abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_181815243
Ik ben op zoek naar bluetooth oordopjes. Ik wil geen knipperend lampje, geen oorbeugel (hoe heet dat?), uitwisselbare dopjes (geen links/rechts) en bediening in het snoertje.

Ik gebruik de dopjes elke nacht 1 tot 3 uur om met mijn luisterboek in slaap te vallen. Een knipperend lampje is in het donker vrij irritant. Ik gebruik de dopjes ook als ik half slaap, als ik me omdraai wil ik niet na hoeven denken of het linker- of rechterdopje in mijn oor moet.

Ik heb ervaring met alle varianten Plantronics oordopjes. Ik ben daar wel soort van tevreden over, ze hebben goed geluid, zitten lekker en hebben geen knipperend lampje.
Echter, er zijn ook nadelen. De Backbeat 2 heeft echt een slechte accuduur. Ik heb in de loop der jaren 4 sets versleten, die konden steeds terug onder garantie. De laatste keer kreeg ik de Backbeat 3 en daarvan is de accuduur maar 30% afgenomen in twee jaar. Echter, die dopjes zijn specifiek ontworpen voor het linker- en rechteroor en dat blijkt toch zeer onpraktisch.
Ik heb vorige week de Backbeat Fit besteld. Hij zit heerlijk, geen lampjes en de oortjes zijn uitwisselbaar. Maar nou is er weer een nieuw probleem: het snoertje is luidruchtig :') Als er iets tegen het snoertje aankomt, hoor ik in mijn oor een hard schurend geluid. Volledig stil liggen blijkt na een week toch echt niet te doen dus deze dopjes moeten geruild worden voor iets anders.

Ik heb 2 jaar geleden 6 sets dopjes thuis laten bezorgen en ze waren allemaal niet goed, vooral het knipperende lampje is een veel voorkomend probleem.

Heeft een van jullie de gouden tip?
Spoilers!
pi_181815337
Druppeltje zwarte verf over het ledje.
pi_181815379
Aliexpress al geprobeerd? Groot aanbod.
pi_181815553
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2018 12:56 schreef Handleiding het volgende:
Aliexpress al geprobeerd? Groot aanbod.
Ik heb geen tijd om lang te wachten tot er 10 sets binnenkomen en om alles wat onprettig is terug te sturen. Ik heb echt op korte termijn een goede set nodig.

En ik ben niet van plan om een nieuw set te gaan beschilderen, dat lijkt me niet handig met eventuele garantie. En ik twijfel of zwarte verf wel helpt, die ledjes zijn absurd fel in het donker ;)
Spoilers!
pi_181816015
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2018 13:08 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ik heb geen tijd om lang te wachten tot er 10 sets binnenkomen en om alles wat onprettig is terug te sturen. Ik heb echt op korte termijn een goede set nodig.

En ik ben niet van plan om een nieuw set te gaan beschilderen, dat lijkt me niet handig met eventuele garantie. En ik twijfel of zwarte verf wel helpt, die ledjes zijn absurd fel in het donker ;)
kneedgom
en je ogen sluiten kan ook wel helpen. :+

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 10-09-2018 13:43:25 ]
pi_181816107
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2018 13:08 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ik heb geen tijd om lang te wachten tot er 10 sets binnenkomen en om alles wat onprettig is terug te sturen. Ik heb echt op korte termijn een goede set nodig.

En ik ben niet van plan om een nieuw set te gaan beschilderen, dat lijkt me niet handig met eventuele garantie. En ik twijfel of zwarte verf wel helpt, die ledjes zijn absurd fel in het donker ;)
ik had binnen een week nieuwe oortjes via Ali....
pi_181818785
https://www.bol.com/nl/p/(...)RfD_BwE&gclsrc=aw.ds

En dan ledje zwart verven of een zwarte stikker plakken.

Niet de beste tip maar soms gewoon een simpele aanpassing voor je wensen te voldoen.
pi_181818816
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2018 12:56 schreef Handleiding het volgende:
Aliexpress al geprobeerd? Groot aanbod.
Goed idee. Producten die niet volgens Europese normen zijn getest inwendig aanbrengen. :')
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_181819165
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2018 16:31 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Goed idee. Producten die niet volgens Europese normen zijn getest inwendig aanbrengen. :')
:Z
pi_181827130
De Jaybird Freedom of X3 zijn daar prima voor geschikt
  maandag 10 september 2018 @ 23:50:05 #11
317952 geldwolf
De echte Henk en Ria
pi_181829240
Airpods een optie?
en een poot van snuffel de hond
pi_181832573
quote:
1s.gif Op maandag 10 september 2018 23:50 schreef geldwolf het volgende:
Airpods een optie?
Dat raakt dan weer kwijt in bed :D

Ik ga eens naar die Jaybirds kijken.
Spoilers!
pi_181832615
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 september 2018 08:18 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Dat raakt dan weer kwijt in bed :D

Ik ga eens naar die Jaybirds kijken.
Ik heb zelf de Jabra Elite 65t en zou echt niet meer terug willen naar oordopjes met een kabeltje ertussen.

Voordeel van de Jaybird Freedom is wel dat ze zo klein zijn, dat je op je zij kunt slapen zonder ze te voelen.
pi_181832936
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 september 2018 08:28 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Ik heb zelf de Jabra Elite 65t en zou echt niet meer terug willen naar oordopjes met een kabeltje ertussen.

Voordeel van de Jaybird Freedom is wel dat ze zo klein zijn, dat je op je zij kunt slapen zonder ze te voelen.
Ik zie zeker het voordeel van kabelloos. Maar ik gebruik ze 100% van de tijd in bed en ik slaap niet al te rustig. Zulke dopjes gaan in mijn geval echt geen succes worden :)
Spoilers!
pi_181838307
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 september 2018 08:28 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Ik heb zelf de Jabra Elite 65t en zou echt niet meer terug willen naar oordopjes met een kabeltje ertussen.

Voordeel van de Jaybird Freedom is wel dat ze zo klein zijn, dat je op je zij kunt slapen zonder ze te voelen.
Ik heb de Freedom besteld, bedankt voor de tip :)
Spoilers!
pi_181840919
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2018 15:21 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ik heb de Freedom besteld, bedankt voor de tip :)
^O^

Denk dat je er erg tevreden mee zult zijn. De enige minpunten voor mij waren de wat korte accuduur (4u zonder laadblokje eraan) en het feit dat geluid niet synchroon loopt als ik video’s kijk. Maar voor jouw doeleinden zullen dat geen dealbreakers zijn. Het geluid is top, en goed te customizen met de app.

Ik raad je wel aan de foam tips te gebruiken in plaats van de siliconen. Betere fit, betere isolatie en daardoor ook beter geluid.

Overigens twijfel ik nu heel sterk of er geen lampje in zit. Maar zelfs als die er in zit moet het niet echt een probleem zijn, omdat het kabeltje achter je hoofd langs loopt, dus een eventueel lampje toch niet zichtbaar is en/of weg valt onder je haar.

[ Bericht 8% gewijzigd door Splackavellie02 op 11-09-2018 18:02:15 ]
pi_181841774
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 september 2018 17:41 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

^O^

Denk dat je er erg tevreden mee zult zijn. De enige minpunten voor mij waren de wat korte accuduur (4u zonder laadblokje eraan) en het feit dat geluid niet synchroon loopt als ik video’s kijk. Maar voor jouw doeleinden zullen dat geen dealbreakers zijn. Het geluid is top, en goed te customizen met de app.

Ik raad je wel aan de foam tips te gebruiken in plaats van de siliconen. Betere fit, betere isolatie en daardoor ook beter geluid.

Overigens twijfel ik nu heel sterk of er geen lampje in zit. Maar zelfs als die er in zit moet het niet echt een probleem zijn, omdat het kabeltje achter je hoofd langs loopt, dus een eventueel lampje toch niet zichtbaar is en/of weg valt onder je haar.
We zullen zien. Een lampje is wel altijd een probleem. Een headset zwerft nogal in mijn bed 's nachts. Ik ben erg migrainegevoelig dus als ik wakker wordt en een knipperend lampje naast mijn hoofd zie is het gelijk bingo. We zullen zien. Het komt vast goed uiteindelijk :)
Spoilers!
  dinsdag 11 september 2018 @ 21:58:34 #18
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_181846720
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 september 2018 08:18 schreef Lucky_Strike het volgende:
Dat raakt dan weer kwijt in bed
Pro tip: als je keihard gaat knuffelen, leg dan de Airpods op het nachtkastje.

Maar serieus nu, jouw use case lijkt op die van mij. Ik val met podcasts in slaap, en ikzelf word niet wakker van geknipper maar mijn eega dus wel.

Dat Jabra spul ziet er goed uit. Ik wil ze het liefst met USB-C in plaats van Micro-USB, maar die zijn er nog amper (komt wel, maar duurt nog even).
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_181847521
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2018 21:58 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Pro tip: als je keihard gaat knuffelen, leg dan de Airpods op het nachtkastje.
Helemaal waar ;)
Spoilers!
pi_181849993
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2018 21:58 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Pro tip: als je keihard gaat knuffelen, leg dan de Airpods op het nachtkastje.

Maar serieus nu, jouw use case lijkt op die van mij. Ik val met podcasts in slaap, en ikzelf word niet wakker van geknipper maar mijn eega dus wel.

Dat Jabra spul ziet er goed uit. Ik wil ze het liefst met USB-C in plaats van Micro-USB, maar die zijn er nog amper (komt wel, maar duurt nog even).
Ik baalde wel een beetje toen de Elite 65t Active uitkwamen, vlak nadat ik de 65t gekocht had. De oordopjes doen het nog uitstekend, maar de case heeft een beetje aan functionaliteit verloren nadat ik hem had mee gewassen in een broekzak :')

Ik las laatst dat Audio-Technica ook met twee verschillende truly wireless-modellen; een sportmodel en een high end model. Het sportmodel zou voor mij ideaal zijn, maar biedt nauwelijks meerwaarde over de Jabra’s. Het high end model heeft flink grotere drivers, langere accuduur en claimt een betere verbinding. Als het verschil in geluidskwaliteit groot genoeg is, wil ik die nog wel overwegen.

Al kun je bij Jabra alles los nabestellen: zowel de case als een linker- of rechteroortje voor $59,99. Dat is een goedkopere oplossing.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')