Hier nog even Nederlandse copy-paste van WF:quote:Op maandag 10 september 2018 23:27 schreef wimderon het volgende:
Het is een grote strontpot bij de UCI.
https://www.velonews.com/(...)lifying-rules_478418
quote:TEAMS WILLEN GEEN AANPASSING SPELREGELS, MAAR NIEUW ECONOMISCH MODEL
De wielerploegen zijn niet te spreken over de plannen van de UCI om de wielersport in 2020 te vernieuwen. Dat blijkt uit een rondgang van VeloNews. “Het gaat de verkeerde kant op. We moeten eerst naar het bedrijfsmodel kijken”, vertelt de vice-voorzitter van de AIGCP, Richard Plugge.
De internationale wielerunie UCI houdt komende week een vergadering in Spanje, waarbij het de ploegen gaat informeren over welke ingrijpende hervormingen eraan zitten te komen. Het doel is om steun te krijgen en het plan snel door te voeren, maar dat lijkt een lastige opgave. De drang van de UCI om drastische veranderingen door te voeren, zorgt er namelijk voor dat de teams worden overrompeld, aldus Plugge. “Tijdens de discussies werden we niet uitgenodigd om met de UCI te praten. Dat is onze grote frustratie.”
Minder WorldTour-ploegen, promotie/degradatie-regeling
In de plannen van voorzitter David Lappartient staat onder meer dat het aantal WorldTour-ploegen daalt van achttien naar vijftien. Dat zorgt ervoor dat er meer kans is voor kleinere ploegen op wildcards in grote rondes. Bovendien komt er een nieuw puntensysteem dat de UCI WorldTour-ranglijst vervangt en een promotie/degradatie-systeem. Niet alle details van de plannen zijn op dit moment bekend. De kleine lettertjes worden woensdag in Madrid bekendgemaakt.
Het zijn voor Plugge niet de belangrijkste dingen waar aan gewerkt moet worden. “De UCI is er om iedereen in het wielrennen te faciliteren. Waarom niet de kennis van de teams en organisatoren bundelen en praten met de belangrijkste partijen voordat regels worden gemaakt over de sport?”, vraagt de directeur van LottoNL-Jumbo zich hardop af. Ook de baas van Sky, Dave Braisford is niet positief. “Het gaat allemaal om reductie”, denkt Brailsford. “Mijn mening is dat we moeten samenwerken om de kleinere teams meer geld te geven en naar de grotere teams toe te groeien. Maak de sport groter”, is het advies van de Britse wielercoach.
Niet tegen alle voorstellen
De teams zijn niet tegen alle voorstellen. De UCI heeft bijvoorbeeld een systeem waarbij het mechanische doping snel kan opsporen. Ook belooft de wielerbond het in beeld brengen van wedstrijden te verbeteren om de videoscheidsrechter beter zijn werk te kunnen laten doen. Daarnaast staat het verbieden van het middel Tramadol op het wensenlijstje van de UCI. De teams ondersteunen deze maatregelen.
“We hebben gezegd dat er goede dingen zijn en dat er veel dingen te verbeteren zijn. Hopelijk luisteren ze woensdag”, vertelt de vice-voorzitter van de belangenvereniging van professionele wielerploegen. “We moeten de UCI de kans geven om met ons te praten en deze plannen te presenteren. En dan kunnen we daarna conclusies trekken.” Het belangrijkste wielerorgaan ter wereld heeft zelf geen commentaar gegeven op de vragen van VeloNews.
Daarnaast had The Cycling Podcast een podcast gerelateerd aan dit onderwerp, namelijk het verlies van sponsors en het gebrek aan nieuwe.quote:MCQUAID: “ASO WIL DE TEAMS VERZWAKKEN”
Het voornemen van de UCI om vanaf 2020 enkele grote aanpassingen door te voeren, blijft de gemoederen bezighouden. Gisteren sprak de belangenvereniging van wielerteams AIGCP zich uit tegen de plannen. De ploegen krijgen bijval van oud-UCI-voorzitter Pat McQuaid.
De UCI is onder meer van plan om het aantal WorldTour-teams terug te brengen. McQuaid is van mening dat de organisator van de Tour de France hiermee in de kaart wordt gespeeld. “Dit klinkt heel erg als de ASO,” vertelt McQuaid aan VeloNews. “Zij gebruikten in mijn tijd dezelfde argumenten. Zij hebben altijd 15 ploegen gewild”, geeft hij aan. “ASO wil de teams verzwakken”, vervolgt hij. “Ze zijn bang dat de ploegen te sterk worden, of zich verenigen en achter de tv-rechten aangaan. ASO wil altijd de controle houden.”
McQuaid raadt af om het aantal ploegen in de WorldTour zoals voorgesteld te reduceren. “Ik denk dat de UCI heel voorzichtig moet zijn met de risico’s die ze nemen wanneer ze teruggaan van 18 naar 15 teams,” zei McQuaid. “De gevolgen kunnen groter zijn dan ze denken.”
SPT / [WK Wielrennen] Innsbruck 2018 #1: Zover weg, maar zo dichtbijquote:Op donderdag 13 september 2018 11:40 schreef Columbiafan het volgende:
Lenny gaat ook meedoen bij de beloften, wegrit en tijdrit. Erg benieuwd wat ie doet in de wegrit, tijdrit lijkt me gezien zijn vorm een dik probleem te gaan worden tegen Bjerg, Johansen, McNulty, Affini,...
De Britten gaan ook dicht zijn met Hayter en Charlie Tanfield denk ik.quote:Op donderdag 13 september 2018 11:40 schreef Columbiafan het volgende:
Lenny gaat ook meedoen bij de beloften, wegrit en tijdrit. Erg benieuwd wat ie doet in de wegrit, tijdrit lijkt me gezien zijn vorm een dik probleem te gaan worden tegen Bjerg, Johansen, McNulty, Affini,...
quote:Protest zwelt aan in peloton tegen “rennersvakbond waarin renners niks te zeggen hebben”
Een groot deel van het peloton heeft het compleet gehad met de internationale rennersvakbond CPA . Op donderdag 27 september wordt er tijdens de wereldkampioenschappen in Innsbruck een nieuwe voorzitter gekozen, maar de stemprocedure maakt de renners boos. “De renners hebben niks te zeggen, dat moet veranderen”, zegt Stijn Boeykens (ACV Sporta).
Acht jaar al is de Italiaan Gianni Bugno voorzitter van de Cyclistes Professionels Associés (CPA). De voormalige wielerkampioen wil zijn termijn verlengen en heeft nu voor het eerst een tegenkandidaat: de Brit David Millar. “Frankrijk, Italië, Spanje, Portugal, Zwitserland en Noord-Amerika zijn de enige die nog in de vakbond zitten, België is er dit jaar ontgoocheld uitgestapt”, zegt Stijn Boeykens (ACV Sporta) die de Belgen vertegenwoordigt. “De renners zagen er het nut niet meer van in. Het peloton associeert er zich niet langer mee, terwijl de CPA door het prijzengeld van de renners wordt gefinancierd. De CPA durft niet in te gaan tegen de UCI en organisator ASO. Het inkrimpen van het aantal renners in wedstrijden was de druppel. De renners vroegen om een sterke reactie, maar Bugno zei dat hij zou evalueren na de Giro. Nu zegt hij plots dat hij zogezegd als enige heeft tegengestemd en de klok wil terugdraaien.”
De komst van een nieuwe voorzitter zorgt misschien voor verandering. “Het gaat er in de eerste plaats om dat de renners zelf hun voorzitter kunnen kiezen”, zegt Boeykens. “De landen die er nog in zitten, worden door één iemand vertegenwoordigd, maar die stem telt dan wel voor alle profrenners van het betrokken land. Spanje, Italië en Frankrijk zijn pro-Bugno, zodat de uitslag eigenlijk al vaststaat. Ook al zijn er veel renners uit die landen die het anders willen, maar zij kunnen niet individueel stemmen. De renners van landen die geen vertegenwoordiger hebben, mogen alleen stemmen als ze persoonlijk naar Innsbruck gaan. We hebben geëist om alle renners online te laten stemmen, maar dat wil de CPA niet. Tourwinnaar Geraint Thomas heeft al boos gereageerd en er is nu een petitie op internet, #letusvote, die op een paar dagen tijd al door meer dan 300 renners is ondertekend. Het is toch niet te vatten dat CPA niet wil dat alle renners kunnen stemmen? Het gaat tenslotte over hen.”
Nieuwe vakbond?
De wielrenners staan ook 7 procent van het prijzengeld af voor de werking van de CPA en voor een solidariteitsfonds zodat renners die met pensioen gaan een financiële uitkering krijgen. “Maar de reserves van dat fonds raken stilaan uitgeput, in zoverre zelfs dat ze binnen twee jaar amper nog renners gaan kunnen uitbetalen”, zegt Boeykens.
Daarom willen de renners verandering. Dat kan volgens hen alleen met een voorzitter die de stem van de renners wegdraagt, de boel opkuist en naar de renners luistert. Ook de oprichting van een nieuwe vakbond na 27 september is mogelijk.
quote:The leading group didn´t arrive to the technical finish together, so Rüdiger Selig won the stage. Yves Lampaert was second and Zdeněk ¦tybar third. Their team leader, Julian Alaphilippe, finished on the fifth place.
God, hoe krijgen ze het toch weer voor elkaar om zulke achterlijke finishstraten uit te tekenen.quote:Op vrijdag 14 september 2018 18:06 schreef wimderon het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ziet er totaal niet gevaarlijk uit zo'n bocht op 60 meter, wel knap dat Ruudje er überhaupt nog bij zat.
Mooie jongen Julian gaat ook in de buurt komen, staat nu op 11. Daar kun je het eindklassement van Slowakije alvast bij optellen.quote:Op vrijdag 14 september 2018 17:43 schreef wimderon het volgende:
Groenewegen gaat nog zegekoning van 2018 worden.
Gaviria zou naar Turkije gaan, als Viviani er een erezaak van maakt zullen ze hem een vliegticket naar China ook wel gunnen.quote:Op vrijdag 14 september 2018 20:18 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Mooie jongen Julian gaat ook in de buurt komen, staat nu op 11. Daar kun je het eindklassement van Slowakije alvast bij optellen.
Om dan 4x geklopt te worden door Groenewegenquote:Op vrijdag 14 september 2018 20:48 schreef showtimer het volgende:
[..]
Gaviria zou naar Turkije gaan, als Viviani er een erezaak van maakt zullen ze hem een vliegticket naar China ook wel gunnen.
quote:Op vrijdag 14 september 2018 21:10 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Om dan 4x geklopt te worden door Groenewegen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.(Hij start morgen in de Trofeo Buffoni).
[ Bericht 1% gewijzigd door Koffieplanter op 15-09-2018 10:53:03 ]Put these foolish ambitions to rest.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Put these foolish ambitions to rest.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |