abonnement Unibet Coolblue
pi_181875492
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2018 09:54 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Oke, dus stel dat is zo. Dan is het dus prima dat Orban nog veel dictatorialer is? :')
Weet je niet, want je gaat dan alleen uit van EU berichtgeving, en die is nogal biased. Je kan alsnog een eigen mening hebben, maar als die is gebaseerd op 1 bron zegt dat weinig. "Orban is een dictator" is ook een 'stel dat'. 1vandaag had gisteren een goed interview met oud-staatssecretaris Gabor, en die schetst een heel ander beeld. Hij reist vaak naar Hongarije en neemt aldaar de media tot zich. Het kijken waard:

https://twitter.com/EenVa(...)erkeerde-gast-uit%2F
pi_181875518
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2018 10:20 schreef Homey het volgende:

[..]

Weet je niet, want je gaat dan alleen uit van EU berichtgeving, en die is nogal biased. Je kan alsnog een eigen mening hebben, maar als die is gebaseerd op 1 bron zegt dat weinig. "Orban is een dictator" is ook een 'stel dat'. 1vandaag had gisteren een goed interview met oud-staatssecretaris Gabor, en die schetst een heel ander beeld. Hij reist vaak naar Hongarije en neemt aldaar de media tot zich. Het kijken waard:

https://twitter.com/EenVa(...)erkeerde-gast-uit%2F
Maar die Gabor wuift dan weer alles weg. Vond hem niet sterk.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_181875537
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2018 10:04 schreef habitue het volgende:
Inzake onafhankelijke media en rechterlijke macht is het terecht dat Hongarije op de vingers wordt getikt.

Aan de andere kant heb je natuurlijk ook de EU die zelf ook niet zo nauw nemen met het recht op informatie. Met hun fakenews brigade en natuurlijk dat uploadfilter. Maar daar hoor je de Orbanbashers dan weer gek genoeg nooit over.

Blijkbaar gaat het hun niet om de mensenrechten maar meer dat ze een hekel hebben aan Hongarije/Orban.
Onzin natuurlijk, ik ken niemand die voor een uploadfilter is. Wat wel zo is dat fok!ers massaal hebben gestemd op partijen die voor het uploadfilter zijn.
VOOR
ALDE
- VVD
- D66

EPP
- CDA

ECR
- CU
- SGP

ENF
- PVV

TEGEN
S&D
- PvdA

Greens/EFA
- GroenLinks

GUE/NGL
- SP
- PvdD

Zoals je ziet zijn het juist partijen waar Orbanlovers op stemmen die ook hier tegen vrije omloop van informatie zijn. Niet gek natuurlijk als je bedenkt dat deze mensen Orban steunen juist omdat hij mensenrechten schendt.
pi_181875544
quote:
1s.gif Op donderdag 13 september 2018 09:46 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Die 2 landen dan iig niet, want die leunen zwaar op de eu financieel. Zijn kostenposten ipv winstposten.

Maar degene hier die zo voor orban zijn vinden het dus blijkbaar prima dat er misbruik wordt gemaakt van subsidies. Wat ons meer geld kost.
Wel wat apart aangezien dezelfde mensen alrijd vooraan staan om moord en brand te schreeuwen over kosten voor andere landen.
Dit. Het zijn typisch van die landen wel de lusten maar niet de lasten. Stap dan uit de EU. Al die voormalige Oostblok landen zou ik liever zien vertrekken.
  donderdag 13 september 2018 @ 10:27:05 #130
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_181875583
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2018 10:20 schreef Homey het volgende:

[..]

Weet je niet, want je gaat dan alleen uit van EU berichtgeving, en die is nogal biased. Je kan alsnog een eigen mening hebben, maar als die is gebaseerd op 1 bron zegt dat weinig. "Orban is een dictator" is ook een 'stel dat'. 1vandaag had gisteren een goed interview met oud-staatssecretaris Gabor, en die schetst een heel ander beeld. Hij reist vaak naar Hongarije en neemt aldaar de media tot zich. Het kijken waard:

https://twitter.com/EenVa(...)erkeerde-gast-uit%2F
Orban is ook nog geen dictator, in naam. Zijn partij heeft nu alle touwtjes in handen, ze winnen onder andere met minder dan de helft van de stemmen een 2/3 meerderheid na de herindeling van de kiesdistricten. Dan kan Gabor gaan schermen met de herverkiezing van Orban, maar zulke uitslagen is wat van Hongarije een schijndemocratie maakt.

De berichtgeving vanuit Hongarije en in Hongarije is compleet in handen van Orban of van zijn rijke maten. Het regulerende orgaan van de media is overgenomen door Fidesz en elk groot mediastation is in handen van vrienden.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_181875609
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2018 10:22 schreef Montagui het volgende:

[..]

Maar die Gabor wuift dan weer alles weg. Vond hem niet sterk.
Vond hem iets te scherp, want Hongarije neemt wel migranten op. Als Nederlander kan je gewoon aan de slag daar als expat, dan ben je een immigrant. En je kan natuurlijk wel serieuze kritiek uiten op sommige autoritaire ondemocratische handelingen van Orban. Toch speelt de historie en context van Hongarije een grote rol. Talloze buitenlandse mogendheden hebben getracht Hongarije weg te vagen als cultuur en taal zijnde. Het is niet raar dat zij niet zo'n trek hebben in islamitische massa-immigratie of dwingelandij uit de EU. De EU is zelf nauwelijks democratisch, dus dat maakt het helemaal frappant.

Maar toch goed dat eenvandaag wordt tegengesproken, want die citeren alleen EU bronnen. Die journaliste vond ik weinig ingevoerd.
pi_181875631
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2018 10:29 schreef Homey het volgende:

[..]

Vond hem iets te scherp, want Hongarije neemt wel migranten op. Als Nederlander kan je gewoon aan de slag daar als expat, dan ben je een immigrant. En je kan natuurlijk wel serieuze kritiek uiten op sommige autoritaire ondemocratische handelingen van Orban. Toch speelt de historie en context van Hongarije een grote rol. Talloze buitenlandse mogendheden hebben getracht Hongarije weg te vagen als cultuur en taal zijnde. Het is niet raar dat zij niet zo'n trek hebben in islamitische massa-immigratie of dwingelandij uit de EU. De EU is zelf nauwelijks democratisch, dus dat maakt het helemaal frappant.

Maar toch goed dat eenvandaag wordt tegengesproken, want die citeren alleen EU bronnen. Die journaliste vond ik weinig ingevoerd.
Waarom treed je dan toe tot de EU?
pi_181875633
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2018 10:20 schreef Homey het volgende:

[..]

Weet je niet, want je gaat dan alleen uit van EU berichtgeving, en die is nogal biased. Je kan alsnog een eigen mening hebben, maar als die is gebaseerd op 1 bron zegt dat weinig. "Orban is een dictator" is ook een 'stel dat'. 1vandaag had gisteren een goed interview met oud-staatssecretaris Gabor, en die schetst een heel ander beeld. Hij reist vaak naar Hongarije en neemt aldaar de media tot zich. Het kijken waard:

https://twitter.com/EenVa(...)erkeerde-gast-uit%2F
Ah okay, dus je moet je niet baseren op 1 bron. Dan maar Gabor geloven want hij is meer dan 1 bron? In dat clipje dat je ziet is het gewoon duidelijk dat hij totaal niet objectief is. Hongarije is helemaal geweldig volgens hem. Hij begint ook over 500 jaar terug? Dat slaat natuurlijk nergens op.
pi_181875660
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2018 10:31 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Ah okay, dus je moet je niet baseren op 1 bron. Dan maar Gabor geloven want hij is meer dan 1 bron? In dat clipje dat je ziet is het gewoon duidelijk dat hij totaal niet objectief is. Hongarije is helemaal geweldig volgens hem. Hij begint ook over 500 jaar terug? Dat slaat natuurlijk nergens op.
Gabor is niet meer dan 1 bron, maar gewoon 1 bron. Natuurlijk is hij subjectief, maar dat is de EU ook. Het lijkt me goed als meer bronnen als Gabor worden aangehaald door de NPO, dat doorgaans alleen de EU opvoert als bron. Dan kunnen kijkers zoals jij en ik gewoon zelf bepalen hoe de vork in de steel zit.
pi_181875670
quote:
1s.gif Op donderdag 13 september 2018 10:31 schreef Cherni het volgende:

[..]

Waarom treed je dan toe tot de EU?
Omdat ze de mogelijkheid krijgen het compleet uit te buiten, omdat het totaal aan visie ontbreekt bij de bepalingen welke moeten leiden tot een sterke EU. Rupsje nooit genoeg krijgt nu de backfire in z'n maag, tsja het viel te verwachten.
pi_181875685
quote:
1s.gif Op donderdag 13 september 2018 10:31 schreef Cherni het volgende:

[..]

Waarom treed je dan toe tot de EU?
Voor geld. Hongarije is een netto ontvanger van EU subsidies. De EU kan veel beter aan de geldkraan draaien, veel effectiever dan dit circus van een wereldvreemde Sargentini.
pi_181875701
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2018 10:20 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Waarom ben je 24/7 zo boos? En waarom laat je die woede zo voeden? Je zit de hele dag op FOK! jezelf bozer te laten maken.
Je hebt mij nog nooit boos gezien. Als je dit al boos vindt, dan begrijp ik je verknipte blik op de werkelijkheid opeens wat beter.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_181875722
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2018 10:34 schreef Homey het volgende:

[..]

Voor geld. Hongarije is een netto ontvanger van EU subsidies. De EU kan veel beter aan de geldkraan draaien, veel effectiever dan dit circus van een wereldvreemde Sargentini.
pi_181875738
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2018 10:18 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Jij denkt dat het de dagelijkse realiteit is door voorgenoemde informatiefilterbubbel waarin je leeft en wordt blootgesteld aan dezelfde selectieve informatie. Er is een reden dat je op dit forum alleen maar loopt af te geven op de EU, Trump, Poetin of Orban adoreert en je loopt op te winden over immigranten. In die rare filterbubbel van je wordt je gevoed met angst. Waarschijnlijk val je prima in de categorie van alleenstaande blanke man die ongelukkig is in zijn leven. Vast ook de reden dat je nu ook direct agressief wordt en begint te schelden.

Goede stroman. Je mist bewust mijn hele punt. De polarisatie die mensen zoals jij bevorderen is het gevaar. Elke aanslag is een bevestiging dat alles kut is en dat we verder moeten polariseren totdat we uiteindelijk bij één of andere oplossing komen waarin alleen geweld het antwoord is. Zie je echt niet dat de haat die jij draagt alleen maar als voedingsbodem dient voor anti-westelijke sentimenten van mensen die hier soms al hun hele leven wonen?
Niets met filterbubbel vd media te maken. Ik zie hier dagelijks op straat de islamisering en omvolking plaatsvinden, in tegenstelling tot jij in je dorpje.

Dit neem ik immers zelf waar hier:
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_181875743
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2018 10:33 schreef Homey het volgende:

[..]

Gabor is niet meer dan 1 bron, maar gewoon 1 bron. Natuurlijk is hij subjectief, maar dat is de EU ook. Het lijkt me goed als meer bronnen als Gabor worden aangehaald door de NPO, dat doorgaans alleen de EU opvoert als bron. Dan kunnen kijkers zoals jij en ik gewoon zelf bepalen hoe de vork in de steel zit.
Je kan beter bronnen aanvoeren die op zijn minst hun best doen objectief te zijn. Zo'n Gabor die gewoon een marionette voor Hongarije is wordt je niets wijzer van. Dat helpt de kijker totaal niet om te bepalen hoe de vork in de steel zit. Het tegenovergestelde juist, een hoop mensen geloven vervolgens zo'n man die gewoon een propaganda praatje doet.
  donderdag 13 september 2018 @ 10:46:23 #141
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_181875822
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2018 10:29 schreef Homey het volgende:

[..]

Vond hem iets te scherp, want Hongarije neemt wel migranten op. Als Nederlander kan je gewoon aan de slag daar als expat, dan ben je een immigrant. En je kan natuurlijk wel serieuze kritiek uiten op sommige autoritaire ondemocratische handelingen van Orban. Toch speelt de historie en context van Hongarije een grote rol. Talloze buitenlandse mogendheden hebben getracht Hongarije weg te vagen als cultuur en taal zijnde. Het is niet raar dat zij niet zo'n trek hebben in islamitische massa-immigratie of dwingelandij uit de EU. De EU is zelf nauwelijks democratisch, dus dat maakt het helemaal frappant.

Maar toch goed dat eenvandaag wordt tegengesproken, want die citeren alleen EU bronnen. Die journaliste vond ik weinig ingevoerd.
Persoonlijk heb ik serieus nagedacht over naar Hongarije verhuizen.
In de tijd dat ik dat bekeek veranderde dat negatief en dat is zeer stevig doorgegaan.

Ik ben het ermee eens dat er in Hongarije een sterk stroom is die tegen migratie is, erg protectionistisch is naar het 'eigene'.
Maar je bent naief als je denkt dat dat enkel om 'islamitische migratie' gaat.

En vergeet niet dat ze zelf bij de eu ingetreden zijn. Heel erg stevig aan het staatsinfuus liggen. Ze hadden er niet in gehoeven, ze kunnen eruit.
Dat willen ze niet omdat ze het dan zelf moeten rooien.
Ze gedragen zich gewoon niet een beetje volgens de regels, alsof ze gaan voetballen op het tennisveld en dan gillen dat het stom is dat ze daar niet mogen voetballen.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_181875836
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2018 10:39 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Je kan beter bronnen aanvoeren die op zijn minst hun best doen objectief te zijn. Zo'n Gabor die gewoon een marionette voor Hongarije is wordt je niets wijzer van. Dat helpt de kijker totaal niet om te bepalen hoe de vork in de steel zit. Het tegenovergestelde juist, een hoop mensen geloven vervolgens zo'n man die gewoon een propaganda praatje doet.
Wat mensen geloven moeten ze zelf weten. Ik vind het goed dat het standaard EU riedeltje een keer op de NPO wordt tegengesproken. Zorgt voor balans, zonder dat je gelijk Gabor volledig gelooft. Het is niet aan de media om te bepalen wat mensen geloven, dat bepalen mensen gewoon zelf. Wel liefst gebaseerd op hoor- en wederhoor en meerdere invalshoeken. De vrije democratie is immers alleen maar gebaat bij een goed geinformeerde bevolking.
  donderdag 13 september 2018 @ 10:48:25 #143
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_181875844
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2018 10:34 schreef Homey het volgende:

[..]

Voor geld. Hongarije is een netto ontvanger van EU subsidies. De EU kan veel beter aan de geldkraan draaien, veel effectiever dan dit circus van een wereldvreemde Sargentini.
Mee eens.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_181875856
quote:
1s.gif Op donderdag 13 september 2018 10:46 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Persoonlijk heb ik serieus nagedacht over naar Hongarije verhuizen.
In de tijd dat ik dat bekeek veranderde dat negatief en dat is zeer stevig doorgegaan.

Ik ben het ermee eens dat er in Hongarije een sterk stroom is die tegen migratie is, erg protectionistisch is naar het 'eigene'.
Maar je bent naief als je denkt dat dat enkel om 'islamitische migratie' gaat.

En vergeet niet dat ze zelf bij de eu ingetreden zijn. Heel erg stevig aan het staatsinfuus liggen. Ze hadden er niet in gehoeven, ze kunnen eruit.
Dat willen ze niet omdat ze het dan zelf moeten rooien.
Ze gedragen zich gewoon niet een beetje volgens de regels, alsof ze gaan voetballen op het tennisveld en dan gillen dat het stom is dat ze daar niet mogen voetballen.
Dat klopt, Hongarije zit eigenlijk alleen bij de EU voor gratis geld. Daarom zeg ik, de EU kan dan beter aan de geldkraan draaien, dan stappen ze er zelf wel uit.

En emigreren naar Hongarije zie ik ook niet zitten. Niet mijn cultuur. Hongaars leren is knap lastig, en alleen Budapest is wel leuk, daarbuiten is het doffe armoede.
pi_181875870
Goed nieuws, Polen heeft al toegezegd een veto te gebruiken om de mogelijke sancties tegen Hongarije naar de prullenbak te versturen, waar ze thuishoren.

https://euobserver.com/justice/142825
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_181875879
Trouwens, kan iemand mij uitleggen wat EU-waarden (want EU is geen synoniem voor Europa) zijn?
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_181875895
quote:
1s.gif Op woensdag 12 september 2018 18:27 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nee, dat denken ze niet. Orban mag deze koers blijven varen. Maar omdat die haaks staat op de regels van de EU, volgen er mogelijk consequenties voor de positie van Hongarije binnen de Unie.

Orban kan zich daar eenvoudig aan onttrekken door uit de EU te stappen. Maar ja, dan kan Hongarije niet meer profiteren van die fijne interne markt en Europese subsidies. En dat wil dat sloeberland natuurlijk niet.
Mooie hypocrisie weer.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_181875918
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2018 10:50 schreef Oostwoud het volgende:
Goed nieuws, Polen heeft al toegezegd een veto te gebruiken om de mogelijke sancties tegen Hongarije naar de prullenbak te versturen, waar ze thuishoren.

https://euobserver.com/justice/142825
Dus jij juicht het toe dat een lidstaat dat handelt in strijd met regels waar ze mee hebben ingestemd onze portemonnee leeg blijft trekken?

Om antwoord te geven op je andere vraag: wie lid wordt van de EU stemt in met regels ten aanzien van persvrijheid en onafhankelijke rechtsspraak. Die zijn door Hongarije geschonden. Met het asielbeleid van Orban heeft het niets te maken.

En het land mag de huidige koers blijven voeren. Maar stap dan uit de EU, dan bemoeit niemand zich met je.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_181875937
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2018 10:53 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Mooie hypocrisie weer.
Wat is precies hypocriet aan de constatering dat Hongarije in de EU blijft vanwege de centen?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_181875971
quote:
1s.gif Op donderdag 13 september 2018 10:55 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dus jij juicht het toe dat een lidstaat dat handelt in strijd met regels waar ze mee hebben ingestemd onze portemonnee leeg blijft trekken?

Om antwoord te geven op je andere vraag: wie lid wordt van de EU stemt in met regels ten aanzien van persvrijheid en onafhankelijke rechtsspraak. Die zijn door Hongarije geschonden. Met het asielbeleid van Orban heeft het niets te maken.

En het land mag de huidige koers blijven voeren. Maar stap dan uit de EU, dan bemoeit niemand zich met je.
Leuke suggestieve vraag weer.

De EU is als organisatie zelf al een geldverslindende moloch, die deelnemende landen dwingt tot het aannemen van besluiten die handen met geld kosten: euro, massaimmigratie, 'diversiteit', op EU-gerichte bureaucratie.

Persvrijheid en onafhankelijke rechtspraak zijn EU-waarden? Is dat wat je wil zeggen? Of geef je geen antwoord op mijn vraag?

Ik begon niet over het asielbeleid van Orban. Ik ben slechts fel gekant tegen iedere inbreuk op de nationale soevereiniteit, in dit geval door de EU.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')