abonnement Unibet Coolblue
pi_181803412
quote:
Spanje wil migranten terugsturen, tot onvrede van Raad van Europa



Spanje wil hard ingrijpen bij de enclaves in Marokko, Ceuta en Melilla. Migranten die daar over de hekken klimmen, moeten wat de Spaanse regering betreft meteen terug. Maar de Raad van Europa heeft Spanje alweer teruggefloten. Die vindt dat het onmiddellijk terugzetten van vluchtelingen moet stoppen.

"Ieder persoon die aankomt in Spanje moet worden beschermd tegen collectieve uitwijzingen en heeft recht op een eerlijke asielprocedure. Dat geldt ook voor mensen die over grenshekken in Melilla en Ceuta klimmen", zegt Tomás Bocek, speciaal afgezant migratie en vluchtelingen bij de Raad van Europa, niet te verwarren met de Europese Unie.

Niet anders
Bocek bezocht de twee omstreden stukjes land die Spanje in het noorden van Marokko nog bezit en publiceerde deze week zijn bevindingen. In het verslag noemt hij het hanteren van de migrantenstroom een uitdaging voor alle Europese lidstaten. "Dat is niet anders voor Spanje."

Controle en veiligheid rond grenzen is één kant van het verhaal, gaat het rapport verder. "Maar aan de andere kant staan bescherming van mensenrechten van migranten en vluchtelingen." Ook de opvang door de overvolle migrantencentra in de enclaves komt er in het verslag slecht vanaf.

Mensensmokkelaars
Spanje is dit jaar de voornaamste bestemming geworden van Afrikaanse migrantenbootjes. Bij VN-vluchtelingenorganisatie UNHCR schoot de teller deze week de dertigduizend migranten voorbij. Ruim een derde van deze groep kwam Spanje binnen via Ceuta en Melilla.

Ook groepen mensensmokkelaars hebben de enclaves als nieuwe springplank ontdekt en zitten achter de bestorming van de metershoge hekken, zeggen politiediensten. Ze rekenen migranten momenteel 200 dirham (iets meer dan 18 euro) om mee te mógen doen aan de aanvallen op de grensposten.

De enclave Ceuta werd onder meer in juli bestormd. Zo'n 600 mensen haalden het toen. En juist daar moet de druk, als het aan Spanje ligt, snel verdwijnen. 116 migranten die er eind augustus in slaagden met veel geweld over het prikkeldraad van Ceuta te klauteren, zijn vrijwel meteen naar Marokko teruggebracht. Daarbij werd voor het eerst gebruik gemaakt van een akkoord met de Marokkanen uit 1992. Dat akkoord geeft Spanje het recht mensen terug te sturen die via Marokko illegaal het land binnenkomen.

Wat de Spaanse minister Fernando Grande-Marlaska betreft, blijft het zeker niet bij één keer. "We geven criminele organisaties die handelen met mensen de boodschap dat we hun gewelddadige vorm van migratie niet tolereren. We willen menselijk zijn, maar dat betekent niet dat we alles maar toestaan."

Marokko verplaatst migranten
Maar niet alleen vanuit de Raad van Europa is kritiek op het groepsgewijs terugsturen van groepen migranten. Zeker 1600 Afrikaanse migranten werden afgelopen weken door Marokko in het noorden van het land opgepakt en met bussen gedropt rond de plaats Tiznit, zo'n 700 kilometer ten zuiden van Rabat. Volgens Marokkaanse autoriteiten zijn daar de levensomstandigheden beter voor de migranten.

Mensenrechtengroepen zeggen echter dat het gaat om illegale arrestaties, uitgevoerd zonder gerechtelijke uitspraken. "Marokko, Spanje en de Europese Unie zijn hiervoor direct verantwoordelijk", zegt een woordvoerder van de groepen tegen het Franse persbureau AFP. In twintig Spaanse steden werd deze week gedemonstreerd tegen het terugsturen van migranten naar Marokko.

Van de kant van de regering is nog niet gereageerd op het rapport van de Raad van Europa.
https://nos.nl/artikel/22(...)raad-van-europa.html
pi_181803555
Waarom? Waarom? Hebben wij in godsnaam die grenzen opgeheven?
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_181803583
quote:
1s.gif Op zondag 9 september 2018 20:44 schreef halfway het volgende:
Waarom? Waarom? Hebben wij in godsnaam die grenzen opgeheven?
De EU en Raad van Europa zijn een enorm ideologisch bolwerk (idealen uit de Verlichting en het is gedrenkt in die ideologie, pragmatisme is ver te zoeken). Oude beschavingen vervallen vaak omdat ze vasthouden aan oude idealen die ze in een ver verleden zeer succesvol hebben gemaakt, die oude idealen (het oude succesvolle recept) worden dan vastgeklonken in verdragen en wetten, waardoor alle flexibiliteit uit een maatschappij/beschavingen worden geramd, als zich dan een existentieel probleem opdient dan zijn innovatieve oplossingen uit den boze.

[ Bericht 3% gewijzigd door Jellereppe op 09-09-2018 20:51:19 ]
pi_181803605
Raad van Europa die Spanje terecht op de vingers tikt
pi_181803681
Ja sinterklaas komt ook uit Spanje dus laten alle vluchtelingen daar maar naartoe reizen :)
"Leuker kunnen wij het niet maken , ingewikkelder wel." Lang leve de Belastingdienst!
pi_181803770
Is die Raad zo ongeveer de VN voor oorlogsmissies? Of heeft het meer macht?
Google is your friend, abuse your friends
pi_181803810
Tomas :') :') :') :')
Zulke figuren moet je oppakken
Ik zwaai naar dieren.
  zondag 9 september 2018 @ 20:54:52 #8
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_181803946
Eensch
#KICKOUTZP
pi_181804012
quote:
collectieve uitwijzingen
Gewoon iedereen een briefje met
quote:
[naam]
No vuelvas!
En weer over de grens gooien.

Individueel genoeg?
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
  zondag 9 september 2018 @ 20:56:57 #10
8369 speknek
Another day another slay
pi_181804038
quote:
1s.gif Op zondag 9 september 2018 20:44 schreef halfway het volgende:
Waarom? Waarom? Hebben wij in godsnaam die grenzen opgeheven?
Waarom denk je dat Spanje de grenzen met Marokko heeft opgeheven? Staat nota bene in het artikel dat er een grens is.

De reden voor Schengen is overigens een coole vijf biljoen ekkies, dus ¤ 5.000.000.000.000 winst, tussen 1995-2014. Maar dat terzijde.

[ Bericht 5% gewijzigd door speknek op 09-09-2018 21:02:33 ]
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_181804290
Deze draad was dichtgegooid, weet niet precies waarom maar deze info hoort hier wel bij lijkt me.

NWS / Honderden migranten bestormen Spaanse exclave Ceuta
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  zondag 9 september 2018 @ 21:06:47 #12
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_181804413
Waarom wil de Raad van Europa zo graag tuig binnenhalen dat letterlijk gewapend ongewenst een land binnentreedt en daarbij geweld niet schuwt? Waarom wil je die lui kans geven op een verblijfsvergunning hier?

Echt, ik kots meer en meer op die hele EU. Het heeft zo zn voordelen, maar dit soort gedrag maakt dat ik steeds meer pleit voor opheffing van die hele EU of in ieder geval uittreding/opzeggen van EU-lidmaatschap.
  zondag 9 september 2018 @ 21:15:07 #13
8369 speknek
Another day another slay
pi_181804652
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 21:06 schreef Kamelenteen het volgende:
Waarom wil de Raad van Europa zo graag tuig binnenhalen dat letterlijk gewapend ongewenst een land binnentreedt en daarbij geweld niet schuwt? Waarom wil je die lui kans geven op een verblijfsvergunning hier?

Echt, ik kots meer en meer op die hele EU. Het heeft zo zn voordelen, maar dit soort gedrag maakt dat ik steeds meer pleit voor opheffing van die hele EU of in ieder geval uittreding/opzeggen van EU-lidmaatschap.
De Raad van Europa heeft niets met de EU te maken.

Rusland zit er bijvoorbeeld ook in, en die wil maar wat graag dat deze lui in de EU komen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zondag 9 september 2018 @ 21:15:57 #14
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_181804679
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 20:45 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

De EU en Raad van Europa zijn een enorm ideologisch bolwerk (idealen uit de Verlichting en het is gedrenkt in die ideologie, pragmatisme is ver te zoeken). Oude beschavingen vervallen vaak omdat ze vasthouden aan oude idealen die ze in een ver verleden zeer succesvol hebben gemaakt, die oude idealen (het oude succesvolle recept) worden dan vastgeklonken in verdragen en wetten, waardoor alle flexibiliteit uit een maatschappij/beschavingen worden geramd, als zich dan een existentieel probleem opdient dan zijn innovatieve oplossingen uit den boze.
Precies.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_181804718
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 20:56 schreef speknek het volgende:

[..]

Waarom denk je dat Spanje de grenzen met Marokko heeft opgeheven? Staat nota bene in het artikel dat er een grens is.

De reden voor Schengen is overigens een coole vijf biljoen ekkies, dus ¤ 5.000.000.000.000 winst, tussen 1995-2014. Maar dat terzijde.
Winst voor wie?
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  zondag 9 september 2018 @ 21:18:52 #16
8369 speknek
Another day another slay
pi_181804778
quote:
1s.gif Op zondag 9 september 2018 21:17 schreef halfway het volgende:

[..]

Winst voor wie?
Europese bruto binnenlandse producten.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zondag 9 september 2018 @ 22:16:29 #17
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_181806598
Hier gaat het dus gewoon mis.
Als landen niet meer zelf mogen bepalen wie ze wel of niet willen uitzetten/terugsturen dan vraag je dus om problemen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  zondag 9 september 2018 @ 22:17:28 #18
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_181806660
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 20:45 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

De EU en Raad van Europa zijn een enorm ideologisch bolwerk (idealen uit de Verlichting en het is gedrenkt in die ideologie, pragmatisme is ver te zoeken). Oude beschavingen vervallen vaak omdat ze vasthouden aan oude idealen die ze in een ver verleden zeer succesvol hebben gemaakt, die oude idealen (het oude succesvolle recept) worden dan vastgeklonken in verdragen en wetten, waardoor alle flexibiliteit uit een maatschappij/beschavingen worden geramd, als zich dan een existentieel probleem opdient dan zijn innovatieve oplossingen uit den boze.
Mooi gezegd.
+1
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_181806734
Raad van Europa opdoeken die handel. Slecht voor EU landen en slecht voor bevolking.

Prima gehandeld door Spanje door deze illegale migranten weer uit te zetten naar Marokko en dit moeten ze consequent blijven doen.
  zondag 9 september 2018 @ 23:06:59 #20
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_181807970
Misschien wil Zweden deze ingenieurs wel hebben.
pi_181808018
FYI: De Raad van Europa is geen onderdeel van de EU. Dus hoeft Spanje geen gehoor te geven.
pi_181808023
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 20:45 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

De EU en Raad van Europa zijn een enorm ideologisch bolwerk (idealen uit de Verlichting en het is gedrenkt in die ideologie, pragmatisme is ver te zoeken). Oude beschavingen vervallen vaak omdat ze vasthouden aan oude idealen die ze in een ver verleden zeer succesvol hebben gemaakt, die oude idealen (het oude succesvolle recept) worden dan vastgeklonken in verdragen en wetten, waardoor alle flexibiliteit uit een maatschappij/beschavingen worden geramd, als zich dan een existentieel probleem opdient dan zijn innovatieve oplossingen uit den boze.
goed verhaal, maar het is juist de eu die dingen wil veranderen aan ons hele begrip van natiestaten en ons eigen kleine landje met daarin vaste grenzen.
het is juist de anti-eu beweging die zich vasthoudt aan de 'vroeger was alles beter'-mentaliteit die een land zo tegen houdt
pi_181808058
en verder mag spanje wel eens dat probleem oplossen van die exclaves.
sowieso een achterlijk idee en behoorlijk hypocriet gezien hun gezeik met gibraltar
pi_181811646
quote:
17s.gif Op zondag 9 september 2018 20:46 schreef kastenmakersboy2 het volgende:
Raad van Europa die Spanje terecht op de vingers tikt
:')

Die raad vol seniele debiele landverraders snel de middelvinger geven. Of beter nog: voor een volkstribunaal ermee.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_181811654
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 21:15 schreef speknek het volgende:

[..]

De Raad van Europa heeft niets met de EU te maken.

Rusland zit er bijvoorbeeld ook in, en die wil maar wat graag dat deze lui in de EU komen.
Ah. Ook dit is weer de schuld van de Grote Boze Russen. Duidelijk.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_181811661
quote:
1s.gif Op zondag 9 september 2018 21:17 schreef halfway het volgende:

[..]

Winst voor wie?
Niet voor de middenklasse: https://www.rtlnieuws.nl/(...)te-besteden-gekregen
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_181811714
Slimme Marokko. Grote groep naar Tuznig brengen en beweren dat het daar beter is. Voor de grap is even gezocht op de stad Tiznit en het is gewoon een zandbak aan de grens van de Sahara. Valt geen reet te doen.
  maandag 10 september 2018 @ 08:52:13 #28
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_181811743
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 20:45 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

De EU en Raad van Europa zijn een enorm ideologisch bolwerk (idealen uit de Verlichting en het is gedrenkt in die ideologie, pragmatisme is ver te zoeken). Oude beschavingen vervallen vaak omdat ze vasthouden aan oude idealen die ze in een ver verleden zeer succesvol hebben gemaakt, die oude idealen (het oude succesvolle recept) worden dan vastgeklonken in verdragen en wetten, waardoor alle flexibiliteit uit een maatschappij/beschavingen worden geramd, als zich dan een existentieel probleem opdient dan zijn innovatieve oplossingen uit den boze.
+1.

Alleen verandert er weinig.
  maandag 10 september 2018 @ 09:36:46 #29
8369 speknek
Another day another slay
pi_181812179
quote:
14s.gif Op maandag 10 september 2018 08:41 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Ah. Ook dit is weer de schuld van de Grote Boze Russen. Duidelijk.
"Bijvoorbeeld".
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_181812231
quote:
1s.gif Op maandag 10 september 2018 09:36 schreef speknek het volgende:

[..]

"Bijvoorbeeld".
Ja precies. Heel 'toevallig' genoemd door je.

PS. Ik word betaald door het Kremlin toch?
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  maandag 10 september 2018 @ 09:42:55 #31
8369 speknek
Another day another slay
pi_181812264
quote:
Door de vergrijzing en kleinere huishoudens. Kun je nagaan hoeveel slechter het zou zijn geweest zonder de toegenomen inkomsten van de open grenzen. (En de Europese commissie die de bilaterale verdragen openbreekt waar Amerikaanse bedrijven zo goed de Europese belastingen konden leegroven)
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_181812312
Waarom zou je ook grenzen hebben, de wereld is toch van iedereen!!!!!!!111 einz.

:') Raad van europa :') Meer de sloop van europa.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  maandag 10 september 2018 @ 09:47:14 #33
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_181812325
Geef die stukken land op.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  maandag 10 september 2018 @ 09:48:53 #34
8369 speknek
Another day another slay
pi_181812348
quote:
10s.gif Op maandag 10 september 2018 09:40 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Ja precies. Heel 'toevallig' genoemd door je.

PS. Ik word betaald door het Kremlin toch?
Het is een voorbeeld waarbij de belangen van de 47 landen in de Europese Raad verschillend zijn van de belangen van de 28 landen in de EU. En nee het is niet toevallig genoemd, van de landen in de Raad van Europa zijn de belangen van Rusland nou eenmaal het meest tegengesteld aan die van de EU, en dus het aansprekendste voorbeeld. Ik had ook kunnen speculeren over de wens van Turkije om een vluchtelingenstroom via Ceuta mogelijk te maken, zodat hun land ontlast wordt als hoofdmigratiedoorvoerpunt. Ik snap dat jij eerder broekejaculaat krijgt van Turkije als de boeman, maar in tegenstelling tot wat je denkt, draait het niet om jou.

En nee ik denk niet dat je door Rusland gefinancierd wordt. Ik acht het Kremlin iets gesofisticeerder.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_181812424
quote:
1s.gif Op maandag 10 september 2018 09:42 schreef speknek het volgende:

[..]

Door de vergrijzing en kleinere huishoudens. Kun je nagaan hoeveel slechter het zou zijn geweest zonder de toegenomen inkomsten van de open grenzen. (En de Europese commissie die de bilaterale verdragen openbreekt waar Amerikaanse bedrijven zo goed de Europese belastingen konden leegroven)
Jokkebrok:

quote:
De summiere stijging wordt ten dele verklaard doordat de gezinnen kleiner zijn geworden. Met andere woorden: we delen de taart met meer gezinnen die ook minder gezinsleden tellen.
Echter:

quote:
Uit cijfers van het CBS, waarop de bank zich baseert, blijkt dat tot 2000 er structureel zo'n 60 procent van het nationaal inkomen terechtkwam bij huishoudens. Sindsdien is dat aandeel redelijk spectaculair gezakt naar 54 procent.

En er gaat juist meer geld naar de overheid. Sinds 2000 nam het aandeel van het nationaal inkomen dat naar de staat gaat juist toe, van ruim 24 procent naar ruim 28 procent.
En

quote:
Maar vooral bedrijven snoepen een steeds groter deel van de taart op. En dat geld belandt uiteindelijk niet altijd bij (Nederlandse) huishoudens.

Het inkomensdeel van bedrijven is sinds de jaren '80 bijna verdrievoudigd. De vraag is: als bedrijfswinsten uiteindelijk weer terechtkomen bij de eigenaren, is er dan een probleem? Ja, denkt de bank, want huishoudens zijn vaak niet de eigenaren van bedrijven die grote winsten maken, maar vaak zijn het buitenlandse aandeelhouders.
Oftewel: voornamelijk buitenlandse aandeelhouders profiteren ervan. Net zoals met de massa-immigratie, de open grenzen en de EU.

Alle nadelen ervan komen echter bij diezelfde burger terecht die er niet eens financieel van profiteert.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  maandag 10 september 2018 @ 09:58:48 #36
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_181812456
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2018 08:49 schreef Eleanoor het volgende:
Slimme Marokko. Grote groep naar Tuznig brengen en beweren dat het daar beter is. Voor de grap is even gezocht op de stad Tiznit en het is gewoon een zandbak aan de grens van de Sahara. Valt geen reet te doen.
Dat valt onder de noemer: ontmoedigingsbeleid.
  maandag 10 september 2018 @ 10:18:31 #37
8369 speknek
Another day another slay
pi_181812805
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2018 09:55 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Jokkebrok:

[..]

Echter:

[..]

En

[..]

Oftewel: voornamelijk buitenlandse aandeelhouders profiteren ervan. Net zoals met de massa-immigratie, de open grenzen en de EU.

Alle nadelen ervan komen echter bij diezelfde burger terecht die er niet eens financieel van profiteert.
Jokkebrok, ze profiteren er wel van, want het reële besteedbare inkomen is gestegen (niet genoeg, dat ben ik met je eens, vandaar dat de EU sterker moet worden). Dat is ondanks de kleiner wordende huishoudens (dus per capita is het wel sterker gestegen), de vergrijzing, en de robotisering (totnogtoe). Van de 6 procent daling is schijnbaar 4 procent op conto van de overheid (maar dat is broekzak vestzak ivm zorgkosten), en dus 2 procent voor het bedrijfsleven, waarbij de bank speculeert dat dit gedeeltelijk komt door buitenlandse aandeelhouders, waar wat mij betreft dus wat aan gedaan mag worden, maar natuurlijk ook gewoon gedeeltelijk door meer geld naar de hogere klasse.
Schijnbaar is het een trend die in de begin jaren tachtig is begonnen, maar het Schengenakkoord is van 1995, dus daar kan het niet aan liggen (eerder trickle down reaganomics in de jaren tachtig).
Overigens zegt dezelfde bank dat er eigenlijk geen probleem is, gini coëfficiënt van het besteedbaar inkomen is zo goed als ongewijzigd.
https://economie.rabobank(...)jkheid-in-nederland/
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_181812878
quote:
1s.gif Op maandag 10 september 2018 10:18 schreef speknek het volgende:

[..]

Jokkebrok, ze profiteren er wel van, want het reële besteedbare inkomen is gestegen (niet genoeg, dat ben ik met je eens, vandaar dat de EU sterker moet worden). Dat is ondanks de kleiner wordende huishoudens (dus per capita is het wel sterker gestegen), de vergrijzing, en de robotisering (totnogtoe). Van de 6 procent daling is schijnbaar 4 procent op conto van de overheid (maar dat is broekzak vestzak ivm zorgkosten), en dus 2 procent voor het bedrijfsleven, waarbij de bank speculeert dat dit gedeeltelijk komt door buitenlandse aandeelhouders, waar wat mij betreft dus wat aan gedaan mag worden, maar natuurlijk ook gewoon gedeeltelijk door meer geld naar de hogere klasse.
Schijnbaar is het een trend die in de begin jaren tachtig is begonnen, maar het Schengenakkoord is van 1995, dus daar kan het niet aan liggen (eerder trickle down reaganomics in de jaren tachtig).
Overigens zegt dezelfde bank dat er eigenlijk geen probleem is, gini coëfficiënt van het besteedbaar inkomen is zo goed als ongewijzigd.
https://economie.rabobank(...)jkheid-in-nederland/
1e Schengen is al van 1985.

En die ongelijkheid heeft niets te maken het het feit dat het gros vd groei van het BNP niet naar de NLe burger is gegaan maar naar de overheid, een handjevol CEO's en het (buitenlandse) grootkapitaal.

Dat kan je ook zelf zien: mijn vader kon voor 3 kinderen zorgen, moeders hoefde niet te werken en we hadden een gewoon middenklassehuisje in de stad, een boot en konden op vakantie. Allemaal op 1 middenklasse salaris. Dat kan nu simpelweg niet meer. Een rijtjesbunker kost een half miljoen gulden!
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_181813265
Als je plannen kan maken en wapens en andere middelen kunt verzamelen voor een bestorming van het hek is het aan die kant van het hek ook veilig, en zijn het dus geen vluchtelingen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_181813289
Geen enkel land wil ze opnemem, maar toch kunnen we dankzij EU deze waanzin niet stopzetten.

Waar gaat het dan fout?

Binnen 5 jaar fakkels en hooivorken!
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_181813316
quote:
1s.gif Op maandag 10 september 2018 10:18 schreef speknek het volgende:

[..]

Jokkebrok, ze profiteren er wel van, want het reële besteedbare inkomen is gestegen (niet genoeg, dat ben ik met je eens, vandaar dat de EU sterker moet worden). Dat is ondanks de kleiner wordende huishoudens (dus per capita is het wel sterker gestegen), de vergrijzing, en de robotisering (totnogtoe). Van de 6 procent daling is schijnbaar 4 procent op conto van de overheid (maar dat is broekzak vestzak ivm zorgkosten), en dus 2 procent voor het bedrijfsleven, waarbij de bank speculeert dat dit gedeeltelijk komt door buitenlandse aandeelhouders, waar wat mij betreft dus wat aan gedaan mag worden, maar natuurlijk ook gewoon gedeeltelijk door meer geld naar de hogere klasse.
Schijnbaar is het een trend die in de begin jaren tachtig is begonnen, maar het Schengenakkoord is van 1995, dus daar kan het niet aan liggen (eerder trickle down reaganomics in de jaren tachtig).
Overigens zegt dezelfde bank dat er eigenlijk geen probleem is, gini coëfficiënt van het besteedbaar inkomen is zo goed als ongewijzigd.
https://economie.rabobank(...)jkheid-in-nederland/
Het is eerder dat het reëele inkomen is gestegen ondanks de EU, niet dankzij.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_181813460
quote:
1s.gif Op maandag 10 september 2018 10:18 schreef speknek het volgende:

[..]

Jokkebrok, ze profiteren er wel van, want het reële besteedbare inkomen is gestegen (niet genoeg, dat ben ik met je eens, vandaar dat de EU sterker moet worden). Dat is ondanks de kleiner wordende huishoudens (dus per capita is het wel sterker gestegen), de vergrijzing, en de robotisering (totnogtoe). Van de 6 procent daling is schijnbaar 4 procent op conto van de overheid (maar dat is broekzak vestzak ivm zorgkosten), en dus 2 procent voor het bedrijfsleven, waarbij de bank speculeert dat dit gedeeltelijk komt door buitenlandse aandeelhouders, waar wat mij betreft dus wat aan gedaan mag worden, maar natuurlijk ook gewoon gedeeltelijk door meer geld naar de hogere klasse.
Schijnbaar is het een trend die in de begin jaren tachtig is begonnen, maar het Schengenakkoord is van 1995, dus daar kan het niet aan liggen (eerder trickle down reaganomics in de jaren tachtig).
Overigens zegt dezelfde bank dat er eigenlijk geen probleem is, gini coëfficiënt van het besteedbaar inkomen is zo goed als ongewijzigd.
https://economie.rabobank(...)jkheid-in-nederland/
Hoe maak je de EU 'sterker'?
pi_181813594
Waarom zetten ze geen stroom op die hekken/muren?
pi_181813618
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2018 11:05 schreef bloodymary1 het volgende:
Waarom zetten ze geen stroom op die hekken/muren?
Er stond vroeger stroom op maar dat mag niet meer. Eu he....
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_181813630
quote:
1s.gif Op maandag 10 september 2018 11:07 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Er stond vroeger stroom op maar dat mag niet meer. Eu he....
Stom, bij schaapjes, paarden en koeien mag het wel. Werkt prima, niets onvriendelijks aan. Als je geen schok wil, moet je er niet aan komen.
pi_181813656
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2018 10:57 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Hoe maak je de EU 'sterker'?
Door soevereiniteit over te hevelen van de nationale parlementen naar de eurocraten in Brussel.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_181814139
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2018 11:09 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Door soevereiniteit over te hevelen van de nationale parlementen naar de eurocraten in Brussel.
Joepie, geheel in de denkwijze van de echte eurofiel. Hoe lossen we problemen op die deels zijn gecreeerd door de EU. Nog meer EU, dat gaat hem echt worden ;(
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_181814152
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2018 09:58 schreef Kopiko het volgende:

[..]

Dat valt onder de noemer: ontmoedigingsbeleid.
Begrijp ik, maar het artikel doet anders vermoeden. Er wordt gesproken over dat het beter is voor hen om ze naar Tiznit te brengen. Dat is een leugen.
pi_181814218
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2018 11:40 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Joepie, geheel in de denkwijze van de echte eurofiel. Hoe lossen we problemen op die deels zijn gecreeerd door de EU. Nog meer EU, dat gaat hem echt worden ;(
Zo los ik ook altijd technische problemen op. Oh er is teveel wrijving op onderdeel A? Dan zet ik de boel nog wat strakker in elkaar.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  maandag 10 september 2018 @ 11:53:22 #50
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_181814347
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2018 11:40 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Joepie, geheel in de denkwijze van de echte eurofiel. Hoe lossen we problemen op die deels zijn gecreeerd door de EU. Nog meer EU, dat gaat hem echt worden ;(
Halve oplossingen werken niet.

Het probleem ligt hem nu bij een gebrek aan invloed en macht waardoor de solidariteit tekort schiet.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_181814902
De EU is ons opgedrongen en Balkenende en Co zijn de hoofd schuldigen, de landsgrenzen moeten terug en de EU moet in de vorm van de EEG verder, ieder land bepaald zelf wie ze wel en niet binnen laten.

Nu gaat het met name voor de noordelijke (nog) rijke landen berg afwaarts door de grote instroom van jonge (mannelijke) immigranten en door de daarmee gepaard gaande islamisering.
  maandag 10 september 2018 @ 12:36:42 #52
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_181815067
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2018 10:46 schreef Weltschmerz het volgende:
Als je plannen kan maken en wapens en andere middelen kunt verzamelen voor een bestorming van het hek is het aan die kant van het hek ook veilig, en zijn het dus geen vluchtelingen.
Het zijn dan ook geen vluchtelingen, maar gewoon Afrikaanse jongemannen die hier luilekkerland in willen en gratis mee eten uit de staatsruif.
pi_181815518
quote:
1s.gif Op maandag 10 september 2018 12:36 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Het zijn dan ook geen vluchtelingen, maar gewoon Afrikaanse jongemannen die hier luilekkerland in willen en gratis mee eten uit de staatsruif.
Nee hoor. Ze willen graag als afwasser of schoonmaker beginnen en vervolgens hun kansen op een goed leven grijpen. Je kunt veel van ze zeggen, maar als je over hekken klimt, door half Europa trekt, op straat slaapt en je als illegaal in leven houdt om op vrachtwagens te springen dan ben je geen luiwammes. Het punt is dat dat lef, die energie en dat opportunisme niet wordt ingezet om hun eigen land beter te maken.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_181815593
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2018 13:05 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee hoor. Ze willen graag als afwasser of schoonmaker beginnen en vervolgens hun kansen op een goed leven grijpen. Je kunt veel van ze zeggen, maar als je over hekken klimt, door half Europa trekt, op straat slaapt en je als illegaal in leven houdt om op vrachtwagens te springen dan ben je geen luiwammes. Het punt is dat dat lef, die energie en dat opportunisme niet wordt ingezet om hun eigen land beter te maken.
Dat is omdat zij geen reëel beeld van onze maatschappij hebben. Zij denken hier eenmaal werk hebbende stinkend rijk te worden. De realiteit valt vaak tegen. Ze worden of uitgebuit of werk blijkt lastig te vinden. En wie werkt komt er al snel achter dat hij nooit rijk zal worden.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_181815835
quote:
1s.gif Op maandag 10 september 2018 13:11 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dat is omdat zij geen reëel beeld van onze maatschappij hebben. Zij denken hier eenmaal werk hebbende stinkend rijk te worden. De realiteit valt vaak tegen. Ze worden of uitgebuit of werk blijkt lastig te vinden. En wie werkt komt er al snel achter dat hij nooit rijk zal worden.
Die huidige machtsverhouding tussen arbeid en kapitaal is dan ook zowel de reden dat die realiteit tegenvalt voor zowel die immigranten als autochtonen, en dat die immigratie door mag blijven gaan.

Het is ook een belangrijke reden dat ze uit hun eigen land weg willen. Maar ongeduldige jonge mannen met lef zijn altijd degenen geweest die in actie zijn gekomen om landen beter te maken en zichzelf zo betere kansen te geven. Alleen dan wel samen met anderen, het is de mogelijkheid van migratie die maakt dat die mensen denken alleen hun eigen kansen te kunnen verbeteren.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 10 september 2018 @ 13:35:40 #56
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_181815934
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2018 13:05 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee hoor. Ze willen graag als afwasser of schoonmaker beginnen en vervolgens hun kansen op een goed leven grijpen. Je kunt veel van ze zeggen, maar als je over hekken klimt, door half Europa trekt, op straat slaapt en je als illegaal in leven houdt om op vrachtwagens te springen dan ben je geen luiwammes. Het punt is dat dat lef, die energie en dat opportunisme niet wordt ingezet om hun eigen land beter te maken.
Ja , klinkt leuk maar als je de cijfers van bv Nederland erbij pakt is de conclusie dat de meeste Somaliërs, Eritreers etc hier aan de onderkant van de economie blijven hangen. Of ze trekken uitkering, of ze worden voor minimumloon uitgebuit. Uitzonderingen daargelaten.
pi_181816030
quote:
1s.gif Op maandag 10 september 2018 13:35 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ja , klinkt leuk maar als je de cijfers van bv Nederland erbij pakt is de conclusie dat de meeste Somaliërs, Eritreers etc hier aan de onderkant van de economie blijven hangen. Of ze trekken uitkering, of ze worden voor minimumloon uitgebuit. Uitzonderingen daargelaten.
Maar die zijn gewoon als vluchteling erkend en genaturaliseerd en niet via de Spaanse enclaves gekomen. Die mensen willen doorgaans naar GB of Frankrijk en blijven daar illegaal, al dan niet na vergeefs gebruik van de asielprocedure.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 10 september 2018 @ 14:10:12 #58
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_181816401
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2018 13:43 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Maar die zijn gewoon als vluchteling erkend en genaturaliseerd en niet via de Spaanse enclaves gekomen. Die mensen willen doorgaans naar GB of Frankrijk en blijven daar illegaal, al dan niet na vergeefs gebruik van de asielprocedure.
Dat is waar. De screening van echte vluchteling of niet zou ook idealiter buiten de EU moeten plaatsvinden.
pi_181816522
Dus Spanje is helemaal geen links bolwerk sinds de laatste verkiezingen?
pi_182653312
Opnieuw een bestorming, ditmaal bij Melilla en er is een bestormer bij de actie overleden. Ben benieuwd of ook deze migranten weer per omgekeerde retour gestuurd worden naar Marokko?

quote:
Außengrenze der EU Afrikaner stirbt am Grenzzaun zu Melilla

Mehrere hundert afrikanische Migranten haben versucht, von Marokko aus den Grenzzaun zur spanischen Exklave Melilla zu überwinden. Etwa 200 gelang die Flucht aufs EU-Gebiet. Einer von ihnen starb.

Am Vormittag hatten rund 300 Afrikaner gleichzeitig versucht, die sechs Meter hohen doppelten Grenzzäune zu überwinden, die Melilla von Marokko trennen - und damit die Europäische Union von Afrika. Etwa 200 Menschen gelang es.

Die meisten kommen aus Ländern südlich der Sahara. Sie liefen anschließend feiernd durch die Straßen von Melilla und riefen "Boza, Boza", was so viel heißt wie "Sieg!". 20 Migranten aber wurden beim Klettern über die Zäune verletzt, einer von ihnen starb wenig später. Auch sechs Polizisten erlitten Verletzungen. Identität soll festgestellt werden

Die Migranten wurden in das Aufnahmezentrum von Melilla gebracht, dort soll ihre Identität festgestellt werden. Es war der erste größere Migrantenansturm auf Melilla seit Monaten. Zuletzt kamen in der Exklave im Januar rund 200 Afrikaner an. Migranten versuchen, den Grenzzaun von Ceuta zu überwinden.

Deutlich mehr Migranten versuchten in den vergangenen Monaten, über die zweite spanische Exklave auf der marokkanischen Seite des Mittelmeers Europa zu erreichen - über Ceuta. Seitdem im Juli einige Migranten in Ceuta gewalttätig gegen Polizisten wurden, wendet Spanien ein spezielles Abkommen mit Marokko an: Es sieht vor, dass in solchen Fällen die Afrikaner auf der Stelle wieder nach Marokko gebracht werden.


[ Bericht 0% gewijzigd door Digi2 op 21-10-2018 19:16:35 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  zondag 21 oktober 2018 @ 19:31:14 #61
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_182653687
EU :')
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  zondag 21 oktober 2018 @ 19:41:51 #62
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_182653908
Gezellig weer.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 21 oktober 2018 @ 19:46:26 #63
74056 crew  ToT
pi_182653984
Het is godverdomme een invasie van mensen die illegaal over hekken heen klimmen die er bewust zijn neergezet om hen tegen te houden, en nu mag je niets doen om hen weer terug te sturen behalve hen stuk voor stuk die ellenlange procedure in te laten gaan, hen zo lang kost en inwoning geven en uitgebreid kijken of er niet ergens toch nog een reden is of ze toch nog bij jou mogen blijven.

Hoe kunnen de regels zo krom zijn dat je dit zo moet laten gebeuren?

Nou ja, we mogen nog van geluk spreken dat er daar überhaupt hekken geplaatst mogen worden want Hongarije mocht dat bijvoorbeeld in de eerste instantie al helemaal niet! :')
  zondag 21 oktober 2018 @ 19:50:36 #64
286575 Roces18
Chef de party
pi_182654078
quote:
heeft recht op een eerlijke asielprocedure.
Spanje doet dat toch ook onwijs snel. Bij binnenkomst weten ze meteen het antwoord al. Getuigt juist van goede service.

Verder heeft de raad van Fok! besloten in tegenstelling tot de raad van Europa dat Spanje legitiem handelt. Hiermee heeft Spanje direct toestemming gekregen voor haar handelen daar de Fok! raad boven de raad van Europa staat.

En we gaan verder tot de orde van de dag.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_182654254
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2018 19:50 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Spanje doet dat toch ook onwijs snel. Bij binnenkomst weten ze meteen het antwoord al. Getuigt juist van goede service.

Verder heeft de raad van Fok! besloten in tegenstelling tot de raad van Europa dat Spanje legitiem handelt. Hiermee heeft Spanje direct toestemming gekregen voor haar handelen daar de Fok! raad boven de raad van Europa staat.

En we gaan verder tot de orde van de dag.
Marokko is het land waar ze asiel zouden moeten aanvragen want het is niet dermate onveilig dat verblijf daar onacceptabel geacht wordt. De bewuste migranten weten vermoedelijk dat ze weinig kans maken op asiel in Marokko en al helemaal geen ruimhartige sociale voorzieningen kunnen verwachten zoals die in noord europa zijn. Ik heb dan ook geen bezwaar tegen het per omgaande retour sturen.

quote:
https://www.wikiprocedure.com/index.php/Morocco_-_Apply_for_a_Refugee_Visa

Procedure

Step 1 : Before you apply you must be outside Morocco when you apply for a Refugee visa or you can still apply while staying in Morocco. One option which may be available to Refugee seeker is to make an application for protection (refugee status), which can be made while she is in Morocco, but the outcome will depend on whether the applicant meets the definition of a refugee, as per the United Nations 1951 Convention that Australia has signed. The Convention defines refugees as people who:

(a)are outside their country of nationality or their usual country of residence,
(b) are unable or unwilling to return to their home country, or to seek the protection of that country, due to a well-founded fear of being persecuted for reasons of race, religion, nationality, membership of a particular social group, or political opinion, and
(c) are not war criminals or people who have committed serious non-political crimes.


Note

Moroccan law does not list specific examples of the kinds of persecution that would qualify someone for refugee status in Morocco. However, from the law that has been developed through court cases, It is clear that it can include such acts as threats, violence, torture, inappropriate imprisonment, or denial of basic human rights or freedoms.

Step 2 : Refugee Entry visas to Morocco:The Moroccan legislation relating to the refugee entry and stay of refugee in Morocco, states that any refuge wishing to seek asylum in Morocco must have been persecuted or suffered oppression based on race,religion,nationality,membership in a particular social group, or your political opinion. which are fairly self explanatory, government of Morocco won't grant refugee status to a person who has not suffered or does not fear persecution that's based on one of five grounds.

Therefore there must be proof on suffering if you are applying for a refugee visa.


Step 3 : Attach are the required documents, and If you do not meet the requirements then you will not be able to apply for Refugee visa.

These are some of documents include;

Detailed information of applicant;
Contact address
Date of birth of applicant
Relationship details with beneficiary
Details of beneficiary
Age of beneficiary
Nationality

It is up to the competent Moroccan authority issuing the refuge visa to determine whether the applicant has provided the necessary document required for the Visa, in additional the length of stay and duration of validity of visa depending on the profile of the applicant, type and visa requested and the number of entries.After viewing documents are either approved or rejected;

Step 4 : If approved, the application is then forwarded to the competent authorities to issue a Visa or appropriate embassy for further processing.The immigration Authority is responsible for screening and issuing all visas to enter Morocco. Even if a visa is issued to the refugee to enter Morocco or to be come permanent residency but this can be adjusted or tuned by the minister concerned as per the skill requirements, citizen sentiments and other political circumstances.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  zondag 21 oktober 2018 @ 22:59:00 #66
286575 Roces18
Chef de party
pi_182659787
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2018 19:58 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Marokko is het land waar ze asiel zouden moeten aanvragen want het is niet dermate onveilig dat verblijf daar onacceptabel geacht wordt. De bewuste migranten weten vermoedelijk dat ze weinig kans maken op asiel in Marokko en al helemaal geen ruimhartige sociale voorzieningen kunnen verwachten zoals die in noord europa zijn. Ik heb dan ook geen bezwaar tegen het per omgaande retour sturen.

[..]

Het ging niet om Marokko maar om een Spaanse enclave in Marokko. Dus dan zijn ze wel in spanje
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_182659835
quote:
1s.gif Op zondag 21 oktober 2018 22:59 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Het ging niet om Marokko maar om een Spaanse enclave in Marokko. Dus dan zijn ze wel in spanje
Nee, ze waren in Marokko maar kwamen dus illegaal en zonder geldige reden of papieren de enclave binnen.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  maandag 22 oktober 2018 @ 08:04:27 #68
286575 Roces18
Chef de party
pi_182664360
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2018 23:01 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Nee, ze waren in Marokko maar kwamen dus illegaal en zonder geldige reden of papieren de enclave binnen.
Ja dat doen ze meestal hè. De reden is asiel aanvragen.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_182664888
En ondertussen stuurt Curacau gewoon 15.000 venuzuelanen terug, want geen zin om die erbij te onderhouden, en Nederland doet ook niks.....afrikanen zijn zoveel zieliger?
Of gelden die mensenrechten niet als je uit Venuzuela komt?

Ik ben helemaal niet van de open grenzen, in tegendeel, maar ik vind het gek dat Nederland hier mee weg komt terwijl aan de andere kant er overal een drama van wordt gemaakt!

MOet je straks zien hoe Trump weer door het slijk gehaald zal worden als hij de karavaan van 4000 mensen uit Honduras wil tegen houden!

Maar in Curacau vallen ze buiten de wet en boeien ze de vluchtelingen alvorens ze retour te sturen!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_182664901
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2018 09:02 schreef ietjefietje het volgende:
En ondertussen stuurt Curacau gewoon 15.000 venuzuelanen terug, want geen zin om die erbij te onderhouden, en Nederland doet ook niks.....afrikanen zijn zoveel zieliger?
Of gelden die mensenrechten niet als je uit Venuzuela komt?

Ik ben helemaal niet van de open grenzen, in tegendeel, maar ik vind het gek dat Nederland hier mee weg komt terwijl aan de andere kant er overal een drama van wordt gemaakt!

MOet je straks zien hoe Trump weer door het slijk gehaald zal worden als hij de karavaan van 4000 mensen uit Honduras wil tegen houden!

Maar in Curacau vallen ze buiten de wet en boeien ze de vluchtelingen alvorens ze retour te sturen!
Curaçao
  maandag 22 oktober 2018 @ 09:20:49 #71
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_182665113
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2018 09:02 schreef ietjefietje het volgende:
En ondertussen stuurt Curacau gewoon 15.000 venuzuelanen terug, want geen zin om die erbij te onderhouden, en Nederland doet ook niks.....afrikanen zijn zoveel zieliger?
Of gelden die mensenrechten niet als je uit Venuzuela komt?

Ik ben helemaal niet van de open grenzen, in tegendeel, maar ik vind het gek dat Nederland hier mee weg komt terwijl aan de andere kant er overal een drama van wordt gemaakt!

MOet je straks zien hoe Trump weer door het slijk gehaald zal worden als hij de karavaan van 4000 mensen uit Honduras wil tegen houden!

Maar in Curacau vallen ze buiten de wet en boeien ze de vluchtelingen alvorens ze retour te sturen!
Wat is er nu weer aan de hand in Honduras dan?
pi_182665284
Tja, over 20 a 30 jaar, als juncker in zn graf ligt, is het al te laat.
Die conclusie kun je nu ook al trekken gezien de totale afwezigheid van daadkrachtig optreden tegen alles en iedereen, zoals de GL fascisten of alles wat links is eigenlijk.

Meer leren van australië en ondertussen landen als zwitserland, denemarken.
Wat nieuwe regels heeft als in, je moet voor jezelf kunnen zorgen financieel, geen uitkering, geen gratis zorg en doei.. en lo and behold, opeens willen ze daar niet meer heen en is het met 90% gedaald qua asielzoekers.
pi_182665285
quote:
1s.gif Op maandag 22 oktober 2018 08:04 schreef Roces18 het volgende:

[..]
De reden is asiel aanvragen.
Zoals ik al had uitgelegd kan dat prima in Marroko. Het gaat hierbij om asielshoppers en dat is nu net niet de bedoeling, ook niet vanuit de verdragen.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_182665334
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 20:45 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

De EU en Raad van Europa zijn een enorm ideologisch bolwerk (idealen uit de Verlichting en het is gedrenkt in die ideologie, pragmatisme is ver te zoeken). Oude beschavingen vervallen vaak omdat ze vasthouden aan oude idealen die ze in een ver verleden zeer succesvol hebben gemaakt, die oude idealen (het oude succesvolle recept) worden dan vastgeklonken in verdragen en wetten, waardoor alle flexibiliteit uit een maatschappij/beschavingen worden geramd, als zich dan een existentieel probleem opdient dan zijn innovatieve oplossingen uit den boze.
Het is ook een onjuiste voorstelling van zaken. Het verlichtingsideaal wordt geclaimd door voorstanders van massa-immigratie, maar dat slaat nergens op. Het sociaal contract, het gezag ten bate van de samenleving en de daaruit voortvloeiende democratie zijn verlichtingsidealen.

Je kunt geen sociaal contract hebben zonder contractspartijen of met iedereen als contractspartij en van daaruit rechthebbende, door zich alleen maar te verplaatsen. Je kunt geen democratie hebben als van bovenaf wordt bepaald dat er stemmers van buiten de samenleving bij komen. De noodzakelijke vooronderstelling is een samenleving met mensen die daar deel van uitmaken, en mensen die dat niet doen. Het recht om deel uit te gaan maken van een samenleving ergens naar jouw keuze of daarin te verblijven zonder er deel van uit te maken is geen verlichtingsideaal.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_182665480
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 22:16 schreef Harvest89 het volgende:
Hier gaat het dus gewoon mis.
Als landen niet meer zelf mogen bepalen wie ze wel of niet willen uitzetten/terugsturen dan vraag je dus om problemen.
Dat mogen landen dan ook, echter moeten ze wel de asielprocedure doorlopen en dat is wat er hier niet gebeurd
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_182666037
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 22:16 schreef Harvest89 het volgende:
Hier gaat het dus gewoon mis.
Als landen niet meer zelf mogen bepalen wie ze wel of niet willen uitzetten/terugsturen dan vraag je dus om problemen.
Volgens mij is dit ook een van de dingen die bij de brexitstemming een grote rol heeft gespeeld.

Potentieel gevaarlijk dus dat soevereine staten zelf niet meer mogen bepalen wat ze op hun eigen grondgebied mogen doen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 maandag 22 oktober 2018 @ 11:15:10 #77
74056 crew  ToT
pi_182666599
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2018 10:35 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Volgens mij is dit ook een van de dingen die bij de brexitstemming een grote rol heeft gespeeld.

Potentieel gevaarlijk dus dat soevereine staten zelf niet meer mogen bepalen wat ze op hun eigen grondgebied mogen doen.
Ik vind dat dus ook doodeng.
Hongarije bouwde eerst hekken om de massale doorstroom tegen te houden. Mocht niet, Hongarije mocht niet zomaar beslissen deze mensen tegen te houden en die hekken moesten weer weg; die stoet moest ongestoord door het land heen kunnen komen.
Nu mogen hekken onderhand dus wel, maar als een horde dolle idioten je hekken bestormt en met geweld jouw land binnendringt, mag je hem niet zomaar wegsturen en moet je hem kost en inwoning aanbieden en een asielprocedure opstarten zodat hij legaal in jouw land mag komen wonen.

Wat voor land zou zo enorm in een wurggreep willen zitten?
pi_182667391
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2018 09:20 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Wat is er nu weer aan de hand in Honduras dan?
Off-topic: https://www.aljazeera.com(...)181022064407194.html
Ze willen allemaal naar de US.... Trump heeft al gezegd dat hij de grens gewoon sluit als ze door blijven gaan.
De Euro was een goed idee ... en dat had het moeten blijven.
pi_182668139
Trump doet het eens zo gek in de US, hij doet wat hij belooft heeft, Rutten liegt en bedriegt zijn kiezers daarentegen: Hoe kan de VVD weer de grootste partij worden!

On topic: Dit tuig wil je niet binnen laten, direct terug gooien.
  maandag 22 oktober 2018 @ 12:28:24 #80
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_182668210
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2018 10:35 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Volgens mij is dit ook een van de dingen die bij de brexitstemming een grote rol heeft gespeeld.

Potentieel gevaarlijk dus dat soevereine staten zelf niet meer mogen bepalen wat ze op hun eigen grondgebied mogen doen.
Het is sowieso te gek voor woorden dat iedereen die (illegaal) een land binnenkomt, standaard 'recht' zou moeten hebben op een asielprocedure. Asiel is een gunst, geen recht.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 maandag 22 oktober 2018 @ 12:48:35 #81
74056 crew  ToT
pi_182668506
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2018 12:28 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Het is sowieso te gek voor woorden dat iedereen die (illegaal) een land binnenkomt, standaard 'recht' zou moeten hebben op een asielprocedure. Asiel is een gunst, geen recht.
Asiel is helaas een recht als je aan de voorwaarden voldoet. De asielprocedure opstarten en vervolgens vele maanden lang kost en inwoning krijgen is een recht die elk fucking persoon op deze planeet blijkbaar heeft, zolang ze je continent maar binnen weten te dringen.

Hoe zit het trouwens met die asielaanvraag-bureau's die in Noord-Afrika neergeplempt zouden worden zodat al die arme mensen niet die enge reis naar Europa hoeven te maken voor deze procedure, en dat het hele continent daar in principe gewoon lekker in een rij kan gaan staan daar om een aanvraag te doen voor een verblijfsvergunning hier?
  maandag 22 oktober 2018 @ 14:20:18 #82
21467 franske19
Hit the deck!
pi_182670206
Alleen maar ellende met de EU. Alleen een Nexit kan ons land nog redden.
"The wolves will come again," said Jojen solemnly. - George R.R. Martin
pi_182686419
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2018 09:20 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Wat is er nu weer aan de hand in Honduras dan?
Eigenlijk niks wat er niet al jaaarenlang aan de hand is. Maar Soros en de democraten dachten dat het een goed plan zou zijn als net voor 6 november als de mid/terms verkiezingen zijn, om dan een rel te ontketenen door een karavaan van duizenden mensen voor de grens een rel te laten schoppen. Trump zou het leger dan in moeten zetten, en dan kan je zo weer beter laten zien wat een racist die Trump is.

De karavaan had 3000 km af te leggen en ze zijn al halfweg, dit vanwege het feit dat die mensen 108 km per dag lopen (met vrachtwagens).

Maar dit alles zou nog wel een anders lopen, de gemiddelde amerikaan is nl. strontziek van al die illegalen die van alles eisen!
Terwijl de Cherokees en de blanken allang in tenten wonen:

https://www.youtube.com/watch?v=T1yCTL5dJr
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
  dinsdag 23 oktober 2018 @ 11:35:27 #84
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_182686965
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 11:00 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Eigenlijk niks wat er niet al jaaarenlang aan de hand is. Maar Soros en de democraten dachten dat het een goed plan zou zijn als net voor 6 november als de mid/terms verkiezingen zijn, om dan een rel te ontketenen door een karavaan van duizenden mensen voor de grens een rel te laten schoppen. Trump zou het leger dan in moeten zetten, en dan kan je zo weer beter laten zien wat een racist die Trump is.

De karavaan had 3000 km af te leggen en ze zijn al halfweg, dit vanwege het feit dat die mensen 108 km per dag lopen (met vrachtwagens).

Maar dit alles zou nog wel een anders lopen, de gemiddelde amerikaan is nl. strontziek van al die illegalen die van alles eisen!
Terwijl de Cherokees en de blanken allang in tenten wonen:

https://www.youtube.com/watch?v=T1yCTL5dJr
Je kunt je ook afvragen of die mensen überhaupt beter af zijn in de VS. Zonder papieren, geen sociaal vangnet zullen ze daar gewoon de kansloze onderklasse in gaan.
pi_182688451
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 11:35 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Je kunt je ook afvragen of die mensen überhaupt beter af zijn in de VS. Zonder papieren, geen sociaal vangnet zullen ze daar gewoon de kansloze onderklasse in gaan.
ja precies
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_182695040
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2018 12:24 schreef JannekeC5 het volgende:
Trump doet het eens zo gek in de US, hij doet wat hij belooft heeft, Rutten liegt en bedriegt zijn kiezers daarentegen: Hoe kan de VVD weer de grootste partij worden!

On topic: Dit tuig wil je niet binnen laten, direct terug gooien.
Veel te vaak wordt de migratie in de VS klakkeloos vergeleken met de migratie in Europa. De zuidelijke staten in de VS hebben een enorme Spaanse influx. Veel migranten komen naar de VS om te werken en in diverse sectoren, zoals de agrarische sector, is die arbeidskracht hard nodig.

In Europa hebben we te maken met kansloze migranten uit Afrika en moslimlanden in Azië. Dit zijn mensen die hier niet of nauwelijks iets hebben toe te voegen. Ze komen ook niet om te werken (in tegenstelling tot bijvoorbeeld Polen) en ze brengen een cultuur mee die haaks staat op de onze; ook daar heeft de VS veel minder last van.

En zo goed doet Trump het helemaal niet. Hij is al bijna 2 jaar president en van de beloofde muur is nog geen meter gebouwd, laat staan dat Mexico ook maar één dollar heeft betaald. De netto-migratie vanuit Mexico lag vóór het aantreden van Trump overigens al onder de nul....
pi_182696106
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 18:23 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Veel te vaak wordt de migratie in de VS klakkeloos vergeleken met de migratie in Europa. De zuidelijke staten in de VS hebben een enorme Spaanse influx. Veel migranten komen naar de VS om te werken en in diverse sectoren, zoals de agrarische sector, is die arbeidskracht hard nodig.

In Europa hebben we te maken met kansloze migranten uit Afrika en moslimlanden in Azië. Dit zijn mensen die hier niet of nauwelijks iets hebben toe te voegen. Ze komen ook niet om te werken (in tegenstelling tot bijvoorbeeld Polen) en ze brengen een cultuur mee die haaks staat op de onze; ook daar heeft de VS veel minder last van.

En zo goed doet Trump het helemaal niet. Hij is al bijna 2 jaar president en van de beloofde muur is nog geen meter gebouwd, laat staan dat Mexico ook maar één dollar heeft betaald. De netto-migratie vanuit Mexico lag vóór het aantreden van Trump overigens al onder de nul....
Belangrijk verschil is al dat wij hier veel striktere wetgeving hebben en een veel beter ingerichte bureaucratie. In de VS kun je rustig werken en belasting betalen als illegaal. Dat eerste lukt hier misschien nog wel, maar het tweede gaat al niet. Waar in de VS dus gewoon veel mensen de grens over gaan en een baantje (of meerdere) zoeken om vervolgens illegaal in de VS te verblijven, is dat hier eigenlijk nauwelijks te doen. Hier komen migranten daarentegen in ellenlange trajecten waarbij het ze ook verboden is om te werken bijvoorbeeld.

Wat betreft illegale migratie zijn de cijfers altijd wat lastig te bepalen, maar als je het aantal aangehouden illegale migranten als indicator neemt, dan lijkt na een daling in 2017 de boel in 2018 weer aardig op het niveau van 2016 te zitten:
https://www.cbp.gov/newsroom/stats/sw-border-migration
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_182713045
quote:
2s.gif Op maandag 22 oktober 2018 11:15 schreef ToT het volgende:

[..]

Ik vind dat dus ook doodeng.
Hongarije bouwde eerst hekken om de massale doorstroom tegen te houden. Mocht niet, Hongarije mocht niet zomaar beslissen deze mensen tegen te houden en die hekken moesten weer weg; die stoet moest ongestoord door het land heen kunnen komen.
Nu mogen hekken onderhand dus wel, maar als een horde dolle idioten je hekken bestormt en met geweld jouw land binnendringt, mag je hem niet zomaar wegsturen en moet je hem kost en inwoning aanbieden en een asielprocedure opstarten zodat hij legaal in jouw land mag komen wonen.

Wat voor land zou zo enorm in een wurggreep willen zitten?
Wat voor land zou zo enorm in een wurggreep willen zitten?

Nou hier in Nederland maakt Rutte zich er niet druk om.
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 24 oktober 2018 @ 14:10:00 #89
74056 crew  ToT
pi_182713108
quote:
14s.gif Op woensdag 24 oktober 2018 14:06 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Wat voor land zou zo enorm in een wurggreep willen zitten?

Nou hier in Nederland maakt Rutte zich er niet druk om.
Ook weer een goed punt! :T
  woensdag 24 oktober 2018 @ 15:13:04 #90
405850 Eiwitshake
Russische Trol
pi_182714145
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 20:45 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

De EU en Raad van Europa zijn een enorm ideologisch bolwerk (idealen uit de Verlichting en het is gedrenkt in die ideologie, pragmatisme is ver te zoeken). Oude beschavingen vervallen vaak omdat ze vasthouden aan oude idealen die ze in een ver verleden zeer succesvol hebben gemaakt, die oude idealen (het oude succesvolle recept) worden dan vastgeklonken in verdragen en wetten, waardoor alle flexibiliteit uit een maatschappij/beschavingen worden geramd, als zich dan een existentieel probleem opdient dan zijn innovatieve oplossingen uit den boze.
Mooi omschreven ^O^
"Wij zweren de voorkeur te geven aan een wisse dood boven een smadelijke behandeling, en nooit te dulden dat de geringste inbreuk gemaakt wordt op Neêrlands roem of de eer der vlag.”
- Jan Van Speijk
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')