abonnement Unibet Coolblue
pi_181814437
De politieke hersenen zitten tegenwoordig toch in Oost Europa.

Wie had dat ooit gedacht?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 10 september 2018 @ 11:58:45 #77
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_181814438
quote:
En dat is nou demagogie.

Presenteren alsof het ene (beleidsadvies) met het andere (boot vluchtelingen) te maken heeft.
Niet direct liegen, maar netjes is het ook niet.

Hoeven we van jou natuurlijk ook niet te verwachten, maar vandaar even deze reactie.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  maandag 10 september 2018 @ 11:59:48 #78
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_181814452
quote:
6s.gif Op maandag 10 september 2018 11:58 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

En dat is nou demagogie.

Presenteren alsof het ene (beleidsadvies) met het andere (boot vluchtelingen) te maken heeft.
Niet direct liegen, maar netjes is het ook niet.

Hoeven we van jou natuurlijk ook niet te verwachten, maar vandaar even deze reactie.
Kijk, mensen die iets meer doordenken kunnen bepaalde zaken natuurlijk aan elkaar koppelen. We weten immers allemaal dat onze politici ons namelijk niet zelf de waarheid vertellen.
  maandag 10 september 2018 @ 12:03:53 #79
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_181814528
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2018 11:59 schreef Richestorags het volgende:
Kijk, mensen die iets meer doordenken kunnen bepaalde zaken natuurlijk aan elkaar koppelen. We weten immers allemaal dat onze politici ons namelijk niet zelf de waarheid vertellen.
En dat is het standaard complot riedeltje.
Ik zie het allemaal wel, ik denk meer door. _O-
Ik snap hoe het in elkaar steekt wat ik knoop wel dingen aan elkaar die niks met elkaar te maken hebben. _O-

Ergens hebben dictators wel gelijk. Het gaat pas echt mis als sommige mensen voor zichzelf gaan denken. :')

Maar jullie zijn de goeiste en de slimste hoor. :D
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_181814570
quote:
14s.gif Op maandag 10 september 2018 12:03 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

En dat is het standaard complot riedeltje.
Ik zie het allemaal wel, ik denk meer door. _O-
Ik snap hoe het in elkaar steekt wat ik knoop wel dingen aan elkaar die niks met elkaar te maken hebben. _O-

Ergens hebben dictators wel gelijk. Het gaat pas echt mis als sommige mensen voor zichzelf gaan denken. :')

Maar jullie zijn de goeiste en de slimste hoor. :D
Complot :')

Staat gewoon zwart op wit dat men tientallen miljoenen migranten binnen wil halen.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_181814713
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2018 11:58 schreef Red_85 het volgende:
De politieke hersenen zitten tegenwoordig toch in Oost Europa.

Wie had dat ooit gedacht?
In juli 1914 ook al. Maar toen werden ze overruled door een seniele oude keizer uit Oostenrijk (Franz Jozeph), die toen al 60 jaar aan de macht was, waarvan ongeveer 30 jaar te lang.
pi_181814949
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2018 11:43 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Neh. Gewoon EU beleid:
https://www.volkskrant.nl(...)nnenlaten-~b3f3c222/
http://www.europarl.europ(...)C%20XML%20V0%2F%2FNL

20 tot 60 miljoen willen ze er binnen halen.
Als je die artikelen leest zie je dat deze Eurocommissaris juist meer selectief te werk wilde gaan met wie welkom is en wie niet: Frattini wil eind dit jaar een ‘blue card’ voorstellen waarmee migranten in de EU kunnen werken. ‘Europa moet concurreren met Australië, Canada, de VS en de opkomende machten in Azië’.

Rijke landen als Japan en Australie nemen geen enkele kansarme asielzoeker op, maar azen op onze hoogopgeleide artsen wetenschappers technici maar ook verpleegkundigen, leraren enz. Echter veel Europese politici ,waaronder Merkel, willen geen enkele selectie dus wij krijgen automatisch de kansarme sloebers.

Ook wil Europa geen gemeenschappelijke vuist maken tegen landen , die stelselmatig hun eigen onderdanen , die hier misdrijven hebben gepleegd, terug te nemen. Dus criminele vluchtelingen blijven hier en dat moet men hier maar accepteren. Punt.

Leuk he dat duivelse europa. }) Wij moeten er net als de Engelsen uitstappen.

Als Europa een goed geleide politieke eenheid was, met een kundige president een krachtige economische en buitenlandse politiek en gelijke belastingen (BTW) en sociale voorzieningen voor alle Europeanen, zou ik juist een groot voorstander van de EU zijn.
"Leuker kunnen wij het niet maken , ingewikkelder wel." Lang leve de Belastingdienst!
  maandag 10 september 2018 @ 12:42:34 #83
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_181815152
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2018 12:27 schreef paulgo het volgende:

[..]

Als je die artikelen leest zie je dat deze Eurocommissaris juist meer selectief te werk wilde gaan met wie welkom is en wie niet: Frattini wil eind dit jaar een ‘blue card’ voorstellen waarmee migranten in de EU kunnen werken. ‘Europa moet concurreren met Australië, Canada, de VS en de opkomende machten in Azië’.

Rijke landen als Japan en Australie nemen geen enkele kansarme asielzoeker op, maar azen op onze hoogopgeleide artsen wetenschappers technici maar ook verpleegkundigen, leraren enz. Echter veel Europese politici ,waaronder Merkel, willen geen enkele selectie dus wij krijgen automatisch de kansarme sloebers.

Ook wil Europa geen gemeenschappelijke vuist maken tegen landen , die stelselmatig hun eigen onderdanen , die hier misdrijven hebben gepleegd, terug te nemen. Dus criminele vluchtelingen blijven hier en dat moet men hier maar accepteren. Punt.

Leuk he dat duivelse europa. }) Wij moeten er net als de Engelsen uitstappen.

Als Europa een goed geleide politieke eenheid was, met een kundige president een krachtige economische en buitenlandse politiek en gelijke belastingen (BTW) en sociale voorzieningen voor alle Europeanen, zou ik juist een groot voorstander van de EU zijn.
Merkel is een groot gevaar voor de gehele EU zone. Zeker omdat Duits beleid, met name nu Engeland weggaat, alleen maar een meer prominente rol aan het innemen is.
pi_181815718
quote:
1s.gif Op maandag 10 september 2018 10:10 schreef Richestorags het volgende:

Ik pleit voor een absolute stop. Maar die stop zou dan ook gepaard moeten gaan met het stoppen van het stimuleren van oorlogen, dubieuze regimes en het stimuleren van economische ontwikkelingen. Tevens weg met de Katholieke Kerk uit Afrika en beginnen met het geven van voorlichting over gezinsplanning. Juist in de meest kwetsbare regio's blijft men maar doorfokken. Dat moet stoppen anders gaan we een gigantisch probleem tegemoet in de toekomst.
ik denk dat de "anders gaan we" fase al voorbij is.



De huidige staat van Afrika kan nooit die aantallen mensen van levensonderhoud en voedsel voorzien. Die mensen gaan dus migreren, dat kan niet anders. het probleem is er al en zal alleen maar groeien.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  maandag 10 september 2018 @ 13:47:49 #85
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_181816081
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2018 13:18 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

ik denk dat de "anders gaan we" fase al voorbij is.

[ afbeelding ]

De huidige staat van Afrika kan nooit die aantallen mensen van levensonderhoud en voedsel voorzien. Die mensen gaan dus migreren, dat kan niet anders. het probleem is er al en zal alleen maar groeien.
Dat klopt, maar dat willen sommige mensen nog steeds maar niet inzien. De enige werkende, permanente en garanties biedende oplossing zou in mijn ogen een gedwongen steralisatie na twee kinderen zijn voor Afrika. Er worden simpelweg te veel kinderen geboren in gebieden die dat niet aankunnen. Elke economische groei wordt ook teniet gedaan hierdoor. Leuk als de economie van Oeganda met vijf procent groeit maar als de bevolking met zeven procent toeneemt ben je netto dus armer.
  maandag 10 september 2018 @ 13:51:52 #86
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_181816122
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2018 12:06 schreef De_Onnoembare het volgende:
Complot :')

Staat gewoon zwart op wit dat men tientallen miljoenen migranten binnen wil halen.
Dat zeg ik. :)
Het complot is het onterecht samentrekken van beleid(svoorstellen) en gebeurtenissen.
"Men wil miljoenen migranten." betekend niet: "Men organiseert bootjes voor vuchtelingen."

:*
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  maandag 10 september 2018 @ 13:52:01 #87
317039 Printerkabel
Hello darkness, my old friend
pi_181816125
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 23:33 schreef MadJackthePirate het volgende:
Hij heeft gewoon gelijk
Zeker. Opzouten met die economische vluchtelingen.
pi_181816146
quote:
14s.gif Op maandag 10 september 2018 13:51 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Dat zeg ik. :)
Het complot is het onterecht samentrekken van beleid(svoorstellen) en gebeurtenissen.
"Men wil miljoenen migranten." betekend niet: "Men organiseert bootjes voor vuchtelingen."

:*
Ze organiseren niet zelf de bootjes (die in Ceuta en Menilla sowieso niet aanwezig zijn) maar ondermijnen iedere poging om het logische te doen: het tuig terug trappen.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  maandag 10 september 2018 @ 13:59:57 #89
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_181816220
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2018 13:54 schreef De_Onnoembare het volgende:
Ze organiseren niet zelf de bootjes (die in Ceuta en Menilla sowieso niet aanwezig zijn) maar ondermijnen iedere poging om het logische te doen: het tuig terug trappen.
Vooral blijven ontmenselijken. Dat is fijn voor jezelf, want dan kun je met wat minder vroeging lekker hard zijn. Het is toch tuig, uitschot en een stel paraieten.

Wie zijn 'ze'? Ook een teken van complotdenken. Ze, zij, hogere machten...
Wie ondermijnen?
En hoe ondermijnen zij?
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  maandag 10 september 2018 @ 14:00:12 #90
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_181816226
quote:
14s.gif Op maandag 10 september 2018 13:51 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Dat zeg ik. :)
Het complot is het onterecht samentrekken van beleid(svoorstellen) en gebeurtenissen.
"Men wil miljoenen migranten." betekend niet: "Men organiseert bootjes voor vuchtelingen."

:*
Vluchtelingenorganisaties organiseren het wel en de EU (lees: verlengstuk van West-Europa) doet niets maar dan ook niets om het te stoppen, met uitzondering van de verstandige Oost-Europese landen. Italië, Spanje en Griekenland beginnen ook wakker te worden maar krijgen gelijk de furie van deugend West-Europa over zich heen.
pi_181816972
quote:
6s.gif Op maandag 10 september 2018 13:59 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Vooral blijven ontmenselijken. Dat is fijn voor jezelf, want dan kun je met wat minder vroeging lekker hard zijn. Het is toch tuig, uitschot en een stel paraieten.

Wie zijn 'ze'? Ook een teken van complotdenken. Ze, zij, hogere machten...
Wie ondermijnen?
En hoe ondermijnen zij?
Die gasten bij Ceuta en Menilla dringen gewapend binnen. Dat IS tuig en zelfs die mag je niet terug trappen! Niets met 'ontmenselijken' te maken. Dat is slechts jouw dekwalificatie-methode.

En nee ze zijn gewoon de EU en het grootkapitaal.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_181817208
quote:
6s.gif Op zondag 9 september 2018 20:02 schreef Twiitch het volgende:
Niet helemaal waar. Volgens mij is 1 op de 15 nog oorlogsvluchteling.
Minder dan 3% van de migranten (via voornamelijk Libië) kwam eind vorig jaar/begin dit jaar uit een van de landen die grote kans hadden op asiel. Dat werd aangegeven in documenten* van de EU zelf (EC?). De rest was volgens hen voornamelijk economische migrant.

Ik heb het daarna niet meer bijgehouden en dit ging alleen over die groep migranten, niet de migranten die bijvoorbeeld via Spanje of via de balkan kwamen.

* ik herinner me nu in welke documenten dat stond: de documenten waarin de voortgang van de gemaakte afspraken over o.a. herverdeling van de migranten werden beschreven. Ik heb zelf nu geen tijd om die terug te zoeken. Als je zelf nieuwsgierig bent weet je in welke richting je moet zoeken. :)
pi_181817294
quote:
1s.gif Op maandag 10 september 2018 13:47 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Dat klopt, maar dat willen sommige mensen nog steeds maar niet inzien. De enige werkende, permanente en garanties biedende oplossing zou in mijn ogen een gedwongen steralisatie na twee kinderen zijn voor Afrika. Er worden simpelweg te veel kinderen geboren in gebieden die dat niet aankunnen. Elke economische groei wordt ook teniet gedaan hierdoor. Leuk als de economie van Oeganda met vijf procent groeit maar als de bevolking met zeven procent toeneemt ben je netto dus armer.
Zijn we hier zelf niet mede verantwoordelijk voor? Kindersterfte was (en is voor onze begrippen nog) altijd hoog in Afrika. Dat hebben de Europeanen in hun barmhartigheid geprobeerd tegen te gaan. maar we hebben die mensen niet erbij verteld dat ze wat minder kinderen zouden moeten maken als meer de kans hebben het tot volwassenheid te schoppen.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  maandag 10 september 2018 @ 15:06:34 #94
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_181817404
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2018 15:00 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Zijn we hier zelf niet mede verantwoordelijk voor? Kindersterfte was (en is voor onze begrippen nog) altijd hoog in Afrika. Dat hebben de Europeanen in hun barmhartigheid geprobeerd tegen te gaan. maar we hebben die mensen niet erbij verteld dat ze wat minder kinderen zouden moeten maken als meer de kans hebben het tot volwassenheid te schoppen.
Ik denk dat religie (de Katholieke Kerk bijvoorbeeld die hulpverlening aan kerstening koppelde) een kwalijker rol heeft gespeeld. Daarnaast suggereert jouw post dat wij het Afrika letterlijk moeten voorkauwen. Misschien is dat ook wel zo.
pi_181817435
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2018 15:00 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Zijn we hier zelf niet mede verantwoordelijk voor? Kindersterfte was (en is voor onze begrippen nog) altijd hoog in Afrika. Dat hebben de Europeanen in hun barmhartigheid geprobeerd tegen te gaan. maar we hebben die mensen niet erbij verteld dat ze wat minder kinderen zouden moeten maken als meer de kans hebben het tot volwassenheid te schoppen.
Nee want waarom zou dat onze verantwoordelijkheid zijn? Alsof de mensen daar niet na kunnen denken en verantwoordelijk zijn voor hun eigen beslissingen. Wij hebben hier toch ook zelf ingezien dat een gezin met 14 kinderen niet praktisch is. Dat is niemand ons uit komen leggen.

De reden dat het daar niet opschiet is omdat Europa steeds klaar staat om het leed te verzachten. Wanneer mensen de gevolgen van hun eigen keuzes ten volle ondergaan zonder inmenging van buitenaf dwing je mensen na te denken over hun eigen handelen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  maandag 10 september 2018 @ 15:11:14 #96
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_181817474
quote:
1s.gif Op maandag 10 september 2018 15:08 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Nee want waarom zou dat onze verantwoordelijkheid zijn? Alsof de mensen daar niet na kunnen denken en verantwoordelijk zijn voor hun eigen beslissingen. Wij hebben hier toch ook zelf ingezien dat een gezin met 14 kinderen niet praktisch is. Dat is niemand ons uit komen leggen.

De reden dat het daar niet opschiet is omdat Europa steeds klaar staat om het leed te verzachten. Wanneer mensen de gevolgen van hun eigen keuzes ten volle ondergaan zonder inmenging van buitenaf dwing je mensen na te denken over hun eigen handelen.
Wat mij betreft trekken we onze handen helemaal van Afrika af. We kunnen het daar toch nooit goed doen.
  maandag 10 september 2018 @ 15:12:30 #97
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_181817487
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2018 15:11 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Wat mij betreft trekken we onze handen helemaal van Afrika af. We kunnen het daar toch nooit goed doen.
Gevolg is dan wel dat Afrika geheel onder Chinese invloed komt.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_181817498
quote:
1s.gif Op maandag 10 september 2018 15:08 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Nee want waarom zou dat onze verantwoordelijkheid zijn? Alsof de mensen daar niet na kunnen denken en verantwoordelijk zijn voor hun eigen beslissingen. Wij hebben hier toch ook zelf ingezien dat een gezin met 14 kinderen niet praktisch is. Dat is niemand ons uit komen leggen.

De reden dat het daar niet opschiet is omdat Europa steeds klaar staat om het leed te verzachten. Wanneer mensen de gevolgen van hun eigen keuzes ten volle ondergaan zonder inmenging van buitenaf dwing je mensen na te denken over hun eigen handelen.
Bij ons is dat een geleidelijke ontwikkeling geweest, daar zijn enkele generaties overheen gegaan. Dat was ook niet binnen 1 generatie gebeurt. We zouden ons gewoon wat minder moeten bemoeien met andere beschavingen. Mensen moeten hun eigen fouten maken en daarvan leren. Hoe goed bedoeld, een buitenstaander die ze dat even komt vertellen, wordt vaak niet geaccepteerd.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_181817518
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2018 15:12 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Gevolg is dan wel dat Afrika geheel onder Chinese invloed komt.
Is het dat al niet? Wat hebben wij er eigenlijk gedaan de afgelopen 50 jaar? vorig jaar was ik er en elke geasfalteerde weg staat een bord aan de kant in het Chinees. Waarom zijn wij daar nooit wegen aanleggen en lijken die nu pas aangelegd te worden met chinees geld. Waar is dat geld van ons gebleven?

Ipv tegen gaan van de kindersterfte hadden we beter wegen kunnen aanleggen zodat economische ontwikkeling op gang was gekomen en die mensen zelf de kindersterfte hadden kunnen tegen gaan in hun eigen tempo.
Helaas zijn wij veel meer onderhevig aan emoties als de gemiddelde Aziaat.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_181817635
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2018 15:15 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Is het dat al niet? Wat hebben wij er eigenlijk gedaan de afgelopen 50 jaar? vorig jaar was ik er en elke geasfalteerde weg staat een bord aan de kant in het Chinees. Waarom zijn wij daar nooit wegen aanleggen en lijken die nu pas aangelegd te worden met chinees geld. Waar is dat geld van ons gebleven?
De Belgen hebben daar ook veel wegen aangelegd, die vervolgens niet onderhouden werden en dus nu compleet vergaan zijn. Nu zijn de Chinezen er, leggen weer wegen aan. Wat gaat er gebeuren als die straks daar weer weg gaan? Precies hetzelfde... Er is zo'n docu op YouTube te vinden met een Chinees die daar probeert samen te werken met de lokale bevolking. Maar als hij ze 1 dag uitbetaald en ze geld hebben komen ze de volgende dag niet; want ze hebben nu toch geld?! Of sturen ze ineens familie om hun werk te komen doen. Dat het daar nooit iets zal worden ligt precies daaraan. Ze leven per dag en kijken nooit naar morgen. Plannen niet, denken er niet over na etc.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')