abonnement Unibet Coolblue
pi_182042919
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 00:18 schreef Nintex het volgende:

Klassiek baudetje tegen de Linkse luchtfietsers.

Mijn god, Groenlinks en die econome hebben echt het brein van een aardappel. :')
Baudets uitspraak dat de menselijke invloed op het klimaat "zeer omstreden" is is toch echt klinkklare nonsens hoor. ;)

Rassenleer laat ie wel graag over aan de wetenschap, maar dit kennelijk niet.

[ Bericht 1% gewijzigd door Molurus op 21-09-2018 09:54:42 ]
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_182043602
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 09:46 schreef Molurus het volgende:

[..]

Baudets uitspraak dat de menselijke invloed op het klimaat "zeer omstreden" is is toch echt klinkklare nonsens hoor. ;)

Toen ik dat op tv zag dacht ik, die gozer is het contact met de realiteit kwijt. Ik weet dat Baudet niet dom is maar waarom dan toch weer deze onzin uitkramen.

Algemene Politieke Beschouwingen beginnen zo en ik ben zeer benieuwd waar de bijdragen van Baudet.
  Redactie Games vrijdag 21 september 2018 @ 10:29:25 #203
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_182043633
"als we meer willen vergroenen moeten we meer co2 uitstoten"

You can't fix stupid :')
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
pi_182043778
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 10:27 schreef -Ondskapt- het volgende:

[..]

Toen ik dat op tv zag dacht ik, die gozer is het contact met de realiteit kwijt. Ik weet dat Baudet niet dom is maar waarom dan toch weer deze onzin uitkramen.
Ik vrees omdat het een raspopulist is. Maar de conclusie is wel redelijk onvermijdbaar: als ie niet dom is dan zit hij daar gewoon een potje te liegen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_182043981
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 10:40 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik vrees omdat het een raspopulist is. Maar de conclusie is wel redelijk onvermijdbaar: als ie niet dom is dan zit hij daar gewoon een potje te liegen.
quote:
Thierry Baudet wil dat NOS-weerman Gerrit Hiemstra wordt ontslagen

Fractievoorzitter Thierry Baudet van Forum voor Democratie had woensdag op Twitter ruzie met NOS-weerman Gerrit Hiemstra. Ze voerden een korte discussie over het klimaat. Deze discussie eindigde woensdagavond met een tweet van Baudet met de zin: „Deze man zou moeten worden ontslagen.”
Inmiddels heeft Thierry Baudet deze tweet verwijderd.
https://www.telegraaf.nl/(...)stra-wordt-ontslagen
pi_182043995
quote:
Nou... ik wil hem best het voordeel van de twijfel geven. Maar in dit geval betekent dat dus dat ie gewoon dom is.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_182044379
quote:
Kijk, Thierry snapt het gewoon. Mensen met een verkeerde mening moeten ontslagen worden ^O^
pi_182054622
Baudet heeft zichzelf zojuist gigantisch voor lul gezet tijdens de Algemene Politieke Beschouwingen. Ik ben altijd open voor welke partij dan ook maar FvD gaat hem niet worden.
pi_182054704
Wat heeft ie gedaan.
  vrijdag 21 september 2018 @ 21:12:20 #210
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_182054738
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 21:09 schreef Aluah-Snackbar het volgende:
Wat heeft ie gedaan.
Die sukkel doet aan werkweigering en krijgt er nog betaald voor ook!
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_182054779
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 11:26 schreef Hugo862 het volgende:

[..]

Kijk, Thierry snapt het gewoon. Mensen met een verkeerde mening moeten ontslagen worden ^O^
Wat is er mis met Baudet's tweet zoals hij het bracht. Hij vindt de klimaat- propaganda van de met publieksgeld betaalde weerman gewoon achterlijk. En dat vind ik ook.
pi_182054869
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 september 2018 21:12 schreef Falco het volgende:

[..]

Die sukkel doet aan werkweigering en krijgt er nog betaald voor ook!
Ik heb het gevoel dat hier weer wordt overdreven en de context waarin Baudet het zegt mist. Maar vertel het maar. Eerder maakte Jesse Klaver een vergelijk met Sesamstraat en onzin toen de Baudet de kern van waanzin van de klimaatagenda blootlegde. Dit doet de oppositie meer, grapjes maken om de crux die baudet oppert te doen vergeten. Publiek is hier gevoelig voor en lacht dan hard om een ogenschijnlijk grapje want zogenaamd PWN!1. Spindoktoren kennen deze knee-jerk reactie van het plebs en hebben de kartelparijen goed getraind.
pi_182054973
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 21:09 schreef Aluah-Snackbar het volgende:
Wat heeft ie gedaan.
Het was zojuist op NPO Politiek te zien. Ik weet niet of het op dit moment ergens terug te vinden is. Hij was zeer zwak in ieder geval.
pi_182055074
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 21:04 schreef -Ondskapt- het volgende:
Baudet heeft zichzelf zojuist gigantisch voor lul gezet tijdens de Algemene Politieke Beschouwingen. Ik ben altijd open voor welke partij dan ook maar FvD gaat hem niet worden.
Ik neem aan dat je het hier over hebt:


Dat was zeer tenenkrommend inderdaad.
Terwijl dieren zich aanpassen aan de wereld om te overleven, veranderen mensen de wereld teneinde méér te zijn. - Paulo Freire
pi_182055161
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 september 2018 21:27 schreef Ambystoma_mexicanum het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je het hier over hebt:


Dat was zeer tenenkrommend inderdaad.
Nee, dit was van eergister. :P Vandaag was veel erger. Man man wat heeft die vent zichzelf voor lul gezet.
pi_182055186
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 21:32 schreef -Ondskapt- het volgende:

[..]

Nee, dit was van eergister. :P Vandaag was veel erger. Man man wat heeft die vent zichzelf voor lul gezet.
Ik heb vandaag niks gezien, maar ben wel benieuwd naar het filmpje.
Terwijl dieren zich aanpassen aan de wereld om te overleven, veranderen mensen de wereld teneinde méér te zijn. - Paulo Freire
pi_182055262
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 september 2018 21:27 schreef Ambystoma_mexicanum het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je het hier over hebt:


Dat was zeer tenenkrommend inderdaad.
Kun je niet door dat stomme gedichtje heenkijken ik heb ook moeten schaterlachen om moerbei en diana :D

Thierry is gewoon een goeie gozer dus bek houwe :frown:
pi_182055300
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 21:18 schreef Aluah-Snackbar het volgende:

[..]

Ik heb het gevoel dat hier weer wordt overdreven en de context waarin Baudet het zegt mist. Maar vertel het maar. Eerder maakte Jesse Klaver een vergelijk met Sesamstraat en onzin toen de Baudet de kern van waanzin van de klimaatagenda blootlegde. Dit doet de oppositie meer, grapjes maken om de crux die baudet oppert te doen vergeten. Publiek is hier gevoelig voor en lacht dan hard om een ogenschijnlijk grapje want zogenaamd PWN!1. Spindoktoren kennen deze knee-jerk reactie van het plebs en hebben de kartelparijen goed getraind.
Dat soort trucjes werkte immers ook erg effectief tegen Fortuyn.
pi_182055376
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 september 2018 21:27 schreef Ambystoma_mexicanum het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je het hier over hebt:


Dat was zeer tenenkrommend inderdaad.
_O-

Amusementswaarde 10. Wel een beetje de verkeerde plek ervoor.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_182055425
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 21:34 schreef Ambystoma_mexicanum het volgende:

[..]

Ik heb vandaag niks gezien, maar ben wel benieuwd naar het filmpje.
Zal morgen vast op Youtube staan. Ondanks dat ik open sta voor iedereen ging Baudet af als een gieter.
pi_182055496
Overigens snap ik z'n bizarre uitspraken over klimaatwetenschap niet zo... zelfs het grootste deel van z'n achterban lijkt dat toch niet te slikken.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_182055975
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 21:37 schreef Aluah-Snackbar het volgende:

[..]

Kun je niet door dat stomme gedichtje heenkijken ik heb ook moeten schaterlachen om moerbei en diana :D

Thierry is gewoon een goeie gozer dus bek houwe :frown:
Dat gedicht is nog niet het ergste. Zijn animalfarm verhaal is dezelfde tactiek waar Alexander Pechtold zich vaak van bedient: De ander de les lezen. Alleen nu als poging het in een intellectueel jasje te verpakken. Wat op zich zeer sneu is, aangezien praktisch iedereen die op zijn minst havo heeft gedaan bekend is met dit verhaal. Dan vond ik Baudet's argumenten in de media voor de afschaffing van de dividendbelasting een beter verhaal eerlijk gezegd.
Terwijl dieren zich aanpassen aan de wereld om te overleven, veranderen mensen de wereld teneinde méér te zijn. - Paulo Freire
pi_182056002
Dat laatse en over de klimaatpropaganda heb ik gehoord.
pi_182056051
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 21:32 schreef -Ondskapt- het volgende:

[..]

Nee, dit was van eergister. :P Vandaag was veel erger. Man man wat heeft die vent zichzelf voor lul gezet.
Hmm, ik ben benieuwd! Zo gauw het op youtube staat zien we het vast in dit topic.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_182056094
Hoe kan Baudet zijn klimaatstandpunt in stand houden? Is er dan niemand binnen zijn partij die hem tegenspreekt?

Je kan eens of oneens met de komende maatregelen zijn maar het ontkennen van de problematiek is echt dwaas :')
AFCA!
  vrijdag 21 september 2018 @ 22:20:00 #226
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_182056146
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 september 2018 21:27 schreef Ambystoma_mexicanum het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je het hier over hebt:


Dat was zeer tenenkrommend inderdaad.
ik kijk dit nu voor het eerst. Het is echt om te janken. Veel geblaat, weinig wol.

Baudet moet nog even op cursus effectief een punt te maken.
Laffe huichelaar
  vrijdag 21 september 2018 @ 22:20:59 #227
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_182056161
Op 5.50 nog even ingestudeerd met je armen zwaaien en gebaren, zelfs Balkenende op een skatebord was niet zo nep
Laffe huichelaar
pi_182056180
Ben het eigenlijk wel met Baudet eens.. mooi betoog. Vraag me alleen of hoe hij zal worden als hij macht krijgt.
pi_182056222
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 22:21 schreef Pleun2011 het volgende:
Ben het eigenlijk wel met Baudet eens.. mooi betoog. Vraag me alleen of hoe hij zal worden als hij macht krijgt.
We hangen hem aan zijn ballen op aan een boom alsie net als Gutte buigt voor Zionistische schaduwmachten en Shell.
  vrijdag 21 september 2018 @ 22:24:47 #230
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_182056241
Nu bij het stukje waar hij het heeft over gespeelde verontwaardiging _O-

Schitterend, in een speech vol gespeelde verontwaardiging
Laffe huichelaar
pi_182056316
FVD heeft precies hetzelfde probleem als de SP, 50+, DENK en de PVV. Roepen vanaf ze zijlijn dat het anders moet is makkelijk maar hoe wil je dat ooit gaan realiseren als je geen 76 zetels hebt? Juist door compromissen te sluiten. En dat is nou net iets wat deze partijen niet kunnen.
AFCA!
  vrijdag 21 september 2018 @ 22:30:55 #232
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_182056333

jezus christus wat een opgepompte brulkikker zeg. Gewoon even in plaats van je punt maken even benadrukken hoe goed je social media bekeken wordt.
Laffe huichelaar
pi_182056336
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 21:45 schreef -Ondskapt- het volgende:

[..]

Zal morgen vast op Youtube staan. Ondanks dat ik open sta voor iedereen ging Baudet af als een gieter.
Hier gaat het om denk ik

https://nos.nl/artikel/22(...)ijn-waardigheid.html

Wel een afgang
pi_182056388
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 22:31 schreef Chewie het volgende:

[..]

Hier gaat het om denk ik

https://nos.nl/artikel/22(...)ijn-waardigheid.html

Wel een afgang
Gaat dezelfde kant als Wilders op, deze man.

En als het allemaal zo zinloos is en je geen invloed uit kunt oefenen en andere figuren aan de touwtjes trekken; hang je viool dan aan de wilgen, Terry. Of doe je het allemaal stiekem toch om het geld en de aandacht, dat wat je precies je ambtsgenoten verwijt?
pi_182056461
quote:
9s.gif Op vrijdag 21 september 2018 22:35 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Gaat dezelfde kant als Wilders op, deze man.

En als het allemaal zo zinloos is en je geen invloed uit kunt oefenen en andere figuren aan de touwtjes trekken; hang je viool dan aan de wilgen, Terry. Of doe je het allemaal stiekem toch om het geld en de aandacht, dat wat je precies je ambtsgenoten verwijt?
Ik heb een paar JFVD'ers in mijn kennis- en vriendenkring maar ik hoor ook daar op twee belangrijke punten kritiek.
1. Baudet laat zich vaak onhandig uit en uit dan beschuldigingen als framing (soms ook terecht!). Hij was juist een serieuze optie van Wilders maar doet steeds meer populistische uitspraken.
2. Zijn absurde anti klimaat standpunt. De JFVD'ers in mijn omgeving zijn allemaal hoogopgeleide mensen en niemand steunt dit voorstel.

Wat maakt Baudet dan zo populair? Hij laat precies de pijnpunten zijn van de huidige partijen. Ik vind het uitlachen en belachelijk maken van Baudet dan ook stuitend arrogant en het domste wat je kan doen. Ook na vanavond zal hij weer stijgen in de peiling. Hebben ze dan nooit wat geleerd van het verleden?
AFCA!
pi_182056471
Haha... reactie Klaver... "welk kamerwerk?"

Droog. :D
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_182056501
En dat durft te klagen over het toontje. Man man man... dit is echt genant. _O-
Niet meer aanwezig in dit forum.
  vrijdag 21 september 2018 @ 22:44:36 #238
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_182056509
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 22:30 schreef timmmmm het volgende:

jezus christus wat een opgepompte brulkikker zeg. Gewoon even in plaats van je punt maken even benadrukken hoe goed je social media bekeken wordt.
Dijkhoff verwoordt het zeer goed.
Laffe huichelaar
pi_182056526
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 22:31 schreef Chewie het volgende:

[..]

Hier gaat het om denk ik

https://nos.nl/artikel/22(...)ijn-waardigheid.html

Wel een afgang
Hemeltje, dit is nog gênanter dan voorafgaande uitspraken. Wel mooi dat Dijkhof mijn punt onderschrijft over de animalfarm referentie. :D
Terwijl dieren zich aanpassen aan de wereld om te overleven, veranderen mensen de wereld teneinde méér te zijn. - Paulo Freire
pi_182056543
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 22:41 schreef RensAjacied het volgende:

[..]

Ik heb een paar JFVD'ers in mijn kennis- en vriendenkring maar ik hoor ook daar op twee belangrijke punten kritiek.
1. Baudet laat zich vaak onhandig uit en uit dan beschuldigingen als framing (soms ook terecht!). Hij was juist een serieuze optie van Wilders maar doet steeds meer populistische uitspraken.
2. Zijn absurde anti klimaat standpunt. De JFVD'ers in mijn omgeving zijn allemaal hoogopgeleide mensen en niemand steunt dit voorstel.

Wat maakt Baudet dan zo populair? Hij laat precies de pijnpunten zijn van de huidige partijen. Ik vind het uitlachen en belachelijk maken van Baudet dan ook stuitend arrogant en het domste wat je kan doen. Ook na vanavond zal hij weer stijgen in de peiling. Hebben ze dan nooit wat geleerd van het verleden?
Geloof ik niks van. Tis niet dat ie ook maar iets inhoudelijke geroepen heeft als "de islam moet verboden worden" of voor mijn part "150 op de snelweg" iets waar mensen van kunnen zeggen "daar ben ik het mee eens, daar stem ik op". Dat is iets wat Wilders altijd wel doet. Na aanleiding van dit stuk kun je (mijns inziens) onmogelijk denken "deze man heeft goede ideeën hier stem ik op".
pi_182056637
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 22:47 schreef koemleit het volgende:

[..]

Geloof ik niks van. Tis niet dat ie ook maar iets inhoudelijke geroepen heeft als "de islam moet verboden worden" of voor mijn part "150 op de snelweg" iets waar mensen van kunnen zeggen "daar ben ik het mee eens, daar stem ik op". Dat is iets wat Wilders altijd wel doet. Na aanleiding van dit stuk kun je (mijns inziens) onmogelijk denken "deze man heeft goede ideeën hier stem ik op".
Ik heb tijdens de verkiezingen FVD nauwlettend in de gaten gehouden en ik vond het een enorme frisse wind door de Tweede Kamer. Sterker nog op veel punten kan ik ze goed vinden maar ik zie (en blijkbaar vele in mijn kring) dat hij steeds meer de populistische hoek ingaat.

Vergelijk Baudet maar eens met zijn inhoudelijke interviews in 2017 en wat hij nu blaat.

Zeggen dat het allemaal niet deugt is populistisch gelul wat de SP en PVV ook al jaren doen. Prima als jij er mee eens bent en ik verafschuw ook mensen die met dedain op hem neerkijken maar het is gewoon simpel gezwets van Baudet.

Pijnlijk om te zien want ik dacht echt dat hij wat kon betekenen maar hij gaat nooit in een regering komen. 100%. Quote dit maar voor het nageslacht.
AFCA!
pi_182056639
Oh wow, Dijkhoffs reactie is ook wel heel erg sterk inderdaad.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  vrijdag 21 september 2018 @ 22:56:20 #243
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_182056646
Baudet: Het werk in de tweede kamer is beneden mijn waardigheid want het is allemaal voor de buhne en niemand luistert naar elkaar.

Baudet 2 minuten later: Ik dien deze motie in om te laten zien waar de partijen voor staan. Stem maar, laat het maar aan de kiezer zien.

En het domme volk ziet het niet eens joh, die staan enthousiast met de handjes te klappen want de grote Leider spreekt
Laffe huichelaar
pi_182056651
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 september 2018 22:55 schreef Molurus het volgende:
Oh wow, Dijkhofs reactie is ook wel heel erg sterk inderdaad.
Dat terwijl hij een uiterst zwakke week had met zijn optreden bij Pauw en in de Tweede Kamer. Nu kwam hij wel weer scherp terug.
AFCA!
pi_182056668
Ik zat die reacties onder de YouTube video's van Baudet eens te bekijken en het zou mij niet verbazen als hij ook een 'trollenleger' heeft ingehuurd om hem veren in de reet te steken.
  vrijdag 21 september 2018 @ 23:00:03 #246
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_182056712
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 22:57 schreef Pleun2011 het volgende:
Ik zat die reacties onder de YouTube video's van Baudet eens te bekijken en het zou mij niet verbazen als hij ook een 'trollenleger' heeft ingehuurd om hem veren in de reet te steken.
Enkele maanden terug dacht ik hetzelfde over enkele users hier tbh
Laffe huichelaar
  vrijdag 21 september 2018 @ 23:00:58 #247
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_182056720
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 22:55 schreef RensAjacied het volgende:

[..]

Ik heb tijdens de verkiezingen FVD nauwlettend in de gaten gehouden en ik vond het een enorme frisse wind door de Tweede Kamer. Sterker nog op veel punten kan ik ze goed vinden maar ik zie (en blijkbaar vele in mijn kring) dat hij steeds meer de populistische hoek ingaat.

Vergelijk Baudet maar eens met zijn inhoudelijke interviews in 2017 en wat hij nu blaat.

Zeggen dat het allemaal niet deugt is populistisch gelul wat de SP en PVV ook al jaren doen. Prima als jij er mee eens bent en ik verafschuw ook mensen die met dedain op hem neerkijken maar het is gewoon simpel gezwets van Baudet.

Pijnlijk om te zien want ik dacht echt dat hij wat kon betekenen maar hij gaat nooit in een regering komen. 100%. Quote dit maar voor het nageslacht.
Daar hoeven we ook niet zo bang voor te zijn. Die Baudet is maar een suffe dromer, die maar wat elitair raaskalt.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_182056748
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 22:57 schreef Pleun2011 het volgende:
Ik zat die reacties onder de YouTube video's van Baudet eens te bekijken en het zou mij niet verbazen als hij ook een 'trollenleger' heeft ingehuurd om hem veren in de reet te steken.
Holy crap... inderdaad. :o
Niet meer aanwezig in dit forum.
  vrijdag 21 september 2018 @ 23:02:25 #249
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_182056753
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 23:00 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Enkele maanden terug dacht ik hetzelfde over enkele users hier tbh
Er worden hier users aangestuurd vanuit St Petersburg. Via een of andere daily digest krijgen ze enorm veel materiaal om dat te verspreiden op fora. Het verdient maar 2 euro per uur ofzo, maar goed, je hoeft je zolderkamer er niet voor verlaten.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  vrijdag 21 september 2018 @ 23:06:33 #250
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_182056811
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 22:55 schreef RensAjacied het volgende:

[..]

Ik heb tijdens de verkiezingen FVD nauwlettend in de gaten gehouden en ik vond het een enorme frisse wind door de Tweede Kamer. Sterker nog op veel punten kan ik ze goed vinden maar ik zie (en blijkbaar vele in mijn kring) dat hij steeds meer de populistische hoek ingaat.

Vergelijk Baudet maar eens met zijn inhoudelijke interviews in 2017 en wat hij nu blaat.

Zeggen dat het allemaal niet deugt is populistisch gelul wat de SP en PVV ook al jaren doen. Prima als jij er mee eens bent en ik verafschuw ook mensen die met dedain op hem neerkijken maar het is gewoon simpel gezwets van Baudet.

Pijnlijk om te zien want ik dacht echt dat hij wat kon betekenen maar hij gaat nooit in een regering komen. 100%. Quote dit maar voor het nageslacht.
Hij zal ook nooit de grootste partij worden. Deze flauwekul voedt de trouwe achterban, maar daar heb je niets aan want de grote grijze massa die per verkiezing maar een beetje kijkt wat ze stemmen schrik je hiermee af.
Laffe huichelaar
  vrijdag 21 september 2018 @ 23:07:23 #251
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_182056820
Hoe vaak zou 0,00007% genoemd zijn door dhr Baudet?
Laffe huichelaar
pi_182056829
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 september 2018 22:55 schreef Molurus het volgende:
Oh wow, Dijkhoffs reactie is ook wel heel erg sterk inderdaad.
Waarom? Omdat hij de lachers op zijn hand krijgt? Ik vond hem net als de anderen reageren als iemand die op zijn pikkie is getrapt. Dijkhoff is een intelligente vent en kan zich goed verwoorden, maar ik mag hopen dat hij nooit MP wordt. Enge man.
pi_182056850
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 23:07 schreef timmmmm het volgende:
Hoe vaak zou 0,00007% genoemd zijn door dhr Baudet?
En waren het nou 4 of 5 nullen? :D
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_182056873
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 23:07 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Waarom? Omdat hij de lachers op zijn hand krijgt? Ik vond hem net als de anderen reageren als iemand die op zijn pikkie is getrapt. Dijkhoff is een intelligente vent en kan zich goed verwoorden, maar ik mag hopen dat hij nooit MP wordt. Enge man.
Hij houdt Baudet perfect een spiegel voor: Thierry is schuldig aan alles dat hij de kamer verwijt. En Dijkhoff merkt terecht op dat hij die tijd beter kan besteden aan het bespreken van wat hij dan precies wil veranderen. Want dat doet Baudet niet.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  vrijdag 21 september 2018 @ 23:13:10 #255
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_182056923
Maar even serieus, waarom ik Dijkhoffs reactie sterk vond is omdat hij Baudet wijst op de hypocrisie van zijn toespraakje.

Dat eerste filmpje hè, met het rare gedicht en het geanimal farm. Zelfs de grootste fans moeten toch erkennen dat het allemaal vrij theatraal was? Op zich prima om zo je punt over te brengen natuurlijk, een beetje theatraliteit is niet zo erg.

Het probleem wat ik echter heb is dat ik geen moment het idee had dat de Tweede Kamer het publiek was, dat waren wij. Alles was bedoeld om de kijker aan te spreken en te laten zien hoe matig de democratie is en hoe veel beter Baudets visie.

Ook dat is natuurlijk prima, dat is toch het werk van een politicus. Maar als je belangrijkste verwijt is dat het niet om het gesprek gaat in de Tweede Kamer maar om toneelstukjes en dat dat de ondergang van de democratie is, is het allemaal vrij tegenstrijdig
Laffe huichelaar
pi_182057053
Baudet gaat af.

quote:
Baudet denkt dat hij het bewijs heeft gevonden dat het kabinet eigenlijk alle moties naast zich neerlegt en dat het twee dagen debatteren zinloos is geweest. Hij baseert zich op Rutte's uitspraken door bij allerlei moties 'oordeel Kamer' te zeggen. Baudet: "Het bewijs is geleverd, u doet niets met de voorstellen uit de Kamer". Rutte lacht een beetje en vraagt of hij de camera's misschien uit mogen, omdat hij de heer Baudet wat pijnlijks moet uitleggen. "Ik ga u iets vertellen wat u had geweten als u hier vaker was geweest."
"Oordeel Kamer, zegt Rutte op fluisterende stem, "Betekent dat de regering met het voorstel eens is." Baudet wijst de uitleg af en zegt dat hij schriftelijke vragen gaat stellen.
https://nos.nl/liveblog/2(...)itgestoken-hand.html
pi_182057142
quote:
Vraag me nu wel af hoeveel van de door de oppositie ingediende moties uiteindelijk zijn aangenomen door de kamer.
  vrijdag 21 september 2018 @ 23:23:02 #258
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_182057152
Minachting van de kiezer is dit ;(
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_182057206
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 23:10 schreef Molurus het volgende:

[..]

Hij houdt Baudet perfect een spiegel voor: Thierry is schuldig aan alles dat hij de kamer verwijt. En Dijkhoff merkt terecht op dat hij die tijd beter kan besteden aan het bespreken van wat hij dan precies wil veranderen. Want dat doet Baudet niet.
Mwa ik vond de meeste punten die Baudet noemde wel terechte kritiek. Hij moet alleen oppassen dat hij niet overmoedig wordt.
pi_182057234
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 23:25 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Mwa ik vond de meeste punten die Baudet noemde wel terechte kritiek. Hij moet alleen oppassen dat hij niet overmoedig wordt.
Het valt je niet op dat elk kritiekpunt vooral van toepassing is op Baudet zelf?
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_182057237
Baudet baas :7
  vrijdag 21 september 2018 @ 23:27:16 #262
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_182057256
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 23:25 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Mwa ik vond de meeste punten die Baudet noemde wel terechte kritiek. Hij moet alleen oppassen dat hij niet overmoedig wordt.
Dat was ie toch al nadat die met coke op helemaal uit zijn dak ging na de gemeenteraadsverkiezingen in Amsterdam?
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  vrijdag 21 september 2018 @ 23:28:33 #263
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_182057294
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 23:25 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Mwa ik vond de meeste punten die Baudet noemde wel terechte kritiek. Hij moet alleen oppassen dat hij niet overmoedig wordt.
Als je het spel wil veranderen, dan zul je het eerst eventjes volgens de regels mee moeten spelen om de anderen met je mee te krijgen. En daar heeft Baudet, op de momenten dat hij moet afdalen naar de normalemensenwereld, net iets te weinig van begrepen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  vrijdag 21 september 2018 @ 23:28:49 #264
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_182057306
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 23:22 schreef Hoekbank het volgende:

[..]

Vraag me nu wel af hoeveel van de door de oppositie ingediende moties uiteindelijk zijn aangenomen door de kamer.
staat een lijstje van aangenomen moties
Laffe huichelaar
pi_182057323
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 23:26 schreef Molurus het volgende:

[..]

Het valt je niet op dat elk kritiekpunt vooral van toepassing is op Baudet zelf?
Nee, het is van toepassing op ieder kamerlid en de gehele gang van zaken in de Tweede Kamer. En als Baudet besluit niet aan het toneelstukje mee te doen en dus niet in herhaling te vallen kan hij rekenen op hoongelach. Het is een triest zooitje bij elkaar. Dat herhalende argument dat Baudet er nooit is is ook al honderd keer ontkracht.
pi_182057362
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 23:13 schreef timmmmm het volgende:
Maar even serieus, waarom ik Dijkhoffs reactie sterk vond is omdat hij Baudet wijst op de hypocrisie van zijn toespraakje.

Dat eerste filmpje hè, met het rare gedicht en het geanimal farm. Zelfs de grootste fans moeten toch erkennen dat het allemaal vrij theatraal was? Op zich prima om zo je punt over te brengen natuurlijk, een beetje theatraliteit is niet zo erg.

Het probleem wat ik echter heb is dat ik geen moment het idee had dat de Tweede Kamer het publiek was, dat waren wij. Alles was bedoeld om de kijker aan te spreken en te laten zien hoe matig de democratie is en hoe veel beter Baudets visie.

Ook dat is natuurlijk prima, dat is toch het werk van een politicus. Maar als je belangrijkste verwijt is dat het niet om het gesprek gaat in de Tweede Kamer maar om toneelstukjes en dat dat de ondergang van de democratie is, is het allemaal vrij tegenstrijdig
Het is ook tegenstrijdig. Het was inderdaad theater van Baudet maar ik heb me er niet aan gestoord omdat ik het grotendeels met hem eens was. Misschien heeft hij nog niet helemaal bepaald voor zichzelf hoe hij zijn rol moet invullen. Hij is een showman maar tegelijkertijd a fly on the wall die observeert en daaruit conclusies trekt.
pi_182057416
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 23:06 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Hij zal ook nooit de grootste partij worden. Deze flauwekul voedt de trouwe achterban, maar daar heb je niets aan want de grote grijze massa die per verkiezing maar een beetje kijkt wat ze stemmen schrik je hiermee af.
Het is een partij met in de kern een afwijzing van het huidige Nederlands politiek systeem en rechtsstaat.

De SP, GroenLinks en de Partij voor de Dieren wijzen het huidige systeem ook af, maar dat gaat over hoe de Nederlandse economie nu is ingericht voornamelijk .
quote:
Effecten grote plannen opvallend mild

Ook opvallend aan de doorrekening zijn de milde effecten van de grootse plannen van GroenLinks en SP op de overheidsfinanciën en de economie op de korte termijn. SP wil de AOW-leeftijd verlagen, de uitkeringen verhogen en nationaal zorgfonds invoeren. GroenLinks verandert het belastingstelsel drastisch: minder lasten op arbeid, meer op milieu. Het CPB merkt bij deze partijen op dat door „deze ingrijpende wijzigingen” de berekeningen met meer dan gebruikelijke onzekerheden zijn omringd. Deze opmerking maakt het CPB ook bij de plannen voor een basisinkomen van de Vrijzinnige Partij en de vlaktaks van VNL. Van Geest: „Ons instrumentarium is niet uitgerust voor de revolutie.”
https://www.nrc.nl/nieuws(...)ect-6709317-a1546259

Al deze partijen staan hiermee aan de rand van het Nederlands politiek spectrum.
pi_182057444
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 23:28 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Als je het spel wil veranderen, dan zul je het eerst eventjes volgens de regels mee moeten spelen om de anderen met je mee te krijgen. En daar heeft Baudet, op de momenten dat hij moet afdalen naar de normalemensenwereld, net iets te weinig van begrepen.
Dat zal de tijd leren. Mocht zijn partij groter worden en meer invloed krijgen dan zal zijn houding ook wel veranderen. Of zou hij net als Wilders worden..dat kan natuurlijk ook. Ach hij is nog onervaren..we wachten het af.
pi_182057489
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 23:29 schreef Hoekbank het volgende:

[..]

Nee, het is van toepassing op ieder kamerlid en de gehele gang van zaken in de Tweede Kamer. En als Baudet besluit niet aan het toneelstukje mee te doen en dus niet in herhaling te vallen kan hij rekenen op hoongelach. Het is een triest zooitje bij elkaar. Dat herhalende argument dat Baudet er nooit is is ook al honderd keer ontkracht.
Maar als je na een jaar nog steeds niet weet hoe de Tweede Kamer werkt geef je ook niet echt de indruk dat je goed opgelet hebt de keren dat je er was. ;)
pi_182057496
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 23:33 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

Het is een partij met in de kern een afwijzing van het huidige Nederlands politiek systeem en rechtsstaat.
Volgens mij niet. Hij wijst de parlementaire democratie niet af maar de manier waarop die wordt ingevuld.
  vrijdag 21 september 2018 @ 23:41:29 #271
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_182057567
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 23:26 schreef Molurus het volgende:

[..]

Het valt je niet op dat elk kritiekpunt vooral van toepassing is op Baudet zelf?
Als dat niet opvalt gaat er iets goed mis. Het is meer dan overduidelijk.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  vrijdag 21 september 2018 @ 23:43:08 #272
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_182057595
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 23:29 schreef Hoekbank het volgende:

[..]

Nee, het is van toepassing op ieder kamerlid en de gehele gang van zaken in de Tweede Kamer. En als Baudet besluit niet aan het toneelstukje mee te doen en dus niet in herhaling te vallen kan hij rekenen op hoongelach. Het is een triest zooitje bij elkaar. Dat herhalende argument dat Baudet er nooit is is ook al honderd keer ontkracht.
Hij voert zelf een ingestudeerd toneelstuk op volgestopt met gespeelde verontwaardiging. Exact hetgeen hij de rest verwijt.

En de flater die hij slaat door niet te weten wat "oordeel Kamer" betekent is enorm.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_182057628
Baudet heeft gelijk.

Alles is al dichtgetimmerd in het regeerakkoord en de miljoenen nota. Het debat is gevoerd in de achterkamertjes. Tijdens de APB mag Dijkhoff zijn proefballon op laten en is binnen de coalitie al afgesproken dat Syrie/Blok, dividendbelasting, Alexander's 'prive', het Europees migratiebeleid en Rutte's politieke ambities no-go areas zijn.

Het is ingestudeerde poppenkast.

Echt helemaal niemand zit te wachten op de zelfpijperij van Segers en Pechtold. In tegenstelling tot Klaver doet Baudet niet mee

Het rechtse blok van VVD/PVV kon tegen CDA/PvdA nog wel een redelijke vuist maken en later lukte het CDA/D66 en soms zelfs PVV op bepaalde onderwerpen VVD/PvdA aan te pakken. De oppositie van Groenlinks, PVV en FVD gaat nooit een gezamenlijk front vormen tegen de huidige coalitie. En alle coalitie partijen hebben zich inmiddels al zo laten uitknijpen door de VVD en/of zijn dusdanig zelf in opspraak gekomen (D66) dat ze zich geen nieuwe verkiezingen kunnen veroorloven. Ik zie D66 zich echter wel weer achter de leider scharen.
pi_182057632
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 23:43 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Hij voert zelf een ingestudeerd toneelstuk op volgestopt met gespeelde verontwaardiging. Exact hetgeen hij de rest verwijt.
Ik durf te beweren dat het bij Baudet geen gespeelde verontwaardiging is. Hij roept al een jaar lang dat het huidige systeem met coalitievormingen en inhoudsloze debatten hem niet kan bekoren.
pi_182057661
De verstikkende politiek correcte linksgeorienteerde klimaat in Nederland is pas een klimaatprobleem. Daar geef ik Baudet haske veel gelijk in. Het lijkt alsof ie zinloos parabellieert als reactie op de even zinloze toneel van Prinsjesdag. Ik vond hem sterk bij Twan/RTL. Zodra de crux werd gegeven ging Yasar weer vervelend numalerend-interrumperen als een meisje en grapjes maken. Dan weet je dat je ze hebt de vieze verraders. Beide Yasar en Schijthof gaven slappe ontwijkende argumenten zo van 'ja het is goed en daarom doen we dat'. Yassar draaide direkt door de vraag of de mens significant invloed op het klinaat heeft te verdraaien naar "het hele klimaat verandert dat zie je toch je bent een ontkenner'

[ Bericht 6% gewijzigd door Aluah-Snackbar op 21-09-2018 23:52:04 ]
  vrijdag 21 september 2018 @ 23:47:20 #276
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_182057672
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 23:45 schreef Hoekbank het volgende:

[..]

Ik durf te beweren dat het bij Baudet geen gespeelde verontwaardiging is. Hij roept al een jaar lang dat het huidige systeem met coalitievormingen en inhoudsloze debatten hem niet kan bekoren.
En ik garandeer je dat dat wel zo is.

Het spat er aan alle kanten vanaf. Dramatisch gespeeld verontwaardigd "wij tegen zij"-toneelstukje met een hoog Calimero-gehalte.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_182057676
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 22:41 schreef RensAjacied het volgende:

[..]

Ik heb een paar JFVD'ers in mijn kennis- en vriendenkring maar ik hoor ook daar op twee belangrijke punten kritiek.
1. Baudet laat zich vaak onhandig uit en uit dan beschuldigingen als framing (soms ook terecht!). Hij was juist een serieuze optie van Wilders maar doet steeds meer populistische uitspraken.
2. Zijn absurde anti klimaat standpunt. De JFVD'ers in mijn omgeving zijn allemaal hoogopgeleide mensen en niemand steunt dit voorstel.

Wat maakt Baudet dan zo populair? Hij laat precies de pijnpunten zijn van de huidige partijen. Ik vind het uitlachen en belachelijk maken van Baudet dan ook stuitend arrogant en het domste wat je kan doen. Ook na vanavond zal hij weer stijgen in de peiling. Hebben ze dan nooit wat geleerd van het verleden?
Welke pijnpunten? Hij klaagt dat politici er voor geld zitten, dat hij geen invloed kan uitoefenen, dat het allemaal anders moet, et cetera, maar als het er op aankomt blijft concrete inhoud weer uit. Dat wordt hier weer geëtaleerd.
pi_182057693
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 23:45 schreef Hoekbank het volgende:

[..]

Ik durf te beweren dat het bij Baudet geen gespeelde verontwaardiging is. Hij roept al een jaar lang dat het huidige systeem met coalitievormingen en inhoudsloze debatten hem niet kan bekoren.
Klagen dat het allemaal anders moet kan iedereen natuurlijk.
pi_182057713
Ik snap overigens het partijkartel zoals dat mooi heet wel.
Wat heeft rebelleren mensen als Rita Verdonk opgeleverd? 3 x niks.

Je doet of mee met de meute of je wordt weggezet als een 'gekkie' of een racist.
Dat is hoe het is gegaan sinds Pim Fortuyn de zittende macht uitdaagde en zal niet anders zijn totdat er een grote bezem door dat Haagse toneelspel gaat. Van binnenuit de boel veranderen gaat niet gebeuren. Dat hebben Monasch, Omtzigt en zoveel anderen al tevergeefs geprobeerd.
pi_182057769
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 23:49 schreef Nintex het volgende:
Ik snap overigens het partijkartel zoals dat mooi heet wel.
Wat heeft rebelleren mensen als Rita Verdonk opgeleverd? 3 x niks.

Je doet of mee met de meute of je wordt weggezet als een 'gekkie' of een racist.
Dat is hoe het is gegaan sinds Pim Fortuyn de zittende macht uitdaagde en zal niet anders zijn totdat er een grote bezem door dat Haagse toneelspel gaat. Van binnenuit de boel veranderen gaat niet gebeuren. Dat hebben Monasch, Omtzigt en zoveel anderen al tevergeefs geprobeerd.
Als Baudet het allemaal toch niet kan veranderen, waarom zit die man er dan?
pi_182057772
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 23:48 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Klagen dat het allemaal anders moet kan iedereen natuurlijk.
Baudet heeft tijdens de coalitievorming hele concrete voorstellen gedaan, zoals een ‘kenniskabinet’ en een kamer zonder coalitievorming. Maar zoals je ongetwijfeld weet krijg je dat met twee schamele zetels niet door de kamer heen.
  vrijdag 21 september 2018 @ 23:52:52 #282
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_182057791
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 23:51 schreef Hoekbank het volgende:

[..]

Baudet heeft tijdens de coalitievorming hele concrete voorstellen gedaan, zoals een ‘kenniskabinet’ en een kamer zonder coalitievorming. Maar zoals je ongetwijfeld weet krijg je dat met twee schamele zetels niet door de kamer heen.
Met 74 ook niet.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_182057797
quote:
9s.gif Op vrijdag 21 september 2018 23:51 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Als Baudet het allemaal toch niet kan veranderen, waarom zit die man er dan?
Omdat je een systeem nog steeds van binnenuit moet slopen. Of dacht je dat de verandering wel zou zijn bewerkstelligd met 2 extra zetels voor D66 of het CDA?
pi_182057807
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 23:52 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Met 74 ook niet.
Dat wordt weer bewezen. Daarom is coalitievorming het grootste bederf van onze representatieve democratie.
pi_182057846
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 23:53 schreef Hoekbank het volgende:

[..]

Omdat je een systeem nog steeds van binnenuit moet slopen. Of dacht je dat de verandering wel zou zijn bewerkstelligd met 2 extra zetels voor D66 of het CDA?
Nou ja, Baudet roept dat het allemaal niet kan en dat er onzichtbare figuren aan de touwtjes trekken en we daar allemaal geen invloed op hebben. Dat is natuurlijk nogal tegenstrijdig aan zijn handelen.
pi_182057858
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 23:51 schreef Hoekbank het volgende:

[..]

Baudet heeft tijdens de coalitievorming hele concrete voorstellen gedaan, zoals een ‘kenniskabinet’ en een kamer zonder coalitievorming. Maar zoals je ongetwijfeld weet krijg je dat met twee schamele zetels niet door de kamer heen.
Ik gok dat veel mensen het - met recht - niet echt een goed idee vinden.
pi_182057869
quote:
9s.gif Op vrijdag 21 september 2018 23:51 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Als Baudet het allemaal toch niet kan veranderen, waarom zit die man er dan?
Er is iets meer aan FvD ten op zichte je genoemde voorbeelden. Een geframede "alt-rechtse beweging" door de media waar zelfs een Eva Jinek niet meer omheen kan. Dan doe je het goed.
pi_182057882
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 23:57 schreef Aluah-Snackbar het volgende:

[..]

Er is iets meer aan FvD ten op zichte je genoemde voorbeelden. Een geframede "alt-rechtse beweging" door de media waar zelfs een Eva Jinek niet meer omheen kan. Dan doe je het goed.
Say wut.
pi_182057921
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 september 2018 23:56 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nou ja, Baudet roept dat het allemaal niet kan en dat er onzichtbare figuren aan de touwtjes trekken en we daar allemaal geen invloed op hebben. Dat is natuurlijk nogal tegenstrijdig aan zijn handelen.
Ondanks dat worden steeds meer mensen wakker door hem en zijn anti-partijkartel geroep. Hij trekt in mijn sociale kring VVD SP stemmers en ondanks zijn vrouwonvriendelijke uitspraken zelfs veel hoogopgeleide vrouwen.
pi_182057940
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 september 2018 00:00 schreef Aluah-Snackbar het volgende:

[..]

Ondanks dat worden steeds meer mensen wakker door hem en zijn anti-partijkartel geroep. Hij trekt in mijn sociale kring VVD SP stemmers en ondanks zijn vrouwonvriendelijke uitspraken zelfs veel hoogopgeleide vrouwen.
Ok man.
pi_182057943
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 september 2018 23:56 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ik gok dat veel mensen het - met recht - niet echt een goed idee vinden.
En dit is wel een goed idee? Vier jaar lang een uitruil van partijpunten samengesmeed tot een coalitieakkoord? Daarbij ook nog een maatregel welke in geen enkel partijprogramma stond benoemd, maar waar het belangrijkste argument de ‘diepste vezel’ van Mark Rutte is? Coalitievorming is de grootste vervuiling van de representatieve democratie.
pi_182057948
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 23:37 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Volgens mij niet. Hij wijst de parlementaire democratie niet af maar de manier waarop die wordt ingevuld.
Zoals het op hun site staat is het een afwijzing:
quote:
Forum voor Democratie wil niet alleen de symptomen van de huidige crisis aanpakken (zoals de ongecontroleerde immigratie, de uitzichtloze euro, het verslechterend onderwijs, en het onhoudbare zorgstelsel); vooral richten we ons op de achterliggende oorzaak: het politieke systeem zélf. Je gaat een huis niet verbouwen als de fundamenten verrot zijn. We moeten beginnen bij de basis: ons politieke systeem stamt uit 1848 en sluit niet meer aan bij deze tijd en bij de wensen van de kiezers.
https://forumvoordemocratie.nl/standpunten
pi_182057966
quote:
9s.gif Op vrijdag 21 september 2018 23:58 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Say wut.
Of zelfs het partijkartel. De NPO erkent dat FvD derde zijn in populariteit. In plaats van felle kritiek zoals in het begin. Matigen zij nu hun toon. Dat is het begin van invloed.
pi_182058035
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 september 2018 00:00 schreef Hoekbank het volgende:

[..]

En dit is wel een goed idee? Vier jaar lang een uitruil van partijpunten samengesmeed tot een coalitieakkoord?
Ja. In de praktijk betekent dat niet heel veel verandering en veel oude wijn in nieuwe zakken maar dat betekent op de lange termijn wel stabiliteit. Je kunt wel veel veranderingen door willen voeren op korte termijn maar als dat iedere 2 of 4 jaar gebeurt ziet het leven er voor veel mensen een stuk anders en onveiliger uit.
  zaterdag 22 september 2018 @ 00:05:07 #295
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_182058044
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 23:53 schreef Hoekbank het volgende:

[..]

Omdat je een systeem nog steeds van binnenuit moet slopen. Of dacht je dat de verandering wel zou zijn bewerkstelligd met 2 extra zetels voor D66 of het CDA?
Hij probeert het niet eens. Hij schopt alleen maar.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_182058050
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 september 2018 00:02 schreef Aluah-Snackbar het volgende:

[..]

Of zelfs het partijkartel. De NPO erkent dat FvD derde zijn in populariteit. In plaats van felle kritiek zoals in het begin. Matigen zij nu hun toon. Dat is het begin van invloed.
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2018 00:00 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ok man.
  zaterdag 22 september 2018 @ 00:07:46 #297
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_182058100
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 september 2018 00:02 schreef Aluah-Snackbar het volgende:

[..]

Of zelfs het partijkartel. De NPO erkent dat FvD derde zijn in populariteit. In plaats van felle kritiek zoals in het begin. Matigen zij nu hun toon. Dat is het begin van invloed.
Uhuh...
_O-
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_182058116
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 september 2018 00:04 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ja. In de praktijk betekent dat niet heel veel verandering en veel oude wijn in nieuwe zakken maar dat betekent op de lange termijn wel stabiliteit. Je kunt wel veel veranderingen door willen voeren op korte termijn maar als dat iedere 2 of 4 jaar gebeurt ziet het leven er voor veel mensen een stuk anders en onveiliger uit.
De enige reden dat we nu geen grote verandering hebben is omdat de VVD al 10 jaar de grootse partij is. Je weet net zo goed als ik dat als de PVDA of GL de grootste partij zou zijn geworden het beleid 180 graden gedraaid zou zijn.
  zaterdag 22 september 2018 @ 00:10:02 #299
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_182058148
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 september 2018 00:08 schreef Hoekbank het volgende:

[..]

De enige reden dat we nu geen grote verandering hebben is omdat de VVD al 10 jaar de grootse partij is. Je weet net zo goed als ik dat als de PVDA of GL de grootste partij zou zijn geworden het beleid 180 graden gedraaid zou zijn.
Hebben we het nou over beleid of het parlementaire stelsel?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_182058171
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 september 2018 00:05 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Hij probeert het niet eens. Hij schopt alleen maar.
Dat is dus grote lariekoek. Hij heeft tijdens de coalitievorming concrete voorstellen gedaan en FVD dient meer dan voldoende moties in.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')