abonnement Unibet Coolblue
  User die overal opduikt 2022 zondag 16 september 2018 @ 01:40:49 #76
186611 Haags
pi_181933257
Goh, dit zag niemand al aan komen hoor :')
Zonder wrijving geen glans
pi_181940714
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2018 00:24 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Dat is je ouderlijke plicht, wat mij betreft.

Maar als ouders kies je, over het algemeen, wel degelijk voor het nemen van een kind.

Als kind kies je niet je ouders.

Het gaat hier over de discussie om als kind voor je ouders te zorgen op latere leeftijd, als mogelijke - morele? - plicht.
Je kiest ook niet voor kleinkinderen. Opa en oma daar word wel vaak van verwacht om op de kleinkinderen te passen. Het is een kwestie van nemen en geven. Persoonlijk vind ik dat altijd een zwak argument als men gaat roepen dat ik niet de keuze heb gemaakt geboren te worden.
pi_181941353
quote:
1s.gif Op zondag 16 september 2018 14:01 schreef Cherni het volgende:

[..]

Je kiest ook niet voor kleinkinderen. Opa en oma daar word wel vaak van verwacht om op de kleinkinderen te passen. Het is een kwestie van nemen en geven. Persoonlijk vind ik dat altijd een zwak argument als men gaat roepen dat ik niet de keuze heb gemaakt geboren te worden.
Een dagje voor de kleinkinderen zorgen is alweer wat anders dan je pa of ma op dagelijkse basis bij moeten staan. Ik heb wat tantes die het huishouden ook niet helemaal meer zelf kunnen, daar wordt door familie zoveel mogelijk bijgesprongen. Die hadden eerst ook nog een pgb, maar daar wordt steeds weer een stukje van afgekalfd tot zoverre dat sommige belangrijke dingen gewoon blijven liggen nu. Bij ons in de familie werken bijna alle mannen en vrouwen al, omdat het bijna onmogelijk rondkomen is anders, dus het is ook erg moeilijk om nog meer bij te springen.

Gaat nog erger worden naarmate er meer zo oud worden dat ze hulp nodig hebben. Dan wordt het voor sommigen kiezen tussen pa en ma of oom/tante.
  zondag 16 september 2018 @ 14:41:28 #79
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_181941562
quote:
13s.gif Op donderdag 13 september 2018 00:39 schreef wollah het volgende:

[..]

Oh nee toch oorlogsvluchtelingen die geholpen worden en die we niet dood laten gaan :'(
En de rest van Nederland heeft het zo slecht hier door :'(
_O- _O-

Tijd geleden dat ik zo hard gelachen heb, dank je.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_181943744
quote:
1s.gif Op zondag 16 september 2018 14:01 schreef Cherni het volgende:

[..]

Je kiest ook niet voor kleinkinderen. Opa en oma daar word wel vaak van verwacht om op de kleinkinderen te passen. Het is een kwestie van nemen en geven. Persoonlijk vind ik dat altijd een zwak argument als men gaat roepen dat ik niet de keuze heb gemaakt geboren te worden.
Wat kan jij je nog herinneren ervan toen je besloot geboren te worden?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')