abonnement Unibet Coolblue
pi_181731715
Na een overleg met Euribob mag dit topic geplaatst worden.

Artikel DW.com

Studie van Friedrich Ebert Stiftung

Media Bias/Fact Check van Deutsche Welle News

Van DW.com:
quote:
Right-wing populists are often depicted as angry white men. A new study, however, has found that women are increasingly supporting right-wing populist parties, and they are often more radical than their male peers.

Indeed, most people tend to picture the prototypical supporter of Germany's far-right PEGIDA movement and right-wing populist Alternative for Germany (AfD) party as angry white men. But that's not entirely accurate, according to a new study by the Friedrich Ebert Foundation (FES), which is affiliated with Germany's center-left Social Democratic Party. The report, which examines right-wing populist voters in Germany, France, Greece, Poland, Sweden and Hungary, found that women are increasingly drawn to right-wing populist parties.

So, what is it that makes these parties so appealing to women? Elisa Gutsche, who edited the FES study, argued that many right-wing populist parties examined in the report seek to garner female votes by promising to strengthen the welfare system. "Parties say they will raise child benefit payments and make related allowances to promote families," she said.

Poland's PiS, for instance, has launched the Family 500+ initiative, which guarantees families with two children a monthly payment of approximately ¤120 ($140) per child until they reach the age of 18.

Germany's AfD, in turn, champions a "welcome culture for children" — in contrast to the country's much lauded "welcome culture" towards foreign refugees. Indeed, a sizable number of female voters have opted to support the party due to anxiety over what the future might hold and fears that Germany's pension system may collapse. Social issues, therefore, often motivate many women to back right-wing populists.

The report also highlights how women are actually more inclined to subscribe to strong xenophobic and Islamophobic beliefs than men.
Opening:
Wat mij vooral opvalt is dat de studie in verschillende landen (of delen van Europa) dezelfde resultaten oplevert. Dit soort resultaten zou ik verwachten in Oost-Europa. Opmerkelijk ook dat vrouwen niet alleen om sociale redenen op steeds populistischer partijen stemmen, maar ook omdat ze xenofobischer en islamofobischer zijn dan mannen. Ik ben benieuwd wat de reden hiervoor is. Hoe denkt POL hierover?
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_181734943
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 18:26 schreef Oostwoud het volgende:
Opmerkelijk ook dat vrouwen niet alleen om sociale redenen op steeds populistischer partijen stemmen, maar ook omdat ze xenofobischer en islamofobischer zijn dan mannen.
Waar baseer je dat laatste op?
pi_181738956
quote:
11s.gif Op donderdag 6 september 2018 20:52 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Waar baseer je dat laatste op?
1. Staat in mijn OP als quote van het DW.com artikel, dus dat kun je zo nalezen.
2. Het volgende staat in de Engelstalige studie op p. 31:
quote:
Against the backdrop of attitude research, women’s votes for the AfD are not surprising. This research has shown for several years that women support elements of so-called group-focused enmity just as much as men. In recent years they have been more inclined to »xenophobia,« racism and Islamophobia than men (Küpper/Zick 2011: 187‑210).

In the most recent survey conducted in 2016, support for priority rights for established persons was significantly more widespread among women than among men. The demand for priority rights for established persons goes hand in hand above all with racism, xenophobia, degradation of asylum seekers and support for Islamophobic views. Women are also somewhat more inclined than men to support »new right attitudes« (men: 26%, women: 30%) (See Zick/Krause/Küpper 2016: 143ff).

A 2005 study investigated women’s greater hostility toward groups who supposedly come from outside their own, German society – that is likewise »xenophobic,« racist and Islamophobic attitudes.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_181739444
Als ik het goed begrijp gaat het vooral om conservatieve partijen die zich voornamelijk richten op het gezin en niet om economisch rechte partijen. Dan is het niet zo vreemd dat vrouwen met kinderen of een kinderwens op die partijen stemmen. Het geeft ze toch wat meer zekerheid.

Ik geloof niet dat ze xenofobischer en islamofobischer zijn dan mannen. Mogelijk dat ze wel meer zorgen maken over de toekomst van hun kinderen.
ROBODEMONS..................|:(
pi_181744031
Keuzes maken is -vooral- gebaseerd op het rationele van het verleden en de verwachting van de toekomst.

In dit geval gaat het dus om de realiteit van het nu.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  vrijdag 7 september 2018 @ 08:01:08 #6
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_181744041
Wie is Euribob?
"Hoka Hey!"
  vrijdag 7 september 2018 @ 11:30:35 #7
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_181747153
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 08:01 schreef matspontius het volgende:
Wie is Euribob?
:W
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  vrijdag 7 september 2018 @ 11:51:47 #8
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_181747552
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 11:30 schreef Euribob het volgende:

[..]

:W
En waarom moet er eerst met jou overlegd worden?
"Hoka Hey!"
pi_181756656
quote:
11s.gif Op donderdag 6 september 2018 23:16 schreef Morrigan het volgende:
Als ik het goed begrijp gaat het vooral om conservatieve partijen die zich voornamelijk richten op het gezin en niet om economisch rechte partijen. Dan is het niet zo vreemd dat vrouwen met kinderen of een kinderwens op die partijen stemmen. Het geeft ze toch wat meer zekerheid.

Ik geloof niet dat ze xenofobischer en islamofobischer zijn dan mannen. Mogelijk dat ze wel meer zorgen maken over de toekomst van hun kinderen.
Met dat vetgedrukte kun je natuurlijk alles naast je neerleggen. Het is onderzocht en niet door mensen die sympathie hebben t.o.v. rechtspopulisme of de AfD. Integendeel, het rapport bevat ook suggesties en advies over hoe de bevolking, met name vrouwen, weer naar progressieve, tolerante, globalistische gedachten begeleid kunnen worden. De FES is dan ook gelieerd aan de SPD.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_181765326
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 19:00 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Met dat vetgedrukte kun je natuurlijk alles naast je neerleggen. Het is onderzocht en niet door mensen die sympathie hebben t.o.v. rechtspopulisme of de AfD. Integendeel, het rapport bevat ook suggesties en advies over hoe de bevolking, met name vrouwen, weer naar progressieve, tolerante, globalistische gedachten begeleid kunnen worden. De FES is dan ook gelieerd aan de SPD.
Even specifiek, waar precies onderzocht?
pi_181801944
Het is niet verwonderlijk wanneer je AFD stemmers onderzoekt dan dat naar voren komt dat zij flirten met racistische denkbeelden (al denk ik niet dat het om echt racisme gaat bij veel stemmers van deze partij). Interessanter vind ik de reden waarom ze op de partij stemmen en waarom het onderzoek de plank misslaat als het gaat om het begrijpen van de gemiddelde AFD stemmer. Het onderzoek geeft als reden aan deze vrouwen op de AFD stemmen vanwege de betere sociale voorzieningen voor het traditionele gezin en pensioenopbouw. Dat trekt twee type vrouwen aan: christelijk conservatieve vrouwen en vrouwen die een inkomen rond het bijstandsniveau hebben. Met name die laatste groep profiteert niet echt van de idealen die linkse partijen tegenwoordig promoten: identiteitspolitiek en goede zorg voor vluchtelingen. Daar komt bovenop dat in Duitsland je als hogeropgeleide meer profiteert van de sociale voorzieningen dan wanneer je laagopgeleid bent (dat heeft een expat mij eens verteld). Aangezien linkse partijen zich met identiteitspolitiek en goede zorg voor vluchtelingen richten op de hogeropgeleide laag van de bevolking, worden de belangen van vrouwen in de bijstand door dat soort partijen verwaarloosd. Waarom christelijk conservatieve vrouwen niks met progressieve idealen en identiteitspolitiek ophebben behoeft geen uitleg.

Maar nu de conclusie van het onderzoek :') Om dit soort vrouwen weer aan te trekken naar de links/progressieve kant zou het onderwijs meer aandacht aan het feminisme en progressieve waarden moeten besteden. Dit onderzoeksinstituut denkt dat het voornaamste probleem een kwestie van het bestrijden van desinformatie is. :D :') Dat is het niet, deze vrouwen zijn de verliezers qua voorzieningen in partijprogramma's van linkse/progressieve partijen. Ook zien ze niet in dat vrouwen met een inkomen qua bijstandsniveau in het algemeen in een slechtere wijk wonen. Ze krijgen verhoudingsgewijs vaker daardoor met de verliezers van immigratie te maken. Al met al maakt dat een buurt er niet beter op. Christelijk conservatieve vrouwen zien vooral dan weer een cultureel/religieuze clash.

Het onderzoek slaat eigenlijk de plank mis door zich vooral te focussen op de denkbeelden van deze vrouwen. Het is vooral een symptoom. Er is in werkelijkheid maar een klein groepje mensen dat een diepgewortelde haat koestert richting immigranten, feminisme of de doorsnee moslim, het gaat er voor vrouwen met een minimaal inkomen om dat hun all slechte positie op sociale voorzieningen er nog meer op achteruitgaat. Toegeven, bij christelijk conservatieve vrouwen gaat om denkbeelden, echter niet om de reden van dit onderzoek. Ook de conservatieve christen koestert in het algemeen geen haat richting boven genoemde groepen/ideologische standpunten, maar zij maken zich wel zorgen dat de christelijke waarden van de westerse maatschappij nog verder afbrokkelen. Dat is geen kwestie van desinformatie, maar een kwestie van een ander wereldbeeld erop nahouden. Wat betreft het 'racisme' van deze groepen vrouwen mag er dan ook wat enige nuance zijn.

Ik denk dan ook dat progressieve/linkse partij vooral gefaald hebben in het aandacht besteden aan vrouwen met een minimaal inkomen. Er valt dan ook wat te winnen voor deze partijen wanneer ze zouden terugkeren of in ieder geval deels terugkeren waar ze voor stonden: de bodem van de maatschappij. Vroeger waren dat de arbeiders, tegenwoordig werkend personeel met een minimum inkomen. Wat betreft de andere groep, dat is nooit een doelgroep van deze partijen geweest en ik vind het dan ook nogal zinloos om de denkbeelden van deze groep uit te dagen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Ambystoma_mexicanum op 09-09-2018 20:11:06 ]
Terwijl dieren zich aanpassen aan de wereld om te overleven, veranderen mensen de wereld teneinde méér te zijn. - Paulo Freire
  zondag 9 september 2018 @ 19:46:51 #12
478980 Voice_Over
Chief Opinion Officer
pi_181802302
De bevolking van Europa - mannen en vrouwn - zullen meer en meer ultrarechts gaan stemmen omdat de islam alles en iedereen bedreigt en verkloot. De niet-moslims willen gewoon dat het islamprobleem wordt opgelost.
pi_181802567
Buitenlandse vrouwen mogen hier komen, mannen niet. Excellente middenweg.
pi_181822850
quote:
7s.gif Op zaterdag 8 september 2018 01:25 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Even specifiek, waar precies onderzocht?
Staat er gewoon in, ook in het begeleidende nieuwsartikel en de OP, ik ga het niet nog een keer voor je aanwijzen.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_181838223
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2018 19:32 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Staat er gewoon in, ook in het begeleidende nieuwsartikel en de OP, ik ga het niet nog een keer voor je aanwijzen.
In het onderzoek wordt dat nergens zo hard gesteld als jij doet.
pi_181842702
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 19:46 schreef Voice_Over het volgende:
De niet-moslims willen gewoon dat het islamprobleem wordt opgelost.
Wat is jouw eindoplossing ?
  woensdag 12 september 2018 @ 10:30:51 #17
478980 Voice_Over
Chief Opinion Officer
pi_181854320
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2018 19:07 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Wat is jouw eindoplossing ?
Poeh, wat een fout woord gebruik je daar. Eigenlijk zou je moeten worden geband. Enfin, je vraagt weer eens naar de bekende weg. Dus alle moslims naar heropvoedingskampen sturen waar ze worden geleerd dat Jezus Christus hun Verlosser is. :9
pi_181864713
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 september 2018 15:17 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

In het onderzoek wordt dat nergens zo hard gesteld als jij doet.
Ik citeer letterlijk uit het onderzoek, maar als dat niet genoeg voor je is, dan houd het wel op.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_181864795
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 11:51 schreef matspontius het volgende:

[..]

En waarom moet er eerst met jou overlegd worden?
anders wordt je op een trein naar het oosten gezet.
pi_181864818
Als de massale dronkenheid afneemt
Eens kijken
pi_181865061
Als ik de tabel op pagina 38 in het onderzoek zo bekijkt dan is het electoraat van de AfD nog wel ongeveer net zo vrouwelijk als de studentenpopulatie van de Nederlandse TU's.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')