abonnement Unibet Coolblue
  zondag 9 september 2018 @ 22:01:01 #26
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_181806046
Bedreigingen aan het adres van een plichtsgetrouw VVD'er, niemand minder dan staatssecretaris Harbers die zijn toevlucht moest zoeken in de vorm van onderduiken, dienen sowieso strafrechtelijk gevolg te krijgen.

Regels zijn nu eenmaal regels, en deze ambtenaar is bevoegd om daartoe zijn invloed aan te wenden teneinde de goede orde in ons land te dienen en te waarborgen. Maar evengoed mogen wat mij betreft deze kinderen hun leven voortzetten hier in NL.

Scjvb
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
pi_181806481
quote:
4s.gif Op zondag 9 september 2018 22:01 schreef Scjvb het volgende:
Regels zijn nu eenmaal regels,
Scjvb
Uh, nee dus en dat is nu juist wat zoiets als discretionaire bevoegdheid vervangt door willekeur en gebrek aan bestuurlijke openbaarheid. Vandaar ook het toch maar beter aan de rechterlijke macht over te laten. De situatie heeft dan ook wat ironisch als het al niet zo ernstig was.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_181806666
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 22:13 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Uh, nee dus en dat is nu juist wat zoiets als discretionaire bevoegdheid vervangt door willekeur en gebrek aan bestuurlijke openbaarheid. Vandaar ook het toch maar beter aan de rechterlijke macht over te laten.
Nee beter om het recht op asiel uit wetgeving af te schaffen. Asiel krijgen moet een gunst worden en niet afgedwongen kunnen worden.
pi_181806816
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 21:47 schreef Montagui het volgende:
Hij heeft 'afgelopen week' moeten onderduiken. Toen was de situatie nog zo dat de kinderen het land uit moesten. Meest logisch lijkt me dan dat de bedreigingen uit de links hoek kwamen. Na gisteren zouden er dan logischerwijs mogelijk bedreigingen uit de rechts hoek kunnen komen.

Achterlijk volk in ieder geval en eng dat ze daarmee ook nog eens hun zin kunnen doordrijven.

Het wordt tijd voor politiek met ruggengraat.
Als het vanuit de rechts hoek zou komen, dan zou het direct breed uitgemeten worden.
En linkse bedreigingen zijn veel gevaarlijker, want deugmensen a la Volkert denken dat ze in hun recht staan.
Dus goed voor de gezondheid van Harbers om toe te geven :{
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_181806929
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 21:59 schreef rutger05 het volgende:
Tja, heeft hij 'geluk' dat hij alleen maar onder hoeft te duiken .Staatssecretaris Aad Kosto had destijds een bomaanslag, een terroristische aanslag dus, bij zijn huis door asielactivisten die het niet eens waren met het asielbeleid. IND personeel en andere personen betrokken bij uitzettingen worden geïntimideerd, thuis bedreigd en eigendommen vernield of gevandaliseerd.

Het tuig dat hiervoor verantwoordelijk is moet je met alle mogelijke middelen opsporen en aanpakken.

Er is een zieligheidsindustrie met sympathiserende aanhang die zeer goed zijn in het bespelen van de media.
Dat kwam ook van links
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_181807105
Jammer dat deze figuren niet strafrechtelijk kunnen worden het vervolgd. Het kan toch niet zo zijn dat een besluit in het vervolg gaat afhangen van het aantal bedreigingen.
Terwijl dieren zich aanpassen aan de wereld om te overleven, veranderen mensen de wereld teneinde méér te zijn. - Paulo Freire
pi_181807170
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 22:21 schreef Oud_student het volgende:

[..]

En linkse bedreigingen zijn veel gevaarlijker, want deugmensen a la Volkert denken dat ze in hun recht staan.
Dus goed voor de gezondheid van Harbers om toe te geven :{
Extremisten denken altijd in hun recht te staan geweld te gebruiken van welke zijde dan ook. Reden te meer om niet van binnenuit de rechtsstaat te gaan uithollen zoals nu gebeurd.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_181808815
Harbers is met andere woorden chantabel en totaal ongeschikt voor dit ambt. :{w
  maandag 10 september 2018 @ 00:00:52 #34
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_181808865
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 23:58 schreef Nintex het volgende:
Harbers is met andere woorden chantabel en totaal ongeschikt voor dit ambt. :{w
Correct.

Een politicus moet standvast zijn en niet zwichten voor welke druk dan ook. Daar voldoet Harbers niet aan.
pi_181809018
Dit bericht verschijnt ook zo handig om 19:15 op een zondagavond. :')
pi_181809042
Duidelijk bedreigingen uit het extreem-rechtse kamp. Links doet dit soort dingen niet.

Moge Allah over de moeder waken en haar een behouden terugreis naar Nederland geven.
  maandag 10 september 2018 @ 00:17:06 #37
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_181809109
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2018 00:13 schreef FlipjeHolland het volgende:
Duidelijk bedreigingen uit het extreem-rechtse kamp. Links doet dit soort dingen niet.

Moge Allah over de moeder waken en haar een behouden terugreis naar Nederland geven.
Moge Allah haar behoeden in het vliegtuig te stappen. Moge Allah haar behoeden haar prachtige land en lieve landgenoten te verlaten. De psychiaters daar hebben ook patienten nodig!
  maandag 10 september 2018 @ 00:20:07 #38
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_181809158
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 23:58 schreef Nintex het volgende:
Harbers is met andere woorden chantabel en totaal ongeschikt voor dit ambt. :{w
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2018 00:00 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Correct.

Een politicus moet standvast zijn en niet zwichten voor welke druk dan ook. Daar voldoet Harbers niet aan.
Daarnet las ik deze reacties nog even.

Meh, zwichten voor druk door een VVD-politicus zoals hij? En misschien is deze veronderstelling niet eens helemaal correct. Het is waarschijnlijk dat dit een grotere rol heeft meegespeeld.
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
  maandag 10 september 2018 @ 00:24:42 #39
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_181809207
quote:
14s.gif Op maandag 10 september 2018 00:20 schreef Scjvb het volgende:
Meh, zwichten voor druk door een VVD-politicus zoals hij? En misschien is deze veronderstelling niet eens helemaal correct. Het is waarschijnlijk dat dit een grotere rol heeft meegespeeld.
Als dat een reden is, is het helemaal een lamzak. En is ie daadwerkelijk gezwicht voor chantage.
Het is gewoon een vent zonder ruggengraat en dat heeft ie aangetoond door dus eerst duidelijk aan te geven dat ie geen goedkeuring geeft en dat ie blijft bij zn standpunt en dan een paar uur later terwijl de kinderen 'weggelopen' en 'vermist' zijn alsnog zn standpunt te veranderen.

Ammehoela, dan ben je gewoon een lamzak zonder ruggengraat die de functie staatssecretaris niet waardig is.
pi_181809225
Het heeft wel geholpen, Harbers 0-1 dreigers.
  maandag 10 september 2018 @ 00:45:48 #41
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_181809445
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2018 00:24 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Als dat een reden is, is het helemaal een lamzak. En is ie daadwerkelijk gezwicht voor chantage.
Het is gewoon een vent zonder ruggengraat en dat heeft ie aangetoond door dus eerst duidelijk aan te geven dat ie geen goedkeuring geeft en dat ie blijft bij zn standpunt en dan een paar uur later terwijl de kinderen 'weggelopen' en 'vermist' zijn alsnog zn standpunt te veranderen.

Ammehoela, dan ben je gewoon een lamzak zonder ruggengraat die de functie staatssecretaris niet waardig is.
Wel wel.

Desalniettemin oogt het als een goede zaak om hier toch even het mogelijk grote verschil aan te tonen tussen volkomen chantabel zijn voor bedreigingen, of juist overstag gaan om de reden straks geen zelfmoord op je geweten te hebben. ;)

Bij zwichten voor bedreigingen valt nog te overwegen iemand van zijn kaliber te weinig ruggengraat toe te dichten. Maar indien de staatssecretaris uit pure menselijkheid liever geen zelfmoord op zijn geweten wilde hebben door zijn besluit tot uitzetten van de twee, dat geldt dat toch stukken minder.
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
  maandag 10 september 2018 @ 00:47:37 #42
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_181809455
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2018 00:45 schreef Scjvb het volgende:

[..]

Wel wel.

Desalniettemin oogt het als een goede zaak om hier toch even het mogelijk grote verschil aan te tonen tussen chantabel zijn voor bedreigingen, of overstag gaan om de reden straks geen zelfmoord op je geweten te hebben.

Bij zwichten voor bedreigingen valt nog te overwegen iemand van zijn kaliber te weinig ruggengraat toe te dichten. Maar indien de staatssecretaris uit pure menselijkheid liever geen zelfmoord op zijn geweten wilde hebben door zijn besluit tot uitzetten van de twee, dat geldt dat toch stukken minder.
Alsof moeder zelfmoord zou gaan plegen als ze zouden landenin Jerevan.

Nee, die zou huilen van blijdschap dat ze dr kinderen weer stevig in dr armen kon drukken. Om daarna te gaan treuren dat dr plannetje niet gelukt zou zijn :/
  maandag 10 september 2018 @ 00:51:39 #43
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_181809481
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2018 00:47 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Alsof moeder zelfmoord zou gaan plegen als ze zouden landenin Jerevan.

Nee, die zou huilen van blijdschap dat ze dr kinderen weer stevig in dr armen kon drukken. Om daarna te gaan treuren dat dr plannetje niet gelukt zou zijn :/
Ehm.. gisteravond in de Jopenkerk vroeg iemand zich dat ook al af. En dat is dan nog maar de vraag. Zou bijvoorbeeld u in de schoenen van een VVD-politicus zo'n risico willen nemen dan? :o
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
pi_181809514
quote:
3s.gif Op maandag 10 september 2018 00:51 schreef Scjvb het volgende:

[..]

Ehm.. gisteravond in de Jopenkerk vroeg iemand zich dat ook al af. En dat is dan nog maar de vraag. Zou bijvoorbeeld u in de schoenen van een VVD-politicus zo'n risico willen nemen dan? :o
Zou je zelf toegeven?
  maandag 10 september 2018 @ 00:59:02 #45
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_181809531
quote:
3s.gif Op maandag 10 september 2018 00:51 schreef Scjvb het volgende:

[..]

Ehm.. gisteravond in de Jopenkerk vroeg iemand zich dat ook al af. En dat is dan nog maar de vraag. Zou bijvoorbeeld u in de schoenen van een VVD-politicus zo'n risico willen nemen dan? :o
Ja. Dat zou ik hebben gedaan. Ik ziehet echt als chantage en zou me daar neit door laten leiden. Als dat mens echt zelfmoord zou willen plegen, had ze dat al veel eerder gedaan. Dit was gewoon weer een loze dreiging in de hoop dat .. En helaas met succes.

Hooguit zou ik contact met de autoriteiten daar hebben opgenomen of de uitzetting uit hebben gesteld. Maar dat was ie al want de kinderen waren 'plotseling' opeens weggelopen.
  maandag 10 september 2018 @ 01:01:13 #46
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_181809548
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2018 00:56 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Zou je zelf toegeven?
Zucht.

De vraag of ikzelf zou toegeven is hier weinig relevant, want die kan namelijk aan iedereen worden gesteld. Ik onderschrijf echter een zeker begrip voor het uiteindelijk laten varen van zijn standpunt in dezen.
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
pi_181809662
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2018 01:01 schreef Scjvb het volgende:

[..]

Zucht.

De vraag of ikzelf zou toegeven is hier weinig relevant, want die kan namelijk aan iedereen worden gesteld. Ik onderschrijf echter een zeker begrip voor het uiteindelijk laten varen van zijn standpunt in dezen.
Zijn beweegredenen voor het gebruiken van zijn discretionaire bevoegdheid kwamen toch neer op de veiligheid van die kinderen? Dan hebben die bedreigingen / het dreigen met zelfmoord daar toch helemaal niets mee te maken?
"Pools are perfect for holding water"
pi_181809709
Zou die cameraploeg die bij de moeder aanwezig was de zelfmoordpoging hebben gefilmd?
  maandag 10 september 2018 @ 01:23:19 #49
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_181809717
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2018 00:59 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Ja. Dat zou ik hebben gedaan. Ik ziehet echt als chantage en zou me daar neit door laten leiden. Als dat mens echt zelfmoord zou willen plegen, had ze dat al veel eerder gedaan. Dit was gewoon weer een loze dreiging in de hoop dat .. En helaas met succes.

Hooguit zou ik contact met de autoriteiten daar hebben opgenomen of de uitzetting uit hebben gesteld. Maar dat was ie al want de kinderen waren 'plotseling' opeens weggelopen.
Dat kan best zo kunnen zijn, maar ik geloof u ergens niet helemaal.

Het lijkt mij toch iets te gemakkelijk door u gezegd, en zeker tijdens zo'n discussie als één van de velen van achter een beeldscherm. Vergeet niet dat Harbers zware taak door deze of gene al niet bepaald in dank afgenomen werd.

Dus, stel dat u deel uitmaakt van een zeer verantwoordelijk gezelschap, zoals het de Haagse heren politici betaamt *), dan piept u mogelijk geheel anders wanneer u ook nog iemands dood op uw geweten kunt hebben, me dunkt.

Ik ga afsluiten, en wens u in ieder geval ook een fijne nacht!

Scjvb
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
  maandag 10 september 2018 @ 01:23:39 #50
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_181809720
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2018 01:15 schreef probeer het volgende:

[..]

Zijn beweegredenen voor het gebruiken van zijn discretionaire bevoegdheid kwamen toch neer op de veiligheid van die kinderen? Dan hebben die bedreigingen / het dreigen met zelfmoord daar toch helemaal niets mee te maken?
Meen dat het argument was dat de politie hulp zocht bij het vinden van de kinderen. ik kan me niet voorstellen dat dat de redne s geweest. Ik denk eerder politieke druk vanuit andere kamerleden en dus de politiek. Gewoon een sam-sammetje dus. Ik geef hier toe en jij geeft daar wat toe. Deal!?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')