abonnement Unibet Coolblue
pi_181870090
quote:
Het Europees Parlement heeft woensdag twee omstreden onderdelen goedgekeurd voor nieuwe copyrightregelgeving, meldt de Volkskrant. Het gaat om Artikel 13 dat internetbedrijven verplicht om met filters te zorgen dat er geen auteursrechtelijk beschermd materiaal wordt geupload. Daarnaast gaven de parlementariėrs hun fiat aan Artikel 11, dat een vergoeding regels voor het gebruik van 'kleine' stukken tekst uit het werk van anderen. De wetgeving, waarover de lidstaten nu moeten onderhandelen, is bedoeld voor grote bedrijven en ontziet 'kleine' spelers, maar in beide gevallen is nog onduidelijk wat er uiteindelijk precies met 'klein' wordt bedoeld.

De voorstellen werden met 438 tegenover 226 stemmen aangenomen. Artiesten waaronder Paul McCartney en David Guetta spraken zich eerder voor Artikel 13 uit, maar Wyclef Jean lobbyde er juist tegen. Internetplatforms zoals YouTube bieden volgens hem juist kansen en de muziekindustrie zou ze niet als bedreiging moeten zien. Bits Of Freedom is bang dat er voor de zekerheid teveel content zal worden tegengehouden, waardoor ook parodieėn en wellicht tevens memes eraan gaan.

Artikel 11 is in de volksmond linkbelasting gaan heten, maar dat is het eigenlijk niet: het gaat naast zo'n link om het tonen van stukken tekst op platforms als Google News of Facebook, die door Persgroep-topman Christian Van Thillo 'internetdieven' worden genoemd. Het betalen hiervoor zou journalisten beter in staat stellen hun werk te doen, wat volgens Van Thillo goed is voor de bestrijding van nepnieuws. Maar copyrightactivist Cory Doctorow zegt dat internetters juist zullen worden beperkt in hun toegang tot betrouwbare informatie.

De lidstaten zijn nu aan zet, en moeten samen gaan onderhandelen over de precieze invulling van de voorstellen en de uiteindelijke tekst. Die moet vervolgens weer worden goedgekeurd door het Europees Parlement. De Europese Commissie hoopt dat een en ander nog dit jaar is afgerond.

Hoe Nederland zich hierin gaat opstellen zal moeten blijken. Regeringspartij D66 is niet blij met de uitkomst van de stemming, maar coalitiepartner CDA liet weten tevreden te zijn.

Uploadfilter en 'linkbelasting' goedgekeurd door Europarlement
Wat zal dit gaan betekenen voor het huidige internet? Volgens mij is dit heel erg slecht voor iedereen die gebruik maakt van Internet...
  woensdag 12 september 2018 @ 22:57:07 #2
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_181870161
De traditionele media- en muziekindustrie zal wel miljoenen geļnvesteerd hebben aan 'lobbywerk' (lees omkopen van europarlementariėrs) om deze schadelijke en irritante wet aangenomen te krijgen.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_181870211
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 22:57 schreef LXIV het volgende:
De traditionele media- en muziekindustrie zal wel miljoenen geļnvesteerd hebben aan 'lobbywerk' (lees omkopen van europarlementariėrs) om deze schadelijke en irritante wet aangenomen te krijgen.
Kunnen we de EU nog opdoeken. Ze zijn er niet voor de burger, maar voor de multinationals.. Weg ermee!
pi_181870216
Tijd om die 6 euro per maand voor een VPN op te gaan hoesten dan maar :')
pi_181870222
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 22:59 schreef MadJackthePirate het volgende:
Tijd om die 6 euro per maand voor een VPN op te gaan hoesten dan maar :')
Dat... Al gaat dat in dit geval niet echt werken. Dit heeft enorme gevolgen voor websites als FOK!
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  woensdag 12 september 2018 @ 23:00:27 #6
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_181870238
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 22:59 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Kunnen we de EU nog opdoeken. Ze zijn er niet voor de burger, maar voor de multinationals.. Weg ermee!
Goedkope arbeid en extreme belastingen. Doorwerken tot je 70-ste. Onnodige consumptie stimuleren.
Een totaal zinloze levenswijze aan je burgers opleggen.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_181870278
quote:
14s.gif Op woensdag 12 september 2018 22:59 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Dat... Al gaat dat in dit geval niet echt werken. Dit heeft enorme gevolgen voor websites als FOK!
De EU graaft gewoon zijn eigen graf met dit soort totalitaire maatregelen, grappig dat ze het zelf niet inzien.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 woensdag 12 september 2018 @ 23:02:54 #8
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_181870287
quote:
14s.gif Op woensdag 12 september 2018 22:59 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Dat... Al gaat dat in dit geval niet echt werken. Dit heeft enorme gevolgen voor websites als FOK!
Dat is nog maar de vraag, plaatjes die hier gepost worden staan niet op de fok servers.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_181870294
quote:
1s.gif Op woensdag 12 september 2018 23:02 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Dat is nog maar de vraag, plaatjes die hier gepost worden staan niet op de fok servers.
Maar worden hier wel gepubliceerd en er wordt hier aan verdiend..
dag
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 woensdag 12 september 2018 @ 23:04:46 #10
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_181870319
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 23:03 schreef Peter het volgende:

[..]

Maar worden hier wel gepubliceerd en er wordt hier aan verdiend..
.
Dat fok ermee te maken gaat krijgen staat wel vast, maar imagehosts bv, die hebben er past een flinke kluif aan. Ben benieuwd naar de uiteindelijke uitwerking en invulling.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_181870361
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 22:54 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Wat zal dit gaan betekenen voor het huidige internet? Volgens mij is dit heel erg slecht voor iedereen die gebruik maakt van Internet...
Niks want internet. Als de EU denkt dat ze nu buurman Baasje zijn met deze regelgeving is prima maar ja, de rest van internet gaat wel door.
  woensdag 12 september 2018 @ 23:23:46 #12
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_181870835
quote:
1s.gif Op woensdag 12 september 2018 23:04 schreef Straatcommando. het volgende:
Dat fok ermee te maken gaat krijgen staat wel vast, maar imagehosts bv, die hebben er past een flinke kluif aan. Ben benieuwd naar de uiteindelijke uitwerking en invulling.
Een wat uitgebreider artikel op Monsterboard
https://motherboard.vice.(...)rce=motherboardfbned

quote:
Het meest controversiėle onderdeel van het voorstel is dat elke website waarop gebruikers tekst, geluiden, afbeeldingen, code of andere auteursrechtelijk beschermde werken kunnen uploaden voor openbaar gebruik (lees: de meeste plekken op het internet), deze content moeten gaan checken met geautomatiseerde auteursrechtsystemen. Alles wat geüpload wordt, zou moeten worden gecontroleerd met een database en de eigenaar van een website moet daar zelf ook voor betalen.
Killing the web is nog zacht uitgedrukt, het enige wat ons nog rest qua hoop is onze overheid, en zoals we weten zijn dat voorvechters van het vrije internet :')
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_181870881
quote:
Artikel 11 is in de volksmond linkbelasting gaan heten, maar dat is het eigenlijk niet: het gaat naast zo'n link om het tonen van stukken tekst op platforms als Google News of Facebook, die door Persgroep-topman Christian Van Thillo 'internetdieven' worden genoemd. Het betalen hiervoor zou journalisten beter in staat stellen hun werk te doen, wat volgens Van Thillo goed is voor de bestrijding van nepnieuws.
Ik hoor google en facebook al snuivend lachen. Die verbieden/verwijderen gewoon de links naar dergelijke artikelen en vervolgens gaat de persgroep-topman huilen dat ze opeens geen hits meer krijgen.
Conscience do cost.
pi_181870930
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 23:25 schreef ems. het volgende:

[..]

Ik hoor google en facebook al snuivend lachen. Die verbieden/verwijderen gewoon de links naar dergelijke artikelen en vervolgens gaat de persgroep-topman huilen dat ze opeens geen hits meer krijgen.
En terecht
  woensdag 12 september 2018 @ 23:27:09 #15
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_181870931
Je kunt toch gewoon hosten in AMerika, land of the free? Gewoon alle servers uit Europa trekken, of tenminste de landen die door de EU worden beheerd, paar dikke kabels en klaar.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_181870950
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 23:25 schreef ems. het volgende:

[..]

Ik hoor google en facebook al snuivend lachen. Die verbieden/verwijderen gewoon de links naar dergelijke artikelen en vervolgens gaat de persgroep-topman huilen dat ze opeens geen hits meer krijgen.
Gewoon hun diensten uitschakelen binnen de EU.

Wat een prutsers daar zeg.
  woensdag 12 september 2018 @ 23:29:28 #17
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_181870989
quote:
1s.gif Op woensdag 12 september 2018 23:28 schreef ChrisCarter het volgende:

[..]

Gewoon hun diensten uitschakelen binnen de EU.

Wat een prutsers daar zeg.
Ja, maar dan komt de EU natuurlijk met zijn eigen Facebook, waarbij je alleen nog maar pro-EU comments mag geven en al je dataverkeer tot op de bit geanaliseerd wordt en je een Berufsverbot krijgt als er iets anti-EU beleid in je mailbox staat.

Geef ze die kans vooral niet!!
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_181870993
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 22:59 schreef MadJackthePirate het volgende:
Tijd om die 6 euro per maand voor een VPN op te gaan hoesten dan maar :')
Valt reuze mee met de prijzen voor een goede VPN . Wanneer je een abbo neemt voor een jaar of meer betaal je slechts 3 tot 4 dollar per maand
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_181871053
Mss toch maar de FOK! servers naar buiten de EU verhuizen.
  woensdag 12 september 2018 @ 23:45:57 #20
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_181871332
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 23:27 schreef LXIV het volgende:
Je kunt toch gewoon hosten in AMerika, land of the free? Gewoon alle servers uit Europa trekken, of tenminste de landen die door de EU worden beheerd, paar dikke kabels en klaar.
Hetzelfde Amerika waar de netneutraliteit onderuit geschoffeld wordt? Denkutniet.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  woensdag 12 september 2018 @ 23:47:22 #21
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_181871345
quote:
1s.gif Op woensdag 12 september 2018 23:45 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Hetzelfde Amerika waar de netneutraliteit onderuit geschoffeld wordt? Denkutniet.
Oh ja. Maar waar dan wel? Zweden?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  woensdag 12 september 2018 @ 23:49:28 #22
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_181871379
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 23:47 schreef LXIV het volgende:

[..]

Oh ja. Maar waar dan wel? Zweden?
Zwitserland?
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
  woensdag 12 september 2018 @ 23:49:59 #23
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_181871382
quote:
1s.gif Op woensdag 12 september 2018 23:49 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Zwitserland?
Kan ook. Eigenlijk moet je een land kiezen met een overschot aan groene energie, zoals bijvoorbeeld Noorwegen. Is dat EU?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 12 september 2018 @ 23:52:21 #24
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_181871409
Dit krijg je als je een stel bejaarden die nog net snappen hoe een tv werkt wetten over nieuwe media laat maken... na al die ellende van cookies en avg kan dit er ook wel bij.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_181871439
Er wordt al gewerkt aan een decentrale vervanger voor het internet waarbij iedere gebruiker ook server is, met versleutelde data en IPFS als opslag.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')