Wat is er zo luxe aan vliegen dan? Voor 150 euro heb je een retourtje Barcelona.quote:Op woensdag 12 september 2018 23:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Voor ons westerlingen is dat het zeker wel.
Dat moet je aan TS vragen.quote:Op donderdag 13 september 2018 00:01 schreef Aquarii het volgende:
[..]
Wat is er zo luxe aan vliegen dan? Voor 150 euro heb je een retourtje Barcelona.
Het is goedkoop en makkelijk, maar luxe....nah.
Lijkt luxe he, voor mensen waarvoor dat een enorme ver van hun bed show is.quote:Op donderdag 13 september 2018 00:02 schreef EggsTC het volgende:
Vliegen luxe Als je een eigen toestel of een 1e klas platinum superticket hebt ja.
Een Mango-cocktail op Bali (zonder rietje!!!) is een primaire levensbehoefte maar je huis verwarmen, warm water en eten bereiden niet? Aha.quote:Op woensdag 12 september 2018 23:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En luxe is een primaire levensbehoefte. Snap je punt dus niet.
Een vakantie met het vliegtuig is natuurlijk een de facto overbodige luxe. Het is de meest vervuilende manier van transport en op korte afstanden zoals in Europa overbodig. Het is echter onbelast en dat is dus extreem hypocriet.quote:Op donderdag 13 september 2018 00:01 schreef Aquarii het volgende:
[..]
Wat is er zo luxe aan vliegen dan? Voor 150 euro heb je een retourtje Barcelona.
Het is goedkoop en makkelijk, maar luxe....nah.
Ik heb hierover een draadje geopend in het travel-forum, leverde nogal wat ongezouten reacties op tussen de reisfanaten:quote:Op donderdag 13 september 2018 06:50 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Een vakantie met het vliegtuig is natuurlijk een de facto overbodige luxe. Het is de meest vervuilende manier van transport en op korte afstanden zoals in Europa overbodig. Het is echter onbelast en dat is dus extreem hypocriet.
https://www.natuurenmilieu.nl/luchtvaart/we-vliegen-te-veel/
Gelukkig zorgt de afschaffing van de dividendbelasting voor nieuwe werkgelegenheid, zodat er nog meer expats voor absurde huurprijzen de mooiere appartementen in onze steden kunnen bezetten.quote:Op woensdag 12 september 2018 23:09 schreef LXIV het volgende:
150 euro energie
120 euro zorg
1600 euro BTW-verhoging op levensbehoeften
80 euro extra assurantiebelasting
etc etc. Opgeteld is het heel veel.
Niet helemaal waar.quote:Op woensdag 12 september 2018 23:05 schreef LXIV het volgende:
Er wordt op vliegen echt 0 belasting geheven. Niet op de kerosine en ook geen BTW op de tickets. Terwijl geen enkele andere industrie zoveel overlast en vervuiling veroorzaakt.
De belastingen op energie direct en verkapt verhogen om de aandeelhouders van oa. Shell te matsen.quote:Op woensdag 12 september 2018 22:51 schreef LXIV het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/economi(...)ors-omhoog~ae2f3844/
Aan wie betalen wij die emissierechten? Toch niet aan 'de natuur'! Dat is een overheid. Het is eigenlijk dus een verkapte vorm van belasting. In hoeverre worden andere belastingen verlaagd als deze belasting verhoogd wordt? Ik snap dat het systeem van belasten van CO2-uitstoot wel werkt als je die uitstoot omlaag krijgt. Maar anderszins is het gewoon een ordinaire belasting. Ga dan de belasting op groenten en fruit niet met 50% verhogen. A
We moeten solidair zijn met onze Belgische broeders (en hun gammele reactoren).quote:Op woensdag 12 september 2018 23:20 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Dus omdat de Belgen meer stroom importeren gaat hier het tarief omhoog?
Er kan op geen enkele wijze aangetoond worden dat het afschaffen van de dividendbelasting leidt tot nieuwe werkgelegenheid.quote:Op donderdag 13 september 2018 08:27 schreef Ringo het volgende:
[..]
Gelukkig zorgt de afschaffing van de dividendbelasting voor nieuwe werkgelegenheid, zodat er nog meer expats voor absurde huurprijzen de mooiere appartementen in onze steden kunnen bezetten.
Dat het zo goedkoop is, is juist het cynische.quote:Op donderdag 13 september 2018 00:01 schreef Aquarii het volgende:
Wat is er zo luxe aan vliegen dan? Voor 150 euro heb je een retourtje Barcelona.
Het is goedkoop en makkelijk, maar luxe....nah.
Ik wil best solidair zijn, maar begrijp dan nog niet waarom hun stroomtekort bij ons voor een hoger tarief moet zorgen....quote:Op donderdag 13 september 2018 08:31 schreef Twiitch het volgende:
We moeten solidair zijn met onze Belgische broeders (en hun gammele reactoren).
Vraag/aanbod. Dat is erg basic.quote:Op donderdag 13 september 2018 08:35 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Ik wil best solidair zijn, maar begrijp dan nog niet waarom hun stroomtekort bij ons voor een hoger tarief moet zorgen....
Meer vraag dus de prijs stijgt.quote:Op donderdag 13 september 2018 08:35 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Ik wil best solidair zijn, maar begrijp dan nog niet waarom hun stroomtekort bij ons voor een hoger tarief moet zorgen....
Lijkt me bijzonder vreemd, ik snap vraag/aanbod heus wel, maar dat als argument aandragen naast een enorme lastenverzwaring is nou ja, typisch onze overheidquote:
Eens.quote:Op donderdag 13 september 2018 08:32 schreef LXIV het volgende:
Er kan op geen enkele wijze aangetoond worden dat het afschaffen van de dividendbelasting leidt tot nieuwe werkgelegenheid.
Effectief stroomt er 2 miljard naar het buitenland, grotendeels de overheden. Om dit te compenseren wordt o.a. het MKB zwaarder belast. Mogelijk zal het ca 100 functies van Unilever opleveren, maar daar moet nog over gestemd worden.
Los daarvan is er krapte op de arbeidsmarkt, dus waarom er voortdurend, als was er sprake van massale werkeloosheid, in blinde paniek alle beslissingen ten gunste van baancreatie moeten worden genomen ontgaat me ook.
"Uitbreiding Schiphol Airport gaat ten koste van de nachtrust van honderdduizenden mensen" "Ja, maar dan kunnen we wel weer 12 koffersjouwers en 4 koffiejuffrouwen aannemen" " Niet verder over nadenken dan, doen!" etc.. Die mensen moeten vervolgens geimporteerd worden, want geen Nederlander die voor 1500 euro in de kelder koffers terug de band op wil leggen.
Ik ben geen fan van vliegen dus als het even kan pak ik de auto. Probeer eens een treinreis te boeken naar bijvoorbeeld Stockholm, Noord-Italie of zelfs Zuid-Frankrijk.quote:Op donderdag 13 september 2018 08:33 schreef Ringo het volgende:
[..]
Dat het zo goedkoop is, is juist het cynische.
Binnen Europa is vliegen luxe. De meeste vliegreizigers binnen Europa kunnen net zo goed de trein, bus of auto nemen. Maar vliegen is onbelast en dus goedkoop en alles wat goedkoop is, gaan mensen beschouwen als een “noodzakelijke” vanzelfsprekendheid.
De andere (duurdere) alternatieven worden dan al gauw weggeredeneerd.
Privatisering is a bitch. De overheid is in het begin van de eeuw vrij massaal uit de energiemarkt gestapt.quote:Op donderdag 13 september 2018 08:38 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Lijkt me bijzonder vreemd, ik snap vraag/aanbod heus wel, maar dat als argument aandragen naast een enorme lastenverzwaring is nou ja, typisch onze overheid
Ook zoiets. De burger moet flink dokken voor een effect of de opwarming van de andere dat nauwelijks meetbaar is en de scheepvaart blijft lekker doorvervuilen.quote:Op donderdag 13 september 2018 08:30 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Niet helemaal waar.
https://www.ravage-webzin(...)-blijft-blinde-vlek/
CO2-emissierechten, een toegenomen vraag naar kolen en naar gas en een stijging in de energievraag vanuit België ook...quote:
Nee, zowel de scheepvaart en de luchtvaart is in internationale afspraken uitgesloten van heffingen, ik ga ff zoeken....quote:Op donderdag 13 september 2018 08:41 schreef EdvandeBerg het volgende:
Is er geen enkel tweede kamerlid dat Rutte eens flink de oren wast over deze hypocrisie?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |