abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 13 september 2018 @ 12:42:50 #51
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_181877511
quote:

Voorlopig geen ontruimingen door politiestaking!


Gepubliceerd: 13 september 2018

Vanwege de inmiddels bij een ieder wel bekende landelijke politiestaking voor een betere CAO, wordt er nu al een aantal weken door de politie geen bijstand verleend aan deurwaarders bij ontruimingen en beslagleggingen. Met als gevolg; oplopende schade voor verhuurders en schuldeisers.

Via onze overkoepelende beroepsorganisatie, (de KBvG), hebben wij uiteraard onze zorg uitgesproken over de opschorting van ontruimingen op grond van ernstige – acute – overlast, waarbij wij hebben aangegeven dat staatstaken die uit hun aard geen uitstel kunnen verdragen een primaire verantwoordelijkheid van het Ministerie van J&V zijn en blijven. Ook hebben wij de Minister gevraagd hierover bericht te doen uitgaan richting de politiebonden.

Reactie van de Minister

De reactie van de Minister was echter ronduit teleurstellend. De minister is van mening dat het op dit moment niet dringend noodzakelijk is de deurwaarders (lees: u als verhuurder en schuldeiser) te steunen in ons standpunt, nu 'actie voeren en staken belangrijke rechten zijn waarvoor ruimte moet zijn, zolang de veiligheid niet in het gedrang komt.' De Minister verwees in dat kader naar de soortgelijke actie van de politiebonden in 2015, waarbij de rechter deze actie destijds toelaatbaar achtte, onder meer omdat de politiebonden verzekerden dat politie-inzet mogelijk bleef in geval van calamiteiten.

Met deze argumentatie gaat de Minister naar onze mening de kern van ons standpunt uit de weg, namelijk dat de beëindiging van acute en ernstige overlast – waaronder, maar niet beperkt tot calamiteiten – onder de verantwoordelijkheid van het ministerie valt. In 2015 maakte de toezegging van de politiekorpsen om ook in ernstige overlastsituaties ondersteuning te bieden, dat de rechter het recht op het voeren van collectieve acties liet voorgaan op het belang van het goed functioneren van de Nederlandse rechtsstaat en de bescherming van de rechten van derden.

Wij laten het hier niet bij zitten en zullen via onze beroepsorganisatie de Minister berichten dat de toezegging van de bonden niet dezelfde is als die in 2015, namelijk dat de toezegging nu nog slechts ziet op bijstand bij calamiteiten in de zin van acute noodsituaties, de zogeheten prioriteit 1-gevallen. Voorts willen wij aangeven dat wij signalen hebben ontvangen dat zowel bij zaken die geen uitstel kunnen verdragen, als acute noodsituaties geen bijstand wordt verleend waar dat, de acties ten spijt, wel te rechtvaardigen is.

Wij houden u uiteraard op de hoogte van het vervolg.

Heeft u specifieke vragen over dit onderwerp of over andere (juridische) vraagstukken, neem dan contact met ons op.

Vismans Deurwaarders & Incasso
https://www.ram-vismans.n(...)-politiestaking.html

Toch een voordeeltje voor De Gewone Man dus.
Of in elk geval: voor sommigen :)
pi_181877599
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 12:01 schreef wollah het volgende:

[..]

Soms terecht, soms overdreven vind ik. Maargoed, daarom pas ik ook op voor ze :7
Goed opletten wat er achter je rijdt and you will be fine :X
Ik was hier...
  donderdag 13 september 2018 @ 12:47:28 #53
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_181877613
quote:
1s.gif Op donderdag 13 september 2018 12:46 schreef Nismo91 het volgende:

[..]

Goed opletten wat er achter je rijdt and you will be fine :X
Daarom. Snap ook niet waarom hardrijders bij bijv wegmisbruikers dat niet door hebben :P
#KICKOUTZP
pi_181877660
quote:
10s.gif Op donderdag 13 september 2018 12:47 schreef wollah het volgende:

[..]

Daarom. Snap ook niet waarom hardrijders bij bijv wegmisbruikers dat niet door hebben :P
Als ik lekker doorrijdt en ik merk dat er een nieuw type Opel of Volkswagen burgerlijke auto mij volgt dan weet ik genoeg, als hij mij daarna voorbij gaat dan is er niets aan het handje.

Je hoort sowieso te weten wat er achter je gebeurt imo
Ik was hier...
pi_181878356
quote:
1s.gif Op donderdag 13 september 2018 12:50 schreef Nismo91 het volgende:

[..]

Als ik lekker doorrijdt en ik merk dat er een nieuw type Opel of Volkswagen burgerlijke auto mij volgt dan weet ik genoeg, als hij mij daarna voorbij gaat dan is er niets aan het handje.

Je hoort sowieso te weten wat er achter je gebeurt imo
Niet alleen dat een motor met koffers is ook verdacht, 1X gehad toen ik hem zag netjes richting en snelheid een beetje te hoog, uiteraard gordel over de schouder hangen.
pi_181878396
quote:
1s.gif Op donderdag 13 september 2018 12:50 schreef Nismo91 het volgende:

[..]

Als ik lekker doorrijdt en ik merk dat er een nieuw type Opel of Volkswagen burgerlijke auto mij volgt dan weet ik genoeg, als hij mij daarna voorbij gaat dan is er niets aan het handje.

Je hoort sowieso te weten wat er achter je gebeurt imo
Ze rijden ook Audi, Mercedes, Seat en Skoda hoor. :)
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_181878410
quote:
1s.gif Op donderdag 13 september 2018 13:35 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Ze rijden ook Audi, Mercedes, Seat en Skoda hoor. :)
Volvo niet een van de betere wagens?

Al ben ikzelf Audi rijder.
  donderdag 13 september 2018 @ 13:36:41 #58
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_181878422
quote:
1s.gif Op donderdag 13 september 2018 13:35 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Ze rijden ook Audi, Mercedes, Seat en Skoda hoor. :)
BMW ook
#KICKOUTZP
pi_181878446
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2018 13:36 schreef john2406 het volgende:

[..]

Volvo niet een van de betere wagens?

Al ben ikzelf Audi rijder.
Ik weet niet of ze nog Volvo rijden eerlijk gezegd.

Maar ook bij Volvo's neem ik inderdaad het zekere voor het onzekere.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_181878453
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 11:44 schreef Janneke141 het volgende:
Staken :N

Werkweigering zal je bedoelen, achterhaald fenomeen. En dan al helemaal voor een beroepsgroep die hun werk normaalgesproken ook al niet fatsoenlijk uitvoert.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_181878465
quote:
1s.gif Op donderdag 13 september 2018 13:38 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Ik weet niet of ze nog Volvo rijden eerlijk gezegd.

Maar ook bij Volvo's neem ik inderdaad het zekere voor het onzekere.
In Nederland rijd ik gewoon niet te hard, tenzij tijdens inhalen, maar zelfs dat kan niet meer.
Is ook veel te duur hier een bekeuring, in Duitsland heb ik eenmaal een rijontzegging gehad voor 3 mnd voor de Duitse snelweg.
pi_181878619
quote:
1s.gif Op donderdag 13 september 2018 13:35 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Ze rijden ook Audi, Mercedes, Seat en Skoda hoor. :)
Dus wat ik zij en Mercedes :P
Ik was hier...
pi_181878760
Zeg maar alles wat flink wat geld kosten doet, het volk betaald ze toch!
  donderdag 13 september 2018 @ 20:21:57 #64
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_181886066
quote:
Eredivisiewedstrijden gaan door, ondanks politie-acties

De dreigende politieacties komend weekend lijken niet of nauwelijks invloed te hebben op de voetbalwedstrijden in de eredivisie. Acht wedstrijden gaan volgens de KNVB gewoon door, ook al is er tijdens de wedstrijden geen politie beschikbaar. Alleen over AZ-Feyenoord komende zondag is nog geen duidelijkheid.

In de eerste divisie gaat in ieder geval de wedstrijd SC Cambuur-Telstar door.

De politie voert komend weekend acties voor een betere cao. Er wordt dan alleen nog uitgerukt bij noodhulpverzoeken die spoedeisend zijn.

Minister Grapperhaus van Justitie wil de acties verbieden met een kort geding. Dat dient morgen om 14.00 uur. Volgens hem zijn er onacceptabele risico's voor de openbare orde en veiligheid.
Onderhandelingen

Er wordt nog steeds onderhandeld over een nieuwe cao. Agenten willen een oplossing voor de hoge werkdruk. Ook willen ze meer salaris en een gunstige pensioenleeftijd.
https://nos.nl/artikel/22(...)-politie-acties.html
  donderdag 13 september 2018 @ 20:40:16 #65
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_181886506
YAS!!! De Purge kan beginnen :D Ik ga eerst mijn buren van kant maken! Jullie dan?
pi_181886532
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2018 20:40 schreef RickoKun het volgende:
YAS!!! De Purge kan beginnen :D Ik ga eerst mijn buren van kant maken! Jullie dan?
Nu gedraag je kerel zien ze dat het ook zonder kan, spaart weer geld uit!
pi_181886608
Krijgen we nou Purge taferelen?
  vrijdag 14 september 2018 @ 12:06:45 #68
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_181897717
VERRASSEND!!!!!!!!!!!!!!!!!!
quote:
Akkoord politie-cao, geen staking

Politiebonden en het Rijk hebben een
akkoord bereikt over een nieuwe cao
voor de politie.De aangekondigde acties
voor dit weekeinde zijn opgeschort,
melden bronnen aan de NOS.
https://nos.nl/teletekst#108
  User die overal opduikt 2022 vrijdag 14 september 2018 @ 12:10:57 #69
186611 Haags
pi_181897773
Ergens wel jammer. Het had leuk geweest als de voetbal hooligans elkaar hadden afgemaakt ergens in een weiland zonder tussenkomst van de politie.
Zonder wrijving geen glans
pi_181897820
En dan deze iets verwijten dat ze hun zin wouden doorzetten?

NWS / Armeense Lili(12) en Howick(13) #16 Schuimbekken en protesteren.
pi_181897873
Joepie! Precies in het weekend dat er een illegaal technofeestje gepland staat in Roffa.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  vrijdag 14 september 2018 @ 13:52:30 #72
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_181899232
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 12:06 schreef Kopiko het volgende:
VERRASSEND!!!!!!!!!!!!!!!!!!

[..]

https://nos.nl/teletekst#108
Mooi zo, hebben de acties toch zoden aan de dijk gezet. ^O^
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_181899756
Op naar de volgende actie, wat eens gelukt is lukt vaker!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')