abonnement Unibet Coolblue
pi_181894829
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 september 2018 07:51 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Elke dag jezelf volvreten is ook niet verplicht. Nogmaals, het is een uitwas, een exces van onze welvaart. Denk je dat in de grottentijd het werd gewaardeerd als er een stamlid was dat zich elke dag volvrat en daardoor ook de hele stam benadeelde doordat hij te dik was om wat bij te dragen? Of in primitievere samenlevingen? Nee. Waarom normaliseren we dit soort gedrag dan.
Als multinationals (de rijken, zo je wilt de 'stamoudste', 'degene met de macht') decadent mogen leven, waarom het plebs dan niet?

Of zou in de 'grottentijd' de stamoudste dat niet doen? Of zou in de 'grottentijd' de stamoudste daar in die situatie daar niet op aangesproken zijn, of aangepakt zijn? Ik heb geen idee. Maar kan me aan de ene kant voorstellen dat 'de stam' zuiverend werkt, maar aan de andere kant kan het best zijn dat het recht van de sterkste werkte.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_181894834
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 07:59 schreef Jellereppe het volgende:
Het zal helpen als de voedingsindustrie niet zoveel suiker en andere kanker in hun producten smeet om verslaving op gang te brengen en zo hun omzet voor de toekomst te verstevigen. De kwaliteit van het voedsel is alleen maar naar beneden gegaan sinds enorme westerse voedselgiganten als Nestle van alles zijn gaan produceren in plaats van op veel kleinere schaal vakmensen. Daarnaast natuurlijk meer beweging.
De voedingsindustrie is een onderdeel van de 'kanker' in onze maatschappij.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_181894863
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 08:08 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Dat klopt zeker, maar we kunnen best selectief shoppen om bepaalde zaken te veranderen. Onze maatschappij heeft namelijk niet alleen maar tot verbeteringen geleid ten opzichte van vroeger.
Mensen zijn over het algemeen (99%?) gemakzuchtige kuddedieren. Comsumenten wordt het makkelijk gemaakt. Actiebereidheid (laat staan zelfopoffering) is in deze maatschappij, in deze tijd, nauwelijks zichtbaar.....of het zou de narrow minded, degene met een afgekaderd beperkt blikveld en levenswereld (extreem linksen, rechtsen of devoten, degenen die leven voor hun idealen) moeten zijn.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  vrijdag 14 september 2018 @ 08:51:15 #254
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_181894990
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 08:24 schreef Montagui het volgende:

[..]

Als multinationals (de rijken, zo je wilt de 'stamoudste', 'degene met de macht') decadent mogen leven, waarom het plebs dan niet?

Of zou in de 'grottentijd' de stamoudste dat niet doen? Of zou in de 'grottentijd' de stamoudste daar in die situatie daar niet op aangesproken zijn, of aangepakt zijn? Ik heb geen idee. Maar kan me aan de ene kant voorstellen dat 'de stam' zuiverend werkt, maar aan de andere kant kan het best zijn dat het recht van de sterkste werkte.
Wie zegt dat rijken decadent mogen leven? Bovendien kijkt BMI niet naar je bankrekening ;)

Over de gehele linie zullen we om de planeet leefbaar te houden radicale wijzigingen moeten aanbrengen. Het uitbannen van excessief eten is daar een goed voorbeeld van. Ik zeg dit niet alleen vanuit gezondheidsredenen, een belangrijker argument is nog dat onze planeet het simpelweg niet aankan. Ik ben dagelijks met klimaat bezig in mijn werk, dus ja, ik kijk naar dingen die anders moeten.
pi_181894995
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 08:24 schreef Montagui het volgende:

[..]

Als multinationals (de rijken, zo je wilt de 'stamoudste', 'degene met de macht') decadent mogen leven, waarom het plebs dan niet?

Of zou in de 'grottentijd' de stamoudste dat niet doen? Of zou in de 'grottentijd' de stamoudste daar in die situatie daar niet op aangesproken zijn, of aangepakt zijn? Ik heb geen idee. Maar kan me aan de ene kant voorstellen dat 'de stam' zuiverend werkt, maar aan de andere kant kan het best zijn dat het recht van de sterkste werkte.
Maar decadent leven staat niet gelijk aan dik zijn. Je weet dat obesitas in de lagere sociale klassen meer voorkomt, en dat hoogopgeleiden vaker fit en bewust met hun lichaam omgaan.

Dik worden wordt in bijna alle gevallen veroorzaakt door teveel goedkope en bewerkte zooi eten.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  vrijdag 14 september 2018 @ 08:53:28 #256
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_181895015
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 08:31 schreef Montagui het volgende:

[..]

Mensen zijn over het algemeen (99%?) gemakzuchtige kuddedieren. Comsumenten wordt het makkelijk gemaakt. Actiebereidheid (laat staan zelfopoffering) is in deze maatschappij, in deze tijd, nauwelijks zichtbaar.....of het zou de narrow minded, degene met een afgekaderd beperkt blikveld en levenswereld (extreem linksen, rechtsen of devoten, degenen die leven voor hun idealen) moeten zijn.
En daarom gebeurt er geen reet en zijn wij een maatschappij in geval, gelijk aan het decadente Romeinse rijk. Spengler schreef er al een heel mooi boek over. Vergelijk dat eens met een opkomende macht als China, dagelijks aan het innoveren, ook op duurzaamheidsgebied.
pi_181895091
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 september 2018 08:53 schreef Richestorags het volgende:

[..]

En daarom gebeurt er geen reet en zijn wij een maatschappij in geval, gelijk aan het decadente Romeinse rijk. Spengler schreef er al een heel mooi boek over. Vergelijk dat eens met een opkomende macht als China, dagelijks aan het innoveren, ook op duurzaamheidsgebied.
Maar goed, daar lever je dan wel je vrijheid voor in. Althans het idee dat je vrij kan leven. Vadertje staat bepaalt daar je doen en laten.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  vrijdag 14 september 2018 @ 09:06:30 #258
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_181895113
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 09:03 schreef Montagui het volgende:

[..]

Maar goed, daar lever je dan wel je vrijheid voor in. Althans het idee dat je vrij kan leven. Vadertje staat bepaalt daar je doen en laten.
Ja, we hoeven ook niet alles van China over te nemen. Maar Europa is een log monster zonder sturing, te laf om op enig beleidsterrein radicale maar oh zo nodige beslissingen te nemen. Het resultaat is dat we maar wat aanmodderen en daarmee verzwakken. Wat meer discipline en onszelf minder in laten zakken als maatschappij zou ons goed doen. Obesitas en decadentie uitroeien zou een mooi begin zijn.
pi_181895129
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 september 2018 08:51 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Wie zegt dat rijken decadent mogen leven? Bovendien kijkt BMI niet naar je bankrekening ;)

Over de gehele linie zullen we om de planeet leefbaar te houden radicale wijzigingen moeten aanbrengen. Het uitbannen van excessief eten is daar een goed voorbeeld van. Ik zeg dit niet alleen vanuit gezondheidsredenen, een belangrijker argument is nog dat onze planeet het simpelweg niet aankan. Ik ben dagelijks met klimaat bezig in mijn werk, dus ja, ik kijk naar dingen die anders moeten.
Ik bepleit niet het 'mogen', maar geef de (zeg maar) afgunst van het plebs aan.

Ben het verder met je eens wat betreft onze planeet. Er komt een omslagpunt, als dat al niet bereikt is.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_181895548
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2018 22:14 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

[..]

Ja, hiero. :W
Ik gun het je echt! Maar zo is het bij mijn zusje dus begonnen....nooit obese geweest, totdat ze stopte met roken, en dat moest want ze had ineens COPD had, op de leeftijd van 45 dus....
van een gewicht van 68 kilo naar 104
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_181895745
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 september 2018 09:46 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Ik gun het je echt! Maar zo is het bij mijn zusje dus begonnen....nooit obese geweest, totdat ze stopte met roken, en dat moest want ze had ineens COPD had, op de leeftijd van 45 dus....
van een gewicht van 68 kilo naar 104
Dat is een flinke dame.
  vrijdag 14 september 2018 @ 10:23:51 #262
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_181896104
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 september 2018 09:46 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Ik gun het je echt! Maar zo is het bij mijn zusje dus begonnen....nooit obese geweest, totdat ze stopte met roken, en dat moest want ze had ineens COPD had, op de leeftijd van 45 dus....
van een gewicht van 68 kilo naar 104
Je kan stoppen met roken zonder aan te komen hoor, maar dan moet je er wel op letten dat je je impulsen in de hand houdt en de ene verslaving niet voor de andere inruilt.
  vrijdag 14 september 2018 @ 11:07:50 #263
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_181896729
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 10:23 schreef kl1172 het volgende:

Je kan stoppen met roken zonder aan te komen hoor,
Nee, dat kan niet. De veranderingen in je stofwisseling zorgen er voor dat je altijd aankomt. Niet 36 kgs, maar in de regel tussen de 5 en 10% van je lichaamsgewicht. Dat is bij handhaving van je normale patronen. Geef je toe aan je orale fixatie, dan wordt het meer.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_181896944
Als mensen die stoppen met roken zien dat de weegschaal elke 2 weken een kilo hoger uitslaat, waarom bedenken ze dan niet (en liefst voordat de eerste 5 kg eraan zit) :

Ik zou eens een sportschool abbootje moeten nemen of een paar hardloopschoenen kopen?
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  vrijdag 14 september 2018 @ 11:32:18 #265
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_181897023
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 11:07 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Nee, dat kan niet. De veranderingen in je stofwisseling zorgen er voor dat je altijd aankomt. Niet 36 kgs, maar in de regel tussen de 5 en 10% van je lichaamsgewicht. Dat is bij handhaving van je normale patronen. Geef je toe aan je orale fixatie, dan wordt het meer.
Ik heb 2 vrienden die niet aangekomen zijn na een goede 10 jaar gerookt te hebben, zijn beide ondertussen 15 jaar gestopt. 1 van hen is zelfs in de beste conditie van zijn leven (want ging sindsdien ook gezonder eten en sporten) en die andere die had bij zijn geboorte de genetische jackpot gewonnen.

Omdat mensen met meer eten wegkwamen tijdens het roken en ook nog eens minder honger hadden, moet je je daar na het stoppen ook op aanpassen natuurlijk. Als je teveel eet, kom je aan, dat is simpel.
Ik denk dat er vooral veel winst te halen valt om niet in de val van dat hongergevoel te trappen +ik zou er ook gewoon bij gaan sporten om het 'verlies' (of eerder het terug op je normale niveau komen) van metabolisme op te vangen.
Als je op krediet leeft, komt er ook een dag aan dat je moet betalen.
Dat mensen nog steeds hetzelfde willen blijven doen als tijdens het roken, dan kom je inderdaad aan maar het is volgens mij voor een aanzienlijk deel niet onvermijdelijk.
  vrijdag 14 september 2018 @ 11:33:50 #266
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_181897047
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 11:07 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Nee, dat kan niet. De veranderingen in je stofwisseling zorgen er voor dat je altijd aankomt. Niet 36 kgs, maar in de regel tussen de 5 en 10% van je lichaamsgewicht. Dat is bij handhaving van je normale patronen. Geef je toe aan je orale fixatie, dan wordt het meer.
Dan ga je er dus zorg voor dragen dat het niet gebeurt. Ter info: ik ben net een maand gestopt met roken en geen kilo aangekomen, omdat ik tegelijkertijd meer ben gaan bewegen ;)
  vrijdag 14 september 2018 @ 11:34:33 #267
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_181897057
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 11:28 schreef Gripper het volgende:
Als mensen die stoppen met roken zien dat de weegschaal elke 2 weken een kilo hoger uitslaat, waarom bedenken ze dan niet (en liefst voordat de eerste 5 kg eraan zit) :

Ik zou eens een sportschool abbootje moeten nemen of een paar hardloopschoenen kopen?
Als je voor elke foute of niet-genomen beslissing (van anderen, altijd van anderen; voor eigen zonden of gebreken is men meestal blind) zoʼn waarom-vraag moet stellen, houd je geen leven meer over. :').
Kortzichtig moralistisch gelul.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  vrijdag 14 september 2018 @ 11:37:16 #268
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_181897086
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 september 2018 11:34 schreef Ringo het volgende:

[..]

Als je voor elke foute of niet-genomen beslissing (van anderen, altijd van anderen; voor eigen zonden of gebreken is men meestal blind) zoʼn waarom-vraag moet stellen, houd je geen leven meer over. :').
Kortzichtig moralistisch gelul.
Maar ze mogen wel zagen, klagen en dingen die hun eigen schuld zijn vooral afschuiven op externe factoren?
  vrijdag 14 september 2018 @ 11:37:37 #269
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_181897093
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 11:07 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Nee, dat kan niet. De veranderingen in je stofwisseling zorgen er voor dat je altijd aankomt. Niet 36 kgs, maar in de regel tussen de 5 en 10% van je lichaamsgewicht. Dat is bij handhaving van je normale patronen. Geef je toe aan je orale fixatie, dan wordt het meer.
niet herkenbaar
Belachelijk hoge percentages ook. Over welke tijdspanne is dat?
  vrijdag 14 september 2018 @ 11:43:38 #270
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_181897212
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 11:37 schreef kl1172 het volgende:
Maar ze mogen wel zagen, klagen en dingen die hun eigen schuld zijn vooral afschuiven op externe factoren?
Wie, “ze”? Mensen zagen en klagen voortdurend, ook als ze zelf (mede) schuldig zijn aan hun situatie. Dat is niet voorbehouden aan dikke mensen.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  vrijdag 14 september 2018 @ 11:45:51 #271
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_181897259
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 11:32 schreef kl1172 het volgende:

Ik heb 2 vrienden die niet aangekomen zijn na een goede 10 jaar gerookt te hebben, zijn beide ondertussen 15 jaar gestopt.
Maar je hebt zelf nooit gerookt, begrijp ik? Dus het is allemaal 'hear say'?

quote:
1 van hen is zelfs in de beste conditie van zijn leven
Als die persoon gezonder was gaan eten en sporten gedurende het roken, had hij/zij ook een goede conditie gehad. Ik had de eerste tien jaar dat ik rookte een ijzeren conditie. Maar was natuurlijk ook in mijn prime.

quote:
Omdat mensen met meer eten wegkwamen tijdens het roken
Mensen die roken hebben minder eetlust, dus die eten niet 'meer'.

Krijg toch een beetje de indruk dat je dingen roept waar je zijdelings een keer iets van gehoord hebt, maar meer niet.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  vrijdag 14 september 2018 @ 11:47:06 #272
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_181897294
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 11:33 schreef Richestorags het volgende:

Dan ga je er dus zorg voor dragen dat het niet gebeurt. Ter info: ik ben net een maand gestopt met roken en geen kilo aangekomen, omdat ik tegelijkertijd meer ben gaan bewegen ;)
Dan heb je een significante verandering in je leven aangebracht (naast het stoppen). Wel goed van je. Succes!
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  vrijdag 14 september 2018 @ 11:48:52 #273
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_181897338
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 september 2018 11:37 schreef hugecooll het volgende:

niet herkenbaar
Belachelijk hoge percentages ook. Over welke tijdspanne is dat?
Of jij ze herkenbaar of belachelijk vindt, is weinig relevant. Is ondersteund door de medische wetenschap. Een paar maanden. Na negen maanden tot een jaar zie je een 'normalisatie'.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  vrijdag 14 september 2018 @ 11:49:10 #274
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_181897341
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 08:51 schreef Gripper het volgende:

[..]

Maar decadent leven staat niet gelijk aan dik zijn. Je weet dat obesitas in de lagere sociale klassen meer voorkomt, en dat hoogopgeleiden vaker fit en bewust met hun lichaam omgaan.

Dik worden wordt in bijna alle gevallen veroorzaakt door teveel goedkope en bewerkte zooi eten.
Het hangt ook af van de cultuur he. Bij Surinamers wordt dik zijn gezien als een symbool voor rijkdom, dus daar eten ze bewust veel. Vandaar dat zoveel van die vrouwen een maatje meer hebben.
  vrijdag 14 september 2018 @ 11:55:57 #275
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_181897501
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 11:48 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Of jij ze herkenbaar of belachelijk vindt, is weinig relevant. Is ondersteund door de medische wetenschap. Een paar maanden. Na negen maanden tot een jaar zie je een 'normalisatie'.
Volgens jou ben ik zo een kilo of 5-10 aangekomen omdat de wetenschap dat zegt. En die heb ik daarna dan ook vastgehouden.

En mijn persoonlijke observatie daarvan is weinig relevant :')
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')