quote:Ober maakt Eindhovense (39) belachelijk op bonnetje omdat zij geen rietje wil: 'Wat een kutleven heb je dan'
TILBURG/EINDHOVEN - Uitgelachen worden omdat je een voorvechter bent van een schoon milieu. Het overkwam de 39-jarige Willemijn Peeters uit Eindhoven afgelopen dinsdag, toen zij samen met twee vriendinnen wat ging drinken in Tilburg. Een ober maakte haar op het bonnetje belachelijk omdat ze liever geen rietje bij haar drinken wilde. ,,Ik stond echt helemaal perplex."
Sebastiaan Quekel 05-09-18, 18:18 Laatste update: 20:53
16
Ergens is het wel ironisch, erkent Peeters met een voorzichtig lachje. Dat uitgerekend zij door deze weinig subtiele ober te kakken wordt gezet.
'Wat een kutleven'
Al jaren reist de Eindhovense rond de wereld om mensen bewust te maken van het probleem van plastic in de oceanen. ,,Daarbij kijk ik natuurlijk ook naar mijn eigen gedrag. Ik let al op de kleine dingetjes, ook als ik ergens wat ga drinken. Dat is mij in deze tent helaas duur komen te staan."
Zoveel was het niet wat Peeters aan de bediening van restaurant RAW vroeg. Of de ober alsjeblieft geen rietje bij haar cocktail wilde doen. Tuurlijk, geen probleem, kreeg ze te horen.
De drankjes waren prima en eigenlijk was er niets op de middag aan te merken, totdat de Eindhovense het bonnetje te zien kreeg. ,,Geen rietje, want ik heb zo'n filmpje op Facebook gezien. Wat een kutleven, blablabla", stond onder haar drankjes geschreven.
'Ontzettend geschrokken'
Door een fout was dit grappig bedoelde stukje tekst op het bonnetje verschenen. Het was dus eigenlijk niet voor de ogen van Peeters bestemd. Dat maakt het voorval niet minder erg, zegt ze. ,,Het is belachelijk dat een bewuste consument op deze manier wordt afgestraft. Ik begrijp dat collega's onderling ginnegappen, maar dit zijn geen geintjes meer. Zeker niet over zo'n serieus onderwerp."
De bedrijfsleider van RAW is 'ontzettend geschrokken' van het bonnetje. ,,Hoe dit is gegaan is natuurlijk afschuwelijk", zegt ze. ,,Een klant die zo met het milieu bezig is verdient dit niet. Dat ben ik helemaal met haar eens." De ober in kwestie moet donderdag op gesprek komen bij de bedrijfsleiding. ,,Dat wordt een stevig gesprek, kan ik je vertellen. Dit zijn inderdaad geen grappen meer."
Modderfiguur
De bedrijfsleiding van RAW wil graag in contact komen met Peeters om over het voorval te praten. ,,Wij slaan echt een modderfiguur hiermee. Voor ons komt dit heel raar over. RAW zet zelf ook sterk in op een schoner milieu. Zo hebben we laatst nog alle plastic rietjes uitgebannen."
Peeters voelde dinsdag niet de behoefte om contact op te nemen met het restaurant, maar laat weten altijd open te staan voor een goed gesprek. ,,Sterker nog, ik zou die jongen graag willen uitnodigen om bij mijn organisatie eens te komen kijken. Dan kan hij met eigen ogen zien wat voor werk wij allemaal verrichten. Dan weet ik zeker dat hij voortaan andere grapjes maakt."
Niet mijn OPquote:Mmm, zou moeder Aarde het niet warmer hebben gekregen van dat reizen rond de wereld?
Dat zij geen rietje wil is prima. Dat een ober daar een rotopmerking over maakt, is vervelend. Maar de discussie over het gebruik van rietjes mist ook het een en ander.
Deugmensen die beslissingen willen nemen voor andere mensen en persoonlijke vrijheden afnemen. Is dat niet veel vervelender dan die rietjes die op de storthoop terecht komen?
Mevrouw heeft problemen met rietjes die in de oceanen terecht komen - terechte klacht - maar rietjes die je in een restaurant of cafe gebruikt, gaan de vuilnisbak in en worden verwerkt met ander afval. Nederland is geen Thailand, Bangladesh of China, waar veel meer plastic afval in de oceanen terecht komt.
Dit zegt meer over jouw omgang met andere mensen.quote:Op maandag 10 september 2018 13:14 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
dondert niet
ober is ober , bek houden en smile
een ober is gastheer, die moet zijn bek houden en vriendelijk lachenquote:Op maandag 10 september 2018 13:33 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Dit zegt meer over jouw omgang met andere mensen.
Dan moet hij dat lekker tegen zijn collega's doen, en zorgen dat de klant het niet op de bon krijgt.quote:Op maandag 10 september 2018 14:03 schreef Strani het volgende:
Dat een ober eens een grapje maakt tegen z'n collega's over een klant met absurde eisen, kan ik begrijpen. Maar iemand die geen rietje wilt!?
Ook dat natuurlijk, maar voor mij is de 'grap' zelf relevanter dan de fout die hij gemaakt heeft door haar dat deel van de bon te geven.quote:Op maandag 10 september 2018 14:06 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dan moet hij dat lekker tegen zijn collega's doen, en zorgen dat de klant het niet op de bon krijgt.
Ze wil geen rietje en heeft daar een prima reden voor (als ze namelijk wel een rietje zou hebben gehad dan was ze weer een hypocriet kutwijf geweest dat anderen de maat neemt met haar organisatie maar zelf vrolijk rietjes gebruikt).quote:Op maandag 10 september 2018 14:07 schreef Strani het volgende:
[..]
Ook dat natuurlijk, maar voor mij is de 'grap' zelf relevanter dan de fout die hij gemaakt heeft door haar dat deel van de bon te geven.
Dus volgens jou moet een ober blijven lachen, ook als 'ie in z'n smoel wordt getuft?quote:Op maandag 10 september 2018 13:41 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
een ober is gastheer, die moet zijn bek houden en vriendelijk lachen
en anders kranten gaan rondbrengen
Ik geloof dat je me verkeerd begrepen hebt. Ik verbaas me er juist over dat de ober al grappen maakt over een klant die alleen maar geen rietje wilt.quote:Op maandag 10 september 2018 14:12 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ze wil geen rietje en heeft daar een prima reden voor (als ze namelijk wel een rietje zou hebben gehad dan was ze weer een hypocriet kutwijf geweest dat anderen de maat neemt met haar organisatie maar zelf vrolijk rietjes gebruikt).
Dan begreep ik je idd verkeerd.quote:Op maandag 10 september 2018 14:13 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik geloof dat je me verkeerd begrepen hebt. Ik verbaas me er juist over dat de ober al grappen maakt over een klant die alleen maar geen rietje wilt.
Kan gebeuren.quote:
Niet afgedrukt idd maar wel om bij de bestellingen door te geven.quote:Op maandag 10 september 2018 13:19 schreef maily het volgende:
[..]
Op de bon ja? Nog nooit gezien .....
Wil je nu serieus vragen om een drankje zonder rietje vergelijken met fysieke aanvallen?quote:Op maandag 10 september 2018 14:13 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Dus volgens jou moet een ober blijven lachen, ook als 'ie in z'n smoel wordt getuft?
quote:De bedrijfsleider van RAW is 'ontzettend geschrokken' van het bonnetje. ,,Hoe dit is gegaan is natuurlijk afschuwelijk", zegt ze.
Tering.quote:afschuwelijk.
Blijkbaar wel.quote:Op maandag 10 september 2018 16:56 schreef Krollie het volgende:
Maar hoe kan dit door een fout bij de klant zijn gekomen? Iemand die dat erop heeft geschreven reikt het bonnetje toch niet uit aan de klant
Laat zich raden wat voor bak ellende hij over andere klanten uit brengt,quote:Op maandag 10 september 2018 14:13 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik geloof dat je me verkeerd begrepen hebt. Ik verbaas me er juist over dat de ober al grappen maakt over een klant die alleen maar geen rietje wilt.
En dan geen slachtofferhulp voor alle betrokkenen. Dat is er zelfs bij school shootings maar niet voor iets verschrikkelijks als dit.quote:
Precies ja. Ik zou niet willen weten wat je als klant zoal consumeert waar je, laten we zeggen, niet om gevraagd hebt.quote:Op maandag 10 september 2018 17:20 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Laat zich raden wat voor bak ellende hij over andere klanten uit brengt,
Duidelijk dat hij zijn beroep en zijn klanten haat
juistquote:Op maandag 10 september 2018 19:06 schreef Strani het volgende:
[..]
Precies ja. Ik zou niet willen weten wat je als klant zoal consumeert waar je, laten we zeggen, niet om gevraagd hebt.
je kan zo’n bonnetje gewoon deleten en opnieuw er in zetten en uitprinten. Puur luiheid of gewoon niet gezien dus.quote:Op maandag 10 september 2018 16:56 schreef Krollie het volgende:
Maar hoe kan dit door een fout bij de klant zijn gekomen? Iemand die dat erop heeft geschreven reikt het bonnetje toch niet uit aan de klant
.....quote:Op maandag 10 september 2018 19:06 schreef Strani het volgende:
[..]
Precies ja. Ik zou niet willen weten wat je als klant zoal consumeert waar je, laten we zeggen, niet om gevraagd hebt.
Ik wil graag weten waar de grens ligt. Natuurlijk hoeft een ober geen geweld te accepteren, maar een milieubetrokkene die iets vindt van een rietje (die teksten van het bonnetje komen niet uit de lucht vallen, mevrouw zal haar mening hebben gegeven) en zich nogal, eh fanatiek over uit laat, mag daar dan niet een beetje tegengas over worden gegeven?quote:Op maandag 10 september 2018 15:52 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wil je nu serieus vragen om een drankje zonder rietje vergelijken met fysieke aanvallen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |