En nog steeds kon Vettel 46 van de 61 laps op een Ultra Soft rijdenquote:Op maandag 17 september 2018 14:59 schreef opgebaarde het volgende:
Sowieso vreet de Ferrari (en Mercedes) meer band dan Redbull.
Hoe kan dat eigenlijk?quote:Op maandag 17 september 2018 14:59 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Inderdaad de banden. Sowieso vreet de Ferrari (en Mercedes) meer band dan Redbull.
Dat verschilt per circuit en die vraag zal niemand hier kunnen beantwoorden.quote:
Ja wtf, 46 ronden en qua rondetijden dicht bij de soft zitten. Bijzonder jammerquote:Op maandag 17 september 2018 15:04 schreef CrashO het volgende:
[..]
En nog steeds kon Vettel 46 van de 61 laps op een Ultra Soft rijden
Tijd voor een mega ultra hyper soft
Naar het schijnt is Verstappen ook meester in het bandjes sparen.quote:Op maandag 17 september 2018 14:59 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Jong is hij, maar onervaren zeker niet. Hij rijdt al vier jaar in de F1
Inderdaad de banden. Sowieso vreet de Ferrari (en Mercedes) meer band dan Redbull.
dat is hij zeker maar het gaat dus om dit jaar tussentijds wisselen, wat ik eerder meldde daar zou Mercedes nog wel wat invloed op kunnen hebben ivm de kortingen vanwege Oconquote:Op maandag 17 september 2018 14:26 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
https://www.f1today.net/n(...)vervangt-door-stroll
Saward is doorgaans wel goed ingelicht, maar voor de rest idd niets over terug te vinden elders zoals aangehaald.
Kunnen ze best doen als er nog geen contracten voor 2019 of er staat iets vermeld dat ze een rijder bij hun kunnen stallen. Mogen ze best zeggen als je dat doet heb je geen contract voor 2019. kan racing point mooi de 2 vrije motoren van renault overnemenquote:Op maandag 17 september 2018 15:37 schreef opreis het volgende:
Zou niet zo moeten zijn natuurlijk. Denk niet dat ze dat kunnen maken als motorleveranciers. Dan kunnen ferrari, renault en honda hetzelfde doen.
nee, 15 mei was de sluitingsdatum van de FIA, daarna moeten ze de motoren leveren.quote:Op maandag 17 september 2018 16:13 schreef theclansman het volgende:
[..]
Kunnen ze best doen als er nog geen contracten voor 2019 of er staat iets vermeld dat ze een rijder bij hun kunnen stallen. Mogen ze best zeggen als je dat doet heb je geen contract voor 2019. kan racing point mooi de 2 vrije motoren van renault overnemen
De Red Bull heeft een kortere wielbasis dan Mercedes en Ferrari en heeft daardoor meer grip in de bochten en dat scheelt in de slijtage.quote:
Bij de safety car reed Vettel nog op de Hypersofts.quote:Op maandag 17 september 2018 18:10 schreef SiGNe het volgende:
Overigens wel raar dat Vettel zo lang met de Ultrasofts kon rijden, volgens Pirelli zouden ze hoogstens 15 ronden meegaan.
Natuurlijk was er even een safetycar, dan rijdt men minder hard en dat verlengt de levensduur van de banden maar 31 ronden meer is wel erg overdreven!
daar kan je als team niks mee, dan moet je dus in de VT's uitvinden hoe de performance ervoor staat.quote:Op maandag 17 september 2018 18:10 schreef SiGNe het volgende:
[..]
De Red Bull heeft een kortere wielbasis dan Mercedes en Ferrari en heeft daardoor meer grip in de bochten en dat scheelt in de slijtage.
Overigens wel raar dat Vettel zo lang met de Ultrasofts kon rijden, volgens Pirelli zouden ze hoogstens 15 ronden meegaan.
Natuurlijk was er even een safetycar, dan rijdt men minder hard en dat verlengt de levensduur van de banden maar 31 ronden meer is wel erg overdreven!
Per circuit verschillen de compounds van de banden overigens ook, de Ultrasoft die op Singapore gebruikt is is een andere compound dan de Ultrasoft die over 2 weken op Sochi gebruikt wordt.
Volgend jaar zullen er overigens nog maar 3 type banden zijn, Soft, Medium en Hard maar die compounds verschillen ook per circuit.
Elke race is er dus een andere softband.
Bij elke race zijn alle drie de types beschikbaar
Kan volgens mij niet eens, termijn om te bepalen welke motor je volgend jaar gebruikt is al verstreken. Dus dan heeft FI er in 2020 pas last vanquote:Op maandag 17 september 2018 12:50 schreef mikieu het volgende:
Toto dreigt te stoppen met motoren leveren als RPFI Ocon vervangt voor Stroll, iets dat natuurlijk gebeurt. Dat betekent dat Mercedes motoren over heeft, iets voor RB?
De safetycar was in het begin toen Vettel nog op hypers reed. En die gingen maar 15 ronden mee, de ultra's veel langer. Al was het niet verwacht dat de ultra's het zo lang zouden uithouden. En dat bleek wel want Vettel verloor veel tijd aan het eind van de race.quote:Op maandag 17 september 2018 18:10 schreef SiGNe het volgende:
[..]
De Red Bull heeft een kortere wielbasis dan Mercedes en Ferrari en heeft daardoor meer grip in de bochten en dat scheelt in de slijtage.
Overigens wel raar dat Vettel zo lang met de Ultrasofts kon rijden, volgens Pirelli zouden ze hoogstens 15 ronden meegaan.
Natuurlijk was er even een safetycar, dan rijdt men minder hard en dat verlengt de levensduur van de banden maar 31 ronden meer is wel erg overdreven!
Per circuit verschillen de compounds van de banden overigens ook, de Ultrasoft die op Singapore gebruikt is is een andere compound dan de Ultrasoft die over 2 weken op Sochi gebruikt wordt.
Volgend jaar zullen er overigens nog maar 3 type banden zijn, Soft, Medium en Hard maar die compounds verschillen ook per circuit.
Elke race is er dus een andere softband.
Bij elke race zijn alle drie de types beschikbaar
Achter de schermen weten de teams echt wel wel gradatie de banden hebben. Echter, om het voor de kijkers uit Trump nation niet te moeilijk te maken beperken ze de 'keuze' tot 3.quote:Op maandag 17 september 2018 18:25 schreef THEFXR het volgende:
[..]
daar kan je als team niks mee, dan moet je dus in de VT's uitvinden hoe de performance ervoor staat.
Het lijkt mij ook extra moeilijk voor de fabrikant om zoveel types te maken.
Dit jaar. Omdat FI korting krijgt voor de motoren omdat Ocon rijdt. Mercedes kan dus eisen dat Ocon rijdt. Of FI moet het contract met Ocon gaan afkopen. En dat kan flink wat gaan kosten.quote:Op maandag 17 september 2018 19:10 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Kan volgens mij niet eens, termijn om te bepalen welke motor je volgend jaar gebruikt is al verstreken. Dus dan heeft FI er in 2020 pas last van
Je haalt de hyper en de ultra door elkaar. De hyper zou maar 15 rondjes meegaanquote:Op maandag 17 september 2018 20:12 schreef daNpy het volgende:
[..]
Achter de schermen weten de teams echt wel wel gradatie de banden hebben. Echter, om het voor de kijkers uit Trump nation niet te moeilijk te maken beperken ze de 'keuze' tot 3.
Wat wel slecht is van Pirelli is dat er 40 ronden gereden kan worden op een band waar 15 voor wordt afgegeven. Natuurlijk is die 15 rondjes gebaseerd op volle polle rijden en dat deed Vettel duidelijk niet. Maar 40 rondjes is gewoon raar. De banden moeten ook gewoon klappen als ze op zijn, anders kun je (dus) met de zachtste band een race rijden en dat betekend dat de band niet zacht genoeg is.
Hij had de pech of Ferrari maakte de fout, dat hij na de stop achter Perez de baan op kwam en deze moest inhalen. Dit kostte tijd, zonder Perez had Vettel op de verse banden een paar snelle ronden kunnen rijden en zo voor Hamilton kunnen komen. Dit heet een undercut.quote:Op maandag 17 september 2018 14:56 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
Aha ok, beetje een wanhoopspoging dus
Ook de ultra soft gaat veel te lang mee dus Wat is er ultra aan een hele race op 1 band kunnen doen? Wat moet je dan nog met soft en supersoft?quote:Op maandag 17 september 2018 20:14 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Je haalt de hyper en de ultra door elkaar. De hyper zou maar 15 rondjes meegaan
Het is wel duidelijk dat dat niet het geval was, anders had hij aan het eind geen 30s verloren op Hamilton en Verstappen. Zijn banden waren toen echt op.quote:Op maandag 17 september 2018 20:37 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ook de ultra soft gaat veel te lang mee dus Wat is er ultra aan een hele race op 1 band kunnen doen? Wat moet je dan nog met soft en supersoft?
Bij Ricciardo niet.quote:Op maandag 17 september 2018 20:10 schreef sasquatsch het volgende:
De safetycar was in het begin toen Vettel nog op hypers reed. En die gingen maar 15 ronden mee,
Hamilton ging ook gewoon direct erna naar binnen, dus de undercut was slechts 1 rondjequote:Op maandag 17 september 2018 20:34 schreef Fer het volgende:
[..]
Hij had de pech of Ferrari maakte de fout, dat hij na de stop achter Perez de baan op kwam en deze moest inhalen. Dit kostte tijd, zonder Perez had Vettel op de verse banden een paar snelle ronden kunnen rijden en zo voor Hamilton kunnen komen. Dit heet een undercut.
Maar helaas mislukt.
hij heeft vanaf het moment dat verstappen weer voor hem kwam op de ultra's geen verschil kunnen maken in rondetijden tov de softs van verstappen. waarschijnelijk omdat hij toen al direct wist dat door de mislukte undercut het maar de vraag was of hij de race wel kon uitrijden en mogelijk 5/6de zou worden bij een extra stop. Moest dus van begin af gaan sparenquote:Op maandag 17 september 2018 20:41 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Het is wel duidelijk dat dat niet het geval was, anders had hij aan het eind geen 30s verloren op Hamilton en Verstappen. Zijn banden waren toen echt op.
Ja dat is meestal omdat het verdedigende team meteen pareert. In 2 rondjes moet je dus het verschil maken.quote:Op maandag 17 september 2018 21:01 schreef Blik het volgende:
[..]
Hamilton ging ook gewoon direct erna naar binnen, dus de undercut was slechts 1 rondje
Probleem voor Ocon zit hem toch vooral in een zitje voor 2019?quote:Op maandag 17 september 2018 20:14 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dit jaar. Omdat FI korting krijgt voor de motoren omdat Ocon rijdt. Mercedes kan dus eisen dat Ocon rijdt. Of FI moet het contract met Ocon gaan afkopen. En dat kan flink wat gaan kosten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |