abonnement Unibet Coolblue
pi_181859927
Hallo mede-Fokkers,

*Stel* je verhuist naar een nieuwe stad, bijvoorbeeld Leiden, en je wil meer mensen leren kennen.. waar zou je beginnen?

Ik heb mijn vriend en mijn beste vriendin hier, maar wil ook meer nieuwe mensen leren kennen. Heb gedacht aan een sport, cursus en vrijwilligerswerk.
Jullie nog goede ideeën?
pi_181860065
Het buurthuis. Er zijn echt niet alleen activiteiten voor ouderen. Ik ga bijvoorbeeld elke week handletteren en naar een inloop waar je koffie/thee kunt drinken, kletsen en spelletjes kunt spelen.
Ook wil ik nog naar een vaste gameavond in het buurthuis, georganiseerd door een stel jongeren (20/30ers).
Dus gewoon kijken of je naast sport/cursus/vrijwilligerswerk ook iets van een hobby kunt doen met eeen groep anderen.

Op Facebook kun je ook lid worden van groepen uit je nieuwe stad en zo naar dingen gaan. Zo ben ik pas bij iemand thuis naar een spelletjesavond geweest en daarna nog spontaan in de stad beland met ze.
En als je er interesse in hebt kun je ook nog lid worden van een politieke partij ofzo. Die organiseren ook vaak bijeenkomsten.

Ik zou zelf eerder kiezen voor een club ergens van dan voor een cursus. Want bij een cursus houdt het na x keer op en vaak zie je die mensen daarna toch niet echt meer. Dan kun je beter naar een club gaan die elke 2 weken of maand ofzo bij elkaar komt. Zo ga ik begin oktober eens kijken bij een filosofie-leesclub die 8x per jaar bij elkaar komt. Dat lijkt mij leuker dan een filosofiecursus van 8 weken en dat het dan weer over is.

En gewoon desnoods in je eentje naar evenementen gaan die georganiseerd worden. Dan leer je ook sneller nieuwe mensen kennen dan wanneer je wel met je vriend(in) gaat. Dan kun je daar niet bij blijven plakken zeg maar.

(Ik ben toevallig zelf vorig jaar naar een andere stad verhuisd als nieuwe single)

[ Bericht 11% gewijzigd door _Hestia_ op 12-09-2018 16:12:08 ]
pi_181860586
Leiden! O+
Sportclub werkt inderdaad goed.
pi_181860603
quote:
10s.gif Op woensdag 12 september 2018 15:44 schreef PatriciaPrecies het volgende:
Heb gedacht aan een sport, cursus en vrijwilligerswerk.
Ik denk dat dat de beste ideeen zijn.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  woensdag 12 september 2018 @ 16:12:24 #5
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_181860610
Sport ja, dan kun je ook meteen vrijwilligerswerk doen. Dan doe je binnen de kortste keren contacten op.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 12 september 2018 @ 23:13:58 #6
74056 crew  ToT
pi_181870581
In de eerste instantie mensen in de buurt; ff bij je directe nieuwe buren en de mensen daarnaast aanbellen om je voor te stellen, eventueel je overburen. Daar kun je best leuke nieuwe contacten mee opdoen, zoals wij hier ook gedaan hebben. :)
Verder idd de geijkte verenigingen en dergelijke. In sommige gevallen collega's, bijvoorbeeld waarmee je zou kunnen carpoolen of zo.
pi_181888372
Hey Patries
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')