abonnement Unibet Coolblue
pi_181818061
Alvast even vooraf, dit is geen Opel (Astra) afzeik topic graag dus inhoudelijk reageren als het even kan. :)

Gegevens
Astra K 2017
ecoflex Diesel 110Pk
~70k gereden
eerste eigenaar

Probleem 1
At random kan ik bij het optrekken de 2e en de 4e versnelling niet vinden. Als ik de pook in de 2 wil duwen veert hij gewoon terug. Voelt alsof er helemaal geen versnelling is, gewoon een leeg gat zonder weerstand maar als je de pook loslaat veert hij dus weer terug. De 1 en de 3 zijn op dat moment wel te vinden.

Garage heeft eea geherprogrammeerd zeggen ze, maar issue blijft. Heb dit trouwens al sinds ik hem nieuw kreeg en is ook al eerder naar gekeken, begint alleen steeds erger te worden

Probleem 2

In de afgelopen 2 maanden is tot 2x toe het koppelingspedaal op de grond blijven liggen. Als je hem dan weer omhoog trekt werkt ie gewoon weer.

Iemand hier weleens vaker van gehoord? Ik kan het niet beter omschrijven dan hierboven, en omdat ik het niet kan reproduceren, is het lastig te analyseren.
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_181818404
Is de garage een Opel dealer? Want je hebt nog steeds fabrieks garantie.
Wat zegt de Opel dealer over deze klachten?

Enne, aan een handbak valt niets te "herprogrammeren". Hooguit moet de boel eens goed afgesteld worden.
pi_181818902
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2018 16:10 schreef oldford het volgende:
Is de garage een Opel dealer? Want je hebt nog steeds fabrieks garantie.
Wat zegt de Opel dealer over deze klachten?

Enne, aan een handbak valt niets te "herprogrammeren". Hooguit moet de boel eens goed afgesteld worden.
Opel dealer idd

Vond herprogrammeren ook al erg vreemd bij een handbak. Vrijdag gaan ze er weer naar kijken
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_181820825
Bij mij is laatst het schakelmechaniek tussen pook en bak afgesteld, nadat ik wat klachten had.

Pedaal op de vloer zou een probleem met de hydrauliek zijn, (rem)vloeistof verversen en ontluchten kan een oplossing zijn.
.
pi_181821446
quote:
1s.gif Op maandag 10 september 2018 18:17 schreef Fer het volgende:
Bij mij is laatst het schakelmechaniek tussen pook en bak afgesteld, nadat ik wat klachten had.

Pedaal op de vloer zou een probleem met de hydrauliek zijn, (rem)vloeistof verversen en ontluchten kan een oplossing zijn.
Wat waren jouw klachten?
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_181821608
quote:
1s.gif Op maandag 10 september 2018 18:41 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Wat waren jouw klachten?
Mijn klacht was dat de koppeling al aangreep zodra het pedaal 1mm losliet, maar toen een monteur ermee ging rijden constateerde hij dat schakelen ook wat hakerig ging. Dus heeft hij het mechaniek afgesteld en ook op een of andere manier het aangrijppunt wat hoger gebracht.

Koppeling op de bodem had ik jaren terug met een vrij nieuwe Peugeot, die is toen ververst en weer ok.
.
pi_181898236
Klinkt als je hydraulisch druklager die defect is. Helaas zit deze in de bak, en moet de versnellingsbak gedemonteerd worden.
My dials are pupillated.
pi_181901311
Net telefoontje van de dealer, koppeling cilinder en leidingen gaan vervangen worden over 2 weken :{
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_181904965
Leuk zo’n hydraulisch druklager, mag de bak eraf.
.
pi_181921732
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 september 2018 19:19 schreef Fer het volgende:
Leuk zo’n hydraulisch druklager, mag de bak eraf.
Een dag werk zeiden ze. Maar alles binnen garantie en sowieso niet mijn probleem want leasebak
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')