https://www.ad.nl/economi(...)ors-omhoog~ae2f3844/quote:Energierekening in 2019 fors omhoog
De energierekening valt volgend jaar een stuk hoger uit dan voorgaande jaren. We gaan meer betalen voor gas en elektriciteit en ook de stijging van de energiebelasting drijft de prijs flink op.
Economieredactie 12-09-18, 07:42 Laatste update: 10:40
307
De elektriciteitsprijs staat op dit moment op het hoogste punt sinds 2010. Betaalden we in februari nog 37 euro/MWu, inmiddels is dit opgelopen tot 63. Dat blijkt uit de vandaag verschenen Energiemonitor van ABN Amro.
Voor de stijging zijn meerdere redenen. De prijs van CO2-emissierechten zijn verdriedubbeld sinds begin dit jaar, waardoor eveneens de prijs van gas is gestegen. Daarnaast is er een toegenomen vraag naar kolen en naar gas voor het vullen van de gasopslag in de winter. Ook is er een stijging in de energievraag vanuit België, waar de kerncentrales de nodige problemen kennen.
Tel bij deze factoren de stijgende energiebelastingen voor komend jaar op en de energierekening valt fors hoger uit. Volgens een berekening van Vereniging Eigen Huis (VEH) gaan huiseigenaren volgend jaar gemiddeld 150 euro meer aan belastingen op gas en elektra betalen, een kwart meer dan dit jaar. De Woonbond merkt op dat ook huurders meer geld kwijt zullen zijn aan de betreffende belastingen, omdat huurwoningen in doorsnee minder zuinig zijn.
Vliegen, dat in 90% van de gevallen pure luxe is en werkelijk gigantische hoeveelheden vervuiling (en overlast) veroorzaakt, wordt vrijgehouden. Maar tante Mia, die haar tochtige huurwoninkje warm wil stoken in de winter zal moeten bloeden, kostte wat kost.quote:Op woensdag 12 september 2018 22:55 schreef MrRatio het volgende:
En er zijn geen emissierechten nodig als je biomassa verstookt om stroom op te wekken. Met aardgas komt er de helft aan CO2 in de atmosfeer dan wat je aan biomassa nodig zou hebben voor dezelfde hoeveelheid aan kWh.
Dus aardgas is dan vriendelijker voor het klimaat dan biomassa, aannemende dat CO2 hier belangrijk voor is. Toch wordt aardgas in het kader van de klimaatwet wel belast en houtstook niet.
Terecht.quote:Op woensdag 12 september 2018 22:58 schreef LXIV het volgende:
[..]
Vliegen, dat in 90% van de gevallen pure luxe is en werkelijk gigantische hoeveelheden vervuiling (en overlast) veroorzaakt, wordt vrijgehouden. Maar tante Mia, die haar tochtige huurwoninkje warm wil stoken in de winter zal moeten bloeden, kostte wat kost.
Er wordt op vliegen echt 0 belasting geheven. Niet op de kerosine en ook geen BTW op de tickets. Terwijl geen enkele andere industrie zoveel overlast en vervuiling veroorzaakt. Het is ook nog eens de snelst groeiende industrie.quote:Op woensdag 12 september 2018 23:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Terecht.
Liever dat tante Ria diep in de buidel moet tasten omdat ze haar krot tot absurde temperaturen verwarmt dan dat ik meer ga betalen voor m'n vliegvakanties.
Betaal al voldoende belasting voor de armoedzaaiers in dit land. Zeker ook nog mijn vakanties duurder maken?
Ik denk dat hij trollt, hoop ik in ieder geval, maar je weet het maar nooitquote:Op woensdag 12 september 2018 23:05 schreef LXIV het volgende:
[..]
Er wordt op vliegen echt 0 belasting geheven. Niet op de kerosine en ook geen BTW op de tickets. Terwijl geen enkele andere industrie zoveel overlast en vervuiling veroorzaakt. Het is ook nog eens de snelst groeiende industrie.
Het is daarom goedkoper om met het vliegtuig naar Barcelona te vliegen dan met de bus te gaan. Terwijl uitstoot/vervuiling van die bus nog geen 10% is!!
Laten we dat vooral zo houden.quote:Op woensdag 12 september 2018 23:05 schreef LXIV het volgende:
[..]
Er wordt op vliegen echt 0 belasting geheven. Niet op de kerosine en ook geen BTW op de tickets. Terwijl geen enkele andere industrie zoveel overlast en vervuiling veroorzaakt. Het is ook nog eens de snelst groeiende industrie.
Het is daarom goedkoper om met het vliegtuig naar Barcelona te vliegen dan met de bus te gaan. Terwijl uitstoot/vervuiling van die bus nog geen 10% is!!
Mwah. Of hij trollt echt altijd. Soms heeft hij van die rare gedachtenkronkels dat ik het haast niet kan geloven, is het toch heel serieus.quote:Op woensdag 12 september 2018 23:05 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Ik denk dat hij trollt, hoop ik in ieder geval, maar je weet het maar nooit
150 euro energiequote:Op woensdag 12 september 2018 23:08 schreef static het volgende:
150 euro op jaarbasis. Waar hebben we het over?
Over kleingeld. Ben toch zelden thuis dus stook geen ene fuck. Zal mij werkelijk een rotzorg zijn dus.quote:Op woensdag 12 september 2018 23:08 schreef static het volgende:
150 euro op jaarbasis. Waar hebben we het over?
Ja typisch is het wel, tevens dan weer dat geblaat over 'de armoedzaaiers' terwijl hij zogenaamd inclusief wil zijn voor de gehele samenleving Blijft fascinerend.quote:Op woensdag 12 september 2018 23:07 schreef LXIV het volgende:
[..]
Mwah. Of hij trollt echt altijd. Soms heeft hij van die rare gedachtenkronkels dat ik het haast niet kan geloven, is het toch heel serieus.
Het is wel een algemeen bekend fenomeen onder links/progressief Nederland dat alles zwaar belast moet worden behalve vliegen. Net als die vrouw van een paar dagen terug die de wereld rondreisde om overal cocktails te bestellen en als de ober (minimumloon) er dan een rietje in stak, hem hooghartig terecht te wijzen en te vertellen dat dit rietje het milieu onnodig belastte. Of Floortje Dessing c.s.
Inkomstenbelasting gaat ook omlaag. Maar dan moet je natuurlijk wel werken.quote:Op woensdag 12 september 2018 23:09 schreef LXIV het volgende:
[..]
150 euro energie
120 euro zorg
1600 euro BTW-verhoging op levensbehoeften
80 euro extra assurantiebelasting
etc etc. Opgeteld is het heel veel.
Niet snappen dat dit uiteindelijk ook de koffie in de daklozenopvang duurder maakt.quote:Op woensdag 12 september 2018 23:09 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Over kleingeld. Ben toch zelden thuis dus stook geen ene fuck. Zal mij werkelijk een rotzorg zijn dus.
Doe ik. Maar door het afschaffen van de dividendbelasting en de extra belastingen voor financiële instellingen en vastgoedfondsen ga ik daar niks op vooruit.quote:Op woensdag 12 september 2018 23:10 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Inkomstenbelasting gaat ook omlaag. Maar dan moet je natuurlijk wel werken.
Ik bemoei me er toch maar even mee.quote:Op woensdag 12 september 2018 23:10 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Ja typisch is het wel, tevens dan weer dat geblaat over 'de armoedzaaiers' terwijl hij zogenaamd inclusief wil zijn voor de gehele samenleving Blijft fascinerend.
Uhuh. Het is om het milieu toch allemaal?quote:Op woensdag 12 september 2018 23:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Terecht.
Liever dat tante Ria diep in de buidel moet tasten omdat ze haar krot tot absurde temperaturen verwarmt dan dat ik meer ga betalen voor m'n vliegvakanties.
Betaal al voldoende belasting voor de armoedzaaiers in dit land. Zeker ook nog mijn vakanties duurder maken?
En nu?quote:Op woensdag 12 september 2018 23:10 schreef LXIV het volgende:
[..]
Niet snappen dat dit uiteindelijk ook de koffie in de daklozenopvang duurder maakt.
Prima om te streven naar een beter milieu. Graag zelfs.quote:Op woensdag 12 september 2018 23:13 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Uhuh. Het is om het milieu toch allemaal?
Kolder, want dan zou je nooit meer in het vliegtuig mogen stappen en je moet je biefstukje laten staan.
Heerlijk die "als ik er maar geen last van heb" instelling...quote:Op woensdag 12 september 2018 23:09 schreef KoosVogels het volgende:
Over kleingeld. Ben toch zelden thuis dus stook geen ene fuck. Zal mij werkelijk een rotzorg zijn dus.
Dan moet je dus langer buiten in de regen staan om genoeg geld bijeen te schooien.quote:
Ik blijf het maar een vreemd principe vinden, zeker met de kennis dat het meerendeel in de uitkering blijft hangen. Zo van, "iedereen is hier welkom, maar je wordt wel samen met de autochtone uitkeringstrekkers volledig uitgeknepen en gekort, zolang ik maar kan vliegen zonder teveel te betalen".quote:Op woensdag 12 september 2018 23:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik bemoei me er toch maar even mee.
Dat ik geen moeite heb met de opvang van asielzoekers en niet van mening ben dat moslims het land uitgeflikkerd moeten worden, betekent niet dat ik vind dat deze groepen rijkelijk beloond moeten worden. Uitkeringen mogen voor zowel allochtonen als autochtonen worden verlaagd.
Één vliegreis niet maken is ongeveer gelijk aan een jaar lang vegetarisch eten.quote:Op woensdag 12 september 2018 23:13 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Uhuh. Het is om het milieu toch allemaal?
Kolder, want dan zou je nooit meer in het vliegtuig mogen stappen en je moet je biefstukje laten staan.
Wie zegt dat iedereen welkom is?quote:Op woensdag 12 september 2018 23:16 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Ik blijf het maar een vreemd principe vinden, zeker met de kennis dat het meerendeel in de uitkering blijft hangen. Zo van, "iedereen is hier welkom, maar je wordt wel samen met de autochtone uitkeringstrekkers volledig uitgeknepen en gekort, zolang ik maar kan vliegen zonder teveel te betalen".
Ben je dan ook tegen de verhoging van de belasting op drank en ongezonde voeding? Of gaat het letterlijk alleen maar over wat jou het meeste raakt?
Zijn genoeg mensen die vegetarisch zijn. Dat compenseer ik dan door 2x per jaar te vliegen.quote:Op woensdag 12 september 2018 23:17 schreef LXIV het volgende:
[..]
Één vliegreis niet maken is ongeveer gelijk aan een jaar lang vegetarisch eten.
En nu?quote:Op woensdag 12 september 2018 23:16 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dan moet je dus langer buiten in de regen staan om genoeg geld bijeen te schooien.
Dus omdat de Belgen meer stroom importeren gaat hier het tarief omhoog?quote:Op woensdag 12 september 2018 22:51 schreef LXIV het volgende:
Ook is er een stijging in de energievraag vanuit België, waar de kerncentrales de nodige problemen kennen.
Nja oke duidelijk dan, kan dat wel begrijpen.quote:Op woensdag 12 september 2018 23:18 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wie zegt dat iedereen welkom is?
En ik heb sowieso niet voor belastingverhogingen. Vooral op zaken die mij aan het hart gaan (alcohol, reizen, vet vreten).
Zo zeg Rutte is blij met zulke schapen.quote:Op woensdag 12 september 2018 23:08 schreef static het volgende:
150 euro op jaarbasis. Waar hebben we het over?
Ik ik ik ik ik ik ik ik.quote:Op woensdag 12 september 2018 23:09 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Over kleingeld. Ben toch zelden thuis dus stook geen ene fuck. Zal mij werkelijk een rotzorg zijn dus.
Gek he, dat de ziektekosten stijgen als de bevolking massaal vergrijst? We kunnen ook verzekeren ook gewoon niet langer verplicht maken. Moeten die zieke oudjes wel flink meer gaan lappen.quote:Op woensdag 12 september 2018 23:20 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Zo zeg Rutte is blij met zulke schapen.
Het is de zoveelste lastenverzwaring van zijn kabinetten en dit is ook niet de enige voor volgend jaar. Btw, ziektekosten usw
Damn right. Als ik en degenen waar ik om geef het maar goed hebben. De rest kan kapot vallen. Maar als jij graag eten uit je mond spaart en dat naar die onbekende vrouw 5 straten verderop wil brengen, gewoon doenquote:Op woensdag 12 september 2018 23:23 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Ik ik ik ik ik ik ik ik.
Ach ja.... de instelling van de alleenstaande "progressieveling" anno 2018.
Mwoah, vooral mijn instelling. Je hoeft niet altijd in hokjes te denken.quote:Op woensdag 12 september 2018 23:23 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Ik ik ik ik ik ik ik ik.
Ach ja.... de instelling van de alleenstaande "progressieveling" anno 2018.
Waarom reageer je in elk topic dan dat het je niet boeit?quote:Op woensdag 12 september 2018 23:25 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Mwoah, vooral mijn instelling. Je hoeft niet altijd in hokjes te denken.
Je eh boeie ik vergrijs nog niet dus waarom zou ik daar aan mee moeten betaluhhhh (KoosVogel TM).quote:Op woensdag 12 september 2018 23:24 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Gek he, dat de ziektekosten stijgen als de bevolking massaal vergrijst? We kunnen ook verzekeren ook gewoon niet langer verplicht maken. Moeten die zieke oudjes wel flink meer gaan lappen.
Hoe is dit een reactie op mijn vorige post?quote:Op woensdag 12 september 2018 23:28 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Waarom reageer je in elk topic dan dat het je niet boeit?
Nee, ik accepteer dat de zorgkosten stijgen en betaal netjes mijn deel. Jij bent verontwaardigd dat de kosten omhoog gaan terwijl een groot deel van de bevolking vergrijst. Je snapt dat stijgende kosten voor de zorg voor deze mensen ergens vandaan gehaald moeten worden?quote:Op woensdag 12 september 2018 23:30 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Je eh boeie ik vergrijs nog niet dus waarom zou ik daar aan mee moeten betaluhhhh (KoosVogel TM).
Betaal al voldoende belasting voor de armoedzaaiers in dit land. Zeker ook nog mijn bier duurder maken?quote:Op woensdag 12 september 2018 23:32 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, ik accepteer dat de zorgkosten stijgen en betaal netjes mijn deel. Jij bent verontwaardigd dat de kosten omhoog gaan terwijl een groot deel van de bevolking vergrijst. Je snapt da t stijgende kosten voor de zorg voor deze mensen ergens vandaan gehaald moeten worden?
Gewoon meer gaan verdienen, dan boeit een tientje hier en daar je ook niet.quote:Op woensdag 12 september 2018 23:35 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Betaal al voldoende belasting voor de armoedzaaiers in dit land. Zeker ook nog mijn bier duurder maken?
Dat was vooral een reactie op het krankzinnige idee om vliegen zwaarder te belasten zodat tante Ria minder kwijt is aan energie. Dat gaan we dus niet doen.quote:Op woensdag 12 september 2018 23:35 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Betaal al voldoende belasting voor de armoedzaaiers in dit land. Zeker ook nog mijn bier duurder maken?
Dat idee is helemaal niet geopperd. Er is opgemerkt dat vliegen (wat zeer veel CO2 genereert) van alle heffingen vrij is terwijl stoken dat niet is. En dat ik dat vreemd vond omdat vliegen vaak pure luxe is.quote:Op woensdag 12 september 2018 23:39 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat was vooral een reactie op het krankzinnige idee om vliegen zwaarder te belasten zodat tante Ria minder kwijt is aan energie. Dat gaan we dus niet doen.
.
En luxe is een primaire levensbehoefte. Snap je punt dus niet.quote:Op woensdag 12 september 2018 23:40 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat idee is helemaal niet geopperd. Er is opgemerkt dat vliegen (wat zeer veel CO2 genereert) van alle heffingen vrij is terwijl stoken dat niet is. En dat ik dat vreemd vond omdat vliegen vaak pure luxe is.
Luxe is per definitie geen primaire levensbehoefte, anders zou het geen luxe zijnquote:Op woensdag 12 september 2018 23:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En luxe is een primaire levensbehoefte. Snap je punt dus niet.
Voor ons westerlingen is dat het zeker wel.quote:Op woensdag 12 september 2018 23:47 schreef LXIV het volgende:
[..]
Luxe is per definitie geen primaire levensbehoefte, anders zou het geen luxe zijn
Ja, Koos, het is wat...quote:Op woensdag 12 september 2018 23:39 schreef KoosVogels het volgende:
Wil best solidair zijn, zolang dat niet ten koste gaat van mijn pleziertjes.
Hier gaat je topic over, niet over dat andere geneuzel.quote:
Wat is er zo luxe aan vliegen dan? Voor 150 euro heb je een retourtje Barcelona.quote:Op woensdag 12 september 2018 23:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Voor ons westerlingen is dat het zeker wel.
Dat moet je aan TS vragen.quote:Op donderdag 13 september 2018 00:01 schreef Aquarii het volgende:
[..]
Wat is er zo luxe aan vliegen dan? Voor 150 euro heb je een retourtje Barcelona.
Het is goedkoop en makkelijk, maar luxe....nah.
Lijkt luxe he, voor mensen waarvoor dat een enorme ver van hun bed show is.quote:Op donderdag 13 september 2018 00:02 schreef EggsTC het volgende:
Vliegen luxe Als je een eigen toestel of een 1e klas platinum superticket hebt ja.
Een Mango-cocktail op Bali (zonder rietje!!!) is een primaire levensbehoefte maar je huis verwarmen, warm water en eten bereiden niet? Aha.quote:Op woensdag 12 september 2018 23:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En luxe is een primaire levensbehoefte. Snap je punt dus niet.
Een vakantie met het vliegtuig is natuurlijk een de facto overbodige luxe. Het is de meest vervuilende manier van transport en op korte afstanden zoals in Europa overbodig. Het is echter onbelast en dat is dus extreem hypocriet.quote:Op donderdag 13 september 2018 00:01 schreef Aquarii het volgende:
[..]
Wat is er zo luxe aan vliegen dan? Voor 150 euro heb je een retourtje Barcelona.
Het is goedkoop en makkelijk, maar luxe....nah.
Ik heb hierover een draadje geopend in het travel-forum, leverde nogal wat ongezouten reacties op tussen de reisfanaten:quote:Op donderdag 13 september 2018 06:50 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Een vakantie met het vliegtuig is natuurlijk een de facto overbodige luxe. Het is de meest vervuilende manier van transport en op korte afstanden zoals in Europa overbodig. Het is echter onbelast en dat is dus extreem hypocriet.
https://www.natuurenmilieu.nl/luchtvaart/we-vliegen-te-veel/
Gelukkig zorgt de afschaffing van de dividendbelasting voor nieuwe werkgelegenheid, zodat er nog meer expats voor absurde huurprijzen de mooiere appartementen in onze steden kunnen bezetten.quote:Op woensdag 12 september 2018 23:09 schreef LXIV het volgende:
150 euro energie
120 euro zorg
1600 euro BTW-verhoging op levensbehoeften
80 euro extra assurantiebelasting
etc etc. Opgeteld is het heel veel.
Niet helemaal waar.quote:Op woensdag 12 september 2018 23:05 schreef LXIV het volgende:
Er wordt op vliegen echt 0 belasting geheven. Niet op de kerosine en ook geen BTW op de tickets. Terwijl geen enkele andere industrie zoveel overlast en vervuiling veroorzaakt.
De belastingen op energie direct en verkapt verhogen om de aandeelhouders van oa. Shell te matsen.quote:Op woensdag 12 september 2018 22:51 schreef LXIV het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/economi(...)ors-omhoog~ae2f3844/
Aan wie betalen wij die emissierechten? Toch niet aan 'de natuur'! Dat is een overheid. Het is eigenlijk dus een verkapte vorm van belasting. In hoeverre worden andere belastingen verlaagd als deze belasting verhoogd wordt? Ik snap dat het systeem van belasten van CO2-uitstoot wel werkt als je die uitstoot omlaag krijgt. Maar anderszins is het gewoon een ordinaire belasting. Ga dan de belasting op groenten en fruit niet met 50% verhogen. A
We moeten solidair zijn met onze Belgische broeders (en hun gammele reactoren).quote:Op woensdag 12 september 2018 23:20 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Dus omdat de Belgen meer stroom importeren gaat hier het tarief omhoog?
Er kan op geen enkele wijze aangetoond worden dat het afschaffen van de dividendbelasting leidt tot nieuwe werkgelegenheid.quote:Op donderdag 13 september 2018 08:27 schreef Ringo het volgende:
[..]
Gelukkig zorgt de afschaffing van de dividendbelasting voor nieuwe werkgelegenheid, zodat er nog meer expats voor absurde huurprijzen de mooiere appartementen in onze steden kunnen bezetten.
Dat het zo goedkoop is, is juist het cynische.quote:Op donderdag 13 september 2018 00:01 schreef Aquarii het volgende:
Wat is er zo luxe aan vliegen dan? Voor 150 euro heb je een retourtje Barcelona.
Het is goedkoop en makkelijk, maar luxe....nah.
Ik wil best solidair zijn, maar begrijp dan nog niet waarom hun stroomtekort bij ons voor een hoger tarief moet zorgen....quote:Op donderdag 13 september 2018 08:31 schreef Twiitch het volgende:
We moeten solidair zijn met onze Belgische broeders (en hun gammele reactoren).
Vraag/aanbod. Dat is erg basic.quote:Op donderdag 13 september 2018 08:35 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Ik wil best solidair zijn, maar begrijp dan nog niet waarom hun stroomtekort bij ons voor een hoger tarief moet zorgen....
Meer vraag dus de prijs stijgt.quote:Op donderdag 13 september 2018 08:35 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Ik wil best solidair zijn, maar begrijp dan nog niet waarom hun stroomtekort bij ons voor een hoger tarief moet zorgen....
Lijkt me bijzonder vreemd, ik snap vraag/aanbod heus wel, maar dat als argument aandragen naast een enorme lastenverzwaring is nou ja, typisch onze overheidquote:
Eens.quote:Op donderdag 13 september 2018 08:32 schreef LXIV het volgende:
Er kan op geen enkele wijze aangetoond worden dat het afschaffen van de dividendbelasting leidt tot nieuwe werkgelegenheid.
Effectief stroomt er 2 miljard naar het buitenland, grotendeels de overheden. Om dit te compenseren wordt o.a. het MKB zwaarder belast. Mogelijk zal het ca 100 functies van Unilever opleveren, maar daar moet nog over gestemd worden.
Los daarvan is er krapte op de arbeidsmarkt, dus waarom er voortdurend, als was er sprake van massale werkeloosheid, in blinde paniek alle beslissingen ten gunste van baancreatie moeten worden genomen ontgaat me ook.
"Uitbreiding Schiphol Airport gaat ten koste van de nachtrust van honderdduizenden mensen" "Ja, maar dan kunnen we wel weer 12 koffersjouwers en 4 koffiejuffrouwen aannemen" " Niet verder over nadenken dan, doen!" etc.. Die mensen moeten vervolgens geimporteerd worden, want geen Nederlander die voor 1500 euro in de kelder koffers terug de band op wil leggen.
Ik ben geen fan van vliegen dus als het even kan pak ik de auto. Probeer eens een treinreis te boeken naar bijvoorbeeld Stockholm, Noord-Italie of zelfs Zuid-Frankrijk.quote:Op donderdag 13 september 2018 08:33 schreef Ringo het volgende:
[..]
Dat het zo goedkoop is, is juist het cynische.
Binnen Europa is vliegen luxe. De meeste vliegreizigers binnen Europa kunnen net zo goed de trein, bus of auto nemen. Maar vliegen is onbelast en dus goedkoop en alles wat goedkoop is, gaan mensen beschouwen als een “noodzakelijke” vanzelfsprekendheid.
De andere (duurdere) alternatieven worden dan al gauw weggeredeneerd.
Privatisering is a bitch. De overheid is in het begin van de eeuw vrij massaal uit de energiemarkt gestapt.quote:Op donderdag 13 september 2018 08:38 schreef YuckFou het volgende:
[..]
Lijkt me bijzonder vreemd, ik snap vraag/aanbod heus wel, maar dat als argument aandragen naast een enorme lastenverzwaring is nou ja, typisch onze overheid
Ook zoiets. De burger moet flink dokken voor een effect of de opwarming van de andere dat nauwelijks meetbaar is en de scheepvaart blijft lekker doorvervuilen.quote:Op donderdag 13 september 2018 08:30 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Niet helemaal waar.
https://www.ravage-webzin(...)-blijft-blinde-vlek/
CO2-emissierechten, een toegenomen vraag naar kolen en naar gas en een stijging in de energievraag vanuit België ook...quote:
Nee, zowel de scheepvaart en de luchtvaart is in internationale afspraken uitgesloten van heffingen, ik ga ff zoeken....quote:Op donderdag 13 september 2018 08:41 schreef EdvandeBerg het volgende:
Is er geen enkel tweede kamerlid dat Rutte eens flink de oren wast over deze hypocrisie?
Alsof Rutte/Nederland invloed heeft op de wereldpolitiek.quote:Op donderdag 13 september 2018 08:41 schreef EdvandeBerg het volgende:
Ook zoiets. De burger moet flink dokken voor een effect of de opwarming van de andere dat nauwelijks meetbaar is en de scheepvaart blijft lekker doorvervuilen.
Is er geen enkel tweede kamerlid dat Rutte eens flink de oren wast over deze hypocrisie?
Trein is in Europa inderdaad absurd duur, en de dienstregeling is in twintig jaar ook echt verslechterd.quote:Op donderdag 13 september 2018 08:40 schreef De_Onnoembare het volgende:
Ik ben geen fan van vliegen dus als het even kan pak ik de auto. Probeer eens een treinreis te boeken naar bijvoorbeeld Stockholm, Noord-Italie of zelfs Zuid-Frankrijk.
Of je bent extreem lang onderweg met 8 keer overstappen voor de hoofdprijs of je betaald 1.200 voor een ritje Zuid-Frankrijk.
Gevonden:quote:Op donderdag 13 september 2018 08:42 schreef YuckFou het volgende:
Nee, zowel de scheepvaart en de luchtvaart is in internationale afspraken uitgesloten van heffingen, ik ga ff zoeken....
quote:Op woensdag 20 juni 2018 12:00 schreef J.B. het volgende:
Kerosine belasten is praktisch onmogelijk omdat in vrijwel alle luchtvaartverdragen (op hun beurt gebaseerd op Artikel 24 in de Conventie van Chicago, uit 1944) is opgenomen dat het belastingvrij dient te zijn. Om diezelfde reden zijn vliegtickets vrijgesteld van BTW. De EU zou het ik principe wel door kunnen drukken binnen Europa, maar dan krijg je de vervelende situatie dat maatschappijen van buiten de EU geen belasting hoeven te betalen maar de 'binnenlandse' wel.
Luchtvaart is daarin overigens niet uniek, ook scheepvaart betaalt geen belasting op brandstof vanwege de Rijnvaartakte (uit 1868).
Nee, maar op afschaffen van de dividendbelasting waarbij met name grootvervuiler Shell van profiteert of het belastingtechnisch matsen van luchtvaartmaatschappijen of rederijen wel.quote:Op donderdag 13 september 2018 08:42 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Alsof Rutte/Nederland invloed heeft op de wereldpolitiek.
Bus zit je in die Flexbussen, daar pas ik voor. Afgrijselijk. Ben geen 18 meer.quote:Op donderdag 13 september 2018 08:46 schreef Ringo het volgende:
[..]
Trein is in Europa inderdaad absurd duur, en de dienstregeling is in twintig jaar ook echt verslechterd.
Bus is nog wel een redelijke optie.
Of de auto natuurlijk.
En daar zullen al die moralistische politieke zelfpijpers niks aan doen tijdens de grote klimaattoppen?quote:
1) De dividendbelasting draait niet alleen om Shellquote:Op donderdag 13 september 2018 08:49 schreef EdvandeBerg het volgende:
Nee, maar op afschaffen van de dividendbelasting waarbij met name grootvervuiler Shell van profiteert of het belastingtechnisch matsen van luchtvaartmaatschappijen of rederijen wel.
Maar omdat in 1868 en 1944 iets besloten is hoeft dat niet te betekenen dat we ons daar tot het einde der tijden aan hoeven te commiteren.quote:
Dat maakt de boe-roepers hier niets uit. Die willen vooral de decadente frequente vliegreizigers te grazen nemen. Dat we onszelf daarmee uit de markt prijzen, boeit ze verder niet.quote:Op donderdag 13 september 2018 08:52 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
1) De dividendbelasting draait niet alleen om Shell
2) Het belastingtechnisch 'matsen' van luchtvaartmaatschappijen en rederijen is alleen maar omdat anders de concurrentiepositie van Nederlandse bedrijven om zeep wordt geholpen. Als Nederland eenzijdig de haven van Rotterdam of Schiphol/KLM extra gaat belasten, dan gaan ze het op het wereldtoneel niet overleven. En wat hebben we dan verdiend?
Lekker 48 uur in de bus zitten voor een weekendje Barcelona. Succes ermee.quote:Op donderdag 13 september 2018 08:46 schreef Ringo het volgende:
[..]
Trein is in Europa inderdaad absurd duur, en de dienstregeling is in twintig jaar ook echt verslechterd.
Bus is nog wel een redelijke optie.
Of de auto natuurlijk.
Het gaat al mis bij 'weekendje Barcelona'.quote:Op donderdag 13 september 2018 09:21 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Lekker 48 uur in de bus zitten voor een weekendje Barcelona. Succes ermee.
Prachtig. In jouw hoofd ben ik links en daarom stel je mij gelijk aan een of ander Groenlinks-gekkie dat met spandoeken staat te zwaaien bij kerncentrales en klimaatconferenties.quote:Op donderdag 13 september 2018 09:23 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Het gaat al mis bij 'weekendje Barcelona'.
Je draagt toch de natuur en het milieu zo'n warm hart toe?
Je juicht deze verhoging van de belasting 'voor het milieu' toe. Als je consequent zou zijn, zou je geen vliegtuig pakken om 24 uur op de Ramblas rond te lopen en daar 'authentieke' Unilever-tappa's te eten aangezien dat vele, vele, vele malen belastender is dan je CV-ketel op 21 zetten.quote:Op donderdag 13 september 2018 09:29 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Prachtig. In jouw hoofd ben ik links en daarom stel je mij gelijk aan een of ander Groenlinks-gekkie dat met spandoeken staat te zwaaien bij kerncentrales en klimaatconferenties.
Natuurlijk vind ik dat er aandacht moet zijn voor het milieu. Wie wil dat niet? Ben in Peking gewest en van de luchtvervuiling aldaar wordt niemand vrolijk. En er mag wat mij betreft vol worden ingezet op duurzame alternatieven. Lijkt mij een voor de hand liggende koers.
Misschien iets minder in hokjes denken.
Want in jouw hoofd heb ik ergens beweerd dat je CV-ketel niet op 21 graden mag zetten omdat dat belastend is voor het milieu?quote:Op donderdag 13 september 2018 09:33 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Je juicht deze verhoging van de belasting 'voor het milieu' toe. Als je consequent zou zijn, zou je geen vliegtuig pakken om 24 uur op de Ramblas rond te lopen en daar 'authentieke' Unilever-tappa's te eten aangezien dat vele, vele, vele malen belastender is dan je CV-ketel op 21 zetten.
Misschien eens consequent gaan denken en handelen.
quote:Op donderdag 13 september 2018 09:36 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Want in jouw hoofd heb ik ergens beweerd dat je CV-ketel niet op 21 graden mag zetten omdat dat belastend is voor het milieu?
quote:Op woensdag 12 september 2018 23:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Terecht.
Liever dat tante Ria diep in de buidel moet tasten omdat ze haar krot tot absurde temperaturen verwarmt dan dat ik meer ga betalen voor m'n vliegvakanties.
Betaal al voldoende belasting voor de armoedzaaiers in dit land. Zeker ook nog mijn vakanties duurder maken?
En waar zeg ik dat ze dat niet mag doen vanwege het milieu?quote:
Sinds wanneer mijn mijn relatieve belastingdruk stijgt alweer 5 jaar dit terwijl de overheid bakken met geld overhoudt.quote:Op woensdag 12 september 2018 23:10 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Inkomstenbelasting gaat ook omlaag. Maar dan moet je natuurlijk wel werken.
Dat niet alleen, je moet eens uitzoeken hoe Ryanair die tickets zo goedkoop houdt! De EU betaalt Ryanair letterlijk voor het vliegen naar B-steden, zodat die kunnen verdienen aan toerisme.quote:Op woensdag 12 september 2018 23:05 schreef LXIV het volgende:
[..]
Er wordt op vliegen echt 0 belasting geheven. Niet op de kerosine en ook geen BTW op de tickets. Terwijl geen enkele andere industrie zoveel overlast en vervuiling veroorzaakt. Het is ook nog eens de snelst groeiende industrie.
Het is daarom goedkoper om met het vliegtuig naar Barcelona te vliegen dan met de bus te gaan. Terwijl uitstoot/vervuiling van die bus nog geen 10% is!!
En forse versombering van de service....quote:Op donderdag 13 september 2018 09:44 schreef tfors het volgende:
[..]
Dat niet alleen, je moet eens uitzoeken hoe Ryanair die tickets zo goedkoop houdt! De EU betaalt Ryanair letterlijk voor het vliegen naar B-steden, zodat die kunnen verdienen aan toerisme.
Wat snap je niet aan 'gaat omlaag'?quote:Op donderdag 13 september 2018 09:42 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Sinds wanneer mijn mijn relatieve belastingdruk stijgt alweer 5 jaar dit terwijl de overheid bakken met geld overhoudt.
Overigens vlieg ik ook graag maar die belastingvrijstellingen snap ik eerlijk gezegd ook niet.
Ja, prima. Maar die luie muilen zouden alleen veel meer moeten betalen voor hun gesubsidieerde pretvluchtjes.quote:Op donderdag 13 september 2018 09:21 schreef KoosVogels het volgende:
Lekker 48 uur in de bus zitten voor een weekendje Barcelona. Succes ermee.
Maar dat is dus niet zo.quote:Op donderdag 13 september 2018 10:02 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ja, prima. Maar die luie muilen zouden alleen veel meer moeten betalen voor hun gesubsidieerde pretvluchtjes.
En al die andere zaken zoals bijvoorbeeld de ziektekosten. Met een prima inkomen kun je dan nog inderdaad zeggen waar we het over hebben. Voor anderen is elk tientje weer een aanslag op je budget.quote:Op woensdag 12 september 2018 23:08 schreef static het volgende:
150 euro op jaarbasis. Waar hebben we het over?
Dat ik geen enkele maatregel heb gezien die er voor zorgt dat mijn belastingdruk omlaag gaat.quote:Op donderdag 13 september 2018 09:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat snap je niet aan 'gaat omlaag'?
quote:Op donderdag 13 september 2018 10:21 schreef habitue het volgende:
Ik ga echt geen 14 uur in de auto zitten als dat ook in 2 uur vliegen kan voor de helft van de prijs. Fuck dat.
Zelfs al was het dat wel, ik ga niet 7x zo lang doen over iets als dat niet nodig is.quote:Op donderdag 13 september 2018 10:25 schreef Datagirl het volgende:
Precies! ik kan mij ook niet voorstellen dat het minder erg voor het milieu is als je de auto pakt.
[..]
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)inst-milieubelastendquote:Op donderdag 13 september 2018 10:25 schreef Datagirl het volgende:
Precies! ik kan mij ook niet voorstellen dat het minder erg voor het milieu is als je de auto pakt.
[..]
quote:CO2-prestatie vliegtuig beter dan personenauto
Het vliegtuig leverde gemiddeld, gemeten in CO2-emissie per reizigerskilometer, een betere milieuprestatie dan de personenauto. Een belangrijke reden hiervoor is dat in slechts één op de twee auto’s een passagier meerijdt. De trein was bij het personenvervoer het milieuvriendelijkste transportmiddel. De hoge bezettingsgraad van treinen en de toepassing van elektriciteit vormen een energie-efficiënte manier van personenvervoer. De afgelopen zes jaar is de CO2-prestatie van treinen en vliegtuigen licht verbeterd, terwijl die van personenauto’s verder is verslechterd.
Nee, maar het bekt wel lekker natuurlijk, boehoehoe decadent vliegen huilhuil. Maakt niet uit of het klopt.quote:Op donderdag 13 september 2018 10:32 schreef habitue het volgende:
[..]
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)inst-milieubelastend
Klopt ook inderdaad niet eens.Ligt natuurlijk wel aan wat voor auto je hebt.
[..]
Met je eens.quote:Op woensdag 12 september 2018 22:51 schreef LXIV het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/economi(...)ors-omhoog~ae2f3844/
Aan wie betalen wij die emissierechten? Toch niet aan 'de natuur'! Dat is een overheid. Het is eigenlijk dus een verkapte vorm van belasting. In hoeverre worden andere belastingen verlaagd als deze belasting verhoogd wordt? Ik snap dat het systeem van belasten van CO2-uitstoot wel werkt als je die uitstoot omlaag krijgt. Maar anderszins is het gewoon een ordinaire belasting. Ga dan de belasting op groenten en fruit niet met 50% verhogen. A
Als je altijd in je eentje op vakantie gaat is vliegen ongeveer even vervuilend als de auto. Ga je met zijn tweeen dan is de auto al 2x zo schoon.quote:Op donderdag 13 september 2018 10:32 schreef habitue het volgende:
[..]
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)inst-milieubelastend
Klopt ook inderdaad niet eens.Ligt natuurlijk wel aan wat voor auto je hebt.
[..]
Ryanair is op veel gebieden een raar bedrijf. Ze halen ook mensen uit Polen die ze in Eindhoven stationeren en zo weinig betalen dat ze recht hebben op huursubsidie. Indirect betalen wij dus belasting voor die lage ticketprijzen. Zo passen ze allerlei truuks toe.quote:Op donderdag 13 september 2018 09:44 schreef tfors het volgende:
[..]
Dat niet alleen, je moet eens uitzoeken hoe Ryanair die tickets zo goedkoop houdt! De EU betaalt Ryanair letterlijk voor het vliegen naar B-steden, zodat die kunnen verdienen aan toerisme.
Ja, per reizigerskilometer wel natuurlijk. Maar nu komt de aap uit de mouw: vliegers maken veel meer reizigerskilometers dan rijders.quote:Op donderdag 13 september 2018 10:32 schreef habitue het volgende:
[..]
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)inst-milieubelastend
Klopt ook inderdaad niet eens.Ligt natuurlijk wel aan wat voor auto je hebt.
[..]
En in de auto kom je in Duitsland bvb om de haverklap in de wegwerkzaamheden, tiles, tolpoortjes, slecht weer, houten reet.quote:Op donderdag 13 september 2018 10:37 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Met je eens.
Het is alleen wel een lastige situatie. Als je mensen teveel gaat belasten houden ze geen geld meer over om over te schakelen op schonere energie, als je ze te weinig laat betalen is er geen motivatie om over te stappen op schonere energie .
De natuur heeft in elk geval geen fluit aan belastingen inderdaad.
Maargoed, ik kan er toch weinig aan veranderen, ben afhankelijk van een VVE. Ik kan in mijn flat nu eenmaal geen zonnepanelen of warmtepompen kwijt .
[..]
Als je altijd in je eentje op vakantie gaat is vliegen ongeveer even vervuilend als de auto. Ga je met zijn tweeen dan is de auto al 2x zo schoon.
En dat domme gelul van 2u vliegen vs 12u autorijden is ook natuurlijk niet waar tenzij je op schiphol woont en net als in de film 'the terminal' op het vliegveld van aankomst verblijft.
Voor ik uberhaupt in het vliegtuig zit ben ik al 4 uur verder, uur naar het vliegveld rijden, 3u van te voren aanwezig zijn, als crimineel behandeld worden bij de douane dan moet je daarna nog vliegen waarbij je opgevouwen als eens stapel vee zit en daarna nog wachten op je koffers, daarna nog van het vliegveld naar je eindbestemming in een gare kut huurauto. uiteindelijk ben je alsnog 8 uur verder voor '2 uur vliegen'
Doe mij maar mijn comfortabele auto.
Ja daar heb je gelijk in. Maar als puntje bij paaltje komt laat ik mn plezier niet vergallen door wat co2 uitstoot.quote:Op donderdag 13 september 2018 11:05 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja, per reizigerskilometer wel natuurlijk. Maar nu komt de aap uit de mouw: vliegers maken veel meer reizigerskilometers dan rijders.
Niemand rijdt met de auto naar Thailand toe, en als het met de auto moest gingen mensen ook niet voor een weekeindje naar Stockholm of Athene.
Verdraaide feiten dus.
Dit.quote:Op donderdag 13 september 2018 11:15 schreef habitue het volgende:
[..]
En in de auto kom je in Duitsland bvb om de haverklap in de wegwerkzaamheden, tiles, tolpoortjes, slecht weer, houten reet.
Nee doe mij maar lekker anderhalf uur op Schiphol wachten met een koud biertje aan de bar. Alleen amateurs zijn er trouwens 3 uur van tevoren. Zonder koffer ben ik altijd een uurtje vantevoren, tijd zat.
Maar pak jij lekker de auto en ik het vliegtuig. Iedereen blij enzo.
Plus dat het wat lastig is om met de auto naar zeg, Amerika, te gaan.quote:Op donderdag 13 september 2018 11:19 schreef habitue het volgende:
[..]
Ja daar heb je gelijk in. Maar als puntje bij paaltje komt laat ik mn plezier niet vergallen door wat co2 uitstoot.
Het is niet alleen Ryanair, ook Transavia als die vliegt naar Bilbao of zo.quote:Op donderdag 13 september 2018 11:01 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ryanair is op veel gebieden een raar bedrijf. Ze halen ook mensen uit Polen die ze in Eindhoven stationeren en zo weinig betalen dat ze recht hebben op huursubsidie. Indirect betalen wij dus belasting voor die lage ticketprijzen. Zo passen ze allerlei truuks toe.
Inderdaad, een ernstiger ziekte voor de samenleving dan overgewicht naar mijn mening. Erger me kapot aan die opmerking.quote:Op woensdag 12 september 2018 23:15 schreef AchJa het volgende:
[..]
Heerlijk die "als ik er maar geen last van heb" instelling...
Ik neem aan dat jij regelmatig in Afrika te vinden bent om waterputten te slaan? Om maar iets te noemen?quote:Op donderdag 13 september 2018 11:41 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
Inderdaad, een ernstiger ziekte voor de samenleving dan overgewicht naar mijn mening. Erger me kapot aan die opmerking.
Ik probeer in ieder geval te bedenken wat de gevolgen van mijn acties voor anderen kunnen zijn. Is die balans negatief, dan doe ik het meestal anders.quote:Op donderdag 13 september 2018 11:44 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik neem aan dat jij regelmatig in Afrika te vinden bent om waterputten te slaan? Om maar iets te noemen?
Negatief voor wie?quote:Op donderdag 13 september 2018 12:10 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
Ik probeer in ieder geval te bedenken wat de gevolgen van mijn acties voor anderen kunnen zijn. Is die balans negatief, dan doe ik het meestal anders.
De samenleving? Waarom denk je dat er 'samen' in 'samenleving' staat? Wil je daar geen deel van uitmaken, belast die samenleving dan ook niet met je aanwezigheid of mate van vervuiling.quote:
Ik betaal toch belasting? Je draait er leuk omheen, wanneer valt 'de balans' negatief uit, want dat is wat je zegt, en wie is dan de samenleving?quote:Op donderdag 13 september 2018 12:28 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
De samenleving? Waarom denk je dat er 'samen' in 'samenleving' staat? Wil je daar geen deel van uitmaken, belast die samenleving dan ook niet met je aanwezigheid of mate van vervuiling.
Adam Milaan Malpensa via EasyJet of Charleroi Treviso met Ryanair kosten geen klote nee.quote:Op donderdag 13 september 2018 10:34 schreef Leandra het volgende:
Ik wil eigenlijk binnenkort een weekje naar noord-Italië, maar per trein is dat nagenoeg niet te doen, en alleen met de auto verliest het ook van vliegen (plus dat het thuisfront dan geen auto meer heeft), dus hoe graag ik ook met de trein zou willen gaan; het is qua tijd, aantal overstappen en kosten geen serieus alternatief.
Ik ga iig niet met Easyjet of Ryanair vliegen.quote:Op donderdag 13 september 2018 13:19 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Adam Milaan Malpensa via EasyJet of Charleroi Treviso met Ryanair kosten geen klote nee.
Nee? Voor anderhalf uur vliegen ook niet?quote:Op donderdag 13 september 2018 14:40 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik ga iig niet met Easyjet of Ryanair vliegen.
Nee, ik faciliteer dat soort bedrijven dat hun personeel zo slecht betaalt en zo behandelt niet.quote:Op donderdag 13 september 2018 14:47 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Nee? Voor anderhalf uur vliegen ook niet?
Fair enough. Nooit zo over nagedacht eigenlijk.quote:Op donderdag 13 september 2018 15:57 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, ik faciliteer dat soort bedrijven dat hun personeel zo slecht betaalt en zo behandelt niet.
Ik weiger ook op vakantie te gaan naar Turkije, want Erdogan. Dat soort figuren (en bedrijven) moet je niet aan je laten verdienen, zo komen ze ermee weg.
Zou je je laten opereren door een chirurg die een verpleegsterssalaris heeft?
Ik niet iig, dus ik laat me ook niet vliegen door een piloot die het salaris van een buschauffeur heeft.
Met KLM naar Venetië is ook prima te doen, alleen kan ik niet voor iedere vlucht standaard stoelen met extra beenruimte meer kiezen; alleen die bij een nooduitgang, en gezien ik beperkt kreupel ben (maar dat zeker wel ben als ik een uur in een stoel zit) is het niet handig daar te zitten, want als er wat gebeurt kan ik dan fysiek niet snel genoeg reageren.quote:Op donderdag 13 september 2018 16:05 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Fair enough. Nooit zo over nagedacht eigenlijk.
Ik vlieg sowieso alleen als het echt nodig is en de laatste keer toevallig met KLM. Het enige verschil dat ik als passagier merkte is dat ik niet hoefde te betalen voor m'n drankje en dat ze niet langs kwamen met de parfum en loterij-onzin.
quote:Op woensdag 12 september 2018 23:16 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dan moet je dus langer buiten in de regen staan om genoeg geld bijeen te schooien.
Interessant. Straks even lezen. Ik kan zo al heel wat reacties voorspellen. Deze pleziertjes mag en zal men ons niet afpakken. Zie ook de "journalist" Koos V. en de usual suspect C.G. (would be rijkaard) in dit topic die alleen voor zichzelf leven en hun zwaar egoïstische, vrij asociale attitude overal graag en veel ventileren.quote:Op donderdag 13 september 2018 07:46 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Ik heb hierover een draadje geopend in het travel-forum, leverde nogal wat ongezouten reacties op tussen de reisfanaten:
TRV / Is reizen een vlucht die de belasting voor het milieu waard is?
Onmogelijk is het niet natuurlijk. Het zijn afspraken die niet in steen gebeiteld zijn. Er is ook zoiets als voortschrijdend inzicht. En dat levert misschien het inzicht op dat de "Rijnvaartakte" 150 jaar geleden wel een goed idee was maar in deze tijd herziening behoeft. Zo lastig is dat nou ook weer niet lijkt me. In ieder geval niet "onmogelijk". Met dat soort superlatieven stopt elke discussie. Wat vaak ook de bedoeling zal zijn wegens een agenda.quote:Op donderdag 13 september 2018 08:48 schreef YuckFou het volgende:
Kerosine belasten is praktisch onmogelijk omdat in vrijwel alle luchtvaartverdragen (op hun beurt gebaseerd op Artikel 24 in de Conventie van Chicago, uit 1944) is opgenomen dat het belastingvrij dient te zijn. Om diezelfde reden zijn vliegtickets vrijgesteld van BTW. De EU zou het ik principe wel door kunnen drukken binnen Europa, maar dan krijg je de vervelende situatie dat maatschappijen van buiten de EU geen belasting hoeven te betalen maar de 'binnenlandse' wel.
Luchtvaart is daarin overigens niet uniek, ook scheepvaart betaalt geen belasting op brandstof vanwege de Rijnvaartakte (uit 1868).
quote:Op donderdag 13 september 2018 15:57 schreef Leandra het volgende:
Nee, ik faciliteer dat soort bedrijven dat hun personeel zo slecht betaalt en zo behandelt niet.
quote:Op donderdag 13 september 2018 19:49 schreef Loekie1 het volgende:
Wie vliegen er absurd veel? Pensionado's en wetenschappers. Als je die eens oplegt: niet meer dan 3 reisjes per jaar dan heb je er al een hele vloot uitgevist.
Je zou sowieso mensen die talloze snoepreisjes met het vliegtuig maken een beperking kunnen opleggen, om ze enig verantwoordelijkheidsgevoel te geven. Drie keer gevlogen in het jaar? Dan verder met de trein.
Dat dacht ik wel dat jij weer lachend over de vloer zou rollen. Ze zijn ook altijd zo nuttig qua inbreng jouw berichten. Hoe je dat al zowat 30 jaar volhoudt is toch knap. Straks een halve eeuw aan louter positieve inbreng en overigens nuttige berichten. hoe mooi is dat?quote:
Meeste reacties gaan over dat ze het probleem van dienst niet begrijpen (dat is onwil). En ook heel veel over dat ze het toch lekker doen, gewoon omdat het (nog) kan en zo lekker goedkoop is. Men weigert steevast de externaliteiten van hun gedrag te onderkennen. Anderen doen dingen verkeerd maar zij niet. En als het een probleem is dan ligt dat aan de anderen.quote:Op donderdag 13 september 2018 07:46 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Ik heb hierover een draadje geopend in het travel-forum, leverde nogal wat ongezouten reacties op tussen de reisfanaten:
TRV / Is reizen een vlucht die de belasting voor het milieu waard is?
quote:Op donderdag 13 september 2018 15:57 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, ik faciliteer dat soort bedrijven dat hun personeel zo slecht betaalt en zo behandelt niet.
Ik weiger ook op vakantie te gaan naar Turkije, want Erdogan. Dat soort figuren (en bedrijven) moet je niet aan je laten verdienen, zo komen ze ermee weg.
Zou je je laten opereren door een chirurg die een verpleegsterssalaris heeft?
Ik niet iig, dus ik laat me ook niet vliegen door een piloot die het salaris van een buschauffeur heeft.
quote:How much do Ryanair pilots get paid?
In the careers section of its website, Ryanair boasts it pays its Irish captains 22 per cent more than Norwegian pilots.
It says it pays Dublin-based pilots ¤156,150 which is about £140,000.
Meanwhile it gives its Stansted captains about £135,600.
A statement on the Ryanair website on July 24, 2018, stated Irish pilots "earn between ¤150,000 - ¤200,000".
Voor degenen die rond minimumloon zitten gaat deze niet omlaag, maar juist omhoog.quote:Op woensdag 12 september 2018 23:10 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Inkomstenbelasting gaat ook omlaag. Maar dan moet je natuurlijk wel werken.
Niet om het een of ander maar 3 reisjes per jaar is wel erg veel. Maak er 1 van.😁 We kunnen vast wel een spoor aanleggen naar de andere kant van de oceaan.quote:Op donderdag 13 september 2018 19:49 schreef Loekie1 het volgende:
Wie vliegen er absurd veel? Pensionado's en wetenschappers. Als je die eens oplegt: niet meer dan 3 reisjes per jaar dan heb je er al een hele vloot uitgevist.
Je zou sowieso mensen die talloze snoepreisjes met het vliegtuig maken een beperking kunnen opleggen, om ze enig verantwoordelijkheidsgevoel te geven. Drie keer gevlogen in het jaar? Dan verder met de trein.
Alleen voor familiebezoek ga ik per vliegtuig(gemiddeld een keer in de vijf jaar). Helaas naar de VS zijn er weinig andere mogelijkheden. Alles dat ik kan doen met auto en vooral de trein zal ik vliegen vermijden. Heb wat last van vliegangst.quote:Op donderdag 13 september 2018 16:25 schreef Leandra het volgende:
[..]
Met KLM naar Venetië is ook prima te doen, alleen kan ik niet voor iedere vlucht standaard stoelen met extra beenruimte meer kiezen; alleen die bij een nooduitgang, en gezien ik beperkt kreupel ben (maar dat zeker wel ben als ik een uur in een stoel zit) is het niet handig daar te zitten, want als er wat gebeurt kan ik dan fysiek niet snel genoeg reageren.
Ik heb bij Koos vaak een 'och zolang het mij maar niet treft' idee.quote:Op woensdag 12 september 2018 23:07 schreef LXIV het volgende:
[..]
Mwah. Of hij trollt echt altijd. Soms heeft hij van die rare gedachtenkronkels dat ik het haast niet kan geloven, is het toch heel serieus.
Het is wel een algemeen bekend fenomeen onder links/progressief Nederland dat alles zwaar belast moet worden behalve vliegen. Net als die vrouw van een paar dagen terug die de wereld rondreisde om overal cocktails te bestellen en als de ober (minimumloon) er dan een rietje in stak, hem hooghartig terecht te wijzen en te vertellen dat dit rietje het milieu onnodig belastte. Of Floortje Dessing c.s.
Ik ook niet. Eens maar nooit weer, wat een vreselijke ervaring, ik betaal liever 100 euro meer dan nog een keer met Ryanairquote:Op donderdag 13 september 2018 14:40 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik ga iig niet met Easyjet of Ryanair vliegen.
Ik heb er zelfs nooit mee gevlogen, maar ga daar dus ook niet aan beginnen.quote:Op vrijdag 14 september 2018 19:26 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik ook niet. Eens maar nooit weer, wat een vreselijke ervaring, ik betaal liever 100 euro meer dan nog een keer met Ryanair
Ik vlieg alleen maar klm, prijs boeit mij niet, ik wil kwaliteit.quote:Op vrijdag 14 september 2018 19:26 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik ook niet. Eens maar nooit weer, wat een vreselijke ervaring, ik betaal liever 100 euro meer dan nog een keer met Ryanair
kan je nagaan hoe de rest is....quote:Op vrijdag 14 september 2018 19:58 schreef Eenskijken het volgende:
kwaliteit met klm? die hebben grotendeels oude roestbakken
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |