abonnement bol.com Unibet Coolblue
  vrijdag 7 september 2018 @ 21:18:24 #1
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_181759310
Huawei is betrap op het cheaten bij benchmarks.
Het komt er in het kort op neer dat als de telefoon merkt dat een benchmark programma wordt gestart de cpu in superturbo wordt gezet en bijna 2 keer zo hoge cijfers haalt dan eigenlijk klopt. De mobiel wordt daarbij erg warm.
Modellen waar het is aangetroffen
Huawei P20 Pro
Huawei Nova 3
Honor Play
Huawei P20

Hele artikel hier

https://www.anandtech.com(...)rk-cheating-headache

Is Huawei de enige? Of de eerste die betrapt is?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_181760160
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 21:18 schreef Pietverdriet het volgende:

Is Huawei de enige? Of de eerste die betrapt is?
Nee. Zeker 15 jaar geleden werd NVIDIA al betrapt. De lijst is ellenlang, en wellicht zijn er nog veel vroegere gevallen te vinden. Even googelen op cheating benchmarks.
pi_181760196
Ook echt 2x zo hoge cijfers :')
Weggegaan en opgerot
  zaterdag 8 september 2018 @ 08:44:55 #4
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_181766758
Artikel in het Nederlands

quote:
Huawei heeft geprobeerd de uitkomsten van benchmarktests te manipuleren. Veiligheidsmaatregelen werden uitgeschakeld als Huawei-toestellen de testsoftware herkenden.

De sjoemeltruc werd aan het licht gebracht door Anandtech. De techsite ontdekte dat nieuwe toestellen een benchmark-detectiemechanisme bevatten, waarbij de hittebegrenzing wordt uitgeschakeld. Daardoor kunnen de apparaten tijdens een benchmarktest betere prestaties leveren.

UL, het bedrijf achter de benchmark-app 3DMark, heeft na de onthulling van Anandtech verscheidene Huawei-toestellen (de P20, P20 Pro, Nova 3 en de Honor Play) verwijderd uit zijn overzicht van beste smartphones. “Nadat we in ons eigen lab hebben vastgesteld dat ze onze regels overtreden, hebben we besloten om de betreffende toestellen uit ons overzicht te halen”, stelt UL in een verklaring.

'Anderen doen het ook'
Huawei verdedigt zijn handelswijze door er op te wijzen dat ook andere Chinese producenten van smartphones zich aan deze praktijken schuldig maken. Huawei is inderdaad niet de eerste smartphone-fabrikant die probeert vals te spelen bij benchmarktesten. In 2013 werd Samsung al een keer betrapt.

https://www.bright.nl/nie(...)ls-bij-benchmarktest


Ben eens benieuwd welke smartphones er binnenkort nog meer door de mand vallen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_181769355
Dit zou wel eens uit kunnen monden in iets waaruit blijkt dat ze het bijna allemaal doen.
pi_181815020
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 12:12 schreef Dutchguy het volgende:
Dit zou wel eens uit kunnen monden in iets waaruit blijkt dat ze het bijna allemaal doen.
Iedereen speelt vals en liegt de boel bij elkaar.

Dat heet marketing.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')