abonnement Unibet Coolblue
pi_181812009
Oke, komt er weer 1 in de categorie debiele vragen!

Normaal gesproken schrijf je op een envelop:
Naam
Adres
Postcode+woonplaats
Eventueel land.

Mijn brief moet naar een dame die in Duitsland voor een instantie werkt. Dus mijn brief is eigenlijk geadresseerd naar die instantie. Kan ik dan het volgende doen?
Naam dame in kwestie
Naam instantie
Adres
Postcode + Plaats
Land
pi_181812046
Andersom, zou ik zeggen.

Naam instantie
T.a.v. naam dame
Rest van adresgegevens
pi_181812148
quote:
1s.gif Op maandag 10 september 2018 09:26 schreef zarGon het volgende:
Andersom, zou ik zeggen.

Naam instantie
T.a.v. naam dame
Rest van adresgegevens
Dit wordt 'm! Thx
pi_181812313
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2018 09:34 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Dit wordt 'm! Thx
De Nederlandse 't.a.v.' is "z.H" in het Duits.

quote:
Geadresseerde

Vermeld de geadresseerde (voor wie de brief bedoeld is) zowel op de enveloppe als op de brief. Vermeld ook de afdeling en/of de naam van degene aan wie je de brief schrijft.
Onder de bedrijfsnaam schrijf je voluit de naam van de persoon aan wie de brief gericht is, gebruik dus geen initialen. Voorafgaand aan de naam schrijf je 'z. H. Herrn' of 'z. H. Frau'. De afkorting 'z. H.' is van 'zu Händen', dit staat voor 'ter attentie van'.
Na de straatnaam volgt vaak een witregel, maar dit is geen verplichting meer. De Duitse postbedrijven verzoeken zelfs geen witregel te gebruiken i.v.m. het automatisch lezen van adressen. Voorheen werd een landaanduiding voor de postcode gezet, bijvoorbeeld D-47533, maar dit hoeft niet meer. Een postbusheet Postfach.
Bron: https://www.tuxx.nl/briefindeling/duits/.
quote:
Bijvoorbeeld ter attentie van (t.a.v.) wie de brief is geschreven. In het Duits gebruik je daar de afkorting 'z.H.' voor. Dat staat voor 'zu Händen von'. Let hierbij op dat na 'zu Händen von' de derde naamval volgt.
Bron: https://educatie-en-schoo(...)zakelijke-brief.html.


[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 10-09-2018 09:47:11 ]
pi_181812328
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2018 09:46 schreef zarGon het volgende:

[..]

De Nederlandse 't.a.v.' is "z.H" in het Duits.

[..]

Bedankt :P Had het al opgezocht inderdaad.
pi_181818352
Hey, je hebt het antwoord al maar ik heb nog misschien een interessant linkje. Op de website van de Wereldpostunie kun je voor elk land kijken hoe je het beste kunt adresseren, met voorbeelden en zo er bij:
http://www.upu.int/en/act(...)ember-countries.html
pi_181818658
Zet als land wel "Duitsland" erop, en niet "Deutschland".
De Nederlandse post moet weten naar welk land het moet en daarom kan het land het beste in het Nederlands geschreven worden. De Duitse post boeit het land op de brief geen donder, want het is er al.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')