abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_181977027
registreer om deze reclame te verbergen
Ook hier met een 9-maander een dergelijk schema’tje, aventura.
Late avond, midden in de nacht, vroege ochtend. Ze drinkt echt wel wat en ze valt weer makkelijk in slaap.
Al met al ben ik per keer dus niet lang wakker gelukkig.
Maar goed dat ik nog geen nachtdiensten ga draaien. :X

Overigens: ik las in mijn babyboek van vroeger dat mijn moeder over mij schreef, 33 jaar geleden.
Ik kreeg flesvoeding en ze vond het met bijna 3 maanden weleens tijd dat ik ging doorslapen.
Werd ik ‘s nachts gewoon beneden gezet en uithuilen maar.
Arme ik! :o

Vraag je je toch af wat dat met mijn emotionele ontwikkeling gedaan heeft. Bedoel: nu lees je alles over de effecten etc. van laten huilen.
Back in the day, dachten de mensen daar toch nog weleens anders over.
pi_181977067
Venco :D mijn moeder is er ook zo eentje. Die vindt dat huilen goed is voor de longen. En ze gaf mij met 5 weken al fruithapjes :') dat was ook zo'n 30 jaar geleden :D
pi_181977083
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2018 06:54 schreef Aure het volgende:
Venco :D mijn moeder is er ook zo eentje. Die vindt dat huilen goed is voor de longen. En ze gaf mij met 5 weken al fruithapjes :') dat was ook zo'n 30 jaar geleden :D
Zo lag ik ook al een paar keer onder mijn dekentje. -O-
Laag opmaken deden ze geloof ik niet aan.
Ze droeg mij trouwens wel in een draagzak. Maar als ik de afbeelding bekijk (uit een tijdschrift), was die (tegenwoordig bekeken) niet erg economisch. :+

En we hebben het allemaal overleefd! *O*
Mooi argument om ouderwetse denkbeelden nog steeds te willen gebruiken. :P
pi_181977098
Duman, fijne vakantie *O*

Venco, wat een kletskous heb je al zeg, hier begint ze ook steeds meer te kletsen maar nog niet heel herkenbare woorden haha. “Dit” en “dat” hoor ik regelmatig :+ Oh ik lees nu je moeders opvoedmethodes, dat hoor ik wel regelmatig over vroeger. Ik weet eigenlijk niet hoe die van mij dat deed, zal het eens vragen :)

Aventura wat balen van de nachten, hopelijk waait het weer over!

Mijn jolige broccolisnoeper voor BFD O+
8_FFE577_E_11_C9_4_E9_F_9206_AD7_EB3_A52_EC4.jpg
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_181977112
O+ Bolle wangetjes! Punkhaar! O+
pi_181977134
Niet ergonomische draagzak: check *)

En ik ben een flesvoedingbaby want ze had geen zin meer in het gedoe van borstvoeding :') geen idee welk gedoe ze bedoelt want met mijn broers verliep de borstvoeding vlekkeloos en telkens een flesje klaar maken lijkt mij dan meer gedoe maar goed :P ik doe het er al bijna 30 jaar prima op.

Op zich vind ik het wel geruststellend om te weten dat wij het nog gewoon doen :D je maakt je baby dus niet zo maar stuk :+
pi_181977175
Rena O+ wat een heerlijk kind heb jij toch!
pi_181977658
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 september 2018 07:05 schreef Aure het volgende:
Niet ergonomische draagzak: check *)

En ik ben een flesvoedingbaby want ze had geen zin meer in het gedoe van borstvoeding :') geen idee welk gedoe ze bedoelt want met mijn broers verliep de borstvoeding vlekkeloos en telkens een flesje klaar maken lijkt mij dan meer gedoe maar goed :P ik doe het er al bijna 30 jaar prima op.

Op zich vind ik het wel geruststellend om te weten dat wij het nog gewoon doen :D je maakt je baby dus niet zo maar stuk :+
Mijn moeder heeft geen van haar kinderen borstvoeding gegeven. Zag ze niet zitten en zo kon mijn vader ook gewoon de voedingen doen, om de beurt, ook als pa werkte en zij thuis was. :+
  dinsdag 18 september 2018 @ 08:10:56 #284
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_181977803
Venco, ik ben ook in de bijkeuken gezet, brullen maar. Met 6 weken gingen mijn ouders 2 weken op vakantie. Dit terwijl ik net uit het ziekenhuis kwam na 3 weken couveuse. Tja, andere tijden :D
pi_181977890
Mijn schoonmoeder vraagt zich ook af waar de liga-fruithap blijft (S. is nt 3 maanden) :D En laatst viel idd ook de ‘Ze mag best even huilen, goed voor de longetjes :Y ‘ Ach ja, ik reageer er niet eens meer op. Het is niet vervelend bedoeld.
pi_181977983
Rena O+

Ach, hou op. M’n schoonmoeder wil graag dat U. mee eet met de pot, vindt dat we te laat zijn met bijvoeding, en blablabla. Man heeft duidelijk gemaakt dat ze zich moeten houden aan mijn ‘regels’, dus niet achter m’n rug om een geprakte banaan naar binnen werken. :(
En U. krijgt tandjes. Zegt z’n oom: “hij mag wel op m’n vinger sabbelen”. o|O

Dit worden echt drie helse weken. :+
  dinsdag 18 september 2018 @ 08:41:31 #287
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_181978208
Mijn ouders en vooral moeder is een softie :D
Heb nooit uit moeten huilen & kreeg altijd alle aandacht (ben volgens sommige al sinds mijn geboorte verziekt :') ).

Ik kreeg wel al heel vroeg gekke eetdingen :D zoals KFC enzo.
pi_181978415
Godsamme. Heel verhaal getypt. Weg. :( tldr versie dan maar: man wil J. laten huilen, ik niet, man zit er flink doorheen waarom ie zo gefrustreerd reageert en zag ineens in dat laten huilen ook niet de oplossing was.

Zou heeeeel fijn zijn als mijn 9 maanden oude baby niet meer iedere 2 uur wakker wordt.

Maar hij is wel heel leuk. O+

lo9fqBz.jpg
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_181978430
Wat een verschillen he met toen we zelf baby waren. Hoewel ik merk nu al verschillen met baby en de oudste uit 2011. Met name dragen zie je meer. Oh en je mag ineens geen salami eten als je zwanger bent. En het bijvoedingsadvies is van 6 naar 4 maanden gegaan.

Ik haalde mijnes gister op van kdv. De leidsters waren helemaal enthousiast. Maar vroegen toch heel voorzichtig of ze thuis ook al kroop. Is ze vorige week mee begonnen. Dus ze hadden geen primeur haha.

Fijne vakantie U.

Naaaaaah Kris, blije rooie O+
pi_181978813
Venco, ik blijf het lastig vinden, het laten huilen. Mijn moeder liet mij huilen, mijn moeder ging naar de supernarkt en liet miij dan in mijn ledikant huilen etc. En ik kan je vertellen, ik ben best goed terecht gekomen.
Wij laten J ook niet echt huilen, maar bij B waren we wat dat betreft wel wat meer jaren 50 en die doet het ook hartstikke goed.
Waren ze vroeger nou echt zo dom, of zij wij veel te soft, geen idee. Wij doen maar gewoon wat voor ons goed voelt.
pi_181978843
Lekker joch, Kris :D Maar kan me voorstellen dat ie ng meer aan charne wint als hij beter zou slapen :+ Fijn dat je man en jij weer op n lijn zitten.

Leuk dat het zo goed ging op het kdv, Songeur!

Ik kwam gisteren tot het verpletterende besef dat ik over 5 weken weer moet werken :o S. is dan al 18,5 week en dus ruim vier maanden, maar toch bekroop me een heel sterk ‘Mijn kleine baaaaaaaaby’-gevoel. En omdat ik op een nieuwe school begin, heb ik ook echt geen zin om te starten :{ (als in: terug naar mijn oude school zou ik geen probleem vinden, maar nu moet ik ook nog eens wennen aan van alles. De riant aanwezige sociale imbeciel in mij ziet daar erg tegenop :@ )
pi_181979020
Kris, wat een mooie vrolijkerd O+

Rena, jouw kleine broccoli snoeperd O+

Malteser, helaas is kraamvisite niet altijd even snaps :+ Bij mijn dreumes kwamen een nicht en haar man op kraamvisite, om 19.00 uur ingepland en om 20.00 zou de buurvrouw komen met haar tienerzoon. Dus wij dachten, mooi geregeld, die wisselen elkaar mooi af. Maar ze bleken het erg goed met elkaar te kunnen vinden en uiteindelijk ben ik met een huilende baby boven gaan zitten om borstvoeding te kunnen geven, en heb daar een potje mee zitten janken. Toen ik te lang boven bleef is het kwartje ergens kennelijk gevallen en heeft vrouwlief de hele meute het huis uit gezet, toen was het al ruimschoots 22.00 uur geweest }:| En van mijn slechtste kraamvisite-ervaringen :N (naast mensen die onaangekondigd meekomen met kraamvisite, ouders die na de bevalling om 14.00 uur waren uitgenodigd maar om 13.15 uur al kwamen omdat 'ze niet meer konden wachten' terwijl wij nog aan het bijkomen waren van de bevallinghectiek en zelf even tijd met ons kind wilden, mensen die je baby willen vasthouden en vervolgens niet meer willen teruggeven als het huilt omdat 'ik zelf ook kinderen heb en dus ervaring', etc. :X )

NJ, wat vervelend die slechte nachten en krampjes. Ik hoop echt dat het snel minder en beter wordt! Hopelijk is het een periode waar jullie even doorheen moeten en is er niet meer aan de hand, ik ben benieuwd wat de kinderarts zegt! En fijn dat het dragen helpt :)

Venco, wat goed dat ze al wat woordjes kan!! Ik herken het wtf moment, haha, onze dreumes was 8 maanden toen ze opeens steeds 'aaien' ging zeggen. Had ze opgepikt van een vriendinnetje die ruim een jaar was op dat moment en steeds aaien zei terwijl ze J aaide. Zo schattig, maar dan is je baby opeens ook zo snel geen baby meer :o

ToT, ik ben bekend met Dunstan en heb er zelf best veel aan. Sinds ik weet waar ik op moet letten kan ik de huiltjes vaak goed uit elkaar halen en dat helpt soms echt met het uitvogelen wat er aan de hand is. Al lijkt het soms ook behoorlijk op elkaar of huilt ze op een manier die ik nergens onder kan scharen.

Duman, U alweer 6 maanden O+

SC, succes met de prikjes vandaag, hopelijk heeft hij er geen last van bovenop de tandjes en de verkoudheid. Beterschap voor het arme schaapje!

Exode, wat goed dat J haar handjes heeft ontdekt O+

Klein speelgoed wat in de keeltjes terecht kan komen, oei wat snap ik de schrik. Ik krijg al kippenvel bij het lezen van de verhalen hier en het doet beseffen dat een ongeluk echt in een heel klein hoekje zit. Met een dreumes van bijna 2 die met de regelmaat van de klok speelgoed laat slingeren, en schoonouders die wekelijks een dag oppassen waar ook kinderen van 4 tot en met 10 rondlopen met hun speelgoed, heb ik ook de angst dat als N gaat kruipen ze misschien verkeerde dingen in haar handen kan krijgen die ze in haar mondje stopt. Doodeng, maar meer dan heel goed opruimen en opletten kan je niet denk ik :N

Jentin, ik heb geen ervaringen met tongriempjes of lipbandjes. Ik hoop dat dat het niet is als het inderdaad een ingrijpende behandeling is, maar wat zielig dat ze zoveel krampjes lijkt te hebben. En ik snap dat je er tegenop ziet om weer te werken, ik hoop dat het heel snel gaat wennen! Voor nu kan je hopelijk nog even extra genieten van die laatste weken helemaal samen.

Aure, die pasfoto O+

Schoonmoeders die het beter denken te weten en andere wijzes van opvoeden vergeleken bij vroeger, zo pijnlijk herkenbaar! Ik ben totaal niet van het laten huilen, maar mijn schoonmoeder heeft bij J regelmatig de opmerking gemaakt dat ik haar te snel uit de box haalde of uit bed haalde als ze huilde. Ook zou ik te voorzichtig zijn qua eten, toen ik haar vroeg om de druiven doormidden te snijden ipv in zijn geheel aan J te geven toen ze nog maar 18 maanden was... Want 'ze kauwde heel goed' dus waarom ik me druk maakte. Zucht. (Schoon)moeders....

Ik zit op mijn werk pc dus helaas geen foto's voor BFD, maar geniet van alle andere mooie foto's hier!
  dinsdag 18 september 2018 @ 09:50:25 #293
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_181979155
Mijn tantes vertellen ook altijd over hoe ze vroeger gewoon hun huilende baby's achter twee deuren in het achterste kamertje achterlieten, goed voor de longen idd :+

We hebben het uit wanhoop wel eens geprobeerd bij de oudste, volgens mij hadden we toen een wekker op 10 minuten gezet ofzo. Na drie minuten stopten we er al mee. Ik kan het gewoon niet, ik word er fysiek heel ongemakkelijk van ook, om mijn eigen gang te gaan terwijl ik op de achtergrond een baby hoor huilen of weet dat hij huilt. Ik kan sowieso heel slecht tegen het geluid van een huilende baby :')

Jentin, wat snel alweer zeg.. Voor mijn gevoel is jouwe pas net geboren... Het komt vast snel goed op die nieuwe school!

Rena wat is jouw baby al groot :o
Die haartjes O+

Kris, die ziet er wel fris en vrolijk uit voor een zo vaak wakkere baby :+ (gelukkig maar, een huilerige baby overdag vind ik zelf iig zwaarder dan s nachts wakker worden).

Mijn O is ook z vaak wakker s nachts... Nog steeds altijd elk uur vanaf 2u. Hoop dat we dit snel kunnen doorbreken maar heb nog even geen idee hoe.

Gelukkig is hij wel heel cute O+ (en hij krijgt dezelfde manische deer-in-headlights-blik als zijn grote broer had O+ )

uaTy30t.jpg

jOLLTMf.jpg
  dinsdag 18 september 2018 @ 09:51:12 #294
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_181979164
Wow schanu wat een post _O_, daar ben ik niet zo goed in hoor :D
pi_181979235
Spees, wat een knappe O met zijn mooie grote ogen O+ O+
En oef, ik hoop dat de nachten snel beter worden, ieder uur wakker is wel heel pittig. Vreemd he dat dat vanaf een vast tijdstip is 's nachts, onze N is steevast vanaf een uur of 3 's nachts onrustig. Alsof ze kunnen klokkijken :+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 13% gewijzigd door Schanu op 18-09-2018 10:03:45 ]
  dinsdag 18 september 2018 @ 09:59:02 #296
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_181979285
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2018 09:55 schreef Schanu het volgende:
Spees, wat een knappe O met zijn mooie grote ogen O+ O+
En oef, ik hoop dat de nachten snel beter worden, ieder uur wakker is wel heel pittig. Vreemd he dat dat vanaf een vast tijdstip is 's nachts, onze N is steevast vanaf een uur of 3 's nachts onrustig. Alsof ze kunnen klokkijken :+

Ja idd, je kunt er de klok op gelijk zetten :+

Het is idd wel pittig, in het begin trok ik het eigenlijk verrassend goed, maar het begint me nu wel een beetje op te breken soms.
pi_181979317
OMG even een O+ voor de brocollisnoeper van Rena! O+ O+

OHhhh en Spees, knapppp!
pi_181979495
Schanu: ik kan mij wel een beetje voorstellen waar je mee worsteld. Opvoeding is ontzettend persoonlijk maar we denken allemaal het beste te weten of in ieder geval na te streven en daar kunnen behoorlijke verschillen in zitten.
Ook tegenover mensen die heel dicht bij je staan.
Ik kan je niet echt adviseren, ook omdat je er weinig over verteld, maar ik hoop wel dat je er een fijne weg in kunt vinden. :*
  dinsdag 18 september 2018 @ 10:29:48 #299
74056 ToT
The Gothfather
pi_181979686
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 september 2018 00:46 schreef Aventura het volgende:

[..]

Haha! Ik heb de app hiervan, uit pure nieuwsgierigheid eens uitgeprobeerd. Best verbluffend: dan geeft de app' burp' aan, terwijl ik inmiddels radeloos begon te worden, maar daar niet aan had gedacht. Bizar hoe accuraat.

Verder gaan de nachten slecht. Met 6 mnd gecorrigeerd wordt ze om 00, 04 en 7 uur wakker, waar ze eerst van 20 tot 7 uur sliep. Ze drinkt dan wat en slaapt verder. Vreselijk, ben aardig kapot en aardig radeloos. Ik hoop dat het niet zo blijft, het is best raar op die leeftijd om zo vaak wakker te zijn.
Oh, ze hebben een app? En die is dus wel goed? Ga ik eens naar kijken! :Y

En sterkte met het slaaptekort joh! :o
pi_181979758
Spees en Rena O+ Toffe romper ook, Spees!

Verder, Schanu, jouw posts: _O_

Ik herken ook wat je zegt. Ik heb laatst superongemakkelijk zitten eten met mensen hier thuis, terwijl hun zoontje van 4 maanden echt de longen uit z’n lijf lag te krijsen boven. ‘Dat is een slaapjengeltje,’ zeiden ze. Zelfs zonder babyfoon klonk het keihard beneden, alsof je naast het bed stond. ‘Lekker laten, hij valt vanzelf in slaap. Hij is uitgenast hoor, want als je erheen gaat, is ie meteen stil.’ En ze bleven rustig zitten en door eten. Ventje bleef krijsen. Ik werd er zelf echt beroerd van (nog zwanger, dus horrrrmonen :Y)). Zelfs mijn zoontje zei: ‘Misschien heeft de baby nog dorst?’ Na twintig minuten zei n van de twee: ‘Hm, misschien heeft ie toch nog trek.’ ‘Ik denk het ook,’ zei de ander, en vervolgens bleven ze allebei zitten. Uiteindelijk gingen ze hem toch halen: kereltje zag zowat donkerpaars, helemaal betraand en heeft nog een kwartier nagesnikt. Het enige wat er gezegd werd was: ‘Zie je? Stil. Hij is slim, hoor.’

Ieder moet het op zijn manier doen en ik weet dat zij mij een enorm trutje vinden met mijn kinderen, maar ik merk wel dat hun aanpak z ver af staat van wat voor mij goed voelt, dat het ergens wringt.

Zoiets of is het totaal iets anders en heb ik heel veel getypt om een plank volledig mis te slaan :+ ?
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')