abonnement Unibet Coolblue
pi_181818155
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2018 14:38 schreef Jaeger85 het volgende:
De generatie na deze wordt nog harder genaaid door de studielening en versobering van het ontslagrecht. Lange leve eeuwig flexwerk!
Jep
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_181818218
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2018 15:09 schreef Digi2 het volgende:
Ik kwam deze grafiekjes elders op het forum tegen maar dit tekent de situatie wel.
[ afbeelding ]
Vooral dat laatste is opvallend.
De economische groei mag ook wel eens naar de burger gaan.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_181818244
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2018 15:58 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Vooral dat laatste is opvallend.
De economische groei mag ook wel eens naar de burger gaan.
Dat gaat die groei al 40 jaar niet:

https://economie.rabobank(...)-staat-vrijwel-stil/
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_181818288
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2018 15:58 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Vooral dat laatste is opvallend.
De economische groei mag ook wel eens naar de burger gaan.
De werknemer heeft uiteindelijk wel de rekening van de financiele crisis mogen ophoesten maar nu het weer wat beter gaat economisch komt die er bekaaid vanaf. Ik werk in de zuivel en nog steeds is er geen nieuwe CAO terwijl die er in april al had moeten liggen :')
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_181818314
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2018 15:58 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Vooral dat laatste is opvallend.
De economische groei mag ook wel eens naar de burger gaan.
Is wel een beetje een misleidende grafiek. In 2006 was de collectieve lastendruk ongeveer even groot als nu, rond 1993 was het nog 45%. Het is dus geen continu stijgende grafiek, zoals daar wel gesuggereerd wordt.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_181818344
quote:
2s.gif Op maandag 10 september 2018 16:05 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Is wel een beetje een misleidende grafiek. In 2006 was de collectieve lastendruk ongeveer even groot als nu, rond 1993 was het nog 45%. Het is dus geen continu stijgende grafiek, zoals daar wel gesuggereerd wordt.
Het is een grafiek van de afgelopen 10 jaar. En eerlijk gezegd merk ik het zelf ook ik zie aan mijn spreadsheets gewoon dat ik elk jaar relatief meer belasting ga betalen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_181818350
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2018 16:03 schreef Digi2 het volgende:

[..]

De werknemer heeft uiteindelijk wel de rekening van de financiele crisis mogen ophoesten maar nu het weer wat beter gaat economisch komt die er bekaaid vanaf. Ik werk in de zuivel en nog steeds is er geen nieuwe CAO terwijl die er in april al had moeten liggen :')
In de zorg gaat het nu beter nu er niemand meer wil werken. +4% voor iedereen komende maand.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  maandag 10 september 2018 @ 16:08:11 #58
296169 Zihuatanejo
In Mexicooooooo!
pi_181818363
Vroeger kon je met een modaal inkomen een gezin onderhouden nu niet meer. Kijk maar eens naar de huizenprijzen, in sommige steden moet je tweemaal modaal verdienen voor een kleine apartement.
www.kiva.org. Steun ondernemers in ontwikkelingslanden.
pi_181818407
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2018 16:07 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Het is een grafiek van de afgelopen 10 jaar. En eerlijk gezegd merk ik het zelf ook ik zie aan mijn spreadsheets gewoon dat ik elk jaar relatief meer belasting ga betalen.
Dat is logisch, dat gebeurde namelijk ook.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_181818813
Lekker massaal op babyboompartij D66 blijven stemmen.
  maandag 10 september 2018 @ 16:51:00 #61
296169 Zihuatanejo
In Mexicooooooo!
pi_181819174
quote:
14s.gif Op maandag 10 september 2018 16:31 schreef tralalala het volgende:
Lekker massaal op babyboompartij D66 blijven stemmen.
Begrijp het maar wat is het alternatief? Alle partijen zijn hypocriet.
www.kiva.org. Steun ondernemers in ontwikkelingslanden.
pi_181819196
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2018 16:03 schreef Digi2 het volgende:

[..]

De werknemer heeft uiteindelijk wel de rekening van de financiele crisis mogen ophoesten maar nu het weer wat beter gaat economisch komt die er bekaaid vanaf. Ik werk in de zuivel en nog steeds is er geen nieuwe CAO terwijl die er in april al had moeten liggen :')
Wel lekker 50% voor de CEO van de door jouw belastinggeld geredde ING erbij ^O^
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_181819224
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2018 16:08 schreef Zihuatanejo het volgende:
Vroeger kon je met een modaal inkomen een gezin onderhouden nu niet meer. Kijk maar eens naar de huizenprijzen, in sommige steden moet je tweemaal modaal verdienen voor een kleine apartement.
Klopt. Dat vertaalt zich ook in die niet toegenomen welvaart voor Jan Modaal de afgelopen 40 jaar.
Want inderdaad, mijn moeder werkte niet en wij hadden het best ok thuis. Simpel huis in een oude volksbuurt, maar wel een goede auto en later zelfs een boot + op vakantie naar het buitenland met 3 kinderen.

Dat kan nu echt niet meer op 1 normaal salaris, omdat een rijtjesbunker ruim een half miljoen gulden moet kosten en vrije sectorhuur 1.400 tot 2.200 gulden per maand.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_181821243
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2018 16:54 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Klopt. Dat vertaalt zich ook in die niet toegenomen welvaart voor Jan Modaal de afgelopen 40 jaar.
Want inderdaad, mijn moeder werkte niet en wij hadden het best ok thuis. Simpel huis in een oude volksbuurt, maar wel een goede auto en later zelfs een boot + op vakantie naar het buitenland met 3 kinderen.

Dat kan nu echt niet meer op 1 normaal salaris, omdat een rijtjesbunker ruim een half miljoen gulden moet kosten en vrije sectorhuur 1.400 tot 2.200 gulden per maand.
Daar staat waarschijnlijk wel tegenover dat je schrikt als je kijkt hoe groot de huizen waren en hoe simpel de vakanties. Naar mijn gevoel hadden wij het vroeger (halverwege jaren 80) ook niet slecht, maar:
- het huis waar we met zijn vieren woonden was 80 m2. Ik woon nu in mijn eentje in 120 m2.
- Op vakantie gingen we met de auto kamperen in frankrijk. Eén keer per jaar. Nooit vliegvakanties. De andere vakanties naar mijn oma of andere kenissen. Tegenwoordig vlieg ik 2x per jaar de halve wereld rond en ga ik nog een keer binnen Europa op vakantie.
- Kinderkleding kwam op een enkele uitzondering na, van neefjes of buurkinderen. Bijna iedereen die ik nu ken met kinderen koopt een groot deel nieuw.
- De auto die we hadden was 100x simpeler dan een auto van nu. Raampjes die je open moest draaien, geen airco, geen navigatie, geen stuurbekrachtiging. Alleen een motor, een stuur en vier wielen.

Ik denk dat vooral het referentieniveau omhoog gegaan is en mensen een jaar of 20-30 geleden gewoon met minder tevreden waren omdat anderen ook minder hadden.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_181821462
Tja, als je ZZP'er wordt, neem je een bewust risico. Als je de volle winst wil incasseren als de zaken goed gaan moet je ook accepteren dat als de zaken slecht gaan je een probleem hebt. Anders moet je er niet aan beginnen.
pi_181822314
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2018 15:09 schreef Digi2 het volgende:
Ik kwam deze grafiekjes elders op het forum tegen maar dit tekent de situatie wel.
[ afbeelding ]
Wel een wat vreemde "dus", en dat nog wel van het FD.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_181822433
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2018 18:42 schreef Toefjes het volgende:
Tja, als je ZZP'er wordt, neem je een bewust risico. Als je de volle winst wil incasseren als de zaken goed gaan moet je ook accepteren dat als de zaken slecht gaan je een probleem hebt. Anders moet je er niet aan beginnen.
Nu doe je net of het een bewuste ingecalculeerde keuze was, terwijl juist bijvoorbeeld thuiszorgmedewerkers geen andere keus hadden dan het zzp schap te accepteren.
pi_181822563
quote:
7s.gif Op maandag 10 september 2018 14:41 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Het is ook de enige richting die nog een beetje houdbaar is. Tenzij je de staatskas de komende decennia genoeg spekt om voor iedereen die buiten de pot pist nog eten te geven.
Huh? Jij bent toch links?

Klinkt niet erg links.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_181822575
quote:
1s.gif Op maandag 10 september 2018 18:35 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

Daar staat waarschijnlijk wel tegenover dat je schrikt als je kijkt hoe groot de huizen waren en hoe simpel de vakanties. Naar mijn gevoel hadden wij het vroeger (halverwege jaren 80) ook niet slecht, maar:
- het huis waar we met zijn vieren woonden was 80 m2. Ik woon nu in mijn eentje in 120 m2.
Huizen worden ook inderdaad groter elk jaar. Mijn huis uit 1936 was in 1936 ook kleiner dan nu.
quote:
- Op vakantie gingen we met de auto kamperen in frankrijk. Eén keer per jaar. Nooit vliegvakanties. De andere vakanties naar mijn oma of andere kenissen. Tegenwoordig vlieg ik 2x per jaar de halve wereld rond en ga ik nog een keer binnen Europa op vakantie.
De vliegticketprijs is explosief gezakt, dus dat niet meenemen is oneerlijk
quote:
- Kinderkleding kwam op een enkele uitzondering na, van neefjes of buurkinderen. Bijna iedereen die ik nu ken met kinderen koopt een groot deel nieuw.
Echt? Hier herken ik mij niet in met 5 kinderen. Ook in mijn omgeving zie ik dit niet.
quote:
- De auto die we hadden was 100x simpeler dan een auto van nu. Raampjes die je open moest draaien, geen airco, geen navigatie, geen stuurbekrachtiging. Alleen een motor, een stuur en vier wielen.
Technische vooruitgang.... Techniek maakt dingen goedkoper. Je moet de gemiddelde auto van toen vergelijken met de gemiddelde auto van nu. Tenzij auto's ook elk jaar krimpen of groeien zoals jij ook bij huizen denkt.
quote:
Ik denk dat vooral het referentieniveau omhoog gegaan is en mensen een jaar of 20-30 geleden gewoon met minder tevreden waren omdat anderen ook minder hadden.
Nee, want 20-30 jaar geleden kon iemand met gezin en modaal inkomen gewoon rondkomen met de standaard dingen van die tijd en nu kan dat niet meer met de standaard dingen van deze tijd.
Vaste telefonie was vroeger heel duur. Vroeger was het zelfs normaal om je vaste telefoon te huren bij de ptt, omdat voor sommige mensen een vast telefoon kopen te duur was.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_181822597
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2018 14:40 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Tja, dat denk ik ook. Dus, onze leiders bewegen een andere richting op te gaan gaat 'm niet worden.
Leiders... je bedoelt die club die bidt om het vier jaar uit te houden en hun horizon nooit verder dan die vier jaar legt?

Ons politieke systeem nadert een faillissement en er is al uitste van betaling aangevraagd. Overigens geldt in andere landen hetzelfde. Her systeem is vakkundig gesloopt door die paar procent die graag ten koste van alles rijk wordt.

Overigens gaat het op de meeste vlakken bewijsbaar beter dan vroeger. Echter de politiek lijkt niet meer tot enig beleid te komen.
Whatever...
pi_181822634
quote:
1s.gif Op maandag 10 september 2018 19:21 schreef Spanky78 het volgende:
Overigens gaat het op de meeste vlakken bewijsbaar beter dan vroeger. Echter de politiek lijkt niet meer tot enig beleid te komen.
duh.... je hebt er een half inkomen bij per gezin..... gemiddeld dan.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_181822708
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2018 16:07 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

In de zorg gaat het nu beter nu er niemand meer wil werken. +4% voor iedereen komende maand.
4% erbij is een pleister op een onthoofding, die de afgelopen 20 jaar heeft plaatsgevonden. Alleen al de arbeidsproductiviteitstijging is waarschijnlijk al meer dan 4%....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_181822730
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2018 16:51 schreef Zihuatanejo het volgende:

[..]

Begrijp het maar wat is het alternatief? Alle partijen zijn hypocriet.
Ik ken ook inderdaad geen partij die dit tegen gaat.....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_181822780
quote:
1s.gif Op maandag 10 september 2018 18:35 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

Daar staat waarschijnlijk wel tegenover dat je schrikt als je kijkt hoe groot de huizen waren en hoe simpel de vakanties. Naar mijn gevoel hadden wij het vroeger (halverwege jaren 80) ook niet slecht, maar:
- het huis waar we met zijn vieren woonden was 80 m2. Ik woon nu in mijn eentje in 120 m2.
- Op vakantie gingen we met de auto kamperen in frankrijk. Eén keer per jaar. Nooit vliegvakanties. De andere vakanties naar mijn oma of andere kenissen. Tegenwoordig vlieg ik 2x per jaar de halve wereld rond en ga ik nog een keer binnen Europa op vakantie.
- Kinderkleding kwam op een enkele uitzondering na, van neefjes of buurkinderen. Bijna iedereen die ik nu ken met kinderen koopt een groot deel nieuw.
- De auto die we hadden was 100x simpeler dan een auto van nu. Raampjes die je open moest draaien, geen airco, geen navigatie, geen stuurbekrachtiging. Alleen een motor, een stuur en vier wielen.

Ik denk dat vooral het referentieniveau omhoog gegaan is en mensen een jaar of 20-30 geleden gewoon met minder tevreden waren omdat anderen ook minder hadden.
Valt wel mee hoor. Was eerst idd een portiekwoning waar ik bij m'n broer op de kamer sliep maar later een eengezinswoning met tuin en 4 slaapkamers.

En 1 x per jaar naar Italië met volpension.

En dan ook nog ieder weekend naar de boot.

En idd die auto's waren technisch simpeler maar echt niet zoveel goedkoper in verhouding hoor.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_181823249
quote:
1s.gif Op maandag 10 september 2018 18:35 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

Daar staat waarschijnlijk wel tegenover dat je schrikt als je kijkt hoe groot de huizen waren en hoe simpel de vakanties. Naar mijn gevoel hadden wij het vroeger (halverwege jaren 80) ook niet slecht, maar:
- het huis waar we met zijn vieren woonden was 80 m2. Ik woon nu in mijn eentje in 120 m2.
- Op vakantie gingen we met de auto kamperen in frankrijk. Eén keer per jaar. Nooit vliegvakanties. De andere vakanties naar mijn oma of andere kenissen. Tegenwoordig vlieg ik 2x per jaar de halve wereld rond en ga ik nog een keer binnen Europa op vakantie.
- Kinderkleding kwam op een enkele uitzondering na, van neefjes of buurkinderen. Bijna iedereen die ik nu ken met kinderen koopt een groot deel nieuw.
- De auto die we hadden was 100x simpeler dan een auto van nu. Raampjes die je open moest draaien, geen airco, geen navigatie, geen stuurbekrachtiging. Alleen een motor, een stuur en vier wielen.

Ik denk dat vooral het referentieniveau omhoog gegaan is en mensen een jaar of 20-30 geleden gewoon met minder tevreden waren omdat anderen ook minder hadden.
De jaren 80 waren economisch gezien best drama. Veel werkloosheid in elk geval, zeker in de eerste helft van de jaren 80.

Mensen die mijmeren dat het toen beter was: misschien in een aantal gevallen wel. Maar goed, toen werden we ook een stuk minder oud. Als je autopech had mocht je een kilometer lopen naar een praatpaal. Als je geluk had. We zijn nu zoveel verder dan toen. Op alle vlakken. Op sommige vlakken misschien iets té ver.

Als men niet tevreden is over het item geld: werk harder, of meer of geef minder uit.

Mensen klaagden vroeger wel, maar door de komst als fora als deze, de verschillende social media is het klagen voor sommigen een ziekte geworden, met zelfmedelijden en de slachtofferrol als meest vervelende symptoom.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')