abonnement Unibet Coolblue
pi_181855350
'Juncker wil tienduizend EU-grenswachten om migratie te beteugelen'

De Europese Commissie wil in de komende twee jaar een Europees grensagentschap oprichten. Tienduizend grensbewakers moeten de randen van Europa in de gaten gaan houden en de migratie beteugelen.



Dat is een van de voorstellen die EC-voorzitter Jean-Claude Juncker doet in zijn nog vertrouwelijke Staat van de Unie, de jaarlijkse 'troonrede' van de Europese Unie waar de Volkskrant de hand op heeft weten te leggen.

De totale kosten van de grenswachten zouden 12 miljard euro bedragen. Bij de lidstaten bestaat door de hoge kosten veel verzet tegen het plan. Ook zijn de lidstaten bang te veel soevereiniteit in te moeten leveren, aangezien de Europese grenswachters in noodsituaties de taken van nationale douaniers overnemen.

Sinds 2016 bestaat er al een Europees grensagentschap, dat voorheen bekendstond als Frontex. Juncker stelt echter een vertienvoudiging van het aantal medewerkers voor, zodat de grote migratieproblematiek beter aangepakt kan worden.

Van de tienduizend grenswachters komen er drieduizend in vaste dienst van de EU. De overige zevenduizend zijn nationale douaniers die door de lidstaten aan het agentschap moeten worden uitgeleend.
https://www.nu.nl/buitenl(...)atie-beteugelen.html
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_181855373
Dat is 1.2 miljoen per 'bewaker'...
pi_181855395
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 11:39 schreef BEFEM het volgende:
Dat is 1.2 miljoen per 'bewaker'...
:')
  woensdag 12 september 2018 @ 11:44:25 #4
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_181855468
Dat geld zal ook wel niet zo gauw nodig zijn voor de technische uitvoering alswel voor de 'neuzen dezelfde kant op'. _O-

Technisch is het niet duur. Beleid afstemmen en afspraken maken. Dát is duur! ;)

Bovendien staat er wel een bedrag, maar geen tijdsspanne in het atrikel. Als het voor 10 jaar is, dan is het opeens weer heel weinig. O+
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_181855471
Wat heeft dat nou voor zin als men maar blijft accepteren dat die boten heen en weer blijven varen vanaf de Libische kust :')
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_181855492
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 11:39 schreef BEFEM het volgende:
Dat is 1.2 miljoen per 'bewaker'...
Ja, want er worden alleen een paar mensen ergens geparkeerd en dat is dan alles.
pi_181855539
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 11:39 schreef BEFEM het volgende:
Dat is 1.2 miljoen per 'bewaker'...
Dat zijn de kosten tot 2027. En niet alleen de kosten voor de bewakers, maar de totale kosten.


En om precies te zijn gaat het 11.8 miljard kosten.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_181855555
De vraag is of het echte grenswachten zijn die illegalen desnoods hardhandig tegenhouden of liberale grenswachten die ze de EU in sluizen. Ik vertrouw dat hele EU-bolwerk niet. Het staat bol van de liberale ideologie aangestuurd door die dronkenlap.
pi_181855592
Wat een xenofoob die Juncker. Zometeen gaat ie nog roepen dat er terroristen tussen de migranten zitten. Hysterie.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_181855603
Onzalig plan. Frontex is opgericht om grenzen te bewaken, daar falen ze schromelijk in. Er is onlangs besloten/gevraagd om extra geld voor grensbewaking (waar betalen we Frontex dan voor?) En nu dit weer.

Ik ben helemaal voor grensbewaking, en dat mag ook best wat kosten maar voordat we zonder morren het chequeboekje er bij pakken wil ik eerst wel weten wat er met al dat andere geld is gebeurd en waarom dat niet het gewenste effect heeft gehad en wat ze nu anders willen gaan doen. Ik voel er niets voor om zomaar meer geld over te maken naar een club die in het recente verleden heeft aangetoond niet te functioneren.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 12 september 2018 @ 11:52:07 #11
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_181855606
En die grensbewaking gaat zeker het hekwerk bij Hongarije afbreken?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_181855653
quote:
1s.gif Op woensdag 12 september 2018 11:51 schreef SpaceOddity het volgende:
Wat een xenofoob die Juncker. Zometeen gaat ie nog roepen dat er terroristen tussen de migranten zitten. Hysterie.
  woensdag 12 september 2018 @ 11:55:20 #13
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_181855697
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 11:49 schreef Jellereppe het volgende:
De vraag is of het echte grenswachten zijn die illegalen desnoods hardhandig tegenhouden of liberale grenswachten die ze de EU in sluizen. Ik vertrouw dat hele EU-bolwerk niet. Het staat bol van de liberale ideologie aangestuurd door die dronkenlap.
Ik gok dat het liberale grenswelkomheters worden. Dronken liberale idiologen die mensen met een diploma weigeren omdat ze niet kansarm genoeg zijn.
Heb je nog nooit iemand verkracht? Kom je er ook niet in. Daar heeft onze zieligheidsindustrie niets aan.
Vrouw en Kinderen? Nu-uh! Terug!
Alleen jonge mannen met hormoonproblemen en een crimineel of terroristisch verleden zijn welkom.

Die moeten gered worden! O+ Daar hebben wij plaats voor.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_181855724
De 'EU' is de reden dat die hordes illegalen en asielzoekers hier vrij rond kunnen lopen, tien procedures op kunnen stapelen, niet in vreemdelingendetentie worden gezet, het recht hebben om bij de (zee)grens asiel aan te vragen, het recht hebben om gratis in beroep te gaan(10x) en ik kan zo nog even doorgaan.

Lijkt me dus niet verstandig om de laatste verdedigingslinie in de handen van zo'n malafide organisatie te leggen.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 12 september 2018 @ 11:57:49 #15
74056 crew  ToT
pi_181855746
_O- De grenzen bewaken zodat ze niet binnen komen, maar zodra ze massaal over hekken heen klimmen, ben je verplicht hun asielaanvraag door te lopen. :') Echt, die regeltjes....
  woensdag 12 september 2018 @ 11:59:54 #16
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_181855799
Op zich geen slecht plan van de Dronken Roerganger, maar waarom moet het zo fucking veel kosten?

En ik vraag mij serieus af of het een beter alternatief is dan gewoon de al bestaande grenswachters van lidstaten subsidie geven en zelf hun zaakjes laten regelen.
pi_181855820
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 11:56 schreef Confetti het volgende:
De 'EU' is de reden dat die hordes illegalen en asielzoekers hier vrij rond kunnen lopen, tien procedures op kunnen stapelen, niet in vreemdelingendetentie worden gezet, het recht hebben om bij de (zee)grens asiel aan te vragen, het recht hebben om gratis in beroep te gaan(10x) en ik kan zo nog even doorgaan.

Lijkt me dus niet verstandig om de laatste verdedigingslinie in de handen van zo'n malafide organisatie te leggen.
Helaas ligt dat al in handen van zo'n malafide organisatie. Laten we er dan vooral niet nog meer geld aan overmaken. We zouden eigenlijk geld terug moeten vorderen omdat ze niet geleverd hebben.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  woensdag 12 september 2018 @ 12:01:06 #18
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_181855831
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 11:44 schreef EdvandeBerg het volgende:
Wat heeft dat nou voor zin als men maar blijft accepteren dat die boten heen en weer blijven varen vanaf de Libische kust :')
Precies, ze moeten gewoon zeemijnen uitzetten daar, is het snel afgelopen.
pi_181855834
Prima het eerdere budget van Frontex was veel te weinig, een lachertje.

USA border patrol geeft jaarlijks 16 miljard dollar uit.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_181855853
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 11:59 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Op zich geen slecht plan van de Dronken Roerganger, maar waarom moet het zo fucking veel kosten?

En ik vraag mij serieus af of het een beter alternatief is dan gewoon de al bestaande grenswachters van lidstaten subsidie geven en zelf hun zaakjes laten regelen.
Hij was trouwens ook gewoon dronken tijdens zijn voordracht.

quote:
Volgens de Commissie-voorzitter zouden de Europese burgers meer waardering moeten tonen voor de EU. Hij verwees naar het uitbreken en de gruwelen van de Eerste Wereldoorlog. "Het verraste Europa volledig’, betoogde Juncker. ‘Het was een kalm, optimistisch jaar, 1913. Ik wil niet suggereren dat wij aan de rand staan van een soortgelijk catastrofe in Europa. De EU garandeert vrede. Laten wij gelukkig zijn dat wij leven op een vredig continent dat deze vrede te danken heeft aan de EU."

Juncker, wiens termijn volgend jaar afloopt, deed een oproep aan de burgers van de lidstaten om de EU meer te waarderen. Juncker: "Laten wij meer respect tonen voor de EU. Laten wij het imago van de EU niet bezoedelen. Laten wij onze wijze van leven, wie wij zijn, verdedigen. Laten wij die vorm van patriottisme omarmen die niet gericht is tegen anderen."
https://www.demorgen.be/b(...)an-anderen-bbb2059d/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_181855860
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 11:59 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Op zich geen slecht plan van de Dronken Roerganger, maar waarom moet het zo fucking veel kosten?

En ik vraag mij serieus af of het een beter alternatief is dan gewoon de al bestaande grenswachters van lidstaten subsidie geven en zelf hun zaakjes laten regelen.
Voor Juncker gaat het erom dat zoveel mogelijk, en indien mogelijk alles, aangestuurd wordt door een soort centrale overheid in Brussel. Vrijwel alles is gericht op concentratie van macht. EU-leger, EU-CIA, EU-grenswacht, EU-parlement, EU-regering, EU-belasting etc.

Het is tegenwoordig Brussel als het kan, lidstaten als het moet terwijl het EU-verdrag dat andersom stelt.
pi_181855864
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 11:59 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Op zich geen slecht plan van de Dronken Roerganger, maar waarom moet het zo fucking veel kosten?

En ik vraag mij serieus af of het een beter alternatief is dan gewoon de al bestaande grenswachters van lidstaten subsidie geven en zelf hun zaakjes laten regelen.
Voor Brussel is dat inderdaad een beter alternatief omdat dat hen meer macht geeft. De EU politici zijn een op zichzelf staande bevolkinsgroep geworden met eigen belangen. De normale burgers zijn slechts een hinderlijk maar noodzakelijk bijverschijnsel.

Leef dus niet in de illusie dat jouw belangen daar worden behartigd.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_181855867
De EU neemt dus de bewaking over van de grenzen, dat vertrouw ik al niet. Daarbij 10000 man voor hoeveel duizenden KM's grens? Een druppel op een gloeiende plaat. :')
pi_181855892
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 12:01 schreef habitue het volgende:
Prima het eerdere budget van Frontex was veel te weinig, een lachertje.

USA border patrol geeft jaarlijks 16 miljard dollar uit.
In tegenstelling tot Frontex houden die dan ook de illegalen buiten ipv ze naar binnen te helpen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_181856039
Dit plan kost de hele EU 11.8 miljard over een periode van 9 jaar. Dat zal Nederland tientallen miljoenen per jaar gaan kosten. Als burger met een gemiddeld inkomen ben je op jaarbasis 20-30 Euro extra kwijt voor dit plan.

Niet niks, maar als het enig effect heeft, dan denk ik dat de meeste burgers dit er graag voor over hebben.

Maar of het inderdaad veel effect gaat hebben, dat is de ware vraag.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')