abonnement Unibet Coolblue
pi_181748470
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 12:33 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Die kleur zal niet aangeboren zijn maar de invloed van die kleur is dan ook volledig afwezig.

Gaat meer om gedragingen zoals het wildere spelen en dat is echt overduidelijk anders hoor tussen meisjes of jongens.
Valt wel mee hoor bij jonge kinderen, pas op de basisschool waar er al meer bepaald gedrag van verschillend geslacht wordt verwacht zie je dit verschil. Peuter jongens en meisjes huilen en vechten evenveel.
met her in the burgerking, fell in love at the soda-machine
pi_181748514
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 12:36 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Als je een geslachtsstereotype geboortekaartje kiest kan dat natuurlijk wel iets zeggen over jou. Dat je vervolgens het daar bij laat en je kinderen zelf laat bepalen wie ze willen zijn is natuurlijk alleen maar goed.

Ik vraag me alleen wel af waarom je voor zo'n specifiek geboortekaartje zou kiezen als je verderop in je opvoeding je kinderen wél zelf laat bepalen wat ze willen. Dat is nogal raar. Is net zoiets als je kind laten dopen terwijl je het verder niet religieus gaat opvoeden.
Omdat het nu eenmaal een jongen of meisje is!
Het is ook een stukje cultuur die kleurkeuze, net zoals het beschuit met muisjes.

Dat doet niemand kwaad noch beïnvloed dat het kind. Het is een baby hè, die kunnen niets het eerste half jaar.

Daarom is die kop ook zo achterlijk.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  vrijdag 7 september 2018 @ 12:43:35 #153
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_181748532
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 12:33 schreef De_Onnoembare het volgende:

Gaat meer om gedragingen zoals het wildere spelen en dat is echt overduidelijk anders hoor tussen meisjes of jongens.
Dat verschilt per kind. Je zou hoogstens kunnen zeggen dat gemiddeld jongens meer wilder gedrag vertonen op dit moment. Maar je kunt niet bewijzen dat dat nature is ipv nurture.

Maar aangezien het sowieso geen hard verschil is is het dus ongezond om het op te dringen.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
  vrijdag 7 september 2018 @ 12:43:38 #154
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_181748537
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 12:25 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

En wie drukt dat in jouw beleving door de strot?
Nou ja, ik ken toch wel wat voorbeelden waar bv pa erg nerveus wordt tot zelfs 'de voet neerzet' omdat peuterzoon bij een verkleedpartij de hakken van ma aantrok.
Of moeders die maar poppen en prinsessenjurkjes blijven kopen voor dochter die liever hutten bouwt.

Dat gebeurd echt nog vaker dan je denkt. Ook op andere gebieden zie je dat trouwens. Die sport minded ouders die niet goed om kunnen gaan met hun kind die daar niet toe neigt en ga zo maar door.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_181748539
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 12:29 schreef Barbusse het volgende:
Een pedagoog die wat tips geeft over hoe je je kind op kunt voeden. Waar je je toch weer over op kunt winden zeg :')
Nou ja, het heeft er een beetje de schijn van dat ze haar persoonlijke overtuiging belangrijker vindt in dezen dan haar professionele taak.

Maar het is vooral een nieuwsbericht en daar wordt op gereageerd. En het is de zoveelste in een redelijk lange reeks van de laatste tijd waarin alles anders moet van een vrij beperkt clubje.

Ik zie veel meer nadelen in de verschillen negeren. Kijk eens naar het onderwijs. Ik ben blij dat ik meiden heb. Want jongens krijgen daar veel te weinig mannelijke energie mee.

Maar van de andere kant: straks komen ze met zo’n gefeminiseerde versie thuis. Nou, daar zullen ze niet echt vrolijk van worden denk ik.

Misschien heb ik het mis hoor. Maar ik denk dat we weer eens ons teveel richten op de minderheid die minder stereotyp is en te weinig kijken naar de meerderheid die gewoon lekker helemaal tevreden is met de meer gebruikelijke rollen.

Mijn dochters krijgen alles aangeboden, krijgen ook mee dat ze hun eigen keuzes mogen maken. Maar uiteindelijk zien ze de wereld om hun heen en daar willen ze zich graag bij aansluiten. De een heeft dat heel sterk, de ander een stuk minder (maar dat kan nog komen). Maar het is allemaal prima. En dat er dan mensen zijn die vinden dat er teveel roze in hun kast hangt: hun probleem.
pi_181748563
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 12:40 schreef galatea het volgende:

[..]

Valt wel mee hoor bij jonge kinderen, pas op de basisschool waar er al meer bepaald gedrag van verschillend geslacht wordt verwacht zie je dit verschil. Peuter jongens en meisjes huilen en vechten evenveel.
Mijnes zijn boven de 8 en ik zie al jaren duidelijk verschil.

Als ze echt heel klein zijn is het minder ja, maar dan kunnen ze nog niet zoveel.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  vrijdag 7 september 2018 @ 12:45:22 #157
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_181748573
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 12:42 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Omdat het nu eenmaal een jongen of meisje is!
Het is ook een stukje cultuur die kleurkeuze, net zoals het beschuit met muisjes.

Dat doet niemand kwaad noch beïnvloed dat het kind. Het is een baby hè, die kunnen niets het eerste half jaar.

Daarom is die kop ook zo achterlijk.
Ja, kan. Ik ben me er van bewust dat er mensen zijn die niet zelf nadenken en maar gewoon doet wat iedereen doet. Bij iets significants als een geboortekaartje vind ik het moeilijk om me voor te stellen dat je maar wat doet ipv zelf kiest, maar goed, dat ben ik.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_181748577
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 12:43 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Nou ja, ik ken toch wel wat voorbeelden waar bv pa erg nerveus wordt tot zelfs 'de voet neerzet' omdat peuterzoon bij een verkleedpartij de hakken van ma aantrok.
Of moeders die maar poppen en prinsessenjurkjes blijven kopen voor dochter die liever hutten bouwt.

Dat gebeurd echt nog vaker dan je denkt. Ook op andere gebieden zie je dat trouwens. Die sport minded ouders die niet goed om kunnen gaan met hun kind die daar niet toe neigt en ga zo maar door.
Nou ja, dat is fout. Maar vaak komt dat dan uit een gebrek wat die ouders ervaren en wat hun kind dan moet vervullen. Dat is kwalijk, maar kent inderdaad vele vormen.

In mijn omgeving herken ik het verder niet. Dus ik kan mij moeilijk voorstellen dat het zo vaak voorkomt.
  vrijdag 7 september 2018 @ 12:47:11 #159
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_181748604
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 12:43 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Nou ja, het heeft er een beetje de schijn van dat ze haar persoonlijke overtuiging belangrijker vindt in dezen dan haar professionele taak.

Maar het is vooral een nieuwsbericht en daar wordt op gereageerd. En het is de zoveelste in een redelijk lange reeks van de laatste tijd waarin alles anders moet van een vrij beperkt clubje.

Ik zie veel meer nadelen in de verschillen negeren. Kijk eens naar het onderwijs. Ik ben blij dat ik meiden heb. Want jongens krijgen daar veel te weinig mannelijke energie mee.

Maar van de andere kant: straks komen ze met zo’n gefeminiseerde versie thuis. Nou, daar zullen ze niet echt vrolijk van worden denk ik.

Misschien heb ik het mis hoor. Maar ik denk dat we weer eens ons teveel richten op de minderheid die minder stereotyp is en te weinig kijken naar de meerderheid die gewoon lekker helemaal tevreden is met de meer gebruikelijke rollen.

Mijn dochters krijgen alles aangeboden, krijgen ook mee dat ze hun eigen keuzes mogen maken. Maar uiteindelijk zien ze de wereld om hun heen en daar willen ze zich graag bij aansluiten. De een heeft dat heel sterk, de ander een stuk minder (maar dat kan nog komen). Maar het is allemaal prima. En dat er dan mensen zijn die vinden dat er teveel roze in hun kast hangt: hun probleem.
Anekdotisch verhaal, niet relevant. Toch bedankt voor het delen, Ineke.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_181748608
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 12:43 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Nou ja, het heeft er een beetje de schijn van dat ze haar persoonlijke overtuiging belangrijker vindt in dezen dan haar professionele taak.

Maar het is vooral een nieuwsbericht en daar wordt op gereageerd. En het is de zoveelste in een redelijk lange reeks van de laatste tijd waarin alles anders moet van een vrij beperkt clubje.

Ik zie veel meer nadelen in de verschillen negeren. Kijk eens naar het onderwijs. Ik ben blij dat ik meiden heb. Want jongens krijgen daar veel te weinig mannelijke energie mee.

Maar van de andere kant: straks komen ze met zo’n gefeminiseerde versie thuis. Nou, daar zullen ze niet echt vrolijk van worden denk ik.

Misschien heb ik het mis hoor. Maar ik denk dat we weer eens ons teveel richten op de minderheid die minder stereotyp is en te weinig kijken naar de meerderheid die gewoon lekker helemaal tevreden is met de meer gebruikelijke rollen.

Mijn dochters krijgen alles aangeboden, krijgen ook mee dat ze hun eigen keuzes mogen maken. Maar uiteindelijk zien ze de wereld om hun heen en daar willen ze zich graag bij aansluiten. De een heeft dat heel sterk, de ander een stuk minder (maar dat kan nog komen). Maar het is allemaal prima. En dat er dan mensen zijn die vinden dat er teveel roze in hun kast hangt: hun probleem.
Sommige mensen, zoals TS, reageren hier veels te hysterisch op joh. Voedt je kind op zoals je wilt. Deze pedagoog geeft slechts haar kijk erop weer.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_181748643
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 september 2018 09:29 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

En dan de tekst 'It has come....'

Lekker gender neutraal toch :)
All bow down for the lord _O_
pi_181748656
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 12:37 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Dat beweer ik helemaal niet, correlatiepatiëntje.
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 12:24 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Het is prima dat iemand traditioneel jongen danwel meisje wil zijn maar dat hoeft niet door de strot gedrukt te worden.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  vrijdag 7 september 2018 @ 12:50:57 #163
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_181748675
Mee eens. Tijden veranderen. Jammer dat sommige mensen zich zo moeilijk kunnen aanpassen.
#KICKOUTZP
  vrijdag 7 september 2018 @ 12:51:32 #164
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_181748682
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 12:49 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

[..]

Lees het hele verhaal nog eens rustig terug, faalhaas.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_181748686
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 12:47 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Anekdotisch verhaal, niet relevant. Toch bedankt voor het delen, Ineke.
Wat is er mis met jou?
  vrijdag 7 september 2018 @ 12:52:12 #166
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_181748697
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 12:50 schreef wollah het volgende:
Mee eens. Tijden veranderen. Jammer dat sommige mensen zich zo moeilijk kunnen aanpassen.
Mensen kunnen zich prima aanpassen, maar TS wil graag zielig gevonden worden.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_181748701
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 12:47 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Sommige mensen, zoals TS, reageren hier veels te hysterisch op joh. Voedt je kind op zoals je wilt. Deze pedagoog geeft slechts haar kijk erop weer.
Nou ja, als je dat in de media doet komt daar een discussie van. Prima toch?
  vrijdag 7 september 2018 @ 12:52:41 #168
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_181748706
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 12:51 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Wat is er mis met jou?
Niets. Althans, weinig. Hoezo?
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_181748707
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 12:43 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Nou ja, ik ken toch wel wat voorbeelden waar bv pa erg nerveus wordt tot zelfs 'de voet neerzet' omdat peuterzoon bij een verkleedpartij de hakken van ma aantrok.
Of moeders die maar poppen en prinsessenjurkjes blijven kopen voor dochter die liever hutten bouwt.

Dat gebeurd echt nog vaker dan je denkt. Ook op andere gebieden zie je dat trouwens. Die sport minded ouders die niet goed om kunnen gaan met hun kind die daar niet toe neigt en ga zo maar door.
Wat een kind interessant vindt zal het toch wel opzoeken alle roze en blauwe kaartjes en kleding ten spijt. Wat ik dan vreemd vind is de kennelijk onnodige genderneutrale propaganda.

Ik heb niets tegen meiden die jongensdingen willen doen. Ik ben alleen bang dat er invloeden en machten spelen die alle mannelijkheid in de westerse beschaving willen indammen/uitroeien. In tijden van oorlog heb je toch mannen nodig. Want vrouwen die massaal vechten voor hun land en zich opofferen moet ik nog tegenkomen.
pi_181748724
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 12:43 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Dat verschilt per kind. Je zou hoogstens kunnen zeggen dat gemiddeld jongens meer wilder gedrag vertonen op dit moment. Maar je kunt niet bewijzen dat dat nature is ipv nurture.

Maar aangezien het sowieso geen hard verschil is is het dus ongezond om het op te dringen.
Opdringen?
Je denkt dat we tegen onze zoons roepen "HE WORDT EENS DRUKKER EN WILDER VERDOMME"?

Het is eerder andersom!
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  vrijdag 7 september 2018 @ 12:54:49 #171
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_181748747
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 12:52 schreef Aluah-Snackbar het volgende:

[..]

Wat een kind interessant vindt zal het toch wel opzoeken alle roze en blauwe kaartjes en kleding ten spijt. Wat ik dan vreemd vind is de kennelijk onnodige genderneutrale propaganda.
Het punt is nou juist dat het in hokjes duwen die zoektocht kan bemoeilijken. Genderneutrale geboortekaartjes zijn op zichzelf natuurlijk geen probleem maar het kan een indicatie zijn van.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_181748749
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 12:52 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Niets. Althans, weinig. Hoezo?
Dat je uit een complete post een klein stukje haalt en daar flauw op reageert. Reageer dan niet.
pi_181748758
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 12:54 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Het punt is nou juist dat het in hokjes duwen die zoektocht kan bemoeilijken. Genderneutrale geboortekaartjes zijn op zichzelf natuurlijk geen probleem maar het kan een indicatie zijn van.
Genderneutraal is ook een hokje.
pi_181748764
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 12:52 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Nou ja, als je dat in de media doet komt daar een discussie van. Prima toch?
Oh, dat is prima hoor. Maar TS en anderen willen die discussie helemaal niet. Die zien alles wat 'anders' is als een directe bedreiging voor hun vermeende masculiniteit.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  vrijdag 7 september 2018 @ 12:56:12 #175
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_181748773
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 12:45 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Nou ja, dat is fout. Maar vaak komt dat dan uit een gebrek wat die ouders ervaren en wat hun kind dan moet vervullen. Dat is kwalijk, maar kent inderdaad vele vormen.

In mijn omgeving herken ik het verder niet. Dus ik kan mij moeilijk voorstellen dat het zo vaak voorkomt.
Raar dat je dat niet herkent. Aangezien je zelf zegt dat jouw dochters zo van het roze zijn(en de oudste dat vooral werd vanaf school).
Dat dat hede ten dage een echt 'meisjes' ding is hebben ze toch ergens vandaan. Net zoals die jongens vroeger dat een echt 'jongensding' vonden.

Dat jongens gemiddeld genomen drukker zijn, meisjes gemiddeld genomen zorgzamer zit wel in dat biologische deel. Maar roze/blauw niet, dat is geheel en al een sociaal construct.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')