abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 11 september 2018 @ 01:29:23 #176
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_181830258
Ik heb nog een paar k-tjes staan bij DUO en heb de afbetaling een paar jaar geleden gewoon stopgezet omdat de rente maar 0,1% ofzo was _O- Zag dat ik hier nog 15 maanden van kan genieten en dan moet ik toch echt weer het schokkende bedrag van Eur 45,- per maand gaan betalen ;(
pi_181832009
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2018 00:40 schreef stopnaald het volgende:

[..]
Daarnaast is het natuurlijk bijzonder makkelijk lullen van je. Laat die Groningers en oudjes maar gewoon stikken....
Ik zeg niet dat het geld naar de studenten moet, maar de noodzaak van keuzes negeren is pas echt makkelijk lullen.
Even a broken clock is right twice a day.
pi_181832063
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2018 13:28 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Tja, voordat die terugbetaaltermijn was verhoogd, je weet wel, toen er nog helemaal geen leenstelsel, maar een studiebeurs was, werden studieschulden na die 10 jaar (wat de oude termijn was) geheel kwijtgescholden....JOEPIE wat zijn deze studenten hiermee opgeschoten zeg!
Zeker. Erg genoeg kostte dit hele geintje anderhalf miljard dacht ik. Ironisch genoeg flikkeren we dus voor het hele land goede toegang tot hoger onderwijs weg voor wat volgevreten aandeelhouders in de uk. In andere landen mogen aandeelhouders de belasting terugvragen.

En voor de prestatiebeurs kreeg je sowieso alles als gift. Met het idee dat mensen in de bijstand tenslotte ook geld kosten.
Whatever...
pi_181832543
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 09:21 schreef Infection het volgende:

[..]

Geen werk? Ik denk dat er meer afgestudeerde studenten zijn die geen werk kunnen vinden juist. Echte arbeiders zijn er veel meer van nodig.
Tja, als je aan de ene kant geld uitleent aan studenten en aan de andere kant in de high-tech industrie expats aantrekt met allerlei belastingvoordelen, dan vind ik het ook niet gek dat je 226 miljoen te kort komt.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  Redactie Sport dinsdag 11 september 2018 @ 08:54:13 #180
274204 crew  Mexicanobakker
pi_181832817
Lekker de woningmarkt indirect verder frustreren, verstandige mensen daar weer.

D66 is D66 niet meer.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_181832952
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 09:08 schreef Richestorags het volgende:

[..]

We zouden als land juist moeten inzetten op een kenniseconomie. En technische studies aantrekkelijker maken. Verhoog het collegegeld voor rechten, psychologie en economie en verlaag het voor technische studies. Verhoog de lonen voor ingenieurs en stop meer geld in onderzoek.
Nederland zet ook in op kenniseconomie. Dat is het buzzwoord dat altijd opduikt, het leveren van kennis aan de wereld. Het voorstel om de dynamiek te beinvloeden door trajecten met een tekort aan personeel te ontlasten en de pretstudies die tot verzadiging van de banenmarkt leiden te belasten is imho ook een goed idee. Zo is men nu al bezig de studenten van de pabo en lerarenopleiding een orkaan mee in de rug te geven.
pi_181836413
quote:
1s.gif Op maandag 10 september 2018 18:31 schreef danos het volgende:

[..]

Tsja als je de gaskraan dicht wil draaien en de oudjes 100 moeten worden omdat dit medisch mogelijk is, moet ergens de poen vandaan komen.

En daarbij kan iedere debiel met een beetje discipline tegenwoordig studeren.
Dan haal je het dus niet weg bij de toekomst van je land.
Overigens om de kenniseconomie nog aantrekkelijker te maken zijn studiekosten vanaf volgend jaar ook niet meer aftrekbaar van de belasting dus herscholing wordt ook eventjes een stuk duurder.

Top idee Mark ^O^
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_181850183
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 september 2018 09:06 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Nederland zet ook in op kenniseconomie. Dat is het buzzwoord dat altijd opduikt, het leveren van kennis aan de wereld. Het voorstel om de dynamiek te beinvloeden door trajecten met een tekort aan personeel te ontlasten en de pretstudies die tot verzadiging van de banenmarkt leiden te belasten is imho ook een goed idee. Zo is men nu al bezig de studenten van de pabo en lerarenopleiding een orkaan mee in de rug te geven.
Wat een zooi idioterie bij elkaar dit geëmmer. Nee, er bestaan geen pretstudies meer. Dat is afgeschaft op het moment dat de prestatiebeurs is ingevoerd. Daarna is met het leenstelsel de druk nog wat verder opgevoerd. Het aantal studenten met (ernstige) psychische klachten rijst de pan uit, maar volgens Beathoven doen ze allemaal een pretstudie.

Ja men wil dolgraag dat meer mensen de pabo of andere studies doen waarin veel tekorten zijn, maar zolang de werkgevers het verdommen om beter te betalen cq betere arbeidsvoorwaarden te scheppen, zul je die tekorten blijven houden. En stiekem is dat ook eigenlijk nou nét de bedoeling, want stel je toch eens voor dat de welvaart daadwerkelijk eerlijker verdeeld zou worden.

Een studie is er NIET om werkgevers ultra goedkoop (want op kosten van de belastingbetaler ipv bedrijf) maatwerk werknemers/loonslaven te leveren. Die studie moet namelijk ten dienste zijn van de student ZELF.
pi_181850217
quote:
1s.gif Op maandag 10 september 2018 18:31 schreef danos het volgende:

[..]

Tsja als je de gaskraan dicht wil draaien en de oudjes 100 moeten worden omdat dit medisch mogelijk is, moet ergens de poen vandaan komen.

En daarbij kan iedere debiel met een beetje discipline tegenwoordig studeren.
Deze opmerking, die is pas debiel! Want iemand met ook maar de geringste intelligentie, zou weten dat je niet alle studies over 1 kam moet scheren en dat de beloning voor dergelijke bullen ook nogal verschilt.
pi_181850273
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 00:17 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Deze opmerking, die is pas debiel! Want iemand met ook maar de geringste intelligentie, zou weten dat je niet alle studies over 1 kam moet scheren en dat de beloning voor dergelijke bullen ook nogal verschilt.
Opleidingen/studies maar sorteren op moeilijkheid dan? En daar de financiën aan verbinden?
pi_181850362
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 00:22 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Opleidingen/studies maar sorteren op moeilijkheid dan? En daar de financiën aan verbinden?
Doen we toch allang? Of is MBO opeens hetzelfde als HBO of universiteit?
En vroegah (zeg maar vóór het leenstelsel) zaten daar inderdaad ook financiële consequenties aan vast. Een MBO-er die makkelijk regionaal naar school kan, heeft imo totaal geen recht op een OV-kaart (op kosten van de échte studenten, ik zeg het nog maar eens een keer).

Hiermee wil ik overigens niet zeggen dat MBO minder belangrijk is of zo, maar het is gewoon niet hetzelfde. Verder vind ik dat als die werkgevers zo dolgraag afgestudeerde MBO-ers willen hebben die aan hun eisen voldoen, dan mogen zij die kosten mooi zélf betalen. Dus afgelopen met die idioterie dat MBO-ers allerlei speciale kleding of materialen moeten betalen. En afgelopen met die te goedkope stagairs.
pi_181850388
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 00:30 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Doen we toch allang? Of is MBO opeens hetzelfde als HBO of universiteit?
En vroegah (zeg maar vóór het leenstelsel) zaten daar inderdaad ook financiële consequenties aan vast. Een MBO-er die makkelijk regionaal naar school kan, heeft imo totaal geen recht op een OV-kaart (op kosten van de échte studenten, ik zeg het nog maar eens een keer).

Hiermee wil ik overigens niet zeggen dat MBO minder belangrijk is of zo, maar het is gewoon niet hetzelfde. Verder vind ik dat als die werkgevers zo dolgraag afgestudeerde MBO-ers willen hebben die aan hun eisen voldoen, dan mogen zij die kosten mooi zélf betalen. Dus afgelopen met die idioterie dat MBO-ers allerlei speciale kleding of materialen moeten betalen. En afgelopen met die te goedkope stagairs.
Daar ben ik het wel mee eens, maar ik had het meer over de discrepantie tussen de WO studie (kunst)geschiedenis en de studie technische wiskunde of lucht en ruimtevaart techniek.
pi_181850441
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 00:32 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Daar ben ik het wel mee eens, maar ik had het meer over de discrepantie tussen de WO studie (kunst)geschiedenis en de studie technische wiskunde of lucht en ruimtevaart techniek.
Ja daar zit inderdaad nogal wat discrepantie tussen, maar nee....het lijkt mij géén goed idee om daar op deze manier op te sturen. Wie bepaalt wat een "pretstudie" (ik ben het nog steeds niet eens met die benaming/beoordeling) is en mag je van studenten (toch jonge mensen vaak) verwachten dat zij rekening (kunnen) houden met toekomstige conjunctuur? Oftewel: waar nu een tekort aan is, is over een 10-20 jaar misschien wel overbodig.....
pi_181850482
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 00:38 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Ja daar zit inderdaad nogal wat discrepantie tussen, maar nee....het lijkt mij géén goed idee om daar op deze manier op te sturen. Wie bepaalt wat een "pretstudie" (ik ben het nog steeds niet eens met die benaming/beoordeling) is en mag je van studenten (toch jonge mensen vaak) verwachten dat zij rekening (kunnen) houden met toekomstige conjunctuur? Oftewel: waar nu een tekort aan is, is over een 10-20 jaar misschien wel overbodig.....
Ja ben ik het wel mee eens ja. Realiseer me nu ook wel dat het overkwam alsof ik jouw standpunt aanviel, terwijl ik het juist wilde ondersteunen. Er zullen altijd verschillen blijven tussen bepaalde studies en hoewel ik vind dat pretstudies best aangepakt mogen worden, dan moet dat wel in de opvolging gebeuren, niet tijdens de studie zelf.

Maar inderdaad, niet elke debiel kan studeren.
pi_181850493
Sterker nog, elke afgestudeerde kan onmogelijk een (totale) debiel zijn.....
pi_181850549
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 00:42 schreef stopnaald het volgende:
Sterker nog, elke afgestudeerde kan onmogelijk een (totale) debiel zijn.....
Nou...
pi_181850558
quote:
14s.gif Op woensdag 12 september 2018 00:47 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Nou...
Hij of zij zal toch érgens verstand van hebben gekregen?
pi_181850574
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 00:48 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Hij of zij zal toch érgens verstand van hebben gekregen?
Dat zou je zeggen, maar ik had een meisje in de klas (op het gymnasium) die werkelijk waar zo achterlijk overkwam... Iedereen ergerde zich aan haar, maar toch is zij uiteindelijk gaan studeren... Weet niet of ze het afgemaakt heeft (hoop van niet), maar het studeren alleen heeft daar voor mij al een hoop geloofwaardigheid verloren :')
pi_181850589
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 00:49 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Dat zou je zeggen, maar ik had een meisje in de klas (op het gymnasium) die werkelijk waar zo achterlijk overkwam... Iedereen ergerde zich aan haar, maar toch is zij uiteindelijk gaan studeren... Weet niet of ze het afgemaakt heeft (hoop van niet), maar het studeren alleen heeft daar voor mij al een hoop geloofwaardigheid verloren :')
Ik had het dus over afgestudeerden......welke studie je ook gedaan hebt, je hebt er toch een bepaald niveau voor moeten bereiken.....
pi_181850616
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 00:50 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Ik had het dus over afgestudeerden......welke studie je ook gedaan hebt, je hebt er toch een bepaald niveau voor moeten bereiken.....
Ja oke, fair enough. Maar desondanks zijn er ook een aanzienlijk deel van afgestudeerden die weliswaar de stof goed beheersen, maar op andere vlakken niet goed kunnen meekomen. Maar ik ben het best met je eens dat afgestudeerden aan de uni niet dom zijn. Maar ook bepaalde mensen van die groep maken domme beslissingen.
pi_181850642
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 00:53 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]

Ja oke, fair enough. Maar desondanks zijn er ook een aanzienlijk deel van afgestudeerden die weliswaar de stof goed beheersen, maar op andere vlakken niet goed kunnen meekomen. Maar ik ben het best met je eens dat afgestudeerden aan de uni niet dom zijn. Maar ook bepaalde mensen van die groep maken domme beslissingen.
Stommelingen vind je overal, in elke groep. Zelfs onder zogenaamde intellectuelen. Feit blijft dat de meeste mensen op sommige gebieden (vaak hun vakgebied) gewoon geen debielen zijn, zoals eerder werd gesuggereerd (niet door jou overigens).
pi_181850682
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 00:55 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Stommelingen vind je overal, in elke groep. Zelfs onder zogenaamde intellectuelen. Feit blijft dat de meeste mensen op sommige gebieden (vaak hun vakgebied) gewoon geen debielen zijn, zoals eerder werd gesuggereerd (niet door jou overigens).
Ja daar kan ik me best in vinden inderdaad. Echter moet er wel bijgezegd worden dat sommigen ondanks hun uitmuntende vakgebied (hoe moeilijker de studie hoe vaker het voorkomt lijkt het zelfs) moeite hebben om mee te komen met anderen. We dwalen hier wel af, maar dat is toch wel typerend soms.

Maar dit is verder buiten de discussie hoor, het valt mij gewoon op, is volgens mij al jaren zo.
pi_181850696
We zijn het dus grotendeels met elkaar eens. Ik laat het voor dit stukje hierbij.
pi_181852330
De roofbouw is al een tijd bezig. Basisscholen hebben per kind veel minder budget dan een ministerie voor een werkplek van een ambtenaar bijvoorbeeld. Docenten en hun opleiding zijn structureel slecht gefinancierd, gebouwen vallen uit elkaar en groepen zijn gegroeid en gegroeid.

Op middelbare scholen is het vakkenpakket qua inhoud achteruit gegaan.

Studenten hebben intussen vanwege de bijbaantjes amper nog tijd en goed te studeren en nog wat meer te leren van het leven dan alleen je punten halen. Daarnaast is vanwege de prikkel om zo veel mogelijk studenten af te leveren de kwaliteit gedaald. Duizenden Chinezen en Europeanen komen hier de mosterd halen, maar onze eigen jongeren kunne het niet meer betalen.

Daarnaast sturen we nu studenten met flink schulden de wereld in. Een basisschooldocent moet van een loontje van 2500 bruto die schuld afbetalen. En een hypotheek krijgen was al lastig.

Ik ben al jaren klaar met studeren, maar ik vind dat we hier echt onze toekomst kapot maken. Ouwetjes in verpleeghuizen die niet genoeg buiten komen zijn vooral zielig. Basisschoolkinderen die niet meer buiten spelen worden ongezonder, hun hersenen missen de ontwikkeling sienhoort bij buiten spelen en de kosten mogen we zomaar nog 70 jaar dragen.

Het is schrijnend om te zien dat we aandeel voorkant niet een beetje meer investeren in onze toekomst.
Whatever...
  woensdag 12 september 2018 @ 07:58:12 #200
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_181852589
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 19:29 schreef Djeez het volgende:

Zoon van een collega van mij is ook afgestudeerd psycholoog. Geen werk te vinden, dus is hij nu ergens werkzaam in een magazijn
Waarom is ie dat gaan studeren? 10~20 jaar geleden was het al bekend als een studie waar je geen werk in kan vinden.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')