abonnement Unibet Coolblue
pi_181784924
Geen idee of ik in het juiste subforum zit....

Mijn gebit is kapot, ik heb gapende gaten, 1 kies is tot op de wortel afgebroken en vorige week zondag ook een hoek snijtand.... zo heb ik ook nog tanden en kiezen die op het punt van breken staan.... Iemand enig idee hoe ik dit aanpakken kan behalve simpelweg naar de tandarts te gaan....

Ik ben als de dood voor de tandarts, mede door medicijnen is mijn gebit in rap tempo achteruit gegaan, maar wat nu.....Ik heb geen pijn maar mn hele gebit is rot en ik meur uit mn smoel....

Ik ben een tijd depri geweest en heb toen mijn gebit niet goed verzorgd. Toen ik weer wat beter werd en mn gebit weer eens schoonmaakte kreeg ik een zware ontsteking in mijn kaak.... Sinds dien ben ik eigenlijk bang om te poetsen en mn gebit is logischerwijs alleen maar slechter geworden sinds.... Zo gaat het van slecht naar slechter.....

Ik ben dan ook een beetje hopeloos atm........ Ik kan niet bij de tandarts gaan zitten nu want dan moet ik eerst poetsen, ga ik poetsen krijg ik een kaak ontsteking, poets ik niet wordt het probleem alleen maar erger......

Iemand een serieuze oplossing of hulp??
Basic Premium Lager
pi_181785114
Als je niets doet, weet je zeker dat het uiteindelijk alleen nog maar vervelender wordt. Zoek een angsttandarts, pak jezelf bij kop en kont en laat het fixen!
pi_181785180
Er zijn speciale tandartspraktijken voor mensen die bang zijn voor de tandarts..
pi_181785442
Je kreeg een zware ontsteking in je kaak die vanzelf weer wegging toen je stopte met poetsen? Oké.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
pi_181785522
quote:
14s.gif Op zaterdag 8 september 2018 23:33 schreef 2thmx het volgende:
Je kreeg een zware ontsteking in je kaak die vanzelf weer wegging toen je stopte met poetsen? Oké.
Nee, daar ben ik midden in de nacht op zaterdag voor naar het ziekenhuis gegaan om pijnstillers en antibiotica te halen. Sorry, dat had ik er bij moeten zetten of verduidelijken.
Basic Premium Lager
pi_181785601
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 23:25 schreef Queller het volgende:
Als je niets doet, weet je zeker dat het uiteindelijk alleen nog maar vervelender wordt. Zoek een angsttandarts, pak jezelf bij kop en kont en laat het fixen!
.
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 23:27 schreef madam-april het volgende:
Er zijn speciale tandartspraktijken voor mensen die bang zijn voor de tandarts..
Tegenwoordig zegt bijna elke tandarts dat ze angsttandarts zijn maar ik heb nog nooit een verschil gemerkt
Basic Premium Lager
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zaterdag 8 september 2018 @ 23:46:35 #7
39237 crew  H_T
2733
pi_181785931
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 23:37 schreef BPL27 het volgende:

[..]

.

[..]

Tegenwoordig zegt bijna elke tandarts dat ze angsttandarts zijn maar ik heb nog nooit een verschil gemerkt
Kennis van mij gaat naar een serieuze angsttandarts, die in een ziekenhuis gevestigd is. Ik weet alleen niet welke :{
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_181786053
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 23:37 schreef BPL27 het volgende:

Tegenwoordig zegt bijna elke tandarts dat ze angsttandarts zijn maar ik heb nog nooit een verschil gemerkt
Kan je uit ervaring zeggen dat er écht goede zijn.
pi_181786109
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 23:46 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Kennis van mij gaat naar een serieuze angsttandarts, die in een ziekenhuis gevestigd is. Ik weet alleen niet welke :{
Zou je voor mij willen uit zoeken welke wie wat waar?
Basic Premium Lager
pi_181786143
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 23:49 schreef Queller het volgende:

[..]

Kan je uit ervaring zeggen dat er écht goede zijn.
Tot nu toe niet, ze doen gewoon hun ding terwijl ik daar verkrampt op hun martel stoel lig....
Basic Premium Lager
pi_181786159
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 23:51 schreef BPL27 het volgende:

Zou je voor mij willen uit zoeken welke wie wat waar?
In welke regio woon je?
pi_181786229
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 23:53 schreef Queller het volgende:

[..]

In welke regio woon je?
Rampstad, maar directer is Berkel en Rodenrijs
Basic Premium Lager
  zaterdag 8 september 2018 @ 23:55:55 #13
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_181786267
ACTA Amsterdam.
pi_181786337
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 23:55 schreef BPL27 het volgende:
Rampstad, maar directer is Berkel en Rodenrijs
Mooi!
https://www.oralcarecenter.nl/
Bel, leg uit dat je peuken schijt, vraag om een afspraak met Joris Suy. Trek er een paar uurtjes voor uit, want je bent er wel een poosje zoet mee.

Komt goed. Echt!
pi_181786340
quote:
14s.gif Op zaterdag 8 september 2018 23:55 schreef Boca_Raton het volgende:
ACTA Amsterdam.
Ik ben werkeloos dus voor een bezoekje naar een tandarts in Amsterdam...heb ik geen geld....
Basic Premium Lager
pi_181786370
En gewoon onder volledige narcose?
pi_181786427
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 23:57 schreef Queller het volgende:

[..]

Mooi!
https://www.oralcarecenter.nl/
Bel, leg uit dat je peuken schijt, vraag om een afspraak met Joris Suy. Trek er een paar uurtjes voor uit, want je bent er wel een poosje zoet mee.

Komt goed. Echt!
Dat scheelt de helft van het reizen naar Amsterdam maar het is nog steeds een pokke eind....
Basic Premium Lager
pi_181786465
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 23:58 schreef smizy het volgende:
En gewoon onder volledige narcose?
Dat wordt niet vergoed en heb ik het geld niet voor....
Basic Premium Lager
pi_181786470
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 00:00 schreef BPL27 het volgende:
Dat scheelt de helft van het reizen naar Amsterdam maar het is nog steeds een pokke eind....
Stel je niet zo aan. Als je er niets aan laat doen, dán heb je over een poosje pas een lange weg te gaan!
pi_181786555
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 23:55 schreef BPL27 het volgende:

[..]

Rampstad, maar directer is Berkel en Rodenrijs
Ik zit zelf bij een hele fijne tandarts in Rotterdam. Geen angst tandarts, maar wel een hele aardige man die heel rustig te werk gaat. Zegt bij alle handelingen wat hij gaat doen en vraagt regelmatig hoe het gaat.

Ik zou hem wel kunnen aanbevelen.
pi_181786585
Ik ben ook best wel bang voor de tandarts. Maar ook vorige week geweest om te boren, het moet gewoon gebeuren. Wat bij mij werkt, voor de tandarts alvast 1 of 2 paracetamolletjes te pakken en oordopjes in en muziek opzetten. Je moet maar zo denken, de grootste angst zit tussen je oren! Gewoon van te voren even laten verdoven met een spuit, spuit voel je niks van, daarna helemaal niks meer.
XRP - To tha moon motherf#cker!
pi_181786604
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 00:01 schreef Queller het volgende:

[..]

Stel je niet zo aan. Als je er niets aan laat doen, dán heb je over een poosje pas een lange weg te gaan!
Ik stel me niet aan, dat is meer dan een uur reizen, ik heb geen auto, dus moet het met ov of met mn scooter.....Ja ik heb tijd zat maar meer dan een uur....
Basic Premium Lager
  zondag 9 september 2018 @ 00:05:43 #23
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
  zondag 9 september 2018 @ 00:07:15 #24
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_181786674
Een goede angst tandarts in een centrum voor bijzondere tandheelkunde kan echt wel verschil maken.
Ik heb ook een fucked up tering ellende gehad door ziek zijn en medicatie en verwaarlozing. En een enorme angst voor de tandarts. Toen de schade was bekeken, is de grootste behandeling onder volledige narcose gedaan.
Daarna rustig gaan opbouwen, nu is het te doen.
pi_181786688
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 00:04 schreef Mand het volgende:
Ik ben ook best wel bang voor de tandarts. Maar ook vorige week geweest om te boren, het moet gewoon gebeuren. Wat bij mij werkt, voor de tandarts alvast 1 of 2 paracetamolletjes te pakken en oordopjes in en muziek opzetten. Je moet maar zo denken, de grootste angst zit tussen je oren! Gewoon van te voren even laten verdoven met een spuit, spuit voel je niks van, daarna helemaal niks meer.
Dat zegt men ja maar ik voelde alles wat mijn jeugd tandarts deed, zelfs met verdoving. Of zij deed iets fout, dat weet ik niet maar sinds dien ben ik als de dood. Verdoven of niet, het deed altijd fucking pijn....
Basic Premium Lager
pi_181786700
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 00:05 schreef BPL27 het volgende:
Ik stel me niet aan, dat is meer dan een uur reizen, ik heb geen auto, dus moet het met ov of met mn scooter.....Ja ik heb tijd zat maar meer dan een uur....
Dan stel je je dus wel aan. Voor iemand met écht een probleem, is een uur verwaarloosbaar.
pi_181786712
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 00:07 schreef Luchtbel het volgende:
Een goede angst tandarts in een centrum voor bijzondere tandheelkunde kan echt wel verschil maken.
Ik heb ook een fucked up tering ellende gehad door ziek zijn en medicatie en verwaarlozing. En een enorme angst voor de tandarts. Toen de schade was bekeken, is de grootste behandeling onder volledige narcose gedaan.
Daarna rustig gaan opbouwen, nu is het te doen.
En dat werd vergoed? Die algehele verdoving?
Basic Premium Lager
pi_181786750
quote:
Thx! Ga ik doen!
Basic Premium Lager
  zondag 9 september 2018 @ 00:09:57 #29
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_181786765
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 23:19 schreef BPL27 het volgende:
Geen idee of ik in het juiste subforum zit....

Mijn gebit is kapot, ik heb gapende gaten, 1 kies is tot op de wortel afgebroken en vorige week zondag ook een hoek snijtand.... zo heb ik ook nog tanden en kiezen die op het punt van breken staan.... Iemand enig idee hoe ik dit aanpakken kan behalve simpelweg naar de tandarts te gaan....

Ik ben als de dood voor de tandarts, mede door medicijnen is mijn gebit in rap tempo achteruit gegaan, maar wat nu.....Ik heb geen pijn maar mn hele gebit is rot en ik meur uit mn smoel....

Ik ben een tijd depri geweest en heb toen mijn gebit niet goed verzorgd. Toen ik weer wat beter werd en mn gebit weer eens schoonmaakte kreeg ik een zware ontsteking in mijn kaak.... Sinds dien ben ik eigenlijk bang om te poetsen en mn gebit is logischerwijs alleen maar slechter geworden sinds.... Zo gaat het van slecht naar slechter.....

Ik ben dan ook een beetje hopeloos atm........ Ik kan niet bij de tandarts gaan zitten nu want dan moet ik eerst poetsen, ga ik poetsen krijg ik een kaak ontsteking, poets ik niet wordt het probleem alleen maar erger......

Iemand een serieuze oplossing of hulp??
Mijn tanden zijn kapot gegaan aan suiker. Liters en liters cola.

2 jaar terug in mijn vakantie heb ik de hele bovenkant laten trekken en vervangen. En dat is zonder enige vorm van pijn gebeurd. Het enige wat "pijn" deed waren de verdovingen die gezet moesten worden vooraf.

Ik zeg: doe het. Met wat voorbereiding: zorg dat je verzekering op orde is (die met tandarts dekking waar je net geen bewijs nodig hebt voor het hebben van een goed gebit) en zo'n 75% van de kosten wordt gedekt en die andere 25% kun je als onkosten indienen bij de belasting.
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind
Disgaea 5 *O* Horizon Zero Dawn *O* Nier Automata *O* Persona 5 *O*
pi_181786879
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 00:08 schreef Queller het volgende:

[..]

Dan stel je je dus wel aan. Voor iemand met écht een probleem, is een uur verwaarloosbaar.
Ik stel me niet aan! Waarom zou ik meer dan een uur gaan rijzen voor een tandarts waarvan ik niet eens weet of ik me er op mn gemak voel? Eerste kennismaking is toch persoonlijk, niet via de telefoon. Dus moet ik eerst meer dan een uur gaan reizen voor een kennismaking... terwijl ik het geld er niet voor heb.........
Basic Premium Lager
pi_181786937
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 00:07 schreef BPL27 het volgende:

[..]

Dat zegt men ja maar ik voelde alles wat mijn jeugd tandarts deed, zelfs met verdoving. Of zij deed iets fout, dat weet ik niet maar sinds dien ben ik als de dood. Verdoven of niet, het deed altijd fucking pijn....
Ik snap het, maar met verdoving voel ik ook nog wel wat, maar kan het verdragen. Daarom, pak een paracetamol, hierdoor ga je rustiger worden en gaat de pijngrens iets omhoog en met muziek op ontspan je meer. Wist je dat als je muziek doet luisteren je de hersenen helemaal laat focussen op het geluid, dus niet maar een gedeelte van de hersenen gebruikt.. Dus je bent geheel afgeleid en mocht je pijn ervaren, gewoon terug focussen op de muziek. Probeer het, zou ik zeggen. ;)
XRP - To tha moon motherf#cker!
  zondag 9 september 2018 @ 00:15:50 #32
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_181786956
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 00:08 schreef BPL27 het volgende:

[..]

En dat werd vergoed? Die algehele verdoving?
Ja. Wel toestemming voor moeten vragen, geloof ik. Drie jaar terug.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zondag 9 september 2018 @ 00:20:07 #33
39237 crew  H_T
2733
pi_181787101
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 23:51 schreef BPL27 het volgende:

[..]

Zou je voor mij willen uit zoeken welke wie wat waar?
Logischerwijs zou het om deze moeten gaan: https://www.umcutrecht.nl(...)ondere-Tandheelkunde
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_181787163
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 00:09 schreef wdn het volgende:

[..]

Mijn tanden zijn kapot gegaan aan suiker. Liters en liters cola.

2 jaar terug in mijn vakantie heb ik de hele bovenkant laten trekken en vervangen. En dat is zonder enige vorm van pijn gebeurd. Het enige wat "pijn" deed waren de verdovingen die gezet moesten worden vooraf.

Ik zeg: doe het. Met wat voorbereiding: zorg dat je verzekering op orde is (die met tandarts dekking waar je net geen bewijs nodig hebt voor het hebben van een goed gebit) en zo'n 75% van de kosten wordt gedekt en die andere 25% kun je als onkosten indienen bij de belasting.
Ik heb geen geld voor een vakantie. :P Daarnaast heb ik 1 kies en 1 hoek snijtand die zijn afgebroken en alleen de wortels zitten nog in mijn tandvlees, de rest is weg....

Ik heb 1 kroon bij mn boven voor snijtand die is afgebroken door geweld en er weer aan geplakt is, mn andere voor snijtand is zwart en breekbaar, links onder hoektand is zo verneukt dat ie breekbaar is, rechts onder mn laatste 2 kiezen (ik heb nooit verstandskiezen gehad) zijn meer dan de helft weg en de rest rot weg atm.... Rechts onder hoek tand is ook een issue (gaten aan 2 kanten) enz enz.....
Basic Premium Lager
pi_181787201
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 00:15 schreef Mand het volgende:

[..]

Ik snap het, maar met verdoving voel ik ook nog wel wat, maar kan het verdragen. Daarom, pak een paracetamol, hierdoor ga je rustiger worden en gaat de pijngrens iets omhoog en met muziek op ontspan je meer. Wist je dat als je muziek doet luisteren je de hersenen helemaal laat focussen op het geluid, dus niet maar een gedeelte van de hersenen gebruikt.. Dus je bent geheel afgeleid en mocht je pijn ervaren, gewoon terug focussen op de muziek. Probeer het, zou ik zeggen. ;)
Goede tip! Ga ik proberen, Thx!!
Basic Premium Lager
pi_181787203
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 00:13 schreef BPL27 het volgende:
Ik stel me niet aan! Waarom zou ik meer dan een uur gaan rijzen voor een tandarts waarvan ik niet eens weet of ik me er op mn gemak voel? Eerste kennismaking is toch persoonlijk, niet via de telefoon. Dus moet ik eerst meer dan een uur gaan reizen voor een kennismaking... terwijl ik het geld er niet voor heb.........
Laat het lekker wegrotten dan :)

Succes ^O^
pi_181787262
quote:
1s.gif Op zondag 9 september 2018 00:15 schreef Luchtbel het volgende:

[..]

Ja. Wel toestemming voor moeten vragen, geloof ik. Drie jaar terug.
En welke verzekering heb je?
Basic Premium Lager
pi_181787292
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 00:20 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Logischerwijs zou het om deze moeten gaan: https://www.umcutrecht.nl(...)ondere-Tandheelkunde
Ook al weer een pleuris eind weg....
Basic Premium Lager
pi_181787392
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 00:23 schreef Queller het volgende:

[..]

Laat het lekker wegrotten dan :)

Succes ^O^
Dat is heel mijn bedoeling niet, je snapt toch ook wel dat als je elk dubbeltje moet omdraaien er weinig tot geen geld is om naar Rhoon af te reizen...... Hoe graag ik dat ook wil....

Thx!
Basic Premium Lager
pi_181787625
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 00:29 schreef BPL27 het volgende:

Dat is heel mijn bedoeling niet, je snapt toch ook wel dat als je elk dubbeltje moet omdraaien er weinig tot geen geld is om naar Rhoon af te reizen...... Hoe graag ik dat ook wil....

Thx!
Desnoods ga je f*cking fietsen man...
pi_181787690
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 00:37 schreef Queller het volgende:

[..]

Desnoods ga je f*cking fietsen man...
2 uur heen en 2 uur terug voor een 1e kennismaking van 15 minuten... Ja als al mijn opties op zijn wellicht maar nu is dat geen optie.
Basic Premium Lager
pi_181787764
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 00:40 schreef BPL27 het volgende:
2 uur heen en 2 uur terug voor een 1e kennismaking van 15 minuten... Ja als al mijn opties op zijn wellicht maar nu is dat geen optie.
Ga meteen ff langs de opticien, want lezen kan je blijkbaar ook niet ^O^
pi_181788348
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 00:43 schreef Queller het volgende:

[..]

Ga meteen ff langs de opticien, want lezen kan je blijkbaar ook niet ^O^
Waarom zo hatelijk.... Als jij goede ervaringen hebt, prima maar ik ken ze niet, ze zitten voor mij erg ver weg, maar hun afwijzen en je begint te doen alsof ik jou persoonlijk heb afgewezen....
Basic Premium Lager
  zondag 9 september 2018 @ 01:18:24 #44
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_181788603
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 00:40 schreef BPL27 het volgende:

[..]

2 uur heen en 2 uur terug voor een 1e kennismaking van 15 minuten... Ja als al mijn opties op zijn wellicht maar nu is dat geen optie.
Zou ik ook nooit doen! Dan nog liever naar dat monster hier om de hoek....
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
  zondag 9 september 2018 @ 02:36:04 #45
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_181789585
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 23:19 schreef BPL27 het volgende:
Geen idee of ik in het juiste subforum zit....

Mijn gebit is kapot, ik heb gapende gaten, 1 kies is tot op de wortel afgebroken en vorige week zondag ook een hoek snijtand.... zo heb ik ook nog tanden en kiezen die op het punt van breken staan.... Iemand enig idee hoe ik dit aanpakken kan behalve simpelweg naar de tandarts te gaan....

Ik ben als de dood voor de tandarts, mede door medicijnen is mijn gebit in rap tempo achteruit gegaan, maar wat nu.....Ik heb geen pijn maar mn hele gebit is rot en ik meur uit mn smoel....

Ik ben een tijd depri geweest en heb toen mijn gebit niet goed verzorgd. Toen ik weer wat beter werd en mn gebit weer eens schoonmaakte kreeg ik een zware ontsteking in mijn kaak.... Sinds dien ben ik eigenlijk bang om te poetsen en mn gebit is logischerwijs alleen maar slechter geworden sinds.... Zo gaat het van slecht naar slechter.....

Ik ben dan ook een beetje hopeloos atm........ Ik kan niet bij de tandarts gaan zitten nu want dan moet ik eerst poetsen, ga ik poetsen krijg ik een kaak ontsteking, poets ik niet wordt het probleem alleen maar erger......

Iemand een serieuze oplossing of hulp??
Dude, je hebt geen andere manier dan naar de tandarts te gaan om het te herstellen.

Bel je tandarts op, leg je probleem uit en vraag naar de mogelijkheden. Als je een 'goede' tandarts hebt neemt ie de tijd voor je om alles uit te leggen, stelt ie je gerust en werkt ie wellicht in stappen toe naar je behandeling. Wellicht met wat meer verdoving dan de normale tandartsklant, misschien zelfs onder algehele verdoving zodat je echt helemaal weg bent.

En wat betreft pijn: grow some balls. Ik liet een kanaalwortelbehandeling doen zonder verdoving omdat dat me een paar knaken scheelde :D Is maar tijdelijk en anders een klein prikje dat 2 seconden misschien pijn doet :)

[ Bericht 1% gewijzigd door Kamelenteen op 09-09-2018 02:45:30 ]
  zondag 9 september 2018 @ 02:43:10 #46
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_181789615
Grow balss...... :') Gast je hebt geen idee als iemand echt angst heeft
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
  zondag 9 september 2018 @ 02:47:44 #47
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_181789643
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 02:43 schreef Outpost76 het volgende:
Grow balss...... :') Gast je hebt geen idee als iemand echt angst heeft
Ik zag je quote, zag jouw lege reactie, las mn eigen reactie door en heb die fout opgemerkt en verbeterd. En nu is jouw reactie weer zichtbaar ;)

Ja, grow some balls. Hij moet eroverheen, want een andere keuze heeft ie niet. Ofwel: hij moet zich over zn angsten heenzetten. Hoe bang en angstig ie ook is.
pi_181812766
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 00:01 schreef BPL27 het volgende:

[..]

Dat wordt niet vergoed en heb ik het geld niet voor....
Als je een laag inkomen hebt kun je mogelijk vanuit de bijzondere bijstand een vergoeding krijgen voor tandartskosten. Informeer erna naar vooraf bij je gemeente en dien de aanvraag ook vooraf in. Dan kan de gemeente de noodzaak toetsen.
pi_181812910
Bel je verzekering op en vraag of er lachgas sedatie of volledige narcose wordt vergoed.
Ik zat/zit in hetzelfde schuitje. Ik heb enorme angst. Vorig jaar kreeg ik ineens enorm veel pijn en heb ik huilend een afspraak gemaakt omdat ik zelf anders de kies er uit zou trekken met een tang.

Zwetend en trillend foto's laten maken en angsttest ingevuld. Uiteindelijk werd het niet vergoed en was het mij te duur om het met sedatie te doen, dus gevraagd aan mijn tandarts om een extra spuit verdoving te geven zodat ik echt helemaal niets zou voelen. Koptelefoon op, ogen dicht en zwetend de hel ondergaan.
Binnenkort mag ik weer, ik kijk er tegenop, maar het is het wel waard.
Met de verdoving tegenwoordig voel je echt helemaal niets, alleen het trilt af en toe als hij iets gebruikt aan machines. Met een goede koptelefoon hoor je ook niets en ze hebben van die kapjes waardoor je mond open blijft staan. Je kan dus gewoon "uittunen" in principe. Mijn angst is hierdoor wel minder geworden. Want ondanks dat het een vervelend bezoekje is, is het minder erg dan dat ik het in mijn hoofd projecteerde.
pi_181813023
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 00:40 schreef BPL27 het volgende:

[..]

2 uur heen en 2 uur terug voor een 1e kennismaking van 15 minuten... Ja als al mijn opties op zijn wellicht maar nu is dat geen optie.
Jij fietst 10 km/u?

Maar als alles per definitie te ver is dan wordt het wel een stuk lastiger om een echte specialist te vinden. En als je het blijft uitstellen gaat het alleen maar meer tijd en geld kosten om je gebit te behandelen.
pi_181815175
Je kunt toch vragen over er iemand uit je familie/vrienden kring met je mee wilt? Die hebben het er vast wel voor over en het is ook prettig als je niet alleen bent.

Ik heb wel een beetje het zelfde gehad. Uiteindelijk toch naar een tandarts gegaan die gespecialiseerd was in angst. Hun gingen er super goed mee om en ik ben inmiddels helemaal niet meer angstig om naar de tandarts te gaan. Nu super blij met mijn gebit.

Je hoeft je ook niet te schamen, veel mensen hebben er last van. Je moet alleen wel zelf de stap zetten anders wordt het alleen maar erger.
  maandag 10 september 2018 @ 21:31:49 #52
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_181826060
Het lijkt me een stuk enger om te wachten op de volgende ontsteking waarna je weer met pijn naar het ziekenhuis moet om antibiotica te krijgen.

Als je er niet voor wil reizen dan ga je naar een tandarts in je eigen plaats.
pi_181828860
quote:
1s.gif Op zondag 9 september 2018 00:03 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ik zit zelf bij een hele fijne tandarts in Rotterdam. Geen angst tandarts, maar wel een hele aardige man die heel rustig te werk gaat. Zegt bij alle handelingen wat hij gaat doen en vraagt regelmatig hoe het gaat.

Ik zou hem wel kunnen aanbevelen.
Kun jij mij de naam dm-en, ik ben niet supertevreden over waar ik nu zit in 010.
pi_181828949
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2018 10:30 schreef Chai het volgende:

[..]

Jij fietst 10 km/u?

Maar als alles per definitie te ver is dan wordt het wel een stuk lastiger om een echte specialist te vinden. En als je het blijft uitstellen gaat het alleen maar meer tijd en geld kosten om je gebit te behandelen.
Ook dit overigens, geen geld hebben om naar een angsttandarts te reizen dus het bezoek uitstellen = later nog veel meer dokken.
pi_181832897
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2018 23:24 schreef MCH het volgende:

[..]

Kun jij mij de naam dm-en, ik ben niet supertevreden over waar ik nu zit in 010.
DM gestuurd.
pi_181833008
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 september 2018 09:00 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

DM gestuurd.
Dank, kan niet DM'en maar zal de website eens bekijken.
pi_181833686
Bedenk wel dat als het gaat ontsteken je verder van huis bent. Vorig jaar bij een bezoek aan de tandarts bleek er een groot zwart gat in mijn verstandskies te zitten. Anderhalf uur in de stoel gelegen en uiteindelijk kon ze de kies niet volledig verwijderen. Twee weken later naar de kaakchirurg geweest en die had hem er binnen 30 seconden uit. Enige probleem was dat de verdoving niet werkte.

Mijn gebit is ook niet goed door medicatie, roken en alcohol. Volgende maand ga ik naar de tandarts en dan zie ik wel wat er getrokken moet worden.

quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 02:47 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Ik zag je quote, zag jouw lege reactie, las mn eigen reactie door en heb die fout opgemerkt en verbeterd. En nu is jouw reactie weer zichtbaar ;)

Ja, grow some balls. Hij moet eroverheen, want een andere keuze heeft ie niet. Ofwel: hij moet zich over zn angsten heenzetten. Hoe bang en angstig ie ook is.
In feite heb je gelijk maar voor mensen die angst hebben voor de tandarts kan het hele extreme vormen aannemen. Mijn buurman is al 15 jaar niet naar de tandarts geweest, zijn hele gebit is verrot, zo erg dat hij amper normaal kan eten. En nog steeds durft hij niet naar de tandarts.
  dinsdag 11 september 2018 @ 09:59:15 #58
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_181833741
Sorry dat ik het zeg maar dit is toch wel een beetje dom gedrag. Denk je dat je gebit vanzelf beter word? Ga zo snel mogelijk naar de tandarts, leg je probleem voor. Laat deze tandarts gewoon even kijken, meer niet. Er zijn speciale tandartsen waarbij je onder verdoving je gebit kan laten renoveren. Daar voel je helemaal niets van. Ik zou meer veel meer zorgen maken om het kostenplaatje.

Als je niets doet kun je ontstekingen, abcessen e.d. krijgen die zich ook naar de rest van je lichaam kunnen uitbreiden.

Kortom, maak nu een afspraak bij een tandarts in de buurt - die kan je doorverwijzen naar een speciale kliniek
"Hoka Hey!"
pi_181849421


[ Bericht 33% gewijzigd door Kelvan op 12-09-2018 00:40:50 ]
pi_181850089
Ik zou vooral bang zijn voor de rekening.
.
pi_181858097
Vriend van me had ook enorme angst voor de tandarts. Dus volledige narcose, alles laten trekken boven en een gebitje gekregen. Kwam uit de narcose en had er niks van meegekregen.
https://www.amaliakliniek.nl/ Hier is ie geweest. Maar het zal vast niet goedkoop zijn geweest.
  woensdag 12 september 2018 @ 14:00:40 #62
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_181858225
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 13:54 schreef Questular het volgende:
Vriend van me had ook enorme angst voor de tandarts. Dus volledige narcose, alles laten trekken boven en een gebitje gekregen. Kwam uit de narcose en had er niks van meegekregen.
https://www.amaliakliniek.nl/ Hier is ie geweest. Maar het zal vast niet goedkoop zijn geweest.
Met een verwijzing van een kaakchirurg betaal je alleen eigen risico en 25% van de prothese. (Bij CZ basis)
And so is the past
  Redactie Frontpage vrijdag 14 september 2018 @ 14:54:26 #63
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_181900193
Ik was twintig jaar niet naar de tandarts geweest en was echt doodsbang. Had haast geen tanden en kiezen meer over. Dit jaar was ik er echt helemaal klaar mee.

Ik heb een goede angsttandarts gevonden en die heeft alles wat kapot was getrokken of hersteld. Inmiddels ben ik bijna een jaar en een maandsalaris verder, maar ben ik nu in het gelukkige bezit van een frameprothese. Ik kan nu eindelijk weer lachen, heb geen pijn meer en ben over mijn angst heen!
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_181933918
quote:
1s.gif Op maandag 10 september 2018 10:15 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Als je een laag inkomen hebt kun je mogelijk vanuit de bijzondere bijstand een vergoeding krijgen voor tandartskosten. Informeer erna naar vooraf bij je gemeente en dien de aanvraag ook vooraf in. Dan kan de gemeente de noodzaak toetsen.
Ik zit in de ziektewet via het uwv, geld dat dan ook? :?
Basic Premium Lager
  zondag 16 september 2018 @ 03:09:45 #65
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_181933928
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2018 03:07 schreef BPL27 het volgende:

[..]

Ik zit in de ziektewet via het uwv, geld dat dan ook? :?
Zolang je een valide verwijzing hebt wel.
And so is the past
pi_181933963
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 14:54 schreef Djeez het volgende:
Ik was twintig jaar niet naar de tandarts geweest en was echt doodsbang. Had haast geen tanden en kiezen meer over. Dit jaar was ik er echt helemaal klaar mee.

Ik heb een goede angsttandarts gevonden en die heeft alles wat kapot was getrokken of hersteld. Inmiddels ben ik bijna een jaar en een maandsalaris verder, maar ben ik nu in het gelukkige bezit van een frameprothese. Ik kan nu eindelijk weer lachen, heb geen pijn meer en ben over mijn angst heen!
Klinkt goed maar ik heb geen pijn, mn gebit rot alleen weg.... :@

Hoe trekt een tandarts wortels die maar een fractie boven mn tandvlees uitsteken want zo ver zijn de kies en tand afgebroken....
Basic Premium Lager
pi_181933976
quote:
14s.gif Op zondag 16 september 2018 03:09 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Zolang je een valide verwijzing hebt wel.
En die krijg ik via de tandarts of mijn huisarts?
Basic Premium Lager
  zondag 16 september 2018 @ 03:24:55 #68
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_181933997
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2018 03:19 schreef BPL27 het volgende:

[..]

En die krijg ik via de tandarts of mijn huisarts?
Ik had het via de huisarts. Tandarts had ik al 20 jaar niet gezien.
And so is the past
pi_181934003
quote:
14s.gif Op zondag 16 september 2018 03:24 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Ik had het via de huisarts. Tandarts had ik al 20 jaar niet gezien.
En dan? Vragen voor hulp aan je huisarts omdat je als de dood bent of wat?
Basic Premium Lager
pi_181934243
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2018 03:26 schreef BPL27 het volgende:

[..]

En dan? Vragen voor hulp aan je huisarts omdat je als de dood bent of wat?
Als ik jou was zou ik je zorgverzekering bellen. Zij hebben de juiste informatie.

Als je bij een (angst)tandarts komt voor een intake, en jij geeft aan doodsbenauwd te zijn, dan vullen jullie samen een angstlijst in. Vragen als: "Als je aan de tandarts denkt, wat gebeurd er? Krijg je rillingen, zweet, voel je je maag zich omdraaien", en vragen als "Op een schaal van 1 tot 10, hoe angstig ben je" etcetera.
De tandarts stuurt dat naar de verzekering en die gaan kijken of je in aanmerking komt voor (volledige) vergoeding van narcose en/of lachgas sedatie.
pi_181934264
En als ik zo vrij mag zijn om een tip te geven uit eigen hand:
Ik was ook als de bliksems voor de tandarts. Heb mijzelf een hoop extra bangmakerij aangepraat door valse aannames.

Toen ik geen keus meer had omdat mijn voortanden zo ongelooflijk verrot waren, ben ik gegaan. Ik kwam door mijn verzekering niet in aanmerking voor lachgas of narcose. Maar wilde toch iets doen. Hij zou klein beginnen. Toen ik eenmaal lag in de stoel zei hij: "Je bent al zo ver gekomen door hier te komen liggen, als ik je een extra spuit verdoving geef waardoor alles verdoofd is en ik beloof dat je niets voelt, mag ik je voortanden aanpakken?

Ik heb liggen rillen en zweten in de stoel, maar ik heb werkelijk niets gevoeld. Zelfs toen de verdoving uit was gewerkt, helemaal niets gevoeld. Maar de geluiden en de geur en het onbekende en al die apparaten doen me nog steeds wel wat. Maar oprecht, ze kunnen tegenwoordig echt veel, en heel veel tandartsen gaan veel beter om met angst dan vroeger. En ook met de nieuwe technieken kunnen ze sneller, preciezer en steeds beter de patient behandelen.

Ik zal er nooit voor mijn plezier heen gaan, maar ik merk dat mijn angst irrationeel was en gebaseerd op een hoop foute aanname's.
pi_181934660
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2018 03:07 schreef BPL27 het volgende:

[..]

Ik zit in de ziektewet via het uwv, geld dat dan ook? :?
Dat hangt af van de hoogte van je inkomen. Meeste gemeenten hanteren een grens van 120% van de bijstandnorm aan inkomen voor bijzondere bijstand.
pi_181934790
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2018 03:18 schreef BPL27 het volgende:

[..]

Klinkt goed maar ik heb geen pijn, mn gebit rot alleen weg.... :@

Hoe trekt een tandarts wortels die maar een fractie boven mn tandvlees uitsteken want zo ver zijn de kies en tand afgebroken....
Mijn tandarts deed dat door erin te boren en kon daarna de los gemaakte wortels eruit halen. :P
  zondag 16 september 2018 @ 08:32:41 #74
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_181934871
quote:
14s.gif Op maandag 10 september 2018 10:24 schreef Monopoly het volgende:
Vorig jaar kreeg ik ineens enorm veel pijn en heb ik huilend een afspraak gemaakt omdat ik zelf anders de kies er uit zou trekken met een tang.
Ja, dit, ik had een kies zo lang verwaarloosd zodat de wortel inmiddels zo verrot was dat ik ook bijna zelf met een tang aan de gang zou gaan. Heb bijna tien jaar met een hoek uit die kies rondgelopen waarvan 'ie het laatste jaar zo af en toe lekker begon te steken. Heb het laatste jaar intens tegen die tandarts aan lopen hippen maar uiteindelijk toch maar gebeld.

Heb uiteindelijk ook niks meegekregen van de hele wortelkanaalbehandeling. Kwam dansend de stoel weer uit na de behandeling en was instant van m'n angst genezen.
Ik ga naar huis.
  Redactie Frontpage zondag 16 september 2018 @ 10:41:09 #75
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_181936974
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2018 03:18 schreef BPL27 het volgende:

[..]

Klinkt goed maar ik heb geen pijn, mn gebit rot alleen weg.... :@

Hoe trekt een tandarts wortels die maar een fractie boven mn tandvlees uitsteken want zo ver zijn de kies en tand afgebroken....
Die worteltjes zijn juist fucking simpel. Omdat je kiezen dood zijn, is je lijf al bezig die wortels eruit te werken. Die zijn er echt in een halve minuut uit.

En ik had ook nauwelijks pijn. Alleen je staat nogal voor lul en je durft niet meer te lachen.

Je bek verbouwen kost je een rib uit je lijf. Het is dat mijn vrouw nu werkt en het nu eindelijk financieel kan, anders had ik nu nog een verrot gebit
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_181940998
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2018 03:18 schreef BPL27 het volgende:

[..]

Klinkt goed maar ik heb geen pijn, mn gebit rot alleen weg.... :@

Hoe trekt een tandarts wortels die maar een fractie boven mn tandvlees uitsteken want zo ver zijn de kies en tand afgebroken....
Als je tandarts het niet aandurft stuurt hij je door naar een kaakchirurg.
pi_181943113
Hier nog een zenuwlijer bij de tandarts, zrg dat je een hele rustige tandarts weet te vinden, die zal rustig alles doen. Mijn tandarts moet altijd wel lachen, de meeste angsthazen willen direct, zelfs bij controle, verdoving, ik gil, ik wil geen verdoving!!
Maak duidelijke afspraken met de tandarts, bv, vandaag alleen kijken. Vandaag doen we alleen dit en dat. Zo weet jij waar je aan toe bent en kun je er op voorbereiden.
Je kan ook proberen bij een angsttandarts te komen die je onder narcose brengt. Heb er zelf geen ervaring mee maar een vriendin van mij vond het helemaal geweldig, die heeft heerlijk een tijdje geslapen en toen ze wakker werd was het gebit klaar.

Wat ik heb gedaan toen mijn facings geplaatst moesten worden dus weer verdoving, was een flinke hap emla zalf, mijn mond was al verdoofd voor ik in de behandelkamer kwam, die tandarts zei nog enthousiast, zie je wel het is niet eng. Kreeg die tip van een tattoo artiest die zelf ook 7 kleuren scheet bij de tandarts.
  Redactie Frontpage zondag 16 september 2018 @ 17:45:26 #78
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_181945141
Ik heb een angsttandarts gevonden zonder doorverwijzing. Zonder narcose boren of trekken, maar wel eerst tandvlees verdoven, dan de gewone verdoving en dan de klus. En als je het zelf even niet trekt :'), dan steek je je hand op en stopt ze. Ze is zelfs zo goed, dat mijn autistische dochter naar dezelfde tandarts gaat
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_181947873
Ik ben ook heel erg bang voor de tandarts. Nooit een leuke tandarts gehad als kind en altijd problemen met mijn tanden. Daardoor nooit meer gegaan en dat heb ik geweten en eigenlijk nog steeds wel. 10 jaar geleden toch maar naar een angsttandarts (in Alphen a/d Rijn) geweest om een foto te maken en een intakegesprek. Waren hele lieve mensen en goed geholpen, maar helaas de bovenkant moest er uit en ik moest een kunstgebit. Nu 10 jaar later ben ik er helemaal aan gewend, maar het probleem is dat nu de onderkant er slecht aan toe is. Die angst blijft er gewoon in waardoor ik niet ben gegaan. De onderkant zag er destijds nog prima uit, maar ik merk sinds dit jaar dat het snel achteruit gaat (geen pijn ofzo maar veel tandsteen wat niet meer loskomt en rotte plekjes etc). Ben bang dat de onderkant ook eruit moet of er moet een wonder gebeuren dat ze dat nog kunnen restaureren.

Ik zou zeggen als ze nog te redden zijn, ga dan naar een angsttandarts samen met iemand voor steun. Het kost wel wat omdat je onder narcose (of gewoon een normale angsttandarts) wordt geholpen, maar je kan niet blijven lopen met een slecht gebit want het wordt alleen maar erger kan ik je vertellen. Straks ben jij misschien aan de beurt voor een kunstgebit. Voor mij is het ook echt tijd om een afspraak te maken daar want ik kan ook niet meer verder zo.
pi_181955874
quote:
1s.gif Op zondag 16 september 2018 08:26 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Mijn tandarts deed dat door erin te boren en kon daarna de los gemaakte wortels eruit halen. :P
Hoe kan je boren in iets wat maar een paar millimeter breed is?
Basic Premium Lager
pi_181955910
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2018 03:17 schreef BPL27 het volgende:

[..]

Hoe kan je boren in iets wat maar een paar millimeter breed is?
Vraag het een tandarts zelf :?
  maandag 17 september 2018 @ 03:29:49 #82
344250 75020
ik weet niet beter
pi_181955920
Ik heb hetzelfde met mijn bovengebit gehad door bijna dezelfde omstandigheden. Ik heb uiteindelijk een gebit laten maken en bovenin de hele klerezooi in het ziekenhuis onder narcose eruit laten trekken.

Ik ben nergens bang voor maar de tandarts, brrrr :{w
pi_181955929
quote:
14s.gif Op maandag 17 september 2018 03:26 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Vraag het een tandarts zelf :?
Zal ik doen. Ik snap gewoon niet hoe een boor in iets wat miniem is kan boren. Ik heb niks meer over van die kies of tand behalve wat wortels in mn tandvlees....

Bedankt trouwens voor je adds, ik heb ze gelezen en zal er naar gaan handelen want je hebt wel een punt.

Dit geld ook voor de vele andere adviezen, ik lees alles maar kan niet op alles reageren.....
Basic Premium Lager
  Redactie Frontpage maandag 17 september 2018 @ 19:27:32 #84
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_181968252
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2018 03:36 schreef BPL27 het volgende:

[..]

Zal ik doen. Ik snap gewoon niet hoe een boor in iets wat miniem is kan boren. Ik heb niks meer over van die kies of tand behalve wat wortels in mn tandvlees....

Bedankt trouwens voor je adds, ik heb ze gelezen en zal er naar gaan handelen want je hebt wel een punt.

Dit geld ook voor de vele andere adviezen, ik lees alles maar kan niet op alles reageren.....
Ik weet niet waar je woont, maar in de omgeving Groningen /Drenthe kan ik je mijn angsttandarts aanraden
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_181968339
Een kliniek zoeken met verdoving !
Als dat te duur is dan zelf experimenteren met verdoving :P

Nee geintje ik heb ook de schijt voor de tandarts vorig jaar verstandskiezen laten trekken bij de kaakchirurg behhh.

Nu heb ik echt een superfijne tandarts gevonden die man is geniaal, en de schijterij is weg. Zoek een fijne tandarts waar je je goed bij voelt
Ik was hier...
pi_181968467
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2018 03:17 schreef BPL27 het volgende:

[..]

Hoe kan je boren in iets wat maar een paar millimeter breed is?
Door een nog kleiner boortje te gebruiken..
  maandag 17 september 2018 @ 19:43:11 #87
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_181968556
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2018 03:26 schreef BPL27 het volgende:

[..]

En dan? Vragen voor hulp aan je huisarts omdat je als de dood bent of wat?
Tandarts overslaan. Verwijzing vragen voor de kaakchirurg en daar op je strepen staan en algehele extractie onder volledige narcose vragen. Die regelen ook de zooi met de verzekering. En op tijd naar de tandtechnieker om een noodprothese te happen. Die moet je meenemen als je geholpen wordt. Na een maand of 6 na de behandeling kun je happen voor de blijvende prothese. Al naar gelang je kaak is het in uiterste gevallen mogelijk dat je naderhand ook nog een klikgebit kan krijgen.
And so is the past
  maandag 17 september 2018 @ 21:43:50 #88
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_181971646
quote:
1s.gif Op zondag 9 september 2018 00:03 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ik zit zelf bij een hele fijne tandarts in Rotterdam. Geen angst tandarts, maar wel een hele aardige man die heel rustig te werk gaat. Zegt bij alle handelingen wat hij gaat doen en vraagt regelmatig hoe het gaat.

Ik zou hem wel kunnen aanbevelen.
Hebben wij dezelfde soms ? :D
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  Redactie Frontpage maandag 17 september 2018 @ 22:15:06 #89
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_181972542
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_181976580
quote:
1s.gif Op maandag 17 september 2018 21:43 schreef Rijstebuiltje het volgende:

[..]

Hebben wij dezelfde soms ? :D
Ik zit bij eentje op zuid! Kweetnie waar jij zit?
pi_181977581
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 september 2018 05:50 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ik zit bij eentje op zuid! Kweetnie waar jij zit?
Ik vond de reviews op internet wel vaag hoor
pi_181978473
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 september 2018 07:54 schreef MCH het volgende:

[..]

Ik vond de reviews op internet wel vaag hoor
Ohja? Geen idee. Ik vind hem fijn. Maar er zit nog een tandarts en ortho in het pand. Die schijnen niet zo geweldig te zijn, maar geen ervaring mee. Moet wel eerlijk zeggen dat ik de assistente waarmee hij werkt ik wat minder vind. Te bemoeierig.
pi_182046466
En al wat gedaan?

Zelf ga ik in oktober weer een afspraak maken. Moet echt wat gebeuren nu. Kan niet nog langer zo lopen. Ga wel van ergste uit voor onder, maar misschien is het maar beter want ben heel mijn leven al aan het tobben met mijn gebit. Vroeger toen ik elk half jaar moest komen voor controle poetsten ik 3x op een dag en toch had ik nog steeds bij elke bezoek gaatjes en andere dingen.
pi_182278985
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 23:19 schreef BPL27 het volgende:
Geen idee of ik in het juiste subforum zit....

Mijn gebit is kapot, ik heb gapende gaten, 1 kies is tot op de wortel afgebroken en vorige week zondag ook een hoek snijtand.... zo heb ik ook nog tanden en kiezen die op het punt van breken staan.... Iemand enig idee hoe ik dit aanpakken kan behalve simpelweg naar de tandarts te gaan....

Ik ben als de dood voor de tandarts, mede door medicijnen is mijn gebit in rap tempo achteruit gegaan, maar wat nu.....Ik heb geen pijn maar mn hele gebit is rot en ik meur uit mn smoel....

Ik ben een tijd depri geweest en heb toen mijn gebit niet goed verzorgd. Toen ik weer wat beter werd en mn gebit weer eens schoonmaakte kreeg ik een zware ontsteking in mijn kaak.... Sinds dien ben ik eigenlijk bang om te poetsen en mn gebit is logischerwijs alleen maar slechter geworden sinds.... Zo gaat het van slecht naar slechter.....

Ik ben dan ook een beetje hopeloos atm........ Ik kan niet bij de tandarts gaan zitten nu want dan moet ik eerst poetsen, ga ik poetsen krijg ik een kaak ontsteking, poets ik niet wordt het probleem alleen maar erger......

Iemand een serieuze oplossing of hulp??
Al wat ondernomen?
pi_182284111
Ik ben bij mijn huisarts geweest, ze zij wel slechter te hebben gezien en dat mijn beste optie is gewoon naar de tandarts gaan.....

Ik ben dan ook van plan om een afspraak te maken en eerst een verkennend kennismaking oid te doen. Uitleggen dat ik als de dood ben en dat ik me kapot schaam voor mn gebit....
Basic Premium Lager
  Redactie Frontpage donderdag 4 oktober 2018 @ 13:40:59 #96
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_182315124
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 23:05 schreef BPL27 het volgende:
Ik ben bij mijn huisarts geweest, ze zij wel slechter te hebben gezien en dat mijn beste optie is gewoon naar de tandarts gaan.....

Ik ben dan ook van plan om een afspraak te maken en eerst een verkennend kennismaking oid te doen. Uitleggen dat ik als de dood ben en dat ik me kapot schaam voor mn gebit....
Heb je al contact gehad met de tandarts?
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
  donderdag 4 oktober 2018 @ 13:55:51 #97
480430 ZwerverMetHuis
Neergeploft in Málaga
pi_182315401
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2018 23:05 schreef BPL27 het volgende:
Ik ben bij mijn huisarts geweest, ze zij wel slechter te hebben gezien en dat mijn beste optie is gewoon naar de tandarts gaan.....
Vraag dan gelijk een doosje Lorazepam aan die dokter, 1 pilletje de avond tevoren en 1 (of stiekum 2) pilletjes een uur voor de afspraak. Je zal zien dat je dan veel minder angst* hebt en het voor de tandarts ook fijner werkt.

*ben zelf ook als de dood voor tandartsen
pi_182315673
Angst is geen goede raadgever. Ga gewoon, en laat de zooi trekken en neem een kunstgebit. Ben je er gelijk vanaf, en zo te horen zijn er weinig andere opties.
Eens kijken
  donderdag 4 oktober 2018 @ 16:07:49 #99
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_182317366
Ik ga er ook niet graag heen maar als je pijn hebt aan je gebit ben je zooooooooo blij dat je eenmaal op die stoel zit.
pi_182327220
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 14:10 schreef Maharski het volgende:
Angst is geen goede raadgever. Ga gewoon, en laat de zooi trekken en neem een kunstgebit. Ben je er gelijk vanaf, en zo te horen zijn er weinig andere opties.
Het klinkt hard, maar misschien is die optie idd maar het beste. Ik heb ook altijd al een slecht gebit gehad. Ook al zeiden mensen vroeger dat ik mooie tanden had. Ik had altijd wel gaatjes en ander gedoe met mijn gebit. Jaren geleden zelfs zo erg (door angst niet meer geweest in al die jaren) dat boven eruit moest en ben bang dat het nu tijd is voor de onderkant. Ja het is kut op 32 jarige leeftijd, maar ik ben gewoon klaar met dat gedoe steeds met mijn tanden. Wil gewoon weer echt normaal kunnen eten en niet steeds bang zijn dat er iets breekt of wat dan ook.

En als je echt (maar dan ook echt bang dat je niet meer naar je eigen normale tandarts wilt gaan) bang bent dan heeft een normale tandarts geen zin vind ik. Ga gewoon naar een narcosetandarts die echt zorg besteedt aan angstige mensen. Ja het kost veel, maar dat was het voor mij achteraf wel waard. Binnenkort weer een afspraak maken voor de onderkant om te kijken wat ze nog kunnen doen, maar als dat ook eruit moet dan laat ik het eruit halen.
pi_182333390
Ik ga ook een afspraak maken bij de tandarts. Omdat mijn glazuur bijna is verdwenen heb ik pijn met eten en mijn hoektanden zijn scherp geworden waardoor ik een wond in mijn wang heb.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')