te finishen.

Ik heb keihard genoten van deze run. Was lang geleden dat ik een halve marathon had gelopen. Ook niet echt getraind ervoor eigenlijk. Heb het ook lekker op standje relax gedaan. Veel fotos gemaakt en vooral genoten.

Volgend jaar zeker weer doen. Dan voor de 36 km challenge....
pi_182120095
En ja, als je echt voor een serieuze race/tijd wilt gaan. Dan is RunDisney geen optie.
  dinsdag 25 september 2018 @ 10:24:14 #144
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_182120583
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2018 09:42 schreef linebear het volgende:
En ja, als je echt voor een serieuze race/tijd wilt gaan. Dan is RunDisney geen optie.
Wat maakt de tijd nu uit bij zo'n race? Lijkt me zo gaaf dat :D
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_182121595
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2018 00:09 schreef nevache het volgende:

[..]

Ik heb ook diezelfde 25km gelopen - ontzettend mooie route, met een hysterische hagelbui en een stevig pak onweer als extraatje. Vorig jaar rond deze tijd liep ik mijn eerste trail van 16km - ik liep toen pas net een jaar en vond het toen behoorlijk pittig. Daarbij vergeleken viel deze 25km me eigenlijk wel mee; vooral de hoogteverschillen vond ik beduidend beter te doen dan toendertijd de Devil's Trail Doorn, of later de Lochem Trail of recent Wisenttrail. Of het nu echt zoveel hoogtemeters waren, betwijfel ik - of ik moet opeens een dijk van een conditie hebben.
Bij de devils trail Doorn zitten de hoogtemeters voornamelijk in de eerste 13 km.
pi_182121610
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2018 08:12 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Wijze hatswoorden!

[..]

Ehm nee eigenlijk niet?
Niet gelogd is niet gelopen.
pi_182122357
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2018 10:24 schreef Maraca het volgende:

[..]

Wat maakt de tijd nu uit bij zo'n race? Lijkt me zo gaaf dat :D
Er zijn zat mensen die overal een wedstrijd van maken. Dus ook bij Disnep runs zullen er fanatiekelingen zijn.
  dinsdag 25 september 2018 @ 12:29:11 #148
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_182122441
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 september 2018 12:24 schreef Devv het volgende:

[..]

Er zijn zat mensen die overal een wedstrijd van maken. Dus ook bij Disnep runs zullen er fanatiekelingen zijn.
Ja, die ken ik _O- dat zijn dezelfde lui die je in de eerste km ziet rennen alsof ze hun bus moeten halen
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_182122765
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2018 12:29 schreef Maraca het volgende:

[..]

Ja, die ken ik _O- dat zijn dezelfde lui die je in de eerste km ziet rennen alsof ze hun bus moeten halen
Nou en?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  dinsdag 25 september 2018 @ 12:46:55 #150
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_182122791
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2018 12:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Nou en?
Nou, die lui drukken ook echt iedereen aan de kant terwijl ze zigzaggen door de menigte en sommige haal je uiteindelijk toch weer in omdat ze kapot zijn :D. Maar ja, ieder z'n feestje :P
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_182122813
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2018 12:46 schreef Maraca het volgende:

[..]

Nou, die lui drukken ook echt iedereen aan de kant terwijl ze zigzaggen door de menigte en sommige haal je uiteindelijk toch weer in omdat ze kapot zijn :D. Maar ja, ieder z'n feestje :P
Misschien wat meer rechts gaan lopen dan ;)
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  dinsdag 25 september 2018 @ 12:48:54 #152
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_182122821
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2018 12:48 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Misschien wat meer rechts gaan lopen dan ;)
Ik loop altijd rechts en haal links in ;) zei ook niet dat ze mij aan de kant drukken :D
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_182122854
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2018 12:48 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Misschien wat meer rechts gaan lopen dan ;)
Dit is geen regel bij hardlopen.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_182122947
quote:
99s.gif Op dinsdag 25 september 2018 12:51 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Dit is geen regel bij hardlopen.
Is vrij normale hardloop etiquette hoor tijdens een hardloopwedstrijd dat je zoveel mogelijk rechts loopt en links inhaalt.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_182123077
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2018 12:59 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Is vrij normale hardloop etiquette hoor tijdens een hardloopwedstrijd dat je zoveel mogelijk rechts loopt en links inhaalt.
Nee hoor.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  dinsdag 25 september 2018 @ 13:19:59 #156
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_182123273
quote:
1s.gif Op maandag 24 september 2018 15:50 schreef Sport_Life het volgende:
20km per week om mee te beginnen klinkt niet heel verstandig.

Ik zou proberen 2x 5km te doen en elke week max 10% erbij. Variatie is imo belangrijker dan afstand, dus probeer na 2 of 3 weken eens een interval. Dan loop je (hihi) geen blessures op.

Maar ik weet dat het makkelijk praten is als je na 5km nog wel 10 aan kunt...
Ja, precies :') . Ik heb 't idee dat ik na een halfuurtje lopen net opgewarmd ben, duurtraining op de fiets is al gauw 4 tot 5 uur. En variatie is sowieso belangrijk voor mij om het leuk te houden.

quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 16:04 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Ik heb van juli 2017 tot maart dit jaar niet gelopen en ben gewoon weer begonnen met 2 minuten lopen 1 minuut wandelen. Ipv daar maanden over te doen heb ik dat wat sneller opgebouwd en liep ik half april alweer km's achter elkaar. Beetje naar gevoel wat mijn benen ervan vonden.
Hmm, ik heb het iets rapper opgestart volgens mij: [8 minuten redelijk rustig lopen, 2 minuten wandelen] en dat 4 keer herhalen (3x per week). Is dat misschien een beetje veel van het goede dan?

Ik merk wel dat m'n hartslag rap omhoog schiet (lastig om onder de 140 te blijven), maar dat zal wel komen omdat ik 2.5 maand nagenoeg niks heb kunnen doen en ik het hardlopen sowieso niet meer gewend was.
Huilen dan.
pi_182123404
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 september 2018 13:19 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Ja, precies :') . Ik heb 't idee dat ik na een halfuurtje lopen net opgewarmd ben, duurtraining op de fiets is al gauw 4 tot 5 uur. En variatie is sowieso belangrijk voor mij om het leuk te houden.

[..]

Hmm, ik heb het iets rapper opgestart volgens mij: [8 minuten redelijk rustig lopen, 2 minuten wandelen] en dat 4 keer herhalen (3x per week). Is dat misschien een beetje veel van het goede dan?

Ik merk wel dat m'n hartslag rap omhoog schiet (lastig om onder de 140 te blijven), maar dat zal wel komen omdat ik 2.5 maand nagenoeg niks heb kunnen doen en ik het hardlopen sowieso niet meer gewend was.
Hartslagen bij fietsen en hardlopen zijn totaal vergelijkbaar. Ik weetniet of je dat weet? 140 is hardlopend voor de meeste mensen laag en echt een easy going duurlooptempo.
  dinsdag 25 september 2018 @ 13:29:50 #158
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_182123464
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 september 2018 13:26 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

Hartslagen bij fietsen en hardlopen zijn totaal vergelijkbaar. Ik weetniet of je dat weet? 140 is hardlopend voor de meeste mensen laag en echt een easy going duurlooptempo.
Ja, dat weet ik. Maar toen ik anderhalf jaar geleden nog wel regelmatig liep kon ik prima op een hartslag tussen 120-130 lopen.
Huilen dan.
pi_182123496
quote:
99s.gif Op dinsdag 25 september 2018 13:07 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Nee hoor.
Nee vandaar dat het in menig programma boekje of site staat of op matrix borden langs het parcours, zoals afgelopen weekend bijvoorbeeld bij de DtD, staat aangegeven natuurlijk.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_182123570
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2018 13:31 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Nee vandaar dat het in menig programma boekje of site staat of op matrix borden langs het parcours, zoals afgelopen weekend bijvoorbeeld bij de DtD, staat aangegeven natuurlijk.
De enige etiquette die er bij hardloopwedstrijden in het algemeen is, is dat je niet gaat lopen duwen en trekken. Hoe je verder inhaalt is verder niet boeiend.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_182123624
quote:
99s.gif Op dinsdag 25 september 2018 13:35 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

De enige etiquette die er bij hardloopwedstrijden in het algemeen is, is dat je niet gaat lopen duwen en trekken. Hoe je verder inhaalt is verder niet boeiend.
Nee hoor.

Het is zoiets als rechts inhalen op de snelweg. Mag ook niet, maar als jij niet onnodig links rijdt wordt je niet rechts ingehaald.

[ Bericht 10% gewijzigd door Kapt-Ruigbaard op 25-09-2018 13:44:03 ]
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_182125060
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2018 13:38 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Nee hoor.

Het is zoiets als rechts inhalen op de snelweg. Mag ook niet, maar als jij niet onnodig links rijdt wordt je niet rechts ingehaald.
Kijk, daar heb je het al. 'Mag niet' ipv 'hoort niet' Dat is het hele verschil. Het mag gewoon bij hardlopen.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_182125334
quote:
99s.gif Op dinsdag 25 september 2018 15:36 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Kijk, daar heb je het al. 'Mag niet' ipv 'hoort niet' Dat is het hele verschil. Het mag gewoon bij hardlopen.
Meestal he met een etiquette dat het niet verplicht is...
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  Redactie Sport dinsdag 25 september 2018 @ 17:34:30 #164
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_182127264
JAAAA Donderdag inschrijving Rotterdam Marathon open om 14:00 *O* :D

Gelukkig ben ik niet zo enthousiast. :')
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  dinsdag 25 september 2018 @ 17:36:26 #165
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_182127315
quote:
10s.gif Op dinsdag 25 september 2018 17:34 schreef DeLuna het volgende:
JAAAA Donderdag inschrijving Rotterdam Marathon open om 14:00 *O* :D

Gelukkig ben ik niet zo enthousiast. :')
*O* *O*

Ik zit eraan te denken om me in te schrijven voor de marathon :o dan heb ik vanaf nu tot april om van een HM naar een M te gaan. Leuk trainingsdoel :P
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  Redactie Sport dinsdag 25 september 2018 @ 17:38:42 #166
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_182127376
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2018 17:36 schreef Maraca het volgende:

[..]

*O* *O*

Ik zit eraan te denken om me in te schrijven voor de marathon :o dan heb ik vanaf nu tot april om van een HM naar een M te gaan. Leuk trainingsdoel :P
Jaaaaa doe mee, kunnen we elkaar een half jaar vervelen met posts over de voorbereiding *O* *O* :D
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  dinsdag 25 september 2018 @ 18:01:39 #167
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_182127858
quote:
10s.gif Op dinsdag 25 september 2018 17:38 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Jaaaaa doe mee, kunnen we elkaar een half jaar vervelen met posts over de voorbereiding *O* *O* :D
Klopt het dat inschrijving bijna 78 euro is?! :o

edit: oh, de tarieven staan gewoon op de site _O-

edit2: ga het doen *O*

[ Bericht 6% gewijzigd door Maraca op 25-09-2018 18:18:37 ]
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_182130117
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2018 17:36 schreef Maraca het volgende:

[..]

*O* *O*

Ik zit eraan te denken om me in te schrijven voor de marathon :o dan heb ik vanaf nu tot april om van een HM naar een M te gaan. Leuk trainingsdoel :P
Join the club :P.

Ik ga me ook inschrijven! Halve pr is 1,5 uur, mijn doel voor de hele marathon is 3 uur. Dus nog even wat uurtjes trainen!
  Forum Admin dinsdag 25 september 2018 @ 20:25:04 #169
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_182130365
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 september 2018 20:13 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Join the club :P.

Ik ga me ook inschrijven! Halve pr is 1,5 uur, mijn doel voor de hele marathon is 3 uur. Dus nog even wat uurtjes trainen!
Daar heb ik me vorig jaar op verkeken ;) maar succes al vast. Ik ga denk ik ook een poging ga wagen in Rotterdam om mezelf te verbeteren.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_182130396
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 september 2018 20:25 schreef Pharkus het volgende:

[..]

Daar heb ik me vorig jaar op verkeken ;) maar succes al vast. Ik ga denk ik ook een poging ga wagen in Rotterdam om mezelf te verbeteren.
Haha I know het is hoog gegrepen ;). (maar niet helemaal onrealistisch obv prs en nog een half jaar om te trainen)
Maar een hoog doel motiveert wel! :Y

Was was jouw tijd vorig jaar?

[ Bericht 3% gewijzigd door Sport_Life op 25-09-2018 20:40:07 ]
  dinsdag 25 september 2018 @ 20:37:25 #171
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_182130607
3 uur :o

Mijn doel zal zijn: niet als laatste finishen :')
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  Redactie Sport dinsdag 25 september 2018 @ 20:39:43 #172
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_182130659
Als ik sneller loop dan 4:46:09 dan ben ik op zich wel tevreden. Hoewel 4:30 nog steeds mijn doel is. Als het niet weer 21 graden is. :')
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  dinsdag 25 september 2018 @ 20:40:08 #173
3878 Vork
Manisch creatief
pi_182130672
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2018 20:37 schreef Maraca het volgende:
3 uur :o

Mijn doel zal zijn: niet als laatste finishen :')
hoezo niet, dat is toch een feestje? :+
  Moderator dinsdag 25 september 2018 @ 20:58:06 #174
155227 crew  Guppy
dus
pi_182131108
quote:
99s.gif Op dinsdag 25 september 2018 15:36 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Kijk, daar heb je het al. 'Mag niet' ipv 'hoort niet' Dat is het hele verschil. Het mag gewoon bij hardlopen.
En toch ben ik het wel met Kapt-ruigbaard eens. Gewoon rechts lopen en links inhalen scheelt een heleboel irritatie voor iedereen. Ik loop altijd rechts omdat ik niet zo snel ben en niks is zo vervelend als iemand die er dan rechts langs probeert te ellebogen :r en dat heeft me al eens een blauwe wenkbrauw gekost (no shit)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  dinsdag 25 september 2018 @ 21:29:36 #175
413410 Corniel
Alle Dagen Heel Dom
pi_182131833
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 september 2018 20:58 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

En toch ben ik het wel met Kapt-ruigbaard eens. Gewoon rechts lopen en links inhalen scheelt een heleboel irritatie voor iedereen (..)
Het komt helaas soms voor dat mensen zo breed-uit links lopen, dat je er echt alleen rechts voorbij kan. Vooral bij de start van kleinere loopjes is dat soms zo. Vooral ook omdat daar nogal eens mensen vooraan staan waarvan je denkt: Wat de fok doen die hier? (Daarna is het juist in kleinere loopjes nooit een probleem omdat het gewoon niet druk is)
Zolang ik geen talent heb, blijf ik trainen...
pi_182132717
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 september 2018 20:13 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Join the club :P.

Ik ga me ook inschrijven! Halve pr is 1,5 uur, mijn doel voor de hele marathon is 3 uur. Dus nog even wat uurtjes trainen!
Ik heb geleerd: 2 keer HM plus minimaal 10%. Mooie uitdaging voor je dus :)
pi_182132734
quote:
10s.gif Op dinsdag 25 september 2018 17:34 schreef DeLuna het volgende:
JAAAA Donderdag inschrijving Rotterdam Marathon open om 14:00 *O* :D

Gelukkig ben ik niet zo enthousiast. :')
Ook je tweede Rotterdam toch? Ga mij ook inschrijven aangezien London hem toch niet gaat worden..
  Moderator dinsdag 25 september 2018 @ 22:06:55 #178
155227 crew  Guppy
dus
pi_182132904
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2018 21:29 schreef Corniel het volgende:

[..]

Het komt helaas soms voor dat mensen zo breed-uit links lopen, dat je er echt alleen rechts voorbij kan. Vooral bij de start van kleinere loopjes is dat soms zo. Vooral ook omdat daar nogal eens mensen vooraan staan waarvan je denkt: Wat de fok doen die hier? (Daarna is het juist in kleinere loopjes nooit een probleem omdat het gewoon niet druk is)
Daarom ook de etiquette van rechts lopen en links inhalen :Y
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Redactie Sport dinsdag 25 september 2018 @ 22:07:00 #179
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_182132908
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2018 22:01 schreef DavetheNL het volgende:

[..]

Ook je tweede Rotterdam toch? Ga mij ook inschrijven aangezien London hem toch niet gaat worden..
Jep. :Y Ik zag het dit jaar weer op tv en had gewoon spijt dat ik gestopt was met lopen. 8)7
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_182133166
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2018 22:00 schreef DavetheNL het volgende:

[..]

Ik heb geleerd: 2 keer HM plus minimaal 10%. Mooie uitdaging voor je dus :)
Mwah, met 1.25 op de halve zou je dan pas op 3.07 uitkomen, dat klopt in mijn ervaring niet. 1.26 is genoeg voor <3 uur, als je goed getraind bent.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_182133239
Nou, ik kan uit ervaring zeggen dat dit ook niet altijd waar is :'( . Ik liep op de halve in het voorjaar 1.24, op de 10EM 1:03 en de 10K 38 minuten maar ik ben in Rotterdam niet verder gekomen dan 3:12 :') . Het blijft gewoon een bijzondere grens die 3 uur. Ik kon 30/35K op 3 uur lopen maar het ging toch fout.
pi_182133401
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2018 22:07 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Jep. :Y Ik zag het dit jaar weer op tv en had gewoon spijt dat ik gestopt was met lopen. 8)7
Dat sowieso ja.. Daarnaast de kick van het er naar toe werken, dat miste ik ook. Hopelijk is het die keer weertechnisch ook wat makkelijker, knaagt wel licht dat ik oververhit geraakt ben de vorige keer..

quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2018 22:17 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Mwah, met 1.25 op de halve zou je dan pas op 3.07 uitkomen, dat klopt in mijn ervaring niet. 1.26 is genoeg voor <3 uur, als je goed getraind bent.
Daar valt of staat alles mee :) Is natuurlijk ook maar een stelregel, het ene persoon is beter op de langere dan de ander.
pi_182133470
Ja en al loop je 1.20 op de halve, is het nog geen garantie dat het lukt op de dag zelf natuurlijk. De marathon blijft een lastige klus waar veel kan misgaan, en pas in de laatste 6km begint het eigenlijk :P
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_182133473
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2018 22:19 schreef Devv het volgende:
Nou, ik kan uit ervaring zeggen dat dit ook niet altijd waar is :'( . Ik liep op de halve in het voorjaar 1.24, op de 10EM 1:03 en de 10K 38 minuten maar ik ben in Rotterdam niet verder gekomen dan 3:12 :') . Het blijft gewoon een bijzondere grens die 3 uur. Ik kon 30/35K op 3 uur lopen maar het ging toch fout.
Hoe was het verloop van je pace? Ik heb het idee door de pace zo vlak mogelijk te houden het al veel scheelt.

En het is idd heel tof om ernaar toe te werken!!

Overigens heb ik wel veel wedstrijden tot de marathon, maar de helft ga ik op marathon tempo lopen. (is een behoorlijke uitdaging bij een 10km wedstrijd)
pi_182133682
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 september 2018 22:28 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Hoe was het verloop van je pace? Ik heb het idee door de pace zo vlak mogelijk te houden het al veel scheelt.
Het streven was om zo vlak mogelijk te lopen maar ik had die dag de benen niet. Ik denk nog steeds dat ik niet voldoende uitgerust was. En het was de eerste snelle marathon die ik had gelopen, dus misschien ook een stukje gebrek aan ervaring en talent. Succes met je voorbereiding in ieder geval :) .
  Redactie Sport dinsdag 25 september 2018 @ 22:47:26 #186
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_182133950
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2018 22:26 schreef DavetheNL het volgende:

[..]

Dat sowieso ja.. Daarnaast de kick van het er naar toe werken, dat miste ik ook. Hopelijk is het die keer weertechnisch ook wat makkelijker, knaagt wel licht dat ik oververhit geraakt ben de vorige keer..

Ja precies. En ik ging eigenlijk ook veel te hard van start, was bij 28km eigenlijk al wel klaar. :')

We willen gewoon revanche. *)
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_182135031
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 september 2018 22:28 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Hoe was het verloop van je pace? Ik heb het idee door de pace zo vlak mogelijk te houden het al veel scheelt.

En het is idd heel tof om ernaar toe te werken!!

Overigens heb ik wel veel wedstrijden tot de marathon, maar de helft ga ik op marathon tempo lopen. (is een behoorlijke uitdaging bij een 10km wedstrijd)
Waarom zou je een 10 kilometerwedstrijd op marathontempo lopen? Er is toch niks mis mee om die gewoon een stuk harder te lopen?
  woensdag 26 september 2018 @ 06:33:37 #188
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_182137772
Jullie maken me bang ;(
Moet binnen 5:30 uur finishen om niet gediskwalificeerd te worden, dus mag behoorlijk aan de bak _O- Denk dat ik mijn voorlopige streeftijd op 4:45 zet

Ik zat trouwens naar dit schema te kijken. Is in principe 3x per week, maar ze bieden ook de mogelijkheid om uit te breiden naar 4x. Ga ook hun HM schema gebruiken voor mijn eerste HM in december. Kan al wel 21km lopen, maar extra trainen kan geen kwaad :P

[ Bericht 0% gewijzigd door Maraca op 26-09-2018 06:43:37 ]
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_182138053
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 06:33 schreef Maraca het volgende:
Jullie maken me bang ;(
Moet binnen 5:30 uur finishen om niet gediskwalificeerd te worden, dus mag behoorlijk aan de bak _O- Denk dat ik mijn voorlopige streeftijd op 4:45 zet

Ik zat trouwens naar dit schema te kijken. Is in principe 3x per week, maar ze bieden ook de mogelijkheid om uit te breiden naar 4x. Ga ook hun HM schema gebruiken voor mijn eerste HM in december. Kan al wel 21km lopen, maar extra trainen kan geen kwaad :P
Niet nodig. Een van de mooie dingen aan deze is dat de maximale tijd niet zo hard is. Elk jaar wordt de laatste feestelijk binnengehaald en ik geloof dat die meestal meer dan 6 uur er over doen. Check YouTube maar :)
Over dat schema, geen idee.. Ik zie tegenwoordig geen plaatjes meer op mijn telefoon :') En ben nog hard aan het nadenken hoe ik het wil aanpakken.
pi_182138056
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2018 22:47 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Ja precies. En ik ging eigenlijk ook veel te hard van start, was bij 28km eigenlijk al wel klaar. :')

We willen gewoon revanche. *)
Maximale revanche! 8-)
pi_182138173
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 06:33 schreef Maraca het volgende:
Jullie maken me bang ;(
Moet binnen 5:30 uur finishen om niet gediskwalificeerd te worden, dus mag behoorlijk aan de bak _O- Denk dat ik mijn voorlopige streeftijd op 4:45 zet

Ik zat trouwens naar dit schema te kijken. Is in principe 3x per week, maar ze bieden ook de mogelijkheid om uit te breiden naar 4x. Ga ook hun HM schema gebruiken voor mijn eerste HM in december. Kan al wel 21km lopen, maar extra trainen kan geen kwaad :P
Welke HM is dat? Voor de Winter Step One Loop ben ik beschikbaar als haas.
  woensdag 26 september 2018 @ 08:07:19 #192
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_182138187
quote:
1s.gif Op woensdag 26 september 2018 07:43 schreef DavetheNL het volgende:

[..]

Niet nodig. Een van de mooie dingen aan deze is dat de maximale tijd niet zo hard is. Elk jaar wordt de laatste feestelijk binnengehaald en ik geloof dat die meestal meer dan 6 uur er over doen. Check YouTube maar :)
Over dat schema, geen idee.. Ik zie tegenwoordig geen plaatjes meer op mijn telefoon :') En ben nog hard aan het nadenken hoe ik het wil aanpakken.
Dat is wel een geruststelling :D Maar vertik het nog steeds om de laatste te zijn :( :P

quote:
1s.gif Op woensdag 26 september 2018 08:05 schreef McTwente het volgende:

[..]

Welke HM is dat? Voor de Winter Step One Loop ben ik beschikbaar als haas.
Kerstloop Dronten *O*
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_182138228
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 08:07 schreef Maraca het volgende:

Kerstloop Dronten *O*
Die is vanuit mijn nieuwe woonplaats tegen die tijd ook wel te doen. Dus mocht je een haas kunnen gebruiken...
  woensdag 26 september 2018 @ 08:15:23 #194
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_182138234
quote:
1s.gif Op woensdag 26 september 2018 08:13 schreef McTwente het volgende:

[..]

Die is vanuit mijn nieuwe woonplaats tegen die tijd ook wel te doen. Dus mocht je een haas kunnen gebruiken...
Bedankt! Ga overleggen met mijn loopmaatje :Y
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_182138254
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 08:15 schreef Maraca het volgende:

[..]

Bedankt! Ga overleggen met mijn loopmaatje :Y
Prima! Ik vermoed dat je geen 1.45 of zo wilt lopen. Maar sub 2 en alles erboven moet sowieso lukken.

Inb4 1.45 is ook sub 2...
  woensdag 26 september 2018 @ 08:47:49 #196
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_182138419
quote:
1s.gif Op woensdag 26 september 2018 08:20 schreef McTwente het volgende:

[..]

Prima! Ik vermoed dat je geen 1.45 of zo wilt lopen. Maar sub 2 en alles erboven moet sowieso lukken.

Inb4 1.45 is ook sub 2...
1.59 zou heel tof zijn :+

In april zat ik op 2.18 tijdens een training en ga morgen een nulmeting doen om te kijken waar ik nu sta. Zal wel langzamer zijn dan een wedstrijd. Om de een of andere reden kan ik niet op wedstrijdtempo lopen tijdens een training, heb de adrenaline nodig denk ik :')
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  woensdag 26 september 2018 @ 09:12:53 #197
3878 Vork
Manisch creatief
pi_182138670
Leuk al die (H)M plannen! Mijn eerstvolgende HM (14 oktober, Antwerpen) kan nog wel eens een probleem gaan worden. Tijdens een 5k loopje afgelopen zaterdag schoot m'n kuit op slot na 2 kilometer en ik kon met geen mogelijkheid verder. Intussen loop ik nogsteeds mank, maar gek genoeg en gelukkig heb ik er met fietsen geen last van. Ben nu een weekje weg met de fiets, had het graag met wat hardlopen willen combineren, maar helaas...
pi_182138718
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 september 2018 23:48 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

Waarom zou je een 10 kilometerwedstrijd op marathontempo lopen? Er is toch niks mis mee om die gewoon een stuk harder te lopen?
Ik zou die wedstrijden ook gewoon op "normaal" wedstrijdtempo lopen. Je moet toch een beetje richting de sub 39 minuten op de 10 kilometer en zoals eerder werd gezegd sub 1.25/1.26 op de halve om de basis te hebben voor een marathon onder de 3 uur. Je PR op de halve is nu 1.30 maar dat moet je straks fluitend kunnen lopen, want anders kan je het echt wel vergeten. Ik liep alleen tijdens wisselduur trainingen op marathontempo en nooit het hele stuk. Je moet gewoon veel tempohardheid kweken en veel kilometers maken om je lichaam te laten wennen aan het bizarre tempo wat je straks 42 kilometer en een beetje vol moet houden om op 3 uur te lopen. Het zou nooit verkeerd zijn om iemand met ervaring naar je trainingen te laten kijken, want je moet toch wel uit een ander vaatje tappen dan wanneer je alleen voor het uitlopen van de marathon gaat.
pi_182140222
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 september 2018 22:28 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Hoe was het verloop van je pace? Ik heb het idee door de pace zo vlak mogelijk te houden het al veel scheelt.

En het is idd heel tof om ernaar toe te werken!!

Overigens heb ik wel veel wedstrijden tot de marathon, maar de helft ga ik op marathon tempo lopen. (is een behoorlijke uitdaging bij een 10km wedstrijd)
De pace vlakhouden is juist het probleem... de eerste 30-35k gaan nog wel maar daarna wordt het pas echt pittig.

En wat is het nu van 10k wedstrijdjes hebben om ze op marathon tempo te doen? (tenzij je het gewoon heel leuk vindt om er aan mee te doen natuurlijk). Je zal tempo trainingen moeten doen, heel veel kilometers maken en gewoon tussendoor stukken van max 14-15k oid op marathon tempo.
  woensdag 26 september 2018 @ 12:51:13 #200
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_182142002
Hier mensen die de hele of halve van Amsterdam gaan lopen? Zie dat de inschrijving voor de halve al vol zit prrrr
pi_182142264
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 08:47 schreef Maraca het volgende:

[..]

1.59 zou heel tof zijn :+
Dat moet normaal gesproken wel lukken. Zelfs met de warmte van Amersfoort bleef ik nog net onder de 2 uur. In de koelte van december moet dat makkelijker gaan.
pi_182142270
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 12:51 schreef GwaiLow het volgende:
Hier mensen die de hele of halve van Amsterdam gaan lopen? Zie dat de inschrijving voor de halve al vol zit prrrr
Gewoon even startbewijshulp in de gaten houden. Komen wel weer genoeg startnummers vrij
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  Redactie Sport woensdag 26 september 2018 @ 16:50:52 #203
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_182146608
Ik wil bij de HM in Eindhoven kijken of ik onder de twee uur kan. Afhankelijk van het weer ook }:|
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_182149500
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 10:56 schreef m0ridin het volgende:

[..]

De pace vlakhouden is juist het probleem... de eerste 30-35k gaan nog wel maar daarna wordt het pas echt pittig.

En wat is het nu van 10k wedstrijdjes hebben om ze op marathon tempo te doen? (tenzij je het gewoon heel leuk vindt om er aan mee te doen natuurlijk). Je zal tempo trainingen moeten doen, heel veel kilometers maken en gewoon tussendoor stukken van max 14-15k oid op marathon tempo.
Omdat ik in sommige maanden 2 halve marathons loop, als ik bij beide voluit ga ben ik meer aan het afbreken dan opbouwen. Ik begreep dat je juist tempo moet matigen om uiteindelijk sneller te worden.
Dus heb ik een schematje gemaakt waarbij de "leuke en gezellige" wedstrijden op marathontempo worden gadaan en enkele "saaie" loopjes door weilanden enzo meer voluit om tempo te trainen.
  woensdag 26 september 2018 @ 19:00:45 #205
413410 Corniel
Alle Dagen Heel Dom
pi_182149512
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 september 2018 20:13 schreef Sport_Life het volgende:

Ik ga me ook inschrijven! Halve pr is 1,5 uur, mijn doel voor de hele marathon is 3 uur. Dus nog even wat uurtjes trainen!
Good luck. Mijn pr. op de halve was 1:25:50 toen ik dacht, dat moet lukken. Ik ben gestrand op 3:23. Het is geen abc-tje. (En ik heb de trainingsarbeid flink opgeschroefd destijds.)
Zolang ik geen talent heb, blijf ik trainen...
pi_182150090
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 19:00 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Omdat ik in sommige maanden 2 halve marathons loop, als ik bij beide voluit ga ben ik meer aan het afbreken dan opbouwen. Ik begreep dat je juist tempo moet matigen om uiteindelijk sneller te worden.
Dus heb ik een schematje gemaakt waarbij de "leuke en gezellige" wedstrijden op marathontempo worden gadaan en enkele "saaie" loopjes door weilanden enzo meer voluit om tempo te trainen.
Is het dan misschien niet beter om kritisch te kijken naar hoeveel wedstrijden je wilt lopen? Je moet ook gewoon tijd inbouwen voor de lange duurlopen en het herstel daarvan.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_182150162
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 19:00 schreef Corniel het volgende:

[..]

Good luck. Mijn pr. op de halve was 1:25:50 toen ik dacht, dat moet lukken. Ik ben gestrand op 3:23. Het is geen abc-tje. (En ik heb de trainingsarbeid flink opgeschroefd destijds.)
Ik hoor en lees veel verschillende berichten. Gemiddeld genomen is de conclusie dat het (zo goed als) onmogelijk is, maar er zijn ook enkele die weinig tijd verliezen op lange lopen.
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 19:29 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Is het dan misschien niet beter om kritisch te kijken naar hoeveel wedstrijden je wilt lopen? Je moet ook gewoon tijd inbouwen voor de lange duurlopen en het herstel daarvan.
Ik dacht juist die lange duurlopen in te bouwen in "wedstrijden" op laag tempo. Bv de zevenheuvelenloop is leuk om op een rustig tempo te lopen en is ook nog eens een reden om heuveltraining in te bouwen (diversiteit).
pi_182150211
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 19:34 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Ik hoor en lees veel verschillende berichten. Gemiddeld genomen is de conclusie dat het (zo goed als) onmogelijk is, maar er zijn ook enkele die weinig tijd verliezen op lange lopen.

[..]

Ik dacht juist die lange duurlopen in te bouwen in "wedstrijden" op laag tempo. Bv de zevenheuvelenloop is leuk om op een rustig tempo te lopen en is ook nog eens een reden om heuveltraining in te bouwen (diversiteit).
Ja kan maar je moet soms ook 35km lopen he ;) Sommigen doen dat ook wel om een halve marathon heen, maar dat lijkt mij zelf vervelend en het lijkt me voor je conditie beter om in één keer door te gaan. Michel Butter doet dat wel vaak bij de Dam tot Dam maar omdat hij Elite is mag hij 1 minuut voor de start in het startvak aan komen rennen ;)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_182150279
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 19:37 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ja kan maar je moet soms ook 35km lopen he ;) Sommigen doen dat ook wel om een halve marathon heen, maar dat lijkt mij zelf vervelend en het lijkt me voor je conditie beter om in één keer door te gaan. Michel Butter doet dat wel vaak bij de Dam tot Dam maar omdat hij Elite is mag hij 1 minuut voor de start in het startvak aan komen rennen ;)
Ik ga me ook inschrijven voor de Groet uit Schoorl run, die is 30km :D. Dat wordt wat mij betreft een soort generale op marathontempo. Probleem bij trainingen is dat ik nooit langer dan 5-10km aan een stuk kan lopen, vaak is de motivatie er ook niet (ik kan halverwege heerlijk op een bankje ploffen en genieten van de natuur + muziek), een wedstrijd verplicht me om door te rennen :P
  Redactie Sport woensdag 26 september 2018 @ 19:42:01 #210
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_182150304
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 19:40 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Ik ga me ook inschrijven voor de Groet uit Schoorl run, die is 30km :D. Dat wordt wat mij betreft een soort generale op marathontempo. Probleem bij trainingen is dat ik nooit langer dan 5-10km aan een stuk kan lopen, vaak is de motivatie er ook niet (ik kan halverwege heerlijk op een bankje ploffen en genieten van de natuur + muziek), een wedstrijd verplicht me om door te rennen :P
Deze eigenschap is op zich best lastig als je voor een marathon wil trainen...
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_182150331
quote:
11s.gif Op woensdag 26 september 2018 19:42 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Deze eigenschap is op zich best lastig als je voor een marathon wil trainen...
:D. :@
pi_182151929
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 19:40 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Ik ga me ook inschrijven voor de Groet uit Schoorl run, die is 30km :D. Dat wordt wat mij betreft een soort generale op marathontempo. Probleem bij trainingen is dat ik nooit langer dan 5-10km aan een stuk kan lopen, vaak is de motivatie er ook niet (ik kan halverwege heerlijk op een bankje ploffen en genieten van de natuur + muziek), een wedstrijd verplicht me om door te rennen :P
Je was van plan maar 1 keer 30 km te lopen in je marathon voorbereiding?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_182152058
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 20:54 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Je was van plan maar 1 keer 30 km te lopen in je marathon voorbereiding?
De meeste duurlopen die ik nu doe zijn zo'n 20-25km, met enkele keer een uitschieter naar 30km (wel met pauze/stoplichten e.d. tussendoor) en gemiddeld 2 of 3x per maand.
Ik ga een marathon schema van Garmin gebruiken voor de training.
pi_182153088
Tussen al het marathon geweld heb ik last-minute gekozen voor een baanwedstrijd morgen. 5000m in Rotterdam. Nooit eerder gedaan, ben benieuwd.
  woensdag 26 september 2018 @ 22:29:49 #215
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_182154780
Ik blijf het vreemd vinden dat je niet steeds 42km of meer moet lopen als je traint voor een marathon :P Maar goed, zal wel een reden hebben
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_182154872
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 21:37 schreef RunnerAdd het volgende:
Tussen al het marathon geweld heb ik last-minute gekozen voor een baanwedstrijd morgen. 5000m in Rotterdam. Nooit eerder gedaan, ben benieuwd.
Succes! Lijkt me takke zwaar.
pi_182155022
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 22:29 schreef Maraca het volgende:
Ik blijf het vreemd vinden dat je niet steeds 42km of meer moet lopen als je traint voor een marathon :P Maar goed, zal wel een reden hebben
Omdat 42km rennen meer stuk maakt dan rendement oplevert :P.
Zo heeft het in mijn ogen (maar dat is een gevoel) ook weinig zin om in training voor een marathon bij iedere 10k of 21k wedstrijd een pr proberen stuk te lopen, de marathon loop ik toch veel langzamer. Mijn lichaam moet optimaal leren functioneren bij een pace van 4:15,dan heeft een pr op een pace van 3:50 weinig waarde voor de marathon.

Ik geloof wel dat de laatste 10km van een marathon op karakter gaan, maargoed het is voor mij ook de eerste keer :P
pi_182155085
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 21:37 schreef RunnerAdd het volgende:
Tussen al het marathon geweld heb ik last-minute gekozen voor een baanwedstrijd morgen. 5000m in Rotterdam. Nooit eerder gedaan, ben benieuwd.
succes!
pi_182155476
quote:
1s.gif Op woensdag 26 september 2018 22:39 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

...maargoed het is voor mij ook de eerste keer :P
Dan is het op zich niet verkeerd om tips aan te nemen van mensen die iets meer ervaring hebben ;) . En de ervaring leert dat het wel degelijk nuttig is om aan bepaalde randvoorwaarden te voldoen als je een marathon op 3 uur wilt lopen. En dat betekend sneller worden op kortere afstanden en niet alleen op marathontempo trainen.
pi_182155651
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2018 23:00 schreef Devv het volgende:

[..]

Dan is het op zich niet verkeerd om tips aan te nemen van mensen die iets meer ervaring hebben ;) . En de ervaring leert dat het wel degelijk nuttig is om aan bepaalde randvoorwaarden te voldoen als je een marathon op 3 uur wilt lopen. En dat betekend sneller worden op kortere afstanden en niet alleen op marathontempo trainen.
:) ik neem de tips ook wel serieus hoor, evenals de (terechte) kritische houding tov een tijd van 3 uur.

[ Bericht 1% gewijzigd door Sport_Life op 27-09-2018 07:37:18 ]
pi_182157882
Ga eerst maar eens een marathon lopen. Elke is weer anders. Een tijdsdoel stellen is niet erg,maar wees niet teleurgesteld als je het niet haalt. Er kan in die paar uur zo veel gebeuren.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  Redactie Sport donderdag 27 september 2018 @ 09:30:54 #222
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_182159403
Ja het kan bijvoorbeeld 21 graden zijn. Dan kun je je doelen ook wel bijstellen ondanks al die trainingen.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_182160811
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 september 2018 20:13 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Join the club :P.

Ik ga me ook inschrijven! Halve pr is 1,5 uur, mijn doel voor de hele marathon is 3 uur. Dus nog even wat uurtjes trainen!
Ik heb een paar jaar geleden PR's op de halve vergeleken met PR's op de hele. Ik heb toen die PR's verzameld vanaf internetblogs en uit de eigen kennissenkring.

Als je geen sub 1:24 kunt lopen op de halve is sub 3 op de hele vrijwel uitgesloten.
pi_182161042
Dat was ook een beetje mijn conclusie na wat uitzoekwerk. Ik ken persoonlijk maar weinig mensen (eigenlijk niemand) die de marathon onder de 3 uur hebben gelopen met een tijd op de halve boven de 1.25. Met 1.24 val je in de categorie, kan net maar alleen als alles mee zit. 1.30 op de halve...compleet kansloos. Dan zit je eerder tegen een tijd tussen de 3:20/3:30 aan te kijken.

[ Bericht 16% gewijzigd door Devv op 27-09-2018 11:30:57 ]
pi_182161413
quote:
1s.gif Op woensdag 26 september 2018 22:39 schreef Sport_Life het volgende:

Zo heeft het in mijn ogen (maar dat is een gevoel) ook weinig zin om in training voor een marathon bij iedere 10k of 21k wedstrijd een pr proberen stuk te lopen, de marathon loop ik toch veel langzamer. Mijn lichaam moet optimaal leren functioneren bij een pace van 4:15,dan heeft een pr op een pace van 3:50 weinig waarde voor de marathon.
Een 10 of 21 op marathontempo is een prima training voor de eerste helft van een marathon.
pi_182161841
Zou een 10 kilometer op marathontempo niet redelijk eenvoudig moeten zijn? Sneller dan LDL tempo maar ook weer niet een tempo waar je het in die 10 kilometer enigszins moeite mee hebt?
  Redactie Sport donderdag 27 september 2018 @ 12:33:47 #227
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_182161975
quote:
1s.gif Op donderdag 27 september 2018 12:22 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Zou een 10 kilometer op marathontempo niet redelijk eenvoudig moeten zijn? Sneller dan LDL tempo maar ook weer niet een tempo waar je het in die 10 kilometer enigszins moeite mee hebt?
Ik deed vanochtend 10km op hm tempo. Dat viel me eigenlijk nog best mee dus dan zou dat op M tempo wel makkelijk zijn ja.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_182162378
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2018 12:33 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Ik deed vanochtend 10km op hm tempo. Dat viel me eigenlijk nog best mee dus dan zou dat op M tempo wel makkelijk zijn ja.
10 km op hm tempo moet ik toch wel redelijk doorlopen en het gaat dan niet vanzelf. Kom dan niet gesloopt aan,vergt 3chter wel redelijk wat inspanning.
  Redactie Sport donderdag 27 september 2018 @ 13:09:09 #229
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_182162520
quote:
1s.gif Op donderdag 27 september 2018 12:59 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

10 km op hm tempo moet ik toch wel redelijk doorlopen en het gaat dan niet vanzelf. Kom dan niet gesloopt aan,vergt 3chter wel redelijk wat inspanning.
Misschien ben ik wel in vorm en/of ga ik die HM echt schroeien _O-
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  donderdag 27 september 2018 @ 13:09:29 #230
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_182162525
M.i. heeft overbelasting vooral met leeftijd te maken of je gesloopt wordt of niet. Toen ik 18 was had ik 5 basketbaltrainingen, 3x krachtrainingen, 2x wedstrijd, 1 hardlopen per week naast school. Nou ben ik 40 en als ik 3x per week 8 tot 10 km hardloop/trailrun, dan krijg ik niveau 4 springersknieen en een revalidatie van 7 maanden bij de fysio. Nu loop ik genoodzaakt op een hardloopschema met braces en heb in principe geen last van springersknieen. Als je wat ouder wordt, wordt doseren steeds belangrijker want het wordt snel teveel voor oudere knakkers en knakkerinnen. Daarom verwacht ik dat jong en oud moeilijk te vergelijken is, als je 20 of jonger bent, dan ben je nog zo vitaal.
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
pi_182162729
Gek genoeg is op de langere afstanden de taaie oude mannen categorie heel goed vertegenwoordigd. De belastbaarheid op oudere leefdtijd is over het algemeen dus gewoon nog prima. Goed de snelheden zullen wel wat lager liggen dan ze in hun jonge jaren konden. Zelf liep of sportte ik nauwelijks in mijn jonge jaren en heb dus geen vergelijkingsmateriaal.
pi_182162740
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2018 13:09 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Misschien ben ik wel in vorm en/of ga ik die HM echt schroeien _O-
Dat wordt een dik PR. *O*
pi_182163156
quote:
1s.gif Op donderdag 27 september 2018 12:59 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

10 km op hm tempo moet ik toch wel redelijk doorlopen en het gaat dan niet vanzelf. Kom dan niet gesloopt aan,vergt 3chter wel redelijk wat inspanning.
Ik vind dat niet vreemd. Het tempo op de halve is (of was) voor mij misschien maar 10 seconden/km langzamer dan op de 10 kilometer. Het enige tempo wat relatief comfortabel is, is marathontempo (tot een bepaalde afstand natuurlijk ;) ).
  Redactie Sport donderdag 27 september 2018 @ 14:22:10 #234
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_182163961
Het inschrijven is in ieder geval gelukt *O*
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  donderdag 27 september 2018 @ 14:31:39 #235
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_182164167
quote:
10s.gif Op donderdag 27 september 2018 14:22 schreef DeLuna het volgende:
Het inschrijven is in ieder geval gelukt *O*
Bij mij ook *O*
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_182164217
Ik zou me best willen inschrijven voor de Rotterdam Marathon.. alleen trainen in die donkere wintermaanden staat me tegen :@
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  donderdag 27 september 2018 @ 14:34:17 #237
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_182164226
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2018 14:33 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik zou me best willen inschrijven voor de Rotterdam Marathon.. alleen trainen in die donkere wintermaanden staat me tegen :@
Ik vind dat juist een voordeel! Trainen in de hitte is geen doen -O-
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  Redactie Sport donderdag 27 september 2018 @ 14:35:34 #238
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_182164263
quote:
1s.gif Op donderdag 27 september 2018 14:34 schreef Maraca het volgende:

[..]

Ik vind dat juist een voordeel! Trainen in de hitte is geen doen -O-
Dit ja. :D
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  donderdag 27 september 2018 @ 14:37:24 #239
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_182164303
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2018 14:35 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Dit ja. :D
M’n hartslag ;( ben nu al zenuwachtig :D
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_182164313
quote:
1s.gif Op donderdag 27 september 2018 14:34 schreef Maraca het volgende:

[..]

Ik vind dat juist een voordeel! Trainen in de hitte is geen doen -O-
Ik heb twee jaar geleden redelijk geluk gehad toen ik begon te trainen in Mei/Juni voor Eindhoven in Oktober.. maar als ik nu moet beginnen met trainen in December zeg maar, dat is wel heftig met die donkere dagen in 't verschiet en de kilometers die je dan moet gaan maken.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  donderdag 27 september 2018 @ 14:39:05 #241
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_182164347
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2018 14:37 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Ik heb twee jaar geleden redelijk geluk gehad toen ik begon te trainen in Mei/Juni voor Eindhoven in Oktober.. maar als ik nu moet beginnen met trainen in December zeg maar, dat is wel heftig met die donkere dagen in 't verschiet en de kilometers die je dan moet gaan maken.
Ja, zie het probleem echt niet :P zolang er geen ijs op de weg ligt ga ik lopen. Enige wat ik niet doe is door bossen lopen in het donker. Maar heb al een mooie verlichte route gevonden
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  Redactie Sport donderdag 27 september 2018 @ 14:39:34 #242
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_182164359
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2018 14:37 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Ik heb twee jaar geleden redelijk geluk gehad toen ik begon te trainen in Mei/Juni voor Eindhoven in Oktober.. maar als ik nu moet beginnen met trainen in December zeg maar, dat is wel heftig met die donkere dagen in 't verschiet en de kilometers die je dan moet gaan maken.
Ik vond het eigenlijk wel meevallen, maargoed, ik ben dan ook twee dagen in de week vrij, dus ik train eigenlijk amper in het donker. Misschien telt dat niet helemaal. :P
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_182164518
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2018 14:33 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik zou me best willen inschrijven voor de Rotterdam Marathon.. alleen trainen in die donkere wintermaanden staat me tegen :@
Ik snap je punt, maar dat is niet het grootste probleem. Je traint in de koudste maanden van het jaar en dan is de marathon zelf ineens op een warme zonnige dag. Die overgang is veel lastiger te maken dan vanuit een warme periode naar een koelere.
  donderdag 27 september 2018 @ 14:50:23 #244
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_182164582
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2018 14:47 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Ik snap je punt, maar dat is niet het grootste probleem. Je traint in de koudste maanden van het jaar en dan is de marathon zelf ineens op een warme zonnige dag. Die overgang is veel lastiger te maken dan vanuit een warme periode naar een koelere.
Niet echt motiverend dit :P
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_182164625
Ik denk er nog even over na.. anders wordt het Amsterdam voor mij volgend jaar.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Redactie Sport donderdag 27 september 2018 @ 14:53:11 #246
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_182164636
quote:
1s.gif Op donderdag 27 september 2018 14:50 schreef Maraca het volgende:

[..]

Niet echt motiverend dit :P
Komt uiteindelijk allemaal wel goed. Maar hij heeft wel gelijk. _O-
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  Moderator donderdag 27 september 2018 @ 14:55:10 #247
155227 crew  Guppy
dus
pi_182164673
quote:
10s.gif Op donderdag 27 september 2018 14:22 schreef DeLuna het volgende:
Het inschrijven is in ieder geval gelukt *O*
The hype is real!!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_182164695
quote:
10s.gif Op donderdag 27 september 2018 14:22 schreef DeLuna het volgende:
Het inschrijven is in ieder geval gelukt *O*
Hier ook! *O*
  donderdag 27 september 2018 @ 14:59:58 #249
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_182164788
quote:
10s.gif Op donderdag 27 september 2018 14:53 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Komt uiteindelijk allemaal wel goed. Maar hij heeft wel gelijk. _O-
Ow wee als ik als laatste finish he :(
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_182165180
quote:
10s.gif Op donderdag 27 september 2018 14:59 schreef Maraca het volgende:

[..]

Ow wee als ik als laatste finish he :(
Lekker trainen maar :)
  donderdag 27 september 2018 @ 15:33:04 #251
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_182165355
quote:
1s.gif Op donderdag 27 september 2018 15:24 schreef DavetheNL het volgende:

[..]

Lekker trainen maar :)
Er gaat een golf van gemengde gevoelens door mij heen nu :D Aan de ene kant vraag ik me af wat mij bezielde om me in te schrijven, maar aan de andere kant heb ik zin om te gaan trainen en zo'n 'onmogelijk' doel te realiseren. Bedoel, 3 jaar geleden was een 10km loopje nog ondenkbaar. En als er al een jaar is om dit te doen dan is het 2019, omdat ik dan ook een 1300km fietstocht op de planning heb staan (die is in 2018 helaas door privé omstandigheden geannuleerd) en ik dan in de winter volop kan trainen voor Rotterdam en daarna met een goede conditie op de fiets kan stappen *O*

Denk wel dat ik even een weekje vrij plan na de marathon :P
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_182165417
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2018 15:33 schreef Maraca het volgende:

[..]

Denk wel dat ik even een weekje vrij plan na de marathon :P
Wanneer begin je met de voorbereiding?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_182165423
Ik doe zondag met de 15km mee aan de Posbankloop. Begin het toch wel enigszins spannend te vinden. :')
  donderdag 27 september 2018 @ 15:39:39 #254
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_182165488
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2018 15:36 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Wanneer begin je met de voorbereiding?
Ben nu aan het trainen voor de halve marathon op 16 december en denk dat ik zo rond 6-7 januari ga beginnen met de marathontraining
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_182165578
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2018 15:39 schreef Maraca het volgende:

[..]

Ben nu aan het trainen voor de halve marathon op 16 december en denk dat ik zo rond 6-7 januari ga beginnen met de marathontraining
Oke dat klinkt goed.. zeker de stap van 15-20 kilometer naar 25-30 kilometer is behoorlijk dus bouw het goed op na je halve marathon. Was is je streeftijd voor Rotterdam?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  donderdag 27 september 2018 @ 15:44:56 #256
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_182165589
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2018 15:43 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Oke dat klinkt goed.. zeker de stap van 15-20 kilometer naar 25-30 kilometer is behoorlijk dus bouw het goed op na je halve marathon. Was is je streeftijd voor Rotterdam?
Ja, wil dit schema gebruiken.
Mijn streeftijd voor Rotterdam is om niet als laatste te eindigen. Heb echt geen idee wat realistisch is qua tijd :P
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_182165627
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2018 15:44 schreef Maraca het volgende:

[..]

Ja, wil dit schema gebruiken.
Mijn streeftijd voor Rotterdam is om niet als laatste te eindigen. Heb echt geen idee wat realistisch is qua tijd :P
Heb toen ook een (voor mij aangepast) schema van Runnersworld gebruikt voor 16 weken ongeveer. Als laatste eindigen zal wel meevallen toch? Hoe lang doe je nu over 10 km?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  donderdag 27 september 2018 @ 15:50:36 #258
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_182165673
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2018 15:47 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Heb toen ook een (voor mij aangepast) schema van Runnersworld gebruikt voor 16 weken ongeveer. Als laatste eindigen zal wel meevallen toch? Hoe lang doe je nu over 10 km?
Laatste 10k wedstrijd was rond de 54 minuten (en tevens PR), maar toen was ik nog wel kapot van een zwemwedstrijd de avond daarvoor :P Wil volgende week zondag een PR lopen op de 10k in Utrecht
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_182165779
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2018 15:50 schreef Maraca het volgende:

[..]

Laatste 10k wedstrijd was rond de 54 minuten (en tevens PR), maar toen was ik nog wel kapot van een zwemwedstrijd de avond daarvoor :P Wil volgende week zondag een PR lopen op de 10k in Utrecht
Dan moet je met alle kilometers training toch zeker een marathon kunnen lopen rond de 4,5 uur.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  donderdag 27 september 2018 @ 16:00:34 #260
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_182165857
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2018 15:55 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Dan moet je met alle kilometers training toch zeker een marathon kunnen lopen rond de 4,5 uur.
Dat zou heel tof zijn! :) Lees net dat de hekkensluiter van 2017 er 6,5 uur over deed.. stelt me best gerust :P
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_182166319
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2018 16:00 schreef Maraca het volgende:

[..]

Dat zou heel tof zijn! :) Lees net dat de hekkensluiter van 2017 er 6,5 uur over deed.. stelt me best gerust :P
En ach, als je een keer laatste wordt, is Rotterdam wel de plek om dat te doen.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  donderdag 27 september 2018 @ 16:38:41 #262
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_182166444
quote:
99s.gif Op donderdag 27 september 2018 16:31 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

En ach, als je een keer laatste wordt, is Rotterdam wel de plek om dat te doen.
Dat is wel super leuk gedaan O+ Beter dan bij de Elfstedentocht waar het "Jammer joh, volgende keer beter" was _O-
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  Redactie Sport donderdag 27 september 2018 @ 17:33:13 #263
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_182167557
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2018 15:50 schreef Maraca het volgende:

[..]

Laatste 10k wedstrijd was rond de 54 minuten (en tevens PR), maar toen was ik nog wel kapot van een zwemwedstrijd de avond daarvoor :P Wil volgende week zondag een PR lopen op de 10k in Utrecht
Je bent ook nog ongeveer net zo snel als ik :o
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  donderdag 27 september 2018 @ 17:44:13 #264
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_182167718
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2018 17:33 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Je bent ook nog ongeveer net zo snel als ik :o
Ga ik op het eind nog even sprinten, zodat jij de laatste bent :P
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_182170074
Ik vind het nog een hele prestatie om laatste te worden. Ik denk dat als je een beetje stevig doorwandeld je bijna net zo snel gaat...
pi_182170450
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2018 11:21 schreef Devv het volgende:
Dat was ook een beetje mijn conclusie na wat uitzoekwerk. Ik ken persoonlijk maar weinig mensen (eigenlijk niemand) die de marathon onder de 3 uur hebben gelopen met een tijd op de halve boven de 1.25. Met 1.24 val je in de categorie, kan net maar alleen als alles mee zit. 1.30 op de halve...compleet kansloos. Dan zit je eerder tegen een tijd tussen de 3:20/3:30 aan te kijken.
Dat laatste heb ik bewezen. 1.31 op de halve, 3:19 op de hele.
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_182173543
1.30 op de halve en 3.10 op de hele 😉
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_182173901
Ook ingeschreven voor de NN Marathon! Verwachte eindtijd: *O* 2:59 *O* _O-

20 januari weet ik of de 3 uur haalbaar is (wanneer ik 1u24min op de halve haal).

quote:
1s.gif Op donderdag 27 september 2018 14:34 schreef Maraca het volgende:

[..]

Ik vind dat juist een voordeel! Trainen in de hitte is geen doen -O-
Ik vind warme zonnestralen juist geweldig.. vind de winter altijd koud/nat/vies/blegh :P.

quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2018 21:57 schreef La_Tramposa het volgende:
1.30 op de halve en 3.10 op de hele 😉
Dat motiveert ! :Y

[ Bericht 21% gewijzigd door Sport_Life op 27-09-2018 22:28:05 ]
pi_182173930
quote:
99s.gif Op donderdag 27 september 2018 16:31 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

En ach, als je een keer laatste wordt, is Rotterdam wel de plek om dat te doen.
Ja, al was Kelly eigenlijk niet de nummer laatst als je naar de uitslagen kijkt. Ze wijzen op een gegeven moment gewoon iemand aan die feestelijk onthaald wordt als de zogenaamd nummer laatst.

quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2018 16:38 schreef Maraca het volgende:

[..]

Dat is wel super leuk gedaan O+ Beter dan bij de Elfstedentocht waar het "Jammer joh, volgende keer beter" was _O-
Bij de Elfstedentocht is er een tijdslimiet en een nummer laatst die het net wel binnen de tijd redt.

quote:
1s.gif Op donderdag 27 september 2018 14:50 schreef Maraca het volgende:

[..]

Niet echt motiverend dit :P
Dan ga ik nog even door: Doe. Het. Niet. Het wordt de mooiste dag van je leven.
pi_182173949
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2018 21:57 schreef La_Tramposa het volgende:
1.30 op de halve en 3.10 op de hele 😉
Dan heb jij verhoudingsgewijs een veel betere marathon gelopen dan je ooit een halve hebt gelopen.
pi_182174854
1:23:21 op de halve, 3:02:58 op de hele ;)

Maar ja, iedereen is uniek en het kan natuurlijk gewoon zomaar lukken... wordt wel een hele pittige.
pi_182175146
We hebben nog een half jaar om te trainen!
Sowieso wel leuk om elkaar een beetje aan te moedigen :)
  donderdag 27 september 2018 @ 23:12:27 #273
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_182175417
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2018 22:10 schreef Zwabberhark het volgende:

Dan ga ik nog even door: Doe. Het. Niet. Het wordt de mooiste dag van je leven.
Ga je een aanzoek doen bij de finish? O+
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_182175819
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2018 14:52 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik denk er nog even over na.. anders wordt het Amsterdam voor mij volgend jaar.
Waarom niet gewoon allebei?
pi_182178741
5000m op de baan was eigenlijk best wel leuk :) Ik zat uiteraard in de laatste 'slome' serie, maar dat mocht de pret niet drukken.

Flink afgezien, maar erg vlak kunnen lopen. Daar helpt zo'n overzichtelijk 'parcours' toch wel bij.
Uiteindelijk mn PR met bijna een minuut verbeterd met 21.29 als eindtijd.
Bij de Erasmusronde mn volgende uitdaging: 10km onder de 45minuten lopen. PR staat nu op 45.47.

Maar denk dat ik wel vaker een baanwedstrijdje ga meepakken, 3000m of 1500m lijkt me ook leuk om te doen.
pi_182178965
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 07:09 schreef RunnerAdd het volgende:
5000m op de baan was eigenlijk best wel leuk :) Ik zat uiteraard in de laatste 'slome' serie, maar dat mocht de pret niet drukken.

Flink afgezien, maar erg vlak kunnen lopen. Daar helpt zo'n overzichtelijk 'parcours' toch wel bij.
Uiteindelijk mn PR met bijna een minuut verbeterd met 21.29 als eindtijd.
Bij de Erasmusronde mn volgende uitdaging: 10km onder de 45minuten lopen. PR staat nu op 45.47.

Maar denk dat ik wel vaker een baanwedstrijdje ga meepakken, 3000m of 1500m lijkt me ook leuk om te doen.
Netjes! _O_

Word je op een gegeven moment niet gek van de rondjes lopen?
pi_182179014
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2018 22:11 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Dan heb jij verhoudingsgewijs een veel betere marathon gelopen dan je ooit een halve hebt gelopen.
Nou weet k niet, ik was voor beiden goed getraind en met de voorspellers klopt het ook redelijk. Mijn trainings maatje ook, 1.27 op de hele en 3.04 op de halve, en dat laatste was nog veel sneller geweest als ze in Berlijn niet kramp had gekregen de laatste kilometers en een paar keer stil had moeten staan om te rekken. En ik ken nog een meisje met 1.36 op de hele en 3.08 op de halve. Oké die halve kan natuurlijk serieus sneller maar ook op de 10 loopt ze net als ik net rond de 40. Vrouwen zijn sowieso relatief beter hoe langer de afstand wordt, misschien is dat het.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_182179032
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 07:09 schreef RunnerAdd het volgende:
5000m op de baan was eigenlijk best wel leuk :) Ik zat uiteraard in de laatste 'slome' serie, maar dat mocht de pret niet drukken.

Flink afgezien, maar erg vlak kunnen lopen. Daar helpt zo'n overzichtelijk 'parcours' toch wel bij.
Uiteindelijk mn PR met bijna een minuut verbeterd met 21.29 als eindtijd.
Bij de Erasmusronde mn volgende uitdaging: 10km onder de 45minuten lopen. PR staat nu op 45.47.

Maar denk dat ik wel vaker een baanwedstrijdje ga meepakken, 3000m of 1500m lijkt me ook leuk om te doen.
Netjes! Vond je het zwaarder dan 5km op de weg?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_182179465
Over vrouwen en lange afstanden gesproken, hebben jullie dit bizarre verhaal gezien?
https://frieschdagblad.nl(...)der-al-te-veel-gedoe
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_182179781
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 08:32 schreef La_Tramposa het volgende:
Over vrouwen en lange afstanden gesproken, hebben jullie dit bizarre verhaal gezien?
https://frieschdagblad.nl(...)der-al-te-veel-gedoe
Nu wel. Lijkt me geen goede marathonvoorbereiding, hoe zou ze in Berlijn gelopen hebben?
  vrijdag 28 september 2018 @ 09:07:48 #281
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_182179885
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 07:09 schreef RunnerAdd het volgende:
5000m op de baan was eigenlijk best wel leuk :) Ik zat uiteraard in de laatste 'slome' serie, maar dat mocht de pret niet drukken.

Flink afgezien, maar erg vlak kunnen lopen. Daar helpt zo'n overzichtelijk 'parcours' toch wel bij.
Uiteindelijk mn PR met bijna een minuut verbeterd met 21.29 als eindtijd.
Bij de Erasmusronde mn volgende uitdaging: 10km onder de 45minuten lopen. PR staat nu op 45.47.

Maar denk dat ik wel vaker een baanwedstrijdje ga meepakken, 3000m of 1500m lijkt me ook leuk om te doen.
Keurig _O_

quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 08:32 schreef La_Tramposa het volgende:
Over vrouwen en lange afstanden gesproken, hebben jullie dit bizarre verhaal gezien?
https://frieschdagblad.nl(...)der-al-te-veel-gedoe
"Ze hadden geen 10km, dus maar ingeschreven voor de 100km" _O-

Maar los van het talent dat ze heeft, haar lichaam gaat dit toch niet lang volhouden met zoveel belasting in een korte tijd?
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  vrijdag 28 september 2018 @ 09:14:37 #282
3878 Vork
Manisch creatief
pi_182179969
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 september 2018 08:59 schreef pijll het volgende:

[..]

Nu wel. Lijkt me geen goede marathonvoorbereiding, hoe zou ze in Berlijn gelopen hebben?
http://results.scc-events(...)ker&search_event=MAL

2:50:33
pi_182180203
Haar vriend in 3:58.
pi_182180217
quote:
Heel beroerd inderdaad voor je eerste marathon 8)7
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_182180318
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 09:31 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Heel beroerd inderdaad voor je eerste marathon 8)7
Ben benieuwd als zij echt gericht zou gaan trainen met een trainer(s) wat er dan zou gebeuren...
Maar gewoon lekker lopen zonder poespas heeft ook wel wat :D
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_182180705
Super knap! Wel opvallend om voor je originele doel zo iets te doen en dan nog zo'n tijd neer te zetten. Wat zou ze allemaal kunnen als ze specifieke voorbereid had?
pi_182180716
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 september 2018 09:30 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Haar vriend in 3:58.
Pijnlijk :')
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_182180810
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 09:59 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Pijnlijk :')
Hoezo? Is toch netjes binnen de 4uur. Wat waarschijnlijk zijn doel zou zijn geweest. De een loopt nu eenmaal wat harder dan de ander.
pi_182180936
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 09:59 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Pijnlijk :')
Rare opmerking. Lijkt me gewoon een kwestie van talent. Dat deze vrouw een heul groot talent voor lange afstanden lopen heeft lijkt me wel bewezen zo.
pi_182181407
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 september 2018 10:07 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

Hoezo? Is toch netjes binnen de 4uur. Wat waarschijnlijk zijn doel zou zijn geweest. De een loopt nu eenmaal wat harder dan de ander.
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 september 2018 10:15 schreef DavetheNL het volgende:

[..]

Rare opmerking. Lijkt me gewoon een kwestie van talent. Dat deze vrouw een heul groot talent voor lange afstanden lopen heeft lijkt me wel bewezen zo.
Hap eens niet zo mensen.. alsnog een uitstekende tijd inderdaad!
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_182181408
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 september 2018 09:59 schreef DavetheNL het volgende:
Super knap! Wel opvallend om voor je originele doel zo iets te doen en dan nog zo'n tijd neer te zetten. Wat zou ze allemaal kunnen als ze specifieke voorbereid had?
Misschien was dit wel de beste voorbereiding voor haar..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_182181440
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 10:38 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

[..]

Hap eens niet zo mensen.. alsnog een uitstekende tijd inderdaad!
Maak dan niet zo van die 'mannen horen superieur te zijn en niet door vrouwen ingehaald te worden'- opmerkingen ;)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_182181477
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 10:40 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Maak dan niet zo van die 'mannen horen superieur te zijn en niet door vrouwen ingehaald te worden'- opmerkingen ;)
:*
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_182181697
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 september 2018 07:38 schreef DavetheNL het volgende:

[..]

Netjes! _O_

Word je op een gegeven moment niet gek van de rondjes lopen?
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 september 2018 07:45 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Netjes! Vond je het zwaarder dan 5km op de weg?
Op de een of andere manier vond ik het juist wel fijn en overzichtelijk die rondjes.
Dat maakte het voor mij ook psychologisch minder zwaar. Lichamelijk is 5km nooit echt een pretje, maar denk dat ik nog wel winst kan boeken door langer in het rood te lopen.
pi_182182594
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 september 2018 07:44 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Nou weet k niet, ik was voor beiden goed getraind en met de voorspellers klopt het ook redelijk. Mijn trainings maatje ook, 1.27 op de hele en 3.04 op de halve, en dat laatste was nog veel sneller geweest als ze in Berlijn niet kramp had gekregen de laatste kilometers en een paar keer stil had moeten staan om te rekken. En ik ken nog een meisje met 1.36 op de hele en 3.08 op de halve. Oké die halve kan natuurlijk serieus sneller maar ook op de 10 loopt ze net als ik net rond de 40. Vrouwen zijn sowieso relatief beter hoe langer de afstand wordt, misschien is dat het.
Dat laatste heb ik inderdaad weleens gelezen, dat dat uit statistisch onderzoek naar voren kwam. Ik vraag me alleen af waarom dat fysiologisch dan is. Hebben vrouwen een betere verbranding, efficiëntere spieren of betere zuurstofopname? Ik gok maar wat.

Dat betekent overigens ook dat het de vraag is of de diverse voorspellers geen rekening zouden moeten houden met het geslacht. Misschien dat sommigen dat ook doen trouwens, maar die op corniel.nl in ieder geval niet.
pi_182182670
We deden eergisteren 15x 1 minuut op wat hoger tempo. Nu vergelijk ik de logjes van enkele clubgenoten met een optische hartslagmeter en ondanks dat ik al wist dat oHSM niet geschikt is voor intervallen valt het me alsnog ontzettend tegen. Ik hoop dat ze dat ooit weten te tackelen. Ik ben ook benieuwd waardoor het komt. Is het meetinterval te klein, of is de pols domweg te ver van het hart af?
pi_182182924
Die vriend van haar heeft wel een enorm vlakke race gelopen met in de laatste km’s een lichte versnelling. Misschien met een pacer meegelopen.
pi_182182987
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 11:42 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Dat laatste heb ik inderdaad weleens gelezen, dat dat uit statistisch onderzoek naar voren kwam. Ik vraag me alleen af waarom dat fysiologisch dan is. Hebben vrouwen een betere verbranding, efficiëntere spieren of betere zuurstofopname? Ik gok maar wat.

Dat betekent overigens ook dat het de vraag is of de diverse voorspellers geen rekening zouden moeten houden met het geslacht. Misschien dat sommigen dat ook doen trouwens, maar die op corniel.nl in ieder geval niet.
Meer vet, en misschien minder ego wat leidt tot overmoedig starten. Er is ook uit onderzoek gebleken dat vrouwen minder verval hebben in de tweede helft van de marathon dan mannen.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_182183027
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_182183067
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 11:47 schreef Zwabberhark het volgende:
We deden eergisteren 15x 1 minuut op wat hoger tempo. Nu vergelijk ik de logjes van enkele clubgenoten met een optische hartslagmeter en ondanks dat ik al wist dat oHSM niet geschikt is voor intervallen valt het me alsnog ontzettend tegen. Ik hoop dat ze dat ooit weten te tackelen. Ik ben ook benieuwd waardoor het komt. Is het meetinterval te klein, of is de pols domweg te ver van het hart af?
Ik heb niet het idee dat mijn optische hartslagmeter een stuk slechter functioneerd bij intervallen. Nu valt dat uiteraard echt te controleren als je allebei tegelijk gebruikt. Hier een logje van 400m interval misschien zie jij wat vreemds. https://connect.garmin.com/modern/activity/3032011949
pi_182183475
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 september 2018 12:02 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

Ik heb niet het idee dat mijn optische hartslagmeter een stuk slechter functioneerd bij intervallen. Nu valt dat uiteraard echt te controleren als je allebei tegelijk gebruikt. Hier een logje van 400m interval misschien zie jij wat vreemds. https://connect.garmin.com/modern/activity/3032011949
De OHSM merkt veel trager snelle veranderingen in HS op. Dat zie je in jouw grafiek ook. Intervallen met wandelpauzes zijn parabolisch, intervallen met actief herstel (dribbelen, lager tempo) zien eruit als een halve parabool tijdens het interval en als een soort ontladende condensator. Bij jou zie je platte parabolen met allerlei kleine verstoringen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')