abonnement Unibet Coolblue
pi_181734103
(helaas niet op vinyl hier)

quote:
Ik ben nogal van de projectjes zie: F&S / [Projectje] Alle oscar winnaars beste film kijken

Dus wordt het tijd voor een nieuw projectje, dit keer ga ik mijn platen eens beluisteren. (ik hou het eerst bij vinyl alleen) Ik zal elke plaat hier melden en er een klein tekstje bij plaatsten. Dit kan even duren :P (heb ooit al mijn mp3s achter elkaar geluisterd en daar was ik meer dan een jaar mee bezig dus wie weet hoe lang dit gaat duren heb ook wat minder tijd dus het zal niet elke dag geupdate worden)

Maar zonder verder getreuzel mijn platenkast:
BB:

Dagoducks' ouders:

Gehenna:

Glad_Janus:

Pipster:

Bazbo


Ben je ook van plan je gehele platenkast te draaien, post hier!


(hahaha platenkast gedraaid)

Het liefst alleen reageren op en over de gedraaide platen en algemene discussies over vinyl in het vinyl-topic voeren

En weer verder...
nee, jij dan!
pi_181734247
Uiteraard is het geen wedstrijd, maar wellicht leuk. Een tussenstandje:

• Dagoduck 240
• Bosbeetle 139
• Bazbo 78
• Gehenna 76
• Z 48
• Glad_Janus 45
• pipster 14
• Trashcanman 1
• En nipeng was alweer klaar :+
nee, jij dan!
pi_181734364
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 20:28 schreef Gehenna het volgende:
Uiteraard is het geen wedstrijd, maar wellicht leuk. Een tussenstandje:

• Dagoduck 240
• Bosbeetle 139
• Bazbo 78
• Gehenna 76
• Z 48
• Glad_Janus 45
• pipster 14
• Trashcanman 1
• En nipeng was alweer klaar :+
Ik moet echt een baan zoeken ;(
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_181734432
Dagoduck's ouders... En voor je ouders hebben we ook iets leuks; een hele vette badeend.
pi_181734809
Nog 18 "albums" te gaan, waaronder een dubbele (die ik niet doe), dus nog 17, waaronder 61 kerstliedjes in totaal, die ik echt ga overslaan, dus nog 15 te gaan, waaronder een leer gitaar spelen van A tot Z-lp, die ik, nou vooruit, wel ga draaien.

De kerstliedjes mogen jullie me met kerst aan herinneren :7
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_181734851
quote:
10s.gif Op donderdag 6 september 2018 20:48 schreef Dagoduck het volgende:
waaronder een dubbele (die ik niet doe)
:o Zo erg? :P
nee, jij dan!
pi_181734862
Bazbo heeft daar wel een leuke muur met computerplekje
pi_181734895
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 20:49 schreef Gehenna het volgende:

[..]

:o Zo erg? :P
Laten we het er maar op houden dat mijn oma er op meezingt.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_181734959
Dagoduck je schiet wel op,maar die anderen moeten nog veel.
  donderdag 6 september 2018 @ 20:55:35 #10
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_181735057
DD241: YES - Sorcerer's Apprentice

Deze hoes:

Met deze plaat:


Wederom een bootleg die in vele kleuren te vinden is. Blijft erg veel hangen.

In de matrix staat "How to keep a Black Sabbath fan busy? (over)" met op de matrix van de andere kant: "How to keep a Black Sabbath fan busy? (over)"... hihaho

|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_181735064
G77 Einstrzende Neubauten ‎– Zeichnungen Des Patienten O.T. / Drawings Of O.T.



Na Caspar, meer herrie uit Duitsland :D En direct de meest noisy plaat die ik heb van de Neubauten jonks. Ik zet die andere een stuk sneller op, want die liggen wat relatief makkelijker in het gehoor. Maar ook deze heeft zeker z'n charme

nee, jij dan!
  donderdag 6 september 2018 @ 20:56:52 #12
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_181735095
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 20:55 schreef Gehenna het volgende:

Ik zet die andere een stuk sneller op, want die liggen wat relatief makkelijker in het gehoor.
Ik dacht dat je wel van een beetje alternatief hield, valt me tegen dit. ;)
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_181735253
quote:
6s.gif Op donderdag 6 september 2018 20:56 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Ik dacht dat je wel van een beetje alternatief hield, valt me tegen dit. ;)
Ja ik ben wel een behoorlijke pussy wat dat betreft, als het niet dansbaar of meezingbaar is haak ik snel af :+
nee, jij dan!
  donderdag 6 september 2018 @ 21:02:36 #14
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_181735317
quote:
10s.gif Op donderdag 6 september 2018 21:01 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Ja ik ben wel een behoorlijke pussy wat dat betreft, als het niet dansbaar of meezingbaar is haak ik snel af :+
Ik ook hoor, luister normaal eigenlijk alleen maar K3.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  Redactie Frontpage donderdag 6 september 2018 @ 22:19:28 #15
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_181737876
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 20:49 schreef vredesdruif het volgende:
Bazbo heeft daar wel een leuke muur met computerplekje
Dank je. Is grotendeels een eigen bouwsel. En al twee keer mee verhuisd, diverse keren uitgebouwd en een keer van blanke lak naar wit geschilderd. Op de foto n wandje met boeken, vinyl en apparatuur. Niet op de foto de wand met cd's en de hoek met (concert)films.

:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  donderdag 6 september 2018 @ 22:52:14 #16
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_181738738
DD242: YES - Tales from Topographic Oceans



En de laatste van YES, wel een dubbelaar.

|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  Redactie Frontpage vrijdag 7 september 2018 @ 09:24:41 #17
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_181744853
quote:
6s.gif Op donderdag 6 september 2018 20:01 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Hier ook zoals de bovenste maar dan 4 dik zeg maar, wat niet op die foto te zien is (daar lijkt ie 3 dik) Hier is het wel te zien:

[ afbeelding ]

Heb je dit boek ook?

[ afbeelding ]


:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
pi_181745034
Hier ook weer een plaatje opgezet: Nummer 015

Van Echo en de Konijnenmannen.



Nog altijd een heerlijk new wave album.



[ Bericht 7% gewijzigd door pipster op 07-09-2018 09:46:11 ]
Well, what possible harm could one insane, mutant tentacle do?
pi_181745197
Plaat 49 | Caesar - Caesar
(12 weergaven maar!)

Amsterdam ftw.
Aldus.
  vrijdag 7 september 2018 @ 09:50:16 #20
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_181745325
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 september 2018 09:24 schreef bazbo het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

:Y


Ik ga verder met de laatste 3 kanten van YES in de kast.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  Redactie Frontpage vrijdag 7 september 2018 @ 10:12:41 #21
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_181745707
bazbo 0079: Ry Cooder - Jazz



Dit is denk ik mijn favoriete Ry Cooder album. Toch stapte ik pas laat in. Deze kocht ik op 21 mei 1986, ik was net 21 jaar jong geworden. De mix van oude gospel, hilarische 'slow drag', Amerikaanse folk en de malle jazz van Bix Beiderbecke werkt nog steeds. Aanstekelijk. Heerlijke duik in de geschiedenis van de Amerikaanse muziek, terwijl Cooder het ook weer allemaal naar zijn eigen hand zet. Briljant muzikant. Ik heb niet veel van Cooder op vinyl, maar zijn complete oeuvre staat hier in de cd-kast.


:Y

[ Bericht 0% gewijzigd door bazbo op 07-09-2018 10:22:32 ]
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
pi_181745737
En de administratie van gisteravond weer even bijwerken:

G78 Einstrzende Neubauten ‎– Fnf Auf Der Nach Oben Offenen Richterskala



Wat een wereld van verschil tussen deze en de vorige :D Het is een beetje een vergeten album heb ik het idee, maar deze heeft juist een perfecte balans tussen de oude chaos en de nieuwere meer song-gebaseerde stijl. En deze klinkt duidelijk een stuk meer sinister en dreigender dan die nieuwere.


*O*
nee, jij dan!
pi_181746150
G79 Einstrzende Neubauten ‎– Haus Der Lge



Goeie hoes deze, als visite 'm ziet krijg ik altijd wel rare blikken _O- Maar hier gaan ze weer een stapje verder in hun stijl, . Het is nog steeds experimenteel en noisy, maar het is hier wel super strak gestructureerd. Muziek als architectuur, maar dan catchy :P

nee, jij dan!
pi_181746312
Wat komt daar voor viezigheid uit dat paard?
  Redactie Frontpage vrijdag 7 september 2018 @ 10:46:23 #25
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_181746410
bazbo 0080: Ry Cooder - Paris, Texas



Tijdloos. Wat een ruimte. Of je in de Amerikaanse woestijn staat. Ik zag de film ergens in 1987 op televisie en was geheel uit het veld geslagen. Niet eens zozeer vanwege het verhaal, maar wel door de combinatie van de leegheid van het land en de uitgestrekte muziek. Op 15 december van hetzelfde jaar kocht ik de soundtrack. Meesterwerk.


:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
pi_181746449
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 10:40 schreef vredesdruif het volgende:
Wat komt daar voor viezigheid uit dat paard?
Ik gok urine dan wel sperma, is van een 16 eeuws houtsnijwerk van Hans Baldung Grien:
nee, jij dan!
pi_181746503
Neubauten O+
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
pi_181746514
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 september 2018 10:48 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Ik gok urine dan wel sperma, is van een 16 eeuws houtsnijwerk van Hans Baldung Grien:
[ afbeelding ]
Die paarden zijn wel druk bezig.
pi_181746988
Plaat 50 | Isobel Campbell - Amorino

Deze plaat staat niet op Spotify. Dat kan een rechtenkwestie zijn maar mogelijk is Isobel ook niet zo trots op deze plaat. Laten we zeggen dat niet alle arrangementen even sterk zijn en dat geldt ook voor de zang van Isobel. "Campbell's voice is still a fragile wisp barely able to stay afloat above the sad sawing of the strings". Op deze plaat staan hele mooie liedjes maar op momenten gaan ook je nekharen overeind staan. Dat heb ik eigenlijk bij alle chamber/twee-pop bands (zoals ook Belle and Sebastian).

Een groot deel van mijn verzameling bestaat uit recensie-exemplaren die ik bij de Plaatboef op de Rozengracht voor weinig kocht (nu Velvet). De volle mep had ik nooit voor deze plaat betaald.

Isobel disoneert ook nogal met de Neubauten. Totaal andere kan van het spectrum. :D
Aldus.
  vrijdag 7 september 2018 @ 11:42:43 #30
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_181747366
Ik heb alle op alfabet-staande vakjes gehad, dan nu nog het laatste vakje met ehh ja, curiositeiten?

DD243: Francis Goya & The Helleniques* ‎– Souvenir Van Griekenland - 20 Hits In De Bouzouki Sound



Griekenland O+

|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_181747826
quote:
2s.gif Op vrijdag 7 september 2018 11:21 schreef Z het volgende:
Isobel disoneert ook nogal met de Neubauten. Totaal andere kan van het spectrum. :D
Nogal, maar beide erg tof :Y

Ken haar solo werk niet eigenlijk btw, eigenlijk alleen van B&S :@
nee, jij dan!
pi_181748704
Plaat 51 | The Cardigans - Gran Turismo

Plaat van mijn vrouw.
Aldus.
pi_181750679
Plaat 52 | Caribou - Andorra
Aldus.
  Moderator vrijdag 7 september 2018 @ 14:59:31 #34
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_181751083
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 20:20 schreef Gehenna het volgende:
(helaas niet op vinyl hier)
Daar is geen vinyl versie van :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator vrijdag 7 september 2018 @ 15:00:16 #35
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_181751104
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 20:28 schreef Gehenna het volgende:
Trashcanman 1
tcm heeft er meer gedraait hoor in het topic.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_181751171
quote:
2s.gif Op vrijdag 7 september 2018 14:59 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Daar is geen vinyl versie van :D
Ja weet ik, die quote kwam uit het vorige deel, maar vond ik wel grappig om juist daarom te laten staan :P

quote:
2s.gif Op vrijdag 7 september 2018 15:00 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

tcm heeft er meer gedraait hoor in het topic.
Oh toch wel? Lag mij ook al iets bij. Ik kon zo maar 1 post vinden in de vorige, en die klonk alsof het z'n startplaat was.. :@
nee, jij dan!
  vrijdag 7 september 2018 @ 15:24:49 #37
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_181751600
DD244: Various ‎– Greece Is... Dances



En hoppaaa *O* Voetjes van de vloer!
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  Redactie Frontpage vrijdag 7 september 2018 @ 19:16:43 #38
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_181756954
bazbo 0081: Rita Coolidge - Anytime... Anywhere



Het moge duidelijk zijn: deze is van De Vrouw. Kwaliteitsvrouwenpop uit 1977. Een mooi album met covers van onder andere Kris Kristofferson, Sam Cooke, Smokey Robinson, Boz Scaggs, Neil Sedaka; het valt me niks tegen. Hoop bekende namen onder de muzikanten: Leland Sklar op bas, bijvoorbeeld. Op drums ene Mike Baird; even dacht ik dat het de drummer van ZZ Top was, maar dat is bij nadere overpeinzing Frank Beard. Het zou ook te debiel voor woorden zijn, maar ja, dat zijn mijn gedachten wel vaker. Leuk album. Typisch jaren zeventig Amerikaans geluid. Mooie foto op de binnenhoes. Rita was een prachtige dame ... O+


:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage vrijdag 7 september 2018 @ 19:59:23 #39
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_181757765
bazbo 0082: Elvis Costello and the Attractions - Blood & Chocolate



Kerst 1986. Iedereen in het gezin heeft iets gekocht voor alle anderen. Op 25 december bij de ontbijttafel pakken we alles uit. Ik krijg een elpee! En er zit zowaar een maxisingle extra bij ook. 'Deze moet je goed vinden,' zei mijn oudste broer. 'Costello is het helemaal.' Die middag vroeg hij mij of hij mijn elpee mocht lenen, want hij wilde hem opnemen (op cassette). Ach zo. Ik had voor iedereen iets gekocht waarmee ik de ontvanger blij hoopte te maken; mijn broer kocht voor mij een plaat die hij zelf wilde horen. De lul. Nu zoek ik op Discogs naar mijn versie en ontdek ik dat ik als ik 'm verkoop er bijna honderd ballen voor kan vragen. Maar ik wil hem niet kwijt. Gave plaat. Hit: I Want You. Vind ik het minste nummer. In alle andere zit een lekker goor orgeltje.


:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage vrijdag 7 september 2018 @ 20:03:09 #40
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_181757830
bazbo 0083: Elvis Costello and the Attractions - Tokyo Storm Warning Pts 1 & 2 (12" single)



En dit is de maxisingle die mee kwam met Blood & Chocolate. Ik dacht altijd dat het een speciaal duo-pack was, maar daar heeft Discogs het niet over. Misschien was het een actie van de lokale platenboer destijds: 'Als je nu de nieuwe Costello koopt, krijg je een 12" maxisingle erbij cadeau!' Of deden ze toen nog niet aan die fratsen? Ik vraag me af waarom mijn broer deze dan ook weg gaf en vind stiekem de B-kant leuker.

:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  vrijdag 7 september 2018 @ 20:35:57 #41
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_181758352
DD245: Various - Romatische Popsongs



Plaat 1 mist, ik beluister alleen kant 3 en 4 dus, ik denk niet dat ik dat heel erg vind.

|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  Redactie Frontpage zaterdag 8 september 2018 @ 12:35:48 #42
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_181769638
bazbo 0085: Elvis Costello - Spike



BARST! Er zit een faut in mijn telling! Ik heb nummer 0015 dubbel. Dat betekent dat ik nu van 0083 naar 0085 spring. Excuus. Deze Costello-soloplaat kocht ik op 15 oktober 1989. Hij was net uit, weet ik nog. Wat een ongelofelijk leuke plaat vond ik het. Heel veel groten der aarde spelen erop mee: Jerry Marotta, Jim Keltner, Marc Ribot, Chrissy Hynde, Mitchell Froom, Christy Moore en niet te vergeten ene Paul McCartney, die ook nog eens mee schreef aan twee songs, waarvan Veronica de meest aanstekelijke is. Ik zing alles zo weer mee! Heerlijk.


:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
pi_181770492
ik zal het ook maar weer eens oppakken. hier was ik gebleven:

81. The Comsat Angels - Fiction



Daar waar de vorige van the Camsat Angels een meevaller was, vond ik deze een beetje tegenvallen. Kan ook aan mijn stemming liggen, het openingsnummer klinkt nog wel lekker, maar halverwege kant 2 begin ik een beetje depresssief te worden van die zwartgallige jaren 80 muziek....

  Redactie Frontpage zaterdag 8 september 2018 @ 17:17:08 #44
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_181775075
bazbo 0086: Cream - Wheels Of Fire



White Room! Dat was de reden dat ik deze dubbelaar kocht op 15 mei 1987, want die stond niet op de Backtrackin' verzamelelpee. Wat een prachtnummer blijft het. Politician bleek toch ook grandioos. De rest van de studiostukken op de eerste plaat mogen er ook zijn. Op de tweede plaat gaat het drietal live helemaal loos. Ik weet nog dat ik hoopte dat Spoonful beter zou zijn dan het origineel, maar dat bleek niet het geval: de gitaarmuur van Clapton ging me na een minuut of wat vervelen en dan moest ik nog tien minuten uitzingen. Nee, dan de Jack Bruce solo Traintime. Weergaloos. Wat ik me ook nog herinner: toen ik de plaat kocht, was hij goedkoop - vijftien gulden, geloof ik -, dus ik wist dat het een herdruk was.Toch net even op Discogs kijken. Ik heb inderdaad een herpersing, eentje uit 1983. Toch zijn er gasten die er zestig ballen voor vragen. O, en dat de rafels aan de extra buitenhoes hangen, komt door de kutkat Mo. Soms zette hij zijn nageltjes in de ruggen van mijn platen. En keer heb ik 'm een rotschop verkocht; sindsdien liep hij in een boog om de platenkast heen. Ik mis 'm.


:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
pi_181777371
Als ik ff opschiet, loop ik straks synchroon met bazbo, volgens mij dubbelen wij er nogal wat ;)

82. Ry Cooder - Into the Purple Valley



Heerlijke verzameling van folk- en country klassiekers, in prachtige uitvoeringen.


  Redactie Frontpage zaterdag 8 september 2018 @ 20:54:04 #46
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_181779900
bazbo 0087: Creedence Clearwater Revival - Gold



Een Hollandsch prutverzamelplaatje is het en ik koop 'm op 7 mei 1982 omdat hij n goedkoop is n de lange versies van I Heard It Through The Grapevine en Suzie Q erop staan. Nu ik het terug hoor, vind ik die ook nog steeds heel geweldig. Proud Mary mag er natuurlijk ook zijn en Born On The Bayou, maar vooral Have You Ever Seen The Rain is ht prijsnummer. Tijdloos. En de achterzijde van de hoes met daarop vooral reclame voor de verzamelalbums van The Cats, Mieke Telkamp en Gerard de Vries is natuurlijk helemaal hilarisch.


:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage zaterdag 8 september 2018 @ 21:02:19 #47
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_181780097
bazbo 0088: Jim Croce - Jim Croce's Greatest Love Songs



De Vrouw herkent het gelijk als ik het opzet. Gelukkig. Dat was met Rita Coolidge wel anders. 'Emmylou Harris!' riep ze uit. 'Nee? Janis Ian?' 'We zitten bij de C, schat.' 'Dan weet ik het niet.' 'Rita Coolidge? Had ik dat?' Om eerlijk te zijn vind ik Rita Coolidge veel leuker om te horen en veel mooier om te zien dan Jim Croce. Maar dat zeg ik maar niet.


:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
pi_181795329
G80 - Einstrzende Neubauten ‎– Silence Is Sexy



Weer een totaal andere plaat dan de vorigen. De titel hoor je gedeeltelijk ook terug in de muziek, het is inderdaad een hele (voor hun doen) rustig plaat met veel gefluister. Heel sexy zou ik het zelf niet noemen, maar een bepaalde -niet erotische - spanning bouwt het zeker op :P Ook is deze voornamelijk in het Engels gezongen, wat ze volgens mij ook niet vaak doen.

Bij dit album kwam ook een redelijk intrigerende clip uit voort:


[ Bericht 2% gewijzigd door Gehenna op 09-09-2018 13:12:33 ]
nee, jij dan!
pi_181795764
G81 - Einstrzende Neubauten Alles Wieder Offen



En de laatste van de Neubauten, weer terug in het Duits. Eigenlijk weinig te vertellen over de inhoud, gewoon weer een oerdegelijke plaat :Y Gekocht samen met de vorige na het concert van hun in Paradiso. Live zijn ze ook fantastisch, naast de toffe muziek blijft het leuk om te zien hoe ze al die songs maken op al die zelfgemaakte instrumenten O+

nee, jij dan!
pi_181795855
Is dat Gijs van Scholten Aschat?
pi_181796565
83. Ry Cooder - Paris, Texas



Damn, wat blijft dit toch heerlijke muziek!
De film was intrigerend, maar de muziek maakte hem helemaal af. En de muziek zonder film is ook schitterend. Nog steeds n van mijn favoriete soundtracks allertijden O+

  Redactie Frontpage zondag 9 september 2018 @ 14:39:15 #52
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_181797015
bazbo 0089: Crosby Stills Nash & Young - 4 Way Street



Klassieker. Hoe ik precies CSNY leerde kennen, weet ik niet meer. Staat me bij dat mijn oudere broer een keer een stapel platen van iemand had geleend, waaronder Dj Vu en CSN. Die vond ik heel prachtig. Altijd al genteresseerd in live, kocht ik dan deze op 5 augustus 1985. Blijft mooi! De eerste plaat staat vol met akoestische (solo)nummers van de vier en vooral het werk van Nash en Young vond en vind ik gaaf. De tweede plaat is elektrisch en ook daar is Young geweldig (G-I-T-A-A-R). Daarnaast is Long Time Gone van Crosby erg mooi. Ik heb ook de cd-versie en daar staat nog wat meer (akoestisch) materiaal op. Had ik al gezegd dat dit een klassieker is?


:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
pi_181797272
G82 Rhys Chatham ‎– Die Donnergtter



Deze plofte gisteren op de mat. En gezien mijn collectie toch niet op alfabet staat draai ik 'm gewoon nu #YOLO

Ondanks z'n Duitse albumtitel komt Rhys zelf uit de VS. En kwam in dezelfde no-wave scene terecht als Glenn Branca, die ook een vroege variant van z'n 'guitar trio'-ensemble speelde. En had soortgelijke ideen over componeren etc. Want ook hij ging modern klassieke stukken schrijven voor moderne (gitaar) ensembles.

Stilistisch is dit album de missing link tussen het werk van Neu! en Branca. Verder leuk feitje: waar leden van Sonic Youth begonnen in de ensembles van Branca. Spelen hier leden van een andere noise-rock band mee: Band of Susans

nee, jij dan!
pi_181797510
84. Alice Cooper - The Alice Cooper Show



Alice Cooper op zijn best, live.
Lekkere rocksongs, afgewisseld met scheurende ballads. Ik weet dat ik het indertijd erg jammer vond dat Halo of Flies er niet op stond, maar kwam er later achter dat dat alleen in Nederland een hit is geweest. Wel volop andere klassiekers.


pi_181798528
G83 Throbbing Gristle ‎– 20 Jazz Funk Greats



Ben benieuwd hoeveel mensen hier indertijd zijn ingetrapt, want dit album bevat alles behalve jazz en funk. Het zijn niet eens 20 nummers _O- Zijn ze wel 'great' dan? Nouja, veel mensen zetten 'm op een lopen bij het horen, maar als je van industrial houdt is dit wel essentile kost :Y

En het blijkt dat ik ook nog een vrij zeldzame eerste persing met poster heb gescoord ooit eens op een noise-festivalletje in Tilburg O+ (of een prima bootleg ervan :7 )

(staat trouwens niet op mijn release, enkel op de cd editie. maar fuck it. episch clipje)
nee, jij dan!
  Moderator zondag 9 september 2018 @ 17:13:32 #56
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_181799206
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 16:32 schreef Gehenna het volgende:
G83 Throbbing Gristle ‎– 20 Jazz Funk Greats

[ afbeelding ]

Ben benieuwd hoeveel mensen hier indertijd zijn ingetrapt, want dit album bevat alles behalve jazz en funk. Het zijn niet eens 20 nummers _O- Zijn ze wel 'great' dan? Nouja, veel mensen zetten 'm op een lopen bij het horen, maar als je van industrial houdt is dit wel essentile kost :Y

En het blijkt dat ik ook nog een vrij zeldzame eerste persing met poster heb gescoord ooit eens op een noise-festivalletje in Tilburg O+ (of een prima bootleg ervan :7 )

(staat trouwens niet op mijn release, enkel op de cd editie. maar fuck it. episch clipje)
_O_ throbbing gristle O+

Komen voor mij ook nog drie elpees van voorbij.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_181799288
G84 Coil - Horse Rotorvator



Nog een legendarische industrial band, opgericht door Peter Christophersen van Throbbing Gristle en zanger John Balance. Of nouja 'industrial', ik denk dat een veel te klein stempeltje is voor hun. Ken weinig bands die breder spectrum aan muziek hebben gemaakt dan Coil. Had m'n vinyl verzameling dan ook graag groter gehad van hun dan deze ene plaat, maar de rest is vrijwel niet aan te komen voor normale prijzen ;(

Favoriet op dit album is denk ik deze, die had ook niet misstaan op een Dead Can Dance plaat :D

nee, jij dan!
  Redactie Frontpage zondag 9 september 2018 @ 17:37:07 #58
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_181799583
bazbo 0090: Graham Nash & David Crosby - Graham Nash & David Crosby



Deze zou bij de N moeten staan! Maar bij de volgende plaat van het duo staat Crosby vooraan. Onbegrijpelijk. Ik houd 'm even bij de C. Leuke plaat, dit. Staan weer alleen maar schitterende songs op. De lichtvoetige liefdesliedjes en protestsongs van wereldverbeteraar Nash naast de zwaarmoedigheid van Crosby. Perfect in balans, mooi duo. De samenzang is fenomenaal. Opener Southbound Train en afsluiter Immigration Man zijn de sterkste stukken wat mij betreft. Ik kocht deze plaat op 9 oktober 1989.



:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  zondag 9 september 2018 @ 17:43:40 #59
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_181799751
DD246: Various - The Blues Volume 5



Weer een bijeengeraapte plaat.

|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_181800225
G85 Laibach - Opus Dei



En de laatste van mijn industrial platen. Laibach verheffen het imago van totalitaire staten (ongeacht politieke stroming) tot kunst. Zo klinken ze en zien ze eruit als een gebrainwashte en emotieloze staatsband. En als zo'n band dan pop-liedjes gaat spelen en coveren dan klinkt dat behoorlijk uniek _O- Catchy marcheer muziek, even hilarisch als angstaanjagend

Beste. Clip. Ooit. _O_ _O-
nee, jij dan!
pi_181801378
85. Elvis Costello & the Attractions - This Year's Model




De eerste LP van Elvis in de kast. Meesterwerkje, dit waa echt zo'n album wat eind jaren 70 iedereen had, en was dus in de jaren 80 veelvuldig in de tweedehands bakken te vinden was. Dus ook maar gekocht toen.Heerlijk album, met hits als Pump it Up, (I don't want to go to) Chelsea, Lip Service en Radio Radio.

  zondag 9 september 2018 @ 19:40:49 #62
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_181802114
DD247: Bo Hansson ‎– Music Inspired By Lord Of The Rings



Ik zal deze straks terugzetten bij de H.

|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  zondag 9 september 2018 @ 19:48:50 #63
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_181802344
quote:
14s.gif Op zondag 9 september 2018 12:51 schreef Gehenna het volgende:

Bij dit album kwam ook een redelijk intrigerende clip uit voort:
😍

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
pi_181802388
ik heb nog een mooie anekdote over Einsturzende Neubauten. maar die komt wel als ik bij de E ben 😉
  Redactie Frontpage zondag 9 september 2018 @ 20:02:01 #65
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_181802628
quote:
6s.gif Op zondag 9 september 2018 19:40 schreef Dagoduck het volgende:
DD247: Bo Hansson ‎– Music Inspired By Lord Of The Rings

[
afbeelding ]

Ik zal deze straks terugzetten bij de H.

[...]
_O-

:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
pi_181803299
86. Elvis Costello & the Attractions - Get Happy



Nog meer fijne muziek van meneer Costello, wel 10 nummers per kant! Hier wordt ik wel blij van :)

  Redactie Frontpage zondag 9 september 2018 @ 20:45:58 #67
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_181803601
bazbo 0091: David Crosby & Graham Nash - Whistling Down The Wire



Nog een duoplaat van de heren Crosby en Nash. De begeleidingsband is geweldig: David Lindley, Danny Kortchmar, Russell Kunkel en Craig Doerge (jawel, dezelfde gasten die ook op Running On Empty van Jackson Browne spelen!). Het klinkt als een tiet en de samenzang is weer op en top. Toch vind ik deze plaat veel vlakker dan de voorganger. Er staan ook geen echte klappers op, geen stukken die direct in mijn kop gaan zitten en daar blijven hangen. Ook deze kocht ik op 9 oktober 1989, net als de vorige tweedehands ergens. Ik zou niet meer weten waar.

:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
pi_181809740
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 19:51 schreef cafca het volgende:
ik heb nog een mooie anekdote over Einsturzende Neubauten. maar die komt wel als ik bij de E ben 😉
cool, ben benieuwd
nee, jij dan!
pi_181811940
Plaat 52 | Cass McCombs – Prefection
Wat ik niet wist dat einde van bovenstaand nummer gebruikt is voor 1 van mijn favoriete Cass McCombs-nummers, te weten Aids in Afrika. Fantastisch nummer met een bizarre tekst.

Plaat 53 | Cass McCombs – Catacombs
Dit is echt een hele leuke (country) plaat!

Ik heb Cass McCombs vorig jaar voor het eerst live gezien en daar was weinig aan. Het haalde het bij lange na niet bij de platen.
Aldus.
pi_181813186
Plaat 54 | Clinic - Visitations

Bijzondere band, helaas nooit live gezien. Gaat ook niet meer gebeuren ben ik bang.
Aldus.
  maandag 10 september 2018 @ 11:44:00 #71
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_181814191
DD248: Jeff Wayne - Jeff Wayne's Musical Version of The War of the Worlds



Pam pam paaaaaaam.

|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_181815405
Oeh de nostalgie _O_ Komt hier ook later nog langs
nee, jij dan!
pi_181815579
Glad046: Asteroid ‎– Asteroid III



Band uit rebro, Zweden. Een plaats die veel geweldige artiesten produceert. Fun fact, de stad heeft een gedeelde 5de plaats samen met Gteborg als plaats waar de meeste artiesten uit mijn collectie vandaan komen.

  maandag 10 september 2018 @ 14:42:49 #74
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_181816982
DD249: Various - The Music People



Compilatiedriedubbelaar.

|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_181817058
Plaat 55 | Johnny Cash- The Essential Johnny Cash
Aldus.
pi_181817374
quote:
6s.gif Op maandag 10 september 2018 14:42 schreef Dagoduck het volgende:
DD249: Various - The Music People

[ afbeelding ]

Compilatiedriedubbelaar.

Ik zie daar toch veel aansprekende namen op staan. Lijkt me best een mooie verzamelaar!
  maandag 10 september 2018 @ 15:36:45 #77
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_181817787
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2018 15:04 schreef cafca het volgende:

[..]

Ik zie daar toch veel aansprekende namen op staan. Lijkt me best een mooie verzamelaar!
Best leuk en gevarieerd. :Y
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_181817951
Plaat 56 | Sheryl Crow – Sheryl Crow

“As strange as it may sound, Sheryl Crow is a postmodern masterpiece of sorts -- albeit a mainstream, post-alternative, postmodern masterpiece. It may not be as hip or innovative as, say, the Beastie Boys' Paul's Boutique, but it is as self-referential, pop culture obsessed, and musically eclectic.”

Qoute waar ik het wel mee eens ben (quote komt van de AMG). Typische jaren 90-plaat.
Aldus.
pi_181818214
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 20:35 schreef cafca het volgende:
86. Elvis Costello & the Attractions - Get Happy

[ afbeelding ]

Nog meer fijne muziek van meneer Costello, wel 10 nummers per kant! Hier wordt ik wel blij van :)

heel toevallig deze plaat gistermiddag op vinyl gekocht. Leuk topic dit trouwens!
pi_181818330
Gister nog plaat nummer 016 gedraaid.



This is the Sea van de Waterboys. Heerlijke plaat van Mike Scott en consorten, verveelt ook nooit. Dus ik zou hem best vaker op kunnen zetten.

Well, what possible harm could one insane, mutant tentacle do?
  maandag 10 september 2018 @ 16:44:28 #81
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_181819064
Ah, daar is Santana op die compilatieplaat. Ik sta alweer te dansen *O*
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_181819297
Plaat 57 | Elvis Costello – When I Was Cruel
Aldus.
  maandag 10 september 2018 @ 17:31:17 #83
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_181819928
DD250: Francis Lai ‎– Bilitis (Bande Originale Du Film)



Ehh ja. Laat dit maar snel voorbij zijn.

|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_181820702
Gekocht puur op de voorkant zeker.
Aldus.
  Redactie Frontpage maandag 10 september 2018 @ 18:17:32 #85
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_181820827
bazbo 0092: David Crosby & Graham Nash - Live



Liveplaat van het duo uit 1977, met dezelfde fantastische band als Whistling Down The Wire en dus ook Jackson Browne's Running On Empty. Ook deze kocht ik op 9 oktober 1989 en tweedehands en ik zou niet weten waar. Deze is wel veel aanstekelijker dan de studio. Het repertoire is ook afwisselender: Immigration Man, solowerk en een lange versie van Dj-Vu. David Lindley giert af en toe de bocht uit, kortom: lekker, wel.

:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Moderator maandag 10 september 2018 @ 18:20:19 #86
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_181820884
Ik zit een weekje in Frankrijk dus van mijn kant is het even stil...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_181822851
quote:
6s.gif Op maandag 10 september 2018 16:06 schreef pipster het volgende:
Gister nog plaat nummer 016 gedraaid.

[ afbeelding ]

This is the Sea van de Waterboys. Heerlijke plaat van Mike Scott en consorten, verveelt ook nooit. Dus ik zou hem best vaker op kunnen zetten.

O+
  maandag 10 september 2018 @ 19:33:40 #88
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_181822866
DD251: Various ‎– No Nukes - The Muse Concerts For A Non-Nuclear Future



Wederom een driedubbelaar.

|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_181823022
87. Elvis Costello & the Attractions - Blood & Chocolate



Niet onder valse voorwendselen van mijn broer gekregen, maar gewoon zelf gekocht. :)
Wederom een lekker album, al heb ik hem duidelijk minder gedraaid dan de vorige twee.

  maandag 10 september 2018 @ 19:59:49 #90
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_181823494
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_181832742
Nu volgen drie Coldplay-platen (van mijn vrouw natuurlijk). Daarvan heb ik alleen Parachutes beluisterd omdat die plaat een keer, op een regenachtige zondag, in de auto op stond en dat was toen best aardig.

Plaat 58 | Colplay – Parachutes

Plaat 59 | Colplay – The Blue Room EP

Plaat 60 | Colplay – A Rush of Blood to the Head


Hmpf.
Aldus.
pi_181833620
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 september 2018 08:47 schreef Z het volgende:
Nu volgen drie Coldplay-platen (van mijn vrouw natuurlijk). Daarvan heb ik alleen Parachutes beluisterd omdat die plaat een keer, op een regenachtige zondag, in de auto op stond en dat was toen best aardig.

Plaat 58 | Colplay – Parachutes

Plaat 59 | Colplay – The Blue Room EP

Plaat 60 | Colplay – A Rush of Blood to the Head


Hmpf.
Oh ik heb ook een schurfthekel aan hun nieuwe werk, maar dat zijn nog wel redelijke platen toch?
Rush is me al een beetje te gepolijst, maar Parachutes en vooral Blue hebben nog wel zo'n indie-charme
nee, jij dan!
pi_181833709
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 september 2018 08:47 schreef Z het volgende:
Nu volgen drie Coldplay-platen (van mijn vrouw natuurlijk). Daarvan heb ik alleen Parachutes beluisterd omdat die plaat een keer, op een regenachtige zondag, in de auto op stond en dat was toen best aardig.

Plaat 58 | Colplay – Parachutes

Plaat 59 | Colplay – The Blue Room EP

Plaat 60 | Colplay – A Rush of Blood to the Head


Hmpf.
nee, nee, dit topic heet "draai hier alle platen in je platenkast :{w
pi_181833724
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2018 09:51 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Oh ik heb ook een schurfthekel aan hun nieuwe werk, maar dat zijn nog wel redelijke platen toch?
Rush is me al een beetje te gepolijst, maar Parachutes en vooral Blue hebben nog wel zo'n indie-charme
Dat vond ik toentertijd ook wel maar nu niet meer.

quote:
12s.gif Op dinsdag 11 september 2018 09:56 schreef cafca het volgende:

[..]

nee, nee, dit topic heet "draai hier alle platen in je platenkast :{w
Ik zal ze wel even omdraaien dan.
Aldus.
pi_181833982
88. John Cougar - American Fool



Vroeger, toen ik als jonge tiener nog geinteresseerd was in hitlijsten, had je op zondag de "Europarade", een soort gecombineerde hitlijst van een aantal europese landen.
Na afloop van die hitlijst behandelden ze ook altijd even de top 10 van de amerikaanse Billboard hot 100, waarvan ze de nr. 1 volledig draaiden.
Zo leerde ik Jack & Diane kennen, wat een aantal weken volledig gedraaid werd.

Al met al best een lekker album met redelijk simpele amerikaanse rock van de zanger die af en toe wel rg zijn best deed om op Bruce Springsteen te lijken, maar dat is hem vergeven. Oude liefde roest niet.


pi_181834293
Nog even de administratie van gisteravond verwerken :D

G86 Ministry - With Sympathy



Een paar weekjes terug gekregen voor mijn verjaardag van o.a. Bosbeetle en Trahscanman O+

Ministry, uiteraard bekend van hun leuke catchy synthpop! *O*

nee, jij dan!
pi_181834505
G87 Ministry - The Mind Is a Terrible Thing to Taste



In 6 jaar kan er veel veranderen, zo is er in 1989 niets meer over van de sound van het debuut. En ook Uncle Al is niet meer te herkennen:



Gewoon een heerlijke bak industrial-metal. Alhoewel 'gewoon', dit album is best experimenteel op plekjes. Zo had Ik zelf bijv. niet snel hiphop of saxofoons verwacht hier. :D

Weet ook nog goed dat ik Ministry ooit live zag, op lowlands 2006. Kende de band totaal nog niet, wist wel dat het een beetje stevig was. Maar godver zeg, compleet weggeblazen toen _O- De muziek bleek een stuk lomper te zijn, en live gaat daar nog eens een flinke schep boven op. Kwam aan het eind erachter dat ze een volle Alpha tent leeg hadden gespeeld :P

nee, jij dan!
pi_181834641
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2018 11:10 schreef Gehenna het volgende:
G87 Ministry - The Mind Is a Terrible Thing to Taste

[ afbeelding ]

In 6 jaar kan er veel veranderen, zo is er in 1989 niets meer over van de sound van het debuut. En ook Uncle Al is niet meer te herkennen:

[ afbeelding ]

Gewoon een heerlijke bak industrial-metal. Alhoewel 'gewoon', dit album is best experimenteel op plekjes. Zo had Ik zelf bijv. niet snel hiphop of saxofoons verwacht hier. :D

Weet ook nog goed dat ik Ministry ooit live zag, op lowlands 2006. Kende de band totaal nog niet, wist wel dat het een beetje stevig was. Maar godver zeg, compleet weggeblazen toen _O- De muziek bleek een stuk lomper te zijn, en live gaat daar nog eens een flinke schep boven op. Kwam aan het eind erachter dat ze een volle Alpha tent leeg hadden gespeeld :P

Niet de hele Alpha hoor :P , ik ben lekker blijven staan, . Maar ze hadden toen ook net Rio Grande Blood uit, die plaat was ook wel redelijk stevig. Was gewoon van start tot finish door knallen.

Dit was mijn eerste cd van Ministry, en ook wel een van mijn favoriete van ze.
Well, what possible harm could one insane, mutant tentacle do?
pi_181834878
The Mind is wel 1 van mijn favoriete platen, maar die hele tijdsperiode tot aan Psalm 69 vind ik nog steeds geweldig, met alle side projects *O*

En van de synthpop periode is Revenge wel een hele guilty pleasure :D
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
  dinsdag 11 september 2018 @ 12:10:34 #100
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_181835319
DD252: Andrew Lloyd Webber & Tim Rice ‎– Jesus Christ Superstar (The Original Motion Picture Sound Track Album)



Duurt lang. :+

|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_181835362
Plaat 61 | Clinic – Walking With Thee
Absoluut prijsnummer:

Zoals ik al eerder zei: mijn rangordening is niet helemaal op orde. Walking With Thee is een leuke plaat en het nummer Walking With Thee n van mijn favo nummers. De nummers van Clinic lijken allemaal wel veel op elkaar, maar dat vind ik geen probleem, eigenlijk.
Aldus.
  dinsdag 11 september 2018 @ 12:31:46 #102
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_181835585
quote:
6s.gif Op maandag 10 september 2018 19:33 schreef Dagoduck het volgende:
DD251: Various ‎– No Nukes - The Muse Concerts For A Non-Nuclear Future

[ afbeelding ]

Wederom een driedubbelaar.

No nukes.. Daarbij associeer ik altijd the Sound mee, die in de jaren 80 in Utrecht een echt anthem neerzette met het geweldige Missiles.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  dinsdag 11 september 2018 @ 12:41:19 #103
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_181835725
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2018 12:31 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

No nukes.. Daarbij associeer ik altijd the Sound mee, die in de jaren 80 in Utrecht een echt anthem neerzette met het geweldige Missiles.
Klinkt goed.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  dinsdag 11 september 2018 @ 12:45:57 #104
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_181835784
quote:
6s.gif Op dinsdag 11 september 2018 12:41 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Klinkt goed.
Dat hele album is geweldig. Puur power. Live ook een goede band.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_181836128
Plaat 62 | The Concretes – The Concretes

Zweedse pop. De zangeres van de band is toch vooral bekend van de Peter Bjorn and John single ‘Young Folks’ waar ze op zingt.
Aldus.
  dinsdag 11 september 2018 @ 14:05:56 #106
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_181836931
Jaja, dan is het nu tijd voor:

DD253: The Dutch Voices - I Remember



Het leuke is, mijn wijlen oma staat hier op de cover en zingt mee. :7 Verder blijft het gewoon kerkmuziek. Samen met dit koor is ze een aantal keren naar de VS en Canada op reis geweest o.a. om te zingen. Ook heeft ze een keer gezongen in de Royal Albert Hall in Londen :Y

Hij staat twee keer in de kast, maar ik ga hem niet twee keer draaien ;) Zal ik meteen de volgende ook alvast typen:

DD254: The Dutch Voices - I Know the Lord

Deze staat zowaar zelfs op Joeptjoep.

|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  dinsdag 11 september 2018 @ 14:10:49 #107
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_181837000
quote:
6s.gif Op dinsdag 11 september 2018 14:05 schreef Dagoduck het volgende:
Jaja, dan is het nu tijd voor:

DD253: The Dutch Voices - I Remember

[ afbeelding ]

Het leuke is, mijn wijlen oma staat hier op de cover en zingt mee. :7 Verder blijft het gewoon kerkmuziek. Samen met dit koor is ze een aantal keren naar de VS en Canada op reis geweest o.a. om te zingen. Ook heeft ze een keer gezongen in de Royal Albert Hall in Londen :Y

Hij staat twee keer in de kast, maar ik ga hem niet twee keer draaien ;) Zal ik meteen de volgende ook alvast typen:

DD254: The Dutch Voices - I Know the Lord

Deze staat zowaar zelfs op Joeptjoep.

_O_ !
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_181837108
quote:
6s.gif Op dinsdag 11 september 2018 14:05 schreef Dagoduck het volgende:
Jaja, dan is het nu tijd voor:

DD253: The Dutch Voices - I Remember

[ afbeelding ]

ha cool. Ik dacht even dat het nog een vrij psychedelische hoes was, maar dat is een bed volgens mij _O-
nee, jij dan!
pi_181837126
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2018 14:17 schreef Gehenna het volgende:

[..]

ha cool. Ik dacht even dat het nog een vrij psychedelische hoes was, maar dat is een bed volgens mij _O-
Nee, is een dekbedovertrek.
  dinsdag 11 september 2018 @ 14:21:43 #110
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_181837193
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2018 14:17 schreef Gehenna het volgende:

[..]

ha cool. Ik dacht even dat het nog een vrij psychedelische hoes was, maar dat is een bed volgens mij _O-
Afbeelding gewoon van internet geplukt, viel me nog mee dat een foto kon vinden :+
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_181838608
Plaat 63 | Brightblack Morning Light - Brightblack Morning Light

Dit is een heeeeeeel relaxte plaat. Jammer dat ik ‘m niet op vinyl heb, bij de cd zat het brilletje niet.

“Perhaps the glasses that accompany BrightBlack Morning Light's self-titled album say enough about the record itself. They're of thin paper, with a rainbow, three marijuana plants, and the phrase "resisting Babylon system one rainbow at a time" drawn on the face. To aid in achieving this stated goal, putting on the glasses blurs the wearer's vision and not only makes rainbows appear but all capitalist yearning for mindless consumption vanish. Ostensibly, wearing these glasses while listening to BrightBlack Morning Light's music will transport listeners to places in which nature takes priority, where things are peaceful, where hours can be spent by the river watching the flow of the water and contemplating the simplicities of life.”

Aldus.
pi_181839196
Plaat 64 | The Castanets – Cathedral

Mooie plaat. Niet de makkelijkste muziek.
Aldus.
  dinsdag 11 september 2018 @ 16:20:46 #113
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_181839274
"MORNING HAS BROOOOOOKEN"
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  dinsdag 11 september 2018 @ 17:04:08 #114
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_181840038
Nou, die LP met gitaarspelen van A tot Z sla ik ook over. Het begint al met het stemmen van de gitaar en de rest is instrumentale mehh..

Kerstliedjes begin ik ook niet aan.

Conclusie: 258 elpees in de kast waarvan 5 niet gedraaid waaronder twee dubbele.

Tijd voor mijn eigen kast(je).
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  dinsdag 11 september 2018 @ 17:25:02 #115
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_181840521
Tadaa...



Radio uit de erfenis van mijn grootouders en een simpel platenspelertje. Links ordners met kroonkurken 8-) en concerttickets. Dan mijn gigantische cd-collectie ;), er staat nog n zo'n stapeltje achter. Ordner met concerttickets van dit jaar, cd-box Nirvana, 10", 7" en 12".

Oh, en een Yamaha-gitaar die mijn moeder kreeg toen ze 16 werd en waar ik nu een beetje op speel.

Er zitten een paar elpees bij die nog in het plastic zitten (o.a. Nirvana singles-box), die laat ik er mooi in zitten.

Qua ruimte heb ik als deze ordner met concerttickets (+setlists etc.) vol zit toch echt een probleem. Het is dat ik bijna geen nieuwe platen meer koop () want dan had ik al een probleem gehad. :P
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  dinsdag 11 september 2018 @ 17:34:06 #116
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_181840731
Ik begin gewoon aan de linkerkant met de 10"

D01: Foo Fighters - Songs from the Laundry Room



Record Store Day 2015-item. Die dag niet in de winkels kunnen vinden, uiteindelijk bij North End Haarlem via internet besteld en voor mijn verjaardag gekregen.

Officieel een Foo Fighters-uitgave, maar allemaal door Dave Grohl opgenomen in de tijd voordat Foo Fighters bestond. Qua aantal nummers stelt het allemaal niet veel voor, voor mij als verzamelaar wel leuk om te hebben. :)

|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  dinsdag 11 september 2018 @ 18:26:45 #117
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_181841862
D02: Girls in Hawaii - Misses



RSD 2013, lekker nummer, dus gekocht. Ik geloof in Concerto Amsterdam. Leuk spierwit vinyl passende bij het sneeuw op de cover. Met de remix die er ook op staat kan ik niet zo veel.

In 2013 is ook de traditie ontstaan om met mijn vader op Record Store Day naar instores te gaan in de diverse platenzaken. Vaak in verschillende steden naar gelang wat er komt spelen.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_181841994
quote:
6s.gif Op dinsdag 11 september 2018 17:04 schreef Dagoduck het volgende:
Nou, die LP met gitaarspelen van A tot Z sla ik ook over. Het begint al met het stemmen van de gitaar en de rest is instrumentale mehh..


Ik heb hier toevallig een LP opstaan met een ultiem guitarplayer's anthem:


89. John Cougar Mellencamp - Uh-huh



(damn, wat een lelijke hoes)
Eind jaren 80 had ik een Canadese vriendin, die erg liefhebber was van John Cougar Mellencamp en me dit album gaf. Samen veel naar geluisterd, en beide gitarist zijnde was onderstaand nummer wel een favoriet. Sweet memories O+


  dinsdag 11 september 2018 @ 18:37:15 #119
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_181842072
En zo lang duren die ep'tjes niet, dus meteen verder. De Nirvana singles-box sla ik over:



D03: Soundgarden - King Animal Demos



Laat ik maar eens een eigen foto invoegen. Leuke ep. :Y

18 mei vorig jaar was geen leuke dag :N
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  dinsdag 11 september 2018 @ 18:49:10 #120
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_181842331
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 september 2018 18:32 schreef cafca het volgende:

[..]

Ik heb hier toevallig een LP opstaan met een ultiem guitarplayer's anthem:

89. John Cougar Mellencamp - Uh-huh

[ afbeelding ]

(damn, wat een lelijke hoes)
Eind jaren 80 had ik een Canadese vriendin, die erg liefhebber was van John Cougar Mellencamp en me dit album gaf. Samen veel naar geluisterd, en beide gitarist zijnde was onderstaand nummer wel een favoriet. Sweet memories O+

Ah, die ken ik samen met Willie Nelson en Neil Young als organisator van Farm Aid (EN Wiki). Dat is over anderhalve week weer, leuk 's nachts de livestream kijken :+
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_181842790
90. John Cougar Mellencamp - The Lonesome Jubilee



Zijn beste album by far. Ook de enige die ik later nog op CD gekocht heb.


pi_181842925
Glad047: Astrodome ‎– Astrodome



Instrumentaal, diepe bas, heerlijke drums. Komt het beste tot zijn recht als je niet helemaal nuchter bent.

  dinsdag 11 september 2018 @ 19:23:04 #123
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_181842956
D04: Queens of the Stone Age - Feel Good Hit of the Summer



Picturedisc. Uitgebracht tijdens RSD 2010, maar ik kocht hem tijdens RSD 2013 bij Plaatboef in Rotterdam.

|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  Redactie Frontpage dinsdag 11 september 2018 @ 19:30:29 #124
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_181843093
bazbo 0093: Crosby Stills & Nash - CSN



Dit schijnt zo ongeveer een legendarisch album van het trio te zijn. Ik vind hem wat onregelmatig. Er staan prachtige stukken op (Dark Star en vooral Cathedral, bijvoorbeeld), maar ook wat songs die bij mij niet blijven hangen. Slecht is het zeker niet. Er speelt ook weer een heel arsenaal aan grootheden op mee. Ik kocht deze op 8 mei 1989 en ik blijk een originele Nederlandsche persing uit 1977 te hebben. For what it's worth.

:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
pi_181844179
G88 Propaganda - A Secret Wish



Nog een synthpop band die z'n roots in industrial heeft. Propaganda begon namelijk als een Throbbing Gristle cover bandje (ok, slechts n nummer :P maar toch). Een aantal nummers heeft nog steeds een beetje een industrial feel. Wat het een leuk afwisselend album maakt. Prijsnummers zijn toch wel deze hitjes :)

nee, jij dan!
pi_181844815
Glad048: The Atomic Bitchwax ‎– The Atomic Bitchwax II



The mighty Atomic Bitchwax _O_ Ik was graag bij hun debuut begonnen, maar die is al jaren helaas onbetaalbaar op vinyl. Opgericht in 1993 en pioniers van het genre. Tegenwoordig delen ze twee bandleden met het wat bekendere Monster Magnet, ook origineel bandlid Ed Mundell heeft lange tijd beide bands gecombineerd.



[ Bericht 0% gewijzigd door Glad_Janus op 11-09-2018 20:50:43 ]
pi_181845852
Glad049: The Atomic Bitchwax ‎– Gravitron



We skippen even 15 jaar naar hun 6de album. Nog steeds dezelfde formule want er is in 15 jaar bijna niks aan de sound veranderd, hoog tempo in your face rock.

pi_181845887
91. The Cramps - ...Off the Bone



And now for something completely different! Van pure boerenlullenrock naar de grondleggers van de psychobilly. Verzamelaar van the Cramps, vol met klassiekers als Human Fly, The Garbageman, Fever en natuurlijk Surfin' Bird

  woensdag 12 september 2018 @ 10:22:30 #129
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_181854227
Even de singletjes door:

D05: Afterpartees - First / Last



Gekregen tijdens RSD 2014.

D06: Claw Boys Claw - Dot Dot Dash + Waiting For The Sun (At Home) / Rosie



Gekregen tijdens RSD 2018.

D07: Leonard Cohen / Jeff Buckley ‎– Hallelujah



Gekocht tijdens RSD 2013.

D08: Foals - My Number



Gekocht tijdens RSD 2013.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_181854258
quote:
6s.gif Op woensdag 12 september 2018 10:22 schreef Dagoduck het volgende:
Afterpartees
Sympathiek bandje is dat live wel :Y
nee, jij dan!
pi_181854295
92. Crass - The Feeding of the 5000



Klassieker uit de punktijd. Leuk jeugdsentiment, maar niet iets waar ik tegenwoordig nog voor mijn lol naar luister.

  woensdag 12 september 2018 @ 11:07:02 #132
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_181854803
Tijd voor mijn Foo Fighters-singles:

D09: Foo Fighters - DOA



D10: Foo Fighters - For All the Cows



D11: Foo Fighters - I'll Stick Around



D12: Foo Fighters - Long Road to Ruin



D13: Foo Fighters - Low



D14: Foo Fighters - Monkey Wrench



D15: Foo Fighters - Next Year



D16: Foo Fighters - Resolve



D17: Foo Fighters - The Pretender



D18: Foo Fighters - This is a Call



D19: Foo Fighters - Times Like These



D20: Foo Fighters - Walking After You

|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_181856263
I'll Stick Around O+

Verder kan ik niet zo veel met de Foo's
nee, jij dan!
  Redactie Frontpage woensdag 12 september 2018 @ 14:09:07 #134
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_181858380
bazbo 0094: Crosby Stills Nash & Young - American Dream



Dit blijf ik toch een heel leuke plaat vinden. Stuk voor stuk goede songs, zeer afwisselend en alles klinkt heel goed (ondanks dat het productioneel/geluid een allegaartje is). De Young- en Nashnummers springen er wat mij betreft weer heerlijk bovenuit, maar ik ben dan wel een hippieliefhebber. Ik kocht de plaat op 19 mei 1989, terwijl hij een jaar eerder uitkwam. Er zijn gasten die deze persing in 'mint condition' aanbieden voor veertig neuro. Die van mij is in mint condition. Ik was het niet. Hoor De Vrouw eens bijna alles weer meezingen!

:Y

[ Bericht 2% gewijzigd door bazbo op 12-09-2018 14:24:52 ]
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
pi_181858690
93. Creedence Clearwater Revival - Creedence Clearwater Revival



De eerste van het rijtje CCR. Heerlijke plaat. Kant A heeft maar 3 nummers, maar dat mag de pret niet drukken. Wat een sound had deze band! _O_
Ik draai tegenwoordig eigenlijk voornamelijk de Anthology, maar leuk om ook de onbekendere nummers weer eens terug te horen :)

  Redactie Frontpage woensdag 12 september 2018 @ 14:28:46 #136
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_181858780
bazbo 0095: Culture Club - Colour By Numbers



Och jonge. Wat is dit nou weer? Dit is niet eens heel erg. Leuke liedjes in zo'n typisch jaren tachtig geluidsjasje. 'Oooh, deze is van mij!' roept De Vrouw als het eerste nummer (het hitje Karma Chameleon) begint. Daarna kent ze geen enkel liedje meer. Ha, die had de plaat gekocht om dat ene hitje en dat was dan ook het enige nummer dat ze draaide. De rest nooit gehoord, zeker? 'De rest nooit gehoord,' bekent ze met rood hoofd. Ik vind het allemaal niet erg, net als de plaat zelf.

:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
pi_181858841
quote:
10s.gif Op woensdag 12 september 2018 14:28 schreef bazbo het volgende:
bazbo 0095: Culture Club - Colour By Numbers

[ afbeelding ]

Och jonge. Wat is dit nou weer? Dit is niet eens heel erg. Leuke liedjes in zo'n typisch jaren tachtig geluidsjasje. 'Oooh, deze is van mij!' roept De Vrouw als het eerste nummer (het hitje Karma Chameleon) begint. Daarna kent ze geen enkel liedje meer. Ha, die had de plaat gekocht om dat ene hitje en dat was dan ook het enige nummer dat ze draaide. De rest nooit gehoord, zeker? 'De rest nooit gehoord,' bekent ze met rood hoofd. Ik vind het allemaal niet erg, net als de plaat zelf.

:Y
Was toch echt wel een hitalbum indertijd. Ik heb hem zelf nooit gehad, maar veel van mijn vriend(inn)en wel. Church of the poisoned mind, die andere hit, vond ik eigenlijk leuker.
  Redactie Frontpage woensdag 12 september 2018 @ 14:55:45 #138
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_181859164
bazbo 0096: The Cure - Kiss Me Kiss Me Kiss Me



Joah! Deze had ik ook. Enige album van The Cure dat ik heb. En eerlijk: ik kocht hem vanwege de hit Why Can't I Be You? en ook eerlijk: dat vind ik nog steeds een lekker nummerke. Ik weet nog goed dat ik op 5 april 1988 thuis kwam met de plaat, hem draaide en tot mijzelve zei: 'De rest is ook gaaf, zeg!' Opener The Kiss, bijvoorbeeld. Of Torture en Hey You! en afsluiter Fight zker. Lekkere plaat; gaaf dat ik hem weer eens hoor.


:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
pi_181859278
94. Creedence Clearwater Revival - Bayou County



In mijn geboortejaar bracht CCR 3 albums binnen een jaar uit (en wat voor albums!)
In de tijd dat ik dacht dat ik 20 jaar te laat geboren was, kocht ik ze alle drie. Dit is de eerste.

  woensdag 12 september 2018 @ 15:59:56 #140
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_181860265
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2018 21:27 schreef cafca het volgende:
91. The Cramps - ...Off the Bone

[ afbeelding ]

And now for something completely different! Van pure boerenlullenrock naar de grondleggers van de psychobilly. Verzamelaar van the Cramps, vol met klassiekers als Human Fly, The Garbageman, Fever en natuurlijk Surfin' Bird

Voor een echte mindfuck:
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_181863258
G89 Depeche Mode - Black Celebration



Tja wat kan ik hier nog over zeggen, een van de grootste bands uit de 80's, en eigenlijk nog steeds wel. Gewoon een oerdegelijk synthpop albums, uit hun klassieke periode. Met een heerlijke sound O+



[ Bericht 0% gewijzigd door Gehenna op 12-09-2018 17:59:23 ]
nee, jij dan!
pi_181863458
G90 Clan of Xymox - Medusa



Synthpop met een flinke dosis goth erover, oftewel: Darkwave O+ Heldenband uit Nederland, die wel eens vergeten wordt heb ik zelf het idee.

nee, jij dan!
pi_181863930
G91 Suicide - Suicide



Lag vandaag met een migraine ziek op bed, inmiddels gaat het wel weer prima gelukkig. Maar heb deze daarom nu pas gedraaid (hij staat iets eerder in de kast). Zachtjes synthpop draaien trek ik dan dan nog prima. Maar met barstende koppijn Suicide opzetten, ga ik gewoon niet doen :')

Toch is dit wel legendarisch plaatje. Een van de vroegste albums die drumcomputer zo op de voorgrond drukte. Super minimalistisch, koud en angstig. Totaal onbegrepen in hun tijd, konden vaak hun optredens niet eens afmaken omdat het publiek hun concert agressief stopte, door bierflessen te gooien of zoals ook te horen is op het live album '21½ Minutes in Berlin / 23 Minutes in Brussels', door de microfoon wordt afgepakt. Maar Suicide koos zelf niet voor de easy-way-out ( :') ), en ging door met de band, en werd uiteindelijk enorm invloedrijk. Zelfs Bruce Springsteen is fan!

nee, jij dan!
pi_181864284
95. Creedence Clearwater Revival - Green River



En de volgende van Creedence. Iets minder psychedelische hoes, ook iets rechtlijnigere muziek, over het algemeen wat kortere, puntiger rocknummers. Ook lekker :Y

pi_181864374
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 18:16 schreef Gehenna het volgende:
G91 Suicide - Suicide

[ afbeelding ]

Lag vandaag met een migraine ziek op bed, inmiddels gaat het wel weer prima gelukkig. Maar heb deze daarom nu pas gedraaid (hij staat iets eerder in de kast). Zachtjes synthpop draaien trek ik dan dan nog prima. Maar met barstende koppijn Suicide opzetten, ga ik gewoon niet doen :')

Toch is dit wel legendarisch plaatje. Een van de vroegste albums die drumcomputer zo op de voorgrond drukte. Super minimalistisch, koud en angstig. Totaal onbegrepen in hun tijd, konden vaak hun optredens niet eens afmaken omdat het publiek hun concert agressief stopte, door bierflessen te gooien of zoals ook te horen is op het live album '21½ Minutes in Berlin / 23 Minutes in Brussels', door de microfoon wordt afgepakt. Maar Suicide koos zelf niet voor de easy-way-out ( :') ), en ging door met de band, en werd uiteindelijk enorm invloedrijk. Zelfs Bruce Springsteen is fan!

Legendarisch album inderdaad!
pi_181864562
Glad050: The Atomic Bitchwax ‎– Force Field



En als het laatste hun meest recente album van vorig jaar.

pi_181864812
96. Creedence Clearwater Revival - Willy and the Poor Boys



Tja, het waren dan wel drie albums binnen n jaar, maar echt lang waren ze niet. Allemaal om en nabij een half uur. Dat schiet wel lekker op.


pi_181865233
G92 Christian Death - Only Theatre of Pain..



quote:
If British gothic rock brought to mind stuff like Victorian misery and/or just endlessly grey, simmering misery - y'know, The Cure and Joy Division - then Christian Death's form of it is entirely different. This brings to mind a seance conducted by satanists in the basement of some shitty crack house in the seediest parts of LA. You can almost feel the fuckin' humidity come off the speakers when it's playing.
Nou dat somt het wel redelijk op. :P

nee, jij dan!
pi_181865270
Glad051: Atomic Rooster ‎– Death Walks Behind You



MIsschien wel de oudste plaat in mijn verzameling, 1971 op het Philips label. Het album zelf is natuurlijk een enorme klassieker en het is bizar dat deze mannen nooit veel erkenning hebben gekregen. Een must voor iedere hard rock/prog fan.

pi_181865434
97. Creedence Clearwater Revival - Pendulum



De laatste van CCR hier in de kast.
Have You Ever Seen the Rain? was de grote hit die op dit album stond, maar deze vind ik persoonlijk lekkerder:
  Redactie Frontpage woensdag 12 september 2018 @ 20:45:59 #151
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_181867122
bazbo 0097: Spencer Davis Group featuring Stevie Winwood - The Best Of The Spencer Davis Group featuring Stevie Winwood



Jippie! Heerlijk om dit allemaal te horen. Ik heb veel Winwood en SDG op cd, maar veel van het oude werk heb ik al een tijdje niet geluisterd. Natuurlijk staan de joekelaars Gimme Some Lovin', I'm A Man en Keep On Running erop. De plaat verscheen in 1967, maar mijn versie is er eentje uit 1986. Ik kocht hem dan ook op 20 juni 1988. Tijdloze muziek. Winwood is een held. Enne ... ik zit bij de D!


:Y

[ Bericht 1% gewijzigd door bazbo op 12-09-2018 20:54:45 ]
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
pi_181867658
98. Jim Croce - I got a name



Typische jaren 70 singersongwriteralbum, volgens mij ooit van mijn zus gekregen. Een beetje zoetsappig, maar toch best mooi.

pi_181868186
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 19:32 schreef Glad_Janus het volgende:
Glad051: Atomic Rooster ‎– Death Walks Behind You

[ afbeelding ]

MIsschien wel de oudste plaat in mijn verzameling, 1971 op het Philips label. Het album zelf is natuurlijk een enorme klassieker en het is bizar dat deze mannen nooit veel erkenning hebben gekregen. Een must voor iedere hard rock/prog fan.

Die is tof idd :Y

Ik heb van hun enkel een verzamel-cd die ik ook ooit voor 1,- bij de action - of all places - heb gekocht :@ :')
nee, jij dan!
pi_181868800
G93 Klaus Nomi - Klaus Nomi



Nog een behoorlijk uniek plaatje. Want niemand was zoals Klaus Nomi. Hij kwam ineens uit de punk/new-wave scene opduiken, maar had een compleet bizarre, theatrale, bijna opera achtergrond. Op papier kan dit eigenlijk niet werken, en toch vind ik het fantastisch. Klaus is gewoon bijzonder kundig in wat hij doet, en geheel oprecht en daar heb ik een behoorlijk zwak voor. Van catchy nummers als Lightning Striking tot full-on opera op Cold Song O+ Hij overleed overigens helaas 2 jaar na het uitbrengen van dit album, als n van de eerste bekende personen aan aids..


_O_ O+ _O_
nee, jij dan!
pi_181879765
Plaat 65 | The Clientele – Suburban Light

Plaat 66 | The Clientele – The Violet Hour

Plaat 67 | The Clientele – Strange Geometry

Plaat 68 | The Clientele –Ariadne EP

The Clientele O+
Aldus.
  Redactie Frontpage donderdag 13 september 2018 @ 18:03:30 #156
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_181883292
bazbo 0098: Deep Purple - 24 Carat Purple



Kijk aan! Volgens mij is dit zo'n plaat die iedere rockliefhebber wel in de kast heeft staan. En terecht. Goede verzameling stukken van de 'classic' Purple-bezetting. MkII noemen de kenners deze, geloof ik. Ik kan er ook I of II naast zitten. Ik kocht mijn versie op 30 juni 1986. Natuurlijk kende ik Smoke On The Water en Child In Time en die staan hier in de liveversie van Made in Japan op. Echter, zelf werd ik helemaal omver geblazen door Strange Kind Of Woman, ook al van Made in Japan. Het duurde nog een fikse tijd voordat ik die liveplaat in huis had (op cd). Veel eerder had ik al de 4cd-doos Shades 1968-1988 in huis. Wacht effe, dan zet ik 'm nog wat harder. Ta-ta-taaaa, ta-ta-tadaaaa!



:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
pi_181884587
99. Crowded House - Temple of Low Men



Frisse folky popdeuntjes, klinken nog steeds lekker :Y

pi_181885987
Glad052: Atomic Rooster ‎– In Hearing Of



Het album waar Peter French op meezong, die ik vooral waardeer omdat hij rond dezelfde tijd met Leaf Hound ook nog een enorme klassieker heeft gemaakt.

pi_181886463
100. The Cult - Love



Megaklassieker, heel veel gedraaid in de zomer van '86, zowel thuis, tijdens het uitgaan als op MTV, deze plaat was overal toen O+


pi_181886930
Glad053: Attalla – Attalla



Flinke tegenstelling met de vrolijke hammond orgel blijheid van Atomic Rooster, we zijn weer terug bij Doom Metal.

pi_181887106
G94 Secret Chiefs 3 - Book M



Ohja dit is een dubbele 12" op 45rpm..
* Gehenna loopt naar speler om toeren aan te passen :')

Lekker goofy plaatje. Springt van oosterse melodien en instrumenten naar heavy metal en dan weer naar wazige electronica. Na dit album werd bekend dat 'Secret Chiefs 3' eigenlijk geen band is, maar een collectief aan muzikanten zijn die 7 verschillende bands vormen (The Electromagnetic Azoth, Forms, Holy Vehm, Ishraqiyun, NT Fan, Traditionalists en UR), waarbij de enige connectie onderling Trey Spruance is. Allen brengen muziek uit onder de naam SC3.
Gekocht na het enorm toffe concert een paar jaar terug in de O+ WORM O+ Rotterdam.

nee, jij dan!
  donderdag 13 september 2018 @ 21:18:02 #162
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_181887539
Op de b-kant van de single Foo Fighters - Walking After You staat trouwens Ween - Beacon Light.

D21: Hoboken Division - A Night Out / Devil Got My Woman

Zag deze Franse band ooit in de kroeg hier, avond mee staan praten, maar ze hadden geen vinyl. Kwam er wel aan zeiden ze, dus ik heb het een paar maanden later besteld. Komt in een papieren zakje met in mijn geval een persoonlijk tekst 8-)



|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  donderdag 13 september 2018 @ 21:38:42 #163
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_181888179
D22: Kese-Mese en de Supporters - Het AZ Lied



_O_ "Ik sta ermee op en ik ga ermee naar bed, AZ AZ AZ." _O_

Ooit uit de kringloopbak gevist. Kwam er later achter dat het is opgenomen in een studio in Den Helder. :D

"Hup AZ! (pam pam) De bal moet in het net!"


D23: Various - Kliko Fest

Gekregen tijdens RSD 2013.



D24: Nirvana - Pennyroal Tea



RSD 2014.

D25: Rockwell - Somebody's Watching Me



Uit een 'gratis'-bak gevist omdat het kan.

D26: The Stooges/The Black Keys - No Fun



RSD 2013.

D27: Together Pangea ‎– Offer

Gekregen op Dauwpop 2014. Een zogenaamde flexi-disc, heel dun, te buigen plaatje.

|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  Moderator donderdag 13 september 2018 @ 21:50:27 #164
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_181888505
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2018 21:01 schreef Gehenna het volgende:
G94 Secret Chiefs 3 - Book M

[ afbeelding ]

Ohja dit is een dubbele 12" op 45rpm..
* Gehenna loopt naar speler om toeren aan te passen :')

Lekker goofy plaatje. Springt van oosterse melodien en instrumenten naar heavy metal en dan weer naar wazige electronica. Na dit album werd bekend dat 'Secret Chiefs 3' eigenlijk geen band is, maar een collectief aan muzikanten zijn die 7 verschillende bands vormen (The Electromagnetic Azoth, Forms, Holy Vehm, Ishraqiyun, NT Fan, Traditionalists en UR), waarbij de enige connectie onderling Trey Spruance is. Allen brengen muziek uit onder de naam SC3.
Gekocht na het enorm toffe concert een paar jaar terug in de O+ WORM O+ Rotterdam.

_O_ sc3 O+
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_181888690
quote:
6s.gif Op donderdag 13 september 2018 21:38 schreef Dagoduck het volgende:

D23: Various - Kliko Fest

Gekregen tijdens RSD 2013.

[ afbeelding ]
H Bullerslug, oud bandje van Ryanne van Dorst die ik al bijna vergeten zou zijn :Y Ohja en de gitarist van The Devils Blood, en de zanger van Aux Raus zitten er ook in :7

quote:
1s.gif Op donderdag 13 september 2018 21:50 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

_O_ sc3 O+
:Y Moet wel toegeven dat ik 'm niet meer de waanzinnige mindfuck vind van vroeger. Gewoon een erg leuk plaatje :)
nee, jij dan!
pi_181889054
G95 The Stone Roses - The Stone Roses



En we zijn aangekomen in vakje #4 *O* Die verder vol staat met dromerige shoegaze en veel toffe vrouwen. Deze 'madchester' klassieker vind ik zelf wel een mooie binnenkomer voor de shoegaze van later. Super catchy en lekker Brits, maar wel met warme licht psychedelische sound O+

Raar eigenlijk dat die Madchester scene niet veel meer heeft gebracht, want zo ver ik weet houdt die naast deze band wel een beetje op bij de Happy Mondays en The Charlatans. Er was in 2013 wel een kleine opleving dankzij Jagwar Ma, die ik eerder al gedraaid heb (ik moet echt mijn kast anders indelen, als ik hier mee klaar ben :') )


Wel jammer dat Fool's Gold niet op de vinyl versie past, dat was anders het tofste nummer van plaat geweest.
nee, jij dan!
pi_181889221
Stone Roses 🙌
Aldus.
pi_181890222
G96 Spiritualized - Feel So Sad



Ik was al jaren behoorlijk fan van Spiritualized, toen ik pas achter het bestaan van dit EP'tje kwam, hun eerste release. En het bleek al snel mijn favoriet van hun te zijn. Kippenvelplaatje, gedurende 13 minuten lijkt de wereld even een stukje mooier. Vooral die 'good vibration'-achtige cello's heb ik een enorm zwak voor O+

nee, jij dan!
pi_181890353
Fuck it, ik draai 'm gewoon nog een keer :P
nee, jij dan!
pi_181890805
G97 Loop - 16 dreams



Nog zo'n lang dromerig, lief plaatje die voelt als een warme deken, net als de vorige. Maar in tegenstelling tot alle opbouw van Spiritualized, is Loop's stijl meer het blijven hangen in een hypnotiserende groove. Wat ik verder altijd bijzonder vind aan hun, is dat ze hele levendige en intrigerende muziek maken en dan zoek je eens een gitaar-tab op om het proberen na te spelen en dan blijkt het hele nummer meer dan eens slechts uit 1 akkoord te bestaan met een lading effecten :P Ik ken verder geen band die zoveel kan met n akkoord, behalve dan The Velvet Underground op Herion.

nee, jij dan!
  Redactie Frontpage vrijdag 14 september 2018 @ 10:12:16 #171
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_181895936
bazbo 0099: Dawn featuring Tony Orlando - Greatest Hits



Oei! Mijn D staat niet helemaal goed alfabetisch! Mijn Deep Purple staat vr Dawn. Gauw herstellen. Het moge duidelijk zijn: deze plaat is van De Vrouw. De plaat zit los in de buitenhoes! Er zit niet eens een binnenhoes in! Dat mag toch niet! Niets klopt er hier in dit huishouden. Wat een zootje. En de muziek is ook kut. Hoewel, het is eigenlijk best grappig. Allemaal grote hits gejat van anderen. Niet erg. Lekker faute jaren zeventig meuk, dt is het! Draaien op het eerstvolgende feestje!


:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  vrijdag 14 september 2018 @ 14:05:51 #172
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_181899419
D28: Arcade Fire - Reflektor



De hoes, ehh, reflecteert. :P

Voor mezelf gekocht voor sinterklaasavond 2014.

|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_181900047
Ah de plaat waar ik zo'n beetje afgehaakt ben bij hun :D Hij was nog niet zo erg als die laatste, maar 'mijn bandje' was het iig niet meer
nee, jij dan!
  vrijdag 14 september 2018 @ 14:53:35 #174
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_181900186
quote:
10s.gif Op vrijdag 14 september 2018 14:44 schreef Gehenna het volgende:
Ah de plaat waar ik zo'n beetje afgehaakt ben bij hun :D Hij was nog niet zo erg als die laatste, maar 'mijn bandje' was het iig niet meer
Mijn eerste kennismaking. :+ Toen op Pinkpop 2014 tijdens die storm niet gezien, had ik wel graag gewild maar toch gekozen om vooraan te wachten bij Metallica. Uiteindelijk vorig jaar gezien op Werchter, was wel geinig maar niet heel geweldig ofzo.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  vrijdag 14 september 2018 @ 15:24:13 #175
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_181900631
D29: Arctic Monkeys - Whatever People Say I Am, That's What I'm Not



Deze mocht gewoon niet ontbreken. Gekocht bij North End Haarlem.

|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_181900996
Plaat 69 | The Cardigans - Life
Aldus.
pi_181901855
Plaat 70 | Dark Was the Night (Red Hot Compilation)
(Cover van de eerste geposte Castanets)

Aardige verzamelaar.

"Dark Was the Night is the twentieth compilation release benefiting the Red Hot Organization, an international charity dedicated to raising funds and awareness for HIV and AIDS."
Aldus.
pi_181902389
quote:
6s.gif Op vrijdag 14 september 2018 14:53 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Mijn eerste kennismaking. :+ Toen op Pinkpop 2014 tijdens die storm niet gezien, had ik wel graag gewild maar toch gekozen om vooraan te wachten bij Metallica. Uiteindelijk vorig jaar gezien op Werchter, was wel geinig maar niet heel geweldig ofzo.
Ah das wel jammer. Heb ze in 2007 op Lowlands gezien, Neon Bible was toen net uit. Maar dat was echt geweldig toen O+ #opaverteld :7
nee, jij dan!
pi_181902909
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 17:02 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Ah das wel jammer. Heb ze in 2007 op Lowlands gezien, Neon Bible was toen net uit. Maar dat was echt geweldig toen O+ #opaverteld :7
Ik heb ze in 2005 in de Melkweg gezien, Funeral was toen net uit. Was geweldig! #opavertelt

[ Bericht 0% gewijzigd door Z op 14-09-2018 18:12:42 ]
Aldus.
  Redactie Frontpage vrijdag 14 september 2018 @ 20:13:15 #180
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_181905873
bazbo 0100: Deep Purple - The House Of Blue Light



Nummerke honderd. We zijn al een heel eind gevorderd in het eerste vak. Dit is een fijne latere Purpleplaat, in de klassieke MkII-bezetting. Ik kocht hem op 15 juni 1987, toen hij net uit was. De stem van Gillan is lang niet meer zo krachtig als in de jaren zeventig. Hij klinkt wat gruizig en past prima bij deze melodieuze rocksongs. Blackmore en Lord scheuren daarentegen nog als vanouds. Bijzonder aardige plaat. Ook al meer dan vijfentwintig jaar niet gehoord. Leuk!


:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  vrijdag 14 september 2018 @ 20:17:57 #181
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_181905971
D30: Black Sabbath - 13



Dubbelaar. :9

|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  Redactie Frontpage vrijdag 14 september 2018 @ 20:39:25 #182
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_181906406
bazbo 0101: John Denver - Greatest Hits - Volume 2



Soms zijn dingen zo erg, dat ze weer leuk worden. Ik kan zeggen wat ik wil, maar ook deze liedjes zijn gewoon goed in elkander gezet. Die John Denver schreef het meeste werk gewoon zelf. En ze zijn tijdloos. Geen speld tussen te krijgen. Ha, De Vrouw zingt alles zo weer mee. Gelukkig ontbreekt Greatest Hits - Volume 1 in haar collectie. En ik wil zo'n overhemd.

:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage vrijdag 14 september 2018 @ 21:07:54 #183
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_181907122
bazbo 0102: John Denver - Zijn grootste successen



Gelukkig ontbreekt Greatest Hits - Volume 1 in haar collectie. Maar daarvoor in de plaats heeft ze Zijn grootste successen. Ja, ik vraag me ook af waarom De Vrouw twee verzamelelpees van John Denver heeft .

:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  vrijdag 14 september 2018 @ 22:21:39 #184
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_181908763
D31: Brave Black Sea - Fragments



Bandje met waar ik later achter kwam Alfredo Hernndez (Kyuss, QotSA, Yawning Man).

|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  vrijdag 14 september 2018 @ 23:23:49 #185
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_181910368
D32: dEUS - Suds & Soda



12" single, gele RSD-versie 2013.

|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_181914958
101. The Cult - Electric


Lekkere wakker word muziek!
Toch is dit minder een zing-van-voor-naar-achter-mee-album dan de vorige. Hiervan zijn vooral de singles blijven hangen.

pi_181915860
102. The Cure - Boys Don't Cry



En de eerste van the Cure. Nostalgie ten top. In het zwart gekleed met getoupeerd haar dubbeltjes zoeken op de dansvloer :)

pi_181916395
103.The Cure - Seventeen Seconds



Nog zo'n klassieker O+

  zaterdag 15 september 2018 @ 10:14:27 #189
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_181916492
D33: Doublestone - Doublestone



EP van een Deense bandje die ik hier in de kroeg zag.

|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_181916797
The Cure O+
nee, jij dan!
pi_181917328
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 10:39 schreef Gehenna het volgende:
The Cure O+
Faith en Pornography stonden samen op n bandje, dus dit is de volgende:

104.The Cure - The Walk



Eigenlijk meer een EP, deze mini-LP met 6 nummers. Destijds behoorlijk verguisd, omdat-ie minder gloomy en veel dansbaarder (disco :{w ) was dan het eerdere werk. Ik vind het toch wel lekker :)



[ Bericht 0% gewijzigd door cafca op 15-09-2018 12:05:32 ]
  zaterdag 15 september 2018 @ 14:56:27 #192
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_181919828
D34: Fire Down Below - Viper Vixen Goddess Saint



Met handtekeningen! Bandje van onze medeFOK!ker Thunderfingers.

|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  zaterdag 15 september 2018 @ 16:19:46 #193
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_181921202
D35: Foo Fighters - Echoes, Silence, Patience & Grace



|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  zaterdag 15 september 2018 @ 17:33:23 #194
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_181922191
D36: Foo Fighters - I'll Stick Around



12" vinyl single. O+

B-kant:

|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  zaterdag 15 september 2018 @ 18:52:08 #195
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_181923549
D37: Foo Fighters - This is a Call



12" single. Glow in the dark :7

B-kant:

|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  Redactie Frontpage zaterdag 15 september 2018 @ 20:02:18 #196
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_181925127
bazbo 0103: Kevin Rowland & Dexys Midnight Runners - Too-Rye-Ay



De Vrouw was niet zo heel zuinig op haar grammofoonplaten. Deze slaat veel over. In het begin dacht ik dat hij dan snel afgelopen zou zijn, maar hij blijft ook vaak hangen. Daardoor duurt hij dan weer langer. Heel lang, als je de naald niet een zetje geeft. Op zich een leuke plaat van deze pretband, maar met echte gypsy of folk heeft het natuurlijk helemaal niets te maken. De twee hitjes brul je zo mee; de overige deunen blijven niet zo hangen. Niet erg, allemaal.

:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage zondag 16 september 2018 @ 14:29:16 #197
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_181941361
bazbo 0104 - Neil Diamond - Hot August Night



Barst. Het is al half september. Ook dit is een legendarisch album dat bij veel muziekliefhebbers in de kast staat. Discogs vertelt mij dat we een Britse herpersing uit 1977 hebben. De plaat komt uit 1973 en het concert uit 1972, alweer. En ja, ze komen allemaal voorbij: I Am I Said, Sweet Caroline, Song Song Blue, noem ze maar op. Meneer Diamond was/is een groot songsmid. Hij leeft nog en schijnt nog op te treden, ook. Dit album is een klassieker. Zeker voor de zondagmiddag. Maar wat is hij daar nou aan het doen op die hoes? Luchtgitaarspelen is het niet. Beetje suggestief, wel.


:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage zondag 16 september 2018 @ 19:55:48 #198
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_181948366
bazbo 0105: Neil Diamond - 20 Golden Songs



De Vrouw was nogal into Neil Diamond. Begrijpelijk. De man maakte meesterlijke songs. Ik geloof dat hij eind jaren zestig ergens in een kantorenpand in een grote stad in de USA een songwinkel had. Hij verkocht de songs die hij klaar had liggen en schreef ze op bestelling. Toen hij nauwelijks klanten (en inkomen) had, besloot hij zijn liedjes zelf maar te gaan zingen en voor hij het wist was hij een ster. Op deze verzamelaar twintig van zijn mooiste.


:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  zondag 16 september 2018 @ 21:14:05 #199
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_181950618
D38: Foo Fighters - Foo Fighters



Heerlijk album.

|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  maandag 17 september 2018 @ 17:12:46 #200
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_181965485
D39: Foo Fighters - Live In Toronto - 1996

Hedendaags bootlegje uit Rusland.

|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  Moderator maandag 17 september 2018 @ 18:57:51 #201
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_181967682
Plaat 140



Ik begon mijn kast bij 35007 een band die helaas op een infinite hiatus is, maar bij de m vinden we twee projectjes van een aantal leden.De eerste band in die categorie is monomyth, met hun self titled debut . Heerlijk gitaarspel, heerlijk golvende spacey muziek, kraut achtige drums een prachtige plaat, die ook wel wil beuken.

En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Redactie Frontpage maandag 17 september 2018 @ 19:47:56 #202
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_181968645
quote:
14s.gif Op maandag 17 september 2018 18:57 schreef Bosbeetle het volgende:
Plaat 140

[ afbeelding ]

Ik begon mijn kast bij 35007 een band die helaas op een infinite hiatus is, maar bij de m vinden we twee projectjes van een aantal leden.De eerste band in die categorie is monomyth, met hun self titled debut . Heerlijk gitaarspel, heerlijk golvende spacey muziek, kraut achtige drums een prachtige plaat, die ook wel wil beuken.

Koel. Ik heb EXO (oid) op cd en die is ook geweldig.

:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  maandag 17 september 2018 @ 20:02:54 #203
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_181968979
D40: Foo Fighters - Wasting Light



Lekker album, dubbelaar af te spelen op 45rpm.

|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  Moderator maandag 17 september 2018 @ 20:15:28 #204
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_181969261
Plaat 141



Once upon a time in the west of zoals we in nederland zeggen "het gebeurde in het westen", een kringloop aanwinst met epische nummers van morricone de man die de spagetti western zijn geluid gaf.

En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_181969897
105. The Cure - The Top



Er zullen niet veel mensen zijn die dit als hun favoriete Cure-album zullen noemen, ik ook niet.
Toch klinkt het best lekker. En ik had destijds het bijbehorende T-shirt :)

  Moderator maandag 17 september 2018 @ 22:11:24 #206
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_181972465
Plaat 142



De andere plaat waar 35007 mensen op meespelen, mother unit met brain massage. Ik vind ze minder dan monomyth maar zeker niet slecht. Je merkt waar ze vandaan komen ook dit is spacey en krautig, lekker muziek.

En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_181973005
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2018 20:44 schreef cafca het volgende:
105. The Cure - The Top

[ afbeelding ]

Er zullen niet veel mensen zijn die dit als hun favoriete Cure-album zullen noemen, ik ook niet.
Toch klinkt het best lekker. En ik had destijds het bijbehorende T-shirt :)

Op zichzelf best een leuk plaatje, zeker 'Shake dog Shake', maar het is voor mij puur dat de platen voor en na dat album gewoon nog veel toffer zijn :P
nee, jij dan!
pi_181979444
G98 Loop - Fade Out



Zo ver ik weet, zijn Loop samen met Spacemen 3, de meest psychedelische band van de late '80s. Monotoon, hypnotiserend, fuzzy en catchy. Altijd jammer als ie weer is afgelopen, want dit is wel van die muziek die ik eindeloos kan luisteren :Y

nee, jij dan!
pi_181980083
Plaat 017 en 018: LCI's



&



INXS vooral gekocht voor de Original Sin, maar bevat nog wel wat leuke nummers. Al met al geen onaardige plaat.

Carol King, dat heeft bij mij toch wel lang geduurd dat ik dit echt ging opzetten, maar doe het nu met liefde, prachtige nummers van mevrouw King.


Well, what possible harm could one insane, mutant tentacle do?
  Moderator dinsdag 18 september 2018 @ 17:37:59 #210
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_181988065
Plaat 143



The mighty motorpsycho met hun laatste editie aan hun uitgebreide oeuvre :) Heerlijke seventies geinspireerde rock, alle kanten op en weer terug.

En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_181990334
106. The Cure - Concert



Lekker live album van the Cure

  Redactie Frontpage dinsdag 18 september 2018 @ 20:28:45 #212
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_181991910
bazbo 0106: Neil Diamond - 20 Superhits



Oeioeioei, deze slaat veel over en blijft nog veel meer hangen. Komt geen einde aan die plaat. Ik zei al dat De Vrouw niet altijd zuinig was op haar vinyl. Maar ik begrijp nu wel waarom ze twee verzamelelpees van Neil Diamond heeft. Op alle twee staan nagenoeg dezelfde twintig nummers. Mooi, dat wel, maar niet als de barsten erin zitten. Oeioeioei.

:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
pi_181993176
quote:
10s.gif Op maandag 17 september 2018 19:47 schreef bazbo het volgende:

[..]

Koel. Ik heb EXO (oid) op cd en die is ook geweldig.

:Y
Kan zeker aanraden om de gehele discografie van ze te checken. Vind de tweede plaat denk ik het minst van de 3, maar alsnog een sterke plaat :Y
En het is gewoon een heerlijke evolutie van 35007, iets wat zeker niet verkeerd is :Y
das einzige erleuchtenden an religion ist ein brennende tempel bei nacht
  Moderator dinsdag 18 september 2018 @ 21:31:37 #214
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_181993484
Plaat 144



Daar is hij dan meneer zappa maar dan onder de moniker van zijn band the mothers of invention. Ik heb de versie met de bovenstaande hoes, de hoes in het youtube clipje is de bekendere versie :) Volgensmij heb ik deze gekregen voor mijn verjaardag O+

En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_181993677
G99 Galaxie 500 - Today



Elke keer weer, het lijken van die schattig catchy nave popliedjes, maar zodra je lekker weggezakt zit te dromen/luisteren, gooien Galaxie 500 de truckendoos open en sleuren ze je ineens mee in hun psychedelische wereld. O+

nee, jij dan!
pi_181993844
G100 Cocteau Twins - Head over Heels



Dromerige onnavolgbare gitaren, heerlijke basloopjes die zo uit de gothic/post-punk komen, een drum machine en de buitenaardse engelzang gezongen in een fantasie taaltje, dat somt Cocteau Twins wel redelijk op. Van die unieke muziek die voelt als een heerlijk warm dekentje O+

nee, jij dan!
pi_181994074
G101 My Bloody Valentine - Peel Session And Rare Tracks



Weer een verjaardagscadeau van BB, TCM & the gang :D

We beginnen de MBV lp's met deze bootleg. en normaal ben ik niet zo van de bootlegs, maar deze klinkt en oogt eigenlijk prima, en er staan enkel opnames op die je verder niet op vinyl vindt. De Peel Sessions beslaan nummers van hun debuut album, die 2 maand na die sessie uitkwam. En de B-kant bevat wat meer obscure nummers, waaronder toffe covers van Wire en Louis Armstrong

nee, jij dan!
  Moderator dinsdag 18 september 2018 @ 22:21:43 #218
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_181994547
Plaat 145



Van weasels naar muppets :) heerlijke plaat met de muppet theme, mahna mahna en vooral ook veel flauwe humor wakawaka, heerlijk hoe ze de hele tijd grappen maken die eigenlijk niet op plaat kunnen en dat dan ook melden. "Eh gonzo this is a record people can not see this :P "...

En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator dinsdag 18 september 2018 @ 22:59:27 #219
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_181995593
Plaat 146



Op de vorige plaat stond het beste muppet nummer nog niet, namelijk "rainbow connection" die staat wel op deze O+

En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator dinsdag 18 september 2018 @ 23:00:11 #220
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_181995605
hierna (waarschijnlijk donderdag) sluit ik bij gehenna aan met my bloody valentine *D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Redactie Frontpage woensdag 19 september 2018 @ 11:06:32 #221
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_182001688
bazbo 0107: Neil Diamond - The Jazz Singer



Muziek van een film. Film nooit gezien. De Vrouw wel. 'Over een zanger die naar z'n mallemoer gaat, geloof ik. En met Lawrence Olivier als een nare Jood. Geloof ik.' Vandaar dat ze de plaat heeft gekocht. Film en plaat komen uit 1980. Love On The Rocks is de hit. Rest van de plaat is heel aardig, zitten een paar goede stukken bij, zoals America.


:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  woensdag 19 september 2018 @ 11:09:08 #222
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_182001747
D41: Foo Fighters - Sonic Highways



Deze plaat werd uitgebracht met negen verschillende hoezen, ik heb de Austin-cover (linksonder). Een echte verzamelaar (met geld teveel) heeft ze natuurlijk allemaal. :+


Dan nog een aantal die ik niet ga draaien omdat ze nog ongeopend zijn (slecht excuus :@ ):



Voor ik verder ga met een andere band.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_182001951
quote:
6s.gif Op woensdag 19 september 2018 11:09 schreef Dagoduck het volgende:
D41: Foo Fighters - Sonic Highways

[ afbeelding ]

Deze plaat werd uitgebracht met negen verschillende hoezen, ik heb de Austin-cover (linksonder). Een echte verzamelaar (met geld teveel) heeft ze natuurlijk allemaal. :+


Dan nog een aantal die ik niet ga draaien omdat ze nog ongeopend zijn (slecht excuus :@ ):

[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]

Voor ik verder ga met een andere band.
Ik vond die documentaire om dat album heen wel erg tof, maar klikte ze steeds weg zodra het nummer van de FF begon _O-
nee, jij dan!
  Redactie Frontpage woensdag 19 september 2018 @ 11:19:06 #224
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_182001971
bazbo 0108: The Dolphin Brothers - Catch The Fall



Ah, eindelijk weer een plaatje van mijzelf. The Dolphin Brothers was Steve Jansen en Richard Barbieri (van Japan). Zij brachten in 1987 deze plaat uit. Ik kocht 'm op 7 april 1988. Mooie, atmosferische songs, bij tijden swingend, in dat typische Japangeluid la Tin Drum. Veel groten doen mee: Danny Thompson, David Rhodes, Katie Kissoon en PP Arnold, vele anderen. Heel mooi, allemaal! Ik heb deze nooit op cd gevonden, dus heb 'm al vijfentwintig jaar niet gehoord. Prachtplaat, wel.


:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage woensdag 19 september 2018 @ 11:43:59 #225
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_182002423
bazbo 0109: The Doors - The Doors



Klassieker. 1967. Met Light My Fire en The End. Maar ik vind alle stukken op deze plaat geweldig. Samen met Morrison Hotel mijn favoriete Doorsplaat. Ik kocht deze op 25 juli 1988, stapte dus nogal laat The Doors binnen. Heb ook niet veel Doors op vinyl. Mijn versie is een Canadese heruitgave uit 1982.


:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  woensdag 19 september 2018 @ 12:02:22 #226
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_182002874
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2018 11:18 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Ik vond die documentaire om dat album heen wel erg tof, maar klikte ze steeds weg zodra het nummer van de FF begon _O-
:N
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  woensdag 19 september 2018 @ 12:04:37 #227
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_182002947
D42: The Gaslight Anthem - The '59 Sound



Volgens mij is dit de eerste plaat die ik kocht.

|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_182003185
quote:
6s.gif Op woensdag 19 september 2018 12:04 schreef Dagoduck het volgende:
D42: The Gaslight Anthem - The '59 Sound

[ afbeelding ]

Volgens mij is dit de eerste plaat die ik kocht.

Nou ja je kan ze slechter treffen, nog steeds een fijne rockplaat :)
Well, what possible harm could one insane, mutant tentacle do?
pi_182004565
107. The Cure - The Head on the Door



Toch ook een best fijn album :Y


pi_182004799
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2018 11:18 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Ik vond die documentaire om dat album heen wel erg tof, maar klikte ze steeds weg zodra het nummer van de FF begon _O-
Ja hier ook, documentaires waren erg leuk met interessante artiesten maar die invloeden waren niet echt te horen op de FF nummers…
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
  woensdag 19 september 2018 @ 17:16:59 #231
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_182009130
D43: Nirvana - Nevermind (2011 Deluxe 4LP versie)



Heb ook de cd-versie trouwens:



|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_182009153
Sappy O+
nee, jij dan!
pi_182009331
En we zijn bij de D


108. Dalek I - Compass Kumpas



Fijne jaren 80 synthpop.

pi_182011051
109. The Damned - Machine Gun Etuiqette



goeie ouwe punk, niks mis mee.

  Moderator donderdag 20 september 2018 @ 18:43:07 #235
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_182032010
Plaat 147



Het magnus opus van de shoogaze loveless van my bloody valentine. Ik heb deze plaat van gehenna overgekocht omdat hij hem dubbel had. Ik had hem al op cd maar deze is het wel de moeite waard om twee keer te hebben _O_ wat een geweldig stuk werk is dit toch. Die muur van gitaren de lijzige zang het onder de huid kruipende geluid. Meesterwerk

En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_182032063
O+

heb 'm ook op cd hier, en ook op klok

:D :')
nee, jij dan!
  Moderator donderdag 20 september 2018 @ 18:48:55 #237
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_182032107
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 18:45 schreef Gehenna het volgende:
O+

heb 'm ook op cd hier, en ook op klok
[ afbeelding ]
:D :')
_O_
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  donderdag 20 september 2018 @ 19:31:07 #238
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_182032889
D44: resund Space Collective ‎– Chatoyant Breath

Limited 126 stuks, handgenummerd, oranje vinyl. Laatst gekregen van iemand die hem weer had gekregen van Gary Arce, gitarist van Yawning Man, die hier ook op meespeeld.



|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  Moderator donderdag 20 september 2018 @ 19:58:51 #239
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_182033288
Plaat 148



Na loveless was er heel lang niets, toen was er een reunie en werd er weer opgetreden, er waren geruchten over nieuw er waren geruchten over tinittus er waren interviews er was van alles maar geen nieuwe plaat. En toen ineens toch deze MBV... Het vertrouwde volle geluid ook weer een erg sterke plaat :) loveless is uit 1991 en deze uit 2013 toch een behoorlijke tijd 22 jaar :P

En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator donderdag 20 september 2018 @ 20:02:07 #240
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_182033340
quote:
1s.gif Op woensdag 19 september 2018 17:30 schreef cafca het volgende:
En we zijn bij de D

108. Dalek I - Compass Kumpas

[ afbeelding ]

Fijne jaren 80 synthpop.

Ha de andere dalek :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_182034673
quote:
6s.gif Op donderdag 20 september 2018 19:31 schreef Dagoduck het volgende:
D44: resund Space Collective ‎– Chatoyant Breath

Limited 126 stuks, handgenummerd, oranje vinyl. Laatst gekregen van iemand die hem weer had gekregen van Gary Arce, gitarist van Yawning Man, die hier ook op meespeeld.

[ afbeelding ]

Niiiiiice 👌
nee, jij dan!
  Redactie Frontpage donderdag 20 september 2018 @ 21:06:15 #242
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_182034766
bazbo 0110: The Doors - Absolutely Live



O wacht, ik heb niet twee, maar drie favoriete Doorsplaten. The Doors, Morrison Hotel en deze. Belachelijk goede versie van When The Music's Over. 'SHUT UP!' Heerlijk zoals Jim tekeer gaat. Ik kocht mijn dubbelelpee op 16 juli 1985 en daarmee is het mijn eerste Doorsplaat. Ik heb een heruitgave uit 1973. Ik heb alle reguliere studioalbums van The Doors wel op cd, maar deze niet en deze heb ik dus tijden niet gehoord. Ik brul alles wel zo weer mee. 'WE WANT THE WORLD AND WE WANT IT!' Heel fijn.

:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
pi_182035095
G102 My Bloody Valentine - Isn't Anything



Hier ook verder met MBV O+ Na begonnen te zijn als Gothic rock bandje, volgenden in de jaren erna een aantal toffe EP'tjes die vrij vlot alle punk en goth invloeden inruilden voor dromerige noise pop. Dit was hun eerste volledige album, en direct het startschot van de shoegaze, wat honderden bandjes genspireerd heeft om iets soortgelijks te gaan maken.

nee, jij dan!
  Moderator donderdag 20 september 2018 @ 21:23:29 #244
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_182035201
Plaat 149



Nederlands hoop in bange dagen, met het album hoezo jeugd sentiment met covers van 10 nederlandse klassiekers uit de jaren 60 zoals daar zijn beestjes, peter, ik heb geen zin om op te staan en iedereen twist Met patricia paay in het koortje :D



*O*
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_182037200
G103 My Bloody Valentine - Loveless



Het tweede meesterwerkje van My Bloody Valentine. Waar Isn't Anything het genre shoegaze zo'n beetje uitvond, en veel imitators deed voortkomen. Was het met Loveless zo'n beetje weer klaar en ging iedereen maar andere paden uitproberen. Beter ging het toch niet worden en de sound van Loveless was vrijwel onmogelijk na te apen. De band had namelijk 2+ jaar in de studio zitten kloten om dit voor elkaar te krijgen, hun label - Creation Records - was hierdoor bijna failliet, pas toen die Oasis tekenden gingen ze weer de goede kant op.

Het duurde wel even voordat ik dit plaatje begon te waarderen, weet nog goed dat ik in mijn begindagen op het internet ineens dit voor mij totaal onbekende plaatje tegenkwam in allerlei top lijstjes. Dat moest ik dus uiteraard ook eens horen, dus downloaden. Ik had 'm drie keer gedownload omdat ik steeds dacht dat mijn mp3's fucked up waren. Pas toen ik een preview hoorde op een online cd shop besefte ik mij dat het daadwerkelijk zo hoorde te klinken :')

Dus op cd branden en toch maar luisteren, de eerste keer kreeg ik er barstende koppijn van en gooide ik 'm daarna aan de kant. Maar op de een of andere manier wilde ik 'm wel weer horen om de zoveel maand (dan kwam ik weer ergens een review tegen), en na een jaar of 2 klikte het ineens, eigenlijk alles wat ik als ~18-jarige snapte en leuk vond aan muziek werd door elkaar gehusseld. Met elke luisterbeurt vond ik 'm steeds geweldiger, en zo lastig als ie ooit was, zo rustgevend vind ik 'm nu. Vooral al die contrasten, het hard en zacht, dromerig en noisy, catchy en experimenteel, mannelijk en vrouwelijk, snel en langzaam, etc. en dat allemaal tegelijkertijd. O+

nee, jij dan!
  Redactie Frontpage vrijdag 21 september 2018 @ 09:21:32 #246
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_182042525
bazbo 0111: The Doors - Live at the Hollywood Bowl (EP)



Beetje rommelige EP. Mooie versie van Light My Fire wel. De rest is een vreemd allegaartje met Unknown Soldier, Spanish Caravan en flarden van The Celebration Of The Lizard. Leuk om te horen, al is het geluid niet al te denderend. Ik kocht 'm op 23 juli 1987, toen hij net uitkwam. Volgens Discogs heb ik de allereerste UK/European versie. Is dat hele concert ooit nog eens verschenen, eigenlijk?


:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  vrijdag 21 september 2018 @ 12:36:00 #247
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_182045560
D45: Pearl Jam - Vitalogy

|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_182046141
Plaat 71 | Chad vanGaalen – Infiniheart

Plaat 72 | Chad vanGaalen - Skelliconnection

Chad VanGaalen is een rare snuiter en zijn muziek zal lang niet iedereen aanspreken. Hij is ook de producer van n van mijn favoriete plaat allertijden. Die komt nog langs bij de W (van Women).
Aldus.
  vrijdag 21 september 2018 @ 17:19:08 #249
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_182050318
D46: Queens of the Stone - Songs for the Deaf



_O_ _O_ _O_

Wel een onofficile (en stuk goedkopere) heruitgave, maar dat mag de pret niet drukken. Ik vermoed dat dit mijn meest gedraaide album is. Origineel/eerste druk gaat voor 200 geloof ik. En terecht. Had Bosbeetle die niet?


Ik heb ook nog in mijn kast staan die ik niet draai:



Beiden nog sealed (ik weet het, slecht excuus). Beide ook met een alternatieve albumhoes.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_182050377
Plaat 73 | Constantines - Shine A Light
Aldus.
  Moderator vrijdag 21 september 2018 @ 17:23:30 #251
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_182050393
quote:
6s.gif Op vrijdag 21 september 2018 17:19 schreef Dagoduck het volgende:
D46: Queens of the Stone - Songs for the Deaf
Origineel/eerste druk gaat voor 200 geloof ik. En terecht. Had Bosbeetle die niet?
Yup :Y
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 21 september 2018 @ 19:03:55 #252
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_182052015
D47: De Staat - I_CON



Gekocht tijdens een instore in Den Haag.

|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  vrijdag 21 september 2018 @ 20:51:14 #253
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_182054376
D48: Them Crooked Vultures - Them Crooked Vultures

'

Heerlijk.

|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  Redactie Frontpage vrijdag 21 september 2018 @ 21:48:32 #254
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_182055491
bazbo 0112: Geoffrey Downes & The New Dance Orchestra - The Light Program



Wow! Dit is gaaf, nu weet ik het weer! Geoff Downes, bekend van Buggles en Yes, maakte in 1987 deze dubbelaar. Ik kocht hem op 6 juni 1989. En wat vind ik hem schitterend! Veel te lang niet gehoord. Vijf instrumentale stukken die ieder weer bestaan uit kortere in elkaar overlopende delen, grotendeels geprogrammeerd, je valt van de ene sfeer in de andere stemming, heel bijzonder allemaal. Ik vind Downes niet altijd een goede toetsenist (in Yes moet hij het echt afleggen tegen Wakeman en Moraz), maar dit werk is grohoote klasse. Mag ik deze nog een keer draaien?


:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage zaterdag 22 september 2018 @ 11:44:53 #255
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_182063096
bazbo 0113: Dr. Hook - Greatest Hits



Jippie! Een Arcade TV-LP! Deze is van De Vrouw. Dit zijn van die tong-in-de-wang-ironische liedjes, bij vlagen zeer melig. Volgens mij is het meer satire dan echte popmuziek. Alle mij bekende hits staan erop, van Sylvia's Mother tot When You're In Love With A Beautiful Woman en van Sharing The Night Together tot You Make My Pants Want To Get Up And Dance. Alleen Baby Makes Her Blue Jeans Talk ontbreekt. Onvervalste jaren zeventig meuk. Heerlijk.


:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  zaterdag 22 september 2018 @ 11:53:12 #256
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_182063183
quote:
10s.gif Op zaterdag 22 september 2018 11:44 schreef bazbo het volgende:
bazbo 0113: Dr. Hook - Greatest Hits

[ afbeelding ]

Jippie! Een Arcade TV-LP! Deze is van De Vrouw. Dit zijn van die tong-in-de-wang-ironische liedjes, bij vlagen zeer melig. Volgens mij is het meer satire dan echte popmuziek. Alle mij bekende hits staan erop, van Sylvia's Mother tot When You're In Love With A Beautiful Woman en van Sharing The Night Together tot You Make My Pants Want To Get Up And Dance. Alleen Baby Makes Her Blue Jeans Talk ontbreekt. Onvervalste jaren zeventig meuk. Heerlijk.


:Y
Man man man :') Dit is wel heel Amerikaans.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_182063417
G104 My Bloody Valentine - m b v



En na 22 jaar speculatie, was daar toch - min of meer - uit het niets het nieuwe album. Toen ik een keer thuiskwam rond 5:30 's nachts na een avondje zuipen in de lokale kroeg, was daar ineens het bericht en toen ook direct besteld :')

Maakte het alle verwachtingen waar? Nee natuurlijk niet, die waren dan ook onrealistisch. Dit is gewoon een prima plaatje. Het is een soort drieluik, de eerste 3 songs staan redelijk in het verlengde van Loveless dan volgen er 3 mooie ballads, en hij sluit af met 3 behoorlijk experimentele (wellicht een hintje wat we kunnen verwachten op het volgende album in 2035 :P )

nee, jij dan!
pi_182063537
quote:
10s.gif Op zaterdag 22 september 2018 11:44 schreef bazbo het volgende:
bazbo 0113: Dr. Hook - Greatest Hits

[ afbeelding ]

Jippie! Een Arcade TV-LP! Deze is van De Vrouw. Dit zijn van die tong-in-de-wang-ironische liedjes, bij vlagen zeer melig. Volgens mij is het meer satire dan echte popmuziek. Alle mij bekende hits staan erop, van Sylvia's Mother tot When You're In Love With A Beautiful Woman en van Sharing The Night Together tot You Make My Pants Want To Get Up And Dance. Alleen Baby Makes Her Blue Jeans Talk ontbreekt. Onvervalste jaren zeventig meuk. Heerlijk.


:Y
Geweldig! Komt bij mij ook nog langs
  Redactie Frontpage zaterdag 22 september 2018 @ 13:56:21 #259
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_182064772
bazbo 0114: The Drifters - Greatest Hits



Ha, wat zullen we hier eens van zeggen? Leven deze gasten nog? Hun uitvoeringen van allerlei bekende liederen zijn in ieder geval tijdloos. Zeer aangenaam, wel. En voorbij voor je het weet. Ook deze plaat is van De Vrouw. De prijssticker verraadt dat ze hem ooit fl19,95 heeft gekocht bij Diskorama, een platenwinkel hier in de Korenstraat van ons zo majestueuze Apeldoorn. In het pand zit nu een koffietent/lunchroom gevestigd. Alles gaat naar de kloten.



:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage zaterdag 22 september 2018 @ 14:21:29 #260
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_182065118
bazbo 0115: Duran Duran - New Moon On Monday (12" single)



Duran Duran. Nooit iets mee gehad. Nog steeds niet. Dit is een maxisingle, dus is snel klaar. Een langere discoversie op de A-kant en een kortere singleversie op de B-kant. Plus een extra nummer: een niemendalletje zoals ze destijds vaker op dit soort uitgaven stonden. Ik begrijp ook niet waarom De Vrouw deze ooit gekocht heeft. Was dit een hit? Geen idee. Ik plak de youtube-link hieronder zonder hem te bekijken. Duran Duran. Nooit iets mee gehad. Nog steeds niet.


:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage zaterdag 22 september 2018 @ 14:36:03 #261
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_182065268
bazbo 0116: Bob Dylan & The Band - Before The Flood



Kijk! Hoor! Dit is het betere werk. Magistrale liveplaat van Dylan met The Band. Alle hoogtepunten van beide acts op n dubbelelpee. Ik kocht 'm op 2 maart 1985 en weet nog goed dat ik hem helemaal debiel goed vond. Toch heb ik niet veel van zowel Dylan als The Band. Maar deze dubbelaar gaat erin als koek. Lekker. Voor mij zijn de hoogtepunten Lay Lady Lay, Ballad Of A Thin Man, Endless Highway, de akoestische versie van Don't Think Twice, It's Allright en All Along The Watchtower. Maar alles is geweldig. Stuk voor stuk. Hele album is een klassieker. Kijk! Hoor!

:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
pi_182065410
quote:
10s.gif Op zaterdag 22 september 2018 14:36 schreef bazbo het volgende:
bazbo 0116: Bob Dylan & The Band - Before The Flood

[ afbeelding ]

Kijk! Hoor! Dit is het betere werk. Magistrale liveplaat van Dylan met The Band. Alle hoogtepunten van beide acts op n dubbelelpee. Ik kocht 'm op 2 maart 1985 en weet nog goed dat ik hem helemaal debiel goed vond. Toch heb ik niet veel van zowel Dylan als The Band. Maar deze dubbelaar gaat erin als koek. Lekker. Voor mij zijn de hoogtepunten Lay Lady Lay, Ballad Of A Thin Man, Endless Highway, de akoestische versie van Don't Think Twice, It's Allright en All Along The Watchtower. Maar alles is geweldig. Stuk voor stuk. Hele album is een klassieker. Kijk! Hoor!

:Y
Fantaatische plaat, geweldige versie van It's Allright Ma... ook
pi_182065477
110. Deacon Blue - When the World Knows Your Name



Een goede vriend van me noemde dit ooit "de definitie van cafca-muziek", en daar kan ik me best in vinden. Heerlijk album met eerlijke, echte popsongs, wat ik nog steeds regelmatig draai.


pi_182067074
G105 Slowdive - Just for a Day



Meer schoenenkijkers :D Waar MBV je zintuigen zoveel mogelijk probeert te prikkelen, zijn Slowdive meer van de compleet andere kant van het shoegaze-spectrum, zij stralen juist rust uit. Slowdive werd door de jaren heen enkel rustiger, dus dit is daarmee hun meest 'wilde' plaat.

nee, jij dan!
pi_182067224
111. Dead Kennedys - Fresh Fruit for Rotting Vegetables



Gouwe ouwe punkklassieker

pi_182077686
112. Deep Purple - In Rock



Tja, wat valt hier nog over te zeggen? Dit album was al een mega klassieker toen ik het kocht, begin jaren 80. Met de toenmalige nummer n uit de top 100 allertijden

  Redactie Frontpage zondag 23 september 2018 @ 10:21:20 #267
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_182078650
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2018 09:17 schreef cafca het volgende:
112. Deep Purple - In Rock

[ afbeelding ]

Tja, wat valt hier nog over te zeggen? Dit album was al een mega klassieker toen ik het kocht, begin jaren 80. Met de toenmalige nummer n uit de top 100 allertijden

Lekker op de vroege zondagmorgen.

:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
pi_182078692
113. Deep Purple - Machine Head



Oei, wel een beetje een golfplaat deze, de naald gaat nogal op en neer, maar nog wel draaibaar.
D'r zat een poster bij met de songteksten erop, herinner ik me. Die ben ik helaas kwijt.
Anyway, nog zo'n legendarisch album vol klassiekers als Highway Star, Smoke on the Water, Space Truckin' en Lazy. _O_

  Redactie Frontpage zondag 23 september 2018 @ 12:44:32 #269
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_182081077
bazbo 0117: Bob Dylan - At Budokan



Nog een Dylan live. Deze klinkt wat poppy-folky en vooral gelikt. De nasale stem kraaienstem is zoals vanouds; je moet ervan houden. Opnieuw allerlei grote stukken. Mijn favorieten: Oh Sister, One More Cup Of Coffee en vooral het machtige It's Allright Ma, I'm Only Bleeding. Ik kocht de 'grote' uitgave op 27 maart 1985, die met de poster en het boek met teksten in Japans en Engels. Ook deze al tijden niet gehoord. Leuke zondagmorgen.

:Y

[ Bericht 2% gewijzigd door bazbo op 23-09-2018 14:23:13 ]
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage zondag 23 september 2018 @ 14:27:43 #270
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_182083095
bazbo 0118: Bob Dylan - Real Live



Allemensen, op deze is het gekras van de ouwe nog erger. Nasaler kan het niet. Ik kocht dit live-album uit 1984 op 5 augustus 1985. De plaat geeft een leuk beeld van hoe een concert van Dylan in 1984 was. Twee akoestische songs en de rest elektrisch. Tangled Up In Blue vind ik mooi. Op 'toegift' Tombstone Blues doet ene meneer Carlos Santana mee. Met dit album sluiten we mijn Dylan-sectie en tevens de letter Da af.

:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
pi_182083713
quote:
10s.gif Op zondag 23 september 2018 12:44 schreef bazbo het volgende:
bazbo 0117: Bob Dylan - At Budokan

[ afbeelding ]

Nog een Dylan live. Deze klinkt wat poppy-folky en vooral gelikt. De nasale stem kraaienstem is zoals vanouds; je moet ervan houden. Opnieuw allerlei grote stukken. Mijn favorieten: Oh Sister, One More Cup Of Coffee en vooral het machtige It's Allright Ma, I'm Only Bleeding. Ik kocht de 'grote' uitgave op 27 maart 1985, die met de poster en het boek met teksten in Japans en Engels. Ook deze al tijden niet gehoord. Leuke zondagmorgen.

:Y
O+
Dit was mijn kennismaking met Dylan (van mijn grote zus)

Jij hebt wel vooral live albums van hem he? :D
  Redactie Frontpage zondag 23 september 2018 @ 15:11:40 #272
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_182083842
quote:
1s.gif Op zondag 23 september 2018 15:02 schreef cafca het volgende:

[..]

O+
Dit was mijn kennismaking met Dylan (van mijn grote zus)

Jij hebt wel vooral live albums van hem he? :D
Alleen maar.

:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Redactie Frontpage zondag 23 september 2018 @ 15:18:35 #273
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_182083943
bazbo 0119: Eagles - Desperado



Welkom bij de E. Hier zijn we wel even mee bezig. We beginnen gelijk met mijn favoriete Eaglesplaat. Dit is een conceptalbum van toen de heren nog niet aan de coke en de grootheidswaanzin waren. Parallellen tussen de outlaw en de rondreizende rockartiest, daar gaat het over of zoiets. In de oerbezetting: Henley, Frey, Leadon en mijn favoriete Eagle Randy Meisner. Wat is er van hem geworden? 'Retired' lees ik op wikipedia. Voor dit album schreef en zong hij Certain Kind Of Fool. Prachtig. Grote hits staan er ook op. Saturday Night, Tequila Sunrise en het titelnummer. Mooi, hoor. De foto op de achterzijde van de hoes ook. Ik kocht mijn plaat op 17 mei 1982. Wacht, dat was de dag dat ik zeventien jaar oud werd.


:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
pi_182084066
114. Depeche Mode - Construction Time Again



Van ruige jaren 70-rock naar typische jaren 80 synthpop. Depeche Mode voor de grote doorbraak. Lang niet geluisterd, toch wel leuk om weer eens te horen.

  zondag 23 september 2018 @ 15:47:01 #275
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_182084428
G106 Slowdive - Souvlaki



Weer zo'n album die klinkt als een warm dekentje O+ Achterover hangen en enjoy the ride.
Verder leuk feitje dat Brian Eno op de achtergrond nog meedoet op 2 nummertjes.

nee, jij dan!
  zondag 23 september 2018 @ 15:50:08 #276
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_182084475
G107 Slowdive - Pygmalion



Hun meest rustige en abstracte album. De rock invloeden hier zo'n beetje overboord gegooid en we krijgen er piano en electronica voor terug. Zie dit album dan ook meer als een hele fijne ambient of post-rock dan shoegaze.

nee, jij dan!
  Redactie Frontpage zondag 23 september 2018 @ 15:54:25 #277
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_182084563
bazbo 0120 - Eagles - One Of These Nights



Twee dagen later kocht ik deze plaat. Ik zal wel geld op mijn verjaardag hebben gekregen. Op dit album uit 1975 staan de hits Lyin' Eyes en het titelnummer. Eerlijk gezegd vind ik die nogal leeg en kapot gedraaid. Opnieuw vallen de stukken van Randy Meisner wat mij betreft het meest op: Too Many Hands en Take It To The Limit. Visions van nieuwkomer in de band Don Felder mag er ook zijn. Maar het meest overdonderend vind ik het instrumentale stuk van Bernie Leadon dat Journey Of The Sorcerer. Banjo en strijkers. Sinister. Mooi.


:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
pi_182084908
115. De Dijk - De Dijk



De Dijk toen ze nog leuk waren


  zondag 23 september 2018 @ 16:40:45 #279
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_182085400
G107 The Jesus And Mary Chain ‎– Psychocandy



De/een grote inspiratiebron op de shoegaze scene. JatMC maken catchy maar enorm lamlendige pop liedjes, en vullen elk moment van rust op met een enorme bak noise. Wellicht op papier een beetje en one-trick-pony, maar ook zonder al die feedback blijft er gewoon een briljant plaatje over. En die feedback gooit er een heerlijke fuck-you saus overheen :D

Ik heb de band na Darklands (de volgende) niet echt meer gevolgd. Drummer Bobby Gillespie wel, die na dit debuut weer terug ging naar z'n band Primal Scream.

nee, jij dan!
  Redactie Frontpage zondag 23 september 2018 @ 16:51:55 #280
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_182085636
bazbo 0121: Eagles - Their Greatest Hits 1971-1975



De Vrouw heeft ook een plaat van The Eagles. Deze. Een verzamelaar. Er komen dus nogal wat stukken voor de tweede keer voorbij vandaag, maar er staan er ook wat op van het debutalbum en de derde On The Border die ik niet heb. Belegen en toch blijft het tijdloos, dit. Drie keer raden welke elpee hierna komt. Of nee, doe maar niet.


:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
pi_182088682
116. De Dijk - Nooit meer Tarzan



Nog een keer de Dijk. Toch wel leuke muziek :)

pi_182089660
117. Al Di Meola, John McLaghlin & Paco de Lucia - Friday Night in San Francisco



Een album wat ik leerde kennen in mijn studententijd. Een huisgenote van me had dit album, nachtenlang op haar kamer doorgebracht, dronken en stoned luisterend naar dit album. Drie gitaarvirtuozen samen op een podium, zomerse klanken tijden een regenachtige zondagavond. Heerlijk O+

  Redactie Frontpage zondag 23 september 2018 @ 19:45:48 #283
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_182089772
bazbo 122: Eagles - Hotel California



Jullie mogen nooit meer meedoen. Natuurlijk volgt nu deze klassieker, die ik kocht op 25 februari 1982. Ik zie nu pas dat ik een Portugese versie heb uit 1986. Geen idee of dat heden ten dage wat waard is. Het nadeel van een klassieker is dat-ie vaak helemaal kapot gedraaid is op de radio. Als je dat even vergeet, blijkt het toch een geweldige plaat te zijn. Bernie Leadon had zijn (gitaar)koffers gepakt en rocker Joe Walsh deed zijn intrede. Je zou verwachten dat het geluid van de groep dan veel ruiger zou worden, maar dat is in mijn oren niet zo. Eerder weer gevarieerder. Natuurlijk, Walsh drukt zijn stempel met de gitaarsolo van het titelnummer en de lick van Life In The Fast Lane, maar het enige nummer dat hij in zijn eentje schreef en bijdroeg is een lieflijk liedje (Pretty Maids All In A Row). Oh, mag ik het nummer Try And Love Again het mooist vinden? En keer raden wie het heeft geschreven en zingt. Precies. Na deze plaat en de daaropvolgende tour was het aan Randy Meisner om zijn (basgitaar)koffer te pakken en te vertrekken. Wat mij betreft mist de groep daarna de vocale diversiteit, maar wie ben ik? Ik ben iemand die vier platen van The Eagles op n druilerige zondagmiddag draait.


:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
pi_182089927
Inderdaad kapot gedraaid, maar het blijft een ijzersterk album.
pi_182103020
#74 Centro-Matic - Distance & Clime
Aldus.
pi_182104176
#75 Brother Danielson - Brother is to Son

Dit is nogal een rare snuiter en de muziek 'acquired taste'.


"Each note is a shambling, raucous mix of high-pitched squeak and frantic chant." Sufjan speelt de banjo op deze (reli-) plaat.
Aldus.
pi_182104931
#76 Desaparecidos - Read Music - Speak Spanish

Hilarische PF-recensie (kende ik nog niet). "J. Peerless" :D . Niet de beste plaat inderdaad.
https://pitchfork.com/rev(...)music-speak-spanish/
Aldus.
pi_182105861
#77 Dead Moon - Trash & Burn

_O_ _O_ _O_ Dead Moon _O_ _O_ _O_
Aldus.
pi_182106293
quote:
2s.gif Op maandag 24 september 2018 16:29 schreef Z het volgende:
_O_ _O_ _O_ Dead Moon _O_ _O_ _O_
Dit _O_
nee, jij dan!
pi_182106341
quote:
10s.gif Op zondag 23 september 2018 19:45 schreef bazbo het volgende:
bazbo 122: Eagles - Hotel California

Natuurlijk volgt nu deze klassieker, die ik kocht op 25 februari 1982. Ik zie nu pas dat ik een Portugese versie heb uit 1986.Geen idee of dat heden ten dage wat waard is.
Da's zo speciaal, dat zal toch wel?
  maandag 24 september 2018 @ 17:54:33 #291
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_182107862
D49: Triggerfinger - Faders Up 2



Drie schijven. Lekker.

|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  Moderator maandag 24 september 2018 @ 18:53:26 #292
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_182109014
Plaat 150



Op nummer 150 ome neil heerlijke live plaat :) lekker fuzzy (al doet hij er op weld O+ een stapje bij bovenop) maar dit is echt een erg fijne plaat. Sowieso neil young O+

En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 24 september 2018 @ 19:04:13 #293
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_182109222
quote:
2s.gif Op maandag 24 september 2018 18:53 schreef Bosbeetle het volgende:
Plaat 150

[ afbeelding ]

Op nummer 150 ome neil heerlijke live plaat :) lekker fuzzy (al doet hij er op weld O+ een stapje bij bovenop) maar dit is echt een erg fijne plaat. Sowieso neil young O+

_O_

Denk dat als ik alle platen van Neil Young ga draaien die hier in huis liggen ik wel over de 150 kom.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  Moderator maandag 24 september 2018 @ 19:07:15 #294
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_182109280
quote:
10s.gif Op maandag 24 september 2018 19:04 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

_O_

Denk dat als ik alle platen van Neil Young ga draaien die hier in huis liggen ik wel over de 150 kom.
Heb neil hoog zitten maar 150 neil young platen op een rij zou ik denk ik ietsje te veel vinden :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator maandag 24 september 2018 @ 19:32:21 #295
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_182109880
Plaat 151



Nog een Neil Young, verschrikkelijk lelijke hoes bij een erg leuke plaat. Hoogte punt voor mij cortez the killer op kant B :)

En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator maandag 24 september 2018 @ 20:15:31 #296
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_182111099
Plaat 152



En de volgende is weer een patton project. Mike Patton, DoseOne en Keith Tyson vormen een soort van hip-hop trio Nevermen. Alle drie vocalisten best een bijzonder project. De maker van de hoes wordt gezien als het vierde lid. Ook wel leuk dat er een single versie is van een nummer hierop geremixed door boards of canada. (maar die komt als ik mijn singles ga draaien)

En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator maandag 24 september 2018 @ 21:04:04 #297
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_182112509
Plaat 153



Ni van de band Ni een knotsgek geheel uit oostenrijk Ooit live gezien in de Worm volgensmij als voorprogramma van Secret Chiefs 3 en van het al eerder voorbij gekomen a.p.p.a.t.t. :) Daarna eigenlijk nooit weer wat van gehoord. Leuk om weer eens op te zetten

Staat niet op youtube :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_182112968
G109 A Place to Bury Strangers - s/t



The Jesus and Mary Chain on steroids, oftewel A Place to Bury Strangers :D Noise rock is zelden zo catchy en zelden zo noisy als op dit album. Gekocht na hun toffe show in Utrecht in 2009 waar ze openden voor The Black Angels.

nee, jij dan!
  Moderator maandag 24 september 2018 @ 21:20:39 #299
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_182113008
quote:
17s.gif Op maandag 24 september 2018 21:18 schreef Gehenna het volgende:
A Place to Bury Strangers
*O* was ook een top show een maandje geleden in de ekko in utrecht *O*
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator maandag 24 september 2018 @ 21:28:57 #300
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_182113231
Plaat 155



Nina Hagen *O* heldin dat ze is, tegenwoordig helemaal van een of ander moeilijke pinkstergemeenschap, doet altijd waar ze zelf zin in heeft, is het geen reggea dan zijn het wel moeilijke zeemansliedjes die met een soort grafstem gemompeld worden. Maar in 1979 was ze nog punk en onnavolgbaar punk van naturtrne opera achtig hoog met gekrijs, tot unbeschreiblich weiblich en wat vertalingen van punk van over de grote plas "ich glotz tv" en dingen als bahnhof zoo en gott is tot *O* een en al feest.

En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator maandag 24 september 2018 @ 21:30:10 #301
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_182113258
Gott ist tot en dit topic dicht.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')