abonnement Unibet Coolblue
pi_181761459
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 september 2018 22:56 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Dit, ik had er enorm vrede mee als die kinderen en moeder na een week dat ze hier kwamen terug werden gestuurd, hoogstens een jaar.

Dat de Nederlandse staat dit 9 jaar laat duren laat zien dat de bureaucratie hier weer een puinzooi is.
Deze mensen hebben nooit het recht gehad om hier te blijven. De moeder heeft talloze procedures gestart, verkeerde informatie doorgegeven en de kinderen laten onderduiken.

Als mensen ondergedoken zitten, kun je ze niet eens uitzetten.
  vrijdag 7 september 2018 @ 23:00:41 #52
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_181761469
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 september 2018 22:58 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Als je deze zaak niet schrijnend vindt moet je wat aan je moreel kompas doen.
Lul niet zo slap, er zijn zoveel schrijnende gevallen. Er is gewoon een uitspraak welke al 10 jaar gerekt is.
pi_181761471
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 september 2018 22:58 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Als je deze zaak niet schrijnend vindt moet je wat aan je moreel kompas doen.
Jij hebt een overzicht van alle zaken die beoordeeld worden op schrijnendheid?
pi_181761475
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 23:00 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Deze mensen hebben nooit het recht gehad om hier te blijven. De moeder heeft talloze procedures gestart, verkeerde informatie doorgegeven en de kinderen laten onderduiken.

Als mensen ondergedoken zitten, kun je ze niet eens uitzetten.
Dat kan toch nooit 9 jaar duren, dan faal je net zo hard als overheid.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 7 september 2018 @ 23:01:31 #55
74056 crew  ToT
pi_181761488
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 september 2018 23:01 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Dat kan toch nooit 9 jaar duren, dan faal je net zo hard als overheid.
Dat je keer op keer aangeklaagd wordt tegen je uitspraak door de afgewezen partij is dus tegenwoordig ineens je eigen schuld?
pi_181761496
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 23:00 schreef Physsic het volgende:

[..]

Toen waren die kinderen echt nog heel jong..

Sowieso heb ik niet het idee dat iemand die kinderen nou goed heeft uitgelegd wat er precies aan de hand is. Ze snappen namelijk écht niet waarom ze niet mogen blijven.
Lijkt me toch duidelijk dat ze talloze keren te horen hebben gekregen dat ze niet kunnen blijven.

Snappen ze het echt niet? Of spelen ze gewoon het spel mee dat moeder en hulpverleners hen vertellen?
pi_181761498
Ze houden het daar in Amsterdam wel spannend c_/
BARUJ SHEM KEVOD MALJUTO LE´OLAM VA´ED
pi_181761504
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 september 2018 22:58 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Als je deze zaak niet schrijnend vindt moet je wat aan je moreel kompas doen.
Ik vind het ook schrijnend als kinderen hun vader een keer per week een uurtje kunnen bezoeken. Maar niemand meer veroordelen voor moord?
pi_181761516
quote:
6s.gif Op vrijdag 7 september 2018 23:00 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Lul niet zo slap, er zijn zoveel schrijnende gevallen. Er is gewoon een uitspraak welke al 10 jaar gerekt is.
Er zijn zeker veel schrijnende gevallen en dit is er eentje.
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 23:00 schreef Confetti het volgende:

[..]

Jij hebt een overzicht van alle zaken die beoordeeld worden op schrijnendheid?
Nee, ik hoef het ook niet ove ralle te hebben. Het moge duidelijk zijn dat dit een geval is.

Bovendien is er inderdaad in soortgelijke gevallen wel gebruik gemaakt van de discretionaire bevoegdheid van de staatssecretaris, dat is in redelijk veel kranten beschreven.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 7 september 2018 @ 23:02:26 #60
74056 crew  ToT
pi_181761517
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 23:01 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Lijkt me toch duidelijk dat ze talloze keren te horen hebben gekregen dat ze niet kunnen blijven.

Snappen ze het echt niet? Of spelen ze gewoon het spel mee dat moeder en hulpverleners hen vertellen?
Dat laatste absoluut natuurlijk, die kinderen zijn echt niet gek!
pi_181761546
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 september 2018 23:02 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Er zijn zeker veel schrijnende gevallen en dit is er eentje.

[..]

Nee, ik hoef het ook niet ove ralle te hebben. Het moge duidelijk zijn dat dit een geval is.

Bovendien is er inderdaad in soortgelijke gevallen wel gebruik gemaakt van de discretionaire bevoegdheid van de staatssecretaris, dat is in redelijk veel kranten beschreven.
Dat weet je dus helemaal niet want er is geen openbare database waarin alle zaken staan. Sterker nog, je hebt geen flauw idee van welke zaken er voor bij komen en onder welke voorwaarden de discretionaire bevoegdheid wordt ingezet.
pi_181761550
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 23:01 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Lijkt me toch duidelijk dat ze talloze keren te horen hebben gekregen dat ze niet kunnen blijven.

Snappen ze het echt niet? Of spelen ze gewoon het spel mee dat moeder en hulpverleners hen vertellen?
Ja, maar hen zal ook talloze keren (valse) hoop zijn gegeven. Er verwarrend lijkt me dat.

Nou ja, ze snappen wel dat ze weg moeten, maar ik denk niet dat ze goed begrijpen waarom ze niet in aanmerking komen voor asiel.

Nu bij Pauw: Defence for Children over de uitspraak.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 7 september 2018 @ 23:03:49 #63
74056 crew  ToT
pi_181761560
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 september 2018 23:02 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Er zijn zeker veel schrijnende gevallen en dit is er eentje.

[..]

Nee, ik hoef het ook niet ove ralle te hebben. Het moge duidelijk zijn dat dit een geval is.

Bovendien is er inderdaad in soortgelijke gevallen wel gebruik gemaakt van de discretionaire bevoegdheid van de staatssecretaris, dat is in redelijk veel kranten beschreven.
Ja maar in dit geval gaat het over een smerig liegend secreet die je weer het land terug in moet sleuren als je die kinderen ineens na 10 jaar strijd tegen dat gezin ineens alsnog wil laten blijven.
Echt een geweldige boodschap naar de rest van de wereld: "HEE JONGENS! Blijf maar tegen ons liegen, ons dwars zitten en ons aanklagen, dan krijg je op den duur je zin wel!"
pi_181761594
quote:
2s.gif Op vrijdag 7 september 2018 23:03 schreef ToT het volgende:

[..]

Ja maar in dit geval gaat het over een smerig liegend secreet die je weer het land terug in moet sleuren als je die kinderen ineens na 10 jaar strijd tegen dat gezin ineens alsnog wil laten blijven.
Echt een geweldige boodschap naar de rest van de wereld: "HEE JONGENS! Blijf maar tegen ons liegen, ons dwars zitten en ons aanklagen, dan krijg je op den duur je zin wel!"
Je hebt het nog steeds over de moeder.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 7 september 2018 @ 23:05:13 #65
74056 crew  ToT
pi_181761600
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 23:03 schreef Physsic het volgende:

[..]

Ja, maar hen zal ook talloze keren (valse) hoop zijn gegeven. Er verwarrend lijkt me dat.

Nou ja, ze snappen wel dat ze weg moeten, maar ik denk niet dat ze goed begrijpen waarom ze niet in aanmerking komen voor asiel.

Nu bij Pauw: Defence for Children over de uitspraak.
Die valse hoop komt door die advocaten die hen ondersteunen (die ook terroristen hebben gesteund) en door dat maffe wijf van een moeder van ze, en de talloze activisten die hen steunen. "Wij laten jullie echt niet gaan hoor" en dat soort uitspraken zullen er ongetwijfeld gevallen zijn.
pi_181761608
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 23:03 schreef Physsic het volgende:

[..]

Ja, maar hen zal ook talloze keren (valse) hoop zijn gegeven. Er verwarrend lijkt me dat.

Nou ja, ze snappen wel dat ze weg moeten, maar ik denk niet dat ze goed begrijpen waarom ze niet in aanmerking komen voor asiel.

Nu bij Pauw: Defence for Children over de uitspraak.
Ik heb het gisteren gezien, het was compleet eenzijdig en huilen met de wolven in het bos.
pi_181761618
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 22:54 schreef Physsic het volgende:

[..]

Klopt, maar hoe wil je anders voorkomen dat iemand nog zo’n lang (en vaak) procedures kan rekken?
Het is in de eerste plaats natuurlijk een showproces geworden dus wat teveel is is vrij subjectief. Een ieder mag in een land zovaak procederen als men wil. Het was sneller gegaan als men dit binnen termijn bij het Europese hof had neergegooid. Daar kan men lidstaten tot de orde roepen want ook Nederland is weleens eerder voor de bijl gegaan.
pi_181761619
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 23:05 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ik heb het gisteren gezien, het was compleet eenzijdig en huilen met de wolven in het bos.
Nee, nu! :D
Is net begonnen.
  vrijdag 7 september 2018 @ 23:06:56 #69
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_181761637
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 23:00 schreef Physsic het volgende:

[..]

Toen waren die kinderen echt nog heel jong..

Sowieso heb ik niet het idee dat iemand die kinderen nou goed heeft uitgelegd wat er precies aan de hand is. Ze snappen namelijk écht niet waarom ze niet mogen blijven.
Dat is eigenlijk wel een goede. Weten die kinderen overal vanaf.
Gezien het nette kinderen zijn, te taal spreken, Nederlands lezen en praten, vermoed ik dat die volledig op de hoogte zijn. Al dan niet via het internet. Maar, misschien ook wel vollediig vals voorgelicht door dr moeder, die hen welicht heeft opgedragen niet alles conform de waarheid te vertellen?
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 7 september 2018 @ 23:07:01 #70
74056 crew  ToT
pi_181761640
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 september 2018 23:05 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Je hebt het nog steeds over de moeder.
En ik heb gezegd wat er met die kinderen moet gebeuren: herenigen met de moeder in eigen land daar, niet hier.
pi_181761647
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 23:05 schreef Physsic het volgende:

[..]

Nee, nu! :D
Is net begonnen.
Gisteren was er net zo'n uitzending met de nationale kinderombudsman en Petertje R.
pi_181761661
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 september 2018 23:02 schreef skysherrif het volgende:
Bovendien is er inderdaad in soortgelijke gevallen wel gebruik gemaakt van de discretionaire bevoegdheid van de staatssecretaris, dat is in redelijk veel kranten beschreven.
Duidelijke gevallen van precedentwerking. Rutte en Harbers hebben al meerdere keren aangegeven dat dat een groot probleem is en zij niet van plan zijn een nieuw precedent te creeeren.

En terecht
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_181761669
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 23:05 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Het is in de eerste plaats natuurlijk een showproces geworden dus wat teveel is is vrij subjectief. Een ieder mag in een land zovaak procederen als men wil.

Maar het had sneller gegaan als men dit binnen termijn bij het Europese hof had neergegooid.
Ik vind dat ook een belangrijk recht, maar dan kan je (men) dus niet blijven zeggen dat dit de schuld is van Nederland. De moeder kiest ervoor het zo lang te laten voortduren.

Het enige kritiekpunt dat ik heb is dat de eerste definitieve (dus het hoger beroep) beslissing pas in 2011 was. Dat was dus ergens tussen de 2 en 3 jaar na de aanvraag. De besissing van de IND liet een jaar op zich wachten. Dat is lang en die termijnen zijn gelukkig een tijd geleden verkort.
  vrijdag 7 september 2018 @ 23:09:50 #74
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_181761690
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 23:08 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Duidelijke gevallen van precedentwerking. Rutte en Harbers hebben al meerdere keren aangegeven dat dat een groot probleem is en zij niet van plan zijn een nieuw precedent te creeeren.

En terecht
Ik zie nog wel gebeuren dat die rechtbank er een potje van maakt en ze alsnog toelaat. Dat zou pas een farce zijn.
pi_181761715
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 23:06 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Dat is eigenlijk wel een goede. Weten die kinderen overal vanaf.
Gezien het nette kinderen zijn, te taal spreken, Nederlands lezen en praten, vermoed ik dat die volledig op de hoogte zijn. Al dan niet via het internet. Maar, misschien ook wel vollediig vals voorgelicht door dr moeder, die hen welicht heeft opgedragen niet alles conform de waarheid te vertellen?
Dat idee kreeg ik wel uit verschillende interviews met hen. Misschien niet bewust onjuist voorgelicht, maar ze krijgen bij elke nieuwe procedure natuurlijk weer opnieuw hoop.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')