abonnement Unibet Coolblue
pi_181793208
Een saaie burgerlul willen worden. :')
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_181794564
Je vergelijking 25-27 gaat inderdaad nogal mank, het leeftijdsverschil en het verschil in bij deze leeftijden behorende verwachtingspatroon is te verwaarlozen.

Verder snap ik denk ik wel wat je bedoelt. Maar volwassenheid vind ik juist niet zitten in een denkbeeld waarin je jezelf moet veranderen t.o.v. de bestaande situatie. Het is juist het accepteren van de huidige situatie, beseffen welk gedrag/welke keuzes je in die situatie hebben gebracht en indien je zo'n situatie in de toekomst wil voorkomen : leer daarvan.

Maar juist de hele gedachte ''Moet ik me niet zus of zo gaan gedragen'' maat iemand in mijn ogen juist onvolwassen.

Zo heb ik een vriend die ook heel erg bezig is met ''volwassen'' over komen. Hij trekt elke keer een vies gezicht als ik nog af en toe de stad in ga op zaterdagavond, en in zijn gespreksonderwerpen / manier van praten merk je gewoon heel sterk dat hij heel vaak bezig is met vergelijken en zichzelf zo volwassen mogelijk neerzetten (beeldvorming). Het grappige vind ik dat juist dat hem zo onvolwassen maakt, omdat hij niet gewoon doet wat hij wil en niet accepteert wat anderen doen, maar heel geforceerd een bepaald beeld van zichzelf probeert te creëren.
  dinsdag 11 september 2018 @ 11:19:09 #28
296169 Zihuatanejo
In Mexicooooooo!
pi_181834608
Jezus 2 jaar verschil. Je ballen zijn niet opeens nog verder gezakt als je 26ste verjaardag hebt bereikt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Zihuatanejo op 11-09-2018 12:09:10 ]
www.kiva.org. Steun ondernemers in ontwikkelingslanden.
pi_181835037
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 19:43 schreef faf het volgende:
Vaak word ik als 25 ingeschat, terwijl ik 27 ben.
Waarschijnlijk schatten ze je dus gewoon 27, maar ronden ze het naar beneden af.
pi_181838825
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2018 11:52 schreef Chai het volgende:

[..]

Waarschijnlijk schatten ze je dus gewoon 27, maar ronden ze het naar beneden af.
Ze schatten mij 30 maar ronden het naar boven af naar 50. :')
pi_181839405
quote:
1s.gif Op zondag 9 september 2018 09:15 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Of 27 geschat worden als je 35 bent. Kom je zonder id de 30+ party niet binnen :'(
27 geschat worden terwijl je 35 bent, zouden velen niet zo'n probleem maken. Maar niet binnen komen op een 30+ party... The Horror! B:)B
pi_181839438
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 09:49 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
er komt een tijd dat je blij bent met elk jaar dat je jonger wordt geschat..gewoon wachten, dat moment komt vanzelf :Y
;( Herkenbaar...
  woensdag 12 september 2018 @ 11:09:39 #33
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_181854845
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 19:43 schreef faf het volgende:
Vaak word ik als 25 ingeschat, terwijl ik 27 ben. Daarnaast merkte ik dat mensen vroeger meer vertrouwen in m'n hadden of advies vroegen en nu minder.

Als 21 jarige was ik gestopt met topsport, studie opgepakt, leuke bijbaan en een mooie studio. Had veel verschillende soorten kenissen, deed wat citytrips en sporte nog regelmatig. (werd toen juist altijd volwassen en zeer zelfstandig ingeschat)

Over de jaren heen heb ik het tempo van bijbaan, citytrips en kenissen onderhouden moeten minderen, mijn besteedbaar inkomen werd minder en werd ook wat voorzichtiger en minder uitgesproken.

Nu op 27 jaar, heb een super goede scriptieplek voor m'n masterscriptie, sport weer regelmatig. Maar op een of andere manier word ik jong ingeschat en niet meer als expert of vertrouwingspersoon.

Om volwassener te worden denk ik juist dat ik mijzelf meer moet uitdagen en nieuwe dingen moet doen. Wie kan mij helpen? Wil graag weer als m'n leeftijd, zelfstandig en gewicht kunnen dragen gezien worden.(fysiek en mentaal)
Je bent 27 en nog steeds student.
Natuurlijk ben jij geen expert meer.
En het feit dat je je dit afvraagt, bevestigt dit alleen nog maar meer.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  woensdag 12 september 2018 @ 13:19:25 #34
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_181857406
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 11:05 schreef Aiciu het volgende:
Een saaie burgerlul willen worden. :')
Wat doe jij dan?
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_181898414
Komt dit niet gewoon omdat je op je 27e nog aan het studeren bent? In dat opzicht loop je ook gewoon achter op de rest. Als je jezelf bekend maakt als 'masterscriptiestudent' dan verwachten mensen daar een andere leeftijd bij.
pi_181903941
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 13:19 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Wat doe jij dan?
Zolang je prioriteit ligt bij het kopen van een nieuwe snelle auto en vakanties, en vooral niet bij kinderen, dan ben je goed bezig.
N A P O L I
C A M P A N I A
  vrijdag 14 september 2018 @ 19:55:07 #37
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_181905560
quote:
6s.gif Op vrijdag 14 september 2018 18:13 schreef Aiciu het volgende:

[..]

Zolang je prioriteit ligt bij het kopen van een nieuwe snelle auto en vakanties, en vooral niet bij kinderen, dan ben je goed bezig.
Ja toch. Consumeren, geld moet rollen toch
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')