abonnement Unibet Coolblue
  maandag 10 september 2018 @ 10:31:44 #1
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_181813038
Dag Judith, je ietwat naïeve inbreng zal gemist worden, het ga je goed buiten de politiek. Misschien zien we je nog een keer terug als burgemeester?

https://www.nu.nl/politie(...)erlaat-politiek.html

quote:
Groen links Europarlementariër Judith Sargentini stelt zich niet verkiesbaar voor een derde termijn. De 44-jarige politica is lid sinds 2009 en wil plaatsmaken voor nieuw talent.
Ze was eerder lid van de Amsterdamse gemeenteraad en stapt nu helemaal uit de politiek. "Er is een tijd van komen en eentje van gaan", liet de politica maandag weten.

Sargentini houdt zich in het Europees Parlement bezig met onder meer kwesties als asiel en migratie. Ook zit ze in een commissie die antiterrorismebeleid onder de loep neemt.

Daarnaast is ze Hongarije-rapporteur. Deze week stemt het parlement over haar rapport waarin ze ervoor pleit dat de EU de zwaarste strafmaatregel tegen de regering van premier Viktor Orban treft, een procedure die al loopt tegen Polen. Hongarije neemt een loopje met de rechtsstaat en de democratie, betoogt ze in haar rapport.

Sargentini belooft in het debat over de kwestie om "vol vuur" de gezamenlijke Europese waarden te verdedigen.

De Europese verkiezingen worden volgend jaar mei gehouden. Bas Eickhout is opnieuw lijsttrekker voor GroenLinks.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_181813061
dag tegen Judith Sargentini

[ Bericht 80% gewijzigd door #ANONIEM op 10-09-2018 10:33:51 ]
  maandag 10 september 2018 @ 10:36:42 #3
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_181813106
Er is geen greintje bewijs voor de stelling dat Judith Sargentini zich niet meer verkiesbaar gaat stellen. Is hysterie.
pi_181814094
Dag!
U MAD?
  maandag 10 september 2018 @ 11:38:45 #5
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_181814117
quote:
Er is een tijd van komen en eentje van gaan en mijn tijd van gaan is nu gekomen
  maandag 10 september 2018 @ 11:44:56 #6
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_181814212
quote:
9s.gif Op maandag 10 september 2018 11:38 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Ze kan altijd nog (slechte) liedjesschrijver worden zo te zien.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_181814496
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2018 10:36 schreef Kopiko het volgende:
Er is geen greintje bewijs voor de stelling dat Judith Sargentini zich niet meer verkiesbaar gaat stellen. Is hysterie.
Nou, als dit de enige keer is dat ze de waarheid spreekt, ben ik voor.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_181818333
https://www.trouw.nl/demo(...)-proberen-~ae812e78/

Overmorgen hoopt Sargentini haar politieke hoogtepunt te beleven. Dan stemt het parlement in Straatsburg over haar rapport over de afglijdende rechtsstaat in Hongarije. Als een tweederde meerderheid instemt met dat rapport, moeten de EU-lidstaten overwegen een zogeheten artikel 7-procedure in gang te zetten tegen Boedapest. Zo’n proces, dat kan leiden tot tijdelijke schorsing van een lidstaat, loopt al een tijdje tegen Polen, vanuit de Europese Commissie. Als in de kwestie-Hongarije de eerste stap in zo’n procedure door het Europees Parlement wordt gezet, zou dat een primeur zijn.

“Het wordt heel spannend. Het is sowieso een morele overwinning want we zijn verzekerd van een ‘gewone’ meerderheid, maar of we tot twee derde komen? Dat kunnen we net halen, maar ook net niet, als een paar parlementariërs uiteindelijk niet het lef hebben om tegen partijlijnen in te stemmen.”


Maak je niet Europa juist instabieler door zo'n procedure in gang te zetten ? Dat zou nog eens een reden voor Orban zijn om de EU helemaal de rug toe te keren.
Terwijl dieren zich aanpassen aan de wereld om te overleven, veranderen mensen de wereld teneinde méér te zijn. - Paulo Freire
pi_181818397
quote:
9s.gif Op maandag 10 september 2018 11:38 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Tering, da's diep!
  maandag 10 september 2018 @ 16:48:03 #10
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_181819131
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2018 16:06 schreef Ambystoma_mexicanum het volgende:
https://www.trouw.nl/demo(...)-proberen-~ae812e78/

Overmorgen hoopt Sargentini haar politieke hoogtepunt te beleven. Dan stemt het parlement in Straatsburg over haar rapport over de afglijdende rechtsstaat in Hongarije. Als een tweederde meerderheid instemt met dat rapport, moeten de EU-lidstaten overwegen een zogeheten artikel 7-procedure in gang te zetten tegen Boedapest. Zo’n proces, dat kan leiden tot tijdelijke schorsing van een lidstaat, loopt al een tijdje tegen Polen, vanuit de Europese Commissie. Als in de kwestie-Hongarije de eerste stap in zo’n procedure door het Europees Parlement wordt gezet, zou dat een primeur zijn.

“Het wordt heel spannend. Het is sowieso een morele overwinning want we zijn verzekerd van een ‘gewone’ meerderheid, maar of we tot twee derde komen? Dat kunnen we net halen, maar ook net niet, als een paar parlementariërs uiteindelijk niet het lef hebben om tegen partijlijnen in te stemmen.”


Maak je niet Europa juist instabieler door zo'n procedure in gang te zetten ? Dat zou nog eens een reden voor Orban zijn om de EU helemaal de rug toe te keren.
Mooi hè, politiek, men moet het overwegen... dat klinkt nog zwakker dan de formulering voor het voormalige raadgevend referendum.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_181819148
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2018 16:06 schreef Ambystoma_mexicanum het volgende:
Maak je niet Europa juist instabieler door zo'n procedure in gang te zetten ? Dat zou nog eens een reden voor Orban zijn om de EU helemaal de rug toe te keren.
Sowieso Duitsers en hun groenlinks marionetten die denken Hongarije de les te kunnen lezen. :')
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_181825101
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2018 16:48 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Sowieso Duitsers en hun groenlinks marionetten die denken Hongarije de les te kunnen lezen. :')
Eigenlijk is het heel simpel... Hongarije wil graag bij de EU vanwege de voordelen, maar nu blijkt dat er ook nadelen zijn, en dat willen ze natuurlijk niet.... :')
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_181825496
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2018 21:01 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Eigenlijk is het heel simpel... Hongarije wil graag bij de EU vanwege de voordelen, maar nu blijkt dat er ook nadelen zijn, en dat willen ze natuurlijk niet.... :')
Goh... wat vreemd dat ze zich niet nog verder laten naaien. je zou het niet verwachten. :')
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_181827821
Judith Sargentini is wel typerend voor de gemiddelde GroenLinkser; handelt enkel op basis van emotie en is daarnaast ook nog eens volkomen wereldvreemd.
pi_181831497
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2018 22:36 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Judith Sargentini is wel typerend voor de gemiddelde GroenLinkser; handelt enkel op basis van emotie en is daarnaast ook nog eens volkomen wereldvreemd.
Mmm. Na al die jaren heeft ze schijnbaar toch het licht gezien, en gaat ze die kneuzenkermis verlaten.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  dinsdag 11 september 2018 @ 05:51:58 #16
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_181831529
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2018 22:36 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Judith Sargentini is wel typerend voor de gemiddelde GroenLinkser; handelt enkel op basis van emotie en is daarnaast ook nog eens volkomen wereldvreemd.
Ik had uit interesse haar wiki even gelezen, haar hele leven politiek actief geweest en volgens mij nog nooit een “normale” baan gehad. Gestart bij de PSP en banen bij NGOs op gebied van ontwikkelingssamenwerking.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  dinsdag 11 september 2018 @ 07:44:41 #17
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_181832256
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 september 2018 05:51 schreef nixxx het volgende:

[..]

Ik had uit interesse haar wiki even gelezen, haar hele leven politiek actief geweest en volgens mij nog nooit een “normale” baan gehad. Gestart bij de PSP en banen bij NGOs op gebied van ontwikkelingssamenwerking.
ah, dat zijn geen normale banen?
We have always been at war with Eastasia.
pi_181832400
Die heeft echt 0,0 bijgedragen.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
  dinsdag 11 september 2018 @ 08:00:36 #19
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_181832438
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 september 2018 07:44 schreef -XOR- het volgende:

[..]

ah, dat zijn geen normale banen?
In mijn opinie niet helemaal normaal, vandaar de aanhalingstekens.
Het lijkt mij dat het je wereldbeeld wel vormt (of vervormd) als je je hele beroepsleven doorbrengt in of links-pacifistische politieke organisaties, of gesubsidieerde ontwikkelingssamenwerking NGOs. Nu ik dit over haar weet ben ik ook minder verbaasd over haar uitlatingen.

Begrijp me niet verkeerd, ik heb geen hekel aan haar, ook al ben ik het grotendeels met haar oneens op denk ik alle belangrijke onderwerpen. Er is ruimte voor alle meningen en ze heeft iig een achterban die ze vertegenwoordigt. Die wil ik niet zomaar wegzetten of monddood maken.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  dinsdag 11 september 2018 @ 09:04:10 #20
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_181832924
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 september 2018 08:00 schreef nixxx het volgende:

[..]

In mijn opinie niet helemaal normaal, vandaar de aanhalingstekens.
Het lijkt mij dat het je wereldbeeld wel vormt (of vervormd) als je je hele beroepsleven doorbrengt in of links-pacifistische politieke organisaties, of gesubsidieerde ontwikkelingssamenwerking NGOs. Nu ik dit over haar weet ben ik ook minder verbaasd over haar uitlatingen.

Begrijp me niet verkeerd, ik heb geen hekel aan haar, ook al ben ik het grotendeels met haar oneens op denk ik alle belangrijke onderwerpen. Er is ruimte voor alle meningen en ze heeft iig een achterban die ze vertegenwoordigt. Die wil ik niet zomaar wegzetten of monddood maken.
Uiteraard, ze kwam op mij ook altijd wat naïef over een heeft inderdaad haar hele werkzame leven in die bubbel vertoefd.

Werknemer zijn bij een ngo is echter een baan als elke andere.
We have always been at war with Eastasia.
  dinsdag 11 september 2018 @ 10:49:49 #21
478980 Voice_Over
Chief Opinion Officer
pi_181834311
Naïeve linkse gekkie die niks heeft kunnen beteken voor de mensheid laat staan voor Nederland. Dus enorm gefaald.
pi_181836473
Zonde van dit soort mensen moeten we meer in de politiek hebben. Haar realiteitszin is lovenswaardig.
pi_181843644
EU politica die zegt dat de EU niets bereikt heeft. :')
  woensdag 12 september 2018 @ 07:14:29 #24
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_181852327
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2018 19:57 schreef Nintex het volgende:
EU politica die zegt dat de EU niets bereikt heeft. :')
Wat grappig, heb je daar een bronnetje van? Lijkt me wel interessant wat voor argumenten ze aandraagt.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')