abonnement Unibet Coolblue
  zondag 9 september 2018 @ 22:23:33 #51
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_181806882
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 22:13 schreef woxxel het volgende:
En hoe ging het met de tent genootjes. Ze hadden ruzie om een pakje kauwgum. Hoe is dat opgelost?
niet goed blijkbaar
pi_181819183
quote:
1s.gif Op zondag 9 september 2018 21:20 schreef Black_Baron het volgende:

[..]

Ze hebben die nacht van 40(!) passanten de gegevens opgeschreven. Zo rustig was het daar niet.

Edit: meer zelfs. 45 passanten.
https://www.google.nl/amp(...)-van-dna-lijst%3famp
Jos was niet echt de enige die daar voorbij kwam die nacht.
Er staat nergens dat ze allemaal die nacht zijn ondervraagd.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_181822392
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2018 16:51 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Er staat nergens dat ze allemaal die nacht zijn ondervraagd.
Het lijkt me sterk dat ze Nicky daar een paar nachten hebben laten liggen toen ze hem vonden, met de marechaussee op wacht.

N is ‘s avonds gevonden.
  maandag 10 september 2018 @ 19:26:07 #54
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_181822702
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 22:22 schreef KingRadler het volgende:
Zou Peter R. hier ook posten.
Nee dat lijkt me niet, die houdt zich liever met serieuze zaken bezig
pi_181824138


[ Bericht 76% gewijzigd door Za op 10-09-2018 20:29:25 ]
pi_181824504
quote:
1s.gif Op maandag 10 september 2018 20:27 schreef Za het volgende:

Wat stond er?
pi_181826564
quote:
1s.gif Op maandag 10 september 2018 20:40 schreef woxxel het volgende:

[..]

Wat stond er?
Ik denk ' I O+ Woxxel"
  maandag 10 september 2018 @ 22:02:45 #58
480100 KakMadammeke
Niet alles is wat het lijkt te
pi_181826845
edit: geen vrijland in NWS aub

[ Bericht 92% gewijzigd door Frutsel op 11-09-2018 08:35:52 ]
  maandag 10 september 2018 @ 22:02:51 #59
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_181826849
quote:
1s.gif Op maandag 10 september 2018 19:13 schreef Black_Baron het volgende:

[..]

Het lijkt me sterk dat ze Nicky daar een paar nachten hebben laten liggen toen ze hem vonden, met de marechaussee op wacht.

N is ‘s avonds gevonden.
Klopt.

Naar wat ik begreep uit de tijdslijn, is Nicky dinsdagavond rond 21u00 gevonden en ergens daarna (exacte dag & tijdstip is onbekend) naar het moratorium overgebracht. Toegang tot Plaats-Delict werd bewaakt door de Marechaussee die o.a. de namen van (opvallende) passanten opschreef w.o. die van Jos B.
Op het lijkje werd, 3 dagen later (vanwege afwezigheid patholoog-anatoom) autopsie verricht. Het precieze moment van overlijden was (daarom) niet (meer) vast te stellen.
Uit Emtomologische (insectenleer) onderzoek adhv foto's kan worden afgeleid dat Nicky op zijn vroegst maandagmiddag ervoor om twee uur en mogelijk pas op die dinsdagmorgen tussen negen en tien uur is overleden.
De dag na autopsie, dwz zeggen zaterdag 15aug98; wordt Nicky na een uitvaart op het sportveld, begraven in Heibloem.
Ter volledigheid, Nicky werd eerder die week op maandagochtend ergens vanaf 05u30 en 08u00 vermist op kampeerplaats de Heikop.

[ Bericht 1% gewijzigd door Vallon op 10-09-2018 22:20:18 ]
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_181829565
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 08:13 schreef timmmmm het volgende:
DE SherFOK Holmes-club is weer aanwezig merk ik. Na al tientallen topics en onderwerpen met je vage en respectloze gefantaseer te hebben verpest, kunnen jullie nou alsjeblieft eens een andere hobby zoeken en gewoon weg gaan?

Nou moet ik dus werkelijk een post of 30 gaan verwijderen omdat jullie, waarschijnlijk met een licht vochtige doos, aan het fantaseren zijn over een groepsverkrachting en wat er allemaal gebeurd zou kunnen zijn. Op basis van nul bewijs.

Voor de 5000ste keer, laat de politie zijn werk doen en zet je speurdershoed af.

Het meest bizarre vind ik nog wel dat hier dan door zo'n type geschermd wordt met de nabestaanden. Nee die vinden het lekker om te lezen dat hier van die sneuneuzen met veel te veel vrije tijd opgewonden aan het fantaseren zijn over de meest gruwelijke dingen die gebeurd zouden kunnen zijn. Om te kotsen joh.
Klasse _O_
pi_181831170
Ik ben tot de conclusie gekomen dat Jos B. wel degelijk op de vlucht was.

Het maandenlang reizen door bossen en dorpen en niets laten horen zou hij eerder hebben gedaan, dat was typisch Jos B. lees ik soms.

Maar in een half jaar tijd geen enkele keer pinnen, dan wil je duidelijk niet in beeld komen, want je hebt natuurlijk een keer iets nodig, 6 maanden is een lange tijd.

Ik lees dat Jos B. volgens Erik normaliter elke 3 a 4 dagen proviand kocht, en nu niets maandenlang. Zonder geld rondkomen, 6 maanden eten zonder ook maar 1 keertje boodschappen te doen vergt heel wat improviseren, en doe je niet zomaar en zeker niet zonder reden.

Maandenlang reizen OK, met niemand contact willen OK, gewoon een poosje op jezelf willen leven in afzondering in de Vogezen of Spaanse commune OK, maar bewust geen spoor achterlaten dmv pin transacties, dan ben je doelbewust bezig.

Of zijn account moet leeg zijn geweest, maar dat lijkt me niet want dan zou het niet pinnen gedurende maanden niet specifiek vermeld worden door vriend Erik, noch noemenswaardig zijn.

Of heeft iemand een idee wat dit makkelijk zou verklaren? Vallon?

[ Bericht 1% gewijzigd door Za op 11-09-2018 04:38:34 ]
pi_181831751
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 september 2018 04:30 schreef Za het volgende:
Ik ben tot de conclusie gekomen dat Jos B. wel degelijk op de vlucht was.

Het maandenlang reizen door bossen en dorpen en niets laten horen zou hij eerder hebben gedaan, dat was typisch Jos B. lees ik soms.

Maar in een half jaar tijd geen enkele keer pinnen, dan wil je duidelijk niet in beeld komen, want je hebt natuurlijk een keer iets nodig, 6 maanden is een lange tijd.

Ik lees dat Jos B. volgens Erik normaliter elke 3 a 4 dagen proviand kocht, en nu niets maandenlang. Zonder geld rondkomen, 6 maanden eten zonder ook maar 1 keertje boodschappen te doen vergt heel wat improviseren, en doe je niet zomaar en zeker niet zonder reden.

Maandenlang reizen OK, met niemand contact willen OK, gewoon een poosje op jezelf willen leven in afzondering in de Vogezen of Spaanse commune OK, maar bewust geen spoor achterlaten dmv pin transacties, dan ben je doelbewust bezig.

Of zijn account moet leeg zijn geweest, maar dat lijkt me niet want dan zou het niet pinnen gedurende maanden niet specifiek vermeld worden door vriend Erik, noch noemenswaardig zijn.

Of heeft iemand een idee wat dit makkelijk zou verklaren? Vallon?
Hij kon zn eigen water filteren, kon koken, weet wat eetbaar is. Slapen deed ie ongetwijfeld ook in de natuur, dus geld uitgeven is dan een keuze. Met wat contant geld, kom je dan al een heel eind.
Als je midden in de natuur zit, ver van de bewoonde wereld heb je ook vrij weinig aan een pinpas ook.

Daarnaast zat ie al even in die commune. Daar werkte ie in ruil voor eten en onderdak. Ook daar geen noodzaak om te pinnen.
pi_181832122
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2018 06:25 schreef Inbox het volgende:

[..]

Hij kon zn eigen water filteren, kon koken, weet wat eetbaar is. Slapen deed ie ongetwijfeld ook in de natuur, dus geld uitgeven is dan een keuze. Met wat contant geld, kom je dan al een heel eind.
Als je midden in de natuur zit, ver van de bewoonde wereld heb je ook vrij weinig aan een pinpas ook.

Daarnaast zat ie al even in die commune. Daar werkte ie in ruil voor eten en onderdak. Ook daar geen noodzaak om te pinnen.
Als het 'nieuw' gedrag is, is het best wel verdacht. Tel daarbij op de vooraf aangegeven hike die hij bijna helemaal voltooide, maar dus op het laatste moment een draai van 180 graden maakt richting Spanje, dat maakt het m.i. evenzo verdacht.

Het lijkt er op dat hij wist wat hij deed. Van de radar blijven.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  dinsdag 11 september 2018 @ 07:23:41 #64
22565 asco
Los in deze tent
pi_181832128
Ik volg dit alleen via de media maar het is verdacht stil . Wanneer komt er wat naar buiten?
pi_181835313
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 september 2018 04:30 schreef Za het volgende:
Ik ben tot de conclusie gekomen dat Jos B. wel degelijk op de vlucht was.

Het maandenlang reizen door bossen en dorpen en niets laten horen zou hij eerder hebben gedaan, dat was typisch Jos B. lees ik soms.

Maar in een half jaar tijd geen enkele keer pinnen, dan wil je duidelijk niet in beeld komen, want je hebt natuurlijk een keer iets nodig, 6 maanden is een lange tijd.

Ik lees dat Jos B. volgens Erik normaliter elke 3 a 4 dagen proviand kocht, en nu niets maandenlang. Zonder geld rondkomen, 6 maanden eten zonder ook maar 1 keertje boodschappen te doen vergt heel wat improviseren, en doe je niet zomaar en zeker niet zonder reden.

Maandenlang reizen OK, met niemand contact willen OK, gewoon een poosje op jezelf willen leven in afzondering in de Vogezen of Spaanse commune OK, maar bewust geen spoor achterlaten dmv pin transacties, dan ben je doelbewust bezig.

Of zijn account moet leeg zijn geweest, maar dat lijkt me niet want dan zou het niet pinnen gedurende maanden niet specifiek vermeld worden door vriend Erik, noch noemenswaardig zijn.

Of heeft iemand een idee wat dit makkelijk zou verklaren? Vallon?
Hier staat dat hij al sinds mei in de Spaanse commune zat.

Daar bleek Jos B. al sinds mei van dit jaar samen met anderen in een commune te leven.
https://www.blikopnieuws.(...)jos-b-in-spanje.html
  dinsdag 11 september 2018 @ 12:21:27 #66
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_181835439
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 september 2018 04:30 schreef Za het volgende:
Ik ben tot de conclusie gekomen dat Jos B. wel degelijk op de vlucht was.
...
Of heeft iemand een idee wat dit makkelijk zou verklaren? Vallon?
Je realiseert je dat dit jouw (speculatieve) gevolgtrekkingen zijn op basis van "ons" (eigen gewoonte) gedrag wat de betrokken persoon - die daar van afwijkt geheel - vrij in staat.

Ook hier hoeft imho Jos B zich NIET te verklaren, het staat hem vrij zich niet op de hoogte te (willen) stellen van/in "onze" wereld. Je kan zelfs stellen dat met wat ons nu bekend dat Jos B zich nergens serieus verzet(te). Je kan "passiviteit" niet gelijk stellen aan "dus ben je verdacht".

Geen verdediging noch beschuldiging, dat mag de rechtsgang nu uitzoeken.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_181835448
In een commune is het makkelijk om onder de radar te blijven aangezien je daar werkt in ruil voor eten/drinken en onderdak.

Dat kan hij gedaan hebben omdat hij op de vlucht was of alleen omdat hij zich van de maatschappij wilde afzonderen.
In beide gevallen ga je dan niet regelmatig pinnen of je met andere wereldse zaken bezighouden.
https://www.ad.nl/buitenl(...)brech-zich~ad327d34/
pi_181835621
quote:
6s.gif Op dinsdag 11 september 2018 12:22 schreef Grijzemassa het volgende:
In een commune is het makkelijk om onder de radar te blijven aangezien je daar werkt in ruil voor eten/drinken en onderdak.

Dat kan hij gedaan hebben omdat hij op de vlucht was of omdat hij zich van de maatschappij wilde afzonderen.
In beide gevallen ga je dan niet regelmatig pinnen of je met andere wereldse zaken bezighouden.
https://www.ad.nl/buitenl(...)brech-zich~ad327d34/
Dat is helemaal geen commune, ze maken daar :
We produce natural bio cosmetics using the plants we grow and collect. We have a bio garden.bron

Daar leven gemiddeld zo'n 50 mensen en er komen en gaan mensen.
Net zoals bij het druiven plukken in Frankrijk krijgen de mensen daar kost en inwoning.
Dus er is helemaal geen sprake van onderduiken of onder de radar blijven.
  dinsdag 11 september 2018 @ 12:40:55 #69
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_181835714
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2018 07:23 schreef asco het volgende:
Ik volg dit alleen via de media maar het is verdacht stil . Wanneer komt er wat naar buiten?
Geduld. Momenteel wordt Jos B in beperking verhoord. Dat betekent dat zowel het OM als zijn advocaat NIETS inhoudelijk naar buiten mogen brengen.
Gerald Roethof, advocaat Jos B, heeft de rechter zoals het hoort (reeds afgelopen vrijdag), gevraagd of de "beperking" kan worden opgeheven. Ook omdat "belanghebbenden" het vrijstaat "negativiteit" te berichten. Dit werd, als te verwachten, niet gehonoreerd. Het OM heeft immers tijd nodig om zich een beeld te vormen.

Uiterlijk deze week (wanneer de verhoorfase verstrijkt) zal Jos B ws. worden voorgeleid aan de rechter, wat we wel als notitie zullen vernemen. Of "wij" dan inhoudelijk iets vernemen hangt af of de beperking is/wordt opgeheven en wie (dan met welke reden ?) uit de school gaat klappen.

Lees ook: https://www.strafrechtadv(...)n-tijdens-voorarrest en https://politie-verhoor.nl/voorarrest/
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_181835721
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2018 12:34 schreef Spectator19 het volgende:

[..]

Dat is helemaal geen commune, ze maken daar :
We produce natural bio cosmetics using the plants we grow and collect. We have a bio garden.bron

Daar leven gemiddeld zo'n 50 mensen en er komen en gaan mensen.
Net zoals bij het druiven plukken in Frankrijk krijgen de mensen daar kost en inwoning.
Dus er is helemaal geen sprake van onderduiken of onder de radar blijven.
Commune is idd niet het goede woord.

Ik heb het niet over onderduiken gehad maar reageerde op post van Za die stelde zeker te weten dat JB bewust op de vlucht was.
Daarbij zei ik dat het verblijven in een dergelijke gemeenschap om verschillende redenen kan zijn
https://www.workaway.info/275793877624-en.html
  dinsdag 11 september 2018 @ 12:48:54 #71
22565 asco
Los in deze tent
pi_181835830
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2018 12:40 schreef Vallon het volgende:

[..]

Geduld. Momenteel wordt Jos B in beperking verhoord. Dat betekent dat zowel het OM als zijn advocaat NIETS inhoudelijk naar buiten mogen brengen.
Gerald Roethof, advocaat Jos B, heeft de rechter zoals het hoort (reeds afgelopen vrijdag), gevraagd of de "beperking" kan worden opgeheven. Ook omdat "belanghebbenden" het vrijstaat "negativiteit" te berichten. Dit werd, als te verwachten, niet gehonoreerd. Het OM heeft immers tijd nodig om zich een beeld te vormen.

Uiterlijk deze week (wanneer de verhoorfase verstrijkt) zal Jos B ws. worden voorgeleid aan de rechter, wat we wel als notitie zullen vernemen. Of "wij" dan inhoudelijk iets vernemen hangt af of de beperking is/wordt opgeheven en wie (dan met welke reden ?) uit de school gaat klappen.

Lees ook: https://www.strafrechtadv(...)n-tijdens-voorarrest en https://politie-verhoor.nl/voorarrest/
Thanks. 👍
pi_181836715
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 september 2018 12:48 schreef asco het volgende:

[..]

Thanks. 👍
Bedankt👍🏻
pi_181836945
ben benieuwd of er ook gelekt gaat worden.
pi_181837516
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2018 07:23 schreef asco het volgende:
Ik volg dit alleen via de media maar het is verdacht stil . Wanneer komt er wat naar buiten?
Wat verwacht jij dan in deze fase?
  dinsdag 11 september 2018 @ 14:52:33 #75
22565 asco
Los in deze tent
pi_181837791
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 september 2018 14:37 schreef letmehearyouscream het volgende:

[..]

Wat verwacht jij dan in deze fase?
Nou, het was zoie
ts van die gast is bijna een week hier wanneer hoor je er eens wat van?
pi_181838877
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2018 12:21 schreef Vallon het volgende:

Je realiseert je dat dit jouw (speculatieve) gevolgtrekkingen zijn op basis van "ons" (eigen gewoonte) gedrag wat de betrokken persoon - die daar van afwijkt geheel - vrij in staat.
Nee op basis van zijn gedrag volgens bush buddy Erik.
Ieder mens heeft bepaalde routines, ook Jos B. en uiteraard staat het hem vrij daar vanaf te wijken.

quote:
Ook hier hoeft imho Jos B zich NIET te verklaren, het staat hem vrij zich niet op de hoogte te (willen) stellen van/in "onze" wereld. Je kan zelfs stellen dat met wat ons nu bekend dat Jos B zich nergens serieus verzet(te). Je kan "passiviteit" niet gelijk stellen aan "dus ben je verdacht".
Ik wil niet beweren dat hij imo nu automatisch verdacht is, maar dat hij op de vlucht was (voor wat dan ook), staat voor mij nu vast, niemand wil zonder reden geen enkel spoor van verblijf achterlaten (cq communiceren).
Behalve indien er bv geen geld meer op zijn rekening stond en de gehele berichtgeving hieromtrent (niet pinnen) dus bij voorbaat onzinnig was.
pi_181839035
quote:
6s.gif Op dinsdag 11 september 2018 12:10 schreef Grijzemassa het volgende:

Hier staat dat hij al sinds mei in de Spaanse commune zat.

Daar bleek Jos B. al sinds mei van dit jaar samen met anderen in een commune te leven.
https://www.blikopnieuws.(...)jos-b-in-spanje.html
Stel dat hij daar sinds half mei zat, dan was hij daarvoor 3 maanden op zichzelf aangewezen, en volgens Erik kocht hij dan elke 3-4 dagen wat te eten waarbij hij zijn pinpas gebruikte.
  dinsdag 11 september 2018 @ 17:31:52 #78
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_181840676
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 september 2018 15:56 schreef Za het volgende:

[..]

Nee op basis van zijn gedrag volgens bush buddy Erik.
Ieder mens heeft bepaalde routines, ook Jos B. en uiteraard staat het hem vrij daar vanaf te wijken.

[..]

Ik wil niet beweren dat hij imo nu automatisch verdacht is, maar dat hij op de vlucht was (voor wat dan ook), staat voor mij nu vast, niemand wil zonder reden geen enkel spoor van verblijf achterlaten (cq communiceren).
Behalve indien er bv geen geld meer op zijn rekening stond en de gehele berichtgeving hieromtrent (niet pinnen) dus bij voorbaat onzinnig was.
Op zichzelf is "gedrag en het waarom" interessant om uit te diepen maar hier is het speculeren wat ik gezien het topic maar best even laat.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Eerstkomende fase wordt de voorgeleiding waar ook duidelijk zal worden op grond waarvan en voor wat, Jos B concreet verdacht wordt.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_181840735
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 september 2018 16:05 schreef Za het volgende:

[..]

Stel dat hij daar sinds half mei zat, dan was hij daarvoor 3 maanden op zichzelf aangewezen, en volgens Erik kocht hij dan elke 3-4 dagen wat te eten waarbij hij zijn pinpas gebruikte.
Doe eens een schatting, Hoeveel geld zou Jos B nodig hebben gehad om rond te komen. Rekening houdend dat ie een ervaren bushcrafter is en dus ongetwijfeld een groot deel van zn voorraad voedsel zelf vergaart.

Niet elk dorpje heeft pinautomaten of zelfs telefonie, de vraag is dus waar is ie geweest al die tijd, waar heeft ie verbleven en hoe is ie daar gekomen?

Als ie hier in Nederland een paar honderd euro had gepind, had ie een paar maanden daarvan kunnen overleven. Als ie in de tussentijd misschien wat werk heeft verricht bij een boer, had ie ook cash gehad.
pi_181843718
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2018 17:34 schreef Inbox het volgende:

Doe eens een schatting, Hoeveel geld zou Jos B nodig hebben gehad om rond te komen. Rekening houdend dat ie een ervaren bushcrafter is en dus ongetwijfeld een groot deel van zn voorraad voedsel zelf vergaart.
Ik hoef dat niet te schatten, volgens collega bushcrafter Erik was 25 euro genoeg voor 3 a 4 dagen, dus 200 per maand.

Het was overigens wel midden in de winter (-20), en dan valt er qua eetbare planten en bloemen weinig te vergaren, dus wellicht iets meer dan 200 euro.

quote:
Als ie hier in Nederland een paar honderd euro had gepind, had ie een paar maanden daarvan kunnen overleven. Als ie in de tussentijd misschien wat werk heeft verricht bij een boer, had ie ook cash gehad.
Eens.
Maar vlak voor de aanvang van zijn reis (toen hij voor 25 euro boodschappen pinde) had hij dan ook voldoende gehad om cash te betalen, waarom daarna dan opeens ophouden met pinnen, en dat 6 maanden lang.
pi_181843962
quote:
12s.gif Op dinsdag 11 september 2018 17:31 schreef Vallon het volgende:

Op zichzelf is "gedrag en het waarom" interessant om uit te diepen maar hier is het speculeren wat ik gezien het topic maar best even laat.
OK.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
Eerstkomende fase wordt de voorgeleiding waar ook duidelijk zal worden op grond waarvan en voor wat, Jos B concreet verdacht wordt.
En dat is al over 10 dgn?

[ Bericht 5% gewijzigd door Za op 11-09-2018 20:19:58 ]
pi_181844903
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2018 17:34 schreef Inbox het volgende:

[..]

Doe eens een schatting, Hoeveel geld zou Jos B nodig hebben gehad om rond te komen. Rekening houdend dat ie een ervaren bushcrafter is en dus ongetwijfeld een groot deel van zn voorraad voedsel zelf vergaart.

Niet elk dorpje heeft pinautomaten of zelfs telefonie, de vraag is dus waar is ie geweest al die tijd, waar heeft ie verbleven en hoe is ie daar gekomen?

Als ie hier in Nederland een paar honderd euro had gepind, had ie een paar maanden daarvan kunnen overleven. Als ie in de tussentijd misschien wat werk heeft verricht bij een boer, had ie ook cash gehad.
Jos had gewoon genoeg contant geld bij zich om in de stad Manresa naar de kroeg te gaan.
Hoezo onder de radar blijven en op de vlucht zijn?

Eenvandaag:
Onderweg hoort Jos B. in een kroeg in de nabijgelegen stad Manresa over de alternatieve leefgemeenschap La Encantada (De Betoverde). De zes vaste bewoners leven op het terrein van deze typisch Catalaanse boerderij van zelfgemaakte natuurcosmetica die ze via internet en op lokale markten verkopen. Ook worden er regelmatig meditatie-workshops georganiseerd. Van de inkomsten kopen ze de voedingsmiddelen en andere benodigdheden die ze niet zelf kunnen produceren of verkopen. Ondertussen proberen ze zo veel mogelijk zelfvoorzienend te zijn, levend in harmonie met de natuur.

Die filosofie trekt Jos B. aan. Hij klopt aan bij La Encantada met het voorstel om te helpen bij de dagelijkse werkzaamheden - water halen uit de bron, houthakken, groenten en planten telen, koken - in ruil voor voedsel en onderdak. Dat onderdak mag trouwens heel bescheiden zijn. Aan twee bomen waartussen hij zijn hangmat kan spannen heeft hij genoeg.

Tevreden over zijn kennis en bijdrage aan gemeenschap

De acht bewoners van de gemeenschap geven hem een proefperiode. Aan de ene kant om te kijken of zijn persoonlijkheid past binnen de groep, maar ook om vast te stellen of zijn kennis en vaardigheden een zinvolle bijdrage kunnen leveren aan de gemeenschap.

Wat dit laatste betreft zijn de bewoners meer dan tevreden. Ze zijn verbluft over de onvoorstelbare kennis van Jos B. over de plantenwereld.

Josef wist werkelijk alles van planten. Hij was een wandelende botanische encyclopedie", zegt Mariusz. "Urenlang kon hij erover vertellen. Die kennis kwam ons geweldig goed van pas. Hij wist welke planten eetbaar waren, welke een medicinale werking hadden. En als je last had van muggen, wist hij met welke planten je ze kon verjagen."

Bron

[ Bericht 2% gewijzigd door Spectator19 op 11-09-2018 21:08:29 ]
pi_181845197
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2018 20:47 schreef Spectator19 het volgende:

[..]

Jos had gewoon genoeg contant geld bij zich om in de stad Manresa naar de kroeg te gaan.
Hoezo onder de radar blijven en op de vlucht zijn?

Eenvandaag:
Onderweg hoort Jos B. in een kroeg in de nabijgelegen stad Manresa over de alternatieve leefgemeenschap La Encantada (De Betoverde). De zes vaste bewoners leven op het terrein van deze typisch Catalaanse boerderij van zelfgemaakte natuurcosmetica die ze via internet en op lokale markten verkopen. Ook worden er regelmatig meditatie-workshops georganiseerd. Van de inkomsten kopen ze de voedingsmiddelen en andere benodigdheden die ze niet zelf kunnen produceren of verkopen. Ondertussen proberen ze zo veel mogelijk zelfvoorzienend te zijn, levend in harmonie met de natuur.

Die filosofie trekt Jos B. aan. Hij klopt aan bij La Encantada met het voorstel om te helpen bij de dagelijkse werkzaamheden - water halen uit de bron, houthakken, groenten en planten telen, koken - in ruil voor voedsel en onderdak. Dat onderdak mag trouwens heel bescheiden zijn. Aan twee bomen waartussen hij zijn hangmat kan spannen heeft hij genoeg.

Tevreden over zijn kennis en bijdrage aan gemeenschap

De acht bewoners van de gemeenschap geven hem een proefperiode. Aan de ene kant om te kijken of zijn persoonlijkheid past binnen de groep, maar ook om vast te stellen of zijn kennis en vaardigheden een zinvolle bijdrage kunnen leveren aan de gemeenschap.

Wat dit laatste betreft zijn de bewoners meer dan tevreden. Ze zijn verbluft over de onvoorstelbare kennis van Jos B. over de plantenwereld.

Josef wist werkelijk alles van planten. Hij was een wandelende botanische encyclopedie", zegt Mariusz. "Urenlang kon hij erover vertellen. Die kennis kwam ons geweldig goed van pas. Hij wist welke planten eetbaar waren, welke een medicinale werking hadden. En als je last had van muggen, wist hij met welke planten je ze kon verjagen."
Is dat allemaal uit een uitzending van EenVandaag of een artikel? :)
pi_181845366
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 september 2018 21:00 schreef Physsic het volgende:

[..]

Is dat allemaal uit een uitzending van EenVandaag of een artikel? :)
Staat er bij nu
pi_181845572
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2018 21:09 schreef Spectator19 het volgende:

[..]

Staat er bij nu
Danku! Had ik nog niet gelezen.
pi_181845745
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2018 21:09 schreef Spectator19 het volgende:

[..]

Staat er bij nu
Bedankt 👍🏻
pi_181848826
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2018 20:47 schreef Spectator19 het volgende:

Jos had gewoon genoeg contant geld bij zich om in de stad Manresa naar de kroeg te gaan.
Hoezo onder de radar blijven en op de vlucht zijn?
Zoveel zal een biertje niet gekost hebben in dat café.

Maar goed, een kroeg bezoeken ergens in de binnenlanden van Spanje waar geen hond je kent is niet echt jezelf in de picture spelen natuurlijk, hij zal onderweg ook echt wel (contant) boodschappen hebben gedaan.

Op de vlucht, ja imo wel, gek genoeg vind ik het volledig stoppen met pinnen de meest sterke aanwijzing daarvan.

[ Bericht 7% gewijzigd door Za op 11-09-2018 23:08:17 ]
pi_181849181
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2018 20:47 schreef Spectator19 het volgende:

Eenvandaag:
Onderweg hoort Jos B. in een kroeg in de nabijgelegen stad Manresa over de alternatieve leefgemeenschap La Encantada

Bron
Van diezelfde bron:

Hij zei dat hij al 7 maanden onderweg was'
"Josef" kwam hier eind mei aan, herinnert Mariusz zich. "Hij vertelde dat hij heel moe was en een plek zocht om uit te rusten. Hij zei dat hij toen al zeven maanden onderweg was, lopend vanaf zijn huisje in Frankrijk.”


We weten inmiddels dat dit niet waar is, Jos B. was slechts 3 maanden onderweg, en was hier dus niet eerlijk over tegen Mariusz.

Misschien was het verhaal over die kroeg in Manresa waar ze de commune te berde zouden brengen (tegen hem? In het Spaans? Waarom zouden ze?) ook wel geen eerlijk verhaal, en had hij deze locatie al op het oog bij vertrek uit de Old Crow.
pi_181850385
Kennelijk lukt het de rechercheurs nog niet om bloedgabbers te worden zodat Jos gaat praten.
  woensdag 12 september 2018 @ 00:51:32 #90
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_181850595
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 00:32 schreef Nober het volgende:
Kennelijk lukt het de rechercheurs nog niet om bloedgabbers te worden zodat Jos gaat praten.
Je denkt dat de rechercheurs alles openbaar maken wat er naar boven is gekomen bij het verhoor? Geduld is een schone zaak.
pi_181850923
X
pi_181854630
quote:
Gewoon Jos Brech.
  woensdag 12 september 2018 @ 13:00:59 #94
480100 KakMadammeke
Niet alles is wat het lijkt te
pi_181857032
quote:
Hij zei dat hij al 7 maanden onderweg was'
"Josef" kwam hier eind mei aan, herinnert Mariusz zich. "Hij vertelde dat hij heel moe was en een plek zocht om uit te rusten. Hij zei dat hij toen al zeven maanden onderweg was, lopend vanaf zijn huisje in Frankrijk.”


We weten inmiddels dat dit niet waar is, Jos B. was slechts 3 maanden onderweg, en was hier dus niet eerlijk over tegen Mariusz.

Misschien was het verhaal over die kroeg in Manresa waar ze de commune te berde zouden brengen (tegen hem? In het Spaans? Waarom zouden ze?) ook wel geen eerlijk verhaal, en had hij deze locatie al op het oog bij vertrek uit de Old Crow.
Misschien bedoelde hij de totale tijd vanuit Nederland? Hij zal bij Old Crow ook niet lang gebleven zijn.

Volgens mij zwierf hij altijd al te voet rond en leefde hij altijd al bijzonder zuinig. En dan heb ik het over heeeel lang voordat van 't Padje in beeld kwam. Voor mij is het ook wel verdacht, maar ergens ook weer niet alarmerend verdacht.
  woensdag 12 september 2018 @ 13:05:18 #95
480100 KakMadammeke
Niet alles is wat het lijkt te
pi_181857112
Even een zijsprong.

https://www.telegraaf.nl/(...)-in-gevangenis-vught

Zouden de topcriminelen het heel erg vinden? 😉
pi_181857569
quote:
1s.gif Op woensdag 12 september 2018 13:00 schreef KakMadammeke het volgende:

[..]

Misschien bedoelde hij de totale tijd vanuit Nederland? Hij zal bij Old Crow ook niet lang gebleven zijn.

Volgens mij zwierf hij altijd al te voet rond en leefde hij altijd al bijzonder zuinig. En dan heb ik het over heeeel lang voordat van 't Padje in beeld kwam. Voor mij is het ook wel verdacht, maar ergens ook weer niet alarmerend verdacht.
Als je rekent vanaf Febr dat hij een wandeltocht ging maken vanaf de Vogezen klopt de 7 mnd ong wel idd
  woensdag 12 september 2018 @ 15:05:16 #97
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_181859286
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 10:57 schreef Infection het volgende:

[..]

Gewoon Jos Brech.
Want.... leg uit.

Los van jouw keuze, stelt het artikel dat dit ws onrechtmatig is.
De bron-link geeft ook: "Het is dan ook de vraag of het gebruik van zijn volledige naam op dit moment rechtmatig is. Waarschijnlijk niet. "

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De leidraad derhalve: initialen en balkje voor personen die verdacht worden, zijn opgesloten en zich dus sws niet kunnen verdedigen tegen het (onrechtmatige !!) publicitaire gebruik.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_181859974
quote:
1s.gif Op woensdag 12 september 2018 13:00 schreef KakMadammeke het volgende:

Misschien bedoelde hij de totale tijd vanuit Nederland? Hij zal bij Old Crow ook niet lang gebleven zijn.
Klopt denk ik, hij ging in oktober 2017 van NL richting Frankrijk en de Crow was ook niet zijn huis.
pi_181860129
https://martijnmastenbroek.wordpress.com/Sinds de aankomst van Jos Brech (55) donderdagmiddag 6 september 2018 op Schiphol, is er geen nieuws meer naar buiten gebracht. Brech zit nog steeds in volledige beperking en is voorlopig voor 14 dagen in bewaring gesteld.

Zowel de politie als het Openbaar Ministerie, maar ook de advocaat van Brech, hebben sinds vorige week donderdag vrijwel niets meer gedeeld met de pers. Wat betekent dit?

In de zaak Marianne Vaatstra bekende Jasper S. binnen tien minuten aan zijn advocaat. “Ik heb het gedaan” zei S. in dat gesprek. Toch duurde het nog 18 dagen voordat de autoriteiten met dit nieuws naar buiten kwamen. Pas toen de bekentenis officieel en volledig was opgetekend, werd de beperking opgeheven en de media geïnformeerd.

– S. werd maandag 19 november 2012 aangehouden
– S. bekende maandag 19 november 2012 direct tegenover zijn advocaat
– Donderdag 6 december 2012 bekende S. (formeel) tegenover de politie
– Donderdag 6 december 2012 werd de beperking opgeheven en de media geïnformeerd

Het opheffen van de beperking en het officieel vastleggen van de bekentenis heeft in het geval van van S. dus best lang geduurd. In de zaak van Jos Brech is het afwachten wat er straks naar buiten komt. Heeft Brech zijn aandeel in de dood van Nicky Verstappen uit de doeken gedaan of houdt hij zijn mond? Ik gok erop dat we volgende week meer te horen krijgen. De lange wachttijd betekent dus niet per definitie dat Brech niets zegt.

De 55-jarige Jos Brech uit Simpelveld is de verdachte in de langlopende moordzaak rondom Nicky Verstappen uit Heibloem. Brech werd zondag 26 augustus aangehouden in de buurt van Barcelona.
pi_181860345
Interessant. Had verwacht dat de beperkingen sneller opgeheven zouden worden bij een bekentenis, maar dat hoeft dus niet zo te zijn.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')