abonnement Unibet Coolblue
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 11 september 2018 @ 21:51:18 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_181846492
Over een paar maandjes wil ik naar Rusland. Bij een tussenpersoon is het makkelijker maar is dat wel betrouwbaar? Ik geef liever niet mijn paspoort af aan iemand die ik niet ken. Rechtstreeks bij de ambassade is beter denk ik?

En hoe zit het met het bewijs van een hotel? Hoe kan je dat regelen? Gewoon na het boeken van een hotelkamer een mail sturen naar het hotel?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Spellchecker dinsdag 11 september 2018 @ 21:52:47 #2
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_181846535
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2018 21:51 schreef Nikonlover het volgende:
Over een paar maandjes wil ik naar Rusland. Bij een tussenpersoon is het makkelijker maar is dat wel betrouwbaar? Ik geef liever niet mijn paspoort af aan iemand die ik niet ken. Rechtstreeks bij de ambassade is beter denk ik?

En hoe zit het met het bewijs van een hotel? Hoe kan je dat regelen? Gewoon na het boeken van een hotelkamer een mail sturen naar het hotel?
https://www.anwb.nl/vakantie/rusland/informatie, en daaronder staan nog linkjes ....
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 11 september 2018 @ 21:56:15 #3
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_181846641
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2018 21:52 schreef maily het volgende:

[..]

https://www.anwb.nl/vakantie/rusland/informatie, en daaronder staan nog linkjes ....
Dankejwel. Ik ga even lezen :)
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_181847722
Hier moet je zijn: http://www.vfsglobal.com/Russia/Netherlands/ of bij het consulaat. VFS is vaak klantvriendelijker, maar wel zo'n 30 euro duurder.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_181848869
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2018 21:51 schreef Nikonlover het volgende:
Over een paar maandjes wil ik naar Rusland. Bij een tussenpersoon is het makkelijker
want? Het is eng om naar Den Haag af te reizen? :?
quote:
maar is dat wel betrouwbaar? Ik geef liever niet mijn paspoort af aan iemand die ik niet ken. Rechtstreeks bij de ambassade is beter denk ik?
Daar gaat je paspoort sowieso naar toe. Tussenpersonen spelen slechts voor postbode.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_181848878
quote:
6s.gif Op dinsdag 11 september 2018 21:56 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Dankejwel. Ik ga even lezen :)
Beter lees je de site van de Russische diplomatieke vertegenwoordiging.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
  Spellchecker woensdag 12 september 2018 @ 06:55:34 #7
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_181852206
Uitkijken dat je niet onverwachts gaat bevallen. O-)
pi_181856462
Hoi,
Je moet via de VFSGLOBAL, volgens mij kun je niet meer zelf rechtstreeks naar de ambassade gaan.

zelf verwijs ik klanten altijd naar xxxxx.nl, die zijn goed en weten waar ze mee bezig zijn (en nee, geen aandelen daar :D)

Een uitnodigingsbrief kun je gewoon aanvinken dat je die wil hebben, bij genoemde website, Die moet je hebben bij de aanvraag van je visum. Dus of eerst een hotel boeken en uitnodigingsbrief vragen, of via de tussenpersoon.

Waar wil je naar toe, Rusland is vrij groot :D

[ Bericht 1% gewijzigd door UIO_AMS op 12-09-2018 16:41:01 ]
pi_181860059
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 12:32 schreef Noudanzeg het volgende:
Hoi,
Je moet via de VFSGLOBAL, volgens mij kun je niet meer zelf rechtstreeks naar de ambassade gaan.
Dat kan zeker wel:

quote:
За иностранным гражданином или лицом без гражданства (не имеющим гражданства Российской Федерации) сохраняется право подать документы напрямую в консульский отдел Посольства России в Нидерландах при обязательной личной явке и по предварительной записи на прием. Заявитель вправе ходатайствовать о получении визы для себя и своих близких родственников (только дети, супруг(а) или партнер(ша)) для совместной поездки в Россию. На приеме потребуется предъявить документы, подтверждающие степень родства.
Bron

Ofwel de consulaire afdeling van de russische ambassade in Nederland neemt visum aanvragen van buitenlandse staatsburgers en staatlozen aan, op voorwaarde dat de aanvrager persoonlijk langskomt en op basis van een vooraf te maken afspraak.

Kort samengevat: Ambassade bellen, Afspraak maken en zelf langsgaan.
quote:
zelf verwijs ik klanten altijd naar xxxxx.nl, die zijn goed en weten waar ze mee bezig zijn (en nee, geen aandelen daar :D)
Daar heb je dus wel aandelen.

[ Bericht 0% gewijzigd door UIO_AMS op 12-09-2018 16:41:39 ]
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_181861116
Gewoon via Visumservice.nl. Betrouwbaar bedrijf waar ik goede ervaring mee heb. Zo geregeld.
Love is in the air!
pi_181863765
quote:
1s.gif Op woensdag 12 september 2018 15:51 schreef oranjevogel1 het volgende:

Daar heb je dus wel aandelen.
euh, nee, geen aandelen, maar ik zal in het vervolg geen linkjes meer posten, anders raakt je glazen bol zo snel vol.

ongetwijfeld heb je het recht om een afspraak bij de ambassade te maken, echter op hun website vragen ze toch echt om maar contact op te nemen met vfsglobal.
pi_181864068
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 18:11 schreef Noudanzeg het volgende:
ongetwijfeld heb je het recht om een afspraak bij de ambassade te maken, echter op hun website vragen ze toch echt om maar contact op te nemen met vfsglobal.
Nee, op hun website vermelden ze beide varianten.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
  zaterdag 22 september 2018 @ 20:38:06 #13
28201 jwjw
See the money wanna stay
pi_182070222
Eerste keer heb ik mijn rusland visum via de anwb gedaan, duur en onhandig.
Daarna via visum service in Den haag, kost maar een beetje bemiddeling... Zie:
http://www.visumservice.nl/visum-rusland-toeristen
pi_182100632
altijd visumservice doen, doet mijn vader al ongeveer 15 jaar en altijd plezier.
“Advertising is based on one thing, happiness. Happiness is the smell of a new car. It’s a billboard on the side of the road that screams reassurance that whatever you are doing is okay. You are okay.”
-Don Draper
pi_182104936
Wat een luie FOK'ers hierboven. Zo'n uitnodiging kun je bijvoorbeeld prima zelf bestellen, bespaart je behoorlijk wat geld. En voor een afspraak bij de ambassade moet je helemaal niet bellen.

Uitnodiging
Dit is een formaliteit, bureaucratie. Je hoeft je hotels niet geboekt te hebben.

IVisa is de grootste uitnodigingsprovider van Rusland en wordt zeker geaccepteert. Ze poepen gewoon een standaard pdfje uit - en dat pdfje uitprinten is onderdeel van je aanvraag. Ze werken met een referalsysteem voor hotels, wat vaak goedkoper uitkomt dan hun hoofdwebsite: bv. 8,97 euro: http://ivisa.ru/get-visa/3693/ (verander het getal maar vaak genoeg en je vindt vast nog wel een goedkopere - maar ook veel duurdere). Meeste visumbureau's bestellen ook hun uitnodigingen via deze website, en rekenen jou 25 euro door (visumservice.nl, ANWB nog duurder). Zo verdienen bureau's als visumservice.nl hun boterham.

Andere documenten
Behalve de uitnodiging, heb je verder een verklaring nodig van je zorg/reisverzekering nodig (dubbelchecken dat deze alle info bevat!), een goede pasfoto, dit formulier invullen https://visa.kdmid.ru/PetitionChoice.aspx en uiteraard een paspoort met minimaal 6 maanden geldigheid hebben.

Aanvragen
Uiteraard kan het via visumservice. Als je de uitnodiging zelf al hebt geregeld via iVisa, zijn die scherp geprijsd en kom je ongeveer op de volgende kosten uit:
-Bemiddeling visum: 14 euro
-Visum zelf: 65 euro (VFS)
-2x aangetekende post: ca. 20 euro
-uitnodiging: ca. 9 euro
-totaal zo'n 108 euro (15 euro duurder als je uitnodiging door hun laat regelen).
De stuntprijzen waar de bureau's mee adverteren missen vaak wel iets, zoals post, uitnodigingen, etc., dus trap hier niet in.

Je kunt uiteraard ook de reis naar VFS in Den Haag maken. Je bespaart dan de bemiddelingskosten en aangetekende post. Zeker als je voor meerdere personen aanvraagt bij VFS, zal dit het ongetwijfeld waard zijn. Je betaalt dan alleen 65 euro per visum aan VFS. Houd wel rekening dat je de paspoorten na 2 weken ook weer in Den Haag moet gaan ophalen, en je hebt voor elk paspoort een afspraak nodig via hun website.

Aanvragen op de ambassade?
Hierboven werd nogal gediscussieerd of het nu alleen via VFS kan, of ook op de ambassade. Er is een zeer beperkte mogelijkheid het via de ambassade te doen. De consulaire afdeling van de ambassade acccepteert 24 afspraken per week en dat is zo weinig dat het eigenlijk kansloos is.
Eerstvolgende vrije afspraakslot is op dit moment 29 oktober, oftewel, over meer dan een maand. Bellen voor een afspraak is niet nodig, dit kan gewoon online: http://hague.kdmid.ru/queue-en/

De persoon moet voor deze optie zelf verschijnen bij de ambassade (dus geen paspoorten voor vrienden).
Verder moet je dit goed plannen. Dus als je op 1 januari vertrekt, wil je een afspraak begin november (2 maanden-termijn) en moet je dus in augustus of september je afspraak maken.
Als je dit alles lukt, kun je inderdaad een visum aanvragen voor slechts 35 euro.

Samenvatting
Duur maar makkelijkst: alles via Visumservice. Reken op ca. 120-130 euro incl. 2x aangetekende post.
Iets minder duur: uitnodiging via iVisum en rest via Visumservice: ca. 108 euro incl. 2x aangetekende post
Goedkoop maar wat meer gedoe: uitnodiging via iVisum, reis naar VFS: ca. 74 euro, excl. 2 reis naar Den Haag
Goedkoopst: Afspraak bij ambassade: ca. 44 euro, maar dan moet je wel 4 maanden voor je reis beginnen met afspraak maken voor jezelf. Exclusief 2x reis naar Den Haag.

En dan nog dit: waarom gaan 99,9% van de visums via VFS (VHS)?
VFS is eigenlijk de facto de visumverstrekker van Rusland, m.u.v. max. 24 paspoorten per week

Maar waarom moet dat via die omweg? In 2007 sloten de EU en Rusland een verdrag met elkaar (overeenkomst versoepeling van de afgifte van visa aan burgers), waarin staat dat het visum 35 euro kost. Zowel voor Russische burgers die naar de EU gaan, als EU-burgers die naar Rusland gaan: Artikel 6 Tarief voor het behandelen van een visumaanvraag 1. Voor het behandelen van een visumaanvraag wordt 35 EUR in rekening gebracht.

Rusland heeft in 2014 VFS/VHS geopend en de voorwaarden voor aanvraag bij de ambassade lastig gemaakt (zoals dat je in person moet verschijnen). De aanvraag bij VFS/VHS is volgens Rusland geen overtreding van het verdrag en die 35 euro - je hebt immers "extra service" als bij de ambassade (onzin natuurlijk). Rusland casht sindsdien via deze omweg lekker wat extra geld in de meeste EU landen, terwijl ze de overeenkomst uit 2007 wel respecteren.
pi_182105605
Voor de grap nog even gekeken wat het bij de ANWB kost (visumcentrale.nl), en even alles wat 'aanbevolen' is aangevinkt:

Paspoort en Visa Scan ¤18,15
Pre-Check Service ¤32,67
Documentenvoorbereiding Service Rusland ¤24,81
Ambassade Registratie ¤36,30
Consulaire kosten: ¤65,00
VisumCentrale kosten: ¤47,80
Rusland Toeristische uitnodiging: Enkele inreis, Nederland (nationaliteit) ¤66,55
ANWB-winkel (kosten waardetransport) - ¤25,00
Totaal 316.28.

Snap best dat je als visumbureau/reisbureau ook een boterham moet verdienen, maar bovenstaande is zo enorm veel dat het gewoon oplichting is. Schande dat een bedrijf als ANWB daarin meedoet.
pi_182105680
kijk, duidelijk verhaal (en klopt ook)

dat ivisa.ru verhaal wist ik niet maar we maken onze uitnodigingen dan ook gewoon zelf.

overigens kost een schengen visa in Rusland 2700 rub (inderdaad ruwweg 35 euro) en kun je dan ook 2050 rub aftikken voor "services" indien je niet in Moskou woont.
pi_182105742
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 16:20 schreef Reageurs het volgende:
Voor de grap nog even gekeken wat het bij de ANWB kost (visumcentrale.nl), en even alles wat 'aanbevolen' is aangevinkt:

Paspoort en Visa Scan ¤18,15
Pre-Check Service ¤32,67
Documentenvoorbereiding Service Rusland ¤24,81
Ambassade Registratie ¤36,30
Consulaire kosten: ¤65,00
VisumCentrale kosten: ¤47,80
Rusland Toeristische uitnodiging: Enkele inreis, Nederland (nationaliteit) ¤66,55
ANWB-winkel (kosten waardetransport) - ¤25,00
Totaal 316.28.

Snap best dat je als visumbureau/reisbureau ook een boterham moet verdienen, maar bovenstaande is zo enorm veel dat het gewoon oplichting is. Schande dat een bedrijf als ANWB daarin meedoet.
so wie so de eerste 4 posten zijn overbodig volgens mij
pi_182106179
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 16:25 schreef Noudanzeg het volgende:

[..]

so wie so de eerste 4 posten zijn overbodig volgens mij
Ja absoluut mee eens, maar ze doen wel net alsof het belangrijk is.

En ze sjoemelen ook nogal met de posten "consulaire kosten" en "VisumCentrale kosten". De 66,55 eur voor een uitnodiging specificeren ze als volgt:

Rusland Toeristische uitnodiging: Enkele inreis, Nederland (nationaliteit)
excl. BTW incl. BTW
Consulaire kosten: ¤55,00 ¤66,55
VisumCentrale kosten: ¤0,00 ¤0,00


Dat is gewoon oplichting om net te doen alsof Visumccentrale zelf geen kosten in rekening brengt. Je zou als reiziger denken "consulaire kosten, kunnen we toch niet omheen en is overal hetzelfde" maar er worden bewust reizigers misleid door het zo op te schrijven.

Dus be aware met Visumcentrale/ANWB en hun woekerprijzen!
pi_182106353
66,55 voor het invullen van een template wat je in nog geen 5 minuten doet is inderdaad onbeschoft.
  woensdag 26 september 2018 @ 00:51:08 #21
479813 Oblomov12345
Busulba san Nohchi cho'
pi_182135782
Ik heb zelf slechte ervaringen met visumcentrale, onduidelijke en zelfs onbeschofte ''service''.
Daarnaast van te voren bij een hotel informeren naar het bewijs, niet alle hotels werken hier in mee.
  woensdag 26 september 2018 @ 00:51:50 #22
479813 Oblomov12345
Busulba san Nohchi cho'
pi_182135786
Ik ben nu wel benieuwd, waarin Rusland ga je naartoe?
  donderdag 27 september 2018 @ 23:40:57 #23
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_182176160
Ga gewoon zelf naar VFS met alle benodigde documenten. Het is echt niet zo lastig. Een uitnodiging/hotel voucher regel je gewoon online, bijvoorbeeld bij Liga Consultant Moskou.
pi_182178236
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 15:50 schreef Reageurs het volgende:
...
Goede post ^O^

quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2018 15:50 schreef Reageurs het volgende:
(dus geen paspoorten voor vrienden).
Niet voor vrienden, maar wel voor de echtgeno(o)t(e) en de kinderen.

Verder ben ik wel benieuwd waar je het getal 24 vandaan hebt gehaald. Heb je daar soms een bron voor? :?
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_182186123
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2018 05:06 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Goede post ^O^

[..]

Niet voor vrienden, maar wel voor de echtgeno(o)t(e) en de kinderen.

Verder ben ik wel benieuwd waar je het getal 24 vandaan hebt gehaald. Heb je daar soms een bron voor? :?
Dank je. Voor directe familie kan het inderdaad wel.

Ze hebben 6 afspraakslots per dag (10:00, 10:10, 10:20, 10:30, 10:40, 10:50) op 4 dagen (maandag, dinsdag, donderdag, vrijdag) = 24 per week.
Je kunt het zelf checken via http://hague.kdmid.ru/queue-en/ (even wat gegevens invullen eerst, hoeft niet per se je echte gegevens te zijn als je geen afspraak maakt).
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')