abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_181865898
Voor een vervolgopleiding heb ik de vwo-certificaten Biologie en Natuurkunde nodig. Echter heb ik deze op de havo/vwo al niet gehad, dus ik vroeg me af welke boeken het makkelijkste zijn om het op te pikken?

Joe!
  woensdag 12 september 2018 @ 20:55:14 #2
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_181867356
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 19:59 schreef Vinoo het volgende:
Voor een vervolgopleiding heb ik de vwo-certificaten Biologie en Natuurkunde nodig. Echter heb ik deze op de havo/vwo al niet gehad, dus ik vroeg me af welke boeken het makkelijkste zijn om het op te pikken?

Joe!
Biologie voor jou wordt geloof ik bijna overal gebruikt.
Is best toegankelijk.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_181868481
Voor Natuurkunde vond ik de Newton vwo-boeken wel erg prettig. De teksten vond ik wel goed te begrijpen. (De opgaven waren soms wel iets minder duidelijk/soms een beetje vergezocht, maar er staan er gelukkig genoeg in om al behoorlijk te kunnen oefenen.)

En uit interesse: welke vervolgopleiding wil je gaan doen? :)
pi_181891400
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 21:45 schreef Candaasje het volgende:
Voor Natuurkunde vond ik de Newton vwo-boeken wel erg prettig. De teksten vond ik wel goed te begrijpen. (De opgaven waren soms wel iets minder duidelijk/soms een beetje vergezocht, maar er staan er gelukkig genoeg in om al behoorlijk te kunnen oefenen.)

En uit interesse: welke vervolgopleiding wil je gaan doen? :)
Je kan toch ook gewoon de boeken gebruiken die ze daadwerkelijk op scholen gebruiken?
pi_181894276
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 00:23 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Je kan toch ook gewoon de boeken gebruiken die ze daadwerkelijk op scholen gebruiken?
Dat zijn deze :Y
pi_181895810
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 september 2018 07:24 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Dat zijn deze :Y
Ah, oke. Ik wil namelijk mijn deelcertificaten vwo wiskunde B en natuurkunde halen. Maar is dit in een jaartje te doen?
pi_181896666
Hangt van je achtergrond af en hoe druk je het hebt met andere dingen maar als je er elke dag serieus mee bezig gaat moet het te doen zijn. Als je iets niet snapt zijn er tegenwoordig online zoveel bronnen en video's met extra uitleg te vinden.

Ergens in een ver verleden gebruikte ik systematische natuurkunde en getal & ruimte.
pi_181898209
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 10:03 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ah, oke. Ik wil namelijk mijn deelcertificaten vwo wiskunde B en natuurkunde halen. Maar is dit in een jaartje te doen?
Wat Sea zegt. Ik heb zelf via Wismon cursussen gevolgd, dan knal je er in 3,5 maand 3 jaar vwo doorheen. Maar dat betekent wel 2-3x per week 3 uur les per vak, plus veel huiswerk als je een beetje wil oefenen, wat voor veel mensen echt wel noodzakelijk is. (100+ sommen (met deelvragen) per week per vak was niet ongewoon).

Als je ernaast werkt zou ik de vakken na elkaar doen, te beginnen met wiskunde. Ik heb een tijdje natuurkunde en scheikunde tegelijkertijd proberen te doen, maar met werk e.a. verplichtingen was dat geen succes.
pi_181898437
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 september 2018 12:38 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Wat Sea zegt. Ik heb zelf via Wismon cursussen gevolgd, dan knal je er in 3,5 maand 3 jaar vwo doorheen. Maar dat betekent wel 2-3x per week 3 uur les per vak, plus veel huiswerk als je een beetje wil oefenen, wat voor veel mensen echt wel noodzakelijk is. (100+ sommen (met deelvragen) per week per vak was niet ongewoon).

Als je ernaast werkt zou ik de vakken na elkaar doen, te beginnen met wiskunde. Ik heb een tijdje natuurkunde en scheikunde tegelijkertijd proberen te doen, maar met werk e.a. verplichtingen was dat geen succes.
Ik heb aan het JBI in Utrecht natuurkunde, scheikunde en biologie gedaan jaren terug. Daar ben ik zeer over te spreken. Ik had profiel E&M en wilde tandheelkunde studeren. Ik ben deze zomer afgestudeerd als tandarts. :)
Edensnator over 'n out
pi_181899028
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 september 2018 12:38 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Wat Sea zegt. Ik heb zelf via Wismon cursussen gevolgd, dan knal je er in 3,5 maand 3 jaar vwo doorheen. Maar dat betekent wel 2-3x per week 3 uur les per vak, plus veel huiswerk als je een beetje wil oefenen, wat voor veel mensen echt wel noodzakelijk is. (100+ sommen (met deelvragen) per week per vak was niet ongewoon).

Als je ernaast werkt zou ik de vakken na elkaar doen, te beginnen met wiskunde. Ik heb een tijdje natuurkunde en scheikunde tegelijkertijd proberen te doen, maar met werk e.a. verplichtingen was dat geen succes.
Is kennis van wiskunde van de onderbouw echt noodzakelijk om een cursus vwo wiskunde B te kunnen afronden?
pi_181900339
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 13:38 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Is kennis van wiskunde van de onderbouw echt noodzakelijk om een cursus vwo wiskunde B te kunnen afronden?
Hangt denk ik een beetje van de instelling en de groep af, maar bij bij mij viel het me echt heel erg mee. Ik heb weliswaar geen B gedaan (maar A), maar de docent begon wel echt met de basis. En dat was gezien ik 10 jaar geen wiskunde meer had gehad en nog net Y = ax+b een beetje begreep wel erg fijn. We kregen eerst ook gewoon wat oefeningen, zo kon de docent het niveau een beetje inschatten en zorgen dat de basis gewoon goed zat. Eenzelfde soort iets deden de docenten bij Scheikunde en bij Natuurkunde ook. Ze weten namelijk ook wel dat je die vakken komt volgen omdat je ze niet hebt gehaald of niet hebt gevolgd in het reguliere traject.

Het tempo ligt wel hoog, maar als je gewoon ook genoeg vragen durft te stellen (en niet stil blijft omdat je denkt dat iedereen je anders dom vindt..) dan kom je een eind. Er bestaan ook halfjaarlijkse cursussen bedacht ik me nog.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')