abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 11 september 2018 @ 20:18:56 #1
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_181844228
Wanneer kan je iemand daadwerkelijk kwalijk nemen voor slechte gedrag of ernstige tekortkomingen?

Iemand kan bijvoorbeeld een ernstige narcist zijn. Maar alsnog heeft hij een samenloop van omstandigheden gehad waardoor hij in zijn jeugd zo is geworden.

Iemand kan heel egoistisch en gemeen zijn. Maar misschien heeft hij het zelf heel moeilijk waardoor hij zo afreageert op anderen.

Iemand kan heel onoplettend en laks zijn in hoe hij omgaat met anderen. Maar misschien is hij gewoon geboren met een laag IQ en kan hij daar niks aan doen.

Je komt iemand tegen die harstikke gemeen en opdringerig is. Maar op dat moment heeft die persoon gewoon last van ernstige psychische klachten.

Dus mijn vraag is, wanneer neem je iemand het echt kwalijk als die persoonlijk waanzinnig slecht gedrag of ideeën laat zien?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_181844301
Ik neem het altijd kwalijk als mensen middelvingers opsteken.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
  dinsdag 11 september 2018 @ 20:24:16 #3
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_181844377
Waarom heeft dit
quote:
Iemand kan heel onoplettend en laks zijn in hoe hij omgaat met anderen.
Wat met dit

quote:
Maar misschien is hij gewoon geboren met een laag IQ en kan hij daar niks aan doen.
Te maken?

Ik zie niet per se een verband tussen deze twee dingen.
#KICKOUTZP
  dinsdag 11 september 2018 @ 20:26:12 #4
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_181844440
quote:
3s.gif Op dinsdag 11 september 2018 20:24 schreef wollah het volgende:
Waarom heeft dit

[..]

Wat met dit

[..]

Te maken?

Ik zie niet per se een verband tussen deze twee dingen.
Er hoeft niet perse een verband te zijn. Mijn punt is meer, iemand met een laag IQ kan dit niet helpen. Dus als deze persoon dingen doet wat anderen gewoon op neerkijken, kan je die persoon kwalijk nemen?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  dinsdag 11 september 2018 @ 20:29:00 #5
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_181844491
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2018 20:26 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Er hoeft niet perse een verband te zijn. Mijn punt is meer, iemand met een laag IQ kan dit niet helpen. Dus als deze persoon dingen doet wat anderen gewoon op neerkijken, kan je die persoon kwalijk nemen?
Ah op die fiets.

Als diegene er niets aan kan doen zal ik hem niet kwalijk nemen maar er kan wel meer afstand tussen ons bestaan. Diegene kan een niks aan doen maar dat bekent niet dat je alles maar hoeft te accepteren vind ik.
#KICKOUTZP
pi_181844590
Als iemand je slecht behandelt, mag je hem dat altijd kwalijk nemen, ondanks een slechte jeugd, laag iq of moeilijke periode.

Dat is nl én geen excuus en jij hebt er niks mee te maken.
compact en kleverig.
pi_181844629
Ik heb overigens niet gauw moeite met mensen, het enige waar ik me echt aan stoor is als mensen de fout altijd bij een ander leggen en nooit naar zichzelf kijken.
compact en kleverig.
pi_181844961
Tja het is vaak een beetje dubbel vind ik. Aan de ene kant kun je vreemd/hinderlijk gedrag van anderen eindeloos rationaliseren en begrip opbrengen voor waarom ze zich mogelijk zo gedragen. Het leidt vaak tot een meer empathische, begripvolle en open houding. Het risico is wel dat je bij wijze van spreken crimineel gedrag ‘goed zou kunnen praten’ hiermee.

Aan de andere kant komt er ook een moment dat bepaald gedrag of een bepaalde houding écht hinderlijk wordt in de omgang en mag je dat ook best aangeven. Ik geloof ook dat iemand er op de lange termijn bij gebaat is als hij/zij dat leert te herkennen en ermee om kan leren gaan.

Volgens mij is het voortdurend het evenwicht zoeken tussen iemands situatie willen begrijpen en een grens aan durven geven bij iemands gedrag als dat hinderlijk of aanlijn wordt.

Als je het mij vraagt zouden mensen best wat meer aan dat eerste (begrip tonen) mogen doen als ze het over anderen hebben. Je moet er alleen niet in doorslaan en het wel in perspectief blijven zien.
pi_181844968
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2018 20:18 schreef Keep_Walking het volgende:
Dus mijn vraag is, wanneer neem je iemand het echt kwalijk als die persoonlijk waanzinnig slecht gedrag of ideeën laat zien?
Achter je rug om praten, dingen stelen, lenen maar nooit weer teruggeven, doxing, schijnheilig doen.
Alles wat buiten het gebruik van common sense valt.
Google is your friend, abuse your friends
pi_181845022
Wanneer keep_walking weer een topic maakt voor aandacht.
  dinsdag 11 september 2018 @ 20:57:00 #11
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_181845110
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2018 20:52 schreef redboyke het volgende:
Wanneer keep_walking weer een topic maakt voor aandacht.
Je hoeft niet te reageren.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_181845162
Als iemand er wat aan kan doen dus.
pi_181845236
Ik vind de meeste hollanders sowieso niet netjes. Ze zouden op school gedrags lessen moeten invoeren.
pi_181845291
Ik ken wel iemand met een hoge mate van egocentrisme, ehm, werkt niet echt voor mij, dat is geen emotionele keuze ofzo dat ik niet zoveel contact met hem zou hebben als die uit mijn leven verdwijnt maar een rationele.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  dinsdag 11 september 2018 @ 21:19:02 #15
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_181845650
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 september 2018 20:49 schreef itchycoo het volgende:
Tja het is vaak een beetje dubbel vind ik. Aan de ene kant kun je vreemd/hinderlijk gedrag van anderen eindeloos rationaliseren en begrip opbrengen voor waarom ze zich mogelijk zo gedragen. Het leidt vaak tot een meer empathische, begripvolle en open houding. Het risico is wel dat je bij wijze van spreken crimineel gedrag ‘goed zou kunnen praten’ hiermee.

Aan de andere kant komt er ook een moment dat bepaald gedrag of een bepaalde houding écht hinderlijk wordt in de omgang en mag je dat ook best aangeven. Ik geloof ook dat iemand er op de lange termijn bij gebaat is als hij/zij dat leert te herkennen en ermee om kan leren gaan.

Volgens mij is het voortdurend het evenwicht zoeken tussen iemands situatie willen begrijpen en een grens aan durven geven bij iemands gedrag als dat hinderlijk of aanlijn wordt.

Als je het mij vraagt zouden mensen best wat meer aan dat eerste (begrip tonen) mogen doen als ze het over anderen hebben. Je moet er alleen niet in doorslaan en het wel in perspectief blijven zien.
Hier ben ik wel mee eens.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  dinsdag 11 september 2018 @ 21:20:33 #16
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_181845691
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 september 2018 20:33 schreef JaniesBrownie het volgende:
Als iemand je slecht behandelt, mag je hem dat altijd kwalijk nemen, ondanks een slechte jeugd, laag iq of moeilijke periode.

Dat is nl én geen excuus en jij hebt er niks mee te maken.
Ja, maar draai het eens om. Jij hebt een slechte week, of een slechte jaar, en je reageert het af op je vriendje of leeftijdsgenoten. Stiekem hoop je ook voor begrip en steun?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_181845741
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2018 21:20 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ja, maar draai het eens om. Jij hebt een slechte week, of een slechte jaar, en je reageert het af op je vriendje of leeftijdsgenoten. Stiekem hoop je ook voor begrip en steun?
Je moet je grenzen aangeven en je eigen grenzen respecteren. Dan kan iemand nog steeds sympathiek zijn whatsoever maar kun je alsnog de keuze maken om iemand uit je leven te verwijderen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  dinsdag 11 september 2018 @ 21:23:54 #18
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_181845785
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2018 21:22 schreef ludovico het volgende:

[..]

Je moet je grenzen aangeven en je eigen grenzen respecteren. Dan kan iemand nog steeds sympathiek zijn whatsoever maar kun je alsnog de keuze maken om iemand uit je leven te verwijderen.
Maar is er dan ooit sprake van onvoorwaardelijke liefde?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_181845820
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2018 21:23 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Maar is er dan ooit sprake van onvoorwaardelijke liefde?
Bij je kinderen misschien.

Waarschijnlijk niet, wat deert het?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  dinsdag 11 september 2018 @ 21:26:47 #20
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_181845867
quote:
8s.gif Op dinsdag 11 september 2018 21:25 schreef ludovico het volgende:

[..]

Bij je kinderen misschien.

Waarschijnlijk niet, wat deert het?
Dus (enigzins) onvoorwaardelijke liefde bestaat niet bij volwassenen.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_181845883
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 september 2018 21:26 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Dus (enigzins) onvoorwaardelijke liefde bestaat niet bij volwassenen.
Ook niet bij kinderen noch dieren. Wat deert het?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_181846300
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 september 2018 21:26 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Dus (enigzins) onvoorwaardelijke liefde bestaat niet bij volwassenen.
Als iemand je elke week een pak rammel geeft omdat die een moeilijk jaar heeft dan gaat dat onvoorwaardelijke er snel vanaf.
Als iemand vergeet zijn sokken in de was te gooien of wat nors is door een slecht jaar dan kan je dat al wat langer verdragen natuurlijk.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  dinsdag 11 september 2018 @ 21:46:12 #23
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_181846369
De vraag in de TT en die in de OP zijn compleet verschillend.
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
  dinsdag 11 september 2018 @ 21:46:56 #24
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_181846388
Het maakt mij niet zo veel uit of iemand objectief onsympathiek is. Wat ik belangrijker vind in mijn keuzes is of ik de persoon subjectief sympathiek vindt.

Maar er zijn wat mij betreft maar weinig goede redenen voor asociaal gedrag. Als volwassene ben je verantwoordelijk voor je eigen daden, en je kunt je achtergrond niet je hele leven lang de schuld geven.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_181846916
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2018 21:23 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Maar is er dan ooit sprake van onvoorwaardelijke liefde?
Het is niet meer onvoorwaardelijk als je er eisen aan gaat stellen hè. Zo kun je iemand ook liefdevol los laten en er van een afstandje net zo goed alsnog onvoorwaardelijk van houden met de beste intenties..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')