abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_181824034
quote:
2s.gif Op maandag 10 september 2018 12:33 schreef ToT het volgende:

[..]

Dit was 1x een miljoen.
Er staan nu 400 gezinnen klaar om het zelfde te gaan doen; diverse advocaten en activisten hebben al van zich laten horen dat zij het zelfde voor deze gezinnen willen.
En dan heb je nog genoeg spul wat hier kortere tijd zit maar ook wel wil blijven en die dit nieuws ook zien.
Ik wil hier zo graag op reageren. Deze poster reageert vooral zeer negatief op het verhaal dat 400 gezinnen klaar staan om hetzelfde te gaan doen en volgens mij vreest hij een tsunami aan buitenlanders in Nederland. Eigenlijk best wel gek, want je kunt dit zelfs heel positief bekijken als je een PVVer bent of een VVDer.

Het zit namelijk zo, dat deze 400 gezinnen niet alleen maar ellende meenemen, deze gezinnen nemen ook energie mee, werklust, wijsheid kapitaal en kinderen. Ik kom namelijk uit een klein dorpje in Friesland in het zogenaamde krimpgebied. Net als ik zijn daar vele andere jongeren vertrokken, omdat er geen werk was, scholen verdwenen, uitgaansgelegenheid ging dicht, en winkelcentra had geen bestaansrecht. Stel je nou voor dat in datzelfde krimpdorp deze 400 gezinnen zouden komen wonen. Dan heeft dat dorp ineens een school nodig om de kinderen te doceren, ook is het nodig de gezinnen te voeden, dus een supermarkt zal terugkeren. de gezinnen willen uitgaan en vermaakt worden. Zie hier er komt ineens een dorpscentra waar ondernemers geld zien met een onderneming. Bedrijven zouden daar kunnen vestigen, want er wonen ineens genoeg mensen die aan de slag kunnen en zo zou een dorp ineens kunnen bloeien vanuit het niets. Dit is een geluid en een klacht die je heel veel hoort uit dit soort krimpgebieden. Het grote tekort aan inwoners. Zo zijn er inderdaad verhalen, waarbij dorpen juist door de komst van migranten helemaal zijn door gaan groeien vanuit het niets.
  maandag 10 september 2018 @ 20:24:16 #52
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_181824064
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2018 20:22 schreef beantherio het volgende:

[..]

Ik ben er inmiddels achter en ik zal geen offtopic discussies meer aanmoedigen. :)
Je hebt wel gelijk.
  maandag 10 september 2018 @ 20:27:29 #53
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_181824147
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2018 20:23 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Ik wil hier zo graag op reageren. Deze poster reageert vooral zeer negatief op het verhaal dat 400 gezinnen klaar staan om hetzelfde te gaan doen en volgens mij vreest hij een tsunami aan buitenlanders in Nederland. Eigenlijk best wel gek, want je kunt dit zelfs heel positief bekijken als je een PVVer bent of een VVDer.

Het zit namelijk zo, dat deze 400 gezinnen niet alleen maar ellende meenemen, deze gezinnen nemen ook energie mee, werklust, wijsheid kapitaal en kinderen. Ik kom namelijk uit een klein dorpje in Friesland in het zogenaamde krimpgebied. Net als ik zijn daar vele andere jongeren vertrokken, omdat er geen werk was, scholen verdwenen, uitgaansgelegenheid ging dicht, en winkelcentra had geen bestaansrecht. Stel je nou voor dat in datzelfde krimpdorp deze 400 gezinnen zouden komen wonen. Dan heeft dat dorp ineens een school nodig om de kinderen te doceren, ook is het nodig de gezinnen te voeden, dus een supermarkt zal terugkeren. de gezinnen willen uitgaan en vermaakt worden. Zie hier er komt ineens een dorpscentra waar ondernemers geld zien met een onderneming. Bedrijven zouden daar kunnen vestigen, want er wonen ineens genoeg mensen die aan de slag kunnen en zo zou een dorp ineens kunnen bloeien vanuit het niets. Dit is een geluid en een klacht die je heel veel hoort uit dit soort krimpgebieden. Het grote tekort aan inwoners. Zo zijn er inderdaad verhalen, waarbij dorpen juist door de komst van migranten helemaal zijn door gaan groeien vanuit het niets.
Met de nodige culturele verandering van dien. En laat dat nou een belangrijk punt zijn mbt immigratie voor de autochtoon. Tevens ben ik van mening, dat de overheid geboortes moet stimuleren om vergrijzing tegen te gaan en geen kansloze asielshoppers de lege plekken in moet laten nemen. Ik meen dat Denemarken dat al goed heeft begrepen.
pi_181824534
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2018 19:30 schreef Aquarii het volgende:
DitisM gaat vol activistisch, alleen maar SJW onderwerpen.
Seksisme Serena Williams, EmoTV met kinderen die uitgezet moeten worden, de tweets van Thierry Aartsen.
Ja, dit is linkse slachtofferpolitiek inderdaad. Demoniseren van de andere kant.
Serena met haar onterechte beschuldigingen van racisme en seksisme.
Alsof zij een slachtoffer is.
Een vrouw gaat vreemd en de VVD'er/D66'er wordt maar gedemoniseerd en beschuldigd, maar weinig eigen verantwoordelijkheid.
Zoveel hyper-gevoeligheid en emotionele hemofilie.

quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2018 20:05 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Zo zo, dus hoe lager het IQ, des te simpeler de banen worden die ze aankunnen?

Heb je echt de moeite gedaan om dat over te kunnen brengen?

Laat me raden: Mensen die een hoger IQ hebben kunnen dan zeker meer complexere werkzaamheden uitvoeren?

Nou, IQ test dan maar bij binnenkomst. Structureel doen (met de inkomenseis van die 200K in het achterhoofd) en dan komen er over 10 jaar topics over hoogopgeleide Nederlanders die hier geen baan meer kunnen vinden.
Als je 100 extra immigranten hebben die 100k belasting betalen, heb je toch weer 10 miljoen extra inkomsten.
Als je 100 extra immigranten hebt met een IQ van 85 heb je een gedeelte in de bijstand en de rest betaalt gezamenlijk ¤450.000 belasting. Terwijl ze profiteren van overheidsovergaven van zo'n ¤10.000 per persoon, is dus ¤1.000.000. Ze verlagen dus de welvaart van Nederland.

Hoogopgeleide mensen zonder baan kunnen nog:
1) Eigen bedrijven beginnen en extra werkgelegenheid.
2) Onder hun niveau werken voor een lager salaris.
3) Verplicht bij de IND werken voor zijn bijstand, als hij toch in de bijstand zit.

Je kunt iemand met een IQ van 75 niet verplicht laten werken, omdat er gewoon niet genoeg nuttige banen zijn. Iemand met een IQ van 100 heeft bovenstaande keuzes.
pi_181824745
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2018 20:41 schreef ujjain het volgende:

[..]

Ja, dit is linkse slachtofferpolitiek inderdaad. Demoniseren van de andere kant.
Serena met haar onterechte beschuldigingen van racisme en seksisme.
Alsof zij een slachtoffer is.
Een vrouw gaat vreemd en de VVD'er/D66'er wordt maar gedemoniseerd en beschuldigd, maar weinig eigen verantwoordelijkheid.
Zoveel hyper-gevoeligheid en emotionele hemofilie.

[..]

Als je 100 extra immigranten hebben die 100k belasting betalen, heb je toch weer 10 miljoen extra inkomsten.
Als je 100 extra immigranten hebt met een IQ van 85 heb je een gedeelte in de bijstand en de rest betaalt gezamenlijk ¤450.000 belasting. Terwijl ze profiteren van overheidsovergaven van zo'n ¤10.000 per persoon, is dus ¤1.000.000. Ze verlagen dus de welvaart van Nederland.

Hoogopgeleide mensen zonder baan kunnen nog:
1) Eigen bedrijven beginnen en extra werkgelegenheid.
2) Onder hun niveau werken voor een lager salaris.
3) Verplicht bij de IND werken voor zijn bijstand, als hij toch in de bijstand zit.

Je kunt iemand met een IQ van 75 niet verplicht laten werken, omdat er gewoon niet genoeg nuttige banen zijn. Iemand met een IQ van 100 heeft bovenstaande keuzes.
Tja, als we elk mens een prijskaartje gaan geven zal het in je eigen gezin ook niet veel leuker worden. Mag jij je moeder gaan onderhouden.

Maar goed, je blijft over het IQ posten van asielzoekers, hoeveel jij denkt dat ze opleveren. Of kosten. Of kunnen opleveren. Of kunnen kosten. Maar volgens mij gaat het topic daar helemaal niet over.
  maandag 10 september 2018 @ 20:55:17 #56
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_181824920
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2018 20:48 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Tja, als we elk mens een prijskaartje gaan geven zal het in je eigen gezin ook niet veel leuker worden. Mag jij je moeder gaan onderhouden.

Maar goed, je blijft over het IQ posten van asielzoekers, hoeveel jij denkt dat ze opleveren. Of kosten. Of kunnen opleveren. Of kunnen kosten. Maar volgens mij gaat het topic daar helemaal niet over.
Topic gaat inderdaad over Lili, Howick, hun moeder en alle struggles die zij hebben gehad in hun poging een verblijfsvergunning te krijgen. Die komt er nu, maar dat zij die krijgen heeft wel gevolgen voor mensen in een soortgelijke situatie. En mensen die deze ommezwaai van lamzak Halbers zullen zien als een ticket naar een leven lang gratis geld, gezondheidszorg, en.. en.

Onder hen zullen een hoop aantal ongeschoolde en dus laagopgeleide mensen zitten die dit zien als een gift van God (want zo lam zijn ze ook wel, om strenggelovig te zijn) en naar Nederland willen of zullen vertrekken.
pi_181825220
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2018 20:55 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Topic gaat inderdaad over Lili, Howick, hun moeder en alle struggles die zij hebben gehad in hun poging een verblijfsvergunning te krijgen. Die komt er nu, maar dat zij die krijgen heeft wel gevolgen voor mensen in een soortgelijke situatie. En mensen die deze ommezwaai van lamzak Halbers zullen zien als een ticket naar een leven lang gratis geld, gezondheidszorg, en.. en.

Onder hen zullen een hoop aantal ongeschoolde en dus laagopgeleide mensen zitten die dit zien als een gift van God (want zo lam zijn ze ook wel, om strenggelovig te zijn) en naar Nederland willen of zullen vertrekken.
Hou me ten goede hoor, ik vind dat deze gang van zaken ook de geloofwaardigheid van Nederland niet ten goede komt. Uitgeprocedeerd is uitgeprocedeerd zou je zeggen. Dit gaat zeker weerslag op andere lopende en komende zaken krijgen.

Of hierdoor alle dammen geopend worden betwijfel ik wel. Het zou enorm helpen als de procedure max 2 jaar zou gaan duren. Liever 1 jaar, want dan kunnen er geen "excuus-kinderen" gemaakt worden. Maar ja, dat zijn dingen die jij en ik niet in de hand hebben.

Maar als er met enig gevoel van triomf plaatjes gepost worden dat mensen met een lager IQ lager geschoold werk doen, en "de buitenlanders" die meer dan 200K verdienen hier wel mogen komen moet ik eigenlijk alleen vreselijk lachen. Dan vraag ik me af, als dat de gangbare mening wordt, hoe triest het met ons eigen collectief IQ gesteld is.
pi_181825853
• We halen in de jaren '70 een grote hoeveelheid niet-opgeleide immigranten uit de meest religieuze, conservatieve delen van Turkije (Konya*, Oost-Turkije, niet Izmir) om ongeschoold werk te doen. We zijn nu verbaasd dat ze minder goed presteren op school en conservatief en religieus zijn.
• We nemen in 2011-2018 een grote hoeveelheid vluchtelingen uit landen die verwoest zijn door islamitisch extremisme. Wat als hun eigen overtuigingen en gedrag een bijdrage hebben geleverd? Het lijkt alsof iedereen er van onderdrukking houdt en niemand van vrijheid.
• We raken extreem veel geld kwijt aan dit soort zaken, terwijl ze niet uit een gevaarlijk land komen. Blijkbaar zijn er nog 150 geīnteresseerden, die al 5+ jaar procederen en hun kans nu ruiken en nog steeds extreem veel kosten. Het is niet makkelijk de overheidsuitgaven te drukken, maar dit lijkt me wel een overduidelijke manier.

Ik geef toe dat we inderdaad menselijk moeten zijn en ik zou ook graag homo's en onderdrukten in hun land helpen.

We moeten inderdaad beseffen dat iedereen gelijkwaardig is en de armen en mensen in onze samenleving die echt hulp nodig hebben helpen. We kunnen alleen niet blind beweren dat al deze immigranten goed zijn voor de Nederlandse economie, dat immigranten in Nederland minder verdienen door discriminatie en hoge hoeveelheden kansarme immigranten binnenlaten. Laten onder de waarheid uit het oog te verliezen, beseffen waarop de economie draait en onze medemensen helpen.

Nederlanders zijn niet slimmer dan bijvoorbeeld Zuid-Koreanen en Chinezen.
Ik ben niet slimmer dan veel succesvolle mensen.
Maar het heeft niets met opscheppen te maken, om te zeggen dat IQ erg belangrijk is:
IQ is controversieel, maar belangrijk:
De ¤200k was een voorbeeld. Het zou mooi zijn als hier meer hoogopgeleide mensen naartoe komen. Het gemiddelde IQ is al gezakt met 3 punten door immigratie.

quote:
If the mean IQ of the Dutch is set at 100, a rough estimate of the mean IQ of Antillians and Surinamese immigrants would then be 85, and a rough estimate of themean IQ of Turkish and Moroccan immigrants would be 78.
Bron: https://www.researchgate.(...)ird_World_immigrants

Het verbetert onze positie tegenover China en Zuid-Korea niet echt.

Inkomen in Amerika per afkomst:
• Asian $80,720
• White $61,349
• Hispanic or Latino (of any race) $46,882

Het is ook erg makkelijk om systemic racisme te noemen als reden van inkomstenverschillen, maar je ziet hier dat er dus meer speelt dan discriminatie en racisme door blanken als basis van het inkomen.

*Zoals vrijwel elk afgelegen boerencentrum staat ook Konya bekend als een conservatiebolwerk. De bewoners van de stad zijn inderdaad behoudender en religieuzer dan de inwoners van de meeste andere grote Turkse steden.

[ Bericht 17% gewijzigd door ujjain op 10-09-2018 21:43:20 ]
pi_181826246
quote:
Heb jij je überhaupt wel verdiept om voor wat voor soort gezinnen dit gaan. We hebben het hier niet over kansloze gefrustreerde mannen die in hun eentje komen om geld over te maken naar hun gezin in het buitenland. Want hier ben ik absoluut op tegen. Nee dit zijn immigranten die komen met hun hele gezin om Nederlander te worden en het liefst met een paspoort om echt Nederlander te zijn. Een gezin heeft toch wel vaak het eigenschap alles eruit te willen halen wat er in zit en je kunt aan Howick en Lily en zelfs hun moeder goed zien hoe ongelooflijk goed deze zijn geīntegreerd. Dat is in geen vergelijking te treffen met de kansloze alleenstaande mannen die hier alleen maar voor problemen zorgen. problemen heb je niet met gezinnen gezien er voor hun hier...de toekomst ligt. Zij zullen er alles aan doen Nederland hun eigen te maken en een trotse staatburger te worden. En zij tonen nou juist echt hun liefde voor het land om kosten wat het kost hier te willen zijn en te willen blijven. Ik vind dat juist daar wat voor valt te zeggen. Het is dat zelfde eigenschap dat Nederlanders ook hebben als zij gaan emigreren. Denk je dat een Nederlander zich weg laat slaan als de regering problemen met hun heeft. Denk bijvoorbeeld even aan de Nederlandse boeren in Zuid Afrika. Of de Nederlanders die leven in Amerika. Exact hetzelfde probleem maar ook zij gaan daar niet weg, ook al zijn ze er illegaal of ook al wil de regering hun er weg hebben. Het is een ideaal waarvoor je vecht en juist dat soort mensen kunnen we hier goed gebruiken. Dit zijn namelijk geen luilakken, dit zijn vechters, ondernemers en vrije geesten die durven te emigreren.

[ Bericht 17% gewijzigd door Frutsel op 11-09-2018 09:15:02 ]
pi_181826525
Goed signaal wel: bedreig een staatssecretaris > krijg je zin, we gaan op her-ha-ling.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_181827151
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2018 21:04 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Hou me ten goede hoor, ik vind dat deze gang van zaken ook de geloofwaardigheid van Nederland niet ten goede komt. Uitgeprocedeerd is uitgeprocedeerd zou je zeggen. Dit gaat zeker weerslag op andere lopende en komende zaken krijgen.

Of hierdoor alle dammen geopend worden betwijfel ik wel. Het zou enorm helpen als de procedure max 2 jaar zou gaan duren. Liever 1 jaar, want dan kunnen er geen "excuus-kinderen" gemaakt worden. Maar ja, dat zijn dingen die jij en ik niet in de hand hebben.
De uitspraak van Halbers is het ultieme bewijs dat de wetgeving op de schop moet.
Of de discretionaire bevoegdheid moet aan banden worden, of er moeten andere wet- en regelgeving komen. Wat Halbers nu heeft gedaan is -in ieder geval voor mij- onverkropbaar. Niet per se vanwege Lili en Howick, maar wel omdat 10 jaar procederen en 9 (!!!!) gerechtelijke uitspraken plotsklaps opzij gezet worden.

quote:
Maar als er met enig gevoel van triomf plaatjes gepost worden dat mensen met een lager IQ lager geschoold werk doen, en "de buitenlanders" die meer dan 200K verdienen hier wel mogen komen moet ik eigenlijk alleen vreselijk lachen. Dan vraag ik me af, als dat de gangbare mening wordt, hoe triest het met ons eigen collectief IQ gesteld is.
Nederland kent al genoeg laaggeschoolden en mensen met een laag IQ. Daar hoeven we de poorten niet voor open te zetten om er nog meer binnen te halen en om ons sociale stelsel te belasten. Ik denk dat de poster dat bedoelde eigenlijk. HIer sta ik achter.

Iedereen zou hier moeten kunnen wonen. Uiteraard mag Nederland daar wel voorwaarden voor stellen: als jij aantoonbaar je eigen bonen kunt doppen bijv. of een bijdrage kunt leveren aan de Nederlandse maatschappij. Niet meer dan logisch: jij als burger bepaalt ook graag wie je zelf binnenlaat op het moment dat de deurbel gaat. Daar hoort strenge wet- en regelgeving bij. Geen misbruik van de goedheid van een land.

[ Bericht 2% gewijzigd door Inbox op 10-09-2018 22:20:17 ]
pi_181827342
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2018 22:12 schreef Inbox het volgende:

[..]

De uitspraak van Halbers is het ultieme bewijs dat de wetgeving op de schop moet.
Of de discretionaire bevoegdheid moet aan banden worden, of er moeten andere wet- en regelgeving komen. Wat Halbers nu heeft gedaan is -in ieder geval voor mij- onverkropbaar. Niet per se vanwege Lili en Howick, maar wel omdat 10 jaar procederen en 9 (!!!!) gerechtelijke uitspraken plotsklaps opzij gezet worden.

[..]

Nederland kent al genoeg laaggeschoolden en mensen met een laag IQ. Daar hoeven we de poorten niet voor open te zetten om er nog meer binnen te halen en om ons sociale stelsel te belasten. Ik denk dat de poster dat bedoelde eigenlijk. HIer sta ik achter. Iedereen zou hier moeten kunnen wonen. Uiteraard mag Nederland daar wel voorwaarden voor stellen: als jij aantoonbaar je eigen bonen kunt doppen bijv. of een bijdrage kunt leveren aan de Nederlandse maatschappij. Niet meer dan logisch: jij als burger bepaalt ook graag wie je zelf binnenlaat op het moment dat de deurbel gaat.
Tja, ik vind zelf dat mensen die in nood zijn opgevangen moeten worden. Net als wanneer jouw huis afbrandt, je ergens onderdak zou moeten kunnen krijgen. Maar goed, ook dat is eindig. Als het weer kan lekker terug naar het eigen land om daar het leven weer op te pikken.

Verder vind ik de basis: hooggeschoold werk geen goede basis om mensen hier toe te laten. Niet zolang ons opleidingssysteem goede mensen aflevert.

Voor wat betreft "onverkropbaar" . Dat is het voor mij absoluut niet. Ik ga hier geen seconde minder om slapen. Veel te zonde van mijn slaap, en ook niet waard om negatieve energie in te steken.
  maandag 10 september 2018 @ 22:24:23 #63
150967 Papabear
Bona diagnosis, bona curatio
pi_181827458
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2018 21:25 schreef ujjain het volgende:

[ afbeelding ]
Het verbetert onze positie tegenover China en Zuid-Korea niet echt.

Inkomen in Amerika per afkomst:
• Asian $80,720
• White $61,349
• Hispanic or Latino (of any race) $46,882

Die Chinezen zijn gewoon mega-slim. Die houden de kosten laag en fabriceren zo ongeveer alles wat er op de hele wereld maar te koop is. Alle grote bedrijven laten hun producten daar maken, dan wel assembleren.
Er zijn maar weinig producten waar geen label 'made in China' op staat.
Bona valetudo melior est quam maximae divitiae
pi_181827685
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2018 22:20 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Tja, ik vind zelf dat mensen die in nood zijn opgevangen moeten worden. Net als wanneer jouw huis afbrandt, je ergens onderdak zou moeten kunnen krijgen. Maar goed, ook dat is eindig. Als het weer kan lekker terug naar het eigen land om daar het leven weer op te pikken.

Dream on. Eenmaal een verblijfsvergunning en toegang tot het sociale stelsel is je aanpassen aan de maatschappij niet meer nodig. De buit is binnen :) Juist daarvoor word er gekozen om tig veilige landen te doorkruizen. Je zou terugkeer verwachten, maar een deel zal dat nooit meer willen want gratis geld, gezondheidszorg, enz. Zo ook de moeder van Lili en Howick. En daarom heeft zij dus 10 jaar geprocedeerd en gelogen en bedrogen vanaf dag 1 om dat te bereiken. Wat haar helaas dus op een ,laat ik mij voorzichtig uitdrukken, smerige manier. Door zielig te doen dus en de media en de politiek erbij te betrekken.

quote:
Verder vind ik de basis: hooggeschoold werk geen goede basis om mensen hier toe te laten. Niet zolang ons opleidingssysteem goede mensen aflevert.
Zolang deze mensen dr eigen boontjes kunnen doppen, zie ik geen bezwaar. En dat geldt ook voor lagergeschoolden in principe. Maar geen recht op sociale voorzieningen en al helemaal geen recht op voorrang voor een sociale woning en je eigen volk daarbij achterstellen.

quote:
Voor wat betreft "onverkropbaar" . Dat is het voor mij absoluut niet. Ik ga hier geen seconde minder om slapen. Veel te zonde van mijn slaap, en ook niet waard om negatieve energie in te steken.
Voor mij wel. Ons rechtssysteem kost klauwen met geld. Als 9 afzonderlijke rechters hebben geoordeeld over een en dezelfde zaak, moet dr niet een lieve meneer zijn die die 9 uitspraken naast zich neerlegt. De rechter heeft als onafhankelijke instantie geoordeeld. Dat moet te allen tijde gerespecteerd worden. Echt wakker lig ik er niet van, maar het stoort me wel enorm en ik vind dit een bedreiging voor de democratie en rechtsstaat, ook al weet ik dat de discretionaire bevoegdheid ook ooit op een democratische wijze is vastgelegd in de wet- en regelgeving. In ieder geval is er nu door een persoon de uitspraak van 9!! rechtszaken naast zich neergelegd. Belachelijk als deze steevast dezelfde uitslag hadden: 'U mag hier niet blijven'.

[ Bericht 2% gewijzigd door Inbox op 10-09-2018 22:38:55 ]
pi_181827708
quote:
2s.gif Op maandag 10 september 2018 22:24 schreef Papabear het volgende:

[..]

Die Chinezen zijn gewoon mega-slim. Die houden de kosten laag en fabriceren zo ongeveer alles wat er op de hele wereld maar te koop is. Alle grote bedrijven laten hun producten daar maken, dan wel assembleren.
Er zijn maar weinig producten waar geen label 'made in China' op staat.
Ik noem een Michael Jer*** ;) Daar is niets 'Made in China' aan :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 maandag 10 september 2018 @ 22:35:46 #66
74056 crew  ToT
pi_181827790
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2018 20:23 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Ik wil hier zo graag op reageren. Deze poster reageert vooral zeer negatief op het verhaal dat 400 gezinnen klaar staan om hetzelfde te gaan doen en volgens mij vreest hij een tsunami aan buitenlanders in Nederland. Eigenlijk best wel gek, want je kunt dit zelfs heel positief bekijken als je een PVVer bent of een VVDer.

Het zit namelijk zo, dat deze 400 gezinnen niet alleen maar ellende meenemen, deze gezinnen nemen ook energie mee, werklust, wijsheid kapitaal en kinderen. Ik kom namelijk uit een klein dorpje in Friesland in het zogenaamde krimpgebied. Net als ik zijn daar vele andere jongeren vertrokken, omdat er geen werk was, scholen verdwenen, uitgaansgelegenheid ging dicht, en winkelcentra had geen bestaansrecht. Stel je nou voor dat in datzelfde krimpdorp deze 400 gezinnen zouden komen wonen. Dan heeft dat dorp ineens een school nodig om de kinderen te doceren, ook is het nodig de gezinnen te voeden, dus een supermarkt zal terugkeren. de gezinnen willen uitgaan en vermaakt worden. Zie hier er komt ineens een dorpscentra waar ondernemers geld zien met een onderneming. Bedrijven zouden daar kunnen vestigen, want er wonen ineens genoeg mensen die aan de slag kunnen en zo zou een dorp ineens kunnen bloeien vanuit het niets. Dit is een geluid en een klacht die je heel veel hoort uit dit soort krimpgebieden. Het grote tekort aan inwoners. Zo zijn er inderdaad verhalen, waarbij dorpen juist door de komst van migranten helemaal zijn door gaan groeien vanuit het niets.
Broken window fallacy.
pi_181828228
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2018 22:12 schreef Inbox het volgende:

[..]

Nederland kent al genoeg laaggeschoolden en mensen met een laag IQ. Daar hoeven we de poorten niet voor open te zetten om er nog meer binnen te halen en om ons sociale stelsel te belasten. Ik denk dat de poster dat bedoelde eigenlijk. HIer sta ik achter.

Iedereen zou hier moeten kunnen wonen. Uiteraard mag Nederland daar wel voorwaarden voor stellen: als jij aantoonbaar je eigen bonen kunt doppen bijv. of een bijdrage kunt leveren aan de Nederlandse maatschappij. Niet meer dan logisch: jij als burger bepaalt ook graag wie je zelf binnenlaat op het moment dat de deurbel gaat. Daar hoort strenge wet- en regelgeving bij. Geen misbruik van de goedheid van een land.
Ja, inderdaad!

Terwijl asielzoekers ons bedanken met ¤750.000, een extra bijstandsmoeder en een extra laag opgeleide met leugens, misbruik, zelfmoordneigingen en chantage, hebben we toch weer mooi voor elkaar, gaan wij tegen onze eigen wetgeving in. Economische suicide.

Het heeft ook niets met mensen helpen te maken, want de rechter had al 9x besloten dat deze situatie niet slecht genoeg was.

quote:
6s.gif Op maandag 10 september 2018 21:50 schreef Zorro het volgende:

[..]

Ik heb nu hierdoor wel een heel ander beeld van de tandartsassistente.
Tandartsassistenten hebben een gemiddeld IQ van 95-98, toch netjes?

quote:
2s.gif Op maandag 10 september 2018 22:24 schreef Papabear het volgende:

[..]

Die Chinezen zijn gewoon mega-slim. Die houden de kosten laag en fabriceren zo ongeveer alles wat er op de hele wereld maar te koop is. Alle grote bedrijven laten hun producten daar maken, dan wel assembleren.
Er zijn maar weinig producten waar geen label 'made in China' op staat.
De Chinezen doen immigratie ook slimmer:

• Hoge opleidingen = Veel extra punten.
• 6x Nationaal inkomen = Veel extra punten. Zou in Nederland trouwens ¤222.000 zijn.
• Nederlands spreken = Veel extra punten.

In Nederland:
• Inkomen = onbelangrijk
• Educatie = onbelangrijk
• Nederlands = onbelangrijk
• Zieligheid vanwege oorlog = belangrijk
• Zelfs als deze zieligheid vanwege oorlog nooit aanwezig is geweest en we zwaar genaaid worden, maken we uitzonderingen.
• We maken onszelf wijs dat immigranten door onze discriminatie en racisme niet succesvol in Nederland zijn.
• We vinden het oneerlijk als rijke en intelligente immigranten meer kansen zouden hebben in Nederland, want wij zijn social justice warriors.
pi_181828278
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2018 22:55 schreef ujjain het volgende:

[..]

Ja, inderdaad!

Terwijl asielzoekers ons bedanken met ¤750.000, een extra bijstandsmoeder en een extra laag opgeleide met leugens, misbruik, zelfmoordneigingen en chantage, hebben we toch weer mooi voor elkaar, gaan wij tegen onze eigen wetgeving in. Economische suicide.

Het heeft ook niets met mensen helpen te maken, want de rechter had al 9x besloten dat deze situatie niet slecht genoeg was.

[..]

Tandartsassistenten hebben een gemiddeld IQ van 95-98, toch netjes?

[..]

De Chinezen doen immigratie ook slimmer:
[ afbeelding ]
• Hoge opleidingen = Veel extra punten.
• 6x Nationaal inkomen = Veel extra punten. Zou in Nederland trouwens ¤222.000 zijn.
• Nederlands spreken = Veel extra punten.

In Nederland:
• Inkomen = onbelangrijk
• Educatie = onbelangrijk
• Nederlands = onbelangrijk
• Zieligheid vanwege oorlog = belangrijk
• We maken onszelf wijs dat asielzoekers kans hebben om succesvol te zijn en door onze schuld arm zijn. We vinden het oneerlijk als rijke en intelligente mensen meer kansen hebben in Nederland, want wij zijn social justice warriors.
Mensen willen dit toch? Wie ben jij om te zeggen dat het fout is?
pi_181828438
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2018 21:52 schreef Oostwoud het volgende:
Goed signaal wel: bedreig een staatssecretaris > krijg je zin, we gaan op her-ha-ling.
Wil we meer of willen we minder Lili's, Howicks en liegende mama's?

w/ w/ w/ w/

Antwoord van dhr. Harbers: Meer! Meer! Meer!
pi_181828586
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2018 22:57 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Mensen willen dit toch? Wie ben jij om te zeggen dat het fout is?
Ik zeg dat de economische schade gewoon erg hoog is. Vervolgens zijn we politiek correct en ontkennen we dit compleet.

Op het moment dat je de waarheid ontkent voor een mooi sprookje, maak je erg slechte keuzes.

Communisme is een mooi sprookje gebaseerd op de gedachte dat mensen misbruikt worden en hard zouden werken zonder economische impulsen.

Voor miljoenen genaaid worden, voorgelogen worden en je eigen rechtsgang vervolgens te kijk stellen op basis van pure emotie, dat is niet rationeel.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 maandag 10 september 2018 @ 23:23:56 #71
74056 crew  ToT
pi_181828834
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2018 22:55 schreef ujjain het volgende:

...leugens, misbruik, zelfmoordneigingen en chantage...
Ho ho! Daar moet je alleen maar het diepste respect en bewondering voor hebben volgens sommigen, want al dat liegen, manipuleren en haar kinderen schade aanbrengen deed ze alleen maar omdat ze streed voor dat ze het beste voor haar kinderen wilde hebben, ook al hadden ze er absoluut geen recht op!
pi_181828846
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2018 20:23 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Ik wil hier zo graag op reageren. Deze poster reageert vooral zeer negatief op het verhaal dat 400 gezinnen klaar staan om hetzelfde te gaan doen en volgens mij vreest hij een tsunami aan buitenlanders in Nederland. Eigenlijk best wel gek, want je kunt dit zelfs heel positief bekijken als je een PVVer bent of een VVDer.

Het zit namelijk zo, dat deze 400 gezinnen niet alleen maar ellende meenemen, deze gezinnen nemen ook energie mee, werklust, wijsheid kapitaal en kinderen. Ik kom namelijk uit een klein dorpje in Friesland in het zogenaamde krimpgebied. Net als ik zijn daar vele andere jongeren vertrokken, omdat er geen werk was, scholen verdwenen, uitgaansgelegenheid ging dicht, en winkelcentra had geen bestaansrecht. Stel je nou voor dat in datzelfde krimpdorp deze 400 gezinnen zouden komen wonen. Dan heeft dat dorp ineens een school nodig om de kinderen te doceren, ook is het nodig de gezinnen te voeden, dus een supermarkt zal terugkeren. de gezinnen willen uitgaan en vermaakt worden. Zie hier er komt ineens een dorpscentra waar ondernemers geld zien met een onderneming. Bedrijven zouden daar kunnen vestigen, want er wonen ineens genoeg mensen die aan de slag kunnen en zo zou een dorp ineens kunnen bloeien vanuit het niets. Dit is een geluid en een klacht die je heel veel hoort uit dit soort krimpgebieden. Het grote tekort aan inwoners. Zo zijn er inderdaad verhalen, waarbij dorpen juist door de komst van migranten helemaal zijn door gaan groeien vanuit het niets.
Maar MakkieR, zie je het werkelijk zitten om 400 gezinnen uit laten we zeggen Afrika , Pakistaan of Somalie je dorpje binnen te halen?

Denk je werkelijk dat dat een verbetering voor je dorp is?
  maandag 10 september 2018 @ 23:26:48 #73
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_181828915
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2018 23:24 schreef Inbox het volgende:

[..]

Maar MakkieR, zie je het werkelijk zitten om 400 gezinnen uit laten we zeggen Afrika , Pakistaan of Somalie je dorpje binnen te halen?

Denk je werkelijk dat dat een verbetering voor je dorp is?
MakkieR denkt er te MakkieLijk over. Tuurlijk kan dat niet, echt van de zotte.
pi_181829226
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2018 23:24 schreef Inbox het volgende:

[..]

Maar MakkieR, zie je het werkelijk zitten om 400 gezinnen uit laten we zeggen Afrika , Pakistaan of Somalie je dorpje binnen te halen?

Denk je werkelijk dat dat een verbetering voor je dorp is?
Ik woon in een dorp waar vroeger een AZC was. Ik kan me goed voorstellen dat dit voor een klein stervend dorp de redding kan zijn. Natuurlijk zitten er nadelen aan. Je moet in de winkel een paar man extra hebben om alles in de gaten te houden. De mensen zelf mogen niet werken, dus alles moet voor ze worden gedaan. En ze moeten bezig worden gehouden. Er zullen extra busdiensten zijn om iedereen naar de stad te brengen voor wat er in het dorp niet te koop is en om naar de dokter en zo te gaan. Doordat er veel verloop is in de centra kun je er echter geen gemeenschap mee opbouwen. Iedereen zit er tijdelijk tot ze worden uitgezet of een huis krijgen. Wat dat betreft kun je beter een bouwproject met sociale woningbouw hebben. Dat is voor de meesten die een verblijfsvergunning krijgen het eindstation. En tegen de tijd dat ze daar zitten, zijn ze al wat bekender met onze taal en cultuur. If you build it they will come.
Ook de asielzoekers die zich in dorpen vestigen als ze eenmaal een verblijfsvergunning hebben, kunnen volgens mij prima integreren, al blijven de meesten toch een beetje een apart lid van de dorpsgemeenschap. Veel asielzoekers komen ook uit een dorp en staan dus open voor de dorpse manier van met elkaar omgaan. Je kunt beter dat soort asielzoekers in je dorp hebben dan de meeste autochtone Randstedelingen.
De meesten zullen niet helemaal integreren, vanwege hun geloof, maar je komt op zich een heel eind. Integratie in een klein dorp gaat 10x beter dan in de stad, zeker als je er gezamenlijk voor open staat. Nodig ze uit en help ze op weg. Het zijn gewoon mensen.
Maar het is inderdaad een voorbeeld van de fallacy of the broken window: voor de lokale economie is het goed, maar we moeten er met zijn allen wel belasting voor ophoesten.
pi_181829320
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2018 23:49 schreef Benger het volgende:

[..]

Ik woon in een dorp waar vroeger een AZC was. Ik kan me goed voorstellen dat dit voor een klein stervend dorp de redding kan zijn. Natuurlijk zitten er nadelen aan. Je moet in de winkel een paar man extra hebben om alles in de gaten te houden. De mensen zelf mogen niet werken, dus alles moet voor ze worden gedaan. En ze moeten bezig worden gehouden. Er zullen extra busdiensten zijn om iedereen naar de stad te brengen voor wat er in het dorp niet te koop is en om naar de dokter en zo te gaan. Doordat er veel verloop is in de centra kun je er echter geen gemeenschap mee opbouwen. Iedereen zit er tijdelijk tot ze worden uitgezet of een huis krijgen. Wat dat betreft kun je beter een bouwproject met sociale woningbouw hebben. Dat is voor de meesten die een verblijfsvergunning krijgen het eindstation. En tegen de tijd dat ze daar zitten, zijn ze al wat bekender met onze taal en cultuur. If you build it they will come.
Ook de asielzoekers die zich in dorpen vestigen als ze eenmaal een verblijfsvergunning hebben, kunnen volgens mij prima integreren, al blijven de meesten toch een beetje een apart lid van de dorpsgemeenschap. Veel asielzoekers komen ook uit een dorp en staan dus open voor de dorpse manier van met elkaar omgaan. Je kunt beter dat soort asielzoekers in je dorp hebben dan de meeste autochtone Randstedelingen.
De meesten zullen niet helemaal integreren, vanwege hun geloof, maar je komt op zich een heel eind. Integratie in een klein dorp gaat 10x beter dan in de stad, zeker als je er gezamenlijk voor open staat. Nodig ze uit en help ze op weg. Het zijn gewoon mensen.
Maar het is inderdaad een voorbeeld van de fallacy of the broken window: voor de lokale economie is het goed, maar we moeten er met zijn allen wel belasting voor ophoesten.
Goeie post waarvan ik echt niet weet of het sarcastisch of serieus is _O_
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')