abonnement Unibet Coolblue
pi_181858609
quote:
7s.gif Op woensdag 12 september 2018 14:10 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Natuurlijk kan je dat wel los zien. Het is heel simpel, je berekent dan gewoon het verschil in kale premie. Vervolgens kan je daarna kijken hoeveel het eigen risico daarnaast gestegen is.

De premie moet je immers altijd betalen, ongeacht of je zorg verbruikt. Als je dus wilt kijken naar de kosten die je in elk geval hebt, of je nou wel of niet naar het ziekenhuis gaat, moet je naar de premie kijken. Die stijgt met een kleine 25%, beetje afhankelijk van welke verzekeraar je hebt, tussen 2010 en 2018.

Daarnaast heb je het eigen risico, maar dat wordt lang niet door iedereen gebruikt. Dat kan je dus niet meenemen als kosten die iedereen heeft. Je kan het prima gebruiken om voor specifieke gevallen de stijging van hun totale uitgaven aan zorg uit te rekenen, maar om een premiestijging in zijn algemeen te berekenen moet je toch echt naar de kale premies kijken. En dat is wat jij in eerste instantie wilde weten, de toename van de zorgpremie.
Ik betaal al 2 jaar de volledige eigen risico en ik ben verder niet echt zorgbehoevend.

Overigens betaald een heel groot gedeelte van Nederland jaarlijkse zijn verplichte eigen risico (50% bij eigen risico van ¤385) dus niet echt een variabele die je zomaar de deur uit gooit.
pi_181858685
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 14:17 schreef john2406 het volgende:

[..]

Jaja ik geloof het best toch heb ik een andere ervaring, tenzij je telt de luchtpennen zwaaiers erin mee?
Ik spreek het CBS niet tegen ik ben niet helemaal van het padje af, echter ik plaats vraagtekens andere berekening en het plaatje komt beter uit?

Ik dicht een gat door een nieuw gat te graven en vul het daarmee aan? Naar een tijdje slinkt het na dat weet je toch neem ik aan.
Zit ik uiteindelijk met een grote gaten kaas!
Que?
pi_181858694
quote:
1s.gif Op woensdag 12 september 2018 14:18 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Ik betaal al 2 jaar de volledige eigen risico en ik ben verder niet echt zorgbehoevend.

Overigens betaald een heel groot gedeelte van Nederland jaarlijkse zijn verplichte eigen risico (50% bij eigen risico van ¤385) dus niet echt een variabele die je zomaar de deur uit gooit.
Mwoah, die 50% wordt wel redelijk scheefgetrokken door de groep 60+ vind ik. Daar heb je leeftijdsgroepen waar bijna 95% door zijn verplichte eigen risico heen gaat. Logisch, die gebruiken ook allemaal veel meer zorg, maar in de groepen daaronder is er echt geen enkele leeftijdsgroep die tot de 50% komt.

En ik zeg verder nergens dat je er geen rekening mee hoeft te houden ofzo. Ik zeg alleen dat je het niet moet berekenen als je sec naar een stijging van de zorgpremie wilt kijken.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_181858770
Naar welke zakkenvuller gaat dit tientje dan nou weer?
pi_181858880
quote:
1s.gif Op woensdag 12 september 2018 14:13 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Als m'n salaris slechts 33% zou stijgen over 8 jaar zou ik erg weinig vinden.
Jij misschien, maar dan ben je de uitzondering op de regel.

De meeste werknemers mogen blij zijn met 1,75% per jaar. :')
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_181858910
quote:
14s.gif Op woensdag 12 september 2018 13:12 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Das meer dan 15 hé ;)

[..]

Dat is exclusief loon? _O-

[..]

Dat vind ik nog steeds niet snel. :D
Nah ik ga het sowieso niet halen, dat weet ik wel :D
pi_181858913
quote:
1s.gif Op woensdag 12 september 2018 14:36 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Jij misschien, maar dan ben je de uitzondering op de regel.

De meeste werknemers mogen blij zijn met 1,75% per jaar. :')
Ik denk dat juist het overgrote deel van mensen onder de 45 in de afgelopen 8 jaar meer dan 33% erop vooruit is gegaan. Daarboven zal het wellicht een stuk minder zijn ja.
pi_181858961
quote:
1s.gif Op woensdag 12 september 2018 14:38 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Ik denk dat juist het overgrote deel van mensen onder de 45 in de afgelopen 8 jaar meer dan 33% erop vooruit is gegaan. Daarboven zal het wellicht een stuk minder zijn ja.
Hier wil ik de cijfers wel eens achter zien.
(Al heb ik wel een vermoeden waar jouw 33% op gebaseerd is).
pi_181859029
quote:
1s.gif Op woensdag 12 september 2018 14:41 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Hier wil ik de cijfers wel eens achter zien.
(Al heb ik wel een vermoeden waar jouw 33% op gebaseerd is).
Harde cijfers heb ik niet, maar als je bijvoorbeeld de loonschalen van de overheid erbij pakt dan zie je dat als je binnen een schaal 8 treden klimt je meestal meer dan 33% stijgt en dan heb je ook nog dat schalen regelmatig een inflatiecorrectie krijgen waardoor je nog hoger uitkomt.
pi_181859034
quote:
1s.gif Op woensdag 12 september 2018 14:41 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Hier wil ik de cijfers wel eens achter zien.
(Al heb ik wel een vermoeden waar jouw 33% op gebaseerd is).
Lees eens er staat ik denk, verwacht je nu cijfers?
pi_181859159
quote:
1s.gif Op woensdag 12 september 2018 14:46 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Harde cijfers heb ik niet, maar als je bijvoorbeeld de loonschalen van de overheid erbij pakt dan zie je dat als je binnen een schaal 8 treden klimt je meestal meer dan 33% stijgt en dan heb je ook nog dat schalen regelmatig een inflatiecorrectie krijgen waardoor je nog hoger uitkomt.
Ja, maar over die salarisverhogingen hadden we het juist net niet.
  Redactie Frontpage woensdag 12 september 2018 @ 14:56:19 #237
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_181859172
Mijn eigen risico is er in februari alweer doorheen. Maar ik heb dan ook een ernstige vorm van astma
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_181859175
quote:
1s.gif Op woensdag 12 september 2018 14:55 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Ja, maar over die salarisverhogingen hadden we het juist net niet.
Waarom reageer je dan op mijn opmerking?
pi_181859287
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 14:56 schreef Djeez het volgende:
Mijn eigen risico is er in februari alweer doorheen. Maar ik heb dan ook een ernstige vorm van astma
Had je maar geen astma moeten krijgen, is je eigen risico.

:')
  Redactie Frontpage woensdag 12 september 2018 @ 15:11:10 #240
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_181859367
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 15:05 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Had je maar geen astma moeten krijgen, is je eigen risico.

:')
Mijn apotheek wil mij de Pil van Dion niet geven...
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
  Moderator woensdag 12 september 2018 @ 15:23:20 #241
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_181859541
quote:
1s.gif Op woensdag 12 september 2018 15:11 schreef Djeez het volgende:

[..]

Mijn apotheek wil mij de Pil van Dion niet geven...
Omdat ze die niet hebben. Vraag eens naar de Pil van Drion :P
Breitling - Instruments for Professionals
  Redactie Frontpage woensdag 12 september 2018 @ 15:25:22 #242
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_181859582
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 15:23 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Omdat ze die niet hebben. Vraag eens naar de Pil van Drion :P
Kut, dan zal ik daar eens naar vragen
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_181859640
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2018 15:55 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Voorgoed verleden tijd.
Haha, jij betaalt ¤10.000 per maand voor je bejaardenflat.
pi_181859682
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 15:23 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Omdat ze die niet hebben. Vraag eens naar de Pil van Drion :P
Jouw eigen risico is er toch ook gelijk doorheen, gehandicapte drol?
  woensdag 12 september 2018 @ 15:31:47 #245
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_181859699
Jammer dat je niet kunt mag kiezen om je niet te verzekeren.... je moet kennelijk die belasting betalen.. ook wanneer je dat niet wilt (of kunt) of gebruikt.

Ik zeg dit omdat het betalen van een premie, kolder is wanneer het gaat om een basisvoorziening in onze maatschappij. Richt simpelweg de basiszorg/voorziening in waar elke ingezetene gebruik van kan maken, ongeacht zijn/haar inkomen. Eventueel met een bovengrens t.a.v. gebruik.
(Ja, de discussie: grenzen aan de zorg..... die we maar keer-op-keer zo weten uit te stellen).

Ik walg van het marchanderen met zorg en snap al helemaal niet waarom er zoveel (basis)zorgverzekeringen zijn met elk hun eigen (hoofd)kantoor & personeel die lucratief stuivertje verwisselen met evenzoveel zorgverlenende organisaties.

Bepaal en betaal de basiszorg uit de algemene middelen. Het een gotspe dat dat "we" persoonlijk leed moeten betalen en zien als calculerend eigen risico. Dat ik ziek ben en de ander niet, is geen keuze noch (meestal) eigen schuld als straf.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  Moderator woensdag 12 september 2018 @ 15:32:31 #246
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_181859715
quote:
1s.gif Op woensdag 12 september 2018 15:30 schreef vredesdruif het volgende:

[..]

Jouw eigen risico is er toch ook gelijk doorheen, gehandicapte drol?
:D

Nope, ik gebruik eigenlijk niets van dat eigen risico .
Breitling - Instruments for Professionals
pi_181859900
quote:
10s.gif Op woensdag 12 september 2018 15:32 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

:D

Nope, ik gebruik eigenlijk niets van dat eigen risico .
:)
pi_181859955
quote:
8s.gif Op woensdag 12 september 2018 15:31 schreef Vallon het volgende:
Jammer dat je niet kunt mag kiezen om je niet te verzekeren.... je moet kennelijk die belasting betalen.. ook wanneer je dat niet wilt (of kunt) of gebruikt.

Ik zeg dit omdat het betalen van een premie, kolder is wanneer het gaat om een basisvoorziening in onze maatschappij. Richt simpelweg de basiszorg/voorziening in waar elke ingezetene gebruik van kan maken, ongeacht zijn/haar inkomen. Eventueel met een bovengrens t.a.v. gebruik.
(Ja, de discussie: grenzen aan de zorg..... die we maar keer-op-keer zo weten uit te stellen).

Ik walg van het marchanderen met zorg en snap al helemaal niet waarom er zoveel (basis)zorgverzekeringen zijn met elk hun eigen (hoofd)kantoor & personeel die lucratief stuivertje verwisselen met evenzoveel zorgverlenende organisaties.

Bepaal en betaal de basiszorg uit de algemene middelen. Het een gotspe dat dat "we" persoonlijk leed moeten betalen en zien als calculerend eigen risico. Dat ik ziek ben en de ander niet, is geen keuze noch (meestal) eigen schuld als straf.
Eh ja, zo houden we de zorg betaalbaar he, als mensen die niks gebruiken ook meebetalen voor mensen die veel zorg nodig hebben. Dat is een beetje het idee achter verzekeren.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_181859993
quote:
8s.gif Op woensdag 12 september 2018 15:31 schreef Vallon het volgende:
Jammer dat je niet kunt mag kiezen om je niet te verzekeren.... je moet kennelijk die belasting betalen.. ook wanneer je dat niet wilt (of kunt) of gebruikt.

Ik zeg dit omdat het betalen van een premie, kolder is wanneer het gaat om een basisvoorziening in onze maatschappij. Richt simpelweg de basiszorg/voorziening in waar elke ingezetene gebruik van kan maken, ongeacht zijn/haar inkomen. Eventueel met een bovengrens t.a.v. gebruik.
(Ja, de discussie: grenzen aan de zorg..... die we maar keer-op-keer zo weten uit te stellen).

Ik walg van het marchanderen met zorg en snap al helemaal niet waarom er zoveel (basis)zorgverzekeringen zijn met elk hun eigen (hoofd)kantoor & personeel die lucratief stuivertje verwisselen met evenzoveel zorgverlenende organisaties.

Bepaal en betaal de basiszorg uit de algemene middelen. Het een gotspe dat dat "we" persoonlijk leed moeten betalen en zien als calculerend eigen risico. Dat ik ziek ben en de ander niet, is geen keuze noch (meestal) eigen schuld als straf.
Hoe wil je die basiszorg gaan bekostigen? Niemand gaat natuurlijk premie betalen als je toch wel weet dat de basiszorg er is.

Tot straks iemand in je familie kanker krijgt in de familie en er een rekening van 100.000 euro op je mat ligt. Wees blij dat we een systeem hebben gebaseerd op solidariteit hebben.

En dat je het nu niet nodig hebt betekent niet dat je het straks later in je leven wel nodig hebt. Er gaat een moment komen dat je ontzettend blij bent dat je jarenlang een bedrag per maand hebt betaald.
  woensdag 12 september 2018 @ 15:55:16 #250
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_181860156
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 15:47 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Hoe wil je die basiszorg gaan bekostigen? Niemand gaat natuurlijk premie betalen als je toch wel weet dat de basiszorg er is.
....
quote:
7s.gif Op woensdag 12 september 2018 15:45 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Eh ja, zo houden we de zorg betaalbaar he, als mensen die niks gebruiken ook meebetalen voor mensen die veel zorg nodig hebben. Dat is een beetje het idee achter verzekeren.
Daarom ook mijn pleidooi voor betalen van basiszorg uit de algemene belastingen.

Dat ik al of niet(s) gebruik aan zorg, mag niet bepalend zijn voor (mijn) kosten.
Ik weet het, het is een ingewikkeld maar feitelijk eenvoudige discussie. Basis/gezondsheidszorg is geen markt van de eigen keuze.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')