tijdjes12345 | donderdag 6 september 2018 @ 19:18 |
Hallo, Ik heb nu een tijdje een renault clio iv uit 2016. nu vandaag heeft het hard geregend en is het wegdek een beetje nat. Als ik door de rotonde ga (ong 20-25km/h) begint de auto te trillen gaat het oranje lampje aan dat die zijn grip verliest en glijdt de auto ook weg. als ik snel de rem indruk kan ik hem nog redden. Is dit normaal? en wat zou dit kunnen zijn? | |
Hendroit | donderdag 6 september 2018 @ 19:22 |
Versleten banden? | |
lipje | donderdag 6 september 2018 @ 19:24 |
Esp die met de ABS speelt | |
Dudeweiser | donderdag 6 september 2018 @ 19:24 |
Met zo'n laag water als vandaag kan dat gebeuren, zeker als er op die rotonde veel vuil ligt. Als je dit ook hebt als het droog is kan je het inderdaad ergens anders gaan zoeken, zoals versleten banden. | |
tijdjes12345 | donderdag 6 september 2018 @ 19:26 |
Banden hebben 30 duizend kilomter en zijn zeker niet versleten. Net nog even gekeken. Ik heb het nu bij 3 rotondes gehad op 3 verschillende plekken. ik liggen op het wegdek geen plassen water meer. | |
tijdjes12345 | donderdag 6 september 2018 @ 19:26 |
banden hebben 30 duizend kilomter en zijn niet versleten. | |
Nnelis | donderdag 6 september 2018 @ 19:27 |
Een of andere nankang band eronder? | |
tijdjes12345 | donderdag 6 september 2018 @ 19:34 |
kleber 17 inch all season banden. | |
Nnelis | donderdag 6 september 2018 @ 19:50 |
Af fabriek wielen of after market? Als het veel bredere banden zijn dan af fabriek heb je minder druk / gewicht op je contactvlakken en daardoor wellicht minder grip op nat wegdek? [ Bericht 0% gewijzigd door Nnelis op 06-09-2018 20:38:58 ] | |
tijdjes12345 | donderdag 6 september 2018 @ 20:23 |
Ik heb geen idee ik heb de auto sinds dat die 25 duizend kilomter heeft gereden.(toen zaten deze banden er al op) Maar het heeft nooit geregend sinds ik hem heb | |
TheFreshPrince | donderdag 6 september 2018 @ 20:34 |
Als de uitlijning en ophanging verder goed is mss toch maar een setje Michelin CrosClimate banden er onder zetten. Prima voor de winter, 's zomers ook goede grip. Heb je overigens ook aan de binnenkant van de banden gekeken? Soms lijken ze aan de buitenkant nog prima maar als de uitlijning niet in orde is kunnen ze heel hard gaan slijten aan 1 kant. Heb wel banden gezien die aan de buitenkant goed leken en waar aan de binnenkant het staal erdoor kwam. | |
TheWhiteCowboy | donderdag 6 september 2018 @ 20:38 |
Versleten banden doen het prima op een droge weg, je rijdt immers dan op bijna slicks. Op een natte weg doen zehet belabberd, je rijdt immers dan op bijna slicks. | |
Sigaartje | donderdag 6 september 2018 @ 20:44 |
Licht autootje. Je moet een grotere auto kopen. | |
tijdjes12345 | donderdag 6 september 2018 @ 20:48 |
Ik kan met een lichtere auto er harder door. [ Bericht 3% gewijzigd door tijdjes12345 op 06-09-2018 20:54:06 ] | |
robijntjestralendwit | donderdag 6 september 2018 @ 20:50 |
Ja mijn Volvo 850 was super in de regen [ Bericht 0% gewijzigd door robijntjestralendwit op 06-09-2018 20:55:52 ] | |
Spanky78 | donderdag 6 september 2018 @ 20:50 |
Lichte auto, vrij brede banden, beetje slijtage Groot oppervlak en dat glijdt lekker. | |
TheFreshPrince | donderdag 6 september 2018 @ 20:52 |
Wanneer komt die in productie? | |
nogeenoudebekende | donderdag 6 september 2018 @ 20:54 |
Op rotondes ligt ook veel rubber wat bij nat weer voor een gladde filmlaag kan zorgen vooral na periodes droog weer. | |
robijntjestralendwit | donderdag 6 september 2018 @ 20:56 |
Oeps, scherp wel. | |
Fer | donderdag 6 september 2018 @ 20:56 |
Probleem is je rechtervoet. | |
tijdjes12345 | donderdag 6 september 2018 @ 21:01 |
Want? andere auto's kan ik zelfde snelheid nemen zonder problemen. De banden zijn niet scheef afgesleten. | |
Fer | donderdag 6 september 2018 @ 21:12 |
Je moet vloeiender sturen en rustig het gas indrukken. Het kan ook het turbogat/lag zijn van die 0.9l ecomotor. | |
Sigaartje | donderdag 6 september 2018 @ 21:14 |
Met een BMW 7 neem ik zo’n rotonde ook probleemloos. In z’n 5 als het moet. | |
tijdjes12345 | donderdag 6 september 2018 @ 21:20 |
1.2 120pk ik houd het stuur op 1 stand | |
pvdplanet | donderdag 6 september 2018 @ 21:35 |
Nankang is geen linglong. Zeer geprezen fabrikant voor raceauto's en trackdays | |
daNpy | donderdag 6 september 2018 @ 21:59 |
Waar glijd ie weg? | |
tijdjes12345 | donderdag 6 september 2018 @ 22:00 |
Dat weet ik dus niet zeker ik denk de achterkant | |
daNpy | donderdag 6 september 2018 @ 22:02 |
Met 20 kmh? Levensgevaarlijke auto die Franse zooi | |
tijdjes12345 | donderdag 6 september 2018 @ 22:05 |
25-27kmh. Ik heb het net met een b klasse geprobeer die doet het met 30 nog zonder problemen | |
daNpy | donderdag 6 september 2018 @ 22:18 |
Ja daarbij is wel nagedacht over dingen als wegligging. Maar goed als je niet weet of het voor of achter is houdt het verder ook op met tips geven. | |
tijdjes12345 | donderdag 6 september 2018 @ 22:20 |
Ik heb een twingo gehad daar kon ik het ook makkelijk. Als ik het stuur op dezelfde hoek houd en hij begint te glijden en ik blijf het stuur dezelfde hoek hoiden blijft die glijden. Dan denk ik dat het achter is. | |
Geerd | donderdag 6 september 2018 @ 22:23 |
Lang droog geweest en dan een buitje kan het vies glad zijn. | |
TheFreshPrince | donderdag 6 september 2018 @ 22:37 |
Heb ook wel eens een setje banden gehad dat er geen zin meer in had, remmen als het nat was of een rotonde pakken ging dan ook niet zo optimaal meer. Alsof het rubber te hard geworden is ofzo. Weet niet of zo'n hete zomer / auto in de zon daar nog debet aan kan zijn. | |
daNpy | vrijdag 7 september 2018 @ 09:39 |
Dan is het voor anders vlieg je eraf. | |
chiren | vrijdag 7 september 2018 @ 12:09 |
Dat is gewoon het karakter van een Franse voorwiel aangedreven auto die niet heel erg verfijnd is in de wegligging. Glijden bij nat weer hoort daar gewoon een beetje bij. Banden die beter presteren bij nat weer zouden iets kunnen helpen, maar anders dien je er gewoon mee te leven. | |
bokkepoot | vrijdag 7 september 2018 @ 13:00 |
Kleber all season, daar zeg je het ook wel mee. Een B merk met nog de slechtste keuze qua regen. Dan wil de auto inderdaad glijden. Gooi er maar een a merk zomerband op en je zal het verschil merken. | |
rival | vrijdag 7 september 2018 @ 13:01 |
spuit 11. | |
Mano_ | vrijdag 7 september 2018 @ 21:28 |
Met NS-2R's van Nankang haal je zowat alles buitenom in | |
bokkepoot | vrijdag 7 september 2018 @ 21:29 |
Bij een nat wegdek? Met een semi slick? | |
Nnelis | vrijdag 7 september 2018 @ 21:33 |
Inhalen misschien wel, lig je daarna alleen ondersteboven in de berm | |
Mano_ | vrijdag 7 september 2018 @ 21:33 |
Dat gaat verrassend goed ja Autootje weegt ook maar 900 kilo met mij er in, maar ze doen het een stuk beter dan de Yokohama's en de Toyo's die er ook onder gelegen hebben, zeker in de regen. En dat waren normale straatbanden. Vergelijkbaar met de R1-R's van Toyo.
| |
DieselTank | vrijdag 7 september 2018 @ 23:32 |
Mijn banden zijn na ongeveer 10.000/15.000 op (gewicht auto <900 kg. Hoeveel MM profiel heb je? Alles onder de 2 kan je wel vervangen. | |
machtpen | vrijdag 7 september 2018 @ 23:44 |
Was vandaag op sommige rotondes spekglad , altijd uitkijken na een periode van extreme droogte. Banden maken dan niet zoveel uit of je moet met spikes rijden. | |
tijdjes12345 | zaterdag 8 september 2018 @ 22:15 |
3.5 mm zit er nog op. 15.000 km is wel heel weinig? Mijn ouders hebben er 50.000 op gereden en hadden nog profiel over | |
Captain_Jack_Sparrow | zondag 9 september 2018 @ 18:46 |
Dit | |
Captain_Jack_Sparrow | zondag 9 september 2018 @ 18:47 |
Dan moet je wel als een achterlijke rijden. | |
Dudeweiser | zondag 9 september 2018 @ 20:36 |
Misschien is het wel een auto met relatief veel vermogen, of rijdt hij veel circuitdagen. Beetje makkelijk om het meteen af te schuiven op rijstijl. | |
Captain_Jack_Sparrow | zondag 9 september 2018 @ 20:39 |
Ik had een auto van 1500kgs met 240pk op de voorwielen en nu een van 1700 kgs met AWD met 300pk. Om een set banden op te roken in 15000dkm moet je echt als een achterlijke rijden. Zelfs in het geval van 240 pk op de voorwielen. | |
DieselTank | zondag 9 september 2018 @ 20:41 |
Op de weg rijd ik rustig maar wel vlot door de bochten, de auto heeft geen ABS of Tractie control dus dat scheelt ook al veel, als ik op een natte weg vlot weg rijdt spinnen de banden snel En ik rijdt veel en vlot over turborotondes, dan slijten de banden ook wel hard. Af en toe een zwart streepje trekken op gladde ondergronden gebeurt wel eens ja Handrem erop en elke gladiool kan met een oude lichte auto spinnen Oh ja de bandenmerk die er onder zitten zijn nou ook niet de allerbeste. | |
JF_ | maandag 10 september 2018 @ 06:31 |
Ik heb een complete set afgeschreven na 12000km, ben ik nu ook een achterlijke rijder? Goodyear f1 asymmetric. Wat een kutbanden waren dat. Nu staat ie al jaren op michelin pilotsport, maar die zijn na 25 a 30000 ook echt wel weg. Rijstijl is niet echt veranderd. Mijn auto vreet gewoon banden. Enige pluspunt is dat ze wel netjes alle vier gelijk op gaan... | |
Pajanus | maandag 10 september 2018 @ 08:04 |
M'n vader had letterlijk linglongs onder zn volvo liggen. | |
Metalfreak | maandag 10 september 2018 @ 08:29 |
Wat een heerlijke banden zijn dat Grip ohne Ende! Maar bij mij gingen die een 25k mee. Beste banden die ik ooit gehad heb. | |
Captain_Jack_Sparrow | woensdag 12 september 2018 @ 13:22 |
Ja | |
Glijdt_licht | vrijdag 14 september 2018 @ 06:34 |
Mwah.. De Quadraxer2 is best oké. De eerste Quadraxer was inderdaad enorm slecht. Dus is het de vraag of het de Quadraxer of de Quadraxer2 is.. | |
Glijdt_licht | vrijdag 14 september 2018 @ 06:39 |
Inderdaad.. ik haal gewoon 40k+ op een set voorbanden (daarna nooit meer splinternieuwe voorop) De achterbanden zouden theoretisch gewoon wel 100k mee kunnen gaan denk ik, al schuiven die bij een wissel van de voorste versleten banden gewoon naar voren om te zorgen dat leeftijd geen probleem wordt | |
JF_ | vrijdag 14 september 2018 @ 07:00 |
Dat is dan weer een voordeel voor mij: ik schrijf vier banden tegelijk af omdat ze even hard slijten dus nooit nadenken wat waar moet. Met keihard ecorubber haal ik ook wel 60000. Maar met zacht rubber, weinig zin om te remmen voor bochtjes en een grote rechtervoet vind ik 25 a 30000 best nog okee. Kunnen we nu weer terug naar de ondersturende clio? | |
Captain_Jack_Sparrow | vrijdag 14 september 2018 @ 11:30 |
30dkm op de aangedreven voorwielen, is niet rijden als een achterlijke. 12000dkm wel. Anyway, we kwamen op dit onderwerp, omdat iemand de kwaliteit van de gebruikte banden onder de Clio in twijfel trok. Overigens denk ik ook dat de gebruikte banden, in dit geval, een factor zijn. |