abonnement Unibet Coolblue
pi_181763000
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 22:30 schreef wawowiewa het volgende:
Je komt veel shit tegen in defensie natuurlijk. Mensen gaan dood, op gruwelijke wijze etc oorlog is natuurlijk een vuile business. Daar heb je bepaalde psychologische eigenschappen voor nodig. Als je een jaar zit met een scheiding, hoelang zit je er dan mee dat je collega waar je een band mee hebt door zn kop wordt geschoten ? Je moet koel kunnen blijven en rationeel kunnen blijven handelen ongeacht de situatie.
De reden dat die man een jaar zat met de scheiding is omdat zijn ex er heeeeel moeilijk over deed. Iets wat in 1 week kon werd uitgerekt over een jaar. Hij is gewoon blijven werken, heeft zich niet ziek gemeld en had verder geen problemen.
nah
  Moderator zaterdag 8 september 2018 @ 10:51:12 #27
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_181768354
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 19:18 schreef aaradorn het volgende:

[..]

Ik snap je wel. Zelf vind ik mijn manier wel vallen binnen de norm. Zouden jullie wat voorbeelden kunnen geven van de manier waarop jullie het doen. Ga er zelf ook niet vanuit dat het gaat werken. Hoop er alleen op dat er een andere psycholoog kijkt naar mijn papier. Sommige dingen die ik heb gezegd zijn namelijk uiteindelijk tegen gesproken. Ik sport namelijk wel en volg ook nog eens de door defensie opgestelde handleiding. Die op hun website staat. Zij vond dat ik dat moest verbeteren. Wat ik niet helemaal snap.
Ik denk juist dat je het niet helemaal snapt. Want anders kon je prima uitleggen hier waarom je afgekeurd bent en wat je het komende jaar kunt verbeteren aan jezelf. Je bent stellig overtuigd van je eigen gelijk, en laat niet zien open te staan voor andere meningen.

Tot op heden heb ik je nog geen enkel concreet voorbeeld zien geven waardoor je afgekeurd bent. Iets met dingen verwerken met LEGO blokjes, maar ja, ik hoop dat je begrijpt dat die er niet zijn in het veld.

Bel maandag nou eerst maar eens op en vraag om extra toelichting, in plaats van bezwaarschriften schrijven en hier vragen hoe anderen zaken verwerken.
pi_181773175
If you wish to see the truth, you must hold no opinions.
Is jouw manier van verwerken (lego kopen en met uitgebreid met iemand praten) wel de juiste manier?
Had die man die een jaar in een scheiding zat niet gewoon een knoop door kunnen hakken?
Het kan vriezen, Het kan dooien, Maar als je op je bek gaat zijn ze te laat met strooien.
pi_181795589
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 23:55 schreef aaradorn het volgende:

[..]

De reden dat die man een jaar zat met de scheiding is omdat zijn ex er heeeeel moeilijk over deed. Iets wat in 1 week kon werd uitgerekt over een jaar. Hij is gewoon blijven werken, heeft zich niet ziek gemeld en had verder geen problemen.
Is hij niet juist afgewezen omdat hij na een scheiding direct door wilde naar Defensie. Dat Defensie hem een afkoelperiode tracht te geven om te voorkomen dat hij een verkeerde of te snelle keuze maakt?
  zondag 9 september 2018 @ 13:12:13 #30
286575 Roces18
Chef de party
pi_181795686
die psychologen bij defensie zijn ook een grote grap.
die verwachten dat iedereen bij elke tegenslag in het leven meteen drie maanden depressief horen te zijn terwijl je jankt als een baby. want anders heb je het niet verwerkt :')

dit vertellen ze tegen je terwijl ze ondertussen zelf janken over een personeelstekort.

Honneur et Fidélité _O_
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  zondag 9 september 2018 @ 20:14:14 #31
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_181802869
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 19:18 schreef aaradorn het volgende:

[..]

Ik snap je wel. Zelf vind ik mijn manier wel vallen binnen de norm. Zouden jullie wat voorbeelden kunnen geven van de manier waarop jullie het doen.
Ja wat doen? Ik heb nog steeds niet helder waarom je nou afgekeurd bent. En verder, dekken, dienen, hulzen rapen.
  zondag 9 september 2018 @ 20:17:58 #32
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_181802949
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 13:12 schreef Roces18 het volgende:
Honneur et Fidélité _O_
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 september 2018 16:41 schreef Harvest89 het volgende:
Op naar Marseille, daar ligt de lat iets lager qua psychische gesteldheid.
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 september 2018 16:42 schreef cherrycoke het volgende:
dit is ook nog best pittig om tussen te komen, physique moet je echt dik in orde zijn.

en begin maar gelijk met frans leren. orders worden in het frans duidelijk gemaakt.

je wordt wel als held onthaald als je terug uit mali oid komt, en krijgt de franse nationaliteit
Ah, ervaringsgegevens....

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_181803015
quote:
Op zondag 9 september 2018 20:17 schreef AchJa het volgende:
Ah, ervaringsgegevens....

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Eerlijk is braaf; da's al meer ervaring dan ik heb. :@
  zondag 9 september 2018 @ 20:26:05 #34
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_181803107
quote:
10s.gif Op zondag 9 september 2018 20:17 schreef AchJa het volgende:

[..]

[..]

[..]

Ah, ervaringsgegevens....

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb de info van Youtube. :')

Maar je kunt niet ontkennen dat de lat daar laag is qua mentale gesteldheid.
Daar lopen ontzettend veel doorgedraaide Britten en Russen rond die vaak een schimmig verleden hebben.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  zondag 9 september 2018 @ 21:17:05 #35
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_181804717
quote:
10s.gif Op zondag 9 september 2018 20:17 schreef AchJa het volgende:

[..]

[..]

[..]

Ah, ervaringsgegevens....

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
jouwbuis :@
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 10 september 2018 @ 18:43:58 #36
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_181821505
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 17:27 schreef Cue_ het volgende:

[..]

De wat? Ik snap er weinig van.

Maar in 't leger heb je niet echt tijd om lego te kopen of tijd te nemen om te refocussen. Tenminste niet op cruciale momenten.
Ik zie het al voor me. Midden op het slagveld een doosje lego open trekken en een lego tank in elkaar knutselen _O-
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_181823097
quote:
6s.gif Op maandag 10 september 2018 18:43 schreef Nikonlover het volgende:

Ik zie het al voor me. Midden op het slagveld een doosje lego open trekken en een lego tank in elkaar knutselen _O-
Ik heb ook het vermoeden dat we hier niet het hele verhaal te horen hebben gekregen...

-Psych: "Hoe ga jij om met tegenslagen, zoals het een keer niet krijgen van pannekoeken?"
-Aaradom: "Nou, vroeger stak ik de banden lek van de fiets van mijn zusje, kegelde ik de ramen in van de buurman en saboteerde ik de remmen van de auto van mijn vader"
-Psych: "Wtf!!!"
-Aaradom: "Maar ik heb geleerd! Echt waar! Nu klus ik een Lego bouwdoos inelkaar en ben ik weer rustig!"

Kras, kras, kras, ongeschikt.
pi_181823333
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 17:30 schreef aaradorn het volgende:

[..]

Ik snap dat ook wel dat ik niet met lego kan gaan zitten. Wat ik daarmee bedoel is dat ik even iets zoek waar ik alles mee op een rijtje kan zetten zodat ik dingen logischer kan bekijken. Dan ga ik in een gesprek met iemand.
Dat is een verdomd lastig gesprek met iemand die net in 100.001 stukjes is opgeblazen omdat jullie net op een IED zijn gereden terwijl je alles op een rijtje aan het zetten was.

Sorry man maar als je op voorhand al weet niet 100% stabiel te zijn dan hoor je gewoon niet thuis bij defensie.
pi_181904085
Ze hebben je afgekeurd omdat je zaken verkeerd/niet goed verwerkt.
Je snapt dit niet.

Ondertussen maak je een topic aan op fok, uit je onbegrip, noemt een legoset als vergelijking en wilt in bezwaar gaan. Jij vind dat jouw manier van verwerken de juiste is.

Dat je bent afgekeurd verwerk je naar mijn idee slecht. Ik heb gasten meegemaakt die ook werken afgekeurd en desondanks positief bleven, plannen om een jaartje wat anders te doen en het misschien later nog eens te proberen.
  Moderator zondag 30 september 2018 @ 07:57:38 #40
257132 crew  Awsom
pi_182220199
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 16:21 schreef aaradorn het volgende:
lokquote
Ben je nog in bezwaar gegaan uiteindelijk? Hoe is het afgelopen?
pi_182546375
Beste Fok'ers mijn case word op dit moment opnieuw bekeken door het personeel van defensie. Ik heb gechat met iemand die bij defensie werkt en het zelfde probleem had. Nadat hij een formeel bezwaar had ingediend was hij toch toegelaten. Er waren bij hem ook dingen die niet gevraagd werden en de psycholoog was raar genoeg niet op de hoogte dat je bij de nationale reserve pas kan worden uitgezonden op vrijwillige basis. Dit was bij hem 1 van de afkeur punten.

Dit wil natuurlijk niet zeggen dat dit bij mij ook zal lukken. Al hoop ik er stiekem wel op.
nah
pi_182546541
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2018 19:45 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik heb ook het vermoeden dat we hier niet het hele verhaal te horen hebben gekregen...

-Psych: "Hoe ga jij om met tegenslagen, zoals het een keer niet krijgen van pannekoeken?"
-Aaradom: "Nou, vroeger stak ik de banden lek van de fiets van mijn zusje, kegelde ik de ramen in van de buurman en saboteerde ik de remmen van de auto van mijn vader"
-Psych: "Wtf!!!"
-Aaradom: "Maar ik heb geleerd! Echt waar! Nu klus ik een Lego bouwdoos inelkaar en ben ik weer rustig!"

Kras, kras, kras, ongeschikt.
Niet bepaald. Wel een vriend van mij maar dat was een heel ander verhaal. Hij had 1 + 1 kunnen doen en er achter kunnen komen dat hij niet bij defensie kon werken.

Bij mij werd er gehamerd op het punt toen mijn vader was overleden. Hij was 46 en ging dood aan een hersentumor. Eentje waar de tumoren ook op het hoofd gaan zitten. Dit was een specifieke 1/1000 tumoren. Mijn vader had het en mijn opa had het. Ga er maar eens vanuit hoe klein die kans was. Dus ik begon mij zorgen te maken en heb mij toen even gefocussed op een lego set. Achter af natuurlijk de foute keuze en had beter even kunnen praten met mijn vrienden en familie maar tja, je vader is dood, enigs kind, je opleiding gaat naar de kloten en er zit misschien een erfelijke hersen tumor in je familie. Gelukkig heb ik binnen een 3 dagen nog met familie gepraat.
nah
pi_182546596
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 18:23 schreef mtchel112 het volgende:
Ze hebben je afgekeurd omdat je zaken verkeerd/niet goed verwerkt.
Je snapt dit niet.

Ondertussen maak je een topic aan op fok, uit je onbegrip, noemt een legoset als vergelijking en wilt in bezwaar gaan. Jij vind dat jouw manier van verwerken de juiste is.

Dat je bent afgekeurd verwerk je naar mijn idee slecht. Ik heb gasten meegemaakt die ook werken afgekeurd en desondanks positief bleven, plannen om een jaartje wat anders te doen en het misschien later nog eens te proberen.
Ik ben nog steeds zeer positief. Maar niet geschoten is altijd mis. Als het mij niet lukt, pech, volgend jaar nog een kans. Ik heb alles veranderd wat de vrouw mij aanraden en bij mij nu vooral aan het focussen op mijn opleiding. Met mijn manier van vergelijken bedoel ik natuurlijk niet dat die perfect was. Het was een eenmalige fout van mij. Stomme fout geweest. Kan ik zelf ook wel in zien.
nah
pi_182546675
quote:
1s.gif Op maandag 10 september 2018 19:53 schreef Deshain het volgende:

[..]

Dat is een verdomd lastig gesprek met iemand die net in 100.001 stukjes is opgeblazen omdat jullie net op een IED zijn gereden terwijl je alles op een rijtje aan het zetten was.

Sorry man maar als je op voorhand al weet niet 100% stabiel te zijn dan hoor je gewoon niet thuis bij defensie.
Daar heb je 100% gelijk in. Je kan niet na een vuurgevecht even op een steentje gaan zitten en naar de zons ondergang gaan staren. Je trekt je zelf bij elkaar en gaat door tot het einde. Dat moment voor zelf reflectie komt pas als iedereen in je groep veilig en wel terug is bij je basis of thuis.

Ik heb in deze post volgens mij de verkeerde woorden gebruikt. Dat moment wat je quote ging vooral over het day to day omgaan met die dingen. Niet met stress situaties. Ben zelf vaak genoeg van een fiets afgesprongen om iemand te helpen in amsterdam. (Vooral toeristen op een fiets) En heb achter af pas gekeken wat er gebeurde.
nah
pi_182546699
quote:
6s.gif Op maandag 10 september 2018 18:43 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Ik zie het al voor me. Midden op het slagveld een doosje lego open trekken en een lego tank in elkaar knutselen _O-
Haha, Je maat roept dat de taliban om de hoek staan maar ja, je lego poppetje moet toch echt een hoofd hebben. _O_
nah
pi_182546727
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 13:05 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Is hij niet juist afgewezen omdat hij na een scheiding direct door wilde naar Defensie. Dat Defensie hem een afkoelperiode tracht te geven om te voorkomen dat hij een verkeerde of te snelle keuze maakt?
Nope, er zat een goede paar jaar tussen de scheiding en defensie. Ben hem laatst nog tegen gekomen in de winkel. Hij vind achteraf dat defensie misschien niet helemaal zijn plek was en is het nu aan het proberen bij de vrijwillige politie dienst.
nah
pi_182546760
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 16:00 schreef Spreuktegel het volgende:
If you wish to see the truth, you must hold no opinions.
Is jouw manier van verwerken (lego kopen en met uitgebreid met iemand praten) wel de juiste manier?
Had die man die een jaar in een scheiding zat niet gewoon een knoop door kunnen hakken?
Toen ik met de lego set zat te "kloten" was het zeker niet de goede manier. Dat kan ik zelf ook wel inzien.

Die man die in de scheiding zat kon jammer genoeg de knoop niet doorhakken. Het huis, de auto en meerdere dingen die hij nodig had voor zijn leven stonden op beide namen maar hij had er voor betaald. Zijn ex wilde het gewoon hebben. En als je nou net de verkeerde vrouw voor je hebt die het gemeen wilt spelen kan je er nog wel even "zitten".
nah
pi_182546784
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 13:12 schreef Roces18 het volgende:
die psychologen bij defensie zijn ook een grote grap.
die verwachten dat iedereen bij elke tegenslag in het leven meteen drie maanden depressief horen te zijn terwijl je jankt als een baby. want anders heb je het niet verwerkt :')

dit vertellen ze tegen je terwijl ze ondertussen zelf janken over een personeelstekort.

Honneur et Fidélité _O_
Niet alle psychologen. Ik denk dat die van mij een beetje de rotte appel was. Helemaal emotieloos alle vragen afgaan en door hameren op rare punten. Ze moest ook op alles een zo specifiek mogelijk antwoord hebben. Bijvoorbeeld: Hoeveel vrienden heb je, hoelang zijn het al je vrienden, wanneer heb je ze ontmoet, waar heb je ze ontmoet.

Dit is trouwens geen understatement. Dit werd daadwerkelijk gevraagd.
nah
  dinsdag 16 oktober 2018 @ 10:33:07 #49
286575 Roces18
Chef de party
pi_182546824
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2018 10:31 schreef aaradorn het volgende:

[..]

Niet alle psychologen. Ik denk dat die van mij een beetje de rotte appel was. Helemaal emotieloos alle vragen afgaan en door hameren op rare punten. Ze moest ook op alles een zo specifiek mogelijk antwoord hebben. Bijvoorbeeld: Hoeveel vrienden heb je, hoelang zijn het al je vrienden, wanneer heb je ze ontmoet, waar heb je ze ontmoet.

Dit is trouwens geen understatement. Dit werd daadwerkelijk gevraagd.
De grap is ook; stel dat de pleuris uitbreekt, dan gaan ze dit soort onzin niet aan je vragen. Dan ben je wel goed genoeg ;) denk daar maar over na
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_182546933
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2018 10:51 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Ik denk juist dat je het niet helemaal snapt. Want anders kon je prima uitleggen hier waarom je afgekeurd bent en wat je het komende jaar kunt verbeteren aan jezelf. Je bent stellig overtuigd van je eigen gelijk, en laat niet zien open te staan voor andere meningen.

Tot op heden heb ik je nog geen enkel concreet voorbeeld zien geven waardoor je afgekeurd bent. Iets met dingen verwerken met LEGO blokjes, maar ja, ik hoop dat je begrijpt dat die er niet zijn in het veld.

Bel maandag nou eerst maar eens op en vraag om extra toelichting, in plaats van bezwaarschriften schrijven en hier vragen hoe anderen zaken verwerken.
Ik weet dat mijn manier niet goed was. Het was een rare periode voor mij en ik had de verkeerde keuze gemaakt. Dit zie ik zelf ook wel in. En had het toen ook aangegeven. Er is op dit moment niet veel wat ik kan doen behalve afwachten. Ik heb gebeld met defensie en zeiden dat als ik denk dat er echt iets niet goed is gelopen ik het formulier in moet vullen. Zelf kunnen ze het bestand niet inzien vanwege de nieuwe privacy wet. Alleen de psycholoog heeft toegang.

Alle informatie die ik heb verkregen heb ik ook op de zeflde manier doorgespeeld naar jullie. Ik heb gevraagd voor verdere uitleg maar tevergeefs. Ze zei dat de keuze final was en dat er niks meer aan veranderd kon worden.

Mijn LEGO incident was niet de juiste manier van verwerken en was een one-off ding. (gelukkig, heb het geld er niet voor om voor alles een lego set te halen, die dingen worden steeds duurder)
nah
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')