abonnement Unibet Coolblue
pi_181963672
quote:
1s.gif Op maandag 17 september 2018 14:59 schreef opgebaarde het volgende:
Sowieso vreet de Ferrari (en Mercedes) meer band dan Redbull.
En nog steeds kon Vettel 46 van de 61 laps op een Ultra Soft rijden _O-
Tijd voor een mega ultra hyper soft :7

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-09-2018 15:05:16 ]
  maandag 17 september 2018 @ 15:05:49 #252
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_181963684
quote:
1s.gif Op maandag 17 september 2018 14:59 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Inderdaad de banden. Sowieso vreet de Ferrari (en Mercedes) meer band dan Redbull.
Hoe kan dat eigenlijk? :)
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  maandag 17 september 2018 @ 15:07:32 #253
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_181963711
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2018 15:05 schreef Parafernalia het volgende:

[..]

Hoe kan dat eigenlijk? :)
Dat verschilt per circuit en die vraag zal niemand hier kunnen beantwoorden.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_181963802
quote:
99s.gif Op maandag 17 september 2018 15:04 schreef CrashO het volgende:

[..]

En nog steeds kon Vettel 46 van de 61 laps op een Ultra Soft rijden _O-
Tijd voor een mega ultra hyper soft :7
Ja wtf, 46 ronden en qua rondetijden dicht bij de soft zitten. Bijzonder jammer
pi_181963949
quote:
1s.gif Op maandag 17 september 2018 14:59 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Jong is hij, maar onervaren zeker niet. Hij rijdt al vier jaar in de F1

Inderdaad de banden. Sowieso vreet de Ferrari (en Mercedes) meer band dan Redbull.
Naar het schijnt is Verstappen ook meester in het bandjes sparen.
Flesje bier
  maandag 17 september 2018 @ 15:26:54 #256
131800 Tarado
capô de fusca
pi_181963976
quote:
1s.gif Op maandag 17 september 2018 14:26 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

https://www.f1today.net/n(...)vervangt-door-stroll

Saward is doorgaans wel goed ingelicht, maar voor de rest idd niets over terug te vinden elders zoals aangehaald.
dat is hij zeker maar het gaat dus om dit jaar tussentijds wisselen, wat ik eerder meldde daar zou Mercedes nog wel wat invloed op kunnen hebben ivm de kortingen vanwege Ocon
pi_181964141
Zou niet zo moeten zijn natuurlijk. Denk niet dat ze dat kunnen maken als motorleveranciers. Dan kunnen ferrari, renault en honda hetzelfde doen.
pi_181964741
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2018 15:37 schreef opreis het volgende:
Zou niet zo moeten zijn natuurlijk. Denk niet dat ze dat kunnen maken als motorleveranciers. Dan kunnen ferrari, renault en honda hetzelfde doen.
Kunnen ze best doen als er nog geen contracten voor 2019 of er staat iets vermeld dat ze een rijder bij hun kunnen stallen. Mogen ze best zeggen als je dat doet heb je geen contract voor 2019. kan racing point mooi de 2 vrije motoren van renault overnemen :D
Not alone with a dream,Just a want to be free With a need to belong I am a clansman... FREEDOMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM
pi_181965506
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2018 16:13 schreef theclansman het volgende:

[..]

Kunnen ze best doen als er nog geen contracten voor 2019 of er staat iets vermeld dat ze een rijder bij hun kunnen stallen. Mogen ze best zeggen als je dat doet heb je geen contract voor 2019. kan racing point mooi de 2 vrije motoren van renault overnemen :D
nee, 15 mei was de sluitingsdatum van de FIA, daarna moeten ze de motoren leveren.
  maandag 17 september 2018 @ 18:10:14 #260
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_181966692
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2018 15:05 schreef Parafernalia het volgende:

[..]

Hoe kan dat eigenlijk? :)
De Red Bull heeft een kortere wielbasis dan Mercedes en Ferrari en heeft daardoor meer grip in de bochten en dat scheelt in de slijtage.

Overigens wel raar dat Vettel zo lang met de Ultrasofts kon rijden, volgens Pirelli zouden ze hoogstens 15 ronden meegaan.
Natuurlijk was er even een safetycar, dan rijdt men minder hard en dat verlengt de levensduur van de banden maar 31 ronden meer is wel erg overdreven!

Per circuit verschillen de compounds van de banden overigens ook, de Ultrasoft die op Singapore gebruikt is is een andere compound dan de Ultrasoft die over 2 weken op Sochi gebruikt wordt.
Volgend jaar zullen er overigens nog maar 3 type banden zijn, Soft, Medium en Hard maar die compounds verschillen ook per circuit.
Elke race is er dus een andere softband.
Bij elke race zijn alle drie de types beschikbaar
pi_181967043
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2018 18:10 schreef SiGNe het volgende:

Overigens wel raar dat Vettel zo lang met de Ultrasofts kon rijden, volgens Pirelli zouden ze hoogstens 15 ronden meegaan.
Natuurlijk was er even een safetycar, dan rijdt men minder hard en dat verlengt de levensduur van de banden maar 31 ronden meer is wel erg overdreven!

Bij de safety car reed Vettel nog op de Hypersofts.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_181967064
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2018 18:10 schreef SiGNe het volgende:

[..]

De Red Bull heeft een kortere wielbasis dan Mercedes en Ferrari en heeft daardoor meer grip in de bochten en dat scheelt in de slijtage.

Overigens wel raar dat Vettel zo lang met de Ultrasofts kon rijden, volgens Pirelli zouden ze hoogstens 15 ronden meegaan.
Natuurlijk was er even een safetycar, dan rijdt men minder hard en dat verlengt de levensduur van de banden maar 31 ronden meer is wel erg overdreven!

Per circuit verschillen de compounds van de banden overigens ook, de Ultrasoft die op Singapore gebruikt is is een andere compound dan de Ultrasoft die over 2 weken op Sochi gebruikt wordt.
Volgend jaar zullen er overigens nog maar 3 type banden zijn, Soft, Medium en Hard maar die compounds verschillen ook per circuit.
Elke race is er dus een andere softband.
Bij elke race zijn alle drie de types beschikbaar
daar kan je als team niks mee, dan moet je dus in de VT's uitvinden hoe de performance ervoor staat.
Het lijkt mij ook extra moeilijk voor de fabrikant om zoveel types te maken.
  maandag 17 september 2018 @ 19:10:43 #263
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_181967912
quote:
10s.gif Op maandag 17 september 2018 12:50 schreef mikieu het volgende:
Toto dreigt te stoppen met motoren leveren als RPFI Ocon vervangt voor Stroll, iets dat natuurlijk gebeurt. Dat betekent dat Mercedes motoren over heeft, iets voor RB?
Kan volgens mij niet eens, termijn om te bepalen welke motor je volgend jaar gebruikt is al verstreken. Dus dan heeft FI er in 2020 pas last van
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_181969152
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2018 18:10 schreef SiGNe het volgende:

[..]

De Red Bull heeft een kortere wielbasis dan Mercedes en Ferrari en heeft daardoor meer grip in de bochten en dat scheelt in de slijtage.

Overigens wel raar dat Vettel zo lang met de Ultrasofts kon rijden, volgens Pirelli zouden ze hoogstens 15 ronden meegaan.
Natuurlijk was er even een safetycar, dan rijdt men minder hard en dat verlengt de levensduur van de banden maar 31 ronden meer is wel erg overdreven!

Per circuit verschillen de compounds van de banden overigens ook, de Ultrasoft die op Singapore gebruikt is is een andere compound dan de Ultrasoft die over 2 weken op Sochi gebruikt wordt.
Volgend jaar zullen er overigens nog maar 3 type banden zijn, Soft, Medium en Hard maar die compounds verschillen ook per circuit.
Elke race is er dus een andere softband.
Bij elke race zijn alle drie de types beschikbaar
De safetycar was in het begin toen Vettel nog op hypers reed. En die gingen maar 15 ronden mee, de ultra's veel langer. Al was het niet verwacht dat de ultra's het zo lang zouden uithouden. En dat bleek wel want Vettel verloor veel tijd aan het eind van de race.

En de compounds zijn wel hetzelfde, behalve op de drie circuits waar ze de dunnere versie gebruikten tegen oververhitting (Spanje, Groot-Brittannië en Frankrijk?).

En volgend jaar gebruiken ze imho dezelfde compounds alleen noemen ze die elke race hard, medium en soft om het voor de leek begrijpelijk te houden.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  maandag 17 september 2018 @ 20:12:15 #265
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_181969186
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2018 18:25 schreef THEFXR het volgende:

[..]

daar kan je als team niks mee, dan moet je dus in de VT's uitvinden hoe de performance ervoor staat.
Het lijkt mij ook extra moeilijk voor de fabrikant om zoveel types te maken.
Achter de schermen weten de teams echt wel wel gradatie de banden hebben. Echter, om het voor de kijkers uit Trump nation niet te moeilijk te maken beperken ze de 'keuze' tot 3.

Wat wel slecht is van Pirelli is dat er 40 ronden gereden kan worden op een band waar 15 voor wordt afgegeven. Natuurlijk is die 15 rondjes gebaseerd op volle polle rijden en dat deed Vettel duidelijk niet. Maar 40 rondjes is gewoon raar. De banden moeten ook gewoon klappen als ze op zijn, anders kun je (dus) met de zachtste band een race rijden en dat betekend dat de band niet zacht genoeg is.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_181969226
quote:
1s.gif Op maandag 17 september 2018 19:10 schreef Rossdale het volgende:

[..]

Kan volgens mij niet eens, termijn om te bepalen welke motor je volgend jaar gebruikt is al verstreken. Dus dan heeft FI er in 2020 pas last van
Dit jaar. Omdat FI korting krijgt voor de motoren omdat Ocon rijdt. Mercedes kan dus eisen dat Ocon rijdt. Of FI moet het contract met Ocon gaan afkopen. En dat kan flink wat gaan kosten.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  maandag 17 september 2018 @ 20:14:29 #267
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_181969233
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2018 20:12 schreef daNpy het volgende:

[..]

Achter de schermen weten de teams echt wel wel gradatie de banden hebben. Echter, om het voor de kijkers uit Trump nation niet te moeilijk te maken beperken ze de 'keuze' tot 3.

Wat wel slecht is van Pirelli is dat er 40 ronden gereden kan worden op een band waar 15 voor wordt afgegeven. Natuurlijk is die 15 rondjes gebaseerd op volle polle rijden en dat deed Vettel duidelijk niet. Maar 40 rondjes is gewoon raar. De banden moeten ook gewoon klappen als ze op zijn, anders kun je (dus) met de zachtste band een race rijden en dat betekend dat de band niet zacht genoeg is.
Je haalt de hyper en de ultra door elkaar. De hyper zou maar 15 rondjes meegaan ;)
pi_181969678
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2018 14:56 schreef Parafernalia het volgende:

[..]

Aha ok, beetje een wanhoopspoging dus
Hij had de pech of Ferrari maakte de fout, dat hij na de stop achter Perez de baan op kwam en deze moest inhalen. Dit kostte tijd, zonder Perez had Vettel op de verse banden een paar snelle ronden kunnen rijden en zo voor Hamilton kunnen komen. Dit heet een undercut.

Maar helaas mislukt.
.
  maandag 17 september 2018 @ 20:37:53 #269
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_181969755
quote:
1s.gif Op maandag 17 september 2018 20:14 schreef Tinos85 het volgende:

[..]

Je haalt de hyper en de ultra door elkaar. De hyper zou maar 15 rondjes meegaan ;)
Ook de ultra soft gaat veel te lang mee dus ;) Wat is er ultra aan een hele race op 1 band kunnen doen? Wat moet je dan nog met soft en supersoft?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_181969825
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2018 20:37 schreef daNpy het volgende:

[..]

Ook de ultra soft gaat veel te lang mee dus ;) Wat is er ultra aan een hele race op 1 band kunnen doen? Wat moet je dan nog met soft en supersoft?
Het is wel duidelijk dat dat niet het geval was, anders had hij aan het eind geen 30s verloren op Hamilton en Verstappen. Zijn banden waren toen echt op.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  maandag 17 september 2018 @ 20:58:23 #271
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_181970234
quote:
1s.gif Op maandag 17 september 2018 20:10 schreef sasquatsch het volgende:

De safetycar was in het begin toen Vettel nog op hypers reed. En die gingen maar 15 ronden mee,
Bij Ricciardo niet.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  maandag 17 september 2018 @ 21:01:02 #272
62913 Blik
The one and Only!
pi_181970301
quote:
1s.gif Op maandag 17 september 2018 20:34 schreef Fer het volgende:

[..]

Hij had de pech of Ferrari maakte de fout, dat hij na de stop achter Perez de baan op kwam en deze moest inhalen. Dit kostte tijd, zonder Perez had Vettel op de verse banden een paar snelle ronden kunnen rijden en zo voor Hamilton kunnen komen. Dit heet een undercut.

Maar helaas mislukt.
Hamilton ging ook gewoon direct erna naar binnen, dus de undercut was slechts 1 rondje
pi_181970468
quote:
1s.gif Op maandag 17 september 2018 20:41 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Het is wel duidelijk dat dat niet het geval was, anders had hij aan het eind geen 30s verloren op Hamilton en Verstappen. Zijn banden waren toen echt op.
hij heeft vanaf het moment dat verstappen weer voor hem kwam op de ultra's geen verschil kunnen maken in rondetijden tov de softs van verstappen. waarschijnelijk omdat hij toen al direct wist dat door de mislukte undercut het maar de vraag was of hij de race wel kon uitrijden en mogelijk 5/6de zou worden bij een extra stop. Moest dus van begin af gaan sparen
hardcoholic
  maandag 17 september 2018 @ 21:12:16 #274
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_181970621
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2018 21:01 schreef Blik het volgende:

[..]

Hamilton ging ook gewoon direct erna naar binnen, dus de undercut was slechts 1 rondje
Ja dat is meestal omdat het verdedigende team meteen pareert. In 2 rondjes moet je dus het verschil maken.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  maandag 17 september 2018 @ 21:19:00 #275
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_181970869
quote:
1s.gif Op maandag 17 september 2018 20:14 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Dit jaar. Omdat FI korting krijgt voor de motoren omdat Ocon rijdt. Mercedes kan dus eisen dat Ocon rijdt. Of FI moet het contract met Ocon gaan afkopen. En dat kan flink wat gaan kosten.
Probleem voor Ocon zit hem toch vooral in een zitje voor 2019?

Dit jaar rijdt hij wel uit lijkt me
Please sir. When moon? When Mustang?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')