abonnement Unibet Coolblue
pi_181754559


quote:
In haar ontslagbrief aan de burgemeester van Meppel haalt voormalig raadslid Anne Lok (36) ongemeen hard uit naar haar ex-geliefde Alexander Pechtold (53), fractievoorzitter van D66. Zij beschuldigt hem van misbruik en wangedrag.

In de brief, die dinsdagavond aan de burgemeester Richard Korteland van Meppel, is gestuurd, legt Lok uit waarom zij per direct ontslag neemt als raadslid van D66. Zij had bijna vier jaar een relatie met Pechtold. ,,Zoals u ongetwijfeld weet vanuit de populaire weekbladen had ik een affectieve relatie met de leider van mijn partij, Alexander Pechtold”, schrijft de 36-jarige Meppelse. ,,Eveneens zult u er langs die weg kennis van hebben gekregen dat die relatie op een voor mij zeer pijnlijke wijze is beëindigd.”
Karaktermoord
,,Inmiddels is het zover dat het erop lijkt dat meneer Pechtold, in reactie op die publicaties, dreigt karaktermoord op mij te plegen om mij als labiel en gestoord weg te zetten.” Lok stelt dat Pechtold via zijn advocaat heeft laten weten dat zij zal worden vervolgd als zij zich publiekelijk negatief uitlaat over de D66-voorman en hun relatie. ,,Er hangt mij boven het hoofd dat hij mij, als ik mij tegen deze publiciteit wil verweren door zijn misbruik, wangedrag en opportunisme aan te tonen, zal vervolgen voor het schenden van het briefgeheim of iets dergelijks.”
Besmeurd
Lok concludeert daardoor te voorzien dat zij binnenkort zozeer besmeurd zal zijn dat zij niet meer met geloofwaardigheid kan functioneren als raadslid voor D66 in Meppel. ,,Om die reden dien ik dan ook hierbij met pijn in mijn hart met onmiddellijke ingang mijn ontslag in. Ik wil voor zijn dat ik terug moet treden, en wens met opgeheven hoofd uit uw raad te vertrekken. Overigens hecht ik eraan te zeggen dat ik niet wezenloos zal laten gebeuren wat er allemaal dreigt; ik zal mij verweren tegen wil en dank, want daar hebben mijn kinderen en mijn andere naasten, en ikzelf ook, recht op.”
De Meppelse kreeg in 2014 een relatie met Pechtold, die toen nog gehuwd was. Deze zomer maakte hij een einde aan de relatie. Lok is al jaren politiek actief voor D66. Na de laatste gemeenteraadsverkiezingen werd zij duo-raadslid in de de raad van Meppel. Eerder kwam zij met voorkeursstemmen voor D66 in de gemeenteraad van Steenwijkerland. Zij woonde toen nog in Giethoorn. Lok, moeder van vijf kinderen, is afdelingsleider van een scholengemeenschap in Heerenveen. Zij wil op dit moment geen nadere toelichting geven op haar ontslag als duo-raadslid in Meppel.
Pechtold herkent zich absoluut niet in het geschetste beeld
Een woordvoerder van de Tweede Kamer fractie van D66 in Den Haag laat weten dat de partij kennis heeft genomen van het opstappen van Anne Lok als duo-raadslid. ,,Alexander Pechtold herkent zich absoluut niet in het geschetste beeld.”
Het is toch erg als je door zo'n vrouw het veld moet ruimen? Ik zou de kwestie doodzwijgen, het is voor die vrouw ook niet goed, al die aandacht, ook al zoekt ze het zelf op.

Het is de beste debator die we hebben, zonder Pechtold wordt het niveau echt armzalig in de TK. In het debat met Blok was hij veruit de beste. Asscher, Marijnissen en Klaver alleen maar van begin af aan erop uit Blok pootje te lichten, van linkerzijde hield alleen Pechtold een integer verhaal zonder trucjes.
pi_181755112
Deze was eerder.
pi_181755122
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 17:46 schreef Loekie1 het volgende:
Deze was eerder.
Lieg niet.
pi_181755135
O, maar dan snap ik het niet. Want ik kreeg geen foutmelding.
Laat de moderator het maar oplossen.
pi_181755226
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 17:20 schreef Loekie1 het volgende:
[ afbeelding ]

[..]

Het is de beste debator die we hebben, zonder Pechtold wordt het niveau echt armzalig in de TK. In het debat met Blok was hij veruit de beste. Asscher, Marijnissen en Klaver alleen maar van begin af aan erop uit Blok pootje te lichten, van linkerzijde hield alleen Pechtold een integer verhaal zonder trucjes.
Ja...vind je ?

Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  vrijdag 7 september 2018 @ 17:52:40 #6
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_181755252
Gewoon een Hillary doen.
“I can’t recall.” En weg zijn alle problemen.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  vrijdag 7 september 2018 @ 18:05:03 #7
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_181755506
quote:
Het is de beste debator die we hebben, zonder Pechtold wordt het niveau echt armzalig in de TK. In het debat met Blok was hij veruit de beste. Asscher, Marijnissen en Klaver alleen maar van begin af aan erop uit Blok pootje te lichten, van linkerzijde hield alleen Pechtold een integer verhaal zonder trucjes.
Ik vind Kuzu vaak wel sterk.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')