abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 12 september 2018 @ 22:51:23 #1
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_181870008
quote:
Energierekening in 2019 fors omhoog
De energierekening valt volgend jaar een stuk hoger uit dan voorgaande jaren. We gaan meer betalen voor gas en elektriciteit en ook de stijging van de energiebelasting drijft de prijs flink op.

Economieredactie 12-09-18, 07:42 Laatste update: 10:40
307
De elektriciteitsprijs staat op dit moment op het hoogste punt sinds 2010. Betaalden we in februari nog 37 euro/MWu, inmiddels is dit opgelopen tot 63. Dat blijkt uit de vandaag verschenen Energiemonitor van ABN Amro.

Voor de stijging zijn meerdere redenen. De prijs van CO2-emissierechten zijn verdriedubbeld sinds begin dit jaar, waardoor eveneens de prijs van gas is gestegen. Daarnaast is er een toegenomen vraag naar kolen en naar gas voor het vullen van de gasopslag in de winter. Ook is er een stijging in de energievraag vanuit België, waar de kerncentrales de nodige problemen kennen.

Tel bij deze factoren de stijgende energiebelastingen voor komend jaar op en de energierekening valt fors hoger uit. Volgens een berekening van Vereniging Eigen Huis (VEH) gaan huiseigenaren volgend jaar gemiddeld 150 euro meer aan belastingen op gas en elektra betalen, een kwart meer dan dit jaar. De Woonbond merkt op dat ook huurders meer geld kwijt zullen zijn aan de betreffende belastingen, omdat huurwoningen in doorsnee minder zuinig zijn.
https://www.ad.nl/economi(...)ors-omhoog~ae2f3844/

Aan wie betalen wij die emissierechten? Toch niet aan 'de natuur'! Dat is een overheid. Het is eigenlijk dus een verkapte vorm van belasting. In hoeverre worden andere belastingen verlaagd als deze belasting verhoogd wordt? Ik snap dat het systeem van belasten van CO2-uitstoot wel werkt als je die uitstoot omlaag krijgt. Maar anderszins is het gewoon een ordinaire belasting. Ga dan de belasting op groenten en fruit niet met 50% verhogen. A
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  woensdag 12 september 2018 @ 22:55:22 #2
463668 MrRatio
Never underestimate ratio
pi_181870112
En er zijn geen emissierechten nodig als je biomassa verstookt om stroom op te wekken. Met aardgas komt er de helft aan CO2 in de atmosfeer dan wat je aan biomassa nodig zou hebben voor dezelfde hoeveelheid aan kWh.
Dus aardgas is dan vriendelijker voor het klimaat dan biomassa, aannemende dat CO2 hier belangrijk voor is. Toch wordt aardgas in het kader van de klimaatwet wel belast en houtstook niet.
Environmentalism and its most extreme version, global warming alarmism, asks for an almost unprecedented expansion of government intrusion and intervention into our lives and of government control over us.
Václav Klaus
pi_181870162
Omdat het milieu ze geen fuck boeit en Shell gewoon betaald moet worden.
  woensdag 12 september 2018 @ 22:58:29 #4
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_181870196
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 22:55 schreef MrRatio het volgende:
En er zijn geen emissierechten nodig als je biomassa verstookt om stroom op te wekken. Met aardgas komt er de helft aan CO2 in de atmosfeer dan wat je aan biomassa nodig zou hebben voor dezelfde hoeveelheid aan kWh.
Dus aardgas is dan vriendelijker voor het klimaat dan biomassa, aannemende dat CO2 hier belangrijk voor is. Toch wordt aardgas in het kader van de klimaatwet wel belast en houtstook niet.
Vliegen, dat in 90% van de gevallen pure luxe is en werkelijk gigantische hoeveelheden vervuiling (en overlast) veroorzaakt, wordt vrijgehouden. Maar tante Mia, die haar tochtige huurwoninkje warm wil stoken in de winter zal moeten bloeden, kostte wat kost.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_181870307
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 22:58 schreef LXIV het volgende:

[..]

Vliegen, dat in 90% van de gevallen pure luxe is en werkelijk gigantische hoeveelheden vervuiling (en overlast) veroorzaakt, wordt vrijgehouden. Maar tante Mia, die haar tochtige huurwoninkje warm wil stoken in de winter zal moeten bloeden, kostte wat kost.
Terecht.

Liever dat tante Ria diep in de buidel moet tasten omdat ze haar krot tot absurde temperaturen verwarmt dan dat ik meer ga betalen voor m'n vliegvakanties.

Betaal al voldoende belasting voor de armoedzaaiers in dit land. Zeker ook nog mijn vakanties duurder maken?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 12 september 2018 @ 23:05:25 #6
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_181870339
quote:
1s.gif Op woensdag 12 september 2018 23:03 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Terecht.

Liever dat tante Ria diep in de buidel moet tasten omdat ze haar krot tot absurde temperaturen verwarmt dan dat ik meer ga betalen voor m'n vliegvakanties.

Betaal al voldoende belasting voor de armoedzaaiers in dit land. Zeker ook nog mijn vakanties duurder maken?
Er wordt op vliegen echt 0 belasting geheven. Niet op de kerosine en ook geen BTW op de tickets. Terwijl geen enkele andere industrie zoveel overlast en vervuiling veroorzaakt. Het is ook nog eens de snelst groeiende industrie.

Het is daarom goedkoper om met het vliegtuig naar Barcelona te vliegen dan met de bus te gaan. Terwijl uitstoot/vervuiling van die bus nog geen 10% is!!
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_181870358
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 23:05 schreef LXIV het volgende:

[..]

Er wordt op vliegen echt 0 belasting geheven. Niet op de kerosine en ook geen BTW op de tickets. Terwijl geen enkele andere industrie zoveel overlast en vervuiling veroorzaakt. Het is ook nog eens de snelst groeiende industrie.

Het is daarom goedkoper om met het vliegtuig naar Barcelona te vliegen dan met de bus te gaan. Terwijl uitstoot/vervuiling van die bus nog geen 10% is!!
Ik denk dat hij trollt, hoop ik in ieder geval, maar je weet het maar nooit :')
pi_181870387
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 23:05 schreef LXIV het volgende:

[..]

Er wordt op vliegen echt 0 belasting geheven. Niet op de kerosine en ook geen BTW op de tickets. Terwijl geen enkele andere industrie zoveel overlast en vervuiling veroorzaakt. Het is ook nog eens de snelst groeiende industrie.

Het is daarom goedkoper om met het vliegtuig naar Barcelona te vliegen dan met de bus te gaan. Terwijl uitstoot/vervuiling van die bus nog geen 10% is!!
Laten we dat vooral zo houden.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 12 september 2018 @ 23:07:38 #10
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_181870412
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 23:05 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Ik denk dat hij trollt, hoop ik in ieder geval, maar je weet het maar nooit :')
Mwah. Of hij trollt echt altijd. Soms heeft hij van die rare gedachtenkronkels dat ik het haast niet kan geloven, is het toch heel serieus.
Het is wel een algemeen bekend fenomeen onder links/progressief Nederland dat alles zwaar belast moet worden behalve vliegen. Net als die vrouw van een paar dagen terug die de wereld rondreisde om overal cocktails te bestellen en als de ober (minimumloon) er dan een rietje in stak, hem hooghartig terecht te wijzen en te vertellen dat dit rietje het milieu onnodig belastte. Of Floortje Dessing c.s.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  woensdag 12 september 2018 @ 23:08:38 #11
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_181870430
Gelukkig heb ik
1) Zonnepanelen
2) Een houtkachel en 2 haarden
3) Een bos
4) Een kettingzaag
5) Een kloofbijl.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  woensdag 12 september 2018 @ 23:08:39 #12
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_181870432
150 euro op jaarbasis. Waar hebben we het over?
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  woensdag 12 september 2018 @ 23:09:44 #13
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_181870462
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 23:08 schreef static het volgende:
150 euro op jaarbasis. Waar hebben we het over?
150 euro energie
120 euro zorg
1600 euro BTW-verhoging op levensbehoeften
80 euro extra assurantiebelasting

etc etc. Opgeteld is het heel veel.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_181870466
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 23:08 schreef static het volgende:
150 euro op jaarbasis. Waar hebben we het over?
Over kleingeld. Ben toch zelden thuis dus stook geen ene fuck. Zal mij werkelijk een rotzorg zijn dus.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_181870478
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 23:07 schreef LXIV het volgende:

[..]

Mwah. Of hij trollt echt altijd. Soms heeft hij van die rare gedachtenkronkels dat ik het haast niet kan geloven, is het toch heel serieus.
Het is wel een algemeen bekend fenomeen onder links/progressief Nederland dat alles zwaar belast moet worden behalve vliegen. Net als die vrouw van een paar dagen terug die de wereld rondreisde om overal cocktails te bestellen en als de ober (minimumloon) er dan een rietje in stak, hem hooghartig terecht te wijzen en te vertellen dat dit rietje het milieu onnodig belastte. Of Floortje Dessing c.s.
Ja typisch is het wel, tevens dan weer dat geblaat over 'de armoedzaaiers' terwijl hij zogenaamd inclusief wil zijn voor de gehele samenleving :') Blijft fascinerend.

Maar inderdaad, zeker als je kijkt naar het verschil tussen een treinkaartje en een vliegticket wanneer je steeds verder weggaat... Ik ben zelf met de trein naar Berlijn geweest, vond het niet vervelend, zelfs leuker dan het vliegtuig, maar daar was ik al ongeveer een tientje duurder uit. Dat boeide me niet zo, maar als je bijvoorbeeld naar Praag of Boedapest wil betaal je vaak het 4-dubbele met de trein. Dat moet eens aangepakt worden.
  Moderator woensdag 12 september 2018 @ 23:10:35 #16
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_181870485
Tante Ria boeit me geen fuck, als ik maar op vakantie kan ^O^
Breitling - Instruments for Professionals
pi_181870490
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 23:09 schreef LXIV het volgende:

[..]

150 euro energie
120 euro zorg
1600 euro BTW-verhoging op levensbehoeften
80 euro extra assurantiebelasting

etc etc. Opgeteld is het heel veel.
Inkomstenbelasting gaat ook omlaag. Maar dan moet je natuurlijk wel werken.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 12 september 2018 @ 23:10:56 #18
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_181870491
quote:
1s.gif Op woensdag 12 september 2018 23:09 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Over kleingeld. Ben toch zelden thuis dus stook geen ene fuck. Zal mij werkelijk een rotzorg zijn dus.
Niet snappen dat dit uiteindelijk ook de koffie in de daklozenopvang duurder maakt. :')
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  woensdag 12 september 2018 @ 23:11:56 #19
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_181870526
quote:
1s.gif Op woensdag 12 september 2018 23:10 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Inkomstenbelasting gaat ook omlaag. Maar dan moet je natuurlijk wel werken.
Doe ik. Maar door het afschaffen van de dividendbelasting en de extra belastingen voor financiële instellingen en vastgoedfondsen ga ik daar niks op vooruit.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_181870567
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 23:10 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Ja typisch is het wel, tevens dan weer dat geblaat over 'de armoedzaaiers' terwijl hij zogenaamd inclusief wil zijn voor de gehele samenleving :') Blijft fascinerend.
Ik bemoei me er toch maar even mee.

Dat ik geen moeite heb met de opvang van asielzoekers en niet van mening ben dat moslims het land uitgeflikkerd moeten worden, betekent niet dat ik vind dat deze groepen rijkelijk beloond moeten worden. Uitkeringen mogen voor zowel allochtonen als autochtonen worden verlaagd.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_181870568
quote:
1s.gif Op woensdag 12 september 2018 23:03 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Terecht.

Liever dat tante Ria diep in de buidel moet tasten omdat ze haar krot tot absurde temperaturen verwarmt dan dat ik meer ga betalen voor m'n vliegvakanties.

Betaal al voldoende belasting voor de armoedzaaiers in dit land. Zeker ook nog mijn vakanties duurder maken?
Uhuh. Het is om het milieu toch allemaal?

Kolder, want dan zou je nooit meer in het vliegtuig mogen stappen en je moet je biefstukje laten staan.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_181870576
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 23:10 schreef LXIV het volgende:

[..]

Niet snappen dat dit uiteindelijk ook de koffie in de daklozenopvang duurder maakt. :')
En nu?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_181870605
quote:
1s.gif Op woensdag 12 september 2018 23:13 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Uhuh. Het is om het milieu toch allemaal?

Kolder, want dan zou je nooit meer in het vliegtuig mogen stappen en je moet je biefstukje laten staan.
Prima om te streven naar een beter milieu. Graag zelfs.

Maar dat mag niet ten koste gaan van mijn pleziertjes.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_181870607
quote:
1s.gif Op woensdag 12 september 2018 23:09 schreef KoosVogels het volgende:

Over kleingeld. Ben toch zelden thuis dus stook geen ene fuck. Zal mij werkelijk een rotzorg zijn dus.
Heerlijk die "als ik er maar geen last van heb" instelling... :')
  woensdag 12 september 2018 @ 23:16:28 #25
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_181870636
quote:
1s.gif Op woensdag 12 september 2018 23:13 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En nu?
Dan moet je dus langer buiten in de regen staan om genoeg geld bijeen te schooien.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_181870646
quote:
1s.gif Op woensdag 12 september 2018 23:13 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik bemoei me er toch maar even mee.

Dat ik geen moeite heb met de opvang van asielzoekers en niet van mening ben dat moslims het land uitgeflikkerd moeten worden, betekent niet dat ik vind dat deze groepen rijkelijk beloond moeten worden. Uitkeringen mogen voor zowel allochtonen als autochtonen worden verlaagd.
Ik blijf het maar een vreemd principe vinden, zeker met de kennis dat het meerendeel in de uitkering blijft hangen. Zo van, "iedereen is hier welkom, maar je wordt wel samen met de autochtone uitkeringstrekkers volledig uitgeknepen en gekort, zolang ik maar kan vliegen zonder teveel te betalen".

Ben je dan ook tegen de verhoging van de belasting op drank en ongezonde voeding? Of gaat het letterlijk alleen maar over wat jou het meeste raakt?
  woensdag 12 september 2018 @ 23:17:11 #27
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_181870660
quote:
1s.gif Op woensdag 12 september 2018 23:13 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Uhuh. Het is om het milieu toch allemaal?

Kolder, want dan zou je nooit meer in het vliegtuig mogen stappen en je moet je biefstukje laten staan.
Één vliegreis niet maken is ongeveer gelijk aan een jaar lang vegetarisch eten.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_181870698
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 23:16 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Ik blijf het maar een vreemd principe vinden, zeker met de kennis dat het meerendeel in de uitkering blijft hangen. Zo van, "iedereen is hier welkom, maar je wordt wel samen met de autochtone uitkeringstrekkers volledig uitgeknepen en gekort, zolang ik maar kan vliegen zonder teveel te betalen".

Ben je dan ook tegen de verhoging van de belasting op drank en ongezonde voeding? Of gaat het letterlijk alleen maar over wat jou het meeste raakt?
Wie zegt dat iedereen welkom is?

En ik heb sowieso niet voor belastingverhogingen. Vooral op zaken die mij aan het hart gaan (alcohol, reizen, vet vreten).
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Moderator woensdag 12 september 2018 @ 23:19:10 #29
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_181870708
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 23:17 schreef LXIV het volgende:

[..]

Één vliegreis niet maken is ongeveer gelijk aan een jaar lang vegetarisch eten.
Zijn genoeg mensen die vegetarisch zijn. Dat compenseer ik dan door 2x per jaar te vliegen.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_181870715
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 23:16 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dan moet je dus langer buiten in de regen staan om genoeg geld bijeen te schooien.
En nu?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 12 september 2018 @ 23:20:19 #31
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_181870743
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 22:51 schreef LXIV het volgende:
Ook is er een stijging in de energievraag vanuit België, waar de kerncentrales de nodige problemen kennen.
Dus omdat de Belgen meer stroom importeren gaat hier het tarief omhoog? :? 8)7
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_181870750
quote:
1s.gif Op woensdag 12 september 2018 23:18 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wie zegt dat iedereen welkom is?

En ik heb sowieso niet voor belastingverhogingen. Vooral op zaken die mij aan het hart gaan (alcohol, reizen, vet vreten).
Nja oke duidelijk dan, kan dat wel begrijpen.
pi_181870759
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 23:08 schreef static het volgende:
150 euro op jaarbasis. Waar hebben we het over?
Zo zeg Rutte is blij met zulke schapen.
Het is de zoveelste lastenverzwaring van zijn kabinetten en dit is ook niet de enige voor volgend jaar. Btw, ziektekosten usw
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_181870828
quote:
1s.gif Op woensdag 12 september 2018 23:09 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Over kleingeld. Ben toch zelden thuis dus stook geen ene fuck. Zal mij werkelijk een rotzorg zijn dus.
Ik ik ik ik ik ik ik ik.

Ach ja.... de instelling van de alleenstaande "progressieveling" anno 2018.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_181870857
quote:
1s.gif Op woensdag 12 september 2018 23:20 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Zo zeg Rutte is blij met zulke schapen.
Het is de zoveelste lastenverzwaring van zijn kabinetten en dit is ook niet de enige voor volgend jaar. Btw, ziektekosten usw
Gek he, dat de ziektekosten stijgen als de bevolking massaal vergrijst? We kunnen ook verzekeren ook gewoon niet langer verplicht maken. Moeten die zieke oudjes wel flink meer gaan lappen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Moderator woensdag 12 september 2018 @ 23:25:32 #36
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_181870876
quote:
1s.gif Op woensdag 12 september 2018 23:23 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Ik ik ik ik ik ik ik ik.

Ach ja.... de instelling van de alleenstaande "progressieveling" anno 2018.
Damn right. Als ik en degenen waar ik om geef het maar goed hebben. De rest kan kapot vallen. Maar als jij graag eten uit je mond spaart en dat naar die onbekende vrouw 5 straten verderop wil brengen, gewoon doen ^O^
Breitling - Instruments for Professionals
pi_181870879
quote:
1s.gif Op woensdag 12 september 2018 23:23 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Ik ik ik ik ik ik ik ik.

Ach ja.... de instelling van de alleenstaande "progressieveling" anno 2018.
Mwoah, vooral mijn instelling. Je hoeft niet altijd in hokjes te denken.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_181870961
quote:
1s.gif Op woensdag 12 september 2018 23:25 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Mwoah, vooral mijn instelling. Je hoeft niet altijd in hokjes te denken.
Waarom reageer je in elk topic dan dat het je niet boeit?
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_181871009
quote:
1s.gif Op woensdag 12 september 2018 23:24 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Gek he, dat de ziektekosten stijgen als de bevolking massaal vergrijst? We kunnen ook verzekeren ook gewoon niet langer verplicht maken. Moeten die zieke oudjes wel flink meer gaan lappen.
Je eh boeie ik vergrijs nog niet dus waarom zou ik daar aan mee moeten betaluhhhh (KoosVogel TM).
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_181871028
quote:
1s.gif Op woensdag 12 september 2018 23:28 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Waarom reageer je in elk topic dan dat het je niet boeit?
Hoe is dit een reactie op mijn vorige post?

Jij stelt dat mijn vermeende 'groep' er een bepaalde houding op nahoudt. Nee, ik heb die instelling.

Maar snap dat je de wereld lekker overzichtelijk wil houden.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_181871062
quote:
1s.gif Op woensdag 12 september 2018 23:30 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Je eh boeie ik vergrijs nog niet dus waarom zou ik daar aan mee moeten betaluhhhh (KoosVogel TM).
Nee, ik accepteer dat de zorgkosten stijgen en betaal netjes mijn deel. Jij bent verontwaardigd dat de kosten omhoog gaan terwijl een groot deel van de bevolking vergrijst. Je snapt dat stijgende kosten voor de zorg voor deze mensen ergens vandaan gehaald moeten worden?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_181871131
quote:
1s.gif Op woensdag 12 september 2018 23:32 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nee, ik accepteer dat de zorgkosten stijgen en betaal netjes mijn deel. Jij bent verontwaardigd dat de kosten omhoog gaan terwijl een groot deel van de bevolking vergrijst. Je snapt da t stijgende kosten voor de zorg voor deze mensen ergens vandaan gehaald moeten worden?
Betaal al voldoende belasting voor de armoedzaaiers in dit land. Zeker ook nog mijn bier duurder maken?
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  Moderator woensdag 12 september 2018 @ 23:37:17 #43
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_181871171
quote:
1s.gif Op woensdag 12 september 2018 23:35 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Betaal al voldoende belasting voor de armoedzaaiers in dit land. Zeker ook nog mijn bier duurder maken?
Gewoon meer gaan verdienen, dan boeit een tientje hier en daar je ook niet.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_181871212
quote:
1s.gif Op woensdag 12 september 2018 23:35 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Betaal al voldoende belasting voor de armoedzaaiers in dit land. Zeker ook nog mijn bier duurder maken?
Dat was vooral een reactie op het krankzinnige idee om vliegen zwaarder te belasten zodat tante Ria minder kwijt is aan energie. Dat gaan we dus niet doen.

Wil best solidair zijn, zolang dat niet ten koste gaat van mijn pleziertjes. Zo'n tientje extra per maand zal mij een rotzorg zijn.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 12 september 2018 @ 23:40:58 #45
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_181871237
quote:
1s.gif Op woensdag 12 september 2018 23:39 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat was vooral een reactie op het krankzinnige idee om vliegen zwaarder te belasten zodat tante Ria minder kwijt is aan energie. Dat gaan we dus niet doen.
.
Dat idee is helemaal niet geopperd. Er is opgemerkt dat vliegen (wat zeer veel CO2 genereert) van alle heffingen vrij is terwijl stoken dat niet is. En dat ik dat vreemd vond omdat vliegen vaak pure luxe is.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_181871327
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 23:40 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat idee is helemaal niet geopperd. Er is opgemerkt dat vliegen (wat zeer veel CO2 genereert) van alle heffingen vrij is terwijl stoken dat niet is. En dat ik dat vreemd vond omdat vliegen vaak pure luxe is.
En luxe is een primaire levensbehoefte. Snap je punt dus niet.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 12 september 2018 @ 23:47:44 #47
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_181871354
quote:
1s.gif Op woensdag 12 september 2018 23:45 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En luxe is een primaire levensbehoefte. Snap je punt dus niet.
Luxe is per definitie geen primaire levensbehoefte, anders zou het geen luxe zijn
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_181871446
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 23:47 schreef LXIV het volgende:

[..]

Luxe is per definitie geen primaire levensbehoefte, anders zou het geen luxe zijn
Voor ons westerlingen is dat het zeker wel.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 12 september 2018 @ 23:57:00 #50
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_181871475
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 23:09 schreef LXIV het volgende:
150 euro energie
Hier gaat je topic over, niet over dat andere geneuzel.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_181871532
quote:
1s.gif Op woensdag 12 september 2018 23:54 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Voor ons westerlingen is dat het zeker wel.
Wat is er zo luxe aan vliegen dan? Voor 150 euro heb je een retourtje Barcelona.
Het is goedkoop en makkelijk, maar luxe....nah.
pi_181871554
Vliegen luxe :') Als je een eigen toestel of een 1e klas platinum superticket hebt ja.
Lambo of Rekt
pi_181871560
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2018 00:01 schreef Aquarii het volgende:

[..]

Wat is er zo luxe aan vliegen dan? Voor 150 euro heb je een retourtje Barcelona.
Het is goedkoop en makkelijk, maar luxe....nah.
Dat moet je aan TS vragen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Moderator donderdag 13 september 2018 @ 00:12:40 #54
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_181871655
quote:
10s.gif Op donderdag 13 september 2018 00:02 schreef EggsTC het volgende:
Vliegen luxe :') Als je een eigen toestel of een 1e klas platinum superticket hebt ja.
Lijkt luxe he, voor mensen waarvoor dat een enorme ver van hun bed show is.
Breitling - Instruments for Professionals
  donderdag 13 september 2018 @ 00:14:51 #55
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_181871675
Kern is dat het geld qua hoeveelheid op niveau moet blijven binnenstromen wat geheel losstaat van de werkelijke kosten (of behoeften). Veel westerlingen schaffen zich zonnepanelen aan, gaan beter isoleren, lekker hip elektrisch rijden en doen al klikkend op hun IpX nog 's een rondje op de verantwoorde bio afdeling.

De gedachte is dat je goed bezig bent waarbij het niet de bedoeling is dat je daarmee financieel goedkoper uit bent, in tegendeel. Minder omzet en lagere winst past nu eenmaal niet in het verdienmodel.

Het rare fenomeen doet zich voor dat zg. "rijken" hun energiekosten naar beneden kunnen brengen door voornoemde energie investeringen. De minder bedeelde-laag of zogezegd afhankelijken kunnen dat niet (af/betalen) en zullen dus sociaal gezien de verschilrekening ophoesten.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_181871743
Als de overheid echt wilt dat iedereen in Nederland schone elektriciteit op moet wekken, zou een echte begin zijn bij de sociale huurwoningen. Daar wonen sowieso al de wat minder rijke mensen dus als de overheid zonnepanelen daar op zou zetten zou je al veel gezeur besparen. Gaat wel een duur geintje worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-09-2018 00:23:39 ]
pi_181873440
quote:
1s.gif Op woensdag 12 september 2018 23:45 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En luxe is een primaire levensbehoefte. Snap je punt dus niet.
Een Mango-cocktail op Bali (zonder rietje!!!) is een primaire levensbehoefte maar je huis verwarmen, warm water en eten bereiden niet? Aha.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_181873454
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2018 00:01 schreef Aquarii het volgende:

[..]

Wat is er zo luxe aan vliegen dan? Voor 150 euro heb je een retourtje Barcelona.
Het is goedkoop en makkelijk, maar luxe....nah.
Een vakantie met het vliegtuig is natuurlijk een de facto overbodige luxe. Het is de meest vervuilende manier van transport en op korte afstanden zoals in Europa overbodig. Het is echter onbelast en dat is dus extreem hypocriet.

https://www.natuurenmilieu.nl/luchtvaart/we-vliegen-te-veel/
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_181873861
quote:
1s.gif Op donderdag 13 september 2018 06:50 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Een vakantie met het vliegtuig is natuurlijk een de facto overbodige luxe. Het is de meest vervuilende manier van transport en op korte afstanden zoals in Europa overbodig. Het is echter onbelast en dat is dus extreem hypocriet.

https://www.natuurenmilieu.nl/luchtvaart/we-vliegen-te-veel/
Ik heb hierover een draadje geopend in het travel-forum, leverde nogal wat ongezouten reacties op tussen de reisfanaten:
TRV / Is reizen een vlucht die de belasting voor het milieu waard is?
  donderdag 13 september 2018 @ 08:27:27 #60
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_181874194
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 23:09 schreef LXIV het volgende:
150 euro energie
120 euro zorg
1600 euro BTW-verhoging op levensbehoeften
80 euro extra assurantiebelasting

etc etc. Opgeteld is het heel veel.
Gelukkig zorgt de afschaffing van de dividendbelasting voor nieuwe werkgelegenheid, zodat er nog meer expats voor absurde huurprijzen de mooiere appartementen in onze steden kunnen bezetten.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  donderdag 13 september 2018 @ 08:30:28 #61
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_181874214
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 23:05 schreef LXIV het volgende:

Er wordt op vliegen echt 0 belasting geheven. Niet op de kerosine en ook geen BTW op de tickets. Terwijl geen enkele andere industrie zoveel overlast en vervuiling veroorzaakt.
Niet helemaal waar.

https://www.ravage-webzin(...)-blijft-blinde-vlek/
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_181874221
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 22:51 schreef LXIV het volgende:

[..]

https://www.ad.nl/economi(...)ors-omhoog~ae2f3844/

Aan wie betalen wij die emissierechten? Toch niet aan 'de natuur'! Dat is een overheid. Het is eigenlijk dus een verkapte vorm van belasting. In hoeverre worden andere belastingen verlaagd als deze belasting verhoogd wordt? Ik snap dat het systeem van belasten van CO2-uitstoot wel werkt als je die uitstoot omlaag krijgt. Maar anderszins is het gewoon een ordinaire belasting. Ga dan de belasting op groenten en fruit niet met 50% verhogen. A
De belastingen op energie direct en verkapt verhogen om de aandeelhouders van oa. Shell te matsen.

Ik lees trouwens ook niets over de energiekosten voor bedrijven. Die verbruiken veel meer energie dan de burgers samen en daar valt dus pas echt aan energiegebruik te besparen. En zoals gezegd; laat de overheid maar eens consequent zijn op belastingen op vliegen.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  donderdag 13 september 2018 @ 08:31:23 #63
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_181874222
quote:
15s.gif Op woensdag 12 september 2018 23:20 schreef YuckFou het volgende:

[..]

Dus omdat de Belgen meer stroom importeren gaat hier het tarief omhoog? :? 8)7
We moeten solidair zijn met onze Belgische broeders (en hun gammele reactoren).
  donderdag 13 september 2018 @ 08:32:10 #64
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_181874227
quote:
7s.gif Op donderdag 13 september 2018 08:27 schreef Ringo het volgende:

[..]

Gelukkig zorgt de afschaffing van de dividendbelasting voor nieuwe werkgelegenheid, zodat er nog meer expats voor absurde huurprijzen de mooiere appartementen in onze steden kunnen bezetten.
Er kan op geen enkele wijze aangetoond worden dat het afschaffen van de dividendbelasting leidt tot nieuwe werkgelegenheid.
Effectief stroomt er 2 miljard naar het buitenland, grotendeels de overheden. Om dit te compenseren wordt o.a. het MKB zwaarder belast. Mogelijk zal het ca 100 functies van Unilever opleveren, maar daar moet nog over gestemd worden.

Los daarvan is er krapte op de arbeidsmarkt, dus waarom er voortdurend, als was er sprake van massale werkeloosheid, in blinde paniek alle beslissingen ten gunste van baancreatie moeten worden genomen ontgaat me ook.
"Uitbreiding Schiphol Airport gaat ten koste van de nachtrust van honderdduizenden mensen" "Ja, maar dan kunnen we wel weer 12 koffersjouwers en 4 koffiejuffrouwen aannemen" " Niet verder over nadenken dan, doen!" etc.. Die mensen moeten vervolgens geimporteerd worden, want geen Nederlander die voor 1500 euro in de kelder koffers terug de band op wil leggen.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  donderdag 13 september 2018 @ 08:33:28 #65
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_181874239
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2018 00:01 schreef Aquarii het volgende:
Wat is er zo luxe aan vliegen dan? Voor 150 euro heb je een retourtje Barcelona.
Het is goedkoop en makkelijk, maar luxe....nah.
Dat het zo goedkoop is, is juist het cynische.
Binnen Europa is vliegen luxe. De meeste vliegreizigers binnen Europa kunnen net zo goed de trein, bus of auto nemen. Maar vliegen is onbelast en dus goedkoop en alles wat goedkoop is, gaan mensen beschouwen als een “noodzakelijke” vanzelfsprekendheid.
De andere (duurdere) alternatieven worden dan al gauw weggeredeneerd.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  donderdag 13 september 2018 @ 08:35:07 #66
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_181874257
quote:
11s.gif Op donderdag 13 september 2018 08:31 schreef Twiitch het volgende:
We moeten solidair zijn met onze Belgische broeders (en hun gammele reactoren).
Ik wil best solidair zijn, maar begrijp dan nog niet waarom hun stroomtekort bij ons voor een hoger tarief moet zorgen....
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
  donderdag 13 september 2018 @ 08:37:05 #67
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_181874278
quote:
14s.gif Op donderdag 13 september 2018 08:35 schreef YuckFou het volgende:

[..]

Ik wil best solidair zijn, maar begrijp dan nog niet waarom hun stroomtekort bij ons voor een hoger tarief moet zorgen....
Vraag/aanbod. Dat is erg basic.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  donderdag 13 september 2018 @ 08:37:15 #68
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_181874279
quote:
14s.gif Op donderdag 13 september 2018 08:35 schreef YuckFou het volgende:

[..]

Ik wil best solidair zijn, maar begrijp dan nog niet waarom hun stroomtekort bij ons voor een hoger tarief moet zorgen....
Meer vraag dus de prijs stijgt.
  donderdag 13 september 2018 @ 08:38:33 #69
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_181874289
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2018 08:37 schreef LXIV het volgende:
Vraag/aanbod. Dat is erg basic.
Lijkt me bijzonder vreemd, ik snap vraag/aanbod heus wel, maar dat als argument aandragen naast een enorme lastenverzwaring is nou ja, typisch onze overheid :')
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
  donderdag 13 september 2018 @ 08:39:33 #70
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_181874298
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2018 08:32 schreef LXIV het volgende:
Er kan op geen enkele wijze aangetoond worden dat het afschaffen van de dividendbelasting leidt tot nieuwe werkgelegenheid.
Effectief stroomt er 2 miljard naar het buitenland, grotendeels de overheden. Om dit te compenseren wordt o.a. het MKB zwaarder belast. Mogelijk zal het ca 100 functies van Unilever opleveren, maar daar moet nog over gestemd worden.

Los daarvan is er krapte op de arbeidsmarkt, dus waarom er voortdurend, als was er sprake van massale werkeloosheid, in blinde paniek alle beslissingen ten gunste van baancreatie moeten worden genomen ontgaat me ook.
"Uitbreiding Schiphol Airport gaat ten koste van de nachtrust van honderdduizenden mensen" "Ja, maar dan kunnen we wel weer 12 koffersjouwers en 4 koffiejuffrouwen aannemen" " Niet verder over nadenken dan, doen!" etc.. Die mensen moeten vervolgens geimporteerd worden, want geen Nederlander die voor 1500 euro in de kelder koffers terug de band op wil leggen.
Eens.
Jouw beeldende uitlegposts zijn toch vaak een genot om te lezen.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_181874305
quote:
7s.gif Op donderdag 13 september 2018 08:33 schreef Ringo het volgende:

[..]

Dat het zo goedkoop is, is juist het cynische.
Binnen Europa is vliegen luxe. De meeste vliegreizigers binnen Europa kunnen net zo goed de trein, bus of auto nemen. Maar vliegen is onbelast en dus goedkoop en alles wat goedkoop is, gaan mensen beschouwen als een “noodzakelijke” vanzelfsprekendheid.
De andere (duurdere) alternatieven worden dan al gauw weggeredeneerd.
Ik ben geen fan van vliegen dus als het even kan pak ik de auto. Probeer eens een treinreis te boeken naar bijvoorbeeld Stockholm, Noord-Italie of zelfs Zuid-Frankrijk.

Of je bent extreem lang onderweg met 8 keer overstappen voor de hoofdprijs of je betaald 1.200 voor een ritje Zuid-Frankrijk.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  donderdag 13 september 2018 @ 08:40:35 #72
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_181874306
quote:
14s.gif Op donderdag 13 september 2018 08:38 schreef YuckFou het volgende:

[..]

Lijkt me bijzonder vreemd, ik snap vraag/aanbod heus wel, maar dat als argument aandragen naast een enorme lastenverzwaring is nou ja, typisch onze overheid :')
Privatisering is a bitch. De overheid is in het begin van de eeuw vrij massaal uit de energiemarkt gestapt.
pi_181874316
quote:
Ook zoiets. De burger moet flink dokken voor een effect of de opwarming van de andere dat nauwelijks meetbaar is en de scheepvaart blijft lekker doorvervuilen.

Is er geen enkel tweede kamerlid dat Rutte eens flink de oren wast over deze hypocrisie?
Scratch a liberal and you will find a fascist
  donderdag 13 september 2018 @ 08:41:52 #74
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_181874321
quote:
7s.gif Op donderdag 13 september 2018 08:40 schreef Twiitch het volgende:
Privatisering is a bitch.
CO2-emissierechten, een toegenomen vraag naar kolen en naar gas en een stijging in de energievraag vanuit België ook...
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
  donderdag 13 september 2018 @ 08:42:51 #75
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_181874332
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2018 08:41 schreef EdvandeBerg het volgende:
Is er geen enkel tweede kamerlid dat Rutte eens flink de oren wast over deze hypocrisie?
Nee, zowel de scheepvaart en de luchtvaart is in internationale afspraken uitgesloten van heffingen, ik ga ff zoeken....
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
  donderdag 13 september 2018 @ 08:42:56 #76
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_181874333
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2018 08:41 schreef EdvandeBerg het volgende:

Ook zoiets. De burger moet flink dokken voor een effect of de opwarming van de andere dat nauwelijks meetbaar is en de scheepvaart blijft lekker doorvervuilen.

Is er geen enkel tweede kamerlid dat Rutte eens flink de oren wast over deze hypocrisie?
Alsof Rutte/Nederland invloed heeft op de wereldpolitiek. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  donderdag 13 september 2018 @ 08:46:29 #77
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_181874368
quote:
1s.gif Op donderdag 13 september 2018 08:40 schreef De_Onnoembare het volgende:
Ik ben geen fan van vliegen dus als het even kan pak ik de auto. Probeer eens een treinreis te boeken naar bijvoorbeeld Stockholm, Noord-Italie of zelfs Zuid-Frankrijk.

Of je bent extreem lang onderweg met 8 keer overstappen voor de hoofdprijs of je betaald 1.200 voor een ritje Zuid-Frankrijk.
Trein is in Europa inderdaad absurd duur, en de dienstregeling is in twintig jaar ook echt verslechterd.
Bus is nog wel een redelijke optie.
Of de auto natuurlijk.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  donderdag 13 september 2018 @ 08:48:09 #78
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_181874389
quote:
14s.gif Op donderdag 13 september 2018 08:42 schreef YuckFou het volgende:
Nee, zowel de scheepvaart en de luchtvaart is in internationale afspraken uitgesloten van heffingen, ik ga ff zoeken....
Gevonden:
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juni 2018 12:00 schreef J.B. het volgende:
Kerosine belasten is praktisch onmogelijk omdat in vrijwel alle luchtvaartverdragen (op hun beurt gebaseerd op Artikel 24 in de Conventie van Chicago, uit 1944) is opgenomen dat het belastingvrij dient te zijn. Om diezelfde reden zijn vliegtickets vrijgesteld van BTW. De EU zou het ik principe wel door kunnen drukken binnen Europa, maar dan krijg je de vervelende situatie dat maatschappijen van buiten de EU geen belasting hoeven te betalen maar de 'binnenlandse' wel.

Luchtvaart is daarin overigens niet uniek, ook scheepvaart betaalt geen belasting op brandstof vanwege de Rijnvaartakte (uit 1868).
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_181874402
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2018 08:42 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Alsof Rutte/Nederland invloed heeft op de wereldpolitiek. :)
Nee, maar op afschaffen van de dividendbelasting waarbij met name grootvervuiler Shell van profiteert of het belastingtechnisch matsen van luchtvaartmaatschappijen of rederijen wel.

En Rutte verhoogt maar wat graag de belastingen vanuit milieu-oogpunt terwijl het opstarten van de motoren van zo'n megaschip in de haven van Rotterdam direct alle milieumaatregelen op het gebied van uitstoot van vervuiling teniet doet. Maar laten we vooral de paasvuren in het oosten van het land verbieden :')
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_181874421
Voor mij betekent dit dat ik minder vaak mijn 3d printer kan gebruiken ;(
pi_181874425
quote:
7s.gif Op donderdag 13 september 2018 08:46 schreef Ringo het volgende:

[..]

Trein is in Europa inderdaad absurd duur, en de dienstregeling is in twintig jaar ook echt verslechterd.
Bus is nog wel een redelijke optie.
Of de auto natuurlijk.
Bus zit je in die Flexbussen, daar pas ik voor. Afgrijselijk. Ben geen 18 meer.

Dus is het telkens de auto. Of toch het vliegtuig zoals laatst naar Stockholm. Dat vond ik net te ver om in 1 keer te rijden en het is maar anderhalf uur vliegen. Dan is dat de enige keuze.

Ik zou graag de trein pakken want het is veel relaxter om filmpje te kunnen kijken, biertje en hapje eten erbij uit de restauratie dan 1.200 km achter elkaar jakkeren in je eentje. Maar het is in de praktijk niet te doen.

Eigenlijk heb ik in al die jaren 2 keer de trein kunnen pakken en dat was toen ik naar Nantes moest (directe verbinding met TGV) en naar Stuttgart (met de ICE). Alle andere locaties waar ik voor werk moest zijn (Dresden, Hamburg, Venetie, Milaan, Munchen, Stockholm etc) waren onmogelijk op een normale manier te bereiken met de trein. En het zijn nou niet echt de kleinste of afgelegen locaties.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_181874430
quote:
14s.gif Op donderdag 13 september 2018 08:48 schreef YuckFou het volgende:

[..]

Gevonden:

[..]

En daar zullen al die moralistische politieke zelfpijpers niks aan doen tijdens de grote klimaattoppen?
Scratch a liberal and you will find a fascist
  donderdag 13 september 2018 @ 08:52:18 #83
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_181874444
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2018 08:49 schreef EdvandeBerg het volgende:

Nee, maar op afschaffen van de dividendbelasting waarbij met name grootvervuiler Shell van profiteert of het belastingtechnisch matsen van luchtvaartmaatschappijen of rederijen wel.

1) De dividendbelasting draait niet alleen om Shell
2) Het belastingtechnisch 'matsen' van luchtvaartmaatschappijen en rederijen is alleen maar omdat anders de concurrentiepositie van Nederlandse bedrijven om zeep wordt geholpen. Als Nederland eenzijdig de haven van Rotterdam of Schiphol/KLM extra gaat belasten, dan gaan ze het op het wereldtoneel niet overleven. En wat hebben we dan verdiend?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  donderdag 13 september 2018 @ 09:08:39 #84
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_181874631
quote:
14s.gif Op donderdag 13 september 2018 08:48 schreef YuckFou het volgende:

[..]

Gevonden:

[..]

Maar omdat in 1868 en 1944 iets besloten is hoeft dat niet te betekenen dat we ons daar tot het einde der tijden aan hoeven te commiteren.
Wanneer er tax op vliegen komt in Europa dan wordt vliegen gewoon duurder hier, maar kunnen Europese luchtvaartmaatschappijen gewoon door blijven draaien. Niemand pakt de trein om naar Dubai te reizen om daar vervolgens taxvrij op het vliegtuig te stappen.

Natuurlijk heb je daarmee alleen het verkeer binnen en van en naar Europa aangepakt. Maar als je niet ergens begint dan kom je nergens.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_181874773
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2018 08:52 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

1) De dividendbelasting draait niet alleen om Shell
2) Het belastingtechnisch 'matsen' van luchtvaartmaatschappijen en rederijen is alleen maar omdat anders de concurrentiepositie van Nederlandse bedrijven om zeep wordt geholpen. Als Nederland eenzijdig de haven van Rotterdam of Schiphol/KLM extra gaat belasten, dan gaan ze het op het wereldtoneel niet overleven. En wat hebben we dan verdiend?
Dat maakt de boe-roepers hier niets uit. Die willen vooral de decadente frequente vliegreizigers te grazen nemen. Dat we onszelf daarmee uit de markt prijzen, boeit ze verder niet.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_181874801
quote:
7s.gif Op donderdag 13 september 2018 08:46 schreef Ringo het volgende:

[..]

Trein is in Europa inderdaad absurd duur, en de dienstregeling is in twintig jaar ook echt verslechterd.
Bus is nog wel een redelijke optie.
Of de auto natuurlijk.
Lekker 48 uur in de bus zitten voor een weekendje Barcelona. Succes ermee.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_181874837
quote:
14s.gif Op donderdag 13 september 2018 09:21 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Lekker 48 uur in de bus zitten voor een weekendje Barcelona. Succes ermee.
Het gaat al mis bij 'weekendje Barcelona'.

Je draagt toch de natuur en het milieu zo'n warm hart toe?
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_181874905
quote:
10s.gif Op donderdag 13 september 2018 09:23 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Het gaat al mis bij 'weekendje Barcelona'.

Je draagt toch de natuur en het milieu zo'n warm hart toe?
Prachtig. In jouw hoofd ben ik links en daarom stel je mij gelijk aan een of ander Groenlinks-gekkie dat met spandoeken staat te zwaaien bij kerncentrales en klimaatconferenties.

Natuurlijk vind ik dat er aandacht moet zijn voor het milieu. Wie wil dat niet? Ben in Peking gewest en van de luchtvervuiling aldaar wordt niemand vrolijk. En er mag wat mij betreft vol worden ingezet op duurzame alternatieven. Lijkt mij een voor de hand liggende koers.

Misschien iets minder in hokjes denken.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_181874940
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2018 09:29 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Prachtig. In jouw hoofd ben ik links en daarom stel je mij gelijk aan een of ander Groenlinks-gekkie dat met spandoeken staat te zwaaien bij kerncentrales en klimaatconferenties.

Natuurlijk vind ik dat er aandacht moet zijn voor het milieu. Wie wil dat niet? Ben in Peking gewest en van de luchtvervuiling aldaar wordt niemand vrolijk. En er mag wat mij betreft vol worden ingezet op duurzame alternatieven. Lijkt mij een voor de hand liggende koers.

Misschien iets minder in hokjes denken.
Je juicht deze verhoging van de belasting 'voor het milieu' toe. Als je consequent zou zijn, zou je geen vliegtuig pakken om 24 uur op de Ramblas rond te lopen en daar 'authentieke' Unilever-tappa's te eten aangezien dat vele, vele, vele malen belastender is dan je CV-ketel op 21 zetten.

Misschien eens consequent gaan denken en handelen.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_181874970
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2018 09:33 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Je juicht deze verhoging van de belasting 'voor het milieu' toe. Als je consequent zou zijn, zou je geen vliegtuig pakken om 24 uur op de Ramblas rond te lopen en daar 'authentieke' Unilever-tappa's te eten aangezien dat vele, vele, vele malen belastender is dan je CV-ketel op 21 zetten.

Misschien eens consequent gaan denken en handelen.
Want in jouw hoofd heb ik ergens beweerd dat je CV-ketel niet op 21 graden mag zetten omdat dat belastend is voor het milieu?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_181874998
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2018 09:36 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Want in jouw hoofd heb ik ergens beweerd dat je CV-ketel niet op 21 graden mag zetten omdat dat belastend is voor het milieu?
quote:
1s.gif Op woensdag 12 september 2018 23:03 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Terecht.

Liever dat tante Ria diep in de buidel moet tasten omdat ze haar krot tot absurde temperaturen verwarmt dan dat ik meer ga betalen voor m'n vliegvakanties.

Betaal al voldoende belasting voor de armoedzaaiers in dit land. Zeker ook nog mijn vakanties duurder maken?
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_181875016
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2018 09:40 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]


[..]

En waar zeg ik dat ze dat niet mag doen vanwege het milieu?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_181875017
quote:
1s.gif Op woensdag 12 september 2018 23:10 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Inkomstenbelasting gaat ook omlaag. Maar dan moet je natuurlijk wel werken.
Sinds wanneer mijn :? mijn relatieve belastingdruk stijgt alweer 5 jaar dit terwijl de overheid bakken met geld overhoudt.

Overigens vlieg ik ook graag maar die belastingvrijstellingen snap ik eerlijk gezegd ook niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door icecreamfarmer_NL op 13-09-2018 09:48:34 ]
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_181875042
Gas is eigenlijk helemaal niet zo vies... Mooie schone verbranding....

Maargoed, we gaan maar weer energie-leverancier hoppen voor een welkomstgeschenk die ik dan weer kan gebruiken om de verhogingen te betalen... Maken we nog winst! Welkomstgeschenk is vaak al 100-150-200 euro maar krijg je alleen pas na de 1e jaarafrekening!
  donderdag 13 september 2018 @ 09:44:51 #95
369021 tfors
gaarne wijzigen naar #ANONIEM
pi_181875055
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 23:05 schreef LXIV het volgende:

[..]

Er wordt op vliegen echt 0 belasting geheven. Niet op de kerosine en ook geen BTW op de tickets. Terwijl geen enkele andere industrie zoveel overlast en vervuiling veroorzaakt. Het is ook nog eens de snelst groeiende industrie.

Het is daarom goedkoper om met het vliegtuig naar Barcelona te vliegen dan met de bus te gaan. Terwijl uitstoot/vervuiling van die bus nog geen 10% is!!
Dat niet alleen, je moet eens uitzoeken hoe Ryanair die tickets zo goedkoop houdt! De EU betaalt Ryanair letterlijk voor het vliegen naar B-steden, zodat die kunnen verdienen aan toerisme.
pi_181875090
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2018 09:44 schreef tfors het volgende:

[..]

Dat niet alleen, je moet eens uitzoeken hoe Ryanair die tickets zo goedkoop houdt! De EU betaalt Ryanair letterlijk voor het vliegen naar B-steden, zodat die kunnen verdienen aan toerisme.
En forse versombering van de service....
pi_181875216
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2018 09:42 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Sinds wanneer mijn :? mijn relatieve belastingdruk stijgt alweer 5 jaar dit terwijl de overheid bakken met geld overhoudt.

Overigens vlieg ik ook graag maar die belastingvrijstellingen snap ik eerlijk gezegd ook niet.
Wat snap je niet aan 'gaat omlaag'?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 13 september 2018 @ 10:02:57 #98
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_181875277
quote:
14s.gif Op donderdag 13 september 2018 09:21 schreef KoosVogels het volgende:
Lekker 48 uur in de bus zitten voor een weekendje Barcelona. Succes ermee.
Ja, prima. Maar die luie muilen zouden alleen veel meer moeten betalen voor hun gesubsidieerde pretvluchtjes.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  Moderator donderdag 13 september 2018 @ 10:05:11 #99
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_181875316
quote:
7s.gif Op donderdag 13 september 2018 10:02 schreef Ringo het volgende:

[..]

Ja, prima. Maar die luie muilen zouden alleen veel meer moeten betalen voor hun gesubsidieerde pretvluchtjes.
Maar dat is dus niet zo.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_181875333
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 23:08 schreef static het volgende:
150 euro op jaarbasis. Waar hebben we het over?
En al die andere zaken zoals bijvoorbeeld de ziektekosten. Met een prima inkomen kun je dan nog inderdaad zeggen waar we het over hebben. Voor anderen is elk tientje weer een aanslag op je budget.
pi_181875466
quote:
1s.gif Op donderdag 13 september 2018 09:56 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wat snap je niet aan 'gaat omlaag'?
Dat ik geen enkele maatregel heb gezien die er voor zorgt dat mijn belastingdruk omlaag gaat.
Het vorige kabinet riep dat ook maar toen is mijn belastingdruk ook 1 procentpunt gestegen. Tevens zie ik een forse verhoging van de BTW staan voor volgend jaar en de afschaffing van aftrekposten mbt onderwijs.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_181875510
Ik ga echt geen 14 uur in de auto zitten als dat ook in 2 uur vliegen kan voor de helft van de prijs. Fuck dat.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_181875570
Precies! ik kan mij ook niet voorstellen dat het minder erg voor het milieu is als je de auto pakt.
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2018 10:21 schreef habitue het volgende:
Ik ga echt geen 14 uur in de auto zitten als dat ook in 2 uur vliegen kan voor de helft van de prijs. Fuck dat.
  Moderator donderdag 13 september 2018 @ 10:29:59 #104
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_181875615
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2018 10:25 schreef Datagirl het volgende:
Precies! ik kan mij ook niet voorstellen dat het minder erg voor het milieu is als je de auto pakt.

[..]

Zelfs al was het dat wel, ik ga niet 7x zo lang doen over iets als dat niet nodig is.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_181875649
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2018 10:25 schreef Datagirl het volgende:
Precies! ik kan mij ook niet voorstellen dat het minder erg voor het milieu is als je de auto pakt.

[..]

https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)inst-milieubelastend

Klopt ook inderdaad niet eens.Ligt natuurlijk wel aan wat voor auto je hebt.

quote:
CO2-prestatie vliegtuig beter dan personenauto
Het vliegtuig leverde gemiddeld, gemeten in CO2-emissie per reizigerskilometer, een betere milieuprestatie dan de personenauto. Een belangrijke reden hiervoor is dat in slechts één op de twee auto’s een passagier meerijdt. De trein was bij het personenvervoer het milieuvriendelijkste transportmiddel. De hoge bezettingsgraad van treinen en de toepassing van elektriciteit vormen een energie-efficiënte manier van personenvervoer. De afgelopen zes jaar is de CO2-prestatie van treinen en vliegtuigen licht verbeterd, terwijl die van personenauto’s verder is verslechterd.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  Moderator donderdag 13 september 2018 @ 10:33:55 #106
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_181875667
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2018 10:32 schreef habitue het volgende:

[..]

https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)inst-milieubelastend

Klopt ook inderdaad niet eens.Ligt natuurlijk wel aan wat voor auto je hebt.

[..]

Nee, maar het bekt wel lekker natuurlijk, boehoehoe decadent vliegen huilhuil. Maakt niet uit of het klopt.
Breitling - Instruments for Professionals
  donderdag 13 september 2018 @ 10:34:48 #107
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181875686
Ik wil eigenlijk binnenkort een weekje naar noord-Italië, maar per trein is dat nagenoeg niet te doen, en alleen met de auto verliest het ook van vliegen (plus dat het thuisfront dan geen auto meer heeft), dus hoe graag ik ook met de trein zou willen gaan; het is qua tijd, aantal overstappen en kosten geen serieus alternatief.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_181875713
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 22:51 schreef LXIV het volgende:

[..]

https://www.ad.nl/economi(...)ors-omhoog~ae2f3844/

Aan wie betalen wij die emissierechten? Toch niet aan 'de natuur'! Dat is een overheid. Het is eigenlijk dus een verkapte vorm van belasting. In hoeverre worden andere belastingen verlaagd als deze belasting verhoogd wordt? Ik snap dat het systeem van belasten van CO2-uitstoot wel werkt als je die uitstoot omlaag krijgt. Maar anderszins is het gewoon een ordinaire belasting. Ga dan de belasting op groenten en fruit niet met 50% verhogen. A
Met je eens.
Het is alleen wel een lastige situatie. Als je mensen teveel gaat belasten houden ze geen geld meer over om over te schakelen op schonere energie, als je ze te weinig laat betalen is er geen motivatie om over te stappen op schonere energie .

De natuur heeft in elk geval geen fluit aan belastingen inderdaad.

Maargoed, ik kan er toch weinig aan veranderen, ben afhankelijk van een VVE. Ik kan in mijn flat nu eenmaal geen zonnepanelen of warmtepompen kwijt .

quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2018 10:32 schreef habitue het volgende:

[..]

https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)inst-milieubelastend

Klopt ook inderdaad niet eens.Ligt natuurlijk wel aan wat voor auto je hebt.

[..]

Als je altijd in je eentje op vakantie gaat is vliegen ongeveer even vervuilend als de auto. Ga je met zijn tweeen dan is de auto al 2x zo schoon.

En dat domme gelul van 2u vliegen vs 12u autorijden is ook natuurlijk niet waar tenzij je op schiphol woont en net als in de film 'the terminal' op het vliegveld van aankomst verblijft.
Voor ik uberhaupt in het vliegtuig zit ben ik al 4 uur verder, uur naar het vliegveld rijden, 3u van te voren aanwezig zijn, als crimineel behandeld worden bij de douane dan moet je daarna nog vliegen waarbij je opgevouwen als eens stapel vee zit en daarna nog wachten op je koffers, daarna nog van het vliegveld naar je eindbestemming in een gare kut huurauto. uiteindelijk ben je alsnog 8 uur verder voor '2 uur vliegen'

Doe mij maar mijn comfortabele auto. ^O^

[ Bericht 17% gewijzigd door Metro2005 op 13-09-2018 10:48:01 ]
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  donderdag 13 september 2018 @ 11:01:24 #109
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_181876003
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2018 09:44 schreef tfors het volgende:

[..]

Dat niet alleen, je moet eens uitzoeken hoe Ryanair die tickets zo goedkoop houdt! De EU betaalt Ryanair letterlijk voor het vliegen naar B-steden, zodat die kunnen verdienen aan toerisme.
Ryanair is op veel gebieden een raar bedrijf. Ze halen ook mensen uit Polen die ze in Eindhoven stationeren en zo weinig betalen dat ze recht hebben op huursubsidie. Indirect betalen wij dus belasting voor die lage ticketprijzen. Zo passen ze allerlei truuks toe.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  donderdag 13 september 2018 @ 11:05:46 #110
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_181876067
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2018 10:32 schreef habitue het volgende:

[..]

https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)inst-milieubelastend

Klopt ook inderdaad niet eens.Ligt natuurlijk wel aan wat voor auto je hebt.

[..]

Ja, per reizigerskilometer wel natuurlijk. Maar nu komt de aap uit de mouw: vliegers maken veel meer reizigerskilometers dan rijders.
Niemand rijdt met de auto naar Thailand toe, en als het met de auto moest gingen mensen ook niet voor een weekeindje naar Stockholm of Athene.

Verdraaide feiten dus.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_181876184
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2018 10:37 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Met je eens.
Het is alleen wel een lastige situatie. Als je mensen teveel gaat belasten houden ze geen geld meer over om over te schakelen op schonere energie, als je ze te weinig laat betalen is er geen motivatie om over te stappen op schonere energie .

De natuur heeft in elk geval geen fluit aan belastingen inderdaad.

Maargoed, ik kan er toch weinig aan veranderen, ben afhankelijk van een VVE. Ik kan in mijn flat nu eenmaal geen zonnepanelen of warmtepompen kwijt .

[..]

Als je altijd in je eentje op vakantie gaat is vliegen ongeveer even vervuilend als de auto. Ga je met zijn tweeen dan is de auto al 2x zo schoon.

En dat domme gelul van 2u vliegen vs 12u autorijden is ook natuurlijk niet waar tenzij je op schiphol woont en net als in de film 'the terminal' op het vliegveld van aankomst verblijft.
Voor ik uberhaupt in het vliegtuig zit ben ik al 4 uur verder, uur naar het vliegveld rijden, 3u van te voren aanwezig zijn, als crimineel behandeld worden bij de douane dan moet je daarna nog vliegen waarbij je opgevouwen als eens stapel vee zit en daarna nog wachten op je koffers, daarna nog van het vliegveld naar je eindbestemming in een gare kut huurauto. uiteindelijk ben je alsnog 8 uur verder voor '2 uur vliegen'

Doe mij maar mijn comfortabele auto. ^O^
En in de auto kom je in Duitsland bvb om de haverklap in de wegwerkzaamheden, tiles, tolpoortjes, slecht weer, houten reet.
Nee doe mij maar lekker anderhalf uur op Schiphol wachten met een koud biertje aan de bar. Alleen amateurs zijn er trouwens 3 uur van tevoren. Zonder koffer ben ik altijd een uurtje vantevoren, tijd zat.

Maar pak jij lekker de auto en ik het vliegtuig. Iedereen blij enzo.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_181876236
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2018 11:05 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ja, per reizigerskilometer wel natuurlijk. Maar nu komt de aap uit de mouw: vliegers maken veel meer reizigerskilometers dan rijders.
Niemand rijdt met de auto naar Thailand toe, en als het met de auto moest gingen mensen ook niet voor een weekeindje naar Stockholm of Athene.

Verdraaide feiten dus.
Ja daar heb je gelijk in. Maar als puntje bij paaltje komt laat ik mn plezier niet vergallen door wat co2 uitstoot.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_181876261
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2018 11:15 schreef habitue het volgende:

[..]

En in de auto kom je in Duitsland bvb om de haverklap in de wegwerkzaamheden, tiles, tolpoortjes, slecht weer, houten reet.
Nee doe mij maar lekker anderhalf uur op Schiphol wachten met een koud biertje aan de bar. Alleen amateurs zijn er trouwens 3 uur van tevoren. Zonder koffer ben ik altijd een uurtje vantevoren, tijd zat.

Maar pak jij lekker de auto en ik het vliegtuig. Iedereen blij enzo.
Dit.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Moderator donderdag 13 september 2018 @ 11:39:24 #114
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_181876533
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2018 11:19 schreef habitue het volgende:

[..]

Ja daar heb je gelijk in. Maar als puntje bij paaltje komt laat ik mn plezier niet vergallen door wat co2 uitstoot.
Plus dat het wat lastig is om met de auto naar zeg, Amerika, te gaan.
Breitling - Instruments for Professionals
  donderdag 13 september 2018 @ 11:40:23 #115
369021 tfors
gaarne wijzigen naar #ANONIEM
pi_181876546
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2018 11:01 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ryanair is op veel gebieden een raar bedrijf. Ze halen ook mensen uit Polen die ze in Eindhoven stationeren en zo weinig betalen dat ze recht hebben op huursubsidie. Indirect betalen wij dus belasting voor die lage ticketprijzen. Zo passen ze allerlei truuks toe.
Het is niet alleen Ryanair, ook Transavia als die vliegt naar Bilbao of zo.
  donderdag 13 september 2018 @ 11:41:36 #116
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_181876562
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 23:15 schreef AchJa het volgende:

[..]

Heerlijk die "als ik er maar geen last van heb" instelling... :')
Inderdaad, een ernstiger ziekte voor de samenleving dan overgewicht naar mijn mening. Erger me kapot aan die opmerking.
  Moderator donderdag 13 september 2018 @ 11:44:57 #117
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_181876602
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2018 11:41 schreef Hi_flyer het volgende:

[..]

Inderdaad, een ernstiger ziekte voor de samenleving dan overgewicht naar mijn mening. Erger me kapot aan die opmerking.
Ik neem aan dat jij regelmatig in Afrika te vinden bent om waterputten te slaan? Om maar iets te noemen?
Breitling - Instruments for Professionals
  donderdag 13 september 2018 @ 12:10:19 #118
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_181876972
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2018 11:44 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ik neem aan dat jij regelmatig in Afrika te vinden bent om waterputten te slaan? Om maar iets te noemen?
Ik probeer in ieder geval te bedenken wat de gevolgen van mijn acties voor anderen kunnen zijn. Is die balans negatief, dan doe ik het meestal anders.
  Moderator donderdag 13 september 2018 @ 12:19:50 #119
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_181877125
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2018 12:10 schreef Hi_flyer het volgende:

[..]

Ik probeer in ieder geval te bedenken wat de gevolgen van mijn acties voor anderen kunnen zijn. Is die balans negatief, dan doe ik het meestal anders.
Negatief voor wie?
Breitling - Instruments for Professionals
  donderdag 13 september 2018 @ 12:26:17 #120
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_181877247
Ik geloof trouwens helemaal niet in het broeikaseffect, dus de CO2-uitstoot maakt me niks uit. Maar als je mensen taxvrij rond de wereld laat vliegen, ga tante Mia dan geen CO2-heffing opleggen omdat ze haar flatje warm wil stoken.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  donderdag 13 september 2018 @ 12:28:25 #121
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_181877281
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2018 12:19 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Negatief voor wie?
De samenleving? Waarom denk je dat er 'samen' in 'samenleving' staat? Wil je daar geen deel van uitmaken, belast die samenleving dan ook niet met je aanwezigheid of mate van vervuiling.
  Moderator donderdag 13 september 2018 @ 13:16:10 #122
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_181878113
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2018 12:28 schreef Hi_flyer het volgende:

[..]

De samenleving? Waarom denk je dat er 'samen' in 'samenleving' staat? Wil je daar geen deel van uitmaken, belast die samenleving dan ook niet met je aanwezigheid of mate van vervuiling.
Ik betaal toch belasting? Je draait er leuk omheen, wanneer valt 'de balans' negatief uit, want dat is wat je zegt, en wie is dan de samenleving?

Want als jij nou ergens een voordeel van hebt, maar je je achterachterbuurman die je niet kent heeft daar een nadeel van, doe jij het dan niet, omdat de buurman daar last van heeft?
Breitling - Instruments for Professionals
pi_181878166
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2018 10:34 schreef Leandra het volgende:
Ik wil eigenlijk binnenkort een weekje naar noord-Italië, maar per trein is dat nagenoeg niet te doen, en alleen met de auto verliest het ook van vliegen (plus dat het thuisfront dan geen auto meer heeft), dus hoe graag ik ook met de trein zou willen gaan; het is qua tijd, aantal overstappen en kosten geen serieus alternatief.
Adam Milaan Malpensa via EasyJet of Charleroi Treviso met Ryanair kosten geen klote nee.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  donderdag 13 september 2018 @ 14:40:37 #124
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181879433
quote:
1s.gif Op donderdag 13 september 2018 13:19 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Adam Milaan Malpensa via EasyJet of Charleroi Treviso met Ryanair kosten geen klote nee.
Ik ga iig niet met Easyjet of Ryanair vliegen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_181879565
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2018 14:40 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik ga iig niet met Easyjet of Ryanair vliegen.
Nee? Voor anderhalf uur vliegen ook niet?
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  donderdag 13 september 2018 @ 15:57:29 #126
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181880931
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2018 14:47 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Nee? Voor anderhalf uur vliegen ook niet?
Nee, ik faciliteer dat soort bedrijven dat hun personeel zo slecht betaalt en zo behandelt niet.
Ik weiger ook op vakantie te gaan naar Turkije, want Erdogan. Dat soort figuren (en bedrijven) moet je niet aan je laten verdienen, zo komen ze ermee weg.

Zou je je laten opereren door een chirurg die een verpleegsterssalaris heeft?
Ik niet iig, dus ik laat me ook niet vliegen door een piloot die het salaris van een buschauffeur heeft.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_181881047
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2018 15:57 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee, ik faciliteer dat soort bedrijven dat hun personeel zo slecht betaalt en zo behandelt niet.
Ik weiger ook op vakantie te gaan naar Turkije, want Erdogan. Dat soort figuren (en bedrijven) moet je niet aan je laten verdienen, zo komen ze ermee weg.

Zou je je laten opereren door een chirurg die een verpleegsterssalaris heeft?
Ik niet iig, dus ik laat me ook niet vliegen door een piloot die het salaris van een buschauffeur heeft.
Fair enough. Nooit zo over nagedacht eigenlijk.

Ik vlieg sowieso alleen als het echt nodig is en de laatste keer toevallig met KLM. Het enige verschil dat ik als passagier merkte is dat ik niet hoefde te betalen voor m'n drankje en dat ze niet langs kwamen met de parfum en loterij-onzin.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  donderdag 13 september 2018 @ 16:25:30 #128
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181881430
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2018 16:05 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Fair enough. Nooit zo over nagedacht eigenlijk.

Ik vlieg sowieso alleen als het echt nodig is en de laatste keer toevallig met KLM. Het enige verschil dat ik als passagier merkte is dat ik niet hoefde te betalen voor m'n drankje en dat ze niet langs kwamen met de parfum en loterij-onzin.
Met KLM naar Venetië is ook prima te doen, alleen kan ik niet voor iedere vlucht standaard stoelen met extra beenruimte meer kiezen; alleen die bij een nooduitgang, en gezien ik beperkt kreupel ben (maar dat zeker wel ben als ik een uur in een stoel zit) is het niet handig daar te zitten, want als er wat gebeurt kan ik dan fysiek niet snel genoeg reageren.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_181884804
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 23:16 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dan moet je dus langer buiten in de regen staan om genoeg geld bijeen te schooien.
:D
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_181885005
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2018 07:46 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Ik heb hierover een draadje geopend in het travel-forum, leverde nogal wat ongezouten reacties op tussen de reisfanaten:
TRV / Is reizen een vlucht die de belasting voor het milieu waard is?
Interessant. Straks even lezen. Ik kan zo al heel wat reacties voorspellen. Deze pleziertjes mag en zal men ons niet afpakken. :D Zie ook de "journalist" Koos V. en de usual suspect C.G. (would be rijkaard) in dit topic die alleen voor zichzelf leven en hun zwaar egoïstische, vrij asociale attitude overal graag en veel ventileren.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_181885228
quote:
14s.gif Op donderdag 13 september 2018 08:48 schreef YuckFou het volgende:
Kerosine belasten is praktisch onmogelijk omdat in vrijwel alle luchtvaartverdragen (op hun beurt gebaseerd op Artikel 24 in de Conventie van Chicago, uit 1944) is opgenomen dat het belastingvrij dient te zijn. Om diezelfde reden zijn vliegtickets vrijgesteld van BTW. De EU zou het ik principe wel door kunnen drukken binnen Europa, maar dan krijg je de vervelende situatie dat maatschappijen van buiten de EU geen belasting hoeven te betalen maar de 'binnenlandse' wel.

Luchtvaart is daarin overigens niet uniek, ook scheepvaart betaalt geen belasting op brandstof vanwege de Rijnvaartakte (uit 1868).

Onmogelijk is het niet natuurlijk. Het zijn afspraken die niet in steen gebeiteld zijn. Er is ook zoiets als voortschrijdend inzicht. En dat levert misschien het inzicht op dat de "Rijnvaartakte" 150 jaar geleden wel een goed idee was maar in deze tijd herziening behoeft. Zo lastig is dat nou ook weer niet lijkt me. In ieder geval niet "onmogelijk". Met dat soort superlatieven stopt elke discussie. Wat vaak ook de bedoeling zal zijn wegens een agenda. :)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_181885324
Wie vliegen er absurd veel? Pensionado's en wetenschappers. Als je die eens oplegt: niet meer dan 3 reisjes per jaar dan heb je er al een hele vloot uitgevist.
Je zou sowieso mensen die talloze snoepreisjes met het vliegtuig maken een beperking kunnen opleggen, om ze enig verantwoordelijkheidsgevoel te geven. Drie keer gevlogen in het jaar? Dan verder met de trein.
pi_181885439
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2018 15:57 schreef Leandra het volgende:
Nee, ik faciliteer dat soort bedrijven dat hun personeel zo slecht betaalt en zo behandelt niet.
^O^
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  donderdag 13 september 2018 @ 19:56:11 #134
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_181885485
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2018 19:49 schreef Loekie1 het volgende:
Wie vliegen er absurd veel? Pensionado's en wetenschappers. Als je die eens oplegt: niet meer dan 3 reisjes per jaar dan heb je er al een hele vloot uitgevist.
Je zou sowieso mensen die talloze snoepreisjes met het vliegtuig maken een beperking kunnen opleggen, om ze enig verantwoordelijkheidsgevoel te geven. Drie keer gevlogen in het jaar? Dan verder met de trein.
_O-
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_181886788
quote:
1s.gif Op donderdag 13 september 2018 19:56 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

_O-
Dat dacht ik wel dat jij weer lachend over de vloer zou rollen. Ze zijn ook altijd zo nuttig qua inbreng jouw berichten. Hoe je dat al zowat 30 jaar volhoudt is toch knap. Straks een halve eeuw aan louter positieve inbreng en overigens nuttige berichten. hoe mooi is dat? :)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_181890314
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2018 07:46 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Ik heb hierover een draadje geopend in het travel-forum, leverde nogal wat ongezouten reacties op tussen de reisfanaten:
TRV / Is reizen een vlucht die de belasting voor het milieu waard is?
Meeste reacties gaan over dat ze het probleem van dienst niet begrijpen (dat is onwil). En ook heel veel over dat ze het toch lekker doen, gewoon omdat het (nog) kan en zo lekker goedkoop is. Men weigert steevast de externaliteiten van hun gedrag te onderkennen. Anderen doen dingen verkeerd maar zij niet. En als het een probleem is dan ligt dat aan de anderen.

Ik denk dat we als maatschappij volkomen kansloos zijn in de zin dat we alle onvervangbare hulpbronnen in no time hebben opgemaakt aan niet noodzakelijke bezigheden. De mensheid in deze vorm is niet meer te redden maar dat moeten we misschien ook niet willen. Er komt vast iets veel beters voor terug. :) Petje af voor je goede bedoelingen i.i.g.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  vrijdag 14 september 2018 @ 14:32:50 #137
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_181899823
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2018 15:57 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee, ik faciliteer dat soort bedrijven dat hun personeel zo slecht betaalt en zo behandelt niet.
Ik weiger ook op vakantie te gaan naar Turkije, want Erdogan. Dat soort figuren (en bedrijven) moet je niet aan je laten verdienen, zo komen ze ermee weg.

Zou je je laten opereren door een chirurg die een verpleegsterssalaris heeft?
Ik niet iig, dus ik laat me ook niet vliegen door een piloot die het salaris van een buschauffeur heeft.
quote:
How much do Ryanair pilots get paid?

In the careers section of its website, Ryanair boasts it pays its Irish captains 22 per cent more than Norwegian pilots.

It says it pays Dublin-based pilots ¤156,150 which is about £140,000.

Meanwhile it gives its Stansted captains about £135,600.

A statement on the Ryanair website on July 24, 2018, stated Irish pilots "earn between ¤150,000 - ¤200,000".
  vrijdag 14 september 2018 @ 14:46:47 #138
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_181900097
quote:
1s.gif Op woensdag 12 september 2018 23:10 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Inkomstenbelasting gaat ook omlaag. Maar dan moet je natuurlijk wel werken.
Voor degenen die rond minimumloon zitten gaat deze niet omlaag, maar juist omhoog.
pi_181900581
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2018 19:49 schreef Loekie1 het volgende:
Wie vliegen er absurd veel? Pensionado's en wetenschappers. Als je die eens oplegt: niet meer dan 3 reisjes per jaar dan heb je er al een hele vloot uitgevist.
Je zou sowieso mensen die talloze snoepreisjes met het vliegtuig maken een beperking kunnen opleggen, om ze enig verantwoordelijkheidsgevoel te geven. Drie keer gevlogen in het jaar? Dan verder met de trein.
Niet om het een of ander maar 3 reisjes per jaar is wel erg veel. Maak er 1 van.😁 We kunnen vast wel een spoor aanleggen naar de andere kant van de oceaan.
pi_181900670
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2018 16:25 schreef Leandra het volgende:

[..]

Met KLM naar Venetië is ook prima te doen, alleen kan ik niet voor iedere vlucht standaard stoelen met extra beenruimte meer kiezen; alleen die bij een nooduitgang, en gezien ik beperkt kreupel ben (maar dat zeker wel ben als ik een uur in een stoel zit) is het niet handig daar te zitten, want als er wat gebeurt kan ik dan fysiek niet snel genoeg reageren.
Alleen voor familiebezoek ga ik per vliegtuig(gemiddeld een keer in de vijf jaar). Helaas naar de VS zijn er weinig andere mogelijkheden. Alles dat ik kan doen met auto en vooral de trein zal ik vliegen vermijden. Heb wat last van vliegangst.
pi_181900756
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 23:07 schreef LXIV het volgende:

[..]

Mwah. Of hij trollt echt altijd. Soms heeft hij van die rare gedachtenkronkels dat ik het haast niet kan geloven, is het toch heel serieus.
Het is wel een algemeen bekend fenomeen onder links/progressief Nederland dat alles zwaar belast moet worden behalve vliegen. Net als die vrouw van een paar dagen terug die de wereld rondreisde om overal cocktails te bestellen en als de ober (minimumloon) er dan een rietje in stak, hem hooghartig terecht te wijzen en te vertellen dat dit rietje het milieu onnodig belastte. Of Floortje Dessing c.s.
Ik heb bij Koos vaak een 'och zolang het mij maar niet treft' idee.
"Pools are perfect for holding water"
  vrijdag 14 september 2018 @ 19:26:51 #142
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_181905112
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2018 14:40 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik ga iig niet met Easyjet of Ryanair vliegen.
Ik ook niet. Eens maar nooit weer, wat een vreselijke ervaring, ik betaal liever 100 euro meer dan nog een keer met Ryanair
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 14 september 2018 @ 19:51:20 #143
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_181905502
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 september 2018 19:26 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik ook niet. Eens maar nooit weer, wat een vreselijke ervaring, ik betaal liever 100 euro meer dan nog een keer met Ryanair
Ik heb er zelfs nooit mee gevlogen, maar ga daar dus ook niet aan beginnen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_181905581
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 september 2018 19:26 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik ook niet. Eens maar nooit weer, wat een vreselijke ervaring, ik betaal liever 100 euro meer dan nog een keer met Ryanair
Ik vlieg alleen maar klm, prijs boeit mij niet, ik wil kwaliteit.
Ik doe nooit mee met die price to the bottom mentaliteit van iedereen behalve de bobo's. Iedereen moet een fatsoenlijk salaris krijgen, dan gaat de gehele maatschappij erop vooruit.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_181905609
kwaliteit met klm? die hebben grotendeels oude roestbakken :')
There are only 151 Pokémon.
pi_181905612
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 19:58 schreef Eenskijken het volgende:
kwaliteit met klm? die hebben grotendeels oude roestbakken :')
kan je nagaan hoe de rest is.... :Y
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')