abonnement Unibet Coolblue
pi_181797042
In de eerste plaats:
Hier in dit topic is geen plaats voor haute quisine.
Je hoeft hier niet een meesterhand te verwachten.

Ik begin deze reeks om mijn ervaringen te delen om toch een beetje normaal te kunnen eten als alleenstaande.

Ik ben geen kok. En dat gaat me nooit lukken ook. Ik ken het vak niet en ik heb de tijd niet.
En dat zijn de sleutelwoorden hier.
Het is me toch enigszins gelukt om in een korte tijd en met wat handigheidjes altijd een (wel simpele) maar toch gezonde maaltijd in elkaar te draaien.

Daar gaat het hier over.

Waar ik mee begin is, veel mensen gaan nu lachen, voor te doen een voorraadje gehaktballetjes aan te maken en tartaarballetjes om in de vriezer te doen, omdat dat altijd handig is als je geen tijd hebt om uitgebreid te koken. Balletjes komen altijd uit als je plotseling iets moet koken. Datzelfde geldt voor stukjes kip, maar dat komt later.

Daarna gaan we een simpele hutspotje maken.

Let wel: dit is allemaal heel simpel, de basis. Dit zijn dingen die ik mezelf heb aangeleerd om me ver te houden van de snackbar.

Ik hoop dat ik enkele mensen hier plezier mee doe. :)

Hierna komen meer topics met allerlei snelle, simpele, goedkope, gezonde gerechten die ik mezelf heb aangeleerd als vrijgezel.

Wat je nodig hebt is: of een fornuis, of een magnetron met ovenfunctie. Elektrisch kookplaatje is ook voldoende (studentenmeuk)
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_181797868
Heb genoeg spullen over van de pizza. Ik ga brood gebruiken en dat gaat de oven in. Zonde om weg te gooien.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  Knapste mannelijke user 2022 zondag 9 september 2018 @ 15:53:40 #3
206731 Mortaxx
Doomer
pi_181797943
Pizzabodem volgende keer 2 minuten voorbakken. Zag er wel lekker uit!
Op dinsdag 31 oktober 2023 22:09 schreef Ama het volgende:
Poepie
pi_181798177
quote:
1s.gif Op zondag 9 september 2018 15:53 schreef Mortaxx het volgende:
Pizzabodem volgende keer 2 minuten voorbakken. Zag er wel lekker uit!
Goeie tip.
Ik ga het over een paar weken opnieuw doen. Ik vond het leuk om te doen en het smaakte naar meer. De kruidencombinatie was lekker en er zat al knoflook in de tomatenpuree.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  zondag 9 september 2018 @ 16:40:43 #5
194233 Friday12
Originele kloon
pi_181798670
quote:
1s.gif Op zondag 9 september 2018 16:10 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Goeie tip.
Ik ga het over een paar weken opnieuw doen. Ik vond het leuk om te doen en het smaakte naar meer. De kruidencombinatie was lekker en er zat al knoflook in de tomatenpuree.
Je kan de pizza's ook bakken op een omgekeerde bakplaat die je voorverwarmd in de oven
pi_181798705
Nou sigaartje, je pizza zag er wel ok uit!
  donderdag 27 september 2018 @ 14:28:19 #7
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_182164092
Ik heb nog een tip voor de noobs als mij!

Ik maak graag soepen en gebruik eigenlijk altijd boelionblokjes ook al is dat niet zo lekker als echte boelion trekken of kopen, maar dat kost 10x meer ofzo en dat heb ik er niet voor over. Nou had ik gisteren uiensoep weer gemaakt maar ipv rundbouillionblokjes, kippenbouillionblokjes+1tlepel vissaus+1tl appelazijn gebruikt als substituut en dat was inderdaad lekkerder dan rundbouillionblokjes.
Ik ben er op gekomen door deze video van serious eats, die zegt dat als je geen echte rundbouillion hebt, je beter af bent met kantenklare-kippenbouillion en mijn geval dus kippenboelionblukskes.

When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
pi_182205696
Heb net een ah verssoep pakket gemaakt, aanbieding. Voor 2 euro ruim een liter soepvan verse groenten!
Smaakt prima en handig voor kookkneusjes als ik!

Ga het vaker proberen
Aigh aigh Captain!
pi_182253547
Ik werk vanmiddag thuis, heb een eeeeennooorrrrmee voorraad bami in de vriezer, waarvan een bakje wat minder, dus ik denk weet je wat?

Daar ga ik eens een paar heerlijke bamiblokken van maken.

Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  maandag 1 oktober 2018 @ 15:03:40 #10
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_182253671
quote:
10s.gif Op maandag 1 oktober 2018 14:55 schreef Sigaartje het volgende:
Ik werk vanmiddag thuis, heb een eeeeennooorrrrmee voorraad bami in de vriezer, waarvan een bakje wat minder, dus ik denk weet je wat?

Daar ga ik eens een paar heerlijke bamiblokken van maken.

[ afbeelding ]
Lekker! :Y)
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
  maandag 1 oktober 2018 @ 15:46:59 #11
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_182254674
Ik ben benieuwd!
...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
  maandag 1 oktober 2018 @ 15:51:39 #12
419273 Durmada
Neem de tijd!
pi_182254796
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2018 14:28 schreef govie het volgende:
Ik heb nog een tip voor de noobs als mij!

Ik maak graag soepen en gebruik eigenlijk altijd boelionblokjes ook al is dat niet zo lekker als echte boelion trekken of kopen, maar dat kost 10x meer ofzo en dat heb ik er niet voor over. Nou had ik gisteren uiensoep weer gemaakt maar ipv rundbouillionblokjes, kippenbouillionblokjes+1tlepel vissaus+1tl appelazijn gebruikt als substituut en dat was inderdaad lekkerder dan rundbouillionblokjes.
Ik ben er op gekomen door deze video van serious eats, die zegt dat als je geen echte rundbouillion hebt, je beter af bent met kantenklare-kippenbouillion en mijn geval dus kippenboelionblukskes.

Lastig woord he, bouillon.
AZ
ALKMAAR
pi_182255213
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 15:46 schreef InTrePidIvity het volgende:
Ik ben benieuwd!
Het zag er goed uit, maar ik had het in de oven gedaan bij 230 graden voor 20 minuten, maar de blokken zaten na de oven vastgeplakt in de aluminium bak ;(
Dus ik heb het met mes en vork eruit moeten eten. Het was wel heel lekker!
(Ik heb geen frituurpan)

Wat je moet doen: de bami was hier bevroren. Door de bloem heenhalen, helemaal aan alle kanten, dan door het ei, aan alle kanten en dan door de paneermeel, aan alle kanten.

Toen de voorverwarmde oven in.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  maandag 1 oktober 2018 @ 16:17:16 #14
27454 InTrePidIvity
Looks like it's broken...
pi_182255352
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 16:10 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Het zag er goed uit, maar ik had het in de oven gedaan bij 230 graden voor 20 minuten, maar de blokken zaten na de oven vastgeplakt in de aluminium bak ;(
Dus ik heb het met mes en vork eruit moeten eten. Het was wel heel lekker!
(Ik heb geen frituurpan)

Wat je moet doen: de bami was hier bevroren. Door de bloem heenhalen, helemaal aan alle kanten, dan door het ei, aan alle kanten en dan door de paneermeel, aan alle kanten.

Toen de voorverwarmde oven in.
Ah, ik dacht dat je het ging frituren! Was al benieuwd hoe de vorm zich zou houden, want het lijkt me best lastig om er een stevig blok van te maken.

Wordt het wel krokant in de oven? Zou een pannetje met olie een optie zijn voor je?
...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken... Let's go wecycle!
[Tournament] Beste Remake
pi_182255913
Nee, ik ben totaal geen fan van frituren omdat het huis er naar gaat ruiken. Ik ben een ovenfan, omdat ik dan alleen maar regelmatig de oven moet poetsen. Ik maak alleen van pannen gebruik als het echt moet zoals aardappels koken en gehaktballen braden.
Het geeft aanslag in de keuken, altijd weer veel poetswerk. Een oven is zo schoongemaakt.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  maandag 1 oktober 2018 @ 16:42:37 #16
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_182255916
quote:
1s.gif Op maandag 1 oktober 2018 15:51 schreef Durmada het volgende:

[..]

Lastig woord he, bouillon.
Er is op ieder forumtopic altijd wel een spelling-autist te vinden. :Y :W :o
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
  maandag 1 oktober 2018 @ 16:53:11 #17
419273 Durmada
Neem de tijd!
pi_182256095
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 16:42 schreef govie het volgende:

[..]

Er is op ieder forumtopic altijd wel een spelling-autist te vinden. :Y :W :o
Ik heb ook zelden zo vaak een woord verkeerd gespeld zien worden, op meerdere manieren zelfs.
AZ
ALKMAAR
  maandag 1 oktober 2018 @ 17:02:39 #18
194233 Friday12
Originele kloon
pi_182256327
quote:
1s.gif Op maandag 1 oktober 2018 16:53 schreef Durmada het volgende:

[..]

Ik heb ook zelden zo vaak een woord verkeerd gespeld zien worden, op meerdere manieren zelfs.
boeljon.. daar word ik gek van
  maandag 1 oktober 2018 @ 17:05:49 #19
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_182256378
quote:
1s.gif Op maandag 1 oktober 2018 17:02 schreef Friday12 het volgende:

[..]

boeljon.. daar word ik gek van
Ik had het ook de eerste poging express gedaan, de andere twee zijn weer anders. ^O^ Toch vein dad ick medestaanders hebt. >:)
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
  maandag 1 oktober 2018 @ 17:11:26 #20
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_182256509
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 september 2018 15:41 schreef Captain_koek het volgende:
Heb net een ah verssoep pakket gemaakt, aanbieding. Voor 2 euro ruim een liter soepvan verse groenten!
Smaakt prima en handig voor kookkneusjes als ik!

Ga het vaker proberen
Soep is altijd goed en lekker! Ik vind zelf uiensoep stiekem de beste soep die er is omdat het echt tiefusgoedkoop en makkelijk is. Van 2 kilo van de appiehappie voor ¤1,69, maak ik drie volle pannen uiensoep. Erg tasty is met simpel geroosterd broodstukjes in de soepschaal met guirerrekaas er op. Zolang de uien niet aanbranden dan doe je het niet fout, periodiek checken met een eierwekker en klaar is klara! Andere soepen zijn wat dieper van smaak maar dan moet je wel even de tijd nemen qua bereiding.
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
  Spellchecker maandag 1 oktober 2018 @ 17:14:55 #21
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_182256579
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 17:05 schreef govie het volgende:

[..]

Ik had het ook de eerste poging express gedaan, de andere twee zijn weer anders. ^O^ Toch vein dad ick medestaanders hebt. >:)
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 17:11 schreef govie het volgende:

[..]

Soep is altijd goed en lekker! Ik vind zelf uiensoep stiekem de beste soep die er is omdat het echt tiefusgoedkoop en makkelijk is. Van 2 kilo van de appiehappie voor ¤1,69, maak ik drie volle pannen uiensoep. Erg tasty is met simpel geroosterd broodstukjes in de soepschaal met guirerrekaas er op. Zolang de uien niet aanbranden dan doe je het niet fout, periodiek checken met een eierwekker en klaar is klara! Andere soepen zijn wat dieper van smaak maar dan moet je wel even de tijd nemen qua bereiding.
De quote die je wist die zou komen :D
  maandag 1 oktober 2018 @ 19:38:58 #22
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_182259465
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 17:05 schreef govie het volgende:

[..]

Ik had het ook de eerste poging express gedaan
Sure :')
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
  maandag 1 oktober 2018 @ 19:44:07 #23
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_182259549
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 17:14 schreef maily het volgende:

[..]

[..]

De quote die je wist die zou komen :D
Sommige zitten alleen in topics om te zeiken en voegen nooit wat toe. Alleen bezig met vorm, als sletjes zonder inhoud. Post eens wat nuttig... :R
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
pi_182259651
Terug on topic luitjes. Zeuren over spelling is hier niet belangrijk. Expres fouten maken wordt ook niet gewaardeerd.
Spoilers!
pi_182260220
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 16:10 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Het zag er goed uit, maar ik had het in de oven gedaan bij 230 graden voor 20 minuten, maar de blokken zaten na de oven vastgeplakt in de aluminium bak ;(
Dus ik heb het met mes en vork eruit moeten eten. Het was wel heel lekker!
(Ik heb geen frituurpan)

Wat je moet doen: de bami was hier bevroren. Door de bloem heenhalen, helemaal aan alle kanten, dan door het ei, aan alle kanten en dan door de paneermeel, aan alle kanten.

Toen de voorverwarmde oven in.
Dat gaat niet werken, de oven producten uit de winkel zijn al voorgebakken. Nu gooi en een bevroren blok bami in de oven en de panneer is is niet bevroren, de ei en het vocht van de bevroren blok bami gaat dus samen smelten met de panneer en plakken. Voorbakken is de oplossing, eens met de opmerking dat het gaat ruiken maar dan zou de vetpan buiten zetten een oplossing zijn. In het vorige huis had ik een losse berging in de tuin met stroom daar zette ik de pan altijd neer.

Alle oven/frituur producten in de winkel zijn al gefrituurd je doet niks meer als opwarmen in de oven. De tijd die er voor staat is om het product weer knapperig te maken de panneer wordt eerst slap als je het product van de vriezer in de oven doet vanwege het vocht.
To escape criticism: Do nothing, Say nothing, Be nothing.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')