Ik geloof dat ze dat gewoon verplicht zijn in zo'n situatie.quote:Op woensdag 3 oktober 2018 20:12 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Dat is dan weer heel netjes. Goed om te weten.
Vond ik ook meevallen van ze inderdaad.quote:Op woensdag 3 oktober 2018 20:12 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Dat is dan weer heel netjes. Goed om te weten.
Nee, zijn ze niet, . Ziehier:quote:Op woensdag 3 oktober 2018 20:13 schreef Insomnia2.0 het volgende:
[..]
Ik geloof dat ze dat gewoon verplicht zijn in zo'n situatie.
Er staat dat je je ticket gewoon terugbetaald krijgt bij meer dan twee weken? Louter geen verdere compensatie.quote:Op woensdag 3 oktober 2018 20:14 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Vond ik ook meevallen van ze inderdaad.
[..]
Nee, zijn ze niet, . Ziehier:
https://www.euclaim.nl/blog/schemawijzigingen-mag-dit-zomaar
In het schema staat duidelijk van niet. Ik ben immers meer dan 2 weken van tevoren op de hoogte gesteld.quote:Op woensdag 3 oktober 2018 20:17 schreef Insomnia2.0 het volgende:
Welke rechten zijn er dan wel als je vlucht meer dan twee weken voor vertrek wordt geannuleerd of gewijzigd?
Je hebt recht op een alternatieve vlucht of teruggave van de ticketprijs.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Beetje verwarrend wel eigenlijk, nu ik het zo zie . Of ik ben achterlijke natuurlijk, . Want wat jij zegt staat er inderdaad. Maar ook:quote:Wanneer de schemawijziging binnen twee weken voor vertrek wordt doorgegeven ligt het aan de oorspronkelijke vertrek- en aankomsttijden en de uiteindelijke gewijzigde tijden of je recht hebt op een vergoeding. Dit zit zo:
- Ben je meer dan 2 weken voor vertrek geïnformeerd, dan heb je geen recht op een vergoedingI guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
quote:Op woensdag 3 oktober 2018 20:21 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
In het schema staat duidelijk van niet. Ik ben immers meer dan 2 weken van tevoren op de hoogte gesteld.Het gaat om compensatie voor gemaakte kosten in dat plaatje.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Beetje verwarrend wel eigenlijk, nu ik het zo zie . Of ik ben achterlijke natuurlijk, . Want wat jij zegt staat er inderdaad. Maar ook:
[..]
Ooohhh, . Nu voel ik me dom, .quote:Op woensdag 3 oktober 2018 20:21 schreef Insomnia2.0 het volgende:
[..]
Het gaat om compensatie voor gemaakte kosten in dat plaatje.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
Dat dacht ik ook,maar de consumentenbond (zie https://www.consumentenbond.nl/vliegen/vluchttijden-gewijzigd ) is terughoudender, waardoor het op mij meer overkomt als (breed toegepaste) coulance dan een recht.quote:Op woensdag 3 oktober 2018 20:13 schreef Insomnia2.0 het volgende:
[..]
Ik geloof dat ze dat gewoon verplicht zijn in zo'n situatie.
Ja dat leek me ook wel wat, . Ik was eerlijk gezegd al verbaasd dat daarover niets in de wet zou staan, .quote:Op woensdag 3 oktober 2018 20:24 schreef Insomnia2.0 het volgende:
Het zou wel wat zijn als vliegmaatschappijen gewoon een vlucht een dag mochten verplaatsen
En dit inderdaad.quote:Op woensdag 3 oktober 2018 20:26 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook,maar de consumentenbond (zie https://www.consumentenbond.nl/vliegen/vluchttijden-gewijzigd ) is terughoudender, waardoor het op mij meer overkomt als (breed toegepaste) coulance dan een recht.
Een verplaatsing van een dag is geen redelijke wijzigingquote:Op woensdag 3 oktober 2018 20:26 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook,maar de consumentenbond (zie https://www.consumentenbond.nl/vliegen/vluchttijden-gewijzigd ) is terughoudender, waardoor het op mij meer overkomt als (breed toegepaste) coulance dan een recht.
Zelf het min.loon is nog hoger..quote:Op dinsdag 2 oktober 2018 18:56 schreef G-Pier het volgende:
[..]
Alle crewleden werken onder Iers cao.
Kan ik dan geld terugkrijgen en wel gewoon vliegen, of gaat het om een annulering vd vluchten én daardoor restitutie??quote:Restitutie
Voor het aanvragen van een restitutie ten gevolgen van een vertraging van meer dan 2 uur, klik op de koppeling hieronder en vul de vereiste gegevens in.
het is of het een of het ander. En vliegen en een refund zou een mooie worden.quote:Op donderdag 4 oktober 2018 00:24 schreef Retarded het volgende:
Wellicht een hele domme vraag, maar de mail van Ryanair geeft aan dat ik akkoord kan gaan met de vlucht wijzigign. Daarin heb ik niet veel keuzen, jammer maar helaas.
Maar er wordt ook nog gesproken over restitutie:
[..]
Kan ik dan geld terugkrijgen en wel gewoon vliegen, of gaat het om een annulering vd vluchten én daardoor restitutie??
Nouja, ergens vraag ik me dat af. We hebben het over Ryanair natuurlijk...maar mijn ouders hebben ook een geannuleerde/verplaatste vlucht van Easyjet gehad en toen de vluchtprijs teruggekregen maar wel gewoon kunnen vliegenquote:Op donderdag 4 oktober 2018 00:27 schreef Yreal het volgende:
[..]
het is of het een of het ander. En vliegen en een refund zou een mooie worden.
Als dat nu zo zou zijn vroegen ze je niet specifiek om akkoord te gaan met de wijzigingen.quote:Op donderdag 4 oktober 2018 00:39 schreef Retarded het volgende:
[..]
Nouja, ergens vraag ik me dat af. We hebben het over Ryanair natuurlijk...maar mijn ouders hebben ook een geannuleerde/verplaatste vlucht van Easyjet gehad en toen de vluchtprijs teruggekregen maar wel gewoon kunnen vliegen
dat zou wel heel dom zijn van easyjetquote:Op donderdag 4 oktober 2018 00:39 schreef Retarded het volgende:
[..]
Nouja, ergens vraag ik me dat af. We hebben het over Ryanair natuurlijk...maar mijn ouders hebben ook een geannuleerde/verplaatste vlucht van Easyjet gehad en toen de vluchtprijs teruggekregen maar wel gewoon kunnen vliegen
easyJet is wat coulanter met annuleringen dan Ryanair. Je kunt het dom noemen, maar het zorgt wel voor net een beetje meer klantenbinding. Denk dat easyJet klanten een stuk loyaler zijn dan Ryanair klanten.quote:Op donderdag 4 oktober 2018 09:17 schreef Yreal het volgende:
[..]
dat zou wel heel dom zijn van easyjet
sorry, geen enkele maatschappij geeft je een refund en laat je daarna alsnog vliegen.quote:Op donderdag 4 oktober 2018 20:43 schreef Reageurs het volgende:
[..]
easyJet is wat coulanter met annuleringen dan Ryanair. Je kunt het dom noemen, maar het zorgt wel voor net een beetje meer klantenbinding. Denk dat easyJet klanten een stuk loyaler zijn dan Ryanair klanten.
Dit was toch echt hun beleid, in ieder geval tot de invoering van de Europese verordening. Je kreeg je ticket gratis als compensatie + een nieuwe vlucht, ongeacht de reden van de annulering.quote:Op donderdag 4 oktober 2018 21:37 schreef Yreal het volgende:
[..]
sorry, geen enkele maatschappij geeft je een refund en laat je daarna alsnog vliegen.
Volgens mij heb je recht op een refund, de claimgelden EN vergoeding van de kosten die je maakte voor alternatief vervoer (bijv. een ticket bij een andere maatschappij) bij te lange vertragingen. Dus heel erg vreemd is het niet.quote:Op donderdag 4 oktober 2018 21:37 schreef Yreal het volgende:
[..]
sorry, geen enkele maatschappij geeft je een refund en laat je daarna alsnog vliegen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |