abonnement Unibet Coolblue
pi_181873673
Iemand een ideetje om je kabels/blokje te ‘pimpen’ continu worden hier thuis mijn oplaadspulletjes gejat..
Kan ik zeggen HEY je hebt die van mij ;)
pi_181873694
quote:
1s.gif Op donderdag 13 september 2018 01:30 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Hoe bedoel je die? Met een spiegelreflex kan je ook gewoon foto’s bewerken hoor. Veel dingen in de camera al, rest met Lightroom bv. Of ik begrijp je verkeerd.

Heel lang afhankelijk geweest van iPhone voor foto’s, maar sinds ik een spiegelreflex heb zie ik het verschil echt heel goed. Kwaliteit van telefoon camera’s is uitstekend tegenwoordig, maar kwaliteit van de wat gevorderde spiegelreflex camera’s wordt echt niet gehaald imo. Maar ja, je loopt wel met een groter apparaat te sjouwen ja, dus allebei zo zn voordeel.
Het punt is dat je altijd je telefoon bij je hebt, en dus juist ook net voor die kleine mooie momenten wanneer je niet constant een spiegelreflex mee zult. Daarom is een camera in mijn telefoon de belangrijkste.
Ook geen 38
pi_181873722
quote:
1s.gif Op donderdag 13 september 2018 03:44 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Stainless steel vs aluminum
OLED met HDR vs LCD zonder HDR
458 vs 326 ppi
Dual camera vs single camera
A11 vs A12
5.9” vs 6.1”
3D Touch op de iPhone X, niet op de XR
Dikkere bezels op de XR

[..]

Basale correcties zijn niet hetzelfde als de vrijwel onbeperkte creatieve bewerkingen die je op een smartphone kunt doen. Daarnaast is video editten op een DSLR niet mogelijk.

Neem een YouTube vlogger bijvoorbeeld, die een dagelijks uploadschema aanhoudt. Die kan op zijn smartphone filmen, editten, color grading toepassen, en de video uploaden. Dat kan met geen enkele DSLR. En dat kost intern geheugen, zelfs als je video’s dagelijks verwijdert.

[..]

Een beetje fotograaf maakt met een willekeurige flagship smartphone betere foto’s dan de gemiddelde persoon met een DSLR. Het stigma “fotograferen met je telefoontje” begint een beetje achterhaald te worden. Helemaal gezien smartphones al jaren de meest gebruikte camera ter wereld zijn.

Ja, een DSLR kan meer, heeft een grotere sensor en biedt meer veelzijdigheid voor degenen die weten wat ze doen. Maar op een willekeurige dag ziet vrijwel niemand kwaliteitsverschil tussen een high end smartphone en een DSLR met de kitlens die 90% er nooit vanaf haalt. En met de software kunstjes die de steeds snellere SoC’s mogelijk maken, komen ze steeds dichter in de buurt.

De kwaliteit is al jaren geen beperkende factor meer, en de meesten die pochen met de opmerking “daar heb ik een DSLR voor” gaan volledig voorbij aan het feit dat ze met die fancy camera nooit verder komen dan kiekjes schieten op verjaardagen en vakanties met het wieltje vast geroest op de auto-stand.

Geldt niet voor iedereen, natuurlijk. Maar wel voor een hoop mensen die zich graag verfijnder voordoen dan ze werkelijk zijn en denken dat het materiaal is wat voor de resultaten zorgt, in plaats van hoe je met dat materiaal om gaat.
Dit dus ja.
Ook geen 38
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 13 september 2018 @ 07:38:02 #54
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_181873783
quote:
1s.gif Op donderdag 13 september 2018 03:44 schreef Splackavellie02 het volgende:

Maar op een willekeurige dag ziet vrijwel niemand kwaliteitsverschil tussen een high end smartphone en een DSLR met de kitlens die 90% er nooit vanaf haalt.
op je telefoonscherm zie je geen verschil nee, omdat 99% van de mensen daar slechts een halve microseconde naar een foto kijkt en door het (veel) kleine scherm het niet zal opvallen. Kijk je op een normale monitor, dan zul je zelfs in die halve microseconde duidelijk het verschil in kwaliteit zien.
Ja, de camera's in o.a. de iPhone X zijn een stuk verbeterd ten opzichte van vorige modellen, maar komen qua kwaliteit echt niet in de buurt van wat je met een DSLR kan doen. En ja, je hebt gelijk, velen zullen dat er ook nooit mee doen en dus is een camera in een telefoon voor velen ook meer dan genoeg.
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_181874115
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2018 07:38 schreef Tokus het volgende:

[..]

op je telefoonscherm zie je geen verschil nee, omdat 99% van de mensen daar slechts een halve microseconde naar een foto kijkt en door het (veel) kleine scherm het niet zal opvallen. Kijk je op een normale monitor, dan zul je zelfs in die halve microseconde duidelijk het verschil in kwaliteit zien.

Voor de gemiddelde persoon. Daar moer wel bij gezegd worden dat er duidelijk verschil zit in de onscherpe achtergrond die door portrait mode gemaakt wordt, en de onscherpe achtergrond die ik met een diafragma van F1.8 krijg op de DxO One. Dat verschil is ook op het telefoonscherm direct zichtbaar.

Het verschil in scherpte (bij goed licht) echter bijna niet.
Nee. Dit is al jaren niet meer waar. Ik heb foto albums af laten drukken waarin het verschil niet tot nauwelijks te zien is. De voordelen van een DSLR laten zich veel meer zien in het gemak van manual settings, dynamisch bereik, lichtsterkte en lenzenaanbod. Puur op scherpte is verschil alleen merkbaar als je foto’s op 100% gaat bekijken.
quote:
Ja, de camera's in o.a. de iPhone X zijn een stuk verbeterd ten opzichte van vorige modellen, maar komen qua kwaliteit echt niet in de buurt van wat je met een DSLR kan doen. En ja, je hebt gelijk, velen zullen dat er ook nooit mee doen en dus is een camera in een telefoon voor velen ook meer dan genoeg.
Precies.
pi_181874174
quote:
1s.gif Op donderdag 13 september 2018 07:25 schreef bjanaan het volgende:
Iemand een ideetje om je kabels/blokje te ‘pimpen’ continu worden hier thuis mijn oplaadspulletjes gejat..
Kan ik zeggen HEY je hebt die van mij ;)
Ik zou voor 15 euro een quickchargee van Anker bestellen. Zie je meteen het verschil en dan laad je je iPhone sneller op.

Echt typische Tim Cook hebberigheid dat die niet eens in de door zit voor die ¤1659,-
pi_181874224
Jammer dat ze geen iPhone presenteren van omstreeks de 4,7" qua grootte. De huidige vind ik te groot.
Zit nu met een 6S welke overigens uitstekend bevalt, maar de overgang van 6S naar 7 of 8 vind ik een minder grote stap en is i.m.o. onnodig.. of heb ik dit mis? :)
pi_181874424
Wat een geld zeg, riep deze week heel hard dat ik een Xs wilde hebben en die zou gaan bestellen morgenochtend :+
Iets houd me nog wel tegen maar mijn Iphone 7 is wel aan vervanging toe. Heb nu een 128GB versie en zo'n 50GB in gebruik waarbij mijn foto album niet in iCloud staat.

Voor mijn gevoel is 1159 euro al veel geld voor de 64GB versie, laat staan wanneer ik toch besluit voor de 256GB versie te gaan :')
pi_181874428
Xs en Xs Max schijnen 4GB werkgeheugen te hebben en de Xr heeft 3GB vermoedelijk.
SOONY
  donderdag 13 september 2018 @ 09:06:47 #60
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_181874600
Uiteraard maakt een DSLR betere foto's, niemand zal die discussie aangaan. Waar het om gaat is dat telefooncamera's sneller beter worden dan DSLR's (logisch, want er is veel verbetering mogelijk), waardoor voor een steeds groter deel van de bevolking de telefoon ruim voldoende is als primaire camera voor vakanties.

Daarnaast wordt een groot gedeelte van de kwaliteit van een foto bepaald door omstandigheden, en dan is beschikbaarheid van een camera belangrijk. Een telefoon heb je altijd bij je, een DSLR niet, dus de kans dat je het moment voor een goede foto mist is heel klein.

Koop vooral een DSLR als je wilt, maar vrijwel niemand wil zo'n apparaat (groot, zwaar, onhandig).
2000 light years from home
pi_181874674
quote:
1s.gif Op donderdag 13 september 2018 00:06 schreef Tenninetyfive het volgende:
Waar kan ik de eerste prijsverlaging verwachten van de eerste iPhone X?
Nooit; die wordt namelijk niet meer verkocht.
pi_181874747
quote:
4s.gif Op donderdag 13 september 2018 09:11 schreef chibibo het volgende:

[..]

Nooit; die wordt namelijk niet meer verkocht.
Buiten Apple wel :7
SOONY
pi_181874754
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2018 08:31 schreef Ronzz het volgende:
Jammer dat ze geen iPhone presenteren van omstreeks de 4,7" qua grootte. De huidige vind ik te groot.
Zit nu met een 6S welke overigens uitstekend bevalt, maar de overgang van 6S naar 7 of 8 vind ik een minder grote stap en is i.m.o. onnodig.. of heb ik dit mis? :)
De overstap van 6s naar 8 is best flink. Niet qua uiterlijk, maar wel enorm qua performance. De camera is veel beter, het scherm is beter, en het grootste verschil is misschien wel de taptic engine, die de hele interactie met je toestel verfijnder maakt.
  donderdag 13 september 2018 @ 09:24:12 #64
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_181874843
De prijs voor oude topmodellen voor het budgetmodel :W

Idioten daar.
quote:
1s.gif Op donderdag 13 september 2018 09:19 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

De overstap van 6s naar 8 is best flink. Niet qua uiterlijk, maar wel enorm qua performance. De camera is veel beter, het scherm is beter, en het grootste verschil is misschien wel de taptic engine, die de hele interactie met je toestel verfijnder maakt.
Dat riep men bij een 4s naar een 6 ook. Ik was underwhelmed.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_181874884
6 was niet heel wereldschokkend buiten het design. Daarom koos ik voor de 6 Plus met Full HD scherm en het scherm wat meedraaide in bijna iedere app en beginscherm.
SOONY
pi_181874919
quote:
1s.gif Op donderdag 13 september 2018 09:19 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

De overstap van 6s naar 8 is best flink. Niet qua uiterlijk, maar wel enorm qua performance. De camera is veel beter, het scherm is beter, en het grootste verschil is misschien wel de taptic engine, die de hele interactie met je toestel verfijnder maakt.
Hmm mijn moeder is gisteren van een 6 naar een 8 gegaan en echt veel verschil merkte ik niet. Die hele feedback engine kwam op mij en haar vooral als vervelend over.

Overigens snap ik de prijspunten van Apple niet. IK had zelf verwacht dat de Xs de iphone 8 zou vervangen maar het is nu de vervanger van de X geworden met de Xr die de 8 vervangt en eigenlijk te duur is voor wat ej krijgt omdat je er op punten als draadloos laden en 3d touch op achteruit gaat.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_181874950
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2018 09:31 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Hmm mijn moeder is gisteren van een 6 naar een 8 gegaan en echt veel verschil merkte ik niet. Die hele feedback engine kwam op mij en haar vooral als vervelend over.

Overigens snap ik de prijspunten van Apple niet. IK had zelf verwacht dat de Xs de iphone 8 zou vervangen maar het is nu de vervanger van de X geworden met de Xr die de 8 vervangt en eigenlijk te duur is voor wat ej krijgt omdat je er op punten als draadloos laden en 3d touch op achteruit gaat.
En geen full HD scherm, enkele camera
pi_181874964
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2018 09:31 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Hmm mijn moeder is gisteren van een 6 naar een 8 gegaan en echt veel verschil merkte ik niet. Die hele feedback engine kwam op mij en haar vooral als vervelend over.

Overigens snap ik de prijspunten van Apple niet. IK had zelf verwacht dat de Xs de iphone 8 zou vervangen maar het is nu de vervanger van de X geworden met de Xr die de 8 vervangt en eigenlijk te duur is voor wat ej krijgt omdat je er op punten als draadloos laden en 3d touch op achteruit gaat.
Tsja, op papier is dat een achteruitgang. In de praktijk heb ik draadloos laden nog nooit gebruikt.

De X is natuurlijk mooier, maar functioneel is de 8 hetzelfde. Het enige verschil is het scherm en de gesture based interface. En de extra camera. Het is aan jou om te bepalen of dat je het extra geld waard is. Ik vond van wel.
pi_181874987
quote:
1s.gif Op donderdag 13 september 2018 09:36 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Tsja, op papier is dat een achteruitgang. In de praktijk heb ik draadloos laden nog nooit gebruikt.

De X is natuurlijk mooier, maar functioneel is de 8 hetzelfde. Het enige verschil is het scherm en de gesture based interface. En de extra camera. Het is aan jou om te bepalen of dat je het extra geld waard is. Ik vond van wel.
Ik gebruik zelf geen apple maar heb een Sony xz2 compact. Als ik apple was had ik ze anders gepositioneerd want heel logisch komt het nu niet op mij over. Maar ze zullen er wel bakken met geld mee verdienen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  donderdag 13 september 2018 @ 09:53:38 #70
13250 Lod
Sapere aude!
pi_181875148
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2018 08:31 schreef Ronzz het volgende:
Jammer dat ze geen iPhone presenteren van omstreeks de 4,7" qua grootte. De huidige vind ik te groot.
Inderdaad jammer dat Apple ook meegaat in die grootte gekte :{ .
Er zijn nauwelijks nog goede telefoons te vinden onder de 5". Volgend jaar zal ik ook een keer weer een nieuwe moeten halen, hopelijk dat er dan nog wat te krijgen is.
GNU Terry Pratchett
  donderdag 13 september 2018 @ 11:19:16 #71
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_181876237
Het abb. van mijn iPhone 7 Plus 128 GB loopt af over 5 dagen.
Ik zat er gisteravond klaar voor maar ben toch lichtelijk teleurgesteld in de prijzen eerlijk gezegd.
Toen ik de dollarprijzen zag vond ik het nog wel meevallen, nu ik de Europrijzen weet vind ik het toch behoorlijk wat geld.
Natuurlijk is elk van de gepresenteerde modellen een vooruitgang t.o.v. mijn iPhone 7 plus.
Maar ik neig natuurlijk naar de iPhoneXs Max 256GB en die kost me een rib uit mijn lijf.
Twijfel twijfel twijfel.
pi_181877161
quote:
4s.gif Op donderdag 13 september 2018 09:11 schreef chibibo het volgende:

[..]

Nooit; die wordt namelijk niet meer verkocht.
Die zijn gewoon nog op voorraad bij de telefoonwinkel. Daar moeten ze toch vanaf neem ik aan? Dus moeten die nog in prijs verlaagd worden, maar waar eerst is de vraag en hoeveel?
Ook geen 38
pi_181877274
iPhone SE 64GB Space Grey is ¤65,- waard met Apple Giveback. Valt nog mee :P
SOONY
pi_181877642
Mja ik blijf bij mijn iPhone 8. Ik ben niet echt impressed door de nieuwe telefoons en ik vind de prijzen echt uitknijperij.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_181877664
quote:
5s.gif Op donderdag 13 september 2018 12:21 schreef Tenninetyfive het volgende:

[..]

Die zijn gewoon nog op voorraad bij de telefoonwinkel. Daar moeten ze toch vanaf neem ik aan? Dus moeten die nog in prijs verlaagd worden, maar waar eerst is de vraag en hoeveel?
In mijn ervaring duurde het de vorige keer een maand of 2-3.
I solemnly swear i'm up to no good
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')