abonnement Unibet Coolblue
pi_181828180
Welkom in het babytopic!

De baby wiki-lijst vind je hier: klik
Het is natuurlijk verplicht gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:

Ons motto:
Have babies they said, it will be fun they said *O*





Verboden woorden: egopost, faalmoeder. Het is niet egoistisch om even je gevoel te spuien zonder op anderen te reageren, en wat je ook doet je bent altijd de beste moeder voor jouw baby.
pi_181828189
@Exode:
Sowieso dat we dit jaar de zorgkosten kunnen opvoeren dit jaar.. Redelijk wat dingen waarbij er kennenlijk een eigen bijdrage is i.p.v. het eigen risico. Plus wat gekke dingen zelf overkomen kennelijk, dus duur jaar! :P Scheelt dat we daar qua kleine wel rekening mee hebben gehouden.

@Loj:
Geboortegewicht hadden we hier het geluk dat ze op dag 6 ongeveer het gewicht alweer behaald had. Even wat afgevallen in de eerste dagen ( ~ 6%) maar het zat er zo weer aan. Geen idee wat ze nu weegt, maar of m'n spieren worden moe, of ze wordt toch wel zwaarder al! :P

Zijn hier inderdaad vooral nog heel erg zoekende qua troosten/laten huilen.. 't lastige is dat als we haar helemaal niet willen laten huilen ze echt 24/7 bij ons op de nek zit. Ze huilt in onze armen nog minimaal een 3-5 uur per dag en zodra we haar neerleggen ook sowieso. 't is nu soms even testen of ze dan na een paar minuten huilen wel gewoon inslaapt of wat er handig is..

In elk geval in de komende dagen/weken nog weer afspraken staan met de chiropractor, verpleegkundige van het consultatiebureau en eventuele doorverwijzing naar de huilpoli o.i.d.

--

Afgelopen nacht weer van 20u - 6u met een verdrietige baby in de armen gezeten. Samen slapen lukte helaas niet. Om 6u afgegeven aan m'n vriendin te gaan werken en zojuist thuis gekomen bij ... een verdrietige baby.. 't is wat.

Wat een prachtige foto's allemaal! O+
pi_181829297
Oef, NJ, dat klinkt zwaar zeg :{ ‘Niet laten huilen’ is wel lastig als ze zelfs bij jullie huilt. Sneu voor je kleine meid, maar ook heftig voor jullie. Hopelijk vinden jullie een oorzaak die je kunt aanpakken of gewoon een trucje dat werkt (of groeit ze eroverheen, wat het ook is).

Loj, hier ook echt nog een baby hoor, met wiebelhoofd en regeldagen en zulks. Eeuwige spagaat hier tussen ‘Word maar gauw wat groter’ en ‘ :o M’n baby, wat doe je?!’

Ze werd vandaag wakker na een lange nacht (22.30-8.30) en ik was net even haar broer naar school brengen. Papa heeft haar uit bed gehaald en ze had zo’n trek dat ze kennelijk vergat dat ze de fles weigert :+ Zomaar 120 ml leeggetrokken *O*

Aventura, hoe gaat het bij jullie, trouwens?
pi_181832190
Ah wat sip dat ze zo moet huilen NJ. Ze vindt het vast fijn om bij jullie te zijn ondanks dat ze niet stopt met huilen. Ik hoop dat het snel beter gaat. :*

Jentin! Wow! Wat een nacht en wat fijn dat ze per ongeluk de fles pakte. :D Ik hoop dat ze het nu ineens door heeft.

J. werd afgelopen zaterdag 9 maanden. Zoals hij erbij zit en overal aan de hand naartoe loopt ziet hij er eerder uit als een dreumes. De nachten zijn nog steeds loeizwaar, maar we hebben iets vooruitgang ten opzichte van ieder uur wakker.
Maar hij ontdekt zo veel en ontwikkelt zo snel en het is zo leuk. Hij zwaait als hij je aan ziet komen en hij rolt bewust over en weer met een bal. En het is de grootste knuffelkont ever. O+ Het rooie gaat er nog steeds niet af.

Ik lees nog mee, maar twee kinderen, 4 dagen werken, een huishouden, verhuizen, verkoopstress van ons eigen huis, ondertussen proberen die laatste kilo's af te vallen en een sociaal leven zorgt ervoor dat ik gewoon de rust niet vind om gezellig mee te doen.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_181832570
Ik lees ook nog mee, maar had per ongeluk gek geklikt in MyAT, waardoor in enkele topics miste in m'n volg lijst. Heb dus wel wat gemist helaas!
pi_181832596
Hee hallo, ik ben er ook nog! Ik durf bijna niet meer te posten :') Afgelopen week verhuisd en daarvoor veeeeel geklust. Dus weinig tijd voor andere zaken. Dus herkenbaar Kriscv. :) En oef, elk uur wakker. Dat lijkt me echt mega pittig.

Ik lees hierboven een sneu huilbaby’tje ;( Volgens mij is het, ondanks dat ze blijven huilen, altijd goed om te blijven troosten zodat ze wel geborengheid blijven voelen. Dat gezegd hebbende, urenlang een huilende baby op je arm lijkt me ontzettend zwaar. Veel sterkte :*

Hier even een sprongetje of een beetje ontregeld door de verhuizing. Vandaag is Flip 4 maanden en krijgt ie weer prikjes. :'( De vorige keer had ie vier dagen verhoging/koorts, naast dat ik het onwijs zielig vind zie ik ook alweer enorm op tegen de rest van de “bijwerking” (lees: dagenlang huilende baby).

Ik ga eens teruglezen hoe het met iedereen is.

Volgens het CB mogen we vanaf vandaag voorzichtig beginnen met bijvoeding. Ik was altijd van de ‘6 maanden darmrijping-club’ maar las hier ook al een keer dat het volgens nieuwe onderzoeken toch beter is om met 4 maanden te starten om eventuele allergieën te voorkomen. Hoe hebben jullie dat gedaan? (Mijn man en ik vinden Flip allebei nog zo/te klein daarvoor. Maar in mijn familie komen best wel wat voedselallergieën voor en het zou natuurlijk mooi zijn als we dat kunnen (proberen te) voorkomen.)
Dit, dat, alles.
pi_181832666
Philo, wij zijn eind augustus in onze vakantie begonnen met hapjes, toen was ze bijna 5 maanden oud. G had met een papfles (al eerder, rond 4 maanden) verschrikkelijk buikpijn gehad dus we dachten dan maar in de vakantie, als ze dan huilt 's nachts hoeven we iig niet de volgende dag te werken.

Maar ze vindt het heerlijk en heeft geen buikpijn gehad. Inmiddels kan je het ook geen oefenhapjes meer noemen trouwens. Gisterenavond had ze na een half potje groente nog wel zin in wat en heeft ze nog bijna een half potje fruit opgegeten. En 's ochtends op de opvang krijgt ze sinds vorige week ook fruithap.
pi_181832743
wij wachten tot zes maand, Philo. Hij is inderdaad nog zo klein!

O sliep een betere nacht. Ik helaas niet, ik lag wakker van 12 tot 3.30. Alsof er teveel mentale druk op slapen lag ofzo. Monomaan, wat maak ik m’n leven moeilijk soms.
  dinsdag 11 september 2018 @ 08:50:01 #9
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_181832773
Ik ben met precies 4 maanden begonnen.

Hij is heel erg geīnteresseerd in eten en keek het echt uit mijn mond had ik het idee.
Ben begonnen met fruit, 2 babylepeltjes in de ochtend.

Nu krijgt hij s ochtends ongeveer 3/4 babylepeltjes fruit & in de middag 3/4 babylepeltjes groente.
O ja en sinds een paar dagen doe ik 2 eetlepels bio rijstebloem door zijn laatste avond fles.

Alles gaat tot nu toe erg goed en hij heeft nergens last van.
Het zijn wel echt oefenhapjes & vers.

Ik had van te voren geen idee wanneer ik zou beginnen, maar doe het gewoon een beetje op gevoel. Zoals alles :P
pi_181832937
Wij begonnen ook wel ergens met 4 maanden. Ook daarin zijn mijn man (en mijn ouders en schoonouders) nogal rap. :')
Ik bedoel dus vooral dat ík wel met bepaalde dingen voorzichtig wilde beginnen (kleine hapjes, niet teveel) maar ze bij ieder ander al best wel porties kreeg, vond ik. Ik moest regelmatig vertellen, dan wel verdedigen, dat borstvoeding toen nog de belangrijkste voeding was.

Oh wel, ze doet het nog. :P Beetje je verstand en gevoel gebruiken, lees je in en til er niet te zwaar aan, denk ik.
Proberen en gewoon zien hoe je kind er op draait. Zorg vooral dat je baby genoeg melk binnenkrijgt. :) De rest is gewoon proberen/proeven.
pi_181832944
Hoi Kris, Philo en Donna :W

Die nachten zijn al 1,5 week zo, Kris :@ Ergens tussen 22.00 en 22.30 slaapt ze en dat blijft ze doen tot een uur of 8, dan moet ze er sowieso uit om broer naar school te brengen. Als we haar kunnen laten liggen, slaapt ze dan soms wel tot 9 of 10 uur en een enkele keer sliep ze klokje rond. Heel luxe, maar ik ga er elke avond vanuit dat het voorbij is :P

Je klinkt heel verliefd over je J. O+ Klinkt wel als een heel druk leven zo!

Idem voor Philo. Gewoon meeposten, er is hier toch geen postpolitie die bijhoudt of je postfrequentie wel op peil is (mooie zin voor een stotteraar die worstelt met de p, dit :') )
Hopelijk valt het deze keer mee qua prikproblemen! Qua hapjes: ik had zelf als kind veel darmproblemen en ben dus erg huiverig. Met oudste zijn we echter toch met 4,5 maand begonnen met pap, omdat hij flesweigerde en zo dan toch iets binnen kon krijgen op de opvang. Toen dat goed ding hebben we dat vanaf een maand of vijf uitgebreid met worteltjes en daarna ging het rap. Maar hier geen voedselallergieën in het genenpakket.

Donna, hoe gaat het daar?

Fijn dat O. een betere nacht maakte, Jagär. Ik hoop echt voor je dat 1) dat zo blijft en nog beter wordt en 2) dat je daar zelf ook van kan gaan profiteren in de vorm van slaap!
pi_181833335
Wij begonnen bij J. met 4 maanden met hapjes. Vooral omdat het bij z'n zus eeuwen duurde voor ze er echt wat van ging eten. Maar J. at in de eerste week al een halve banaan weg. Als je hem nog te klein vind zou ik lekker wachten. Als je het leuk vindt zou ik lekker rustig aan gaan ontdekken.

Wij zitten inmiddels op 's ochtends een boterham met beleg, een stuk fruit tussendoor, een boterham met beleg 's middags en met de pot mee 's avonds. En nog 100 keer borstvoeding. Vreetzak met z'n 9 maanden. :')

Jagar, ooooo, zo irritant als je kinderen slapen maar je zelf wakker ligt. Meer koffie dan maar?
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_181833347
Philo, wij zijn bij B exact bij 6 maanden begonnen en gaan dat bij J ook doen. Ik heb me er bij B behoorlijk in verdiept en vind 4 maanden gewoon te vroeg.

J heeft al 4 avonden dat ze zelf komt voor een late avondfles, ze heeft hier dus stiekem meegelezen _O- Gisteren 22:15 en ze kwam om 05:00 weer. Wat een pokketijd overigens. Voordat je dan zelf weer slaapt is het 06:00 en om 06:45 gaat de wekker op schooldagen.
Ze drinkt nu ook al een paar dagen haar flessen leeg (165 mm) en laat er minstens 4 uur tussen, die drol heeft er dus zelf een goed ritme in gekregen. Bij B zaten we in deze periode nog op 2 a 3 uur ertussen.

Ze heeft wel meer last van darmkrampjes, ik snap wel enigzins waarom, mijn vrouw laat J nooit tussendoor boeren :@ terwijl als ik haar de fles geven, ze minstens 2 boeren tussendoor laat. Kortom mijn vrouw gaat dat ook invoeren en hopelijk gaat het daarna beter.

Laatste werkdag deze week, woensdag is mijn vrije dag en donderdag en vrijdag (en zaterdag) zit ik lekker in Brighton met vriendinnen *O* *O* *O*
pi_181833452
Oh wat krijgen sommigen van jullie lekker veel slaap :o O+

Ollie heeft soms wel dat hij s nachts 2 uur tussen de voedingen laat (of een enkele keer zelfs van 2330-3) maar ook heel vaak elk uur. Afgelopen nachten was het ook 12-2-3-4-5. En dat terwijl hij gisteren overdag ook nauwelijks geslapen heeft. Om 5u is mijn wederhelft wakker geworden en maar met hem naar beneden gegaan zodat ik nog even twee uurtjes kon slapen 😅.

Overdag kan hij wel wat langer tussen de voedingen laten gelukkig.

Het lastige is dat hij zonder inbakerslaapzakje niet in slaap komt / blijft (pas weer een keer geprobeerd) maar de tweede helft van de nacht lijkt hij er klaar mee te zijn dat hij zijn armen niet kan verplaatsen, wat ik heel goed snap. Maar ja, zonder inbakerzakje is het dus meteen party hardy :'). Benieuwd wanneer we dat gaan doorbreken. Of het is gewoon kramp, zelfs bij de derde kunnen we helaas geen gedachten lezen ;( :+

Hapjes is nog ver van ons bed :o maar wij gaan rond de 6 maanden beginnen.
pi_181833653
Wij zijn ergens rond de 5 maanden begonnen met hapjes, inmiddels eet ie als een bouwvakker en kunnen wij niet meer eten zonder dat ie met z’n mond open naar ons gaat kijken :')

Zal ik BFD en babyhapjes eens combineren dan? :')
pi_181833910
Lekkere smeerpoets Fleur O+

Hier word er zo gekeken voor het eten er überhaupt is:



Want het leven is niet meer dan een sprookje
  Moderator dinsdag 11 september 2018 @ 10:30:12 #17
382129 crew  Donna
pi_181834109
Ja! Ik zal even updaten hoe het met ons gaat, maar dat is eigenlijk in 1 woord te omschrijven; GOED!

G. is de liefste, de leukste en de mooiste (uiteraard) en alles gaat fijn. 's ochtends wordt ze wakker, fles erin, weer in bed, fruithap, lekker spelen, fles, weer in bed, spelen, fles, kort dutje, groente, lekker spelen (en TV kijken met papa) en dan een fles en naar bed rond 19:00/19:15.
Thuis begint de verdeling van baby, relatie, huishouden, werk, sociaal leven etc. ook beter te lopen dus alles wordt een stukje gezelliger. G. huilt eigenlijk helemaal nooit meer *afkloppen*. Huilen staat nu gelijk aan er is iets goed mis.
Wel begint ze door te krijgen dat papa en mama soms weglopen. Dus als we haar in de box leggen moet ze meteen afgeleid worden met een speeltje en dan kan je in principe 'uren' weg blijven, maar als ze het ziet?? Ohhhh, dan is het mis!

BFD!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_181834126
Fleur :D _O- Heerlijk mannetje zeg, hij kijkt er ook zo leuk bij *)

Kris :W Wat is hij groot geworden zeg :o En dat prachtige haar van hem *;

Wij zijn hier ook begonnen met 6 maanden, daarvoor toonde ze ook eigenlijk nog weinig interesse in eten. Nu eet ze ‘s ochtends een boterham, heel potje fruit en groente en tussendoor probeer ik dingen met haar uit zoals gister een half hardgekookt eitje en die meloen die zo koud was :@ Verder nog 3 flessen melk en voorlopig houden we het zo, ze doet het er heel goed op :)

Net even pampers besteld bij het Kruidvat, nu 2+2 gratis, dat scheelt best!

Bfd, mijn baby een blij ei?
Hoe kom je er bij :D O+

[ Bericht 7% gewijzigd door rena op 11-09-2018 10:37:07 ]
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_181834162
Donna, wat leuk om jullie mooie meisje weer eens te zien O+ Haar ritme is ongeveer gelijk aan dat van C en wat je schrijft over relatie etc is ook heel herkenbaar, ik merk dat alles weer een beetje op het oude vertrouwde begint te lijken maar dan met een klein kindje er bij ;)

Ook kan ik zeggen dat het stoppen met de pil me heel goed bevalt; ik begin me echt weer mezelf te voelen, ik was door die pil een heel ander persoon, zo bizar :{ Mijn man zei gister ook dat het hem opviel en dat hij toen zich soms afvroeg met wie hij zat te praten als ik zo geīrriteerd en gespannen was over niks :@ ;(
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_181834187
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 september 2018 08:25 schreef Philomijn het volgende:

Volgens het CB mogen we vanaf vandaag voorzichtig beginnen met bijvoeding. Ik was altijd van de ‘6 maanden darmrijping-club’ maar las hier ook al een keer dat het volgens nieuwe onderzoeken toch beter is om met 4 maanden te starten om eventuele allergieën te voorkomen. Hoe hebben jullie dat gedaan? (Mijn man en ik vinden Flip allebei nog zo/te klein daarvoor. Maar in mijn familie komen best wel wat voedselallergieën voor en het zou natuurlijk mooi zijn als we dat kunnen (proberen te) voorkomen.)
dat onderzoek is een beetje uit zijn verband gerukt. Bij allergieën zou het goed zijn om iets eerder te beginnen dan 6maand. maar dat hoeft niet perse bij 4maand al te zijn.
"mijn" CB raad aan tussen de 5 en 6 maand te beginnen, advies is overal weer anders.

We zijn nog niet begonnen met hapjes. hij zit tijdens het eten wel bij ons aan tafel in de kinderstoel. Dat vind hij helemaal geweldig, 'eet' zijn bijtspeeltje en kijkt hoe wij eten. Vooral de kroepoek van gisteren was om te schaterlachen.
pi_181834302
Hahah die blik (en haarkleur O+) Kris!

Mooi meisje Donna! O+ Fijn dat alles zo goed gaat!

Jij hebt echt een blije baby Rena O+ Ik ben fan van C! Fijn dat het beter gaat nu :)
pi_181834315
OOOOOH al die mooie foto's O+ O+ O+
Wat fijn rena dat het beter gaat op deze manier!

In de spoiler ons meisje, foto 1 met grote broer en de andere mama. Ze waren de wielen van de bus aan het zingen J brabbelde gezellig mee. Foto 2 de typische J blik, de enige echte gelijkenis met B.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_181834718
G is toch ook van begin Mei, Donna? Mooie meid, en fijn dat alles goed gaat!

En Rena, wat is die van jou toch leuk!

Mooie foto’s, exode!

Mijn baby doet al zn tweede dutje van de dag. Helemaal zelf in slaap gevallen. Wat een verschil met gister, toen ik om zes uur huilend m’n moeder heb opgebeld omdat ik er helemaal doorheen zat :').

Mijn altijd vrolijke baby is ook wel eens niet vrolijk:
  Moderator dinsdag 11 september 2018 @ 11:38:29 #24
382129 crew  Donna
pi_181834822
Aww Jagar, issie chaggie of verdrietig?

G is van eind maart!
pi_181835367
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2018 11:38 schreef DonnaRush het volgende:
Aww Jagar, issie chaggie of verdrietig?

G is van eind maart!
zo'n verschil nog!

Ja, daar was hij verdrietig. Nu niet meer:
pi_181835444
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2018 11:30 schreef Jagärtrut het volgende:

Mijn baby doet al zn tweede dutje van de dag. Helemaal zelf in slaap gevallen.
Jeej! Zo knap! Enig idee hoe -ie het doet? *) Mijnes heeft namelijk geen flauw idee..
Kusje voor het traantje *;

Hier hele fijne update: O. is er gisteren achter gekomen hoe je vanuit staan zelf weer moest gaan zitten! *O* Dat gaat een partij frustratie schelen!

Wat eten betreft, vanaf vier maanden hebben we 'm smaakjes laten proeven door aan onze vingers te laten likken met bijvoorbeeld pindakaas, boter of een platgestampt doperwtje eraan. Zoveel mogelijk bekende allergenen op die manier al vroeg en vaak laten proeven.

Een week voordat -ie zes maanden werd begonnen met min of meer zachte dingen (gekookte aardappel, banaan, mango) in vuistgrote repen en inmiddels (net acht maanden) eet -ie eigenlijk gewoon met de pot mee. Alles in kleine stukjes, want de pincetgreep is Het Coolste Ding Ooit. Gisteren heeft -ie bijvoorbeeld weggewerkt: een hele krentenboterham met wat roomkaas erop (korstjes incluis), een halve appel (partjes gestoomd, met schil), een paar gekookte sperzieboontjes in pindadressing, flink wat bataatfrietjes uit de oven, een paar plukken warmgerookte zalm.

We krijgen er helaas nog geen soep/pap/yoghurt/curry/risotto etcetera in, want de dude laat zich onder geen enkele voorwaarde voeren en lepels steekt -ie in z'n oog. :') 8)7

Straks laptop eens openklappen voor de BFD-oogst O+
Let me see you stripped down to the bone
pi_181835505
Exode, O+ Brighton! O+ Veel plezier! *O*
Let me see you stripped down to the bone
pi_181835543
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 september 2018 12:21 schreef minilot het volgende:

[..]

Jeej! Zo knap! Enig idee hoe -ie het doet? *) Mijnes heeft namelijk geen flauw idee..
Kusje voor het traantje *;

Hier hele fijne update: O. is er gisteren achter gekomen hoe je vanuit staan zelf weer moest gaan zitten! *O* Dat gaat een partij frustratie schelen!

Wat eten betreft, vanaf vier maanden hebben we 'm smaakjes laten proeven door aan onze vingers te laten likken met bijvoorbeeld pindakaas, boter of een platgestampt doperwtje eraan. Zoveel mogelijk bekende allergenen op die manier al vroeg en vaak laten proeven.

Een week voordat -ie zes maanden werd begonnen met min of meer zachte dingen (gekookte aardappel, banaan, mango) in vuistgrote repen en inmiddels (net acht maanden) eet -ie eigenlijk gewoon met de pot mee. Alles in kleine stukjes, want de pincetgreep is Het Coolste Ding Ooit. Gisteren heeft -ie bijvoorbeeld weggewerkt: een hele krentenboterham met wat roomkaas erop (korstjes incluis), een halve appel (partjes gestoomd, met schil), een paar gekookte sperzieboontjes in pindadressing, flink wat bataatfrietjes uit de oven, een paar plukken warmgerookte zalm.

We krijgen er helaas nog geen soep/pap/yoghurt/curry/risotto etcetera in, want de dude laat zich onder geen enkele voorwaarde voeren en lepels steekt -ie in z'n oog. :') 8)7

Straks laptop eens openklappen voor de BFD-oogst O+
Yoghurt kun je ook met je handen eten! Mijn T was daar echt master in. Die liet zich ook niet voeren... Een soep gaven we vaak een broodje om te stippen..
pi_181835620
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 september 2018 12:28 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Yoghurt kun je ook met je handen eten! Mijn T was daar echt master in. Die liet zich ook niet voeren... Een soep gaven we vaak een broodje om te stippen..
Heh, theoretisch kan dat vast, maar er zit een grens aan hoe veel ik wil poetsen :@

Dippen met brood is inderdaad hoe we al wat soep en chili en hummus en curry enzo naar binnen krijgen inderdaad :Y
Let me see you stripped down to the bone
pi_181836800
Poeh NJ dat is afzien. :{

Leuk om te lezen hoe het gaat Kris. O+ Wat een vracht eten al! Banaan eet zelden echt goed. Maar hij is ook vaak moe, want slechte dutten. Het verband is duidelijk.

Balen Jagar. :* Als het zo blijft ga je dan eens naar de huisarts erover praten?

Mini Banaan snapt het zelf slapen ook niet. En als hij het zou snappen dan zou het spaak lopen nu op verlatingsangst.
Tot zover dan ook mijn bijleespost want meneer slaapt lekker knus tegen me aan. Ik sliep ook even drie kwartier.

Al jullie foto's. O+

Vrolijkerd

Zelf speeltjes uitkiezen. :p
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  dinsdag 11 september 2018 @ 14:10:38 #31
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_181836995
Banaan O+ Wat een lief snoetje!

En fleur _O-

Kris, wat is de jouwe al groot :o

Rena, C. is echt een blij ei, heerlijke foto *O*

Heb een tijdje nauwelijks meegelezen (voor de verandering :'), misschien moet ik maar accepteren dat actief meepraten op een forum niks voor mij is ofzo :P) dus ben weer slecht op de hoogte van jullie wel en wee :@
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_181837542
Exode, wat een snoepje is J O+ En de minibabylook begint er ook al af te gaan bij haar zeg!

O van Jagar, zo’n lief snuitje O+ Fijn dat hij wat beter sliep vannacht, alleen balen dat je zelf niet kon slapen -O-

O van mini die gaat staan en weer gaat zitten, stoere kleine babysaurus :o

Banaan O+ Op de eerste foto moest ik even goed kijken hoe het zat met voeten en benen :P En wat een kleine rommelkont!

LadyS :W Er is hier geen meeleesverplichting hoor, we hebben allemaal wel eens wat drukkere tijden ;) Maar ik vind wel dat nu je hier toch bent dat je wel even M kunt showen, daarvoor is het BFD O-) *)
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  dinsdag 11 september 2018 @ 14:55:50 #33
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_181837836
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2018 14:38 schreef rena het volgende:

LadyS :W Er is hier geen meeleesverplichting hoor, we hebben allemaal wel eens wat drukkere tijden ;) Maar ik vind wel dat nu je hier toch bent dat je wel even M kunt showen, daarvoor is het BFD O-) *)
Ja, dat weet ik allemaal wel, maar toch voel ik me dan wel eens bezwaard ofzo :')

Maar ik show graag mijn lieve M. O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_181838313
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2018 14:10 schreef LadyS het volgende:

Heb een tijdje nauwelijks meegelezen (voor de verandering :'), misschien moet ik maar accepteren dat actief meepraten op een forum niks voor mij is ofzo :P) dus ben weer slecht op de hoogte van jullie wel en wee :@
Dit :@

En wat een lekkere wangetjes heeft M O+

Rena je blij eitje :D Zo'n leuk kind!

En banaan, die tandjes :D

Exode wat een mooi meisje heb je zeg!

Jagar, lief lachebekje O+
pi_181838433
Ohh wat een mooie baby's allemaal O+

J. werd vannacht 3 keer wakker :Z

Maar goed hij is nog steeds leuk O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zal vanavond eens beter op iedereen reageren :)
pi_181838506
Hiiiiieee die muts :D O+
pi_181838885
Wij zitten hier op dag 8 zonder poep. En dat kan prima met BV, maar ze wordt er niet rustiger van en spuugt daardoor ook weer meer :{

Zelf laxo drinken, buikje masseren, in bad, lijkt allemaal nog niks te doen. Iemand de briljante tip?
pi_181838989
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2018 15:56 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Wij zitten hier op dag 8 zonder poep. En dat kan prima met BV, maar ze wordt er niet rustiger van en spuugt daardoor ook weer meer :{

Zelf laxo drinken, buikje masseren, in bad, lijkt allemaal nog niks te doen. Iemand de briljante tip?
probeer eens haar temperaruur op te nemen :Y soms "prikkelt" dat de boel n beetje. Wel snel luier erom erna :D
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_181839713
Temperaturen deed hier ook veel voor het poepen soms, in het begin althans :)

LadyS, wat is hij groot geworden alweer O+ en wat gezellig zo samen lunchen, ga ik binnenkort ook eens doen met mijn C’tje.

Oh Aure wat een lekker mannetje heb je daar *;

Dames, het is namens mij vanaf nu verboden je schuldig te voelen over niet bijgelezen zijn, we weten allemaal hoe druk het leven met baby en bij sommige meerdere kinderen kan zijn :Y
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_181844795
Ik O+ al jullie lieve foto’s!

Vandaag geen bijdrage. Zelf keelontsteking, peuter lijkt een infectie in zijn mond te hebben en we hebben een lekkage in de douche, waardoor het water in de keuken staat :') :'(
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  dinsdag 11 september 2018 @ 21:10:35 #41
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_181845400
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 september 2018 12:34 schreef minilot het volgende:

[..]

Heh, theoretisch kan dat vast, maar er zit een grens aan hoe veel ik wil poetsen :@

Dippen met brood is inderdaad hoe we al wat soep en chili en hummus en curry enzo naar binnen krijgen inderdaad :Y
Toevallig at Jacob vandaag voor het eerst yoghurt met zijn handen, ik heb niet ingegrepen en het eindresultaat viel me reuze mee! Gelukkig maar, want het was Max’ stoel en Quoi die het mocht schoonmaken daarna :P.
Maar echt, ik vond het voor herhaling vatbaar.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  dinsdag 11 september 2018 @ 21:40:45 #42
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_181846222
Lang geleden dat ik de Tripp Trapp zo moest afboenen :P

Maar het was een mooie demo. Sowieso qua eten ^O^
pi_181849390
Wat word ik toch elke week weer blij van al jullie leuke lieve baby’s! De helft ziet er voor mij wel uit als bijna dreumessen, S is in vergelijking nog zo klein.

Een :* voor alle niet slapende en/of huilende baby’s en de papa’s en mama’s!

Over het algemeen gaat het heel goed met S. Wel blijft het een uitdaging om haar weg te leggen zonder dat ze verdrietig wordt.
Vandaag had ze een staak-het-slapen dag. Vanaf 4 uur vanochtend niet langer dan 15 min geslapen. Uiteindelijk om 22.00, na heel veel en hard huilen, in de draagzak in slaap gevallen. Ik lig nu dus met de tula nog half om en S op m’n buk op bed. Maar hč, ze slaapt :P
Voor het eerst naar het cb geweest. Net als tijdens de zwangerschap is ze nog steeds mooi gemiddeld; met 5 weken 4466gram en 55cm. Bijna een kilo gegroeid in 4 weken tijd.

S aan de krachttraining ;)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_181849684
Wat een berichten vandaag!

@Jentin:
10 uur slaap.. Pff, dat voelt hier echt nog als een droom haha.

't is behoorlijk pittig op 't moment, maar proberen maar zoveel mogelijk te focussen op de mooie momenten samen.. Maar ik zou liegen als ik zeg dat het niet moeilijk is. Je wil het beste voor je kind en als dan niets wat je doet lijkt te helpen voelt het stiekem toch wel een beetje als falen.

@Krisvc
Vandaag heb ik haar van 21-23 in m'n armen in slaap gehad. Machtig mooi gevoel.. Helaas niet in bed, maar het is weer een stap in de goede richting! Nu even kijken of we haar rustig krijgen om zelf toch ook even te gaan slapen..

@Philomijn:
Dankjewel, doen ons best. <3

@ exode:
Geniet ervan in Brighton!!

@LaBelleFleur:
Prachtige foto! :D

@Krisvc
Ook al zo'n leuke foto!

@Rena:
Las vanmiddag je berichtje over de Pampers, direct naar de Kruidvat geweest in m'n pauze.. :P Denk dat we nu voor een maand voorraad hebben (maat 1).

Twijfel alleen nog of ik soms al meer maat 2 ook zal kopen.. 50% korting is fiks.. Alleen even kijken hoe snel ze van maat 1 naar 2 zal gaan natuurlijk..

@Exode:
Leuke foto's! :D

@Jagär:
Mooi beeld zo, verdriet en blij zo dichtbij!

@Takkie
Mooi gewicht! Wij moeten over anderhalve week naar cb. Ben heel benieuwd hoe het gewicht is.. Ze voelt zwaarder, maar dat kan ook de vermoeidheid zijn haha. Hopen dat de bijna-naamgenoot het net zo goed doet! Mooie blik bij S!

---

@ Foto's!
Te veel om iedereen apart te nemen.. Wat een schatjes allemaal!

----

Nu snel de baby weer overnemen van m'n vriendin.. Die moet weer gaan kolven, dus ik moet de handen vrij maken. Bidden voor iets meer slaap dan de afgelopen nacht.. Hopelijk zo tegen 00:30/01:00 in bed. De wekker op 05:00 ... Dus als álles mee zit 4 uur slaap. :9
pi_181850122
Wat is nu het verschil bij Pampers tussen 'Premium Protection' en 'Baby dry'?

We hebben nu 't eerste, maar ik weet het verschil eigenlijk niet zo goed. :@
pi_181852507
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 00:08 schreef NicolasJoy het volgende:
Wat is nu het verschil bij Pampers tussen 'Premium Protection' en 'Baby dry'?

We hebben nu 't eerste, maar ik weet het verschil eigenlijk niet zo goed. :@
Meestal één euro :P
Ik heb beide gehad. Had meestal de BabyDry. Was daar erg tevreden over. Af en toe de PP geprobeerd, maar die leek eerder over te stromen. Later nog eens geprobeerd (die ene euro he), maar zelfde conclusie.
pi_181852747
Go S, hoppa de nek wordt goed getraind Takkie en mooie stats hoor.

Ik word zo blij van al die mooie babyfoto's en denk vaak, zo groot wordt J ook :D Maar goed naast haar grote broer is ze natuurlijk sowieso inimini.
J heeft ineens van die mooie, lange wimpers en dan die grote sprekende, blauwe ogen erbij. Pfoeh O+

J kwam zelf weer om 22:30, nou ja zelf, ze lag op mijn schoot tot die tijd en ik ging naar boven en dan wordt ze wakker. Dus 22:30 fles op en toen om 05:00 weer en nu slaapt ze nog. Na de fles vannacht heeft ze nog wel even geprutteld maar niet gehuild.
We gaan maar eens oefenen met haar rond 20:00 op bed te leggen, over het algemeen is ze tussen 18:00 en 19:00 onrustig nu en valt dan ineens in slaap op mij of mijn vrouw. Kortom ze kan dan slapend over, maar ja het is zo gezellig en knus met zijn hummel op de bank :@
pi_181852795
Ik zou nog even van dat laatste genieten Exode, voor je ‘t weet willen ze dat absoluut niet meer ;(
pi_181852830
quote:
1s.gif Op woensdag 12 september 2018 08:24 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Ik zou nog even van dat laatste genieten Exode, voor je ‘t weet willen ze dat absoluut niet meer ;(
Ja....dat zeiden wij gisterenavond ook. Ze lag languit bovenop me en hield met haar ene hand mijn hand vast en me de andere mijn been. Echt zo van, hier blijf ik liggen. Geen haar op mijn hoofd die er dan aan denkt om haar om bed te leggen :D Maar ja...je kan dan zo weinig he. Ok behalve netflixen _O_
pi_181853090
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 08:29 schreef exode het volgende:

[..]

Ja....dat zeiden wij gisterenavond ook. Ze lag languit bovenop me en hield met haar ene hand mijn hand vast en me de andere mijn been. Echt zo van, hier blijf ik liggen. Geen haar op mijn hoofd die er dan aan denkt om haar om bed te leggen :D Maar ja...je kan dan zo weinig he. Ok behalve netflixen _O_
Met een slapende baby op schoot netflixen, klinkt als een prima avond O+
pi_181853206
quote:
1s.gif Op woensdag 12 september 2018 08:55 schreef LaBelleFleur27 het volgende:

[..]

Met een slapende baby op schoot netflixen, klinkt als een prima avond O+
En een vrouw die steeds vraagt 'wil je iets drinken? of iets eten?' Niets te klagen heb ik hoor :D
  Moderator woensdag 12 september 2018 @ 09:13:58 #52
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_181853318
Nou, volgens mij hebben we een naar dingetje te pakken. Onze dochter is nu 2 maanden oud, en ze heeft een hele fikse zwelling gehad op haar schaamlipje. Echt heel flink. Ze leek er geen pijn aan te hebben, en letterlijk in 15 min was het weg, wat mij verbaasde, maar het past bij een liesbreuk, en daar zou ze voor geopereerd moeten worden ;(
Breitling - Instruments for Professionals
pi_181853337
NJ, wij hebben ‘s nachts de babydry en overdag de premium protection, ‘s nachts plast ze meer en dan is babydry fijner omdat ze niet zo kletsnat worden maar voor overdag vind ik de premium protection zachter voor haar huidje op een of andere manier. Maat 1 zijn ze vrij snel uit dus daar zou ik niet te veel van kopen overigens! Hoeveel weegt ze nu?

LeSage, het zit jullie ook niet mee he :o Beterschap en een voorspoedige reparatie gewenst!

Takkie, grappig is dat he? Toen ik hier net kwam kon ik me niet voorstellen dat C ook zo groot zou worden, maar die verdraaid snelle tijd heeft het toch voor elkaar gekregen! Balen van het slechte slapen, kan best een regeldagje zijn en dat het morgen weer beter gaat :Y En wat een sterk en schattig meisje heb je al zeg O+

Hier gaat het best lekker momenteel, ik heb nog steeds het idee dat ik mijn baby elke dag beter leer kennen en begrijp, de communicatie tussen haar en mij loopt nou steeds beter O+ Heb zelf ook wat meer rust in mijn hoofd en reageer daardoor ook veel relaxter op dingen. Ik geniet echt van het moederschap *;
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_181853355
Oei, Coolguy, wat schrikken! Hopelijk valt het mee, even langs de HA gaan!
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_181853663
Goeeeeed. Met een korte onderbreking was O. in ledikant in slaap van 21:00 tot 00:30. Daarna onafgebroken aan het spoken geweest tot zeven uur vanmorgen. Toen er maar uit, koffie en onbijt voor ons. O. wilde niks. Tandvlees nog maar even aangestipt, tweede boventand is nu echt bijnabijnabijna door. *duimt* Wat een gedoe.
Is nu eindelijk onder zeil, arm kipje.
Let me see you stripped down to the bone
pi_181853678
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 09:17 schreef rena het volgende:
Oei, Coolguy, wat schrikken! Hopelijk valt het mee, even langs de HA gaan!
Dit ja! :* voor jullie, CG!
Let me see you stripped down to the bone
pi_181853701
Ugh, vandaag geen laptop in huis. Dan zo de BFD-oogst maar mobiel op postzegelformaat bekijken :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_181853743
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 09:13 schreef CoolGuy het volgende:
Nou, volgens mij hebben we een naar dingetje te pakken. Onze dochter is nu 2 maanden oud, en ze heeft een hele fikse zwelling gehad op haar schaamlipje. Echt heel flink. Ze leek er geen pijn aan te hebben, en letterlijk in 15 min was het weg, wat mij verbaasde, maar het past bij een liesbreuk, en daar zou ze voor geopereerd moeten worden ;(
Die bult kan dan inderdaad even zichtbaar worden (bijv. bij huilen of iets) en daarna wegtrekken. In de gaten houden inderdaad en eventueel operatie.
Heeft zoon ook gehad, viel allemaal mee.
Niet te lang mee wachten alleen. :)
pi_181853811
Ach Coolguy, maar snel laten checken inderdaad.

Jagar hoe is jouw afgelopen nacht gegaan? Weer beter? Heb je zelf kunnen slapen?

En IMA, heb je al een goede poepluier kunnen verschonen? Hier inmiddels 6 dagen zonder poep, maar J. lijkt er vooralsnog geen last van te hebben.

Wat is ze al sterk Takkie :)

En inderdaad exode, lekker van genieten. Ik merk dat J. nu al veeeel minder op mij in slaap valt.

Ahw wat sneu voor O. mini, die doorkomende tandjes zijn maar lastig! Hopelijk issie snel door en slaapt O. ook weer langere nachten :*

Ik leef deze dagen ook op een koffie-infuus c_/ Het is echt even wennen om na al die weken met maar 1 nachtvoeding, er nu weer meer te hebben. Zeker in combinatie met werken. Vannacht waren het er 3 (verbetering!) én hij liet zich ook weer makkelijker terug leggen in zijn wieg. Dat was maandag op dinsdag namelijk dramatisch. Op de opvang gaven ze aan dat het meestal 2 a 3 weken duurt en dat baby's dan wel gewend zijn aan de nieuwe situatie en weer beter gaan slapen. We gaan het zien.
pi_181854056
NJ, hebben jullie wel extra begeleiding? Ik weet dat als het allemaal niet zo soepel loopt je bij ons extra hulp kan krijgen.

Wanneer werden jullie na de bevalling weer ongesteld? Ik ben nu weer bloed aan het verliezen terwijl Bikkel vandaag 5 weken oud is en ik bv geef ;( . Ik wil niet nu al ongesteld zijn ;( .
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_181854076
CG, inderdaad even naar HA. B had ook een liesbreuk en is net voor zijn 4e verjaardag geopereerd. Eerder hadden we het gewoon niet door, viel echt enorm mee. De operatie en het herstel.
  woensdag 12 september 2018 @ 10:12:48 #62
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_181854091
quote:
1s.gif Op woensdag 12 september 2018 10:10 schreef Wolken het volgende:

Wanneer werden jullie na de bevalling weer ongesteld? Ik ben nu weer bloed aan het verliezen terwijl Bikkel vandaag 5 weken oud is en ik bv geef ;( . Ik wil niet nu al ongesteld zijn ;( .
Kan ook nog gewoon door de bevalling zijn! ik bloed altijd rond de 5 a 7 weer na een bevalling en dan vervolgens 9 maanden niet.
  Moderator woensdag 12 september 2018 @ 10:15:48 #63
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_181854128
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 10:11 schreef exode het volgende:
CG, inderdaad even naar HA. B had ook een liesbreuk en is net voor zijn 4e verjaardag geopereerd. Eerder hadden we het gewoon niet door, viel echt enorm mee. De operatie en het herstel.
Zijn we al geweest, we hebben al een doorverwijzing naar de kinderarts in het ziekenhuis om een echo te laten maken.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_181854133
Ik had na 5 weken een lichte bloeding, maar na een week of 10 ofzo was ik volgens mij wel echt ongesteld. Ook met volledig borstvoeding trouwens.
  woensdag 12 september 2018 @ 10:18:54 #65
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_181854170
Coolguy, ik ben er niet bekend mee, maar ik zou de huisarts even bellen voor overleg :)

NJ, geen idee wat het 'technische' verschil is tussen Premium Protection en Baby Dry, maar ik gebruik in iedere geval veel liever de Baby Dry (alleen die is nooit meer in de aanbieding :( ).
En wat iemand anders al zei: ik zou niet teveel maat 1 kopen, voor je het weet is ze er uit. Als ik twijfel welke maat ik moet kopen (als ik veel pakken koop ivm aanbieding), koop ik altijd een paar van een maat groter, uiteindelijk worden die toch een keer gebruikt :)

Arme O., zoveel last van zijn tandjes. ;(

M. wordt de laatste 2 nachten af en toe mopperend wakker. Meneer heeft voor het eerst een loopneus en vind dat niet zo leuk geloof ik. Nu al last van manflu :P
Vanmorgen in de regen op de fiets:
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  woensdag 12 september 2018 @ 10:21:33 #66
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_181854209
quote:
1s.gif Op woensdag 12 september 2018 10:10 schreef Wolken het volgende:
NJ, hebben jullie wel extra begeleiding? Ik weet dat als het allemaal niet zo soepel loopt je bij ons extra hulp kan krijgen.

Wanneer werden jullie na de bevalling weer ongesteld? Ik ben nu weer bloed aan het verliezen terwijl Bikkel vandaag 5 weken oud is en ik bv geef ;( . Ik wil niet nu al ongesteld zijn ;( .
Ik na 6 maanden, terwijl ik vanaf 3,5 geen volledige bv meer gaf :)
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_181854215
Nu ruim 8 maanden (38 weken) volledige bv en nog geen menstruatie. *O*
Al leek ik van de week wel wat signalen te hebben dat het weer ging beginnen maar hield weer op. Ga wel alvast wat verschoon-spul meenemen in mijn tas wanneer ik naar werk ga.
Je zal daar maar zonder zitten. :{
pi_181854296
Ik zit er nu, na acht maanden, nog steeds op te wachten, al was het maar omdat we eigenlijk zo rap mogelijk voor een tweede willen gaan. Hup cyclus, hup!
Maar goed, ik ga daarvoor niet minderen met borstvoeding, we zien wel.
Let me see you stripped down to the bone
pi_181854334
Jentin, wat fijn dat ze de fles accepteerde!

Kris, geen wonder dat je te druk bent om actief mee te lezen en te schrijven! En wat een ontwikkelingen maakt J door zeg, heel knap. Dat koppie O+

Philomijn, wat maakt het uit dat je een tijd niet mee hebt kunnen posten, is geen enkele verplichting dus schrijf lekker mee wanneer het jou uitkomt. Een verhuizing is niet zomaar iets! Is alles goed gegaan? Voor wat betreft voeding, met onze dreumes J zijn we meteen met 4 maanden begonnen omdat ze er echt klaar voor was, ze keek het eten van ons bestek af. N is nu ruim 3 maanden en toont geen enkele interesse in wat wij eten, het voelt op de één of andere manier nu ook minder goed om al met 4 maanden te beginnen dus ik vermoed dat we met haar wat langer zullen wachten. Maar misschien bedenk ik mij nog ;)

Exode, wat fijn en goed dat J een late avondfles is gaan drinken! Dat brengt hopelijk structureel een wat fijner ritme met zich mee voor jullie. Die hele vroege ochtendfles is inderdaad wel erg vervelend als de wekker daarna gaat. Heel veel plezier in Brighton dit weekend! En wat een mooie kinderen heb je.

Spees, wat een dramanachten zeg :o Hopelijk komt daar heel snel verbetering in.

Fleur, wat een heerlijke foto :')

Rena, wat een mooi blij eitje O+ En wat fijn dat je je beter voelt nu je bent gestopt met de pil, was dus een hele goede keuze!

Jagar, wat fijn dat er af en toe nu wat beter geslapen wordt, hopelijk is dat een stijgende lijn!

Pkm, jouw knappe Banaan O+

LadyS, geeft niks dat je geen tijd hebt om mee te lezen, is voor niemand een verplichting (dan zou de lol er ook snel vanaf gaan ;)). Een mooi mannetje heb je! O+

Aure, J heerlijk in de tula, met een hele gave muts :D

IMA, dat is wel een hele lange poep-vrije periode :o Zouden wat druppeltjes appelsap gemengd met wat water kunnen helpen? Die tip kregen wij van de osteopaat toen J 9 weken was, omdat de vertering van de melk bij haar niet goed ging waardoor ze tot uren na de voeding melk bleef teruggeven. Nu heeft ze veelvuldig last van obstipatie en helpt appelsap nog steeds, behalve dat we haar nu een heel pakje geven in plaats van enkel wat aangelengde druppeltjes.

LeSage, keelonsteing en een zieke peuter :{ Beterschap voor jullie beidjes!

Takkie, wat een mooie stats en een mooi meisje O+

CG, dat is schrikken zo'n zwelling. Hopelijk is het geen liesbreuk maar iets heel onschuldigs!

Minilot, arme spokende O en arme jullie -O- Vervelend zijn die doorkomende tandjes, kunnen erg veel ellende met zich meebrengen helaas.

Wolken, mijn menstruatie begon bij J exact vier weken nadat ik was gestopt met borstvoeding, bij N heb ik geen borstvoeding gegeven en begon mijn menstruatie 6 weken na de bevalling, precies op het moment dat het bloeden van de bevalling stopte dus dat liep prachtig in elkaar over }:| Ik ken echter meer vrouwen die tijdens borstvoeding alweer gingen menstrueren. Niet leuk -O- Bij mij is mijn menstruatie na de bevalling zo lang en heftig dat het lijkt alsof mijn lijf alle misgelopen menstruaties van de afgelopen 9 maanden probeer te compenseren :')

Wij willen graag 's avonds een papfles gaan geven, in de hoop dat dat ervoor zorgt dat N beter gaat slapen. De onrust houdt maar aan, of we nou een nachtvoeding geven of niet, en ik weet gewoon echt niet waar het mee te maken kan hebben. Een papfles zorgt er misschien voor dat ze dieper gaat slapen, dus de moeite waard om eens te proberen. Heeft er iemand echter ervaring met baby's van 3 maanden en een papfles? Want ik ben bang dat haar darmpjes misschien nog wat te gevoelig zijn, omdat er officieel ook staat dat het pas vanaf 4 maanden zou kunnen.
  woensdag 12 september 2018 @ 10:43:26 #70
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_181854453
Ik was netjes precies 30 dagen na de bevalling weer ongesteld :'(

quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 10:18 schreef LadyS het volgende:
(alleen die is nooit meer in de aanbieding :( ).

2/3 weken terug nog bij de AH :P

Toen ben ik namelijk in babydry getrapt, die moet ik dus niet meer.
Was 2 + 1 gratis :') zat ik met 3 pakken.

quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 10:32 schreef Schanu het volgende:


Wij willen graag 's avonds een papfles gaan geven, in de hoop dat dat ervoor zorgt dat N beter gaat slapen. De onrust houdt maar aan, of we nou een nachtvoeding geven of niet, en ik weet gewoon echt niet waar het mee te maken kan hebben. Een papfles zorgt er misschien voor dat ze dieper gaat slapen, dus de moeite waard om eens te proberen. Heeft er iemand echter ervaring met baby's van 3 maanden en een papfles? Want ik ben bang dat haar darmpjes misschien nog wat te gevoelig zijn, omdat er officieel ook staat dat het pas vanaf 4 maanden zou kunnen.
Wat wil je er door doen dan? want je kan alleen kiezen bij 4m uit rijstebloem toch? en ik had laatst gelezen dat het ččn grote fabel is dat ze daar beter op zouden slapen. Ik zou gewoon wachten.
pi_181854517
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 10:28 schreef minilot het volgende:
Ik zit er nu, na acht maanden, nog steeds op te wachten, al was het maar omdat we eigenlijk zo rap mogelijk voor een tweede willen gaan. Hup cyclus, hup!
Maar goed, ik ga daarvoor niet minderen met borstvoeding, we zien wel.
Jij schreef toch een tijd terug al dat je weer ongesteld was geworden?
En dacht dat jullie allang voor die 2e bezig waren. Daarvoor hoef je natuurlijk niet op je cyclus te wachten. :P
pi_181854585
De duutser heeft o vannacht om 11 een flesje gegeven. Maar toen moest ik m half 2 wel opstaan om te kolven, want ik kon me niet eens meer omdraaien in bed het deed zo zeer. Toen kwam O om kwart over 2 weer, en daarna heb ik niet meer geslapen. Nu wel nog 2 uurtjes samen.

@ Schanu: ik zou er echt nog even mee wachten. Onrust hoort er mijns inziens een beetje bij, en met 3 maanden een papfles geven (is al bijvoeding hč!) vind ik erg vroeg.

NJ: ik hoop dat je een beetje rust kunt vinden. En anders alleen maar overleven. Ik weet hoe cliché het klinkt, maar het wordt alleen maar beter. Dat houd ik mezelf ook voor.
  woensdag 12 september 2018 @ 10:56:46 #73
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_181854616
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 10:43 schreef SacreCoeur het volgende:
Ik was netjes precies 30 dagen na de bevalling weer ongesteld :'(

[..]

2/3 weken terug nog bij de AH :P

Toen ben ik namelijk in babydry getrapt, die moet ik dus niet meer.
Was 2 + 1 gratis :') zat ik met 3 pakken.

Ik ga voor de pampers alleen voor 1+1 of 2+2 ofzo :@ En die hebben ze dus alleen van de Premium Protection (of de Baby Dry broekjes, maar daar heb ik al tig pakken van liggen inmiddels)
En Premium Protection wil ik zelfs niet als ze 1+1 zijn :P
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_181854703
Shanu, ik zou het ook niet doen, een papfles. Alleen als er een reden voor is zogezegd. De onrust kan er ook door toenemen inclusief darmkrampjes.

Lady wat een leuke foto O+
pi_181854708
Ik vind het wel raar dat ze niet gewoon alles van zo’n merk mee laten doen in een actie eigenlijk. Ze hadden pas maandbox aanbieding bij de wehkamp maar alleen tot maat 3, dan denk ik; voor de grotere baby’s krijg je al minder pampers voor ongeveer hetzelfde bedrag en die vallen dan buiten de kortingsboot :+ ? Maar gister dus 168 luiers voor 43 euro gescoord, dus dat vind ik nog best netjes ^O^

Wat vind jij de voordelen van babydry tov premium protection LadyS? En die foto van M op de fiets O+
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  woensdag 12 september 2018 @ 11:02:52 #76
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_181854715
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 10:32 schreef Schanu het volgende:

Wij willen graag 's avonds een papfles gaan geven, in de hoop dat dat ervoor zorgt dat N beter gaat slapen. De onrust houdt maar aan, of we nou een nachtvoeding geven of niet, en ik weet gewoon echt niet waar het mee te maken kan hebben. Een papfles zorgt er misschien voor dat ze dieper gaat slapen, dus de moeite waard om eens te proberen. Heeft er iemand echter ervaring met baby's van 3 maanden en een papfles? Want ik ben bang dat haar darmpjes misschien nog wat te gevoelig zijn, omdat er officieel ook staat dat het pas vanaf 4 maanden zou kunnen.
M. is alweer 10,5 maand, dus niet helemaal vergelijkbaar, maar bij hem maakt over het algemeen niet uit of hij een gewone fles krijgt, een papfles of helemaal geen fles voordat hij gaat slapen.
Verder geen ervaring met zo vroeg beginnen, M. was 4,5 maand ofzo toen hij voor het eerst pap kreeg :)
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  woensdag 12 september 2018 @ 11:05:18 #77
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_181854766
quote:
7s.gif Op woensdag 12 september 2018 11:02 schreef rena het volgende:

Wat vind jij de voordelen van babydry tov premium protection LadyS? En die foto van M op de fiets O+
Nou, ik kan dat niet zo goed onderbouwen, haha, Wel vind ik dat netje wat erin zit een beetje storend ofzo. Plakt altijd aan zijn billen. OMG, wat een non-argumenten, haha :@
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_181854773
Hier team Kruidvat luiers hoor :D Voor B ook altijd gedaan en nu voor J ook. Alleen voor de lange nachten (de 12 uur achter elkaar slaap nachten die nog ver weg klinken) hadden wij altijd Pampers.
Bij Bol.com hebben ze grotere maten ook vaak in de aanbieding, B draagt 's nachts nog een luier, maat 7, en die kopen we alleen in de aanbieding.
pi_181854839
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 11:05 schreef LadyS het volgende:

[..]

Nou, ik kan dat niet zo goed onderbouwen, haha, Wel vind ik dat netje wat erin zit een beetje storend ofzo. Plakt altijd aan zijn billen. OMG, wat een non-argumenten, haha :@
:D Misschien maakt het nog uit of het een jongen of meisje is qua wat waar aan plakt :')
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_181854920
Bedankt voor alle tips! Dan gaan we inderdaad maar niet over tot het geven van een papfles en blijf ik hopen dat het onrustige slapen niets meer is dan een fase waar N even doorheen moet :)
pi_181855082
Team Kruidvat..
Heb dit keer niet eens pampers gehaald voor de eerste week ;) ik vind meisjes trouwens wel flink ingewikkeld! Bij jongens gooi je tijdens het verschonen er een doekje op, bij meiden werkt dat niet :@ #team4xschonekledingaanin24uur ;)

Jullie foto’s van gisteren O+ En Rena ik wil dat broekje O+

Hier beginnen langzaam de krampjes, zo zielig. En morgen komt het cb op huisbezoek, ben helemaal verbaasd ik heb ze bij de middelste niet thuis gezien. Ik heb eigenlijk verder geen vragen (nou misschien even meekijken naar het naveltje, die is nog wat aan het bloeden, maar dat is weer meer een huisarts dingetje), dus verwacht dat ze ook snel weer weg zijn :)
pi_181855120
Oh ladys, M op de fiets O+

Wij gebruiken pampers premium protection; die bevallen goed. Maar hebben geen ervaring met andere luiers. Bijna over naar maat 2.

Alles wat S gister gemist heeft qua slaap heeft ze ingehaald. Gisteravond in slaap gestort, vanochtend om half 6 half wakker voor een voeding en direct weer doorslapen tot 11 uur. Ze is nu weer uitgerust. En wij ook ;)

Voor degene die minder/niet geslapen hebben c_/. En hopelijk vandaag ergens tijd om bij te tukken.
pi_181855437
Hier werkt dat doekje allang niet meer Loj ;( J. beweegt zoveel met zijn onderlichaam dat dat doekje niet meer blijft zitten. Dus ik probeer altijd maar zo snel mogelijk te verschonen in de hoop dat ie niet over mij heen plast :+ Dat gaat eigenlijk bijna altijd goed :D

Wij hebben trouwens ook pampers premium protection en ze gebruiken kruidvat luiers op de opvang. Ik geloof niet dat het J. iets uitmaakt, maar wij vinden pampers fijner. Baby dry nog niet geprobeerd, maar vrienden gaven ons als tip dat die fijn zijn voor in de nachten. Tot nu toe is dat nog niet nodig geweest.

Ik had net trouwens een lekker smeuīge poepluier :9 Wel balen, want dat betekent dat er waarschijnlijk nog 2 aankomen vandaag en ik had gehoopt dat ie ze zou bewaren voor morgen (dan past oma op :D ).
pi_181855505
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 11:43 schreef Aure het volgende:
Ik had net trouwens een lekker smeuīge poepluier :9
Ik moest deze zin even twee keer lezen :D ;) Heel flauw :@
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_181855535
quote:
12s.gif Op woensdag 12 september 2018 11:46 schreef rena het volgende:

[..]

Ik moest deze zin even twee keer lezen :D ;) Heel flauw :@
:D
pi_181856101
quote:
1s.gif Op woensdag 12 september 2018 10:48 schreef vencodark het volgende:

[..]

Jij schreef toch een tijd terug al dat je weer ongesteld was geworden?
En dacht dat jullie allang voor die 2e bezig waren. Daarvoor hoef je natuurlijk niet op je cyclus te wachten. :P
Ik dacht dat dat het was, een ruime maand na de bevalling (vloeien direct na de bevalling hield bij mij al drie dagen na de geboorte op), maar zal toch iets anders zijn geweest: sindsdien geen druppel meer gezien. -O-
Let me see you stripped down to the bone
pi_181856490
quote:
1s.gif Op woensdag 12 september 2018 12:13 schreef minilot het volgende:

[..]

Ik dacht dat dat het was, een ruime maand na de bevalling (vloeien direct na de bevalling hield bij mij al drie dagen na de geboorte op), maar zal toch iets anders zijn geweest: sindsdien geen druppel meer gezien. -O-
Ah zo! Maar nogmaals: dat maakt voor het bevruchten toch niets uit? ;)
pi_181856912
O+ voor alle popjes in dit topic! En een speciale O+ voor het popje van LadyS! O+ Wat heb jij een heerlijk kindje!

Hier Pampers PP voor overdag, Pampers Baby Dry voor ‘s nachts en Kruidvat op de opvang.

Ik blijf expres de pil slikken zodat ik niet ongesteld word. :') Ik wil nog niet.

Omdat ik gister had gemist :)


Protčge moi de mes désirs.
pi_181857232
Wat een geweldig outfitje heeft U aan zeg O+ Staat hem heel leuk!
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_181857447
Mooie foto’s Duman! O+

En M. op de fiets! :D

O+ Voor al jullie babyfoto’s van gisteren, ik vind ze allemaal mooi!

M. trekt zich overal aan op nu! Mooie update maar ik ben nu echt m’n baby kwijt :{w

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_181858954
Al die babyfoto's zien er voor mij uit als een soort pubers vergeleken die mini van mij ( en Takkie dan ) . Ik kan menu nog niet voorstellen dat die van mij over een paar maanden ook al zo groot is.

Qua luiers koop ik degene die in de aanbieding is. Laatst bij de Wehkamp een goede aanbieding op Pampers.

Minilot, ik heb vorig jaar juli een curettage gehad en ben daarna niet meer ongesteld ben geworden en achteraf teruggerekend begin november totaal onverwacht zwanger geraakt van Bikkel.

Ik heb wel al een afspraak staan om weer een spiraaltje te plaatsen gelukkig, dan stopt bij mij de menstruatie sowieso weer.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_181859165
Takkie, toch nog een goede slaap voor iedereen, fijn!

Aure, sterkte met de luiers vandaag :')

Duman, mooi mannetje met een stoere outfit O+

Fleur, wat knap van M en wat gaat het dan hard opeens!

Wolken, ik denk dat ik dezelfde aanbieding had bij de Wehkamp haha (240 luiers voor ongeveer 20 euro toevallig?). En echt he, zo snel als ze groeien. N is nu ruim 3 maanden en ze is voor mijn gevoel alweer zo groot. En als ik dan naar mijn dreumes van ruim 22 maanden kijk, dan is het helemaal niet meer te bevatten hoe snel ze groot worden :o
  Moderator woensdag 12 september 2018 @ 15:02:07 #93
382129 crew  Donna
pi_181859240
Wij gebruiken enkel Kruidvat luiers. Pampers (zowel premium protection als babydry), Lidl, Etos en Jumbo huismerk betekend een nat bed.
pi_181859258
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 13:11 schreef rena het volgende:
Wat een geweldig outfitje heeft U aan zeg O+ Staat hem heel leuk!
Baby - mijn creatie B-)
Shirt - HEMA
Broek - Wibra
Sneakers - Nike

O+
Protčge moi de mes désirs.
pi_181859433
quote:
1s.gif Op woensdag 12 september 2018 12:34 schreef vencodark het volgende:

[..]

Ah zo! Maar nogmaals: dat maakt voor het bevruchten toch niets uit? ;)
Nou ja, het kán altijd maar volgens mij ovuleer ik nog voor geen meter. En naar wat ik heb begrepen is de combinatie borstvoeding + aanhoudende nachtvoedingen + zo'n beetje 24/7 bij baby in de buurt zijn (ik werk momenteel bewust niet en we slapen in dezelfde ruimte) wel een recept voor tijdelijk sterk verminderde vruchtbaarheid. :)
Aan ons geseks zal het in elk geval niet liggen! :s)
Let me see you stripped down to the bone
pi_181860864
Ik weet niet of dat daar wel zoveel mee te maken heeft mini. Als je al ziet dat er hier mensen zijn die volledig borstvoeding geven en na 3 maanden al een cyclus hebben. En ik bijvoorbeeld, ik geef nog maar 2-3 voedingen op een dag, werk 3 dagen in de week, Dirk slaapt op zijn eigen kamer en nog altijd geen cyclus te bekennen. Volgens mij verschilt het ook gewoon per lichaam, net als met alles. ;)
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_181861133
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 16:21 schreef Nanuke het volgende:
Ik weet niet of dat daar wel zoveel mee te maken heeft mini. Als je al ziet dat er hier mensen zijn die volledig borstvoeding geven en na 3 maanden al een cyclus hebben. En ik bijvoorbeeld, ik geef nog maar 2-3 voedingen op een dag, werk 3 dagen in de week, Dirk slaapt op zijn eigen kamer en nog altijd geen cyclus te bekennen. Volgens mij verschilt het ook gewoon per lichaam, net als met alles. ;)
Er zit wel degelijk een uitgebreid onderzochte relatie tussen, zie:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Lactational_amenorrhea

Maar dat gaat dus niet over alleen borstvoeding, dat moet dan onder andere in combinatie met nachtvoedingen (maximaal zes uur ertussen) en voortdurende nabijheid van moeder en baby (niet buitenshuis werken + samen slapen). Die situatie is bij ons toevallig precies zo, wat mijn kans om zwanger te worden heel sterk vermindert. Maar goed, O. begint steeds grotere hoeveelheden vast voedsel te eten, dus de frequentie van borstvoeden zal wel op korte termijn voldoende afnemen :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_181861473
Ik zeg ook niet dat er geen relatie bestaat. Ik denk echter wel (en dat lees ik gelijk terug in de tweede zin van jouw link) dat die invloed inmiddels niet meer zo groot is als jij denkt. En dat het daarnaast per lijf flink zal verschillen. Ik heb nog altijd geen cyclus, en voldoe al lang niet meer aan al die voorwaarden. Sterker nog, ik heb nooit voldaan aan al die voorwaarden. :)
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_181861789
quote:
1s.gif Op woensdag 12 september 2018 16:31 schreef minilot het volgende:

[..]

Er zit wel degelijk een uitgebreid onderzochte relatie tussen, zie:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Lactational_amenorrhea

Maar dat gaat dus niet over alleen borstvoeding, dat moet dan onder andere in combinatie met nachtvoedingen (maximaal zes uur ertussen) en voortdurende nabijheid van moeder en baby (niet buitenshuis werken + samen slapen). Die situatie is bij ons toevallig precies zo, wat mijn kans om zwanger te worden heel sterk vermindert. Maar goed, O. begint steeds grotere hoeveelheden vast voedsel te eten, dus de frequentie van borstvoeden zal wel op korte termijn voldoende afnemen :)
Ik werd twee jaar en negen maanden na de geboorte van Frits ongesteld. Ik gaf (geef nog steeds overigens) borstvoeding, ook in de nacht. Ik was regelmatig een nacht van huis in verband met mijn werk, maar dat zorgde er niet voor dat ik eerder een cyclus kreeg. Ik deed vanaf het moment dat we zeiden dat we een tweede kindje welkom zou zijn iedere vier weken een zwangerschapstest.
pi_181861841
Hier ook Pampers premium protection. Werken prima voor overdag en 's nachts. Bij de opvang gebruiken ze ook Kruidvat luiers maar die vind ik een beetje plastic ofzo? Geen idee, maar ik had voordat ik uberhaupt zwanger was al een maandbox maat 1, 2 en 3 gekocht (lekker voorbarig :')) en daar teren we nog steeds op :P

Ik heb tot 11 weken ongeveer borstvoeding gegeven. Nu 5 weken gestopt maar nog niet ongesteld geweest.
pi_181862118
Ik ben ook heel benieuwd hoe mijn cyclus gaat zijn, 3,5 maand borstvoeding gegeven, een deel daarvan al aan de minipil gegaan, deze geslikt tot 22 augustus en toen midden in een strip gestopt. Misschien niet heel handig, maar ik kon echt niet verder met dat kreng :P Ik ben ook na het stoppen met mijn vorige pil maar 1 keer ongesteld geweest en daarna was ik zwanger, dus heb eigenlijk geen idee of dat ik een regelmatige cyclus heb of dat C een toevalstreffer was ;) Ik prijs mezelf er heel gelukkig mee :)

[ Bericht 9% gewijzigd door rena op 12-09-2018 17:22:57 ]
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_181863188
@Aerenia:
Maar buiten die euro ervaar je weinig verschil? :P Jullie ervaring is dus dat de BabyDry beter de unrine opvangt dan de PP? We gebruiken nu de PP, gaat op zich gewoon goed, maar met een lange nacht is de broek nog wel eens 'klammig'.

@Rena:
Ze is voor een week, anderhalve week terug het laatst gewogen dacht ik. Toen woog ze 3,7 kilo. Ik lees nu inderdaad steeds meer van de PP overdag en dan de BD 's nachts.. Hoop ik dat ze de maat 1 in elk geval nog even blijft passen totdat ze deze op heeft die ik gisteren heb gekocht.. Las dat die ongeveer tot 2 maanden zou zijn, dus heb nu 4x44 luiers maat 1 bijgehaald...

@Wolken:
Vooral een vangnet bij de huisarts, consultatiebureau.. Nog heel erg zoekende wat nu de problemen veroorzaakt bij de kleine, zodra we daar meer van weten kunnen we gerichter hulp zoeken. Voor onszelf vooral familie en het vangnet.

@LadyS:
Betere ervaring met BD dus.. Ik las ook iets over minder ademend e.d. ? Daar hebben jullie geen problemen mee gehad?

@SacreCoeur:
Wat is jullie (slechte) ervaring met BabyDry dan?

@Jägartrut:
We vinden in elk geval steeds beter de 'overleefmodus'.. Zolang dat maar de goede kant op gaat komen we er wel! Hoop ik. :P

@Loj:
Ik dacht juist dat jongetjes zoveel lastiger was omdat het dan overal heen waaiert.. Maar ik ben duidelijk niet de enige bij wie de de kleren 2x (of vaker) per dag vervangen moeten worden. :P

--

Helemaal nog niet bij nagedacht ook dat de opvang waarschijnlijk zelf ook weer andere luiers heeft... :P

Wij hebben de kruidvat ook uitgeprobeerd, maar die leek te klein ofzo? Niet hoog genoeg voor en achter.. Het idee dat het er dan juist niet in blijft..
pi_181865727
Maat 1 Kruidvat is net iets kleiner tov maar 1 pampers pp. Dus kan kloppen dat die minder hoog zaten NJ.
Hoop voor je dat je niet met een overschot aan maat 1 luiers blijft zitten. Officieel zijn ze tot 6kg maar S, nu 4.5kg, is er toch echt wel bijna uit gegroeid.

Ook hier trouwens regelmatig met verschonen gelijk een verkleedpartij omdat ze net op dat moment plast. Hoe krijgen ze het uitgekiend hč?! :P
  Moderator woensdag 12 september 2018 @ 19:53:49 #104
382129 crew  Donna
pi_181865765
BabyDry lekte hier echt door, dat deed Premium Protection niet. Maar Premium Protection werd zo klam, echt zo vies. Bah.
Het is echt een kwestie van proberen.

Kruidvat valt inderdaad wat kleiner dan Pampers als ik het me goed herinner.

Hier geef je bij de opvang trouwens zelf luiers mee.
  woensdag 12 september 2018 @ 20:03:22 #105
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_181865996
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 17:51 schreef NicolasJoy het volgende:

@LadyS:
Betere ervaring met BD dus.. Ik las ook iets over minder ademend e.d. ? Daar hebben jullie geen problemen mee gehad?

Nee, niks van gemerkt. De enige keer dat hij serieus last van zijn billen had was toen er een tand doorkwam. We gebruiken trouwens wel wat merken door elkaar, dus iets als rode billen is niet meteen terug te voeren naar één merk zeg maar.
We hebben ook Zwitsal een keer gekocht, maar die vond ik ook helemaal niks, daar werd hij geregeld zeiknat in wakker. Etosluiers ben ik wel weer tevreden over :)
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  woensdag 12 september 2018 @ 20:05:09 #106
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_181866048
quote:
1s.gif Op woensdag 12 september 2018 12:54 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
O+ voor alle popjes in dit topic! En een speciale O+ voor het popje van LadyS! O+ Wat heb jij een heerlijk kindje!

Hier Pampers PP voor overdag, Pampers Baby Dry voor ‘s nachts en Kruidvat op de opvang.

Ik blijf expres de pil slikken zodat ik niet ongesteld word. :') Ik wil nog niet.

Omdat ik gister had gemist :)


[ afbeelding ]
Jouw popje mag er anders ook zijn, hoor O+ Wat wordt hij alweer groot!
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_181866373
Over die Zwitsal luiers hoor ik inderdaad alleen maar slechte geluiden tot noch toe. Nu zou ik sowieso niks kopen van :r Zwitsal :r

Volgens mij mag je bij sommige winkels pampers ruilen voor een grotere maat als de verpakking nog dicht zit als ik me niet vergis.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_181866536
Wij gebruiken pampers baby dry en premium protection door elkaar en ik vind de ene eigenlijk niet per se beter of slechter dan de ander. Maat 4 inmiddels voor zowel baby als peuter. Ik pak wat op dat moment in de aanbieding is. Via luierinfo.nl vond ik laatst via Amazon.de ook een leuke aanbieding voor een maandbox baby dry.

Tegen het doorlekken ‘s nachts gebruiken wij in de praktijk ‘s nachts een maat groter dan overdag en dat werkt prima. Nog niet toen baby heel klein was trouwens. Maar toen ze al een tijdje in maat 2 zat, deden we maat 3 voor de nacht. En nu ze in maat 4 zit, pakken we 4+.

Beide kinderen hadden sowieso wat periodes waarin ze ineens meerdere keren per week doorgelekt, en daarna weer een tijd niet. Geen idee waarom...
pi_181866555
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 20:16 schreef rena het volgende:
Over die Zwitsal luiers hoor ik inderdaad alleen maar slechte geluiden tot noch toe. Nu zou ik sowieso niks kopen van :r Zwitsal :r

Volgens mij mag je bij sommige winkels pampers ruilen voor een grotere maat als de verpakking nog dicht zit als ik me niet vergis.
Ja dat had ik ook begrepen!
Maar niet als het van een maandbox komt want die kunnen ze niet meer los verkopen.
pi_181867504
quote:
1s.gif Op woensdag 12 september 2018 20:24 schreef Miss_Congeniality het volgende:

[..]

Ja dat had ik ook begrepen!
Maar niet als het van een maandbox komt want die kunnen ze niet meer los verkopen.
Oh ja, die zitten ook in een andere verpakking. Maar de gewone groene pakjes wel dacht ik :Y
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  woensdag 12 september 2018 @ 21:03:53 #111
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_181867574
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 17:51 schreef NicolasJoy het volgende:

@SacreCoeur:
Wat is jullie (slechte) ervaring met BabyDry dan?

Niet echt iets... ik heb een droombaby :D dus lekken & spuitpoep hebben wij niet.

Maar wat ik niet zo prettig vond is het materiaal (heel plastic?) & geen plas indicatie streep ding.
Vooral dat laatste vind ik echt super makkelijk (met name bij een pasgebore babytje).
pi_181867840
Ja, die plasindicatiestreep vond ik in het begin ook wel handig. Tegenwoordig zit er een enorme bult in haar broek als ze geplast heeft :')
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_181867856
Mijn baby van bijna 6 maanden doet gewoon kruippogingen. Ze komt zelfs al iets vooruit. Zo knap O+

Ik zag een geweldige fietsfoto, knappe U met zn bos haar, grote staande baby van Fleur en kleine minibabytjes O+

Heel verhaal over luiers. Ik gebruik vaak de luiers van babylove van de DM een duitse drogist. Eigenlijk wil ik wasbare luiers gebruiken. Maar ik vind het zo niet mooi staan. Zo’n ongelooflijk dikke kont. Echt uit proportie.
pi_181868429
Wij gebruiken 90 procent wasbaar, voor de rest huismerk of Kruidvat. Net wat handiger is.
pi_181868544
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 20:16 schreef rena het volgende:
Over die Zwitsal luiers hoor ik inderdaad alleen maar slechte geluiden tot noch toe. Nu zou ik sowieso niks kopen van :r Zwitsal :r

Volgens mij mag je bij sommige winkels pampers ruilen voor een grotere maat als de verpakking nog dicht zit als ik me niet vergis.
Bij de Etos mag dat, of dat mocht twee jaar geleden in ieder geval ^O^
pi_181869468
@Takkie:
Dat ze hier dan toch nog maar even klein mag blijven totdat de luiers op zijn, haha.. Anders maar gewoon bij vriendinnen op kraamvisite in de eerste dagen en een luiertaart maken. :P Wanneer was jij ook alweer bevallen van S.? Je liep net een week of 1/2 op mij voor toch? Hier plast ze trouwens vrijwel altijd als de (koude) billendoekjes erbij komen. Snap ik ook wel weer. :P

@LadyS:
Hoorde inderdaad over Zwitsal niemand positief..

--

Over de indicatiestreep: qua idee best handig, maar heb het hier eigenlijk niet eens nodig. Ze plast zoveel dat je het direct wel voelt. :P

Vandaag weer onrust zeg.. Elke twee uur een volle (!) fles.. Zitten nu volgens mij al bijna op 10 voedingen. Laatste dagen soms maar 5..
pi_181870001
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 22:27 schreef NicolasJoy het volgende:
@Takkie:
Dat ze hier dan toch nog maar even klein mag blijven totdat de luiers op zijn, haha.. Anders maar gewoon bij vriendinnen op kraamvisite in de eerste dagen en een luiertaart maken. :P Wanneer was jij ook alweer bevallen van S.? Je liep net een week of 1/2 op mij voor toch? Hier plast ze trouwens vrijwel altijd als de (koude) billendoekjes erbij komen. Snap ik ook wel weer. :P
S is 7 augustus geboren. Maat 1 luiers lijkt vooral te klein te worden doordat ze spek-beentjes krijgt :D dus wellicht dat jullie ze toch op krijgen.

Bijzonder dat het met die voedingen zo kan wisselen hč! Denk je eindelijk je baby door te krijgen, gooien ze alles weer om. Volgens mij moet ik dat idee voorlopig maar los laten, ooit komt er vast een begrijpbaar ritme in.

We merken wel dat S steeds meer om zich heen gaat kijken en langer contact met je maakt. Ook de box-mobiel kan ineens interessant zijn. dit alles moet ze natuurlijk ook verwerken. En dan kan ze zo moe zijn maar wil ze haar ogen niet dichthouden. Om vervolgens tijdens een voeding in slaap te vallen voordat ze eigenlijk uitgedronken is.

Maar op dit moment ligt ze al 1.5 uur *O* in haar eigen bed te slapen, dus dat ga ik ook snel doen!
pi_181870403
quote:
1s.gif Op woensdag 12 september 2018 22:51 schreef Takkie88 het volgende:

[..]

S is 7 augustus geboren. Maat 1 luiers lijkt vooral te klein te worden doordat ze spek-beentjes krijgt :D dus wellicht dat jullie ze toch op krijgen.

Bijzonder dat het met die voedingen zo kan wisselen hč! Denk je eindelijk je baby door te krijgen, gooien ze alles weer om. Volgens mij moet ik dat idee voorlopig maar los laten, ooit komt er vast een begrijpbaar ritme in.

We merken wel dat S steeds meer om zich heen gaat kijken en langer contact met je maakt. Ook de box-mobiel kan ineens interessant zijn. dit alles moet ze natuurlijk ook verwerken. En dan kan ze zo moe zijn maar wil ze haar ogen niet dichthouden. Om vervolgens tijdens een voeding in slaap te vallen voordat ze eigenlijk uitgedronken is.

Maar op dit moment ligt ze al 1.5 uur *O* in haar eigen bed te slapen, dus dat ga ik ook snel doen!
10 dagen. Plus de letters in de andere volgorde, verder zitten we dan redelijk bij elkaar in de buurt. :9 Onze dame heeft vooral lange benen nog, dus misschien hebben we geluk.. En ach, anders gelukkig genoeg zwangeren in de buurt nog die de luiers vast over willen nemen.

Heel bijzonder.. Enerzijds wil ik ook niet te 'veel' geven (Want ja, flesvoeding), maar 't zou een regeldag kunnen zijn natuurlijk..

Ik kijk er naar uit dat het hier over een dag of tien dan hetzelfde gaat! Ze herkent mijn stem al steeds meer, merk dat ze mij echt volgt als ik bij haar zit.. Elke dag weer een stukje verder!
pi_181875404
Mijn baby draait :o

Twee dagen terug had ik haar op het peuterbed van dreumes gelegd omdat ik bezig was met de kamer opruimen, toen ik erbij kwam zitten omdat J iets te overenthousiast bovenop haar wilde springen, rolde ze opeens van buik naar rug. Toen weet ik het aan het feit dat ik op het matras leunde waardoor ze naar mij toe rolde.

Vannacht keek ik echter in de wieg en lag madam op haar rug, terwijl ik haar op haar buik had weggelegd. Ze kan dus echt zelf draaien O+
pi_181875566
Schanu O+ Dat vond ik zo’n leuke ontwikkeling, dan zijn ze ineens niet meer zo newborn.

Hier altijd ActiveFit overdag bij beide jongens (ja, ze zijn dus ook erg actief meestal) en baby-dry ‘s nachts. Ik vind de Premium Protection altijd een beetje vochtig.

Wat een heerlijke foto’s van jullie baby’s!

M. heeft gisteren ook een update gedraaid. Met mijn moeders stem op de achtergrond :D
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_181875634
Goeie updates Schanu en LeSage! *O*

Dat omdraaien vond ik echt zo’n ‘wtf zo heb ik je niet neergelegd’ momentje :')

En ook leuk om te zien dat de wereld van jullie newborns groter begint te worden! Ook dat weet ik nog :Y
pi_181875666
Lesage, knappe M, ook al zo'n mooie update! O+

En zo'n wtf moment had ik ook Fleur, ik heb vrouwlief er zelfs voor wakker gemaakt :')
pi_181875871
Ik ben natuurlijk eigenlijk een dagje te laat met de foto's, maar gisteren was het ook alleen maar huilen (dus niet echt fotogeniek). Nu vandaag ineens onwijs lieve lach(stuip)jes.. Oh, wat wordt je dan ineens verliefd! Dus toch even delen. O+ :9
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_181875962
Goeie update Schanu en lesage!
Wat een vrolijke foto’s van jullie S NJ! Heerlijk!
pi_181877290
Ohh die foto’s van jullie NJ! O+
  donderdag 13 september 2018 @ 12:48:46 #126
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_181877638
Lieve foto O+

Maareehh maatje 68 zit krapjes :'( WAT IS DIT
pi_181877775
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2018 12:48 schreef SacreCoeur het volgende:
Lieve foto O+

Maareehh maatje 68 zit krapjes :'( WAT IS DIT
Die gaat hard! Mijnes is van januari en zit net in 74 :D
pi_181877986
Oh NJ wat lief O+

Van wanneer is jouw baby sacre? :D

Ik vind trouwens dat er wel weer wat baby's toegevoegd mogen worden aan de wiki O-) dus bij deze een friendly reminder aan alle papa's en mama's die hun baby er nog niet in hebben staan maar dit wel willen :D

http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic
  donderdag 13 september 2018 @ 13:12:16 #129
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_181878038
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2018 13:09 schreef Aure het volgende:

Van wanneer is jouw baby sacre? :D

4/5 :D

Het is echt een beer.
Spekkig ook :P niet lang en dun.

Hij heeft de maat ook voornamelijk nodig voor z'n spekbuik :')
pi_181878123
:D een beertje O+ ik vind spekkige baby's echt om op te vreten O+
pi_181878237
NJ, wow wat een knappe meid! Dit ziet er niet meer uit als stuipjes hoor vind ik :)

Mijn baby is ook al zo groot (vooral zo lang :o), hij is vandaag 4 weken oud en 56 wordt echt krap in de lengte, met name pakjes. 62 past prima. Hoe kan dat :'(
  donderdag 13 september 2018 @ 13:32:17 #132
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_181878348
Niet normaal joh hoe die jongensbaby's groeien.

Trouwens nog even over de Tula.. iemand gaf de tip vorige keer om voor de standaard te gaan & ik denk dat ik dat ga doen? hij is nu boven de 7kg.

Kan wel toch?
pi_181878517
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2018 13:32 schreef SacreCoeur het volgende:
Niet normaal joh hoe die jongensbaby's groeien.

Trouwens nog even over de Tula.. iemand gaf de tip vorige keer om voor de standaard te gaan & ik denk dat ik dat ga doen? hij is nu boven de 7kg.

Kan wel toch?
Vanaf maat 68 kunnen ze zonder de insert in de Tula. :Y Ik ben rond de 5 maand pas gaan dragen en heb toen na een tip van hier ook voor de standaard gekozen :)
pi_181878925
Hier ook een baby in maat 68. Dat kennen we helemaal niet van Twix.
Maar de Tula standaard is hier echt nog te groot, Mars' lengte zit 'm vooral in de romp. Wel iets om goed op te letten als je een Tula aanschaft.
Nu hebben wij een standaard en een FTG en toevallig heb ik Mw. Cactus zaterdag mee laten kijken naar Mars in de FTG. We hebben één drukkertje nu een maat groter gezet. Beide drukkertjes was weer net wat teveel voor Mars maar de kleinste stand werd wat te klein.
  donderdag 13 september 2018 @ 14:35:50 #135
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_181879343
Haha, allemaal babysaurusjes. Baby O. (eind januari) zit nu nu net in 62. Zij is natuurlijk extreem, maar ook broer zat pas met 1 jaar in maat 74.
Wel goed nieuws : ze heeft officieel geen groeiachterstand meer. Ze zit met lengte en gewicht op de onderste lijn van de normaalcurve. Dus nu 'gewoon' klein. Haar eindlengte wordt geschat op 168 cm, dat is zo gek niet :)
pi_181879350
Hier ook een Tula FTG, mijn N (van 31 mei) zit nu in maat 62 en de Tula staat nog op het kleinste standje. Ik denk dat het nog wel even duurt voordat ze in de grootste stand kan, die gelijk is aan de standaard Tula. Maar dat kan idd afhangen van lengte romp/benen, alsmede hoe smal een baby is. N is behoorlijk smal namelijk.
pi_181879382
Mijn beeb zit nu met 5,5 maand in maat 68, ong. 8 kg.

Trots op alle baby’s met updates! O+

Ik ga dit weekend onze koffer pakken. Als iemand nog tips heeft over wat echt mee moet (vliegtuig), hoor ik het graag.
Protčge moi de mes désirs.
  Moderator donderdag 13 september 2018 @ 14:41:06 #138
382129 crew  Donna
pi_181879442
Mijn 5,5maanden baby zit in 68 met een uitzondering van enkele 62 dingetjes die groot vallen. Dit is pas sinds enkele dagen, dus dit weekend alle 62 uit de kast en 68 erin!
  donderdag 13 september 2018 @ 15:48:47 #139
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_181880773
Nou dan ga ik nog even verder twijfelen welke tula ik zal kopen :P
Wil sowieso de urbanista.

Was gister ook beetje aan het orienteren op het gebied van babyzwemmen.
En zag zo'n gek ding

pi_181880932
hier met 4,5 maand in 68 pakjes maar dat komt vooral door de lange benen. broekjes 68, shirtjes kunnen 62 nog prima. beetje jammer dat de gekregen setjes daardoor niet samen passen.
De tula FTG staat nog op de kleinste stand.
Malteser, ik dacht dat het zitje aan beide kanten tegelijk moet worden vergroot omdat ze anders scheef zitten.

verder tandjesluiers :r ik vind niet snel iets stinken maar jeetje wat een zure meuk.
pi_181881026
quote:
1s.gif Op donderdag 13 september 2018 12:55 schreef LaBelleFleur27 het volgende:

[..]

Die gaat hard! Mijnes is van januari en zit net in 74 :D
Die van mij van december en zit nu ook net in 74!

Die foto’s zijn wel heel lief NJ, fijn dat je ook zo kunt genieten van haar!
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_181881056
Die swimtrainer vind ik echt fantastisch! Kunnen ze echt lekker mee ronddobberen!

M. zit nu in maat 74/80. Dat heeft zijn broer heel lang gehad als maat, ben benieuwd of M. door gaat schieten of ook zo lang blijft hangen.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_181881139
Sacre, die rode zwembad hadden bij mee voor M in Center Parcs, ze vond het geweldig! Kon rustig een uur ronddobberen in dat ding.
  donderdag 13 september 2018 @ 16:41:17 #144
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_181881751
Gelijk besteld! super leuk.

Zat eerst te kijken naar een baby float, maar dat ziet er echt niet comfortabel uit.
pi_181882333
Morgenochtend voor het eerst naar dreumesyoga, met zo te zien in de Whatsappgroep de meeste baby's van de babyyoga eerder dit jaar! Leuk om die ukkies weer eens te zien! O+

Lastige dutjes met O. vandaag. Ik voed 'm gewoonlijk in slaap maar dude gebruikt zijn vers doorgekomen (jeej!) boventanden om per ongeluk te bijten zodra -ie in slaap sukkelt. Wordt vervolgens weer wakker van mijn schrikreactie, repeat, repeat.. Argh. :X Nou ja, uiteindelijk onder zeil gekregen, vanmorgen drie kwartier en nu bijna twee uur. :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_181882367
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2018 10:50 schreef NicolasJoy het volgende:
Ik ben natuurlijk eigenlijk een dagje te laat met de foto's, maar gisteren was het ook alleen maar huilen (dus niet echt fotogeniek). Nu vandaag ineens onwijs lieve lach(stuip)jes.. Oh, wat wordt je dan ineens verliefd! Dus toch even delen. O+ :9
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Aaa, wat een snoepje heb je daar, kerel! O+
Let me see you stripped down to the bone
pi_181882473
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2018 15:48 schreef SacreCoeur het volgende:
Nou dan ga ik nog even verder twijfelen welke tula ik zal kopen :P
Wil sowieso de urbanista.

Was gister ook beetje aan het orienteren op het gebied van babyzwemmen.
En zag zo'n gek ding

[ afbeelding ]
Zoeen hebben wij ook (hij past met bijna 4 nog steeds).

Is beter voor de motoriek omdat ze zelf actief in t water kunnen zijn (naar voren door trappelen en ook de armpjes gebruiken, hoewel deze baby er wat gek in zit). Ook veiliger dan die gele drijfdingen die zo om kunnen slaan en waar ze passief in drijven.

Overigens konden we van de zomer in Denemarken gewoon van die drijfbanden en plankje van de zwemles lenen. Dat ging als een tiet, mede omdat hij de houding voorover en t trappelen al gewend was van die swimtrainer!
Kwak
pi_181882527
Wat een snelgroeiende minibaby's. :D
Banaan zit in shirtjes maat 74, broekjes 74/80.

NJ dat zijn al echte lachjes. O+

Wij zijn deze week voor het eerst gaan fietsen. Banaan vond het schitterend en zat lekker te grinniken. Lekker vrolijke jongen. *;

Fleur jij vroeg ernaar denk ik, welk fietsstoeltje. Wij kozen voor Bobike, want dat is wat de winkel had. :P Daarna nog een paar dagen gewacht op levering babyhelm. Nou blijkt dat ik niet meer op mijn fiets kom maar mijn man lukt het wel. Het zitje is in ieder geval fijn. ^O^

Mini ik leerde laatst dat "au" wanneer Banaan in slaap aan het vallen is, niet het juiste effect heeft.

Hij snottert nog steeds alles onder trouwens en veegt soms wat zijn mondje in. :Y)

Banaan zit trouwens in een flinke plakfase. Hij komt steeds aan mijn been staand hangen. Dan til ik hem maar weer op en staat hij op schoot. Zet ik hem weg dan wordt er gehuild. Ik word er soms dol van. De draagzak helpt ook maar deels, daar gaat hij weleens naar achteren hangen omdat hij iets wil. :{
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_181882657
Samen fietsen PKM, gezellig O+ Is de ruimte zo klein op je fiets? Je zou een mamastuur op je fiets kunnen zetten, heb je meer ruimte.

Mini, auw :X

M. heeft zijn update even doorgezet en gaat de hele dag vanuit zit naar staan met losse handen. En hij zet een half stapje van de tafel naar de bank zonder vasthouden O+ :o
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_181883022
O. probeert het bijten goed te maken met zijn snoetje. :9

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
3s.gif Op donderdag 13 september 2018 17:22 schreef Pannenkoekenmix het volgende:

Banaan zit trouwens in een flinke plakfase. Hij komt steeds aan mijn been staand hangen. Dan til ik hem maar weer op en staat hij op schoot. Zet ik hem weg dan wordt er gehuild.
Achgos! Kus voor Banaan en voor jou. :*
Let me see you stripped down to the bone
pi_181884115
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2018 16:41 schreef SacreCoeur het volgende:
Gelijk besteld! super leuk.

Zat eerst te kijken naar een baby float, maar dat ziet er echt niet comfortabel uit.
Ik heb wel een babyfloat besteld maar dan wel via Ali. Scheelt zo een 15 euro en mocht het niks zijn ben je ook niet meteen euro kwijt. En ze zijn precies hetzelfde. Als wij over 2 maanden naar Center P. gaan koop ik denk ik ook nog een "normale" voor de zekerheid.

Minilot, sowieso respect voor borstvoeding geven en tandjes. Dat lijkt mij zooooo niet prettig :{w

Gisteren samen met Bikkel naar Leiden geweest voor een draagconsult en heb de Tula ftg aangeschaft. Voor het mooie zou Bikkel nog wat moeten groeien maar hij kan er wel al in. Alleen ben ik de hele tijd bang dat hij niet genoeg adem krijgt en vind het wel spannend of hij er wel goed in zit. Van de week maar even een mailtje sturen met wat foto's en nu een paar keer oefenen met een kussen.

Even over een meet, hebben jullie een voorkeur voor een locatie? Op zich vond ik de locatie van de draagmeet wel erg leuk icm de speeltuin/kinderboerderij. Dat was in Utrecht.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_181884434
Oh een meet, daar heb ik helemaal overheen gelezen, leuk! Ik vond de vorige locatie ook leuk, maar heb verder geen voorkeur.

Over de swimtrainer, wij hadden dus die rode band bij de Prenetal gekocht, maar dit weekend zag ik dat je ze ook gewoon in het zwembad bij Center Parcs kan kopen :)
pi_181885113
@Mijn foto's
Dank voor alle lieve reacties! Ik blijf er helemaal vrolijk van worden als ik er naar kijk. Of het nu stuipjes zijn of toch een eerste lachje.. Ik keur het goed. :D

Vandaag verder wel een pittige dag. Ze ligt nu te slapen (~30 minuten), maar heeft nog niet langer dan 1,5 uur geslapen, meer 45-60 minuten.. En continu de fles willen.. Krijgt vandaag wel veel voeding binnen zo! Houden jullie daar nog een soort van max aan? De fles minder vol ofzo?

@Aure:
Toegevoegd!

@Spees_Eend:
Ah super lief, dankjewel! Ik ben heel benieuwd of de lachjes nu vaker terug komen. Morgen 4 weken, dus zou wel heel vroeg zijn, maar wie weet!

@Elleska:
Tandjesluiers? Nog nooit van gehoord, echt door het begin van de tandjes dat het meer ruikt?
pi_181885229
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2018 15:57 schreef Elleska het volgende:
hier met 4,5 maand in 68 pakjes maar dat komt vooral door de lange benen. broekjes 68, shirtjes kunnen 62 nog prima. beetje jammer dat de gekregen setjes daardoor niet samen passen.
De tula FTG staat nog op de kleinste stand.
Malteser, ik dacht dat het zitje aan beide kanten tegelijk moet worden vergroot omdat ze anders scheef zitten.

verder tandjesluiers :r ik vind niet snel iets stinken maar jeetje wat een zure meuk.
Ze zitten dan niet scheef, alleen zit je kind niet symmetrisch recht boven het zakje van de heupband maar dus iets naar links (of rechts). Dus als je de Tula gebruikt, moet je er even op letten dat je je kind in het midden draagt en dat het zakje dus iets uit het midden zit.
pi_181885875
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2018 19:41 schreef NicolasJoy het volgende:
@Mijn foto's
Dank voor alle lieve reacties! Ik blijf er helemaal vrolijk van worden als ik er naar kijk. Of het nu stuipjes zijn of toch een eerste lachje.. Ik keur het goed. :D

Vandaag verder wel een pittige dag. Ze ligt nu te slapen (~30 minuten), maar heeft nog niet langer dan 1,5 uur geslapen, meer 45-60 minuten.. En continu de fles willen.. Krijgt vandaag wel veel voeding binnen zo! Houden jullie daar nog een soort van max aan? De fles minder vol ofzo?

@Aure:
Toegevoegd!

@Spees_Eend:
Ah super lief, dankjewel! Ik ben heel benieuwd of de lachjes nu vaker terug komen. Morgen 4 weken, dus zou wel heel vroeg zijn, maar wie weet!

@Elleska:
Tandjesluiers? Nog nooit van gehoord, echt door het begin van de tandjes dat het meer ruikt?
ah, onze baby's schelen 1 dag :) En die van mij lacht sinds een dag of twee ook echt als reactie op iets (debiele geluiden voor zn gezicht maken enzo :')) , en niet als stuip *O*
Ik weet dat je op veel sites leest dat ze het pas later 'kunnen', maar bij de andere twee was ik er ook al eerder van overtuigd dat het een reactie was ipv een reflex.

De stuiplachjes heeft ie trouwens ook nog wel hoor, in zijn slaap en bij het drinken enzo.
pi_181886529
quote:
1s.gif Op donderdag 13 september 2018 19:46 schreef Malteser het volgende:

[..]

Ze zitten dan niet scheef, alleen zit je kind niet symmetrisch recht boven het zakje van de heupband maar dus iets naar links (of rechts). Dus als je de Tula gebruikt, moet je er even op letten dat je je kind in het midden draagt en dat het zakje dus iets uit het midden zit.
dankje. zal binnenkort ook wel nodig zijn dus goed om te weten.
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2018 19:41 schreef NicolasJoy het volgende:
@Mijn foto's
@Elleska:
Tandjesluiers? Nog nooit van gehoord, echt door het begin van de tandjes dat het meer ruikt?
geen idee wat het verband precies is maar het zou een teken zijn van doorkomende tandjes.
pi_181887256
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2018 20:41 schreef Elleska het volgende:

geen idee wat het verband precies is maar het zou een teken zijn van doorkomende tandjes.
Volgens mij is het iets als: speeksel/mond wordt zuurder zodat de tandjes beter door kunnen komen. Zuur speeksel maakt voeding zuurder en dus de ontlasting ook. Maar dit is ook maar een gok. :P
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_181888293
@Spees_eend
Is wel makkelijk vergelijken dan zo, één dagje verschil.. :D Hoewel dat natuurlijk nog niet altijd alles zegt. :P Maar echt, voelde me de koning te rijk, haha. :D

--

Zijn nu aan het kijken of S. een beetje beter slaapt in een Puckababy. Maar ik vind het wel wennen.. Vind het er zelf super naar uitzien eigenlijk en mja, toevallig nu twee nachten aan het testen en vooralsnog slaapt ze ineens veel korter.. :P Maar sowieso maar een weekje zeker de tijd geven.
pi_181888480
NJ, hoop dat de nacht een beetje oke verloopt! Hoe voel je je verder? Het kom in ieder geval op mij over alsof je het iets minder zwaar vindt dan voorheen.
pi_181888904
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2018 21:49 schreef OliviaIsTaken het volgende:
NJ, hoop dat de nacht een beetje oke verloopt! Hoe voel je je verder? Het kom in ieder geval op mij over alsof je het iets minder zwaar vindt dan voorheen.
Ik hoop het .. Heb haar net in slaap kunnen sussen en het is zowaar al 10 minuten stil.. Intussen heel snel even het thuiswerk (zakelijke administratie) aan het verwerken en zelf zo snel mogelijk naar bed.

Ik heb het idee dat het iets beter gaat. Wel echt nog momenten dat ik diep in de frustratie zit dat het 'niet wil', maar kan het steeds meer een beetje wegstoppen zodat ik hopelijk zo min mogelijk met dat gevoel bij de kleine ben. Misschien helpt het werken ook wel, toch even er van weg zijn. Merk dat ik aan het einde van de werkdag ook graag weer naar m'n meisjes toe wil. Zoek wel nog heel erg naar de roze wolk, genieten blijft moeilijk. Helpt zo'n lachend kindje wel bij. <3
pi_181889215
NJ, stop met zoeken naar die roze wolk. Voor heel veel mensen is die er gewoon niet en ernaar blijven zoeken creëert onrealistische verwachtingen. Een pasgeboren baby is gewoon heel heftig en heel vaak gewoon echt niet leuk. Geniet van de kleine momenten die steeds vaker zullen komen en accepteer dat het heel vaak gewoon hard werken is.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_181889557
quote:
1s.gif Op donderdag 13 september 2018 22:14 schreef Wolken het volgende:
NJ, stop met zoeken naar die roze wolk. Voor heel veel mensen is die er gewoon niet en ernaar blijven zoeken creëert onrealistische verwachtingen. Een pasgeboren baby is gewoon heel heftig en heel vaak gewoon echt niet leuk. Geniet van de kleine momenten die steeds vaker zullen komen en accepteer dat het heel vaak gewoon hard werken is.
Precies dit! Ik vond mijn baby heel lief en schattig, maar de eerste weken vond ik echt niet leuk. Je krijgt helaas geen gebruiksaanwijzing bij zo’n klein babietje en moet het echt zelf uitvogelen terwijl je ook nog worstelt met slaapgebrek en bijkomen van de bevalling (in dit geval je vrouw).
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_181890252
Ik loop hopeloos achter, dus maar even een halve bijleespoging.

Eerst maar even een O+ voor alle mooie BFD pareltjes! Mooierds hebben jullie toch gebouwd!

En een :* voor alle slapeloze nachten en voor het wennen aan verse baby's die geleverd zijn zonder gebruiksaanwijzing. Ik vind het bijna gek nu, dat dat alweer zo lang geleden voelt dat B ook zo ontroostbaar, zonder duidelijke reden kon huilen. Nu (bijna 9 maanden) hebben we dat echt niet meer. Huilen wel, maar nu heeft het bijna altijd wel een aanwijsbare reden (moe/honger/overprikkeld/boos want mag niet met vingers in stopcontact van vakantiehuis :') etc.).

En *O* voor een meet! Utrecht is super handig voor mij, maar andere plaats ook no problemo.

En verder :W vanuit Frankrijk. Wij zijn toch nog maar vertrokken. Buisjes plaatsen was goed gegaan, B heeft behalve wat moe weinig last gehad. Heerlijk weer en B doet het heel goed met slapen. Blijft wel wat zoeken naar balans tussen leuke dingen doen en B genoeg rust / slaapjes in bed te gunnen. Langer dan een half uur slapen in de draagzak of wagen zit er tegenwoordig niet meer in. Vakanties zonder baby's waren wat dat betreft toch wel echt enorm makkelijk :+ Maar verder niks dan O+ voor mijn enorm blije ei.
pi_181894303
@Wolken, Rena:
Ja, misschien is dat het ook wel en is het niet eerlijk te blijven zoeken naar die roze wolk.. Maar de eerste dagen, eerste momenten waren zo fijn samen, dat gevoel ben ik nog wel heel erg kwijt. Misschien dat dat steeds meer in de kleine momenten terug komt..

Ik moet vooral nog heel erg zoeken naar de manier dat je accepteert dat je niet altijd wat kunt doen en ze zelf bij mij maar blijft huilen én dan haar nog steeds heel erg leuk en lief blijven vinden. Die momenten zijn lastig. :P
pi_181894422
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 07:27 schreef NicolasJoy het volgende:
Ik moet vooral nog heel erg zoeken naar de manier dat je accepteert dat je niet altijd wat kunt doen en ze zelf bij mij maar blijft huilen én dan haar nog steeds heel erg leuk en lief blijven vinden. Die momenten zijn lastig. :P
Je hoeft haar niet altijd lief en leuk te vinden he. Het is best okee als je dat even niet vindt. Mijnes is bijna een jaar, en hoewel het merendeel van mijn dagen bestaat uit O+ voor Dirk, zijn er echt nog altijd momenten dat ik dat even niet ervaar. Prima toch. Dat je baby het vele huilen niet met opzet doet, maakt niet dat het dan makkelijker is om mee om te gaan.

Relax, je doet het prrrrima. :)
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  vrijdag 14 september 2018 @ 07:43:44 #166
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_181894474
Geloof me, NJ, iedereen denkt in die eerste periode wel eens; waar the fuck ben ik aan begonnen? Het cliché dat het alleen maar leuker wordt is niet voor niets waar; zoals alle clichés.

Maar echt; als je over een jaar of 2 een meisje naar bed brengt die je een knuffel geeft en daarbij zegt; ik vind jou heel lief papa, dan smelt je.

En nog veel eerder ben je al dat gehuil weer vergeten ;)
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
  vrijdag 14 september 2018 @ 07:45:22 #167
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_181894493
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 07:27 schreef NicolasJoy het volgende:
@Wolken, Rena:
Ja, misschien is dat het ook wel en is het niet eerlijk te blijven zoeken naar die roze wolk.. Maar de eerste dagen, eerste momenten waren zo fijn samen, dat gevoel ben ik nog wel heel erg kwijt. Misschien dat dat steeds meer in de kleine momenten terug komt..

Ik moet vooral nog heel erg zoeken naar de manier dat je accepteert dat je niet altijd wat kunt doen en ze zelf bij mij maar blijft huilen én dan haar nog steeds heel erg leuk en lief blijven vinden. Die momenten zijn lastig. :P
Dat komt echt wel terug! Baby's worden steeds makkelijker :) en je begrijpt ze steeds beter. Komt echt goed!

Ik was gisteravond ook even helemaal klaar met die van mij toen hij maar bleef huilen, terwijl ik hem het grootste deel van de tijd gelukkig heel leuk vind O+. Ik ken weinig mensen die fluitend met een lang huilende baby omgaan. En al helemaal niet als je zelf slaaptekort hebt!
pi_181895021
Wat Elliebel ook zegt, over een paar maanden kun je je niks meer voorstellen bij het gehuil van het begin, wij hadden hier de eerste weken ook een meisje wat de hele avond huilde van de krampjes, soms van half 7 tot 10 uur ‘s avonds en dat was zwaar maar we zijn er allemaal heelhuids doorheen gekomen :) En als ze nu huilt weet ik 9 van de 10 keer wat er aan de hand is en is het zo op te lossen. Dat komt vanzelf!

Een meet lijkt mij ook leuk! Ik heb een auto dus maakt mij niet heel veel uit waar het is, hoewel C langer dan een uur in de auto nog niet kan waarderen momenteel :')
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_181895361
Ik sluit me aan bij de rest NJ, die roze wolk is er gewoon heel vaak niet. En je mag het best pittig vinden want dat is het af en toe ook gewoon. Volgens mij ben jij een hele lieve papa!
pi_181895451
Ook ik sluit me bij de rest aan NJ! Er is niet altijd een roze wolk en die hoeft er ook niet te zijn. Hoe intens lief en leuk je je kindje ook vind. Het leven met een baby kan soms ontzettend zwaar zijn en dan hoeft er niks roze wolk of lief en leuk te zijn.

Ik heb zelf heel erg met schuldgevoelens geworsteld (en nog steeds) omdat ik 8 weken met mijn dochter op een MBU (moeder baby unit) heb verbleven ivm een postpartumdepressie. Wat ik daar grotendeels heb geleerd is dat. Het loslaten van de roze wolk. En dat je niet altijd hoeft te genieten en dat je daarmee je kleintje niet tekort doet.

Je doet het goed papa, wees niet zo streng voor jezelf :Y
pi_181895609
+1 op de rest :Y Ik zit nu ik hem veel beter begrijp pas op een soort roze wolk en ik geniet nu veel meer. En heel vaak begrijp ik m’n baby trouwens ook niet, wanneer ie moe is en niet gaat slapen enzo :P

Fijn dat jullie nog op vakantie zijn gegaan Ellie! En herkenbaar wat je omschrijft :P Veel plezier nog! :W

Hoe gaat het nu Songeur?
pi_181895976
Roze wolk. :{w Die ontbrak vooral bij mijn zoon toen eigenlijk. Andere omstandigheden, eerste keer moeder natuurlijk dus alles veranderde.
Ik was er niet klaar voor.
Bij mijn dochter zit ik beter in mijn vel en ken ik het moederschap al. Dus die 2e ‘doe ik er een beetje bij’. En ik geniet intens van haar.
Die roze wolk was er duidelijk wel, vanaf het begin al.
En ondanks dat ik er goede redenen voor had om bij mijn zoon niet die roze wolk te ervaren en bij mijn dochter wel, voel ik toch een soort schuldgevoel daarover tegenover mijn zoon.
Ik vind het heel jammer dat ik destijds niet zo van hem genoten heb als toen met haar. Zeker in dat prille begin.
pi_181897398
NJ; wat de rest ook zegt; je hoeft het niet altijd leuk te vinden. Wanneer je het een keer zat ben/niet leuk vindt, dan wil dat niet zeggen dat je S ook niet meer leuk vindt. Je houdt van haar en dat voelt ze. Dat is het belangrijkste.

Veel plezier op vakantie Ellie!

Meet lijkt me erg leuk! Utrecht is wat mij betreft prima.
pi_181898431
Volgens mij is alles wel gezegd over die roze wolk :P Ik hopte een beetje op en af die wolk, nog steeds trouwens :') Ik geniet enorm van hem hoor, maar af en toe even niet, moet kunnen.

Ohja meeten lijkt mij ook wel leuk, als het een beetje te doen is met het OV en ik kan op de geprikte datum dan ben ik er wel bij :)

Fijne vakantie ellie :*

De nachten hier gaan mwah mwah, het verschilt per nacht maar hij is 2 tot 4 keer per nacht wakker. Gelukkig valt hij bijna altijd meteen weer in slaap na wat gedronken te hebben, dus dat is wel prettig. En omdat ik momenteel maar 3 dagen werk is het wel goed vol te houden. In de ochtend en middag is het een hele gezellige baby O+ Maar vanaf een uur of 5 tot half 9 ongeveer is het lastig om hem tevreden te houden :D Eigenlijk is dan niks goed, behalve voor het raam staan en naar buiten kijken :')
  Moderator vrijdag 14 september 2018 @ 13:44:43 #175
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_181899130
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 12:58 schreef Aure het volgende:
Volgens mij is alles wel gezegd over die roze wolk :P Ik hopte een beetje op en af die wolk, nog steeds trouwens :') Ik geniet enorm van hem hoor, maar af en toe even niet, moet kunnen.

Ohja meeten lijkt mij ook wel leuk, als het een beetje te doen is met het OV en ik kan op de geprikte datum dan ben ik er wel bij :)

Fijne vakantie ellie :*

De nachten hier gaan mwah mwah, het verschilt per nacht maar hij is 2 tot 4 keer per nacht wakker. Gelukkig valt hij bijna altijd meteen weer in slaap na wat gedronken te hebben, dus dat is wel prettig. En omdat ik momenteel maar 3 dagen werk is het wel goed vol te houden. In de ochtend en middag is het een hele gezellige baby O+ Maar vanaf een uur of 5 tot half 9 ongeveer is het lastig om hem tevreden te houden :D Eigenlijk is dan niks goed, behalve voor het raam staan en naar buiten kijken :')
Dat 's middags en 's morgens leuk en in de avond en nacht wat lastiger is hier momenteel ook. En ook het uit het raam kijken :P Nu heb ik daar niet zo'n last van omdat mijn vrouw in bed borstvoeding geeft, dus ik word wakker, draai me om en slaap verder, maar voor mijn vrouw is het wel wat moeilijker ja. Nu hoeft zij niet te werken, en ik wel, anders zou je nog zeggen 'kolven en in flesje doen', maar nu kan ik in de nacht een beetje goed slapen.

Mijn vrouw en ik gaan morgen op vakantie, zonder kleine, want die is daar nog veel te klein voor. Ik heb haar meerdere keren gevraagd van 'zullen we annuleren? is geen probleem'. Hebben we niet gedaan, wel hebben we omgeboekt naar een kortere vakantie, maar ze ziet erg uit naar de vakantie.

Kijken of dat morgen ook nog zo is als we in het vliegtuig zitten :P Hopelijk kan ze zich op vakantie weer een beetje opladen :)
Breitling - Instruments for Professionals
pi_181900461
Heb niet bijgelezen maar wij zijn na een rit van ongeveer 2400km aangekomen in Marokko. Hebben 3x overnacht en met N. ging het ook heel erg goed. O+

Ga zo even bijlezen!
pi_181900909
Veel plezier Belle, Ellie en CoolGuy op vakantie. :*

Vanochtend ontsnapte Banaan met vieze billen van het aankleedkussen. Daarna luisterde hij ook nog met interesse naar hoe zijn plas op de grond kletterde. :D

Half uurtje slaap om op te laden.

Lekker paddenstoelen op toast gemaakt, Banaan bood omdat hij niet aan mijn been kon hangen. En die toast moest hij ook niet natuurlijk. :X

Drie kwartier dut om op te laden.

Ik heb er even niet meer de moed voor, dus we kijken TV. Banaan heeft lol om beelden van de orkaan (als hij zich optrekt aan tv-meubel). ;)

Hij mag gelukkig vroeg naar bed straks. :@
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_181904368
Hij kreeg een extra dut en is nou weer een engeltje. O+
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_181905675
Wat een dag, pannenkoekenmix! Ik kan me voorstellen dat je hem dan maar even voor de tv parkeert. :) Wat ik me nog afvroeg, hoe gaat het nu met de ochtenden? Werkt het niet gelijk voeden of vindt Banaan dat niet okee?
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_181905687
quote:
3s.gif Op vrijdag 14 september 2018 18:41 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Hij kreeg een extra dut en is nou weer een engeltje. O+
Fijn! *O*
pi_181907101
@Nanuke, Nouk84, Spees_Eend, Rena, OlivialsTaken, Songeur, LaBelleFleur27, Aure, Takkie88, vencodark ... ja, wie niet eigenlijk.. :P

Dankje, dankje, dankje. Ik had eerst op iedereeen apart gereageerd, maar is toch veel van hetzelfde dat ik dan type, dus maar even in één bericht. Vandaag zijn we (even?) gestopt met de Puckababy, ze sliep sinds we die zijn gaan gebruiken niet meer langer dan een uurtje.. Nu vannacht en vandaag weer laken+deken en ze sliep direct 4u20.. Denk dat ze het klem zitten maar niks vindt.. Komende dagen nog eens proberen en zien hoe ze het doet. Maar goed, dat even tussendoor..

Waarschijnlijk is het 'gewoon' kwestie van loslaten en accepteren dat ik niet die roze wolk hebn, dat ik moet wennen en dat ik niet altijd van m'n meisje houd. Maar ja, vooral dat laatste accepteer ik nog even helemaal niet van mezelf. Maar heb wel het vertrouwen dat het goed komt. Kan niet wachten tot er steeds meer 'in'ons kindje zit. Als ik al zie wat een lachje met ons doet.. Waarschijnlijk dat het elke week mooier wordt en dan makkelijker te genieten. :D Onze verloskundige vond haar dochtertje pas na 3-4 maand leuk, dus wie weet komt het hier eerder!

Ik kan me alleen nu nog ab-so-luut niet voorstellen dat ik ooit een tweede zou willen. :+

Vandaag trouwens een vriendin van m'n vrouw langsgeweest die bij het CB heeft gewerkt. Die vond vooral dat S. veel gebalde vuistjes had en veel overstrekte... Kan nog 100 dingen zijn volgens mij, maar ben benieuwd of de chiropractor er iets mee kan.
  vrijdag 14 september 2018 @ 21:13:21 #182
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_181907238
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 21:06 schreef NicolasJoy het volgende:
Waarschijnlijk is het 'gewoon' kwestie van loslaten en accepteren dat ik niet die roze wolk hebn, dat ik moet wennen en dat ik niet altijd van m'n meisje houd. Maar ja, vooral dat laatste accepteer ik nog even helemaal niet van mezelf.
Wees niet zo streng voor jezelf, zoals je las ervaren maar weinigen hier die roze wolk; dus dat is vrij normaal en ligt niet aan jou :*
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
  vrijdag 14 september 2018 @ 21:23:11 #183
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_181907471
'horen' ze geen gebalde vuistjes meer te hebben NJ? O. heeft dat ook bijna altijd (en heeft ook iets onrustigs over zich). Hij is s nachts ook heel vaak/veel wakker en we gaan nu nav jouw verhaal nog eens proberen om hem niet in te bakeren, maar zo'n stugge winterslaapzak aan te trekken. Als ik die nog kan vinden tenminste :+. Daarin kan hij wel bewegen, maar niet zo frantic. Ik heb namelijk toch telkens het idee dat hij na een paar uurtjes het niet kunnen bewegen helemaal zat is.
pi_181907772
het open gaan van de handjes stond bij de mijlpalen bij 1-2 maand dus volgens mij horen die vuistjes in het begin gewoon gebald.
pi_181908108
Volgens mij zijn vuistjes een teken van pijn/ongemak. Maar geen idee of dat pas vanaf een bepaalde leeftijd zo is.

PKM dat soort dagen, wat zijn die dutjes dan fijn. En kunnen zoveel doen!

Fijne vakantie Bella!

Iemand (Fleur?) vroeg hoe t nu met me ging. Het gaat best goed! Langzaamaan voel ik me steeds meer mezelf en kan ik ook weer steeds meer aan. Ik geniet intens van mijn gezin maar laat ze ook een stuk meer los. Zo ben ik deze week met een vriendin naar de sauna geweest en ga ik in oktober met vriendinnen naar Athene. Ik merk dat ik door dingen voor mezelf te doen (sporten, dagjes uit, etentjes, boek lezen) ik een veel leukere moeder en vrouw ben. Dan maar soms iets meer rommel in huis en een blije mama, papa en kinderen O+
pi_181908300
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 september 2018 21:23 schreef Spees_Eend het volgende:
'horen' ze geen gebalde vuistjes meer te hebben NJ? O. heeft dat ook bijna altijd (en heeft ook iets onrustigs over zich). Hij is s nachts ook heel vaak/veel wakker en we gaan nu nav jouw verhaal nog eens proberen om hem niet in te bakeren, maar zo'n stugge winterslaapzak aan te trekken. Als ik die nog kan vinden tenminste :+. Daarin kan hij wel bewegen, maar niet zo frantic. Ik heb namelijk toch telkens het idee dat hij na een paar uurtjes het niet kunnen bewegen helemaal zat is.
Hier in elk geval maar aan het kijken wat werkt qua slapen.. Inbakeren werd ze echt woedend.. Ze slaapt nu onder de deken met haar armpjes (handjes in vuistjes :P ) boven haar hoofd, eigenlijk volledig ontspannen.. Maar ja, ze had wel zichzelf al een blauw oog geslagen én krassen in haar gezicht. Dus PuckaBaby maar geprobeerd. Nu slaapt ze ook alweer bijna twee uur. Lang, lang geleden dat we rond deze tijd met z'n tweetjes hebben gezeten. :P

Volgende week staat de kinderarts trouwens ook nog gepland, dus dan maar eens kijken wat die er van zegt.. Qua voeding geven we nu trouwens meer, ze blijft hongersignalen geven en drinkt nu 135cc in 20 minuten leeg. Kijken of ze dan nu makkelijker langer blijft slapen na een voeding.
pi_181908320
Volgens de arts van mijn cb horen gebalde vuistjes bij de normale ontwikkeling. Rond de 3 maanden gaan ze steeds vaker open en worden de handen ook ineens een interessant kijkobject.
pi_181908752
Gebalde vuistjes had N. ook altijd. Ik denk dat het gewoon bij de eerste maanden hoort..

Songeur lekker naar de sauna! Heerlijk dat meer tijd in plannen voor je zelf, dat heeft elke moeder denk ik gewoon nodig. Want voor het moederschap had je ook nog een leven, en omdat nou helemaal om te gooien word niemand blij van. :+ O+
  vrijdag 14 september 2018 @ 22:45:09 #189
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_181909392
Wij zitten sinds vandaag in de tandjesfase :D
Wel vsm spul gekocht, maar nog niet nodig.
pi_181911079
NJ, ik denk ook dat er een groot verschil zit tussen houden van en leuk vinden. Ik houd namelijk altijd en onvoorwaardelijk van mijn kinderen. Maar leuk vind ik ze echt niet onbeperkt. ‘S nachts om 3 uur vind ik mijn kinderen gewoon niet zo leuk wakker. Dan horen ze te slapen. En als peuter een enorme driftbui heeft en met zijn speelgoed gooit vind ik hem niet leuk. Maar ook tijdens die momenten hou ik zoveel van ze.
Dit gaf me in het begin ook wel wat conflicten met mezelf, maar inmiddels kan ik dat wel plaatsen.
Heb ik met mijn partner trouwens ook hoor. En zelfs ooit met mezelf :P
Ik wens je sowieso veel sterkte, en ik hoop dat je van ieder lachje steeds een beetje meer kan genieten. En anders kom je gewoon even hier zeuren over je kinderen, doen we allemaal weleens, heerlijk O+ :*
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_181915267
NJ, heel herkenbaar hoe je je voelt. Hier begonnen die gevoelens vlak nadat de kraamzorg weg was. Had er bij mij ook deels mee te maken dat mijn lichaam zo enorm heftig op M reageerde als ze huilde, dan schoot ik zelf ook in de paniekmodus. Als je je dan bedenkt dat ze best wel wat huilde en krampjes had van 7 tot 12, kun je je voorstellen dat ik niet de meest opgewekte mama was. Regelmatig vroeg ik mezelf af waar we in hemelsnaam aan begonnen waren en waarom ons dit in godsnaam zo leuk had geleken, ons leven was toch goed?

Nu ben ik echter tot over m’n oren verliefd op d’r en wordt ze écht alleen maar leuker O+ kan me nu het gevoel van de eerste paar weken niet eens meer voorstellen.
pi_181915565
Mijn baby doet een Sacre en is na de voeding vanochtend weer in slaap gevallen en slaapt nog steeds. 🤷🏼♀ Dit is echt de eerste keer ooit dat ie zolang slaapt!

Ik heb mezelf nu vastgedweild in mijn washok dus nu moet ik wel wat nuttigs gaan doen hier :+
pi_181915677
Tandje eindelijk door en O. sliep (weliswaar tussenin) van 21:15 tot 08:00 met vannacht alleen een onderbreking omdat er een mug onder de klamboe was gekomen die geplet moest. Grmbl. :)

En voor meelezende zwangeren die zich na de afgelopen paar pagina's nou gigantisch zorgen maken: een realistische verwachting is altijd goed, maar een aanhoudende roze wolk kán wel. Hier al acht maanden wanstaltig verliefd op O. en dat begon direct. Eerste minuut. Gedurende die eerste weken. Gedurende de afgelopen periode met zesduizend keer wakker worden per nacht O+ Kán dus ook. Het is niet per definitie altijd zwaar in het begin.

O, en O. gisteren @ dreumesyoga:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Was leuk, maar starttijd om 10:00 is wel een uitdaging, qua slaapje. :')

[ Bericht 10% gewijzigd door minilot op 15-09-2018 09:25:12 ]
Let me see you stripped down to the bone
pi_181915709
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 september 2018 09:10 schreef LaBelleFleur27 het volgende:


Ik heb mezelf nu vastgedweild in mijn washok dus nu moet ik wel wat nuttigs gaan doen hier :+
:D !
Let me see you stripped down to the bone
pi_181915735
NJ, zoals hierboven al veel gezegd: die roze wolk ervaart echt niet iedereen. Wij hadden hem bij onze eerste ook niet. Ik vond het maar ingewikkeld, zo’n baby. En dan ook nog eentje die veel huilt, weinig slaapt en wij die dan op een gegeven moment niet meer wisten wat we ermee moesten. ‘Waarom wilden we dit ook alweer zo graag’ is toen wel een aantal keer door onze hoofden geflitst.

Maar het werd echt beter. Na een tijdje snapten we haar beter. De ‘Dunstan baby taal’ heeft ons veel geholpen om haar huiltjes te plaatsen. En nu is ze een super toffe peuter die ook nog eens een geweldige grote zus is.

Bij baby 2 had ik de roze wolk wel. Ik lag helemaal in de puinpoeier na de bevalling maar mijn baby vond ik geweldig. Maar deze keer wist ik veel beter wat ik kon verwachten en dat scheelde zoveel! En daarbij is ze ook nog eens super makkelijk dus dat was eigenlijk alleen maar genieten. Dan vind ik het soms wel eens jammer dat ik dat gevoel van genieten bij de eerste minder had. Alleen heb ik me daar inmiddels bij neergelegd. Ik hou van allebei super veel, altijd gedaan. Maar op sommige momenten is het wel leuker dan op andere momenten :)
  zaterdag 15 september 2018 @ 09:27:38 #196
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_181915819
Psst babydry mensen, ze zijn in de aanbieding bij Dirk.
88 voor 21 euro.

En ik zie net dat mijn ftg urbanista elk moment kan arriveren :D ben benieuwd.
pi_181916014
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 september 2018 09:17 schreef minilot het volgende:
Het is niet per definitie altijd zwaar in het begin.
Toen ik zwanger was ging ik er eigenlijk altijd een beetje (naīef misschien) vanuit dat je vanzelf op die roze wolk zou ploffen en alles door een roze bril zou meemaken, wat was ik overdonderd toen ik dus iets anders meemaakte.

Tuurlijk hoorde ik verhalen over kraamtranen, maar meer in de trant van; ik stond ineens te huilen om niks tijdens de afwas.

Ik was dus redelijk verdrietig dat dat bij mij anders liep en voelde me echt een onwijs slechte moeder, want zo hoorde ik me niet te voelen. Nu weet ik wel beter, maar had denk ik liever een ander geluid gehoord tijdens mijn zwangerschap.

Overigens heb ik altijd gevonden dat ze de liefste, mooiste en leukste was O+ maar ik was ook onwijs bang door haar aanwezigheid.

O’tje, altijd O+
pi_181916230
Mini dat koppie van jou O O+ Hij lijkt heel aandachtig te luisteren naar wat er verteld word.
Eens met je opmerking aan de lurkende zwangeren; wees gerust er zijn mensen die wel de roze wolk ervaren. S is ruim 5 weken nu en we zijn nog steeds niet van de roze wolk afgevallen.

NJ; gebalde/gesloten handjes horen nu echt nog bij een normale motorische ontwikkeling. De mate van spanning in de handjes kan wel verschillend zijn maar dit mag/is niet te beoordelen op het moment dat een baby huilt of onrustig is.
Hopelijk kan de kinderarts wat voor jullie betekenen.

Songeur; fijn dat je ook tijd voor jezelf neemt! En dat je daarvan maar ook van je gezin geniet.

SC; benieuwd of hij met doorkomende tandjes qua slaaptijden gast veranderen. Ik hoop natuurlijk voor hem en jou van niet!

Pannekoek; gelukkig was Banaan gister na bijslapen weer vrolijker. Ik heb wel hard moeten lachen om je beschrijving van de ontsnapping van het aankleedkussen. :P

S is sinds een paar dagen overdag regelmatig een (half) uur gezellig en vrolijk wakker waarbij ze dan ook veel contact maakt. Zo leuk O+
Ze gaat steeds meer geluidjes maken zowel vrolijke maar ook boze :P als ze nu wil drinken maar ik ben niet snel genoeg gaat ze compleet uit d’r stekker en dan maakt ze nadat ze is aangelegd nog van die boze grommetjes. Ik moet er zo om lachen. :s)
Oh, ze begint nu ook te vragen om eten. Fijne zaterdag allemaal! :W
pi_181916521
Roze wolk: ik voelde het vooral allebei tegelijk. B lag de eerste week op de couveuse afdeling in ziekenhuis. En als ik dan bij hem was dan had ik zo'n overweldigend gevoel van liefde voor hem. Hij was zo mooi en lief en alles tegelijk. En aan de andere kant sliep ik de eerste 1,5 week nauwelijks (max 3 uur per dag, lukte gewoon niet), en was ik mede daardoor een instabiel wrak. Normaal ben ik echt wel stabiel, maar ik heb toen toch hysterische huilbuien gehad, omdat ik het allemaal zo zwaar vond. Pas later kwam de rust terug. Het gevoel van vertrouwdheid met dat wezen die je nog helemaal niet kent moest groeien, ook al vond ik 'm ook fantastisch.
pi_181916784
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 september 2018 09:17 schreef minilot het volgende:

En voor meelezende zwangeren die zich na de afgelopen paar pagina's nou gigantisch zorgen maken: een realistische verwachting is altijd goed, maar een aanhoudende roze wolk kán wel.
Ik ben als zwangere zo ontzettend blij om de eerlijke verhalen te lezen over de roze wolk. Zowel de downside van het prille ouderschap maar ook de upside. De mooie verhalen die hier vaak voorbij komen, de trotse momenten. Maar ook de ellende van de huiltjes, het niet begrijpen van je baby en het slaapgebrek. Ik ben juist blij dat jullie hier eerlijk over zijn en dat het er mag zijn. Geeft mij als a.s. mama het vertrouwen dat er echt voorwaardelijke liefde is voor je kind, maar dat je je kind en de situatie niet altijd leuk hoeft te vinden.
Zeker als je tegenwoordig de social media kanalen bekijkt (vooral van bloggende of instagrammende moeders) lijkt alles zo perfect: schoon huis, mooie, gezonde kinderen met mooie kleren, toffe baan, veel vrienden. Dat kan een vertekend beeld geven. Daarom ben ik zo ook blij om de eerlijke verhalen hier te lezen :) En ja, ter voorbereiding lees ik al een tijdje lekker mee ;)
pi_181916948
Vannacht was mijn baby weer elke 2 uur wakker :Z ik prijs mezelf gelukkig met de goede nachten die we hebben gehad, maar ik hoop wel dat ze snel weer terug komen :D

Mini veel plezier bij BOA vandaag ;)

Balen dat je jezelf klem hebt gedweild in het washok Fleur :P de bank was toch een betere plek geweest :D

Sacre wat een mooie tula is dat O+ Die had ik ook wel gewild. Ik heb nu de soar, die is ook wel prima.

[ Bericht 0% gewijzigd door Aure op 15-09-2018 11:01:51 ]
pi_181917179
Ik wals even binnen met een vraag. Mars heeft al vanaf het begin steeds zijn oren kapot. Of ja, het randje achter zijn oren.
We zorgen ervoor dat we het goed droog houden/maken, zowel na het badritueel als ook na het voeden. Dan loopt de melk soms langs zijn wang richting oor.
Soms is het dicht en zo goed als weg, soms is het open en rood en komen er kleine korstjes op. Iemand die dit herkent? Ik ken het niet van Twix.

Plaatje bij het praatje:
pi_181917256
T had dat ook vaak, Malteser. Ik dacht altijd dat we slordig waren geweest met hem schoonmaken, spuug ofzo. Ik haalde het 1x in de zoveel tijd weg. Het beste ging dat met een billendoekje ofzo..
pi_181917379
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 september 2018 10:56 schreef Aure het volgende:

Mini veel plezier bij BOA vandaag ;)

Thanks! Vorig jaar flink zwanger daar, nu met buitenbuikse beeb.

:* voor je baggernacht
Let me see you stripped down to the bone
  zaterdag 15 september 2018 @ 11:43:41 #205
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_181917381
Ik herken dat dus bij mezelf :D
Heb een erg gevoelige huid & dat is ččn van de plekken waar het bij mij ook snel open of geīrriteerd is.
Wat helpt is misschien na het afdrogen insmeren met iets als Bepanthen? dat legt een laagje.
pi_181917627
Malteser, mijn 8-jarige heeft het al jaren :{ Achter een oor, ondanks schoon- en droogmaken en dun smeren met zinkzalf. Volgens mij heeft het te maken met de stand van dr oor, icm lichaamswarmte en liggen oid. De jongste heeft het nooit, en haar andere oor ook niet. Dus tja..
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_181918174
:W Vanaf mijn (meestal) roze wolk.

NJ; er is al een hele hoop gezegd, maar ook vanuit hier nog een keer; een kleine baby is ontzettend hard werken. Vergeet niet dat je, ook als papa, de eerste dagen stijf staat van de adrenaline. Dat zakt daarna af, waardoor dingen als slaapgebrek en onzekerheid er weer harder inhakken. Dat het gelukzalige gevoel van de eerste dagen dan ook zakt is normaal.

Nu ben ik voor de tweede keer gezegend met een relaxte baby, W. Was dat en nu is H. dat ook weer, maar dan nog zijn er twijfels en onzekerheden. Man zei dat ook nog; het gaat nu makkelijker met H. dan met W, maar die was niet “moeilijk”. Maar bij hem, onze eerste, vonden wíj het moeilijk. Want hoe weet je nu zeker dat je biedt wat je baby nodig heeft?

Nu is díe onzekerheid er minder. We weten dat we voor een baby kunnen zorgen en dat een baby soms gewoon even huilt, ook al krijgen we haar dan niet meteen getroost. Daar zijn we nu meer ontspannen in. Waar nu de onzekerheid vandaan komt is balans zoeken met twee kindjes. Doen we geen van de twee tekort?

Ik geniet van allebei mijn kindjes, maar het is ook keihard werken op het moment. En dat hakt er soms even in. Maar weten dat dat mag, dat ik niet altijd maar kan en moet genieten van mezelf, dat scheelt alles!
pi_181918533
Nanuke Banaan accepteert het weglopen echt niet. Nou voed ik totdat ik merk dat hij weinig interesse meer heeft of ik het zat ben. Tot die tijd knuffelen en babbelen.
Ik voed nou wat vaker tussendoor. Dat is vooral op de bank liggen en wachten tot Banaan weer een slokje komt halen. Hij vindt het fantastisch. Ik zou graag willen dat ik iets in mijn handen kon hebben wat hij niet probeert te pakken. ;) Als hij ooit uit de plakfase komt dan ga ik het nog eens proberen.

Wat klinkt dat goed Songeur!

Je omschrijft het heel goed LeSage. O+

Wauw Fleur, wat een lange slaap!
Iets nuttigs in je washok, kleding online bestellen zodat je alsnog niets hoeft te wassen/vouwen? :p

Peacefull O+
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_181920043
Kijk nouuu
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
O+ lachen wilde ie helaas niet :{w
pi_181920986
Een eerste pasfoto *O* Ga je al een id kaart of paspoort aanvragen? Of gewoon voor de fun?

Malteser, ik heb dat zelf wel eens een paar keer gehad en bij mij ging het vanzelf weer over. Heeft hij er last van?

Aure, ik hoop dat je snel weer wat betere nachten hebt, om de 2 uur is mega zwaar.

De eerste 3 weken vond ik gewoon echt heel zwaar en heb mezelf ook afgevraagd waarom ik dit nou zo graag wilde. En meteen voelde ik me schuldig omdat ik uit ervaring weet dat er heel veel vrouwen zijn die dolgraag met mij hadden willen ruilen en vond ik mijzelf super ondankbaar. Terwijl ik op het moment dat Bikkel geboren is zo verschrikkelijk verliefd op hem ben en er niks op de wereld is waar ik zoveel van hou als van hem. En nu, 5 weken later begint het gewoon echt leuk te worden. We beginnen aan elkaar te wennen en hij begint langzaamaan een soort ritme te krijgen. Hij komt s'nachts rond 3 uur na 5 uur slapen en daarna slaapt hij weer 4 uur. Dus kan ik, met een voeding van een uurtje tussendoor, zo in totaal 7 uur slapen. Heerlijk! En omdat ik weet dat het ieder moment weer voorbij kan zijn geniet ik ten volste van.

Helaas ging de borstvoeding gisteren weer minder en begon mijn borst weer pijn te doen. De spruw is toch nog niet helemaal weg dus net weer medicatie gehaald. Gelukkig herken ik de symptomen nu een stuk sneller dus heeft Bikkel er nog niet zoveel last van als de vorige keer en drinkt en slaapt nog gewoon goed.

En ik moet zijn kledingkast gaan opruimen, meneer zit al in maat 62.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_181921149
Oh Aure wat een schatje O+ En vervelend van de nachten ;(

Wolken wat naar dat de spruw niet helemaal weg is!

En ik zag nog een leuke foto van O. O+

Haha pkm, was het maar zo’n feest met de was :P

M. doet echt hele goede dutjes vandaag! *O* Tot 09:30 geslapen, van 12:15-14:00 en nu slaapt ie weer! :D
pi_181921175
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 15:12 schreef Aure het volgende:
Kijk nouuu
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
O+ lachen wilde ie helaas niet :{w
Wat een dotje! *;

[ Bericht 0% gewijzigd door minilot op 15-09-2018 16:22:42 ]
Let me see you stripped down to the bone
pi_181921227
Heh. Vanavond concert Covenant @ festival in Rotterdam. :9 Eens kijken of O. straks bij dutje diep genoeg slaapt om in de buurt te kunnen komen met wat donkergrijze oogschaduw. :7
Miniatuurgoth, maar wel met babyblauwe gehoorbescherming :+
Let me see you stripped down to the bone
pi_181921930
Daar willen we natuurlijk wel een foto van mini :D

Wolken, het is inderdaad voor een paspoort. We willen in oktober een weekje weg, maar we weten nog steeds niet waar naar toe :')

Fijn Fleur!
pi_181925830
Nee, hij heeft er geen last van.

Aure, wat een leuke pasfoto :).

Minilot, veel plezier!

Wolken, wat rot van de spruw.

Spees, hoe gaat het met de bv/spruw bij jullie?

Fleur, wat een dut!

Sillie, fijn dat de wolk meestal roze is.

Nicolas, er is genoeg over gezegd. Maar echt... let it go. Heb geen verwachtingen, dan valt alles mee.
pi_181926534
Oh Aure wat een geweldige foto O+

Ik ga even bijlezen tijdens het kijken van een film die manlief graag wil zien maar ik liever niet; IT :') Clowns :r
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_181927237
Oh bah Rena :o ik vind clowns een tikkeltje eng :')

Mini, have fun *O* oh ja, en die foto uiteraard!

Malteser, S. had het hier ook zijn hele eerste jaar, ondank goed drooghouden. M. heeft er nooit last van. Ik denk dat het aanleg/bouw is.

En een algemene O+ voor mijn M.-etje vandaag. Hij was zo lief en gezellig de hele dag O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_181927760
Malteser, Q heeft toen hij al wat ouder was dan Mars ook eens iets dergelijks gehad achter 1 oor. Hij had er alleen wel last van, huisarts schreef toen een zalfje voor (fucidine dacht ik, maar is al weer een paar jaar terug :@ ).

Zo lang hij er geen last van heeft hoef je er niet echt iets mee lijkt me, behalve zo goed mogelijk drooghouden. Maar mocht hij er later toch eens last van krijgen, zit er misschien een infectie bij en kan de huisarts dan wel helpen ;)
pi_181928283
Dank voor de reacties. Ik vet het vaak wat in maar als hij er last van krijgt, bel ik de ha een keertje.
pi_181930970
En, is het gelukt Mini?

Wat een leuke foto Aure! O+

Rena _O- niet echt een geschikte film als je niet van clowns houdt nee.

Malteser, M heeft geen wondjes maar wel dat het achter haar oorschelp snel gaat ruiken en een beetje korstvorming. Ook al wassen we elke dag achter haar oortjes. Ligt inderdaad aan hoe dicht de oren op het hoofd zitten denk ik.

Wolken, beterschap met de spruw, fijn dat hij er niet megaveel last van lijkt te hebben.

LeSage, zo’n dag hadden wij hier ook O+ lekker op het terras een wijntje gedaan en een flesje voor mevrouw, daarna nog even gewandeld door het natuurpark hier en boodschappen gedaan met slapende baby, zo fijn!
pi_181931318
Fusidine is een antibioticazalf, wij kregen hem tegen krentenbaard laatst.

Vita, dat klinkt inderdaad als een heerlijke dag O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_181940805
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 17:15 schreef Aure het volgende:
Daar willen we natuurlijk wel een foto van mini :D
Het lukte!

Vers be-goth. Kon zo in The Addams Family. :7
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Poetste het er zodra wakker in twee minuten zo'n beetje helemaal weer af. *)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Erheen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daar:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Was leuk! *O*
Let me see you stripped down to the bone
pi_181942029
Aure, geweldige pasfoto, netjes aan alle regels gehouden tijdens het poseren ;)
Hopelijk gaan de nachten snel beter.

Ik lees fijne en gezellige dagen met lieve baby's.

En verder niet zo goed bijgelezen, gisterenavond laat thuisgekomen uit Brighton, wat een leuke stad!!
pi_181942569
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2018 15:01 schreef exode het volgende:
gisterenavond laat thuisgekomen uit Brighton, wat een leuke stad!!
Ja hč? Wat heb je er zoal gedaan? *O*
En de beeb nog hinderlijk hard gemist, of was het te doen? :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_181942611
Mooie fotoreeks Mini! Wat een ogen heeft O! Daar smelt je van O+

Fijn dat de stedentrip geslaagd is Exode!
pi_181943219
O'tje O+ kleine mini goth!
pi_181946041
O! Wat een lekker ding zeg! O+
pi_181948235
Mini, wij gingen voor het Friendsfest dus daar zijn we vrijdag geweest. Verder vooral veel gelopen, heerlijk zonder plan en zonder op de tijd te letten. Natuurlijk de pier op geweest en arcade spellen gespeeld, geluncht op het strand, urenlang geslenterd in de Lanes, geborreld in de pub.

Ik was met 2 goede vriendinnen en het was erg fijn om 3 dagen kinderloos te zijn :)

Met J is het heel goed gegaan, die heeft alle3 de avonden gewoon in bed geslapen dus mijn vrouw kon om 20:00 op de bank ploffen.

Vannacht gaf ik de fles om 04:00 en daarna begon J toch te huilen en krijsen. Haar manier om te zeggen, waar was je nou? Denk ik ;)
  zondag 16 september 2018 @ 20:06:28 #229
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_181948608
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 20:29 schreef Malteser het volgende:


Spees, hoe gaat het met de bv/spruw bij jullie?

Ik denk goed! Tenminste, ik heb een stuk minder pijn tijdens de voedingen en tussen de voedingen door helemaal geen pijn meer dus dat lijkt me een goed teken... O. drinkt wel nog steeds onrustig (veel loslaten, piepen, opnieuw aanhappen, repeat), maar of dat door de spruw komt weet ik niet. Ik vind het moeilijk om hem zijn tong uit te laten steken en als het wel heel eventjes lukt, dan zie ik alleen dat het nog donkerpaars is en niet wat er evt nog onder zit...

Die goth foto Mini _O-
pi_181956555
Nog niet bijgelezen, stukjes over de (ontbrekende) roze wolk alleen. Komt vast wel goed. Accepteren, loslaten en doorgaan...

Vandaag is ze natuurlijk ook al 1 maand oud. :o O+

--

De aanloop naar vandaag was wel - sorry voor de woordkeuze - hel. Met het proberen van de puckababy sliep ze niet meer langer dan 1u-1u15. Toch maar weer mee gestopt dus. Nu weer terug naar de deken+laken. Direct die nacht 3 uur slaapt achter elkaar, dus blij mee!

Helaas vrijdag op zaterdagnacht 03:30 wakker geworden waarna ze níet meer heeft geslapen tot zaterdag op zondagnacht 01:00.. Zodra ze het bed raakte was het krijsen. Niet meer huilen, maar echt helemaal over de zeik. Dus hebben haar de hele dag bij ons gehad. Zo af en toe sliep ze 10-15 minuten tegen je aan, maar dan werd ze alweer wakker met (wat lijkt) krampjes. Continu slaan, schoppen, krabben, overstrekken.. Zelf zaterdag gewerkt van 6u-19u, dus mijn vrouw was helemaal afgeknapt. Haar overgenomen en de nacht gepakt. Uiteindelijk haar zaterdag op zondag in bed gekregen en zolang ik er maar naast zat om elke 15-30 minuten de speen terug te stoppen in de mond zijn we de nacht stil genoeg doorgekomen om m'n vrouw wat slaap te bieden..

Gedurende de zondag was het op en af en nu vannacht twee keer bijna drie uur geslapen.. Nu weer werken, dan kraamvisite en de nacht weer in. :9
  maandag 17 september 2018 @ 08:24:02 #231
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_181957085
Heftig NJ ;( Het klinkt mij(als leek uiteraard) alsof er meer aan de hand is dan ‘gewoon’ niet willen liggen/krampjes. Hebben jullie al een bezoekje huisarts/osteopaat op de planning staan?

Sterkte voor je vrouw, zoveel huilen/wakker zijn is echt hel :*
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
  maandag 17 september 2018 @ 08:52:08 #232
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_181957334
Zijn jullie om een speciale reden weer gestart met een PB? waarom proberen als ze goed slaapt :P
Wel vervelend dat het zo'n hel is.

Hier ondanks de tandjesfase gewoon doorslapen. Wel wat aan de vroege kant wakker (7.00 ;( ), maar hij slaapt alweer :D

Over de Tula... ik vind het tot nu toe he-le-maal niets :+
pi_181957577
Aure, die pasfoto O+

NJ, het klinkt wel echt heftig, wat Noek ook zegt; misschien toch langs de HA of osteopaat?

Sacre, ik denk dat veel moeders hier tekenen voor 07.00 wakker :P Hier was ze vannacht om 02.45 wakker, speen kwijt en huilen, maar dat compenseerde ze door tot 07.45 te liggen.

Verder niet echt bijgelezen, druk weekend gehad met werken en de kinderen. Gisteren het Fruitcorso wezen bekijken, geen fokkers tegengekomen want het was zo druk dat ik constant met de wagen aan het manoeuvreren was, hier was een draagzak best handig geweest Duman ;)
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_181957791
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2018 09:15 schreef rena het volgende:
Aure, die pasfoto O+

NJ, het klinkt wel echt heftig, wat Noek ook zegt; misschien toch langs de HA of osteopaat?

Sacre, ik denk dat veel moeders hier tekenen voor 07.00 wakker :P Hier was ze vannacht om 02.45 wakker, speen kwijt en huilen, maar dat compenseerde ze door tot 07.45 te liggen.

Verder niet echt bijgelezen, druk weekend gehad met werken en de kinderen. Gisteren het Fruitcorso wezen bekijken, geen fokkers tegengekomen want het was zo druk dat ik constant met de wagen aan het manoeuvreren was, hier was een draagzak best handig geweest Duman ;)
Haha :P Wij zijn niet geweest. Entree betalen vond ik een beetje jammer.

I told you. ;) :D
Protčge moi de mes désirs.
pi_181957846
Lijkt mij ook wel erg extreem zo, NJ. Huisarts en van daaruit naar een fysio/osteo of andere specialist lijkt me niet gek.

Ubertoffe pasfoto, Aure!

Fijn dat het de goede kant op lijkt te gaan, Spees!

Hoe gaat het met Li, Loj?

Hier alles goed. Ze kan ineens nog langer zelf in de box spelen en is heel vrolijk. Ze draait op haar zij en draait op haar rug 360 graden door de box en ze kletst de oren van m’n hoofd. Flesjes gaan de laatste dagen stukken beter, ze drinkt ongeveer 100 ml, maar ze heeft naderhand wel veel krampjes (en die heeft ze eerder echt amper/niet gehad). Ik denk niet dat het door de voeding zelf komt, ze heeft het ook met gekolfde melk. Ze drinkt wel met veel herrie, smakgeluiden etc., denk dat ze daar veel lucht mee binnenhapt. Wil daar wel even naar laten kijken, ook omdat zelf voeden nog steeds zeer doet. Heb het idee dat het lipbandje de boosdoener is. Iemand daar ervaring mee? Bij oudste wel tongriem laten klieven, maar lipbandjes zijn wat ingrijpender, dacht ik? Meer een ingreepje, zeg maar?
pi_181957868
Haha rena, naar dat soort evenementen AL-TIJD in de draagzak inderdaad. Vorige week hadden wij bloemencorso, ik had medelijden met de ouders die zich overal doorheen moesten wringen met wagen ;)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_181958056
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2018 08:52 schreef SacreCoeur het volgende:
Zijn jullie om een speciale reden weer gestart met een PB? waarom proberen als ze goed slaapt :P
Wel vervelend dat het zo'n hel is.

Hier ondanks de tandjesfase gewoon doorslapen. Wel wat aan de vroege kant wakker (7.00 ;( ), maar hij slaapt alweer :D

Over de Tula... ik vind het tot nu toe he-le-maal niets :+
:D Hoezo vind je het niets?
pi_181958074
Arm meisje, NJ. Hoop voor jullie allemaal dat het gauw beter wordt en jullie een oorzaak vinden of haar minstens kunnen helpen op haar gemak te geraken. Dit is helemaal niks. -O-
  maandag 17 september 2018 @ 09:46:58 #239
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_181958166
quote:
1s.gif Op maandag 17 september 2018 09:40 schreef vencodark het volgende:

[..]

:D Hoezo vind je het niets?
Ik vind het zwaar, heet & eigenlijk te duur voor wat het is. /zeik :P
pi_181958243
quote:
1s.gif Op maandag 17 september 2018 09:26 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Haha :P Wij zijn niet geweest. Entree betalen vond ik een beetje jammer.

I told you. ;) :D
Ja dat vond ik ook een beetje raar, had gehoopt dat dat nog wat zou schelen in de drukte, maar helaas :P

Ik heb geen draagzak, en begin C een beetje te zwaar te vinden om er nu nog een te kopen :@ Bij een eventuele volgende zou ik het wel overwegen maar dan zou ik me van tevoren goed laten informeren.

Hier net de schrik van mijn leven, afgelopen weekend hebben grote zus en twee van mijn neefjes hier met de Lego gespeeld en niet goed opgeruimd :X Ik dacht net waar zit je nou toch op te kauwen, had ze een klein legostukje in haar mond :( :X Gelukkig heb ik een kind wat kennelijk haar eten goed wil kauwen voor ze het doorslikt, en lukte dat hier niet mee godzijdank. Maar de schrik zit er goed in :{
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_181958274
quote:
1s.gif Op maandag 17 september 2018 09:29 schreef LeSage het volgende:
Haha rena, naar dat soort evenementen AL-TIJD in de draagzak inderdaad. Vorige week hadden wij bloemencorso, ik had medelijden met de ouders die zich overal doorheen moesten wringen met wagen ;)
Ik vond het wel knap dat de enige mensen die ik geraakt heb met mijn wielen manlief en onze vrienden waren *) _O-
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_181958336
Jentin, J deed dat ook maar bij haar was het gewoon de hoeveelheid melk die ze niet goed kon verwerken. Meer rechtop voeden (ook met borstvoeding) loste het op. Misschien even proberen?

NJ, het klinkt echt zwaar, jullie hadden nog wat afspraken staan kan ik me herinneren, hopelijk levert het wat verlichting op!

J gaat gewoon naar de 12 weken toe, jeetje wat gaat het snel!
Gisteren had ze wel een zeurdagje, ze moest en zou beziggehouden worden, zodra ze in de box lag of in de wipstoel ging ze huilen. Ging je zingen of kletsen, was het lachen. Eigenlijk wel heel grappig zo'n huil/lach baby :@ Dat je door haar huil de lach in de ogen ziet.

Wederom een late avondfles uit zichzelf, maar invloed op de nacht heeft het nog niet. Ze heeft de nachtfles ook nodig anders zit ze maar op 4 flessen namelijk. (van 165 mm). Maar absoluut geen klachten, ze drinkt de nachtfles halfslapend en valt meteen na de fles weer in een diepe :Z
pi_181959161
quote:
1s.gif Op maandag 17 september 2018 09:50 schreef rena het volgende:

[..]


Hier net de schrik van mijn leven, afgelopen weekend hebben grote zus en twee van mijn neefjes hier met de Lego gespeeld en niet goed opgeruimd :X Ik dacht net waar zit je nou toch op te kauwen, had ze een klein legostukje in haar mond :( :X Gelukkig heb ik een kind wat kennelijk haar eten goed wil kauwen voor ze het doorslikt, en lukte dat hier niet mee godzijdank. Maar de schrik zit er goed in :{
Getver, wat herkenbaar. :@
Hier van de week ook zoiets. Ik zat te eten terwijl zij op de vloer lag te spelen met een knuffeltje.
Ik hou mijn ogen wel op haar maar ik keek soms ook gewoon even rond of naar buiten.
Zie ik ineens dat ze op iets anders kauwt dan dat knuffeltje. Had ze een soort doorzichtig balletje geheel in haar mond. :X
Zo groot als een stuiterbal wat verdomd lelijk in haar keel had kunnen blijven steken.
Het idee alleen al.
Totaal niet gezien dat zoiets in de kamer lag.
Nu ligt het in de prullenbak. :(
Mijn schuldgevoel is ongeveer van hier tot China. ;(
pi_181960512
Oh rena dat is inderdaad schrikken! Gelukkig zag je het op tijd.

Sacre jammer dat je het niks vindt. Ik vind dit weer juist heerlijk om J. te dragen :D ik breng hem op maandag- en dinsdagochtend altijd in de draagzak naar de opvang. Dan moeten we ook twee haltes met de metro die dan helemaal vol zit met studenten en opeens gaan de gesprekken om ons heen dan over baby's en zit iedereen vertederd naar J. te kijken :D normaal gesproken kijkt mijn baby dan stoīcijns al op de tula sabbelend voor zich uit, vanochtend besloot ie over ons heen te kotsen :') wat iedereen natuurlijk hilarisch vond :') Gelukkig had ik een doekje in mijn zak gedaan :D
pi_181960603
Oh no Aure! :o

Fijn dat je een mooie stedentrip hebt gehad Exode :)

Wat schrikken Rena en Venco! Het is ook zo opletten met die kleintjes. Gisteren hadden we een tuinfeestje en ik was hem 5 tellen uit het oog verloren (hij was gewoon aan het spelen), bracht iemand M. weer bij mij omdat ie opeens bij een kleine waterpartij zat :X

En hij werd vannacht 2 keer krijsend wakker :O
pi_181961077
Brokkenpilootjes allemaal! Hier vanmorgen tand door lip (bloed!) bij het iets te enthousiast langs salontafel schuifelen. :X

Ouders van piepjonge babies, geniet nog maar even van deze periode van relatieve veiligheid! ;)
Let me see you stripped down to the bone
pi_181961104
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2018 11:44 schreef Aure het volgende:
normaal gesproken kijkt mijn baby dan stoīcijns al op de tula sabbelend voor zich uit, vanochtend besloot ie over ons heen te kotsen :')
Aww, een smakelijk begin van de dag! :7 O+
Let me see you stripped down to the bone
  maandag 17 september 2018 @ 12:24:03 #248
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_181961120
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2018 12:21 schreef minilot het volgende:
Brokkenpilootjes allemaal! Hier vanmorgen tand door lip (bloed!) bij het iets te enthousiast langs salontafel schuifelen. :X

Ouders van piepjonge babies, geniet nog maar even van deze periode van relatieve veiligheid! ;)
En namens alle ouders met oudere kinderen: voor jou gaat vooralsnog niks minder op ;) .
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_181961138
Oh Venco, erg he? Ik voelde me ook heel schuldig ;( Ze is verder gelukkig heel vrolijk vandaag dus ze heeft er geen trauma aan over gehouden gelukkig.

Mini, oh wat een stuntpiloot ook die O :o Ik mis idd soms de dagen dat ze nog niet de halve woonkamer verkende ;)

Fleur, ook al zo’n stuntpiloot, gelukkig niks gebeurd :* Balen van de nacht!
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_181961143
quote:
1s.gif Op maandag 17 september 2018 12:24 schreef AwayTL het volgende:

[..]

En namens alle ouders met oudere kinderen: voor jou gaat vooralsnog niks minder op ;) .
Erger dan een tandje door lip komt er toch later niet?! TOCH?!
:{w
Let me see you stripped down to the bone
pi_181961278
quote:
1s.gif Op maandag 17 september 2018 12:25 schreef minilot het volgende:

[..]

Erger dan een tandje door lip komt er toch later niet?! TOCH?!
:{w
Hier al het nodige meegemaakt met bonuskind helaas -O- Manlief en ik hebben het er wel eens over om ze voortaan in zo’n plastic bubbel door het leven te laten gaan :P
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_181961704
Oeh wat een schrik met lego en een stuiterbal....
Wij proberen nu al B echt op zijn hart te drukken al zijn speelgoed in zijn speelkamer te houden en steeds goed op te ruimen. Hij komt om in de Lego. Ik hoop zo dat hij zich er aan blijft houden.

B is nu 4,5 jaar en de teller staat op een paar keer tand door de lip, meerdere bulten op zijn hoofd, snee in zijn voorhoofd, vel van zijn teen af, blauwe tenen, open knieeen en uhm...oh ja een hoop schaafwonden.
Ik kan absoluut niet tegen bloed maar op 1 of andere manier is het bij je eigen kind echt anders.
pi_181962265
Pff, ik ben die 45 minuten slaapjes zo zat? O zit al op slaapje nr 4 van vandaag...
pi_181962379
quote:
1s.gif Op maandag 17 september 2018 12:25 schreef minilot het volgende:

[..]

Erger dan een tandje door lip komt er toch later niet?! TOCH?!
:{w
Hahahaha. :P
Beter hou je hem eeuwig in de draagzak. :Y
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 maandag 17 september 2018 @ 13:59:11 #255
74056 crew  ToT
pi_181962629
-O- Hielprik = kut om mee te maken.

:X :X :X en dat mens van de GGZ met d'r kille, zakelijke houding, pfff.....
"Nee het is alleen dat ik zijn voetje vast houd wat hij onprettig vindt! Verder stelt het allemaal niks voor!" Ach rot toch op, mens! :(

Positief nieuws: hij is de 13e geboren, en is nu al 50 gram over zijn geboortegewicht heen! *O*
pi_181962712
Dan kan je nog je lol op met de vaccinaties ToT :D

Mijn baby kan zichzelf gelukkig goed troosten na een prik O+ dat maakt het wel een stuk makkelijker.
pi_181962845
Jagar :*
pi_181963484
Ah nee Jagar, nog steeds die stomme hazenslaapjes. Wordt ie echt ergens wakker van na 45 minuten? Ik weet dat het de slaapcyclus is, maar wie weet is er iets wat triggert dat ie niet meer in slaap valt.

ToT, yeah voor 50 gram meer!

Ik krijg net Appjes dat J haar handen ontdekt heeft, zit ze uitgebreid te bestuderen. O+ Had ik al gezegd dat het allemaal zo snel gaat?!
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 maandag 17 september 2018 @ 15:06:06 #259
74056 crew  ToT
pi_181963691
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2018 14:03 schreef Aure het volgende:
Dan kan je nog je lol op met de vaccinaties ToT :D

Mijn baby kan zichzelf gelukkig goed troosten na een prik O+ dat maakt het wel een stuk makkelijker.
Ik hoop dat met de vaccinaties we een iets menselijkere medewerker gaan krijgen.
Pffff de houding van dit mens maakte het nog veel erger om mee te maken! :X
  maandag 17 september 2018 @ 15:24:00 #260
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_181963936
Over prikjes gesproken... wij krijgen morgen pas die van 4m omdat het weer eens te druk was afgelopen weken.
Geen zin in :{w

Tandjes, verkouden & dan ook nog eens prikjes ;( zo zielig.
Al lijkt hij nergens mee te zitten, beter blijft dat zo :D
pi_181964343
quote:
2s.gif Op maandag 17 september 2018 13:59 schreef ToT het volgende:
-O- Hielprik = kut om mee te maken.

:X :X :X en dat mens van de GGZ met d'r kille, zakelijke houding, pfff.....
"Nee het is alleen dat ik zijn voetje vast houd wat hij onprettig vindt! Verder stelt het allemaal niks voor!" Ach rot toch op, mens! :(

Positief nieuws: hij is de 13e geboren, en is nu al 50 gram over zijn geboortegewicht heen! *O*
Erg, he.
Bij U. kwamen er bloeddruppels op het dekbek. De vrouw die prikte zei: “ik doe dit al xxxx jaar, maar dit is me nog nooit overkomen.”. o|O
Zit je daar als kersverse moeder met een bloedende baby.


Jagar, werkt een slaapje overslaan misschien?

Aach, arme O! Kusje er op. :)
—-
Wij gaan morgen op vakantie. En U.ras is vandaag 6 maanden! Dus hierbij een vroege BFD. :)

Protčge moi de mes désirs.
pi_181964629
U. O+

Kennen jullie die grap van die vrouw die na de bevalling nog niet ongesteld was en laatst bedacht alvast verzorgingspullen in de tas wilde doen maar het vergat? :( :') -O-

Sta je dan, op werk, hopend dat niets doorzet, tot je om 19:00 naar huis mag.
pi_181964691
Hielprik, brrr. Degene die wij hadden was wel heel lief. O+

Balen Jagar die korte dutjes. Wel in zijn eigen bed?

Wat een kleine ongelukjes! Banaan viel vandaag uit de vaatwasser.
Die plekjes op zijn neus twee weken geleden was blijkbaar van een giftige plant. Ik voel me soms echt een heel slechte mama. :@

Banaan klimt tegenwoordig zelf het speeltoestel in en is meestal een heel vrolijke baby. Soms voel ik me ook wel een goeie mama. :Y
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_181964710
Oeh Venco, heel even dacht ik dat je een ongeplande nummer drie zou krijgen. :D
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_181964846
quote:
1s.gif Op maandag 17 september 2018 16:12 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Oeh Venco, heel even dacht ik dat je een ongeplande nummer drie zou krijgen. :D
Gvd. _O-
Als dat zou gebeuren zou ik dat niet zo brengen hoor. :P
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 maandag 17 september 2018 @ 17:49:15 #266
74056 crew  ToT
pi_181966239
Trouwens, kennen jullie ook die DVD van Dustan baby taal, over wat de huiltjes van een baby betekenen?
_O- Mijn hemel, wat een ellende zeg! :')
"En DIT geluidje betekent dat de baby honger heeft."
Krijg je een stuk of 10 voorbeelden van kinderen te zien/horen die dat geluidje maken.
"Hoe los je dit probleem op? Door de baby te eten te geven!"
Wauw, nee echt? :') Daar moet ik even notitie van maken hoor! Als de baby honger heeft, moet je hem te eten geven. Nooit geweten, zoiets. :P

En dan zie je 3 van die ingehuurde actrices er omheen zitten en bevestigend ja te knikken enzo. _O-
Een uur aan videomateriaal bij elkaar, terwijl pakweg 3 minuten zou volstaan! :')
pi_181966709
quote:
7s.gif Op maandag 17 september 2018 08:24 schreef Nouk84 het volgende:
Heftig NJ ;( Het klinkt mij(als leek uiteraard) alsof er meer aan de hand is dan ‘gewoon’ niet willen liggen/krampjes. Hebben jullie al een bezoekje huisarts/osteopaat op de planning staan?

Sterkte voor je vrouw, zoveel huilen/wakker zijn is echt hel :*
't is af en toe best heftig/pittig. Gelukkig zo nu en dan ook nog nachten zoals afgelopen nacht. (1,5 / 3 / 2,5 uur geslapen) Deze week naar de osteopaat en de kinderarts. Het hoeft niet wat te zijn, maar willen toch even uitsluiten dat het iets medisch is. Als je het nog weken aankijkt en we hadden al weken eerder iets kunnen doen sla je, jezelf ook voor je kop natuurlijk..

quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2018 08:52 schreef SacreCoeur het volgende:
Zijn jullie om een speciale reden weer gestart met een PB? waarom proberen als ze goed slaapt :P
Wel vervelend dat het zo'n hel is.

Hier ondanks de tandjesfase gewoon doorslapen. Wel wat aan de vroege kant wakker (7.00 ;( ), maar hij slaapt alweer :D

Over de Tula... ik vind het tot nu toe he-le-maal niets :+
Op dag twee heeft ze zichzelf al een blauw oog geslagen en ze slaat zichzelf nog wel eens wakker tegen de spijlen van de wieg. Echt wondjes op haar handen.. Maar lijkt erop dat ze het er níet mee eens is als ze haar handen niet vrij heeft. :+

--

Vandaag hebben we een wijze van knopen gevonden bij BYKKAY draagdoek die ons meisje fijn vindt.. Ze hangt nu al een uur of twee rustig bij m'n vrouw met alleen zo nu en dan een huiltje. O+

In het kader van: 'Ja, I know ... !' Nu ook steeds meer klanten op het werk die opmerken dat het kindje van het geboortekaartje toch écht van mij is. Al is het maar te zien aan m'n witte hoofd en wallen door het slaapgebrek. :|W Kennelijk wordt je er niet knapper van als je na 12u werken de hele nacht met een baby doorbrengt. :6
pi_181970573
ToT dat klinkt niet als een aanrader. _O-

Babytaal heb ik wel echt wat aan gehad. Vooral omdat ik vaak miste dat er toch nog een boertje dwarszat. Ik moet er nou soms om lachen, als er iets is dat we hem afpakken en hij huilt met "heh" (ongemak). :D

NJ wat fijn dat de draagdoek lijkt te helpen! Twee uurtjes in relatieve rust moet toch al een verademing zijn als ik het steeds zo lees. Die korte huiltjes tussendoor had Banaan ook, bij hem waren het krampjes. Ik schrok me dan altijd rot. :@

Ik had Banaan straks net in slaap, toen de fanfare langskwam (lampegietersavond). Banaan sliep rustig door. _O_
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_181970884
Babytaal: mijn baby van bijna 9 maanden zegt dus ineens “Dadaag. Dadaag”, heel duidelijk, wanneer ik met haar vertrek vanuit mijn schoonouders. Dan zit zij al in de auto en zodra mijn schoonvader vooral “dag dag” zegt, zegt zij het dus na. :o
En ik weet heus wel dat zo zoiets dergelijks ook weleens tegen zichzelf zegt maar dan is het vooral Dadada.
En als mijn schoonzus belt via FaceTime, zegt Z. al Tante. :X , dan weet ze gewoon wie het is.

Ok, hoe dan. -O- Ik dacht eerst toeval want ‘tatata’ Is niks vreemds maar het is nu echt Tante en heel gericht.

Hoe dan ook: megaschattig-baby-je-gaat-veel-te-snel-stop-de-fricking-tijd. -O- O+

Oh en de menstruatie is echt door. Eens kijken hoe heftig het nu die eerste keer weer wordt. Na A was het echt een ramp. :')
Wel grappig: na ruim 38 weken na de bevalling weer ongesteld en babylove zat er ook ruim 38 weken in. O+
pi_181973140
@Pannenkoekenmix:
De signalen hier lijken ook echt krampjes.. Maar het gekke is dat we er echt alles aan doen om het te voorkomen qua fles, voeden, rust, boeren.. Maar ze lijkt er gewoon veel last van te hebben. We houden nu ook maar gewoon even voor: tot 6 weken neemt het toe, daarna hopelijk af.. Maar inderdaad, 2 uur geen gehuil is echt een verademing!

Ik droom tegenwoordig al in babygehuil. :')

--

Maar! Vanavond kraamvisite gehad waarbij ze zich redelijk gedroeg. Gedurende de 3 uur wel continu kreuntjes, krampjes en onrust.. Maar ook wel een 10-15 minuten in m'n armen geslapen. Zo'n gevoel van: 'Ik kan het toch!' :+
pi_181973426
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2018 22:45 schreef NicolasJoy het volgende:
@Pannenkoekenmix:
De signalen hier lijken ook echt krampjes.. Maar het gekke is dat we er echt alles aan doen om het te voorkomen qua fles, voeden, rust, boeren.. Maar ze lijkt er gewoon veel last van te hebben. We houden nu ook maar gewoon even voor: tot 6 weken neemt het toe, daarna hopelijk af.. Maar inderdaad, 2 uur geen gehuil is echt een verademing!

Ik droom tegenwoordig al in babygehuil. :')

--

Maar! Vanavond kraamvisite gehad waarbij ze zich redelijk gedroeg. Gedurende de 3 uur wel continu kreuntjes, krampjes en onrust.. Maar ook wel een 10-15 minuten in m'n armen geslapen. Zo'n gevoel van: 'Ik kan het toch!' :+
3 uur kraamvisite? :o Dat is een grapje toch? En dat in deze situatie?
Dat je zelf in deze situatie misschien niet even assertief bent ā la maar dat de kraamvisite niet begrijpt dat een uurtje de max is...
pi_181973518
quote:
1s.gif Op maandag 17 september 2018 22:55 schreef Malteser het volgende:

[..]

3 uur kraamvisite? :o Dat is een grapje toch? En dat in deze situatie?
Dat je zelf in deze situatie misschien niet even assertief bent ā la maar dat de kraamvisite niet begrijpt dat een uurtje de max is...
2.5 - 3 uur .. Maar wel twee verschillende 'groepen'.. Heel erg getwijfeld wat we wel of niet door wilden laten gaan, maar uiteindelijk toch maar beide gedaan omdat het voor ons ook even afleiding is. Zijn mensen die zelf ook kinderen hebben, dus hebben haar ook wel even huilend bij zich waardoor we toch eventjes de handen vrij hebben en even mensen om ons heen i.p.v. alleen gehuil.
pi_181973602
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2018 22:59 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

2.5 - 3 uur .. Maar wel twee verschillende 'groepen'.. Heel erg getwijfeld wat we wel of niet door wilden laten gaan, maar uiteindelijk toch maar beide gedaan omdat het voor ons ook even afleiding is. Zijn mensen die zelf ook kinderen hebben, dus hebben haar ook wel even huilend bij zich waardoor we toch eventjes de handen vrij hebben en even mensen om ons heen i.p.v. alleen gehuil.
Ah, goede nuance. Dan heb ik niks gezegd.
  dinsdag 18 september 2018 @ 00:46:58 #274
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_181975164
quote:
2s.gif Op maandag 17 september 2018 17:49 schreef ToT het volgende:
Trouwens, kennen jullie ook die DVD van Dustan baby taal, over wat de huiltjes van een baby betekenen?
_O- Mijn hemel, wat een ellende zeg! :')
"En DIT geluidje betekent dat de baby honger heeft."
Krijg je een stuk of 10 voorbeelden van kinderen te zien/horen die dat geluidje maken.
"Hoe los je dit probleem op? Door de baby te eten te geven!"
Wauw, nee echt? :') Daar moet ik even notitie van maken hoor! Als de baby honger heeft, moet je hem te eten geven. Nooit geweten, zoiets. :P

En dan zie je 3 van die ingehuurde actrices er omheen zitten en bevestigend ja te knikken enzo. _O-
Een uur aan videomateriaal bij elkaar, terwijl pakweg 3 minuten zou volstaan! :')
Haha! Ik heb de app hiervan, uit pure nieuwsgierigheid eens uitgeprobeerd. Best verbluffend: dan geeft de app' burp' aan, terwijl ik inmiddels radeloos begon te worden, maar daar niet aan had gedacht. Bizar hoe accuraat.

Verder gaan de nachten slecht. Met 6 mnd gecorrigeerd wordt ze om 00, 04 en 7 uur wakker, waar ze eerst van 20 tot 7 uur sliep. Ze drinkt dan wat en slaapt verder. Vreselijk, ben aardig kapot en aardig radeloos. Ik hoop dat het niet zo blijft, het is best raar op die leeftijd om zo vaak wakker te zijn.
pi_181975778
Baby's zijn raar aventura :P maar ik hoop dat het snel weer over gaat en ze weer beter slaapt. Misschien zit ze in een groeispurtje ofzo?

Hier lijkt er wel weer verbetering in te zitten. Hij is nu wakker voor een eerste nachtvoeding, ben benieuwd of hij straks rond 5 nog komt of dat we terug zijn op één nachtvoeding. Ik hoop dat laatste :D
pi_181977027
Ook hier met een 9-maander een dergelijk schema’tje, aventura.
Late avond, midden in de nacht, vroege ochtend. Ze drinkt echt wel wat en ze valt weer makkelijk in slaap.
Al met al ben ik per keer dus niet lang wakker gelukkig.
Maar goed dat ik nog geen nachtdiensten ga draaien. :X

Overigens: ik las in mijn babyboek van vroeger dat mijn moeder over mij schreef, 33 jaar geleden.
Ik kreeg flesvoeding en ze vond het met bijna 3 maanden weleens tijd dat ik ging doorslapen.
Werd ik ‘s nachts gewoon beneden gezet en uithuilen maar.
Arme ik! :o

Vraag je je toch af wat dat met mijn emotionele ontwikkeling gedaan heeft. Bedoel: nu lees je alles over de effecten etc. van laten huilen.
Back in the day, dachten de mensen daar toch nog weleens anders over.
pi_181977067
Venco :D mijn moeder is er ook zo eentje. Die vindt dat huilen goed is voor de longen. En ze gaf mij met 5 weken al fruithapjes :') dat was ook zo'n 30 jaar geleden :D
pi_181977083
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2018 06:54 schreef Aure het volgende:
Venco :D mijn moeder is er ook zo eentje. Die vindt dat huilen goed is voor de longen. En ze gaf mij met 5 weken al fruithapjes :') dat was ook zo'n 30 jaar geleden :D
Zo lag ik ook al een paar keer onder mijn dekentje. -O-
Laag opmaken deden ze geloof ik niet aan.
Ze droeg mij trouwens wel in een draagzak. Maar als ik de afbeelding bekijk (uit een tijdschrift), was die (tegenwoordig bekeken) niet erg economisch. :+

En we hebben het allemaal overleefd! *O*
Mooi argument om ouderwetse denkbeelden nog steeds te willen gebruiken. :P
pi_181977098
Duman, fijne vakantie *O*

Venco, wat een kletskous heb je al zeg, hier begint ze ook steeds meer te kletsen maar nog niet heel herkenbare woorden haha. “Dit” en “dat” hoor ik regelmatig :+ Oh ik lees nu je moeders opvoedmethodes, dat hoor ik wel regelmatig over vroeger. Ik weet eigenlijk niet hoe die van mij dat deed, zal het eens vragen :)

Aventura wat balen van de nachten, hopelijk waait het weer over!

Mijn jolige broccolisnoeper voor BFD O+
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_181977112
O+ Bolle wangetjes! Punkhaar! O+
pi_181977134
Niet ergonomische draagzak: check *)

En ik ben een flesvoedingbaby want ze had geen zin meer in het gedoe van borstvoeding :') geen idee welk gedoe ze bedoelt want met mijn broers verliep de borstvoeding vlekkeloos en telkens een flesje klaar maken lijkt mij dan meer gedoe maar goed :P ik doe het er al bijna 30 jaar prima op.

Op zich vind ik het wel geruststellend om te weten dat wij het nog gewoon doen :D je maakt je baby dus niet zo maar stuk :+
pi_181977175
Rena O+ wat een heerlijk kind heb jij toch!
pi_181977658
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 september 2018 07:05 schreef Aure het volgende:
Niet ergonomische draagzak: check *)

En ik ben een flesvoedingbaby want ze had geen zin meer in het gedoe van borstvoeding :') geen idee welk gedoe ze bedoelt want met mijn broers verliep de borstvoeding vlekkeloos en telkens een flesje klaar maken lijkt mij dan meer gedoe maar goed :P ik doe het er al bijna 30 jaar prima op.

Op zich vind ik het wel geruststellend om te weten dat wij het nog gewoon doen :D je maakt je baby dus niet zo maar stuk :+
Mijn moeder heeft geen van haar kinderen borstvoeding gegeven. Zag ze niet zitten en zo kon mijn vader ook gewoon de voedingen doen, om de beurt, ook als pa werkte en zij thuis was. :+
  dinsdag 18 september 2018 @ 08:10:56 #284
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_181977803
Venco, ik ben ook in de bijkeuken gezet, brullen maar. Met 6 weken gingen mijn ouders 2 weken op vakantie. Dit terwijl ik net uit het ziekenhuis kwam na 3 weken couveuse. Tja, andere tijden :D
pi_181977890
Mijn schoonmoeder vraagt zich ook af waar de liga-fruithap blijft (S. is nét 3 maanden) :D En laatst viel idd ook de ‘Ze mag best even huilen, goed voor de longetjes :Y ‘ Ach ja, ik reageer er niet eens meer op. Het is niet vervelend bedoeld.
pi_181977983
Rena O+

Ach, hou op. M’n schoonmoeder wil graag dat U. mee eet met de pot, vindt dat we te laat zijn met bijvoeding, en blablabla. Man heeft duidelijk gemaakt dat ze zich moeten houden aan mijn ‘regels’, dus niet achter m’n rug om een geprakte banaan naar binnen werken. :(
En U. krijgt tandjes. Zegt z’n oom: “hij mag wel op m’n vinger sabbelen”. o|O

Dit worden echt drie helse weken. :+
Protčge moi de mes désirs.
  dinsdag 18 september 2018 @ 08:41:31 #287
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_181978208
Mijn ouders en vooral moeder is een softie :D
Heb nooit uit moeten huilen & kreeg altijd alle aandacht (ben volgens sommige al sinds mijn geboorte verziekt :') ).

Ik kreeg wel al heel vroeg gekke eetdingen :D zoals KFC enzo.
pi_181978415
Godsamme. Heel verhaal getypt. Weg. :( tldr versie dan maar: man wil J. laten huilen, ik niet, man zit er flink doorheen waarom ie zo gefrustreerd reageert en zag ineens in dat laten huilen ook niet de oplossing was.

Zou heeeeel fijn zijn als mijn 9 maanden oude baby niet meer iedere 2 uur wakker wordt.

Maar hij is wel heel leuk. O+

Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_181978430
Wat een verschillen he met toen we zelf baby waren. Hoewel ik merk nu al verschillen met baby en de oudste uit 2011. Met name dragen zie je meer. Oh en je mag ineens geen salami eten als je zwanger bent. En het bijvoedingsadvies is van 6 naar 4 maanden gegaan.

Ik haalde mijnes gister op van kdv. De leidsters waren helemaal enthousiast. Maar vroegen toch heel voorzichtig of ze thuis ook al kroop. Is ze vorige week mee begonnen. Dus ze hadden geen primeur haha.

Fijne vakantie U.


Naaaaaah Kris, blije rooie O+
pi_181978813
Venco, ik blijf het lastig vinden, het laten huilen. Mijn moeder liet mij huilen, mijn moeder ging naar de supernarkt en liet miij dan in mijn ledikant huilen etc. En ik kan je vertellen, ik ben best goed terecht gekomen.
Wij laten J ook niet echt huilen, maar bij B waren we wat dat betreft wel wat meer jaren 50 en die doet het ook hartstikke goed.
Waren ze vroeger nou echt zo dom, of zij wij veel te soft, geen idee. Wij doen maar gewoon wat voor ons goed voelt.
pi_181978843
Lekker joch, Kris :D Maar kan me voorstellen dat ie nķg meer aan charne wint als hij beter zou slapen :+ Fijn dat je man en jij weer op één lijn zitten.

Leuk dat het zo goed ging op het kdv, Songeur!

Ik kwam gisteren tot het verpletterende besef dat ik over 5 weken weer moet werken :o S. is dan al 18,5 week en dus ruim vier maanden, maar toch bekroop me een heel sterk ‘Mijn kleine baaaaaaaaby’-gevoel. En omdat ik op een nieuwe school begin, heb ik ook echt geen zin om te starten :{ (als in: terug naar mijn oude school zou ik geen probleem vinden, maar nu moet ik ook nog eens wennen aan van alles. De riant aanwezige sociale imbeciel in mij ziet daar erg tegenop :@ )
pi_181979020
Kris, wat een mooie vrolijkerd O+

Rena, jouw kleine broccoli snoeperd O+

Malteser, helaas is kraamvisite niet altijd even snaps :+ Bij mijn dreumes kwamen een nicht en haar man op kraamvisite, om 19.00 uur ingepland en om 20.00 zou de buurvrouw komen met haar tienerzoon. Dus wij dachten, mooi geregeld, die wisselen elkaar mooi af. Maar ze bleken het erg goed met elkaar te kunnen vinden en uiteindelijk ben ik met een huilende baby boven gaan zitten om borstvoeding te kunnen geven, en heb daar een potje mee zitten janken. Toen ik te lang boven bleef is het kwartje ergens kennelijk gevallen en heeft vrouwlief de hele meute het huis uit gezet, toen was het al ruimschoots 22.00 uur geweest }:| Eén van mijn slechtste kraamvisite-ervaringen :N (naast mensen die onaangekondigd meekomen met kraamvisite, ouders die na de bevalling om 14.00 uur waren uitgenodigd maar om 13.15 uur al kwamen omdat 'ze niet meer konden wachten' terwijl wij nog aan het bijkomen waren van de bevallinghectiek en zelf even tijd met ons kind wilden, mensen die je baby willen vasthouden en vervolgens niet meer willen teruggeven als het huilt omdat 'ik zelf ook kinderen heb en dus ervaring', etc. :X )

NJ, wat vervelend die slechte nachten en krampjes. Ik hoop echt dat het snel minder en beter wordt! Hopelijk is het een periode waar jullie even doorheen moeten en is er niet meer aan de hand, ik ben benieuwd wat de kinderarts zegt! En fijn dat het dragen helpt :)

Venco, wat goed dat ze al wat woordjes kan!! Ik herken het wtf moment, haha, onze dreumes was 8 maanden toen ze opeens steeds 'aaien' ging zeggen. Had ze opgepikt van een vriendinnetje die ruim een jaar was op dat moment en steeds aaien zei terwijl ze J aaide. Zo schattig, maar dan is je baby opeens ook zo snel geen baby meer :o

ToT, ik ben bekend met Dunstan en heb er zelf best veel aan. Sinds ik weet waar ik op moet letten kan ik de huiltjes vaak goed uit elkaar halen en dat helpt soms echt met het uitvogelen wat er aan de hand is. Al lijkt het soms ook behoorlijk op elkaar of huilt ze op een manier die ik nergens onder kan scharen.

Duman, U alweer 6 maanden O+

SC, succes met de prikjes vandaag, hopelijk heeft hij er geen last van bovenop de tandjes en de verkoudheid. Beterschap voor het arme schaapje!

Exode, wat goed dat J haar handjes heeft ontdekt O+

Klein speelgoed wat in de keeltjes terecht kan komen, oei wat snap ik de schrik. Ik krijg al kippenvel bij het lezen van de verhalen hier en het doet beseffen dat een ongeluk echt in een heel klein hoekje zit. Met een dreumes van bijna 2 die met de regelmaat van de klok speelgoed laat slingeren, en schoonouders die wekelijks een dag oppassen waar ook kinderen van 4 tot en met 10 rondlopen met hun speelgoed, heb ik ook de angst dat als N gaat kruipen ze misschien verkeerde dingen in haar handen kan krijgen die ze in haar mondje stopt. Doodeng, maar meer dan heel goed opruimen en opletten kan je niet denk ik :N

Jentin, ik heb geen ervaringen met tongriempjes of lipbandjes. Ik hoop dat dat het niet is als het inderdaad een ingrijpende behandeling is, maar wat zielig dat ze zoveel krampjes lijkt te hebben. En ik snap dat je er tegenop ziet om weer te werken, ik hoop dat het heel snel gaat wennen! Voor nu kan je hopelijk nog even extra genieten van die laatste weken helemaal samen.

Aure, die pasfoto O+

Schoonmoeders die het beter denken te weten en andere wijzes van opvoeden vergeleken bij vroeger, zo pijnlijk herkenbaar! Ik ben totaal niet van het laten huilen, maar mijn schoonmoeder heeft bij J regelmatig de opmerking gemaakt dat ik haar te snel uit de box haalde of uit bed haalde als ze huilde. Ook zou ik te voorzichtig zijn qua eten, toen ik haar vroeg om de druiven doormidden te snijden ipv in zijn geheel aan J te geven toen ze nog maar 18 maanden was... Want 'ze kauwde heel goed' dus waarom ik me druk maakte. Zucht. (Schoon)moeders....

Ik zit op mijn werk pc dus helaas geen foto's voor BFD, maar geniet van alle andere mooie foto's hier!
  dinsdag 18 september 2018 @ 09:50:25 #293
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_181979155
Mijn tantes vertellen ook altijd over hoe ze vroeger gewoon hun huilende baby's achter twee deuren in het achterste kamertje achterlieten, goed voor de longen idd :+

We hebben het uit wanhoop wel eens geprobeerd bij de oudste, volgens mij hadden we toen een wekker op 10 minuten gezet ofzo. Na drie minuten stopten we er al mee. Ik kan het gewoon niet, ik word er fysiek heel ongemakkelijk van ook, om mijn eigen gang te gaan terwijl ik op de achtergrond een baby hoor huilen of weet dat hij huilt. Ik kan sowieso heel slecht tegen het geluid van een huilende baby :')

Jentin, wat snel alweer zeg.. Voor mijn gevoel is jouwe pas net geboren... Het komt vast snel goed op die nieuwe school!

Rena wat is jouw baby al groot :o
Die haartjes O+

Kris, die ziet er wel fris en vrolijk uit voor een zo vaak wakkere baby :+ (gelukkig maar, een huilerige baby overdag vind ik zelf iig zwaarder dan s nachts wakker worden).

Mijn O is ook zķ vaak wakker s nachts... Nog steeds altijd elk uur vanaf 2u. Hoop dat we dit snel kunnen doorbreken maar heb nog even geen idee hoe.

Gelukkig is hij wel heel cute O+ (en hij krijgt dezelfde manische deer-in-headlights-blik als zijn grote broer had O+ )



  dinsdag 18 september 2018 @ 09:51:12 #294
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_181979164
Wow schanu wat een post _O_, daar ben ik niet zo goed in hoor :D
pi_181979235
Spees, wat een knappe O met zijn mooie grote ogen O+ O+
En oef, ik hoop dat de nachten snel beter worden, ieder uur wakker is wel heel pittig. Vreemd he dat dat vanaf een vast tijdstip is 's nachts, onze N is steevast vanaf een uur of 3 's nachts onrustig. Alsof ze kunnen klokkijken :+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 13% gewijzigd door Schanu op 18-09-2018 10:03:45 ]
  dinsdag 18 september 2018 @ 09:59:02 #296
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_181979285
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2018 09:55 schreef Schanu het volgende:
Spees, wat een knappe O met zijn mooie grote ogen O+ O+
En oef, ik hoop dat de nachten snel beter worden, ieder uur wakker is wel heel pittig. Vreemd he dat dat vanaf een vast tijdstip is 's nachts, onze N is steevast vanaf een uur of 3 's nachts onrustig. Alsof ze kunnen klokkijken :+

Ja idd, je kunt er de klok op gelijk zetten :+

Het is idd wel pittig, in het begin trok ik het eigenlijk verrassend goed, maar het begint me nu wel een beetje op te breken soms.
  Moderator dinsdag 18 september 2018 @ 10:01:55 #297
382129 crew  Donna
pi_181979317
OMG even een O+ voor de brocollisnoeper van Rena! O+ O+

OHhhh en Spees, knapppp!
pi_181979495
Schanu: ik kan mij wel een beetje voorstellen waar je mee worsteld. Opvoeding is ontzettend persoonlijk maar we denken allemaal het beste te weten of in ieder geval na te streven en daar kunnen behoorlijke verschillen in zitten.
Ook tegenover mensen die heel dicht bij je staan.
Ik kan je niet echt adviseren, ook omdat je er weinig over verteld, maar ik hoop wel dat je er een fijne weg in kunt vinden. :*
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 18 september 2018 @ 10:29:48 #299
74056 crew  ToT
pi_181979686
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 september 2018 00:46 schreef Aventura het volgende:

[..]

Haha! Ik heb de app hiervan, uit pure nieuwsgierigheid eens uitgeprobeerd. Best verbluffend: dan geeft de app' burp' aan, terwijl ik inmiddels radeloos begon te worden, maar daar niet aan had gedacht. Bizar hoe accuraat.

Verder gaan de nachten slecht. Met 6 mnd gecorrigeerd wordt ze om 00, 04 en 7 uur wakker, waar ze eerst van 20 tot 7 uur sliep. Ze drinkt dan wat en slaapt verder. Vreselijk, ben aardig kapot en aardig radeloos. Ik hoop dat het niet zo blijft, het is best raar op die leeftijd om zo vaak wakker te zijn.
Oh, ze hebben een app? En die is dus wel goed? Ga ik eens naar kijken! :Y

En sterkte met het slaaptekort joh! :o
pi_181979758
Spees en Rena O+ Toffe romper ook, Spees!

Verder, Schanu, jouw posts: _O_

Ik herken ook wat je zegt. Ik heb laatst superongemakkelijk zitten eten met mensen hier thuis, terwijl hun zoontje van 4 maanden echt de longen uit z’n lijf lag te krijsen boven. ‘Dat is een slaapjengeltje,’ zeiden ze. Zelfs zonder babyfoon klonk het keihard beneden, alsof je naast het bed stond. ‘Lekker laten, hij valt vanzelf in slaap. Hij is uitgenast hoor, want als je erheen gaat, is ie meteen stil.’ En ze bleven rustig zitten en door eten. Ventje bleef krijsen. Ik werd er zelf echt beroerd van (nog zwanger, dus horrrrmonen :Y)). Zelfs mijn zoontje zei: ‘Misschien heeft de baby nog dorst?’ Na twintig minuten zei één van de twee: ‘Hm, misschien heeft ie toch nog trek.’ ‘Ik denk het ook,’ zei de ander, en vervolgens bleven ze allebei zitten. Uiteindelijk gingen ze hem toch halen: kereltje zag zowat donkerpaars, helemaal betraand en heeft nog een kwartier nagesnikt. Het enige wat er gezegd werd was: ‘Zie je? Stil. Hij is slim, hoor.’

Ieder moet het op zijn manier doen en ik weet dat zij mij een enorm trutje vinden met mijn kinderen, maar ik merk wel dat hun aanpak zķ ver af staat van wat voor mij goed voelt, dat het ergens wringt.

Zoiets of is het totaal iets anders en heb ik heel veel getypt om een plank volledig mis te slaan :+ ?
pi_181979940
Duman is U. alweer 6 maanden :D Wat een schatje O+

Rena fantastische foto O+ Broccoli is het enkge wat M. ab-so-luut niet lust :')

Kris wat een blij ei! O+

Spees mooi ventje heb je daar afgebakken! O+

Wat betreft opvoedstijl, ook hier vinden mijn ouders wel dat ie even mag huilen. Ik vind van niet en dat weten ze :Y Mijn moeder heeft ons allemaal borstvoeding gegeven en vond het wel heel jammer dat het bij mij niet lukte, maar ik vind het zelf ook nog steeds jammer.

Mijn BFD bijdrage:
In Vaals, M. ligt met z’n voeten in Duitsland, lichaam in Nederland en hoofd in België :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hij lijkt hier weer rood haar te hebben, in zonlicht is het blond en in ander licht weer wat donkerblond. Ben benieuwd wat het gaat worden! :P
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')