abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 7 september 2018 @ 01:17:44 #76
479857 mercimarci
To be weak is to be not strong
pi_181741726
Ik ga nu wel trouwens want mijn lichaam zegt jajajajaaaaa maar mijn hersenen weet dat ik morgen vroeg op moet
Trying to bring me down, but you can't.
Got lots to say but I won't.
Forgot the ages of man and dragons.
Never shy away from your past and keep hopeful no matter what happens, everything will be fine. Just keep your head up and stay strong
pi_181741733
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 01:15 schreef mercimarci het volgende:

[..]

Wacht maar tot jij 2 kinderen hebt, zien of je jezelf dan zielig vindt of dat er 'meer achter zit'. De eerste 4 jaar zijn nogal wat.
Ik heb er twee. Ik ben gescheiden. Ik heb ze ruwweg 2/3e van de tijd.

Had ik al hierboven gepost.
pi_181741946
TS je klinkt in mijn oren erg depressief. En misschien omdat je je zo ellendig voelt ben je snel geirriteerd of zoek je de oorzaak bij anderen, hoe dan ook, het maakt dat je erg naar overkomt. Misschien bedoel je dat zo helemaal niet, of misschien zie je dat zelf helemaal niet, het zorgt er denk ik wel voor dat je weinig bijval krijgt en zo heel alleen komt te staan. En dat maakt het dan alleen nog maar erger.
pi_181742092
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 01:34 schreef Raskolnikow het volgende:
TS je klinkt in mijn oren erg depressief. En misschien omdat je je zo ellendig voelt ben je snel geirriteerd of zoek je de oorzaak bij anderen, hoe dan ook, het maakt dat je erg naar overkomt. Misschien bedoel je dat zo helemaal niet, of misschien zie je dat zelf helemaal niet, het zorgt er denk ik wel voor dat je weinig bijval krijgt en zo heel alleen komt te staan. En dat maakt het dan alleen nog maar erger.
De term depressief kwam ook in mij op. Maar waarschijnlijk niet per se depressief, maar wel passief en gelaten.

TS, kijk eens voor jezelf hoe je een leuke draai kan geven aan de dingen die je moet doen. Wat hier al gezegd is : maak er wat van met je kinderen. Neem ze mee naar de supermarkt of een speeltuin, besteed tijd aan ze, geniet van ze, probeer het positieve eruit te halen.
En bedenk ook wat je zelf zou willen doen aan je eigen leven. Waar haal jij plezier uit? Wat is helemaal van jou? Claim daar een uurtje of twee voor in de week. Jij bent ook belangrijk :Y
Somebody that I used to know
pi_181770077
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 18:15 schreef mercimarci het volgende:
De titel vat het wel samen. Ja ik leef en heb een gezin en wat hobby's. Ik speel de saxofoon. Ben er ook best wel goed in. Maar ja daarin valt nooit geld te verdienen tenzij je echt goed bent, wat ik niet ben. Mijn gezin, een leuke vriendin en 2 kinderen, dochters, alles gaat wel prima wat dat betreft maar er zijn zoveel dingen die niet goed gaan.

Stel jezelf voor in een zaal waar jij alleen bent maar waar je iedereen verwacht. Dat is hoe ik me voel. Op een podium terwijl ik podiumstress heb, dagenlang ben je er ziek van dat je op het podium moet staan, je kan niet eten, je voelt je maag telkens. En dan is het moment zover en dan is er niemand. Je voelt je direct helemaal goed want alle stress is weg maar tegelijkertijd weet je dat niemand genoeg om je gaf om naar je optreden te komen kijken.

's Ochtends word ik wakker, ben daar nog steeds heel blij om hoor trouwens, en je gaat kijken wat je die dag gaat doen. En een kwartier later moet je dit en moet je dat en dit en dat. Het zijn soms kleine klusjes, een flesje maken voor je kindje, soms grotere dingen, de hele woning stofzuigen. Ik doe het omdat het moet, niet omdat ik er gelukkig van wordt. Bij elke druppel melk die ik opwarm voel ik me meer miserabel.

Ik heb een nieuwe pc. 1400 euro voor betaald, voor alleen de kast. Denk je dat dat mij gelukkig maakt? Het maakt me juist erger. Ik heb zoveel vrije ruimte dat ik niet weet wat ik ermee moet doen, ik heb laatst de film 'Nottin hill' gedownload omdat mijn vriendin het wou. We hebben het zelfs samen gekeken. Ja het is beter dan la-la-land maar God wat een overdreven romantisch-drama gedoe zeg.

En daar besteed ik mijn tijd aan, in dat geval een film downloaden die ik niet eens wil zien. 2 uur weer weg. Een ander moment, 'speeltentje gekocht, wil jij hem opzetten'. Dat speeltentje hoort gemakkelijk opzetbaar te zijn met 100 ballen erin. Raad eens wie die 100 ballen weer mag oprapen als ze door het hele huis verspreid zijn? Half uur voor zoiets terwijl er 10 minuten voor staat.

Of als je even bij je vriendin zit terwijl je eigenlijk dingen te doen hebt en na een tijd blijken er 2 uren voorbij te zijn. 'Dan doe je dat toch morgen'. Ja lekker gemakkelijk, ik had er al geen zin in, wilde morgen het gewoon wat extra leuk hebben voor mezelf, nou moet ik dan ook nog daarmee bezig omdat ik deze hele avond bij jullie heb gezeten en film gekeken.
" een flesje maken voor je kindje"

Apart dat dit jou niet vaak een geluksgevoel geeft. Ik heb geen kinderen, maar ik word gelukkig als ik mensen om mij heen waar ik om geef gelukkig kan maken. Ik zou blij zijn met het idee dat ik mijn kinderen voedt/ ervoor zorg en het flesje kan geven.

Continu een "Een flesje kunnen maken voor je kindje" zou mij veel meer voldoening en geluk geven dan eenmalig de loterij winnen.

Ik vind dit ook sneu voor je kind want die zal goed aanvoelen dat jij geen geluk ervaart in het verzorgen van hem. Dat zal je kind onbewust ook niet gelukkig doen voelen. Maar kijk jij kan hier ook niks aan doen waarom jij geen geluk ervaart, dus schuldig voelen moet je ook weer niet doen, want dan voel je je nog rotter, en je kind ook nog meer.

Ga naar een psycholoog. Probeer in iedergeval je kinderen zoveel mogelijk in contact te laten met mensen die wel erg gelukkig zijn, dat geeft ze ook wat positieve energie om hun heen.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 08-09-2018 13:07:29 ]
  zaterdag 8 september 2018 @ 14:03:49 #81
479857 mercimarci
To be weak is to be not strong
pi_181771296
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2018 13:03 schreef Dolshoor het volgende:

[..]

" een flesje maken voor je kindje"

Apart dat dit jou niet vaak een geluksgevoel geeft. Ik heb geen kinderen, maar ik word gelukkig als ik mensen om mij heen waar ik om geef gelukkig kan maken. Ik zou blij zijn met het idee dat ik mijn kinderen voedt/ ervoor zorg en het flesje kan geven.

Continu een "Een flesje kunnen maken voor je kindje" zou mij veel meer voldoening en geluk geven dan eenmalig de loterij winnen.

Ik vind dit ook sneu voor je kind want die zal goed aanvoelen dat jij geen geluk ervaart in het verzorgen van hem. Dat zal je kind onbewust ook niet gelukkig doen voelen. Maar kijk jij kan hier ook niks aan doen waarom jij geen geluk ervaart, dus schuldig voelen moet je ook weer niet doen, want dan voel je je nog rotter, en je kind ook nog meer.

Ga naar een psycholoog. Probeer in iedergeval je kinderen zoveel mogelijk in contact te laten met mensen die wel erg gelukkig zijn, dat geeft ze ook wat positieve energie om hun heen.
Ik denk dat je het pas echt begrijpt als je een kindje hebt. Dag na dag na dag flesjes. Dag na dag na dag klusjes. Elk moment kan er wel weer iets zijn waarvoor je nodig bent. Je hebt geen zekerheid van 'dit is gewoon even mijn vrije tijd, ik kan nu gewoon even dit en dit doen'. Mijn kinderen huilen ook constant, misschien wel omdat ze merken dat ik er zo mee zit inderdaad, maar ik ben ook verdrietig en ik heb ook een leven. Kinderen onthouden niks van voor hun 5e dus voor hen maakt het weinig uit. Maar ik onthou wel en zit er elke dag weer mee. Het is gewoon een flinke loophole, alles herhaalt zichzelf en je kan er niet onderuit. Nu ook weer huilen ze beide, ik ga er niet heen want heb er wel genoeg van gezien. Ze moeten maar even leren om zichzelf te vermaken, ik ga gewoon wat op fok rondkijken en ze stoppen vanzelf wel met huilen
Trying to bring me down, but you can't.
Got lots to say but I won't.
Forgot the ages of man and dragons.
Never shy away from your past and keep hopeful no matter what happens, everything will be fine. Just keep your head up and stay strong
pi_181772133
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 14:03 schreef mercimarci het volgende:

[..]

Kinderen onthouden niks van voor hun 5e dus voor hen maakt het weinig uit.
dit geloof ik niet.
als ik kind verkracht word op hun 3e , zal dat levenslange invloed/ trauma etc hebben
etc.

juist die eerste jaren zijn het belangrijkste.
al kunnen ze dingen niet in woorden nog uitleggen of begrijpen, het heeft enorme invloed op ontwikkeling kind wat er gebeurd is in hun eerste 5 levensjaren

dan krijg je juist de problemen dat ze later als ze oud zijn niet snappen wat er met hun aan de hand is omdat er dingen zijn gebeurd/ ervaren voor hun 5e levensjaar en ze het niet in 'woorden'' hebben kunnen opslaan, maar het wel op een bepaalde manier/ gevoel opgeslagen is

zo zijn er mensen die niet weten dat ze als baby verkracht zijn
en dat pas na testen te horen krijgen na jaren bij huisartsen en psychologen langs te zijn geweest. dit kan zich bijv. ook uiten in jarenlang lichamelijke klachten, zonder dat je weet waar dat vandaan komt allemaal

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 08-09-2018 14:57:37 ]
  zaterdag 8 september 2018 @ 14:59:08 #83
479857 mercimarci
To be weak is to be not strong
pi_181772177
ja is goed ik heb net alweer een flesje gemaakt en er zelfs bij gelacht. Maar ze bleven huilen dus ja dat helpt ook niet
Trying to bring me down, but you can't.
Got lots to say but I won't.
Forgot the ages of man and dragons.
Never shy away from your past and keep hopeful no matter what happens, everything will be fine. Just keep your head up and stay strong
pi_181772201
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 14:59 schreef mercimarci het volgende:
ja is goed ik heb net alweer een flesje gemaakt en er zelfs bij gelacht. Maar ze bleven huilen dus ja dat helpt ook niet
goed bezig!
keep up tha smile
  zaterdag 8 september 2018 @ 15:01:50 #85
479857 mercimarci
To be weak is to be not strong
pi_181772211
Ja flesje staat nu op de tafel tot ze ophouden met huilen
Trying to bring me down, but you can't.
Got lots to say but I won't.
Forgot the ages of man and dragons.
Never shy away from your past and keep hopeful no matter what happens, everything will be fine. Just keep your head up and stay strong
pi_181772269
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 14:03 schreef mercimarci het volgende:

[..]

Je hebt geen zekerheid van 'dit is gewoon even mijn vrije tijd, ik kan nu gewoon even dit en dit doen'.
Dan is het belangrijk dat jij dit gaat creëren. Leren nee zeggen. Zodat je er ook kunt staan als je wel nodig bent.
Somebody that I used to know
pi_181772333
Volgens mij ben je geen man voor een vaste vriendin en kinderen... niks mis mee
  zaterdag 8 september 2018 @ 15:34:29 #88
479857 mercimarci
To be weak is to be not strong
pi_181772653
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2018 15:06 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Dan is het belangrijk dat jij dit gaat creëren. Leren nee zeggen. Zodat je er ook kunt staan als je wel nodig bent.
Doe ik nu, dit is mijn fok momentje en die laat ik me niet afpakken door niemand
Trying to bring me down, but you can't.
Got lots to say but I won't.
Forgot the ages of man and dragons.
Never shy away from your past and keep hopeful no matter what happens, everything will be fine. Just keep your head up and stay strong
pi_181772819
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 00:09 schreef mercimarci het volgende:

[..]

Zit nu sinds een maand in de WW. Ik was programmeur. Niet een hele goede, daarom is mijn contract niet verlengd. Heb als hobbies mijn kinderen, gamen, fok, poker en naar het park gaan denk ik eigenlijk, dat doen we wel 1 - 1,5 uur per dag gemiddeld
Je bent dus gewoon lui En dat weet je. Je dat er niets mee en dat voelt klote.

Oplossing: ga wat doen. Naar buiten, wandelen , sporten, zoek een hobby naast die saxofoon. En zit niet zo te zeuren. Dit hoort bij het leven, maak er maar gewoon wat van. Er zalmaltijd wat te zeiken zijn en vroeger was alles beter en bij de buren is het gras groener.
Whatever...
pi_181779357
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 18:15 schreef mercimarci het volgende:
De titel vat het wel samen. Ja ik leef en heb een gezin en wat hobby's. Ik speel de saxofoon. Ben er ook best wel goed in. Maar ja daarin valt nooit geld te verdienen tenzij je echt goed bent, wat ik niet ben. Mijn gezin, een leuke vriendin en 2 kinderen, dochters, alles gaat wel prima wat dat betreft maar er zijn zoveel dingen die niet goed gaan.

Stel jezelf voor in een zaal waar jij alleen bent maar waar je iedereen verwacht. Dat is hoe ik me voel. Op een podium terwijl ik podiumstress heb, dagenlang ben je er ziek van dat je op het podium moet staan, je kan niet eten, je voelt je maag telkens. En dan is het moment zover en dan is er niemand. Je voelt je direct helemaal goed want alle stress is weg maar tegelijkertijd weet je dat niemand genoeg om je gaf om naar je optreden te komen kijken.

's Ochtends word ik wakker, ben daar nog steeds heel blij om hoor trouwens, en je gaat kijken wat je die dag gaat doen. En een kwartier later moet je dit en moet je dat en dit en dat. Het zijn soms kleine klusjes, een flesje maken voor je kindje, soms grotere dingen, de hele woning stofzuigen. Ik doe het omdat het moet, niet omdat ik er gelukkig van wordt. Bij elke druppel melk die ik opwarm voel ik me meer miserabel.

Ik heb een nieuwe pc. 1400 euro voor betaald, voor alleen de kast. Denk je dat dat mij gelukkig maakt? Het maakt me juist erger. Ik heb zoveel vrije ruimte dat ik niet weet wat ik ermee moet doen, ik heb laatst de film 'Nottin hill' gedownload omdat mijn vriendin het wou. We hebben het zelfs samen gekeken. Ja het is beter dan la-la-land maar God wat een overdreven romantisch-drama gedoe zeg.

En daar besteed ik mijn tijd aan, in dat geval een film downloaden die ik niet eens wil zien. 2 uur weer weg. Een ander moment, 'speeltentje gekocht, wil jij hem opzetten'. Dat speeltentje hoort gemakkelijk opzetbaar te zijn met 100 ballen erin. Raad eens wie die 100 ballen weer mag oprapen als ze door het hele huis verspreid zijn? Half uur voor zoiets terwijl er 10 minuten voor staat.

Of als je even bij je vriendin zit terwijl je eigenlijk dingen te doen hebt en na een tijd blijken er 2 uren voorbij te zijn. 'Dan doe je dat toch morgen'. Ja lekker gemakkelijk, ik had er al geen zin in, wilde morgen het gewoon wat extra leuk hebben voor mezelf, nou moet ik dan ook nog daarmee bezig omdat ik deze hele avond bij jullie heb gezeten en film gekeken.
Ik herken dit heel erg! De kleine dingen die moeten die al je tijd verspillen. Snap niet hoe mensen tijd overhouden voor hobby's of om hun gedachten op een rijtje te zetten en normaal na te denken. En ik heb niet eens een partner en kinderen. Dus het komt niet alleen door het hebben van een gezin. Mijn theorie is dat sommige mensen langzamer en minder efficiënt zijn, daardoor probeer ik steeds supplementen uit in de hoop dat ik daardoor sneller ga worden en zo meer tijd overhoud. Maar inmiddels vertrouw ik supplementenfabrikanten niet meer, volgens mij doen ze er niet eens de beloofde ingrediënten in.
Je klinkt trouwens ook wel depressief. Zoals hierboven aangegeven, is het ook mogelijk dat kleine kut klusjes je toch nog een goed gevoel geven. Bijvoorbeeld omdat je dan de gedachte kan hebben "ik zorg goed voor mijn kind"en je dan toch het goede gevoel krijgt dat daarbij hoort.
Of misschien hebben de mensen die dat ook na zeg maar 50 keer nog leuk vinden gewoon mazzel dat ze altijd manisch zijn, en hebben ze dat zelf niet door.
Neem bijvoorbeeld eten klaarmaken en boodschappen doen. Dat zijn hobby's van me geworden, omdat toch al m'n tijd eraan opgaat ben ik het leuk gaan vinden. Of misschien is dat niet vanzelfsprekend, maar heb ik daardoor een soort manie ontwikkeld omdat ik mijn lot heb geaccepteerd. Met schoonmaken is dat hetzelfde, ik haat het eigenlijk, maar omdat ik eraan denk dat ik graag mijn huis schoon wil hebben, heb ik er toch plezier in.
Maar ik ben ten minste alleen en heb alle rust.

Leven met kinderen is denk ik zwaar. Ik vind het heel mooi als ik zie hoe mensen een gezin hebben en gelukkig zijn door een partner/kinderen om voor te zorgen. Maar dan ben ik blij dat ik de keuze heb om dat niet te hebben. Vandaag zat ik naast een baby in de trein, ik ben weggelopen want ik kon er niet meer tegen (zelfde als luidruchtige voetbalsupporters of dronken mensen of zoiets dergelijks, echt vreselijk). Ik dacht: ik ga niet in mijn vrije tijd naast een huilend kind zitten als ik zelf om die reden geen kinderen heb. Daarna zat ik weer naast kleine kinderen. Ik besefte dat ze ergens wel leuk waren en dat de moeder vast blij ermee was, maar ik wilde dat ze gewoon hun mond hielden want ik kon niet tegen dat geschreeuw. Gelukkig waren ze er niet voor lang. Als je eigen kinderen hebt is het niet leuk om te zeggen dat ze stil moeten zijn. Terwijl een mens gewoon behoefte heeft aan rust. Je moet rust kunnen hebben wanneer dat nodig is.Veel mensen vinden het vanzelfsprekend dat mensen een gezin starten, maar het is een grote opoffering

[ Bericht 1% gewijzigd door geeninspiratie1235 op 08-09-2018 20:54:17 ]
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
  zondag 9 september 2018 @ 16:06:07 #91
479857 mercimarci
To be weak is to be not strong
pi_181798119
Ja precies dat!
Trying to bring me down, but you can't.
Got lots to say but I won't.
Forgot the ages of man and dragons.
Never shy away from your past and keep hopeful no matter what happens, everything will be fine. Just keep your head up and stay strong
pi_181798349
Je bent onlangs werkeloos geraakt en daardoor in een soort gedwongen huismoedersleur terecht gekomen. Dat je daardoor even in een dip raakt is normaal en hoeft niet zo erg op je gezin geprojecteerd te worden.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')