abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_181770241
Goedendag,

Iemand enig idee hoe je, wanneer je naar je bestemming aan het navigeren bent, onderweg nog even snel de bestemming kan checken?

Laat me dit even verduidelijken.

Gisteren navigatie ingesteld, bleek dat Maps mij naar een heel andere kant van het dorp stuurde dan waar ik moest zijn. Waar het mis is gegaan, geen idee. Maar ik probeer dit soort fouten in de toekomst te voorkomen.

De oplossing zou zijn dat je onderweg, bijvoorbeeld even voor een stoplicht, een button kan indrukken om te zien waar het systeem mij heen leidt. Want inzoomen / uitzoomen neemt teveel tijd in beslag. Tenzij je op de rode marker kunt drukken (die op de kaart, op de plek van bestemming is gepositioneerd), en die dan het adres toont, de bestemming toont. Maar als ik daar op druk, verschijnt er niets.

Hoe kan ik onderweg met een druk op de knop checken waar Google maps mij naartoe stuurt? Alvast bedankt voor jullie steun.
  zaterdag 8 september 2018 @ 13:12:42 #2
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_181770289
Maar je voert toch zelf vooraf de bestemming in? Dat kan je zelf dan toch controleren :?
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
pi_181770397
Ja, die bestemming heb ik gisteren uiteraard ook ingevoerd, maar ondanks dat, werd ik totaal de verkeerde kant uit gestuurd. (de volgende keer veroorzaakt dit twijfel > weet ik zeker dat ik de goede kant uit rijd etc. etc.). Dus een dubbelcheck onderweg zou handig zijn. Dat neemt de twijfel weg.

Onderweg opnieuw de bestemming invoeren om zeker te zijn dat ik goed zit, lijkt wat omslachtig, is er geen knopje voor? (*klikt op icoon*, maps laat onmiddellijk zien: "uw reist naar de navigatieweg 101")
pi_181770415
In de groene header / balk bovenaan staat alleen aangegeven wat de eerstvolgende afslag + straatnaam is.
pi_181770458
Ik ben koerier en heb aardig wat stops. I.v.m. de tijdsplanning onderweg, kan ik het me niet permitteren verkeerd te rijden. :)
pi_181770592
Je kunt via de opties tijdens een navigatie naar 'directions' gaan en dan staat onderaan de eindbestemming.
pi_181770669
TOP!! *O* *O*

Precies waar ik naar op zoek was. Dit kost de minste tijd. Heel hartelijk dank!
pi_181770694
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 13:30 schreef Kantoorwerk het volgende:
TOP!! *O* *O*

Precies waar ik naar op zoek was. Dit kost de minste tijd. Heel hartelijk dank!
^O^
pi_182232095
Nog even een vraagje over Google Maps. Het bovenstaande heeft me overigens uitstekend geholpen. Een uitstekende oplossing.

En dan nu de vraag :) :

De plek waar je je bevindt, wordt in maps aangegeven met een blauw stipje. Echter, hoe kan je zien, welke kant je op moet rijden, wanneer de route door maps is uitgestippeld. Ik zoom altijd in om te zien welke kant ik uit moet rijden. En dan staat mijn neus bijvoorbeeld rechtdoor. Rijd ik die kant uit, blijkt het dat ik moest keren o.i.d. Of wanneer ik denk linksaf te moeten afslaan, is het rechtsaf. Dus vanuit een stilstaande positie bedoel ik, vanuit een vertrekpositie. Niet vanuit een rijdende positie, want dan vertelt maps gewoon sla linksaf, sla rechtsaf.

Hoe kan je zien, wanneer je stilstaat, welke kant je moet oprijden? Je ziet jezelf staan aan de hand van het blauwe stipje, maar het is lastig voor mij te kunnen zien, welke kant je dan moet wegrijden.
  zondag 30 september 2018 @ 17:04:29 #10
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_182232201
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2018 17:00 schreef Kantoorwerk het volgende:
Nog even een vraagje over Google Maps. Het bovenstaande heeft me overigens uitstekend geholpen. Een uitstekende oplossing.

En dan nu de vraag :) :

De plek waar je je bevindt, wordt in maps aangegeven met een blauw stipje. Echter, hoe kan je zien, welke kant je op moet rijden, wanneer de route door maps is uitgestippeld. Ik zoom altijd in om te zien welke kant ik uit moet rijden. En dan staat mijn neus bijvoorbeeld rechtdoor. Rijd ik die kant uit, blijkt het dat ik moest keren o.i.d. Of wanneer ik denk linksaf te moeten afslaan, is het rechtsaf. Dus vanuit een stilstaande positie bedoel ik, vanuit een vertrekpositie. Niet vanuit een rijdende positie, want dan vertelt maps gewoon sla linksaf, sla rechtsaf.

Hoe kan je zien, wanneer je stilstaat, welke kant je moet oprijden? Je ziet jezelf staan aan de hand van het blauwe stipje, maar het is lastig voor mij te kunnen zien, welke kant je dan moet wegrijden.
Even het noorden bepalen met behulp van de zon.

Heb dit overigens zelf ook weleens, vooral bij parkeerplaatsen waar de ingang en uitgang niet hetzelfde zijn, of uitkomen in een zijstraatje. Maar in het ergste geval moet je een blokje om, dat valt wel mee toch?
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_182232572
Ja, dat valt zeker mee. Maar ik moet bij elke stop (ben koerier), de route instellen. En als je bij 7 van de 10 hetzelfde probleem tegenkomt en dat meerdere malen per week, kan het iets vervelender gaan worden. Vooral omdat ik op de minuut moet rijden om op tijd bij de klant te zijn. Elk blokje om kost een minuut en dat bij 10 bezorgingen is een potentieel van 10 minuten tijdswinst als ik gewoon meteen weet welke kant op. En die 10 minuten is het verschil tussen op tijd zijn of te laat aankomen.

Hoe bepaal je het noorden m.b.v de zon, op een bewolkte dag?
pi_182244037
Als je op 'routebeschrijving' klikt, via de opties, zie je wel de stappen staan die je moet nemen om te komen waar je wilt zijn. Stap 1 is bijvoorbeeld, rij richting het noorden op de Zinastraat en sla vervolgens rechtsaf. Maar how the ** weet je dan, waar het noorden is? En indien je naar het westen moet rijden, hoe weet je waar het westen is? Als je weet dat je met je neus naar het westen stilstaat, dan weet je hoe. Maar dat is volgens mij niet te ontdekken. Of ik moet een kompas kopen.
pi_182244048
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2018 23:43 schreef Kantoorwerk het volgende:
Als je op 'routebeschrijving' klikt, via de opties, zie je wel de stappen staan die je moet nemen om te komen waar je wilt zijn. Stap 1 is bijvoorbeeld, rij richting het noorden op de Zinastraat en sla vervolgens rechtsaf. Maar how the ** weet je dan, waar het noorden is? En indien je naar het westen moet rijden, hoe weet je waar het westen is?
Kompas meenemen :T

Zijn vast ook apps voor.
pi_182244057
Je kut toch overigens meestal wel bekijken waar je heen moet, vanaf de richting waar je sowieso op rijdt?
pi_182244066
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2018 23:43 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Kompas meenemen :T

Zijn vast ook apps voor.
Haha, terwijl jij typte kwam ik op hetzelfde idee. Looooolllll
pi_182244070
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2018 23:44 schreef Vanillekwark het volgende:
Je kut toch overigens meestal wel bekijken waar je heen moet, vanaf de richting waar je sowieso op rijdt?
Huh? Ja, maar jij wordt weergegeven als een blauw bolletje, zonder een pijltje. Bij het inzoomen zie je volgens mij wel een pijltje maar als je die kant oprijdt, blijkt het vaak dat je de andere kant had moeten hebben. Dat is het hele eiereneten. :)
pi_182244106
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2018 23:45 schreef Kantoorwerk het volgende:

[..]

Huh? Ja, maar jij wordt weergegeven als een blauw bolletje, zonder een pijltje. Bij het inzoomen zie je volgens mij wel een pijltje maar als je die kant oprijdt, blijkt het vaak dat je de andere kant had moeten hebben. Dat is het hele eiereneten. :)
Mja volgens mij bedoelen we gewon compleet verschillende dingen.

Als ik de melding krijg dat ik naar het westen moet, zie ik adhv het pijltje wel of dat rechts of links is snap je :T
pi_182244114
Open maps maar op je smartphone. Als het goed is, zie je je huidige locatie als een blauw bolletje. Echter het is gewoon niet echt duidelijk welke kant je op moet rijden bij vertrek. Links, rechts, vooruit, achteruit.
pi_182244139
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2018 23:48 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Mja volgens mij bedoelen we gewon compleet verschillende dingen.

Als ik de melding krijg dat ik naar het westen moet, zie ik adhv het pijltje wel of dat rechts of links is snap je :T
Ja, klopt. Maar niet als je stilstaat om de route te starten. Dus: je voert een bestemming in om weg te rijden. Maps plant de route. Vervolgens word je positie weergegeven middels een blauw bolletje. En de route middels blauw gemarkeerde wegen. Maar hoe kan je aan het blauwe bolletje zien welke richting je op moet rijden om de blauwe wegen te volgen?
pi_182244145
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2018 23:48 schreef Kantoorwerk het volgende:
Open maps maar op je smartphone. Als het goed is, zie je je huidige locatie als een blauw bolletje. Echter het is gewoon niet echt duidelijk welke kant je op moet rijden bij vertrek. Links, rechts, vooruit, achteruit.
Ja joh maar als je dan 50 meter rijdt dan corrigeert ie dat bolletje in een pijltje. Beetje richtingsgevoel 101. En als je dat al constant fout hebt, is het sneller om een rondje te rijden, dan om er een kompas bij te pakken :T
pi_182244171
Ja joh maar als je dan 50 meter rijdt dan corrigeert ie dat bolletje in een pijltje.
KLOPT! Maar dat is precies het punt. De kans is dus groot dat je linksaf slaat, terwijl je naar rechts moet. En dat kost extra tijd als bezorger (zie boven mijn toelihciting)
pi_182244190
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2018 23:50 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Ja joh maar als je dan 50 meter rijdt dan corrigeert ie dat bolletje in een pijltje. Beetje richtingsgevoel 101. En als je dat al constant fout hebt, is het sneller om een rondje te rijden, dan om er een kompas bij te pakken :T
Rondje rijden is mogelijk, maar kost per stop (als bezorger) een minuut extra. Soms is de alternatieve route (die hij dan voor je omrekent wanneer je de andere kant op bent gereden), iets langer dan de optimale route. En dat kan een minuut kosten.
pi_182244195
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2018 23:51 schreef Kantoorwerk het volgende:
Ja joh maar als je dan 50 meter rijdt dan corrigeert ie dat bolletje in een pijltje.
KLOPT! Maar dat is precies het punt. De kans is dus groot dat je linksaf slaat, terwijl je naar rechts moet. En dat kost extra tijd als bezorger (zie boven mijn toelihciting)
Ja, richtingsgevoel 101. Kijk even om je heen naar straatborden, en dan kan je toch wel een beetje navigeren _O-

Niet alles hoeft met een applicatie opgelost te worden. Sommige dingen kunnen op de ouderwetse manier _O-
pi_182244323
Daar zit een kern van waarheid in. Maar optimaal is het niet. Niet op elke centimeter staat een straatbord. Soms moet je eerst het straatbordje zoeken en dan vervolgens weer Maps bekijken om te snappen welke kant je neus op gedraaid staat.

Voorbeeld: Als ik recht voor me een straatnaambordje zie en ik sta op een T-splitsing, kan ik naar links of naar rechts. Ja, misschien komt maps dan alsnog met die pijl aanzetten, waardoor het op dat moment wel duidelijk is welke kant op af te slaan, maar ik heb toch veel liever dat hij mij de juiste kant op wijst, zonder dat ik alvast moet rijden.

Dus: ik wil graag naar de Zinastraat, ik voer het in, start de motor en ik wil graag direct een pijl. In plaats van een rond bolletje waarmee eigenlijk wordt aangegeven, draai eerst maar eens een rondje en dan vertel ik je pas wat je moet doen. Vind ik niet optimaal.
pi_182244400
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2018 00:00 schreef Kantoorwerk het volgende:
Daar zit een kern van waarheid in. Maar optimaal is het niet. Niet op elke centimeter staat een straatbord. Soms moet je eerst het straatbordje zoeken en dan vervolgens weer Maps bekijken om te snappen welke kant je neus op gedraaid staat.
Klopt, maar GPS is daar niet het antwoord. GPS weet alleen waar je je op dat moment bevindt. Het heeft geen idee welke kant je op kijkt.

Daarom zal elke navigatie even een paar meter nodig hebben om je advies te geven die aansluit op de richting waarop je aan het reizen bent. En daarom krijg je dus niet direct een pijl. Hoe de fuck moet google maps weten welke kant jij op aan het kijken bent? :T
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')