abonnement Unibet Coolblue
pi_181856581
Maar maar... volgens de Minister toen zouden er maar een paar duizend komen.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_181856655
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 12:18 schreef LXIV het volgende:
Houden de lonen lekker laag en de huizenprijzen lekker hoog
Precies de Europese gedachte.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 12 september 2018 @ 12:48:29 #28
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_181856784
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 12:25 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Oke bedankt voor de tip.

Ik ga vanaf nu ook overal frauderen. Is namelijk niet mijn fout maar dat van instanties.
Ik ga ook geen belastingen meer betalen en valse belastingaangiftes invullen. Het is namelijk de schuld van de Belastingdienst.
als je er mee weg komt wel
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  woensdag 12 september 2018 @ 12:48:45 #29
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_181856789
Lekker haattopic met de usual suspects weer
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  woensdag 12 september 2018 @ 12:48:48 #30
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_181856792
quote:
1s.gif Op woensdag 12 september 2018 12:31 schreef Mortaxx het volgende:
Harde werkers die Polen. Niets mis mee
klopt
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  woensdag 12 september 2018 @ 12:54:43 #31
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_181856908
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 12:48 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

als je er mee weg komt wel
:')
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  Moderator woensdag 12 september 2018 @ 12:56:30 #32
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_181856943
quote:
10s.gif Op woensdag 12 september 2018 12:29 schreef Harvest89 het volgende:
Al die frustratie van bouwvakkers, boeren en vrachtwagenchauffeurs komt natuurlijk helemaal uit de lucht vallen. Polen worden door hun collega's uitgekotst, maar dat is natuurlijk allemaal zwaar onterecht, want Polen zijn lief en leveren kwaliteitsmaatwerk af.

Laat me niet lachen man.
Gaat het wel goed verder? :D
Breitling - Instruments for Professionals
pi_181856960
Heb zelf veel Polen gekend, zelden negatieve ervaringen mee gehad. Moet ook altijd wel lachen als ze vrijdagavond een kwartier voor sluitingstijd 50 blikken Pitt Bier tegelijk halen bij de supermarkt. Neemt niet weg dat ik het geen goede zaak vind dat er zo veel Polen zitten hier.
pi_181856992
Ik heb ook alleen maar positieve ervaringen met mensen uit Polen. Doorgaans heel aardige lui. :)
Alleen het gaat in Polen zelf economisch toch eigenlijk dikke prima? Waarom komen ze dan zo massaal hier werken eigenlijk?
Eens kijken
pi_181857018
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 12:57 schreef -Ondskapt- het volgende:
Heb zelf veel Polen gekend, zelden negatieve ervaringen mee gehad. Moet ook altijd wel lachen als ze vrijdagavond een kwartier voor sluitingstijd 50 blikken Pitt Bier tegelijk halen bij de supermarkt. Neemt niet weg dat ik het geen goede zaak vind dat er zo veel Polen zitten hier.
Das ook de enige manier om ze te herkennen in het straatbeeld, ze lopen altijd met grote hoeveelheden drank te sjouwen. :')
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  woensdag 12 september 2018 @ 13:01:39 #36
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_181857049
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 13:00 schreef Hathor het volgende:

[..]

Das ook de enige manier om ze te herkennen in het straatbeeld, ze lopen altijd met grote hoeveelheden drank te sjouwen. :')
blikken halve liters bier
wel eens in de oekranie geweest ??
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_181857068
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 12:59 schreef Maharski het volgende:
Ik heb ook alleen maar positieve ervaringen met mensen uit Polen. Doorgaans heel aardige lui. :)
Alleen het gaat in Polen zelf economisch toch eigenlijk dikke prima? Waarom komen ze dan zo massaal hier werken eigenlijk?
Ik denk dat hier, of in Duitsland gewoon beter betaald word dan thuis, anders zie ik niet in waarom ze massaal in het buitenland gaan werken. En dan meestal ook nog eens werk doen waar de Nederlander zijn neus voor ophaalt.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_181857073
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 12:10 schreef Fokker89 het volgende:

[..]

Dat is maar een handjevol Polen, het merendeel werkt hier in de kassen, op het land, in de vis, in de slachterij. Allemaal baantjes waar de Nederlander geen zin in heeft.
Eh, dat lijkt me niet helemaal waar.

Ik heb toen ik 14 was in het Westland paprika´s geplukt. Dat was trouwens nog voordat de grote stroom Polen hier naartoe kwamen, het waren toen vooral (oudere) Marokkanen en Turken die daar werkten.

Het is beslist niet waar dat Nederlanders "geen zin" hebben in dat soort baantjes. De werkgevers hebben liever buitenlandse arbeiders omdat zij minder klagen en allang blij zijn dat ze hier meer geld verdienen dan in hun thuisland. Het zorgt voor oneerlijke concurrentie op de arbeidsmarkt. Geldt ook voor andere sectoren (vrachtwagenchauffeurs zoals Harvest89 hierboven schreef).

Ik geef die Polen verder groot gelijk maar het is de schuld van het systeem.
pi_181857077
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 13:01 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

blikken halve liters bier
wel eens in de oekranie geweest ??
Nee, maar daar zal het niet veel anders zijn denk ik.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_181857124
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 12:18 schreef LXIV het volgende:
Houden de lonen lekker laag en de huizenprijzen lekker hoog
dit dus
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_181857313
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 12:59 schreef Maharski het volgende:
Alleen het gaat in Polen zelf economisch toch eigenlijk dikke prima?
Valt heel erg tegen. In de praktijk profiteren maar heel weinig mensen daarvan, vaak zijn dat ook nog Duitsers. Polen kent al jaren een negatieve migratiestroom. In de baltische staten is het nog veel erger gesteld. Ondertussen geven zowel Polen als de baltische staten meer en meer werkvergunningen af voor laaggekwalificeerde arbeiders van buiten de EU/EER. Er zijn tegenwoordig al Poolse bedrijven die in Nepal werknemers werven. Maar dichterbij is het vooral Oekraine, dat arbeidskrachten levert. Grote kans trouwens dat als je in Nederland ergens een vrachtwagen met Litouws kenteken ziet, dat er een Oekrainer achter het stuur ziet. Het werkgebied van een beroepschauffeur (of iemand die daar voor door moet gaan) is veelal immers groter, dan dat van de EU-lidstaat die massaal werkvergunningen uitdeelt.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_181857418
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 12:03 schreef michaelmoore het volgende:

kunnen straks Nederland beter Polderland noemen dan

Dat doen we toch ook al?
pi_181857643
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 12:38 schreef De_Onnoembare het volgende:
Maar maar... volgens de Minister toen zouden er maar een paar duizend komen.
Wow 250k in 10 jaar.
Ik zie ze eerlijk gezegd zelden.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_181857682
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 13:32 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Wow 250k in 10 jaar.
Ik zie ze eerlijk gezegd zelden.
14 jaar zul je bedoelen.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_181857691
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 13:34 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

14 jaar zul je bedoelen.
Nog beter, het is een non-probleem.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_181857748
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 12:08 schreef Nismo91 het volgende:
Ik zie liever een werkende pool dan een uitkeringtrekkende Nederlander
en ik zie weer liever een Nederlander aan het werk dan een Pool aan het werk.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_181857786
quote:
1s.gif Op woensdag 12 september 2018 13:38 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

en ik zie weer liever een Nederlander aan het werk dan een Pool aan het werk.
Maar dan niet dat je een werkende Nederlander tegenkomt en een niet werkende pool in Nederland.
Dan weer liever die werkende pool dan uitkeringtrekkende Nederlander....

Dit wordt vaaag 8)7
Ik was hier...
pi_181857809
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 12:10 schreef Fokker89 het volgende:

[..]

Dat is maar een handjevol Polen, het merendeel werkt hier in de kassen, op het land, in de vis, in de slachterij. Allemaal baantjes waar de Nederlander geen zin in heeft.
Onzin.

Ik ken toevallig een paar mensen die zijn ontslagen omdat het bedrijf goedkopere Polen aan ging nemen.

9 van de 10 Polen komen aan de slag, niet omdat de Nederlanders dat werk niet willen doen (zie bijvoorbeeld vrachtwagenchauffeurs), maar omdat Polen via allerlei constructies goedkoper kunnen werken dan Nederlanders.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  woensdag 12 september 2018 @ 13:41:49 #49
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_181857822
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 12:21 schreef Confetti het volgende:
Ondermijning van de homogeniteit die benodigd is voor een sociale maatschappij. Dit is ook weer zo'n groep die in hun eigen wereld leven.
Ja waar is gvd de tijd van de klompendans gebleven.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  woensdag 12 september 2018 @ 13:42:51 #50
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_181857844
quote:
14s.gif Op woensdag 12 september 2018 13:05 schreef ietjefietje het volgende:
dit dus
Alle buitenlanders naar het buitenland!
En wij weer naar ons goedkope zolderkamertje.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')