Dat ik geen enkele maatregel heb gezien die er voor zorgt dat mijn belastingdruk omlaag gaat.quote:Op donderdag 13 september 2018 09:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat snap je niet aan 'gaat omlaag'?
quote:Op donderdag 13 september 2018 10:21 schreef habitue het volgende:
Ik ga echt geen 14 uur in de auto zitten als dat ook in 2 uur vliegen kan voor de helft van de prijs. Fuck dat.
Zelfs al was het dat wel, ik ga niet 7x zo lang doen over iets als dat niet nodig is.quote:Op donderdag 13 september 2018 10:25 schreef Datagirl het volgende:
Precies! ik kan mij ook niet voorstellen dat het minder erg voor het milieu is als je de auto pakt.
[..]
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)inst-milieubelastendquote:Op donderdag 13 september 2018 10:25 schreef Datagirl het volgende:
Precies! ik kan mij ook niet voorstellen dat het minder erg voor het milieu is als je de auto pakt.
[..]
quote:CO2-prestatie vliegtuig beter dan personenauto
Het vliegtuig leverde gemiddeld, gemeten in CO2-emissie per reizigerskilometer, een betere milieuprestatie dan de personenauto. Een belangrijke reden hiervoor is dat in slechts één op de twee auto’s een passagier meerijdt. De trein was bij het personenvervoer het milieuvriendelijkste transportmiddel. De hoge bezettingsgraad van treinen en de toepassing van elektriciteit vormen een energie-efficiënte manier van personenvervoer. De afgelopen zes jaar is de CO2-prestatie van treinen en vliegtuigen licht verbeterd, terwijl die van personenauto’s verder is verslechterd.
Nee, maar het bekt wel lekker natuurlijk, boehoehoe decadent vliegen huilhuil. Maakt niet uit of het klopt.quote:Op donderdag 13 september 2018 10:32 schreef habitue het volgende:
[..]
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)inst-milieubelastend
Klopt ook inderdaad niet eens.Ligt natuurlijk wel aan wat voor auto je hebt.
[..]
Met je eens.quote:Op woensdag 12 september 2018 22:51 schreef LXIV het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/economi(...)ors-omhoog~ae2f3844/
Aan wie betalen wij die emissierechten? Toch niet aan 'de natuur'! Dat is een overheid. Het is eigenlijk dus een verkapte vorm van belasting. In hoeverre worden andere belastingen verlaagd als deze belasting verhoogd wordt? Ik snap dat het systeem van belasten van CO2-uitstoot wel werkt als je die uitstoot omlaag krijgt. Maar anderszins is het gewoon een ordinaire belasting. Ga dan de belasting op groenten en fruit niet met 50% verhogen. A
Als je altijd in je eentje op vakantie gaat is vliegen ongeveer even vervuilend als de auto. Ga je met zijn tweeen dan is de auto al 2x zo schoon.quote:Op donderdag 13 september 2018 10:32 schreef habitue het volgende:
[..]
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)inst-milieubelastend
Klopt ook inderdaad niet eens.Ligt natuurlijk wel aan wat voor auto je hebt.
[..]
Ryanair is op veel gebieden een raar bedrijf. Ze halen ook mensen uit Polen die ze in Eindhoven stationeren en zo weinig betalen dat ze recht hebben op huursubsidie. Indirect betalen wij dus belasting voor die lage ticketprijzen. Zo passen ze allerlei truuks toe.quote:Op donderdag 13 september 2018 09:44 schreef tfors het volgende:
[..]
Dat niet alleen, je moet eens uitzoeken hoe Ryanair die tickets zo goedkoop houdt! De EU betaalt Ryanair letterlijk voor het vliegen naar B-steden, zodat die kunnen verdienen aan toerisme.
Ja, per reizigerskilometer wel natuurlijk. Maar nu komt de aap uit de mouw: vliegers maken veel meer reizigerskilometers dan rijders.quote:Op donderdag 13 september 2018 10:32 schreef habitue het volgende:
[..]
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)inst-milieubelastend
Klopt ook inderdaad niet eens.Ligt natuurlijk wel aan wat voor auto je hebt.
[..]
En in de auto kom je in Duitsland bvb om de haverklap in de wegwerkzaamheden, tiles, tolpoortjes, slecht weer, houten reet.quote:Op donderdag 13 september 2018 10:37 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Met je eens.
Het is alleen wel een lastige situatie. Als je mensen teveel gaat belasten houden ze geen geld meer over om over te schakelen op schonere energie, als je ze te weinig laat betalen is er geen motivatie om over te stappen op schonere energie .
De natuur heeft in elk geval geen fluit aan belastingen inderdaad.
Maargoed, ik kan er toch weinig aan veranderen, ben afhankelijk van een VVE. Ik kan in mijn flat nu eenmaal geen zonnepanelen of warmtepompen kwijt .
[..]
Als je altijd in je eentje op vakantie gaat is vliegen ongeveer even vervuilend als de auto. Ga je met zijn tweeen dan is de auto al 2x zo schoon.
En dat domme gelul van 2u vliegen vs 12u autorijden is ook natuurlijk niet waar tenzij je op schiphol woont en net als in de film 'the terminal' op het vliegveld van aankomst verblijft.
Voor ik uberhaupt in het vliegtuig zit ben ik al 4 uur verder, uur naar het vliegveld rijden, 3u van te voren aanwezig zijn, als crimineel behandeld worden bij de douane dan moet je daarna nog vliegen waarbij je opgevouwen als eens stapel vee zit en daarna nog wachten op je koffers, daarna nog van het vliegveld naar je eindbestemming in een gare kut huurauto. uiteindelijk ben je alsnog 8 uur verder voor '2 uur vliegen'
Doe mij maar mijn comfortabele auto.
Ja daar heb je gelijk in. Maar als puntje bij paaltje komt laat ik mn plezier niet vergallen door wat co2 uitstoot.quote:Op donderdag 13 september 2018 11:05 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja, per reizigerskilometer wel natuurlijk. Maar nu komt de aap uit de mouw: vliegers maken veel meer reizigerskilometers dan rijders.
Niemand rijdt met de auto naar Thailand toe, en als het met de auto moest gingen mensen ook niet voor een weekeindje naar Stockholm of Athene.
Verdraaide feiten dus.
Dit.quote:Op donderdag 13 september 2018 11:15 schreef habitue het volgende:
[..]
En in de auto kom je in Duitsland bvb om de haverklap in de wegwerkzaamheden, tiles, tolpoortjes, slecht weer, houten reet.
Nee doe mij maar lekker anderhalf uur op Schiphol wachten met een koud biertje aan de bar. Alleen amateurs zijn er trouwens 3 uur van tevoren. Zonder koffer ben ik altijd een uurtje vantevoren, tijd zat.
Maar pak jij lekker de auto en ik het vliegtuig. Iedereen blij enzo.
Plus dat het wat lastig is om met de auto naar zeg, Amerika, te gaan.quote:Op donderdag 13 september 2018 11:19 schreef habitue het volgende:
[..]
Ja daar heb je gelijk in. Maar als puntje bij paaltje komt laat ik mn plezier niet vergallen door wat co2 uitstoot.
Het is niet alleen Ryanair, ook Transavia als die vliegt naar Bilbao of zo.quote:Op donderdag 13 september 2018 11:01 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ryanair is op veel gebieden een raar bedrijf. Ze halen ook mensen uit Polen die ze in Eindhoven stationeren en zo weinig betalen dat ze recht hebben op huursubsidie. Indirect betalen wij dus belasting voor die lage ticketprijzen. Zo passen ze allerlei truuks toe.
Inderdaad, een ernstiger ziekte voor de samenleving dan overgewicht naar mijn mening. Erger me kapot aan die opmerking.quote:Op woensdag 12 september 2018 23:15 schreef AchJa het volgende:
[..]
Heerlijk die "als ik er maar geen last van heb" instelling...
Ik neem aan dat jij regelmatig in Afrika te vinden bent om waterputten te slaan? Om maar iets te noemen?quote:Op donderdag 13 september 2018 11:41 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
Inderdaad, een ernstiger ziekte voor de samenleving dan overgewicht naar mijn mening. Erger me kapot aan die opmerking.
Ik probeer in ieder geval te bedenken wat de gevolgen van mijn acties voor anderen kunnen zijn. Is die balans negatief, dan doe ik het meestal anders.quote:Op donderdag 13 september 2018 11:44 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik neem aan dat jij regelmatig in Afrika te vinden bent om waterputten te slaan? Om maar iets te noemen?
Negatief voor wie?quote:Op donderdag 13 september 2018 12:10 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
Ik probeer in ieder geval te bedenken wat de gevolgen van mijn acties voor anderen kunnen zijn. Is die balans negatief, dan doe ik het meestal anders.
De samenleving? Waarom denk je dat er 'samen' in 'samenleving' staat? Wil je daar geen deel van uitmaken, belast die samenleving dan ook niet met je aanwezigheid of mate van vervuiling.quote:
Ik betaal toch belasting? Je draait er leuk omheen, wanneer valt 'de balans' negatief uit, want dat is wat je zegt, en wie is dan de samenleving?quote:Op donderdag 13 september 2018 12:28 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
De samenleving? Waarom denk je dat er 'samen' in 'samenleving' staat? Wil je daar geen deel van uitmaken, belast die samenleving dan ook niet met je aanwezigheid of mate van vervuiling.
Adam Milaan Malpensa via EasyJet of Charleroi Treviso met Ryanair kosten geen klote nee.quote:Op donderdag 13 september 2018 10:34 schreef Leandra het volgende:
Ik wil eigenlijk binnenkort een weekje naar noord-Italië, maar per trein is dat nagenoeg niet te doen, en alleen met de auto verliest het ook van vliegen (plus dat het thuisfront dan geen auto meer heeft), dus hoe graag ik ook met de trein zou willen gaan; het is qua tijd, aantal overstappen en kosten geen serieus alternatief.
Ik ga iig niet met Easyjet of Ryanair vliegen.quote:Op donderdag 13 september 2018 13:19 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Adam Milaan Malpensa via EasyJet of Charleroi Treviso met Ryanair kosten geen klote nee.
Nee? Voor anderhalf uur vliegen ook niet?quote:Op donderdag 13 september 2018 14:40 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik ga iig niet met Easyjet of Ryanair vliegen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |